Ajatuksista Asiaan 07/09

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pimmu.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meinasin avautua provosoitumaan, mutta ei jaksa. Kyllä te tiedätte.

Pimmu yök kirppuja :) Nyt mullaki kutittaa joka paikkaa..

Ois kiva nähdä ja meidän osaltamme voisi onnistua mikäli tapahtuma olisi elokuun lopussa. Miltäs kuulostaa?

Voi itku tuota sikainfluenssaa. Vaikka kuinka kerrotaan, että se on niinku tavallinenkin influenssa niin silti pelottaa. Piti vielä sitten mennä lukemaan siitä netistä oikein urakalla. Jos linnoittautuisi kotiin öö seuraavaksi kahdeksi vuodeksi??

What a day.. Olen kantanut kaikki rahani kauppojen kassaan, vaihtanut ne uusiin vaatteisiin. Ja Jäärä.. Oi se on herttainen. Se ei enää nykyvuosina ole jaksanut kehua mua tai lausua mitään kohteliaisuuksia. Nyt se kertoi kuitenkin mun uusista farkuista, että näytän p.....valta. Lämmitti tämän äippäliinin mieltä ;)

Voi itku tuota sikainfluenssaa. Vaikka kuinka kerrotaan, että se on niinku tavallinenkin influenssa niin silti pelottaa. Piti vielä sitten mennä lukemaan siitä netistä oikein urakalla. Jos linnoittautuisi kotiin öö seuraavaksi kahdeksi vuodeksi??

What a day.. Olen kantanut kaikki rahani kauppojen kassaan, vaihtanut ne uusiin vaatteisiin. Ja Jäärä.. Oi se on herttainen. Se ei enää nykyvuosina ole jaksanut kehua mua tai lausua mitään kohteliaisuuksia. Nyt se kertoi kuitenkin mun uusista farkuista, että näytän p.....valta. Lämmitti tämän äippäliinin mieltä ;)

Lumis, kiitos blogistasi. Onnea syksyyn ja paljon jaksamista miehellesi ja sinulle.

Bro, jesh! Jaara on avannut silmansa!!! Minakin loysin eilen ihastuttavan kaasomekon.

Meilla on elokuuksi aika paljon menoja, mutta mielellamme tulisimme treffeille! Loppukuu voisi meillekin olla sopivampi.

Meilla menee miehen kanssa mukavasti, tunteet tosin ovat SUURIA molempiin suuntiin. Pienista asioista kinastellaan valilla tulisesti, mutta olemme yhta mielta siita, etta elamme nyt elamamme onnellisinta aikaa. Saden kanssa samaa mielta, etta ero ei ole vaihtoehto missaan tapauksessa.

Matkaamme mokille, aurinkoinen paiva luvassa! Ja Puppeliini pysyhan kaukana punkeista, hui sentaan!

Hauskaa reissua Baltsulle ja perheelle!

Kävin laittamassa meilit tukkoon kuvilla. Facessa on lisää.

Meilissä jo valitinkin, että miksi minua ei sanota p....van näköiseksi? Oonkohan tosiaan niin norsu.

Lumikselle rauhallisempaa mieltä, jospa se tauti kiertääkin teidät. Mitkä ne ohjeet olikaan? Ainakin paljon käsien pesua ja ja ...jotain.

Meillä on tyttäret nuhassa ja itselläkin alkaa olla nuhainen olo. Eetissä oli ensimmäisenä ja sille ei ainakaan noussut kuumetta, joten toivotaan että Irkku ja minä saadaan yhtä lievänä. Mitä muuten nuhaiseen nenään pystyi käyttämään ihan pikkulapsilla? Rhinodoron on hävinnyt, eikä tämän kylän apteekista uutta saa. Saiko suolatippoja laittaa? Ihanko niitä vaan nenään tipautetaan?

Ja hui tuo Puppen punkki! Näillä korkeuksillakin on punkkeja. Olen kissasta niitä löytänyt, mut en ole edes tajunnut että jostain takapihan nurmikoltakin sellaisen voi saada. Enkä mä edes tiedä miltä punkki näyttää! Noh, google tietää..

Juu täällä kans tekis mieli vähän avautua tuosta yhdestä sivullisen kommentista, mut enpä taida vaivautua. Hänellä ei taida olla tietoa lapsen terveydestä vs. sairaudesta, jos tupakansavu hiuksissa ja vaatteissa on sitä suurinta myrkkyä. No joo... Se siitä sitten!

Kauhea tollasia punkkeja! Enpä ole tullut edes ajatelleeksi tuollaista. Hmm.. Miltä ne tosiaan edes näyttää? Samoin tuo sikainfluenssa on tullut vähän sivuutettua. Jotenkin sitä miettii, ettei se millään lailla kosketa meitä, mut kaipa sitä pitää jossain vaiheessa sitäkin miettiä. Tosin meillä neiti saa siihen välittömästi rokotteen, kun sellainen tulee markkinoille, mutta tuskin se itselläkään mikään mukava tauti on.

Juu Jellis, suolatippoja vaan tukkoiseen nenään ja sitten räkää imemään :)

Mukavaa reissua Baltsulle! Ihanalta kuulostaa teidän tunteiden ilmaisut. Samoin kateellisena lueskelin Bron miehen kommentteja Rouvan pantavuudesta. Enpä oo moista kuullut ainakaan pariin vuoteen...

Ihania kuvia mailin puolella. Taidan mennä minäkin mailin puolelle tukkimaan kaikkien luukut parilla kuvalla :)

Se myynnissä ollut talo on nyt myyty... Kiinteistövälittäjä ilmoitti, ettei enää kannata tulla kattomaan kun kaupat on jo tehty. Tosi tosi tosi harmi, kun varmasti oltaisiin tehty siitä tarjous heti kun työhommat olisi olleet selvillä. Harmittaa. Ehdin jo unelmoida siitä.

voi jb, halitukset!!!

meillä on eka muuttokurma viety, lipastoa ym ei niin tarpeellista..hieman vaativaa nöpön kanssa tää homma, itse lähinnä vain olin nöpön kanssa kun raukalle ilmeisesti vihdoinkin tulossa hampaita kun kitisee eikä mikään oikein auta paitsi ehkä äidin syli.

ja taas mennään...eikä tosiaan täälläkään ihan noita sanoja ole kuulunut vähään aikaan vaikka muuten kyllä kehuukin kiitettävän paljon =)

Alkuperäinen kirjoittaja Rosis:
Kiitos mielipiteestä. Olen samaa mieltä että tupakointi on kaikin puolin typerää lapsiperheessä, kuten kaikissa muissakin perheissä. Mutta älä sinä änkytä että "pistän oman nautintoni (tupakka) lapsen (terveyden) edelle". Hohhoijaa.

Ja kyllä mä edelleen väitän että yhdynnän ajoittamisella ja ovulaation hyödyntämisellä on enemmän merkitystä kuin kahden tupakan jättäminen pois. Mä sentään rehellisesti kerron täällä palstalla kaikista puolista rehellisesti, niin hyvistä kuin huonoista, että sulla voisi olla edes pokkaa käyttää omaa nimimerkkiäsi. Vaikka luulenkin tietäväni kuka olet. Lapsettomuuspuolelle terkut.

Vanhempien tupakoinnin haitalliset vaikutukset lapsiin on fakta ja se, että siitä huolimatta vanhempi tupakoi, kertoo vain siitä, että oma nautinto (tupakka) on tärkeämpi kuin lapsen (terveys). Mitään positiivista tupakka ei lapselle tuo. Alkoholistilla alkoholi menee lapsen edelle, narkkarilla huumeet. Teot ratkaisevat, eivät sanat. Tosin kuvitteleehan (ts. valehtelee itselleen) 60% tupakoivista vanhemmista, ettei heidän tupakoinnista ole MITÄÄN haittaa lapsilleen. Kukin aikuinen vaarantakoon oman terveytensä, mutta on itsekästä ja vastuuntunnotonta, että vaarantaa oman lapsen terveyden. Kivaa, kun astmaatikko joutuu pitämään helteellä ikkunat ja ovet 24/7 kiinni tai lastaan ei voi viedä omalle parvekkeelle, kun naapuri ravaa tupakalla. Passiivinen tupakointi kun ei ole mikään leikin asia.

Nimimerkillä kirjoittamisesta: ajatuksista yritykseen-ketjun esittelytekstin kirjoittaessi sinulla ei ollut pokkaa käyttää omaa nimimerkkiä. Kyseinen ketju kuivui kokoon, kun sinä nimettömänä ajoit ketjuun pyrkijät katkeruuksissasi pois, muut toivottivat uudet kirjoittajat tervetulleiksi ja Minni esitti omalla nimimerkillään poikkeavan mielipiteensä, että se siitä. Huvittavaa lukea ketjun kuvausta, kun kaksinaismoralistisesti sallit oman ja miehesi tupakoinnin, vaikka muuten asetit edellytykseksi "tosissaan yrittämisen" (tupakoinnin lopettamisella parannetaan huimasti raskautumismahdollisuuksia, tietoa on netti tulvillaan).

Voi harmitus Jb. No se ei ollut teille tarkoitettu.

Mä kävin tänään kattoo fbeen puolella kuvia teidän lapsosista, ja mä oon ihan myyty :), Ennistä oli ihanan syötäviä kuvia. Ihanan iloinen tytsä.

Mulla tuli viime yönä pari kipakkaa supparia, olin tosin ihan unen pöpperössä, et voi olla et ne oli muuta kipuilua. Ekana tuli vaan mieleen, et nyt supistaa.
Ja aamulla oli ihana herätä kummankin pohkeen samanaikaiseen järkkyyn suonenvetoon.. Mulla on tullut nyt loppuraskaudessa tosi helposti suonenvetoja hirmu helposti. Mut onneks mun ihana mieheni lupas hieroa mun pohkeita illalla.

Ja aamulla mua supisti, ni masu meni ihan kummallisen malliseks. Siihen tuli sellaisia ulokkeita, mut oli kuitenkin jotenkin laatikkomainen.

Baltsulle hyvää mökkimatkaa!! Ja Sadelle jaksuja muuton parissa!!

Pimmu 34+3

Juu ihan samaa mietin, kun tuo edellinen... Ei voi olla totta! Alkoholistit ja narkkarit kuitenkin ovat kuitenkin täysin eri asia ja "nautinto"aineidensa vietävissä ja tämän vuoksi ovat valmiita vaikka hylkäämään lapsensa, kun aineet vie. Tupakointi ei tee kenestäkään vanhemmasta yhtään sen huonompaa tai vähemmän rakastavaa vanhempaa. Eihän tupakointi koskaan ole hyvä asia ja jokainen varmasti tietää sen haitat, mutta ei se tee minusta huonompaa vanhempaa, vaikka itse tupakoinkin. Tiedän monia paljon huonompia ja ajattelemattomampia ja vain itseään ajattelevia vanhempia, vaikka he eivät tupakoisikaan...
No se siitä - eihän mun pitänyt provosoitua! V*tuttaa vaan tollanen. Nih!

Sadelle jaksuja muuttopuuhiin!

Mulle on tullut ihan yhtäkkinen kuume saada iso muutos mun tukkaan! Mä vihaan nykyistä reuhkaani, se ei koskaan tottele ja aina latistuu päivän aikana. Ja kun se on tämmönen puolipitkä, ni sitä ei edes saa mitenkään. Siis vaivattomasti. Ja auki tälläsellä kuumuudella sitä ei voi pitää.
Nyt mä haluaisin sähäkän permiksen!! Läoysin netistä ihanan tukann ja mä niin haluan sen itelleni.
Mutta. Permis. Se on myös oma juttunsa. On siinäkin hoitaminen, mut se ei ainakaan latistuisi päätä myöten. Hmm. Mulla on vaan viimesestä permiksestä todella huono kokemus, kampaaja vaan ja ainoastaan poltti mun hiukset ilman kiharan kiharaa.Tuloksena kamalat kuivat hiukset jotka parin kk päästä vedinkin höylällä pois.

Ehdotuksia?

Et oo tosissas (tosimielellä) ulkopuolinen (outsider)? Toivon, että et koska tuollaista katkeruutta ei kellekään soisi.

Balzu, mihin sun aan ja oon pisteet on kadonneet?? :)

Pimmu, sulle voisi ajatella sopivankin kiharat. Anna mennä vaan. Mä oon aina tosi helposti tekemässä ja usuttamassa radikaaleihin ratkaisuihin.

Jäärä juu, osaa näköjään yllättää aina välillä :) Tuo oli siltä ohimennen heitto, mutta mä toki tallensin sen muistojeni kirjaan X)

Sadelle tsemppiä muuttoon ja Nöpölle jaksuja!!

hammaskitinä senkun jatkuu, kauankohan tuollainen kestää? siis suussa tuntuu jo terävää mutta ei vielä näy mitään isoa hammasta.

käytiin aamulla varaamassa varasto minne saadaan loput tavarat ja auto ensi viikolle. nyt pitäisi sitten enää pakata ja pakata. ja haaveilen mustikassa käynnistäkin mutta en tiedä miten onnistuu. ehkä sitten viikon päästä jos on enää mitään mitä poimia.

mä oon osittain samaa mieltä tuon sivullisen kanssa, siis että tupakalla on haittoja ja etenkin passiivisella tupakoinnilla, mutta en silti ihan noin jyrkästi niitä rinnastaisi ja jokainen tehköön omat valintansa. Kyllä silti itketti kun näin viime viikolla perheen kävelyllä, vaunuissa joku varmaan pari vuotias ja äiti raskaana ja molemmilla oli silti tupakka suussa. kyllä mun mielestä pitäisi raskauden ajan ainakin pystyä olemaan polttamatta koska silloinhan ne suurimmat haitat tulee. ja siinä mielessä tupakan voi rinnastaa huumeisiin että ei siitäkään helpolla irti pääse..mutta ei silti ole yhtä vaarallinen lapsen näkökulmasta, harvemmin tupakoiva vanhempi sentään on niin sekaisin kuin narkkari, joten toivotetaan sivulliselle hyvää jatkoa ja tämä aihe tuli varmaan jo käsiteltyä. kukin tyylillään.

ja Rosis/Amilda, ette varmaan tuosta pahastuneet..mun mielestä on todellakin ok kun silloin tapaamisessa kävitte "nurkan takana", ei sellaisesta ole mitään haittaa lapselle!

joo, Pimmulle kiharat ja sitten kuvaa postiin että nähdään =) mä haluaisin radikaaleja ratkuisuja itsekin ja muutella useammin hiustyyliä mutta kun mulla on lasit niin koen sen jotenkin hankalana, siis että ei sovi niin helpolla tyylit kuin sopisi ilman laseja.

Nukille pikaista paranemista ja ihanaa viikonloppua! olisi tehnyt mieli lähteä tall shipejä katsomaan turkuun mutta kun on sikaflunssat ja kaikki niin ehkä jäädään kotiin pakkaamaan. Miehellä piti olla vkoloppumeno mutta onneksi se peruuntui vaikka harmittaakin miehen puolesta.

me tilattiin Besafen isofix istuin Nöpölle. Briteistä sai halvemmalla kuin täältä joten sitä nyt odotellaan. Käytiin siis katsomassa liikkeessä tuota ja vaikutti hyvältä. Se on isofix selkä menosuuntaan ja sitten sen voi kääntää kasvot menosuuntaan kun ei enää mahdu ja silloin on vyökiinnitys.

mites Saana jakselee? onko miehen kanssa yhtään helpottanut?

niin ja voi hurja kun Neiliksen nappulat ovat kasvaneet ja ovat niin söpöjä!!! silti toivon että ei nyt enää saataisi kaksosia koska kuvittelen että jäisi mitenkään enää aikaa Nöpölle. mutta muuten olisin kyllä kaksikin voinut ottaa kerralla.

Mulle muuten tupakointi on jokaisen oma asia, kunhan kukaan ei tule sauhuttelemaan tyttöjen lähelle. Appi yrittää usein, mutta annan sille lähdöt. Meillä mies polttaa, mut oon niin nipo että laitan sen polttamaan niin kauas ettei hajut tule minun tai tyttöjen haisteltavaksi. Oon myös niin nipo, että pian en enää anna sen polttaa näkösällä. En halua, että tytöt luulevat tupakoinnin olevan ok. Sitten kun ovat parikymppisiä, niin saavat tehdä omat päätöksensä, mutta siihen saakka pidän tiukkaa linjaa. Tupakointihan on jokaisen oma asia, mutta kyllä raskaanaoleva polttava nainen on surullinen näky. Ehkä olen tämän asian suhteen todellakin nipo, mutta pappa "kuoli tupakkaan" ja se jätti jonkinlaisen pelon tupakkaa kohtaan.

Pimmu, kiharaa vaan! Itse myös pohdin, että millä ihmellä tämän oman tukan saisi edes siedettävän näköiseksi.

Voi Nöpön hampaita... Meillä onneksi tulivat kivuttomasti.

Juu, tottakai olen siinä asiassa myös ehdoton, että raskaana oleva tai imettävä äiti EI saisi tupakoida ja on tosi surku, jos näin on. Itsellä ei moinen käynyt mielessäkään. Minä itse myös tupakoin aina kaukana lapsestani eli jos olen yksin lapsen kanssa rattaiden kanssa, en todellakaan tupakoi. Ei se ole niin minuuteista kiinni. Ei lapsen tarvitse altistua tupakan savulle, vaikka näin idiootti äiti sillä onkin. Mutta rajat ne on mullakin... Mut se siitä aiheesta!

Todellakin Pimmu sähäkkää tukkaa, jos siltä tuntuu. Mulla on itsellä kans elinikäinen kammo ala-asteella otetusta permanentista. Siinä ei juuri kiharan kiharaa ollut ja itkien niitä vähiäkin yritin suoristaa ja siksi jouduin jättämään myös limudiskon väliin :( Sehän vasta harmittikin...

Vieläkö muute Pimmu on supistellut? Hurjaa, kohta se sunkin aikas koittaa...

Sadelle ja Nöpölle jaksuja hampaiden tuloon. Meillä tuli kans ihan puskista ilman huutoja.
Nukille myös pikaiset paranemiset!

Tämän ketjun ihmiset kyllä tiesin täyspäisiksi, etteivät ikimaailmassa vaarantaisi lastaan, mutta tuolla ulkomaailmassa liikkuessa näkee niitä vähemmän täyspäisiä. Yksi mun puolituttukin poltti läpi raskausajan..

Ai niin... Mun piti kysästä, et missä vaiheessa lapsella aletaan käyttämään tyynyä? Käyttääkö niitä vielä kukaan? Irkku nyt varmaankin, mut mites muut? Enni on alkanut asetella räsyään, peittoaan yms. mytyksi päänsä alle nukkumaan mennessä. Tarkoittaako se nyt sit sitä, et neiti kaipais jotain päänsä alle? Vähänkö on taas tyhmä olo...

Jb, kyllä mä sua panisin! Tosi hyvän näköinen olet, ja tukka oli tosi hieno! Mäkin kävin eilen kampaajalla ja olen tyytyväinen. Harmi että se talo ehti mennä, oli tosi kiva. Toivottavasti työkuviót selviää pian ja voitte tehdä heti tarjouksen kun löytyy uusi.

Puppe on ihana. Siitä on niin paljon seuraa ja meillä omia juttuja. Meillä on tapana aamuisin tanssia yhdessä ennen päikkäreitä. Robbie Williams on tän viikon hitti. Sitten harjaan Puppen tukkaa ja annan harjan niin hän harjaa mun tukkaa... Puppe nousee seisomaan ilman tukea ja seisoo tukevasti paikallaan kunnes yrittää ottaa askelia ja sitten pyllähtää. Toisesta kädestä tukien kävelee hienosti.

Sivulliselle tsemppiä raskautumiseen! Ei ole varmasti helppoa kun kaikenmaailman röökimuijat, sossupummit ja narkkarit sikiää ympärillä eikä itse saa sitä lasta vaikka tekee kaikkensa. Ja sitten vielä lapsen saatuaan kaikki valittaa raskauskiloja ja väsymystä, eikä tunnu tajuavan kuinka onnekkaita ovat kun saavat olla äitejä. Mutta kun se ei ole sulta pois jos muut saa lapsia, sitä on varmaan vaikea hyväksyä. Meidän ei kuitenkaan kannata jatkaa keskustelua, kun tuo katkeruutesi saa sut inhoamaan mua mitä vaan sanon. Mutta ei se mua haittaa, inhoa vain jos se helpottaa. Luulenpa vaan ettei se helpota yhtään, vaan sun pitäisi keksiä muut keinot purkaa energiaa.

Oon kuullut, että silloin juuri on tyynyn aika, kun alkaa haalia päänsä alle jotain. Irkku ei käytä vieläkään. Tarjolla on kyllä joka ilta tyyny ja peitto, mutta se nakkaa ne pois sängystä heti ensimmäisenä.

Yhteistyössä