Ajatuksista asiaa 0908

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Baltsu*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meilläkin on Philipsin itkuhälytin ja mukavasti toimii.

Pääsimme eilen muskariin asti ja mukavaa oli. Tosin Vinkkuli väsähti kesken kaiken ja leikit jäi kesken. Kävin sitten Sokkarilla kauneuspäivillä hakemassa virkistävää silmänympärysvoidetta ja muita naamapurkkeja. Vaatekaupoillekin mielisin, takuuvarma keino kohentaa oloa.

Mi-iu, ajan kanssa nuo sentit varmaan häviää jos vähän katsoo mitä syö ja liikkuu. Imetys on kyllä tehokasta! Tuntuu, että saa syödä mitä vaan.

Mahtavaa kun on viikonloppu! Onko teilllä suunnitelmia?

Meilläkin Philips ja hyvin toimii. Meillä on se vähän kalliimpi malli. Niitä on n.50 e:n ja n.90 euron. Meillä siis kokemusta vain tosta kalliimmasta. Suosittelen. Sain hyvin otettua aurinkoa kesällä ulkona, kun Nukkeli nukkui sisällä.

Vkl ollaan vain kotona. Mies osan viikonlopusta töissä. Oikein aurinkoista ja hauskaa viikonloppua! Nauttikaahan!

Lauantaita!

Miten on viikonloppu mennyt?
Me ollaan tylsästi oltu vaan kotona. Huomenna pakastelen kukkakaali, parsakaali ja porkkanasoseita. Anoppi ehdotti, että näin Nuki saisi sitten suomalaisia vihanneksia ensimaistiaisikseen. Oletteko te miettineet asiaa? Mulle asia ei olisi tullut mieleenkään, mutta anopin mieliksi tehdään ;)

kyl täällä on jo mietitty että pakkaseen tehdään isompi satsi sit vauvanruokaa jne.. nyt olis ensin luumusoseet ja omenasoseet tehtävä kun vasta kävin keräämässä... :) täytyy ens viikolla ahkeroida pakkasee vauvansoseita..

tänne ei ihmeitä... mies lähti varpajaisiin ja me tytsät ollaan kaksistaan... tänään on kylpypäivä neidillä kun huomenna veljen pojan ristiäiset..

Häy!

Mekin ostettiin se Philipsin itkuhälytin. En ollut tajunnut (muuta onneksi ostettiin hyvä hälytin) että se kantavuus on tosi laaja. Naapuri sanoi että heillä oli ensin joku halpis malli, mutta se sotkeutui naapuritalon häläriin. Eli jos lähellä lapsiperheitä joilla myös itkuhälytin, niin kantsii hankia sellainen jossa ainakin 2 taajutta.

Angstis, sun anoppishan on fiksu! Ei mulle olis tullut tollanen mieleenkään, mutta fiksusti ajateltu.

Mulla on alaselässä ja yläpakarassa (eikö ole hieno termi) kauhia kipu, ihan normaali raskausoire, iskias vai mikä, ja sitten se kuulemma painaa hermoon niin että oikea reisi on ihan tulessa, ja Jellybeanin tapaan konttaus on kivaa, suorassa käveleminen ei onnaa. Mutta kun mä kipuilen, tykkään olla yksin. Olen kuin koira, nehän vetäytyy johonkin nurkkaan yksin nuolemaan haavojaan. Joten mä sain patistettua miehen lähtemään viikonlpuksi moikkaamaan kavereiteen (eri kaupunkiin). Mun on helpompi uikuttaa ja olla kipupäissäni, kun saan olla yksin. En osaa sellaista että valitan ja sitten toinen voivottelee, kun ei toinen voi tehdä sille kivulle mitään. Ja kiva kun mies pääsee vielä ennen vauvaa näkemään ystäviään. Pesen loppuja vauvan vaatteita, vaihdoin lakanat, imuroin (se on helppoa kun muutenkin konttaa), vedin litran jätskiä ja luen hyvää kirjaa. Kunnon äippäliinin lördag siis.

Meidän itkuhälytin maksoi jotain 139 euroa, kun haluttiin pitkällä kantamalla ja häriötön. Sitten siinä on kaikkea "tuikitarpeellista", kuten lämpömittari, kehtolauluja ja yövalo.. :)

Mulla on huomenna viimeinen ultra äippäpolilla niin pitää kysyä et mistä saisi apua unettomuuteen ja selkäsärkyyn. Nimim. "konttaaminen ei oo enää kivaa".

Häy täältäkin!

Kurja kuulla JB, että voit huonosti, siis selkäsi! Unettomuuskaan ei varmasti ole mitään ihanaista, kun aamulla on toinen prinsessa kenestä pitää pitää huolta koko päivä. Toivottavasti saat hyvät tropit lääkäriltä. Mun mielestä panacodiakin saa ottaa, paitsi ei ihan alussa, eikä lopussa.
Rosallakin vaivoja :( Onneksi synnytykseen ei ole enää pitkä aika!

Kiva päivä ollut, kun mies heräsi jo puoli 5!!!, vaikka menee töihin vasta kahteen. Ollaan saatu aamu olla paljolti kaksistaan. Mä tosin heräilin paljon myöhemmin, mutta kuitenkin.

Kantoreppu on loistava keksintö! Eikös Nukikin viihdy repussa hyvin? Vinkkuli on alkanut protestoida vaunuissa oloa hereillä, kantoreppu tuntuu toimivan paremmin. Vauvauinti takaa muuten loistavat unet loppupäiväksi!

Onpa täällä oltu aamuvirkkuja! Puoli 5?!

Toivottavasti Jelly saat apua unettomuuteen ja särkyihin. Tsemit ultraan!

Vinkku kääntyi ensimmäistä kertaa mahalleen! Viime yönä ei sitten muu asento kelvannutkaan vaan pinniksestä kuului kauhea ähinä pojun kääntyessä mahalleen -ja onnistuihan hän siinä joka syötön jälkeen. =)

Minulla on vaihteeksi ollut itkuherkkyyttä, mies on hätää kärsimässä. Tänään kiukkusin koko aamun (mies oli eilen kavereidensa kanssa ulkona ja sekös minua harmistutti) ja mikään mitä toinen sanoo tai tekee ei kelpaa... Lähdin sitten jumpalle ja johan helpotti. Nyt sitten tiedossa on rauhallinen koti-ilta, varmaankin BB pitää katsoa. En tuota arkisin jaksa seurata, mutta sunnuntain pudotus pitää nähdä. Ja komppaan Rousaa Riston suhteen!

Aurinkoista aamua mammoille! Loistava ilma ulkona!

Auringosta tuli mieleeni, että ulkoiletteko paljon? Käytättekö jo jotain haalaria vaunuissa? Mulla on nyt ulkoilut jääneet vähäksi aikaa. Kai noi sateet rajoitti tai sitten vika oli vain minussa. Tänään voisi koittaa ryhdistäytyä, ainakin pitäisi ;)

Juu, Nuki nukahtaa kantoreppuun alta aikayksikön, vaikka olisi kuinka hysteerinen. Mahtava keksintö! Meilläkään vauva ei viihdy vaunuissa. Tarvisi varmaan kävellä jossain mukulakivikadulla, niin sitten voisi viihtyä....

Mitäs teillä on viikon ohjelmassa? Mulla on kaksi kurssi päivää ja sitten viikonloppuna Nuki jää ensimmäistä kertaa yöhoitoon. Suoraan sanoen mua hirvittää vähän.

Meillä nyt tuo Irkku on isompikin niin on säännöllinen päivärytmi jo, eli ulkona käydään joka päivä joko aamu-unien tai päiväunien jälkeen riippuen ilmasta. Ennen se vaan jökötti siellä, mut kun älysin laittaa hanskat käteen niin alkoi konttailemaan pitkin pihaa. Silloin pienempänä käytiin vaunulenkillä joka päivä, mut sitten kun tulin raskaaksi ja kaikenmaailman supistelut ja muut teki sen, ettei käyty ulkona joka päivä.

Meillä kantoliina on se ensikuukausien pelastus. Toivottavasti seuraavakin siitä tykkää, niin voisi puuhailla Irkun kanssa rauhassa.

Mulla on tänään ultra, huomenna synnytysvalmennus ja keskiviikkona Irkun kehityskontrolli, eli menoja riittää. Voi vitsi kun saat Nukin hoitoon! Tai siis saatte miehen kanssa vähän kahdenkeskistä aikaa. Mä en ole saanut Irkkua kertaakaan kenellekään hoitoon. Ei ole oikein kuka ottaisi ja onpa nuo menotkin olleet melko vähissä viimeisten kahdeksan kuukauden aikana.

Onnea Vinkun kääntymisestä! Niin ne vauvat kasvaa, kun vastahan Vinkku syntyi!

Kiitos teille kaikille kivasta ketjusta. Haluan vaan nostaa hattuani mm. Jellybeanille. Musta on ihan uskomatonta miten joku jaksaa hoitaa yksin (miehensä kanssa tai ilman) lapsensa, ilman mitään hengähdystaukoja. Varsinkin, kun teidän lapsikin oli vielä vähän ennenaikainen joka lisäsi varmasti "stressiä". Tulee sellainen olo, että voi vitsit, kun tuntisin, niin mielelläni tarjoaisin hoitoapua, jotta muutkin saisi omaa aikaa. ;) Sitä tuntee itsensä, jopa vähän "laiskaksi", kun aina halutessaan saa mummot, papat, siskot, enot tai kummitädit hoitamaan. (Lapsi on n. 2krt/kk hoidossa ja useammin haluaisivat ottaa)

Samaa mä olen miettinyt. Että jos Jelly asuisi täällä päin tai me hänen lähellään, tarjoaisin mielelläni apua. Tuo tuntuu jotenkin kohtuuttomalta ettei saa yhtään huilaushetkeä. Jopa 15min omaa aikaa tekee ihmeitä, ihan tosi! Näin ainakin mulla. Eli samoilla linjoilla ollaan "Ulla Ulkopuolisen" kanssa :)

Tulehan JB sitten kertomaan ultrakuulumiset, kun vain ehdit!

Mä sain juuri Nukin nukkumaan kaksien puklujen jälkeen...

Voi vitsit kun mullakin on ollut tuo sama olo että olisi kiva auttaa jos vain voisin.

Me asutaan kahden tunnin ajomatkan päässä kaikista, eikä tällä seudulla ole edes ketään "perhetuttuja", siis sellaisia yhteisiä tuttavapariskuntia kun muutamat on just muuttaneet pois. Molemmilla on siis vaan omia kavereita mutta en oikein osaa kuvitella että mistään saataisiin hoitoapua kätevästi.

Meillä tulee olemaan siis aikalailla sama tilanne, no tosin molempien isovanhemmista varmasti löytyy auttamishalua ja apua silloin kun tulevat meille, mutta matka on kuitenkin niin pitkä että ei mitään äkillistä pika-apua ole saatavilla. Ja tavallaan mua kauhistuttaa että mitäs jos anoppi tuleekin meille ihan yli-innokkaasti pitkiksi ajoiksi. Hän on jo puhunut järjestävänsä talvilomansa vauvojen syntymän jälkeen. Apu on varmasti tervetullutta mutta onko se sitten kiva että anoppi asuu meillä tämän tästä useita päiviä? Ja tosiaan sekin vähän huolettaa että kaikki vierailijat ovat pitkien matkojen päästä ja pitäisi aina olla keittämässä ruokaa ja kahvia jne. Eikä se nyt välttämättä auta jos joku tarjoutuu kuorimaan perunat avuksi. Hankalinta ehkä on se suunnittelu, kaupassa käynti ja tietty maksaminen... Toisaalta taas tykkään hirveästi kaikista meidän sukulaisista ja vieraista yleensä, joten olisi kiva pitää avoimet ovet aina ja olla vieraanvarainen. Anoppi sentään aina tuo mukanaan jotain ruokaa (mikä ei tässä nykytilanteessa ole edes mielestäni tarpeellista) mutta oma äitini varmaan paukahtaa viikonloppukylään vaihtopaita mukanaan ja kuvittelee auttavansa jos pitää vauvoja sylissä. Maalailenpa nyt kauhukuvia, toivottavasti kaikki menee luonnikkaasti. Ja ennenaikaisia murheita nämä joka tapauksessa on :) Ja juttukin vähän harhautui...
Mutta tsemppiä JB! Ja muutkin...

Ihan itku tuli kun olette niin ihania ihmisiä.. Todellakin pieni huilihetki silloin tällöin olisi tarpeen. Mun sisko valmistuu jouluksi ja sen syksy on nyt melko väljä kun ei ole enää hirveästi koulutöitä, niin se aikoi tulla avuksi aina silloin tällöin kunhan pikkukakkonen syntyy. Todella ihana teko siltä, kun kuitenkin asuu toisella puolella Suomea. Että sellainen apu on onneksi tulossa.

Ultrassa toinen munuaisallas oli edelleen laajentunut, mutta ei mitenkään huolestuttavasti. Hyvin pitää kohdunsuu ja -kaula, että kyllä mä vielä loppuun saakka täällä keikun. ;) Mietoja nukahtamislääkkeitä määräsi, joita voi ottaa aamuyöstä jos ei uni meinaa tulla. Olen kuulemma todella väsyneen näköinenkin, heh heh. Selkäsärkyyn auttaa vaan lepo, esikoinen hoitoon ja synnytys sitten poistaa säryt. Kun kuulemma turvotus painaa hermoja ja sen takia alaselkä on kipeä. Grrr, grrr ja grrr.

Mahtavaa, että Jellyn sisko on lupautunut avuksi. Sinä jos kuka olisit kyllä hemmotteluakin ja omaa aikaa ansainnut!

Meillä takana 3kk neuvola. Pituutta 63cm ja painoa 6200g. Vinkku sain myös ensimmäisen rokotuksen, voi kuinka sydäntäsärkevästi pikkuinen itki! Minullakin oli kyyneleet silmissä... Nyt nukkuu pahaa mieltään pois. Pitääkin muistaa laittaa uusia kuvia. Koska Nukkelilla on neuvola?

Neilistä kiva nähdä täälläkin, olen NIIN onnellinen plussastanne! Toivottavasti saisimme lisää porukkaa odottajiin seuraksesi pian!

Hyvä, että JB on pian saamassa apua! Oletko jo kysynyt äidiltäsi uudestaan siitä voisiko hän tulla hoitamaan Irkkua synnytyksen ajaksi? Mun mielestä voit hyvin ilmoittaa loukkantuvasi ja kertoa, että jos hän ei näin suuressa asiassa ole valmis auttamaan, niin se on törkeää (siis mitä sanoja itse sitte käyttäisitkin -mulla tulisi litania kirosanoja...).
Neilikka, toivottavasti vanhempanne ovat sitä sorttia, jotka ymmärtävät kultaisen keskitien! Varmasti kaksosten kanssa on apu tervetullut -uskon, että "sopu" löytyy. Mä ainakin huomaan oman suhtautumiseni muuttuneen mieheni äitiin ja samalla siihen, kun hän haluaa tulla täällä käymään ja auttamaan. Tosin tilanne on varmasti eri, kun asutaan aika lähekkäin. Ei tarvitse olla pitkiä aikoja putkeen saman katon alla.

Hyvin Vinkkuliinikin kasvaa! Otitteko mitään muita rokotuksia kuin ne mitä neuvolasta automaattisesti saa? Me mietittiin sitä korvatulehdusrokotetta, mutta ei varmaankaan nyt sitten oteta. Se ehkäisee kuitenkin vain 30% korvatulehduksista, mikä on mun mielestä aikas vähän. Meillä on 3kk:n neuvola nyt keskiviikkona ja ensimmäinen rokotus saadaan täällläkin. Nuki varmaan huutaa kuin hyeena ja kyllähän siinä äidin sydän särkyy.... :(

Ulkoilusta oli puhetta. Me vaunuttelemme joka päivä 30-90min, riippuen säästä ja muusta ohjelmasta. Muskariinkin mennään aina vaunuilla, mutta ajoitus pitää tehdä päikkäreiden mukaan. Aikomukseni on hankkia kunnon sadetakki ettei ole tekosyitä jäädä sisälle!

Ei me oteta kuin se rota-rokote ylimääräisenä. Oli muuten poika uninen rankan neuvolakäynnin jälkeen. Toivottavasti ei nouse kuume tuosta toisesta rokotteesta.

Kaksosten kanssa apua tarvii varmasti! Imetyskin on ihan erilaista! Ystäväni kertoi kolmosista, joilla oli eri väriset munakellot soittamassa milloin syödä, vaihtaa vaippa, ottaa lääkkeet jne... Isänkin rooli on tuplasti tärkeämpi!

Nyt Vinkku vinkuu tuolla matolla... Laitoin mailissa kuvan, hymykuvia on tosi vaikea saada kun poika vakavoituu kameran nähdessäänkin.

Olisi vielä nukuttanut, mutta Vinkku piti melkoista mekkalaa pinniksessä -ja nukkuu nyt "ylösalaisin" sängyssään. Melkoinen väkkärä. Illalla saimme pojan nukahtamaan itsekseen sänkyynsä, parin riehakkaan kiljahduksen ja tutin jälkeen väsähti kasin jälkeen. Kuulemma 3kk iässä on hyvä ryhtyä harjoittelemaan itsekseen nukahtamista.

Angstis, mikä Nukin yökyläilyssä eniten jännittää? Onko teillä jotkut juhlat, en nyt muista ...? Varmasti eka kerta on tuskaa (äidille), mutta siitä se lähtee!

Mä aion jättää Irkun äidilleni hoitoon, tykkäsi se siitä mitä hyvänsä. Ei sillä VOI olla niin tärkeitä menoja ettei voisi synnytyksen ajan hoitaa, kun eihän siinä päivää enempää mene.

Otettiin lisäksi rotarokote. On se tosiaan niin sydäntäsärkevää kuunnella pikkuisen huutoa kun pistellään. Tuo rota oli onneksi suun kautta annettava.

Mulla on taas todellinen huono äiti -fiilis. Järjellä ajateltuna ihan ilman syytä, mut varmasti raskaushormoneilla on jotain osaa asiaan. irkku kun on todella herkkä oksentamaan, niin illalla oksensi iltapuuron ja äsken aamupuuron. Tulee vaan tunne että enkö osaa edes lasta syöttää kun raukka oksentaa ruokansa ja on sitten ihan surkeana. Syöttäminen on muutenkin hirveätä tasapainoilua, kun Irkku oksentaa jos ruoka on liian sakeaa/kylmää/pahaa/kokkareista tai jos syötetään liian nopeasti tai liian paljon kerralla. Eilen illalla puuro saattoi olla liian sakeaa ja saatoin syöttää liian nopeasti, mut on hankala tietää oikeaa tahtia kun toinen aukoo suutaan koko ajan kuin linnunpoika. Tänä aamuna yritin sitten olla tosi varovainen ja tein puuron ohueksi ja syötin hitaasti. En edes lautasellista loppuun, kun alkoi mennä tahmeasti. Ja silti tuli oksennus ja kamala parku. Mies yrittää tietenkin lohduttaa, että oon oikeasti hyvä äiti ja että eihän se ruuan oksentaminen mikään maailmanloppu ole. Rivien välistä etsin vaan vahvistusta sille, että sen mielestä mun syöttämisessä on jotain vikaa kuitenkin. Siis ihan älytöntä vetää tämmöisestä asiasta hirveä "masennus", mut syytän kyllä hormoneja ja huonosti mennyttä yötä.

Vinkku oli niin suloisen näköinen! Ja oikein pojan näköinen, ettei voisi tytöksi erehtyä luulemaan. (Siis kun jotkut luulee Irkkua pojaksi!)

Voi Vikkuli on ihana pikku poika ja kuten JB sanoi, ihan pojan näköinenkin ja mielestäni myös äitinsä näköinen; huulet ja silmät.

Voi JB, älä nyt tuollaista sure! Hyvä äiti olet! Eiköhän me kaikki tulla kamppailemaan samojen asioiden kanssa. Mä ajattelin alkaa ensi kuussa antamaan maistiaisia Nukille. Saa nähdä miten se menee. Ja hyvä, että olet peräänantamaton äiti suhteen!!

Baltsu, annoitko vauvalle mitään kipulääkettä rokotuksen jälkeen? Mä ostin tänään suun kautta annetavaa Panadolia -neuvolasta suositeltiin.

Juu, meillä on perjantaina mökillä pippalot. Mä ajattelin kyllä ajaa sieltä kerran imettämään ja ehkä samalla nukuttamaan Nukin (yleensä menee samalla) ja sitten myös aamulla kirmata imettämään. Hmm.... Nuki nimittäin vierastaa jo vähän. En tiedä voiko olla mahdollista, mutta se rauhoittuu yleensä HETI, kun pääsee vieraan sylistä mun syliini. Samoin myös itku saattaa loppua kuin veitsellä leikaten, kun näkee mut.

Nyt täytyy lähteä koulutukseen. Nuki jää isukille. Toivottavasti pärjäävät hyvin!!

Meillä neiti on alusta alkaen nukahtanut yksinään sänkyyn... ensin syödään ja sitten sanotaan hyvät yöt ja tutti suuhun ja räsy viekkuun ja siihen se sit jää.. muutaman kerran saa juosta tuttia laittamaan mut helposti se on vielä sujunut... siis nukahtaminen... odotan kyllä sitä kautta kun mikään ei meinaa tehota ja joutuu päivystää sängyn vierellä niin kauan että nukkuu, mutta näin on nyt tähän asti ainakin mennyt..

Tosta itkusta tuli mieleen.. meijän neitiin tarttuu jonkun ajan kuluttua toisen lapsen itku.. tänään yks pari vuotias itki niin jo alko meijän neiti mutristaa suuta ja silmät kostui... sama kun toinen vauva itki niin neiti alko kitisee... ihana :)

nyt ei ehdi taaskaan kunnolla kirjottamaan, ku miehen täytyy päästä tekemää työjuttuja koneelle :P

Mi-iu

Meillä olisi tänään ollut kehityskontrolli, mut tuli yhtäkkiä mielen että saakohan flunssaisen lapsen kanssa sinne mennä. No eipä saanut niin siirtyy sekin. Oikeastaan helpotus, kun tälle viikolle on ihan hirveästi menoja.

Irkulla oli ensimmäinen vierastuskausi noin 3-4 kuukauden iässä. En olisi itse tajunnut että mistä on kyse, mutta neuvolassa sanottiin että vierastaa jo. Se meni sitten ohi ja se varsinainen vierastus tuli tuossa 10kk korvilla.

Mi-iu, se on yksi vauvan kehitysvaiheista että osaa itkeä sympatiaitkua. Kiva esimerkki on viime lauantain vauvauinnista, kun pukuhuoneessa yksi vauva alkoi itkeä niin lopulta kaikki kahdeksan huusivat kuorossa.

Meillä tosiaan on Irkku nyt flunssassa. Kuumetta ei onneksi ole, mutta nenä vuotaa ja pikkuisen yskii. Panadolia annoin viime yöksi niin meni yö hyvin, kun toissa yönä heräili tunnin välein itkemään enkä tajunnut että mikä on vikana. Aamulla vasta huomasin että räkää tulee, voi raukkaa. Äitini mielestä oksentaminenkin liittyy flunssaan, kun kuulemma kurkkukipu saa oksentamaan. Mullakin on kurkku karheana niin kai meillä on Irkun kanssa sitten sama tauti.

Toivottavasti Irkkuliini paranee pian!Tosiaan, ihan varmasti toi oksentaminen liittyy flunssaan. Aika moni aikuinenkin oksentaa limaa silloin (herkkua...).

Meillä oli tänään neuvola ja Nukkeli veti shown jo riisuttaessa. Se vihaa olla nakkena. Aluksi se oli ihan tyyni pitkään, mutta kun vaatteet otettiin pois niin siitä alkoi hysteria. Piikistä se vähän itkahti, mutta kun löin tutin suuhun, niin rauhoittui heti. Aika raskas neuvola reissu oli joka tapauksessa. Painoa oli tullit 3vk:ssa vain 300g ja nyt painaa siis 6kg ja pitutta on 62,5cm. Mun täytyy varmaan imettää useammin, kun maitoa kuulemma tulee, jos vauva kerran nukkuu yönsäkin hyvin.

Täytyy mennä toipumaan neuvolakäynnistä...

Irkulla parempia vointeja, kurjaa kun pieni sairastaa.

Vai Nukin pitäisi syödä useammin. Ihan hyvinhän tuota painoa on kuitenkin, eikö sekin saata mennä pyrähdyksin? Meillä Vinkku ei huoli tissiä, ellei ole tosi nälkäinen. Syö 2-3h välein. Nykyisin myös öisin. Eilen nukahti tunnin shown jälkeen pinnikseen, kannatti juosta tuttia laittamassa suuhun.

Löysitkö Angstis nestemäistä kipulääkettä? Meidän apteekissa oli vain suppoja näin pienille. En joutunut antamaan lääkettä kun ei kuumekaan noussut. Ainakaan vielä, voi kuulemma tulla viiveellä.

Tuleeko teille Vauva? Musta jutut alkavat jo toistaa itseään ja harkitsen lehden vaihtoa. Ehdotuksia?

Ai niin, kuvia olisi kiva taas saada! Pikkuiset kasvaa niin vauhdilla! Irkusta myös, jos Jellybeanilla on tuoreita otoksia. Helppohan vauvan on pojalta näyttää, hiukset tekevät niin paljon. Tosin jos Vinkulle laittaa bodyn, potkarit ja myssyn, näyttää aika tyttömäiselle...

Yhteistyössä