Ajatuksista Asiaan 07/09

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pimmu.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Irkku kuulostaa mahtavalle tyypille, voin uskoa mitä tahtojen taistoja teillä käydään! Pölkky jäännee alakynteen naistensa kanssa. :D

Vinkku onnistui kaatumaan poski edellä kylpyhuoneen kaakeleille, mysteeri tosin miten siinä rytäkässä silmän ympäryskin mustui! Voitte uskoa, että hävettää kulkea pojan kanssa kaupungilla. Ja puistattaa pelkkä ajatuskin, että jotkut oikeasti pahoinpitelevät lapsiaan.

Rosiksen puolesta jännittää niin. Pianhan täällä on uusi kierros täydessä käynnissä, jos Saden miehelläkin on jo vauvakuume, hurjan ihanaa!

Irkku on todellakin mahtava persoona. Ei ole helpoimmasta päästä, mut eihän lapsen pidäkään. Se on todella pippurinen tapaus. Tulistuu helposti ja vetää hirveitä raivareita. Eeti ja Irkku ovat kuin yö ja päivä. Eetin vierastuskin on kymmenen kertaa lievempi kuin Irkun aikoinaan. Jos jotain voi lapsuuden perusteella ennustaa aikuisuudesta, niin Eetistä tulee "kaikkien kaveri" joka tulee toimeen jokaisen kanssa. Se lehmänhermoinen kanaemo -tyyppi. Irkku on sitten se temperamenttinen muija, jonka yli ei tule kukaan kävelemään koskaan. Irkku ilmaisee mielipiteensä selvään ja kuuluvasti, eikä suostu pompoteltavaksi. Musta tuntuu, että Irkun luonne on vähän liian samanlainen kuin omani, joten meillä tullaan kyllä käymään vielä monet taistot. Saattaa olla melko haastava murrosikä...

ROSAAAAAAAAAaaaaaaaaa!

Siis mää oikeasti luulin, että Brogan aikoo nykäistä kierukan ulos jollain vessakäynnillä,kuin tamponin!

Voi Vinkku! Irkulla oli jotain kuukausi takaperin poski mustana ja ensin ajattelin, että mitähän ihmiset luulee lapsi-paralle käyneen. Sitten kuitenkin ajattelin, että kyllä kai ne ymmärtää että lapsille sattuu kaikenlaista.

Ihan nega oli. Ei edes roskisplussaa. Kolme juomaa nautin sitten kun kerran sain ja nyt esitän täydellistä äityliä pienessä salahumalassa. Aamuksi on vielä yks testi. Tänään piti kuitenkin verta näkyä eikä näkynyt. Saas kattoa. Vähän petyin.

rosalle rutistus!! mietin eilen että miten sun pattien käy jos nyt on jo tärpännyt? odottaisiko ne sitten kiltisti että vauva on syntynyt? Kuulostaa kyllä oudolta että missä ne menkat sitten luuraavat..

Rosalle halaus!

Puuh, Helsingin (taaaas...) reissulta ja maakuntamatkalta palattu.
Se juttu mitä silloin meilissä tuskailin alkaa onnistumaan. Näköjään vaatii "vaan" harjoitusta :)

Saana, good to hear. Mietinkin yks päivä, että miten menee. Melkosta käärmetanssia nimittäin monesti Pojun kanssakin elämä. Mutta hyvä että onnistuu :)

Voihan Rosa, nyt ei sitten vielä ollut aika. Mutta Saden kysymyksen jaan, että missä ihmeessä ne menkat sitten on.

Rosalle halit.

Bro, mulla on ollut levottomat jalat jo piiitkän aikaa. Tosin ne ei vaivaa niinkään yöllä vaan tossa ilta-aikaan. Mun yöt on edelleen aika pyörimistä, mutta en oo enää aamuisin ihan niin väsynyt. Ehkä tää on tulevaan totuttelua.

Ja mun masu on edelleen alhaalla. Ja nyt vauvan liikkeetkin tuntuu jotenkin kipeemmin, kun se tulla alakerran tietämillä mönkii. Ja nyt on parina päivänä vihlonut aika ikävästi tuolla alhaalla. Ehkä siellä jotain muutosta tapahtuu.
Kahden vkon päästä lääkäri, aion pyytää samalla sisätutkimuksen. Haluan, et ne tsekkaa tilanteen.

Mä pesin eilen kaks koneellista vauva vaatteita, yks olis vielä odottamassa. Ja tänään silitin. Miten mä kuvittelin, et siihen silittämiseen ei mee kuin hetki?! Piti oikein levähtää puolessa välissä urakkaa.

pimmu 34+0

Pimmu, muistan tuon tunteen. Ihmettelin kun kaikki sanoivat että jätä äitiyslomalle hommia mutta mä olin niin väsy että en jaksanut tehdä juuri mitään..jos pesi koneellisen pyykkiä oli jo ihan väsy. Mutta eikö olekin ihanaa pestä niitä vaatteita tietäen että ei enää kauaa niin saat pukea niitä? :)

En tosta pesun ihanuudesta tiedä, mut ihanaa tosiaan ajatella, et kohta niitä puetaan meijän vauvikselle :). Mulle on edelleen täydellinen mysteeri, mitä vauvalle puetaan sairaalasta lähdettäessä. Ajattelin laittaa bodyn, potkarit, sukat ja jonkun hatun/pipon..?

Ai niin vatsan ympärys 99cm. Syömisen jälkeen.

rousalle täältäkin halaus!

me käytiin tänään eläinpuistossa ja pikkis oli innoissaan :)
ja suostui käymään pissallakin pari kertaa pöntöllä kun ei pottaa raahattu matkaan.
mä toivoisin sille jo kovasti pikkusisarusta, mutta jotenkin uskon (taas) että menee vielä pitkä tovi ennen ku mitään tapahtuu.. johan sillä kakkosella olis ollu mahkuja tulla aikasemmin niin 7kk meni siihen ja nyt sitten on menny kaks kuukautta sen homman jälkeen ja luulen että odotetaan vielä pitkään... mutta mulle riittäis edes se että jouluna olisin kunnolla raskaana tai että varhaisultra olis ollu.. se on nyt tähtäys sitten.. sitten voi ruveta harmittelemaan ja pelottamaan jos ei rupea kuulumaan... mutta se on sitten sen ajan murhe!

huomenna ajattelin mennä varaamaan itelle parturiaikaa jos ehdin ja jaksan.. tai sitten soitan vaan sinne..

mut nyt pikkis nukkumaan..

pimmulle jaksuja väsymyksen kanssa! :) mulla ei sitä onneks lopussa ollut... kaikkea muuta kylläkin.. kuumat kelit on muutenkin rankkoja olla mahan kanssa.

Mi-iu

Pimmulla on jo jännät ajat. Miten muuten siellä päin, pelkäättekö sikainfluenssaa? Mä en osaa muodostaa mielipidettä kun en siitä niin tiedä, vaikka infoa onkin paljon saatavilla. Itsen puolesta ei pelota vaan Puppen, ja sit tietty jos olis raskaana.

Pimmu on niin pieni että hyvä jos pääsee metrikerhoon laisinkaan.

Saana, ihan mahtavaa! Sä olet superäiti. Kaikkeen sitä pystyy kun on pakko, ja sulla jos kellä tahtoa riittää. Mites miehen kanssa? Muutkin. Sade? Mua taas vaihteeksi ärsyttää tuo ihan kauheesti. Pää särkee, selkä särkee, enkä jaksais yhtään kattella tota miestä nyt.

Menkat alkoi viime yönä, tai varhainen keskenmeno tai mikä onkaan. Verta tulee toosi paljon ja sattuu enemmän kuin yleensä. Ellen olis testaillut niin en tietäis. Mutta kiva että tiedän että siellä toimii paikat ja miehen siittiöt toimii, edelleen. Ens viikolla on se tk-lääkäriltä jolta pyydän lähetteen leikkaukseen. On siihen asti lomalla, ja halusin just tolle samalle kun se tietää tilanteen. Plus että otin selvää että mun pitää päästä endokrinologian klinikalle eikä yleiskirurgiaan, ja saan tuon lääkärin kirjottamaan sen juuri minne haluan.

Mä en osaa pelätä oikein tota sikainfluenssaa. Täällä päin tapahtuu niin paljon muutakin pahaa, ettei se oo sillain säikäyttänyt. Ja kuolleisuus ei ainakaan vielä oo kovin korkea, kai 3 kuollut.

Huomenna olis taas valmennus, tällä kertaa kerrotaan mitä paperiasioita hoidetaan jne. Se onkin sit se kettumaisin osuus. Täällä kun ei kukaan ole yleensä valmis auttamaan, tai kertomaan mitään ylimääräistä. Onneks toi suomen konsulaatti on lähellä ja he on aina tosi auttavaisia.

Meillä menee muuten mun miehen kanssa ihan oudon hyvin. Mun mies käyttäytyy ihan kuin just rakastuneena, kauheesti halittelee ja antaa pusuja. Ehkä me viime vuonna tapeltiin tänkin vuoden tilasto täyteen :). Ja nyt eletään onnellista aikaa taas ja ollaan vaan yksinkertasesti onnellisia.

Nyt syömään jotain ja sit ikkunoita vähän pyyhkimään, ihmisillä on kumma tapa nojata ikkunaan ilman paitaa. Tai vaan koskea tahmasilla sormilla. Prkl.

Pelottaa :( Vaikka ehdinkin jo rauhoittua, niin pelko nostaa taas päätään. Vaan eipä sille mitään voi. Pystyisikin sulkemaan silmänsä ja ajattelemaan, että tulee jos tulee.

Lumikselle vilkutus!! :)

Juu, kyllähän se sikaflunssa pelottaa. Kun välillä tuntuu, että ihan terveetkin aikuiset ihmiset on siihen kuolleet. Samoin kuin lapset. Pojun puolesta pelottaa, omastakin tietenkin vähäsen :S

Rousalle HUG.

Lumikselle vilkutus!! :)

Juu, kyllähän se sikaflunssa pelottaa. Kun välillä tuntuu, että ihan terveetkin aikuiset ihmiset on siihen kuolleet. Samoin kuin lapset. Pojun puolesta pelottaa, omastakin tietenkin vähäsen :S

Rousalle HUG.

Itse en tajua pelätä. Lasten puolesta hiukan pelottaa, kun kyseessä on kuitenkin kamala tauti. Sisko on työn puolesta joutunut tekemisiin sikainfluenssan kanssa ja sanoi, että hengenvaarassa ovat hengityselinsairauksista kärsivät. Eivät yleensä normaalikuntoiset ja terveet ihmiset. En kuitenkaan tautia halua itselleni tai lapsille ja ajattelinkin linnoittautua kotiin epidemian ajaksi.

Lumikselle iso HEI! Pian on jo syksy ja sitten päästään Lumista jännäämään.

Huh mikä päivä. Saan varmasti pian porttikiellon terveyskeskukseen. Enkä täälläkään tee näköjään enää muuta kuin aina vaan valitan. Eli Puppe oli miehen kanssa puistossa päivällä kun mulla oli menoa. Mies sit soitti ja epäili että Puppelle meni punkki poskeen. Ei muuten osattaisi pelätä tuollaisia, mutta kun on mökki ulkosaaristossa ja siellä punkkeja on niin monen kokoisia; miehellä oli vatsassa viime kesänä ihan sellainen tuskin silmällä nähtävä makrokokoinen. Ja kun se pieni koko ei poista sitä etteikö tartuttaisi kaikkia tauteja. Enivei, sain tk-lääkäriltä ajan (en omalta vaan joltain sijaiselta jolla tietty pitkä musta parta joita puppe rakastaa) ja siellä treffit miehen ja Puppen kanssa. Musta piste oli pienempi kuin kuulakärkikynän piste. Lääkäri rapsutti sitä pois, johon mä jo sanoin että ei sitä saa herranjumala rapsuttaa jos se on punkki, ettei irtoa pelkkä varatlo ja jalat jää sisälle ja sitten tarttuu taudit. Lääkäri ei osannut sanoa mitään ja pyysi toisen lääkärin ja vielä hoitsun. Ei osanneet sanoa mitään ja sit kello olikin 15:30 jolloin lääkärit helpottuneena sanoi että meidän pitää mennä jonottamaan päivystykseen, että siellä heillä on aikaa tutkia onko punkki. Jep. No mentiin heti yksityiselle joka katsoi suurennuslasilla ja nyppäsi punkkipihdeillä pois, ja ällö punkki käveli pitkin pöytää karkuun, käynti kesti liioittelematta alle 2 minuuttia. Onneks ei revitty tai rapsutettu itse sitä pois. Huomenna olis tietenkin jo nähnyt että se on punkki, kun olisi imenyt itseensä verta ja pullea, mutta taudit tarttuu jos on monia tunteja kiinni, joten onneksi ei odotettu.

Nyt seuraavaksi mä koitan kirjottaa jotain kivampaa kuin ainasta valitusta. Mutta silti soitan huomenna arvauskeskukseen opettaakseni taas lääkäreitä että punkkihan se oli...

Alkuperäinen kirjoittaja Rosis:
Jb, oliko talo hyvä? Näytin miehellekin ton linkin ja niin toivottais että täällä päin olis tuollaisia tontteja tarjolla. Mitäs tykkäsitte?

Mä olen ihan puulla päähän lyöty. Kirjaimellisesti. Niin huono, heikko ja väsynyt olo että mietin jo miten pärjään tän päivän, luulin että flunssa iski kun lämpöäkin on. Mies töissä 16 tuntia. Äitini tuli hakemaan Puppen että voin lepäillä. Mut sitten ovistesti näytti plussaa. Jaiks.

Aion käydä hakemassa raskaustestin ja sitten menen terassille ystävän kanssa ja tilaan siiderin. Kyllä. Sivulliset, haukkukaa vastuuton mutsi ihan vapaasti. Mä tilaan sen sidukan ja vasta sitten menen vessaan tekemään testin. Sit on 3 minuuttia aikaa nauttia siideriä hyvällä omalla tunnolla. Koska aion nauttia jos se on vuoden viimeinen alkoholijuoma. Hyvin todennäköisesti ovistesti näytti plussaa kun raskaushormini ei ole vielä poistunut kehosta koska ne muut testit näytti negaa. Mutta varmuuden vuoksi pyöräilen hippulat vinkuen kuin tuulispää siiderille.

Kyllä sun vastuuttomuutesi ilmenee siinä, kuinka itsekkäästi tupakoit ja näin pistät oman nautintosi (tupakka) lapsen (terveyden) edelle. Miehesihän tekee sitä samaa. Tupakoivien vanhempien aiheuttamat (terveys)haitat lapselleen eivät todellakaan pääty siihen, kun on vauva syntyy tai äiti lopettaa imettämisen. Tietysti on kivempaa valehdella itselleen, kuinka tupakointi on vain oma asia, vaikka myrkyt kulkeutuvat vähintään tupakoivan vanhemman hiuksissa, vaatteissa, käsissä ja hengitysilmassa omaan lapseensa. Perhepedissäkään ei edes tulisi nukkua, mikäli edes toinen vanhempi tupakoi, vaikka ei tätä sisätiloissa tekisi. Huvittavaa, kuinka lapsettomuus-puolella väität, että teit KAIKKESI, jotta raskautuisit ja "unohdit" kuinka sekä sinä että miehesi tupakoitte. Sillä kun on huomattavasti enemmän merkitystä raskautumiseen kuin jollain greippimehulla tai tyynyllä.

Kiitos mielipiteestä. Olen samaa mieltä että tupakointi on kaikin puolin typerää lapsiperheessä, kuten kaikissa muissakin perheissä. Mutta älä sinä änkytä että "pistän oman nautintoni (tupakka) lapsen (terveyden) edelle". Hohhoijaa.

Ja kyllä mä edelleen väitän että yhdynnän ajoittamisella ja ovulaation hyödyntämisellä on enemmän merkitystä kuin kahden tupakan jättäminen pois. Mä sentään rehellisesti kerron täällä palstalla kaikista puolista rehellisesti, niin hyvistä kuin huonoista, että sulla voisi olla edes pokkaa käyttää omaa nimimerkkiäsi. Vaikka luulenkin tietäväni kuka olet. Lapsettomuuspuolelle terkut.

Ei pitäisi provosoitua. Anteeksi. Menin polttamaan tupakan, ja sepäs rauhoitti.

Tässä on vaan höyryä päässä punkkiepisodin ja tk-pölkkyjen jäljiltä. Naapurin tädin kanssa vielä tutkittiin suurennuslasilla nukkuvan Puppen poskea.

Sade, koska te muutatte?

Mites muuten se syksyn tapaaminen? Jos Angstero on kiireinen, niin järkätäänkö tapaaminen jossain muualla? Olis ihana taas nähdä.

Ei kannata välittää sivullisten ilkeistä kommenteista, eikä varsinkaan niiden lapsettomien jotka ovat vihaisia kaikille raskaana oleville ja niille joilla on jo vauva. Eihän Rosis ole yli vuoteen käyttänyt koko Rosa-nimimerkkiä, joten tuon täytyy olla joku joka on seurannut ketjua jo kauan pääsemättä itse mukaan.

Mukavaa kesän jatkoa kaikille!

Rosis, täytyy myöntää että hurjilta kuulostaa noi sun tk-jutut! miten osuttekin aina tuollaisille lääkäreille??(vai eikö muita ole terveysasemilla..mä en ole käynyt pariin vuoteen ja silloinkin ihan simppeli reseptin uusiminen tms.) onneksi on vakuutukset. ja halituksen ja voimia menkkojen or whatever kanssa.

Meillä menee miehen kanssa tasaisesti..en tiedä onko vielä hormoneista vai mistä mutta kilahtelen tasaisin väliajoin, tai jotenkin paljon herkemmin ja nopeammin sytytään ja sanotaan. mutta kyllä silti hyvin menee. On lapsi silti ollut suhteen kovin koetin vaikka mekin ollaan aika vaikeitakin juttuja koettu..eikä todellakaan tiennyt millaista tämä on vaikka kuinka muut kertoivat/varoittivat. Eipä silti, en vaihtaisi sekuntiakaan pois, ei voisi olla tämän ihanampaa. ja kun riidan keskelläkin aina todetaan että voi voi jos toinen ärsyttää, itsepä valittiin toisemme eikä poiskaan enää päästä joten joko työstetään tää hyväksi tai sitten kärsitään. Mutta ei aiota laittaa lasta kärsimään erosta ja monesta kodista, se kun ei ole tehnt mitään pahaa. eikä siis nyt mihinkään eroon olisi aihettakaan.

ensi viikolla pitäisi muuttaa, tällä viikolla viedään jo osa säilytykseen. vähän jännittää miten käy ja miten vanhemmilla asuessa lapsen kanssa päästään haaveilemaan kakkosesta..toivottavasti ei tarvitsisi siellä kovin kauaa asua, vaikka on se toisaalta ihan kivaakin.

joko Puppe on keksinyt portaat? meillä ravataan monta kertaa päivässä ylös-alas ja olen ihan puhki, mutta onnellinen =)

mä oon jotenkin sivuuttanut tuon sikaflunssan, aattelen että se on sama kuin se lintuflunssa, tietty Nöpön takia vähän jännittää mutta en osaa silti pelätä.

Taas yks valmennus vähemmän. Ja tänään jopa opittiin uutta. Nyt puhuttiin sairaalassa olota, mitä pitää viedä ja ennen kaikkea mitä vauvalle puetaan. Vihdoin. Body, sukat, hattu ja joku liina millä vauvan saa suojattua auringolta/tuulelta matkalla kotiin/autoon.

Mua jánnittää eniten se niiden paperien hoitaminen, vauvan rekisteröinti sun muu. Mulla on tällä hetkellä puolitiessä omatkin paperit, siis nimen vaihto kaikkialle ja täällä kaikessa kestää kauan ja pelottaa, et vauva tulee mun tyttönimelle, koska sen jälkeen en tiedä miten toimitaan, että vauvan saa mun nykyiselle nimelle jne. No onneks mulla on uusi passi ja virkatodistus, ni saan edes niillä todistettua, että olen naimisissa ja mun uusi nimi on mikä on.
Puhumattakaan vauvan kansalaisuudesta.. Huoh..

Musta on kunnnioitettavaa, että Rosa on avoin tupakoimisestaan, eikä sitä peittele saatikka vähättele. Se kuin paljon tai vähän Rosis polttelee on ihan hänen oma juttunsa. Jos kerran siitä on noin paljon sanottavaa, sen voi ilmaista ihan omalla nimimerkillään. Tämähän on julkinen palsta ja mielipiteen saa aina ilmaista.

Mua tuli äsken varoittamaan yk mies, et meidän duunipaikan parkkihallissa on kirppuja, ja mun tarvii olla varovainen raskauden takia.Siellä majailee myös 4 kulkukissaa ja siksi siis kirput. Nyt mulla kutiaa kaikki paikat..

Yhteistyössä