Ajatuksista odotukseen 6

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Erica:)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ore, mä luulisin, että kielto koskee kaikkia light tuotteita, mutta en ole varma. Luulisi, koska kaikissa kevyt tuotteissahan on samoja keinotekoisia aineita.

Mua vähän jännittää taas tänään tää raskauden onnistuminen. Heti, kun jostain vihlaisee tai tulee menkkamaisia tuntemuksia niin herää pelko. Aloitin jo nyt sen verenohennus piikin laittamisen, vaikka mun piti piikittää vasta illalla. Se tuntuu aina yhtä vastenmieliseltä. Katselin taas sitä piikkiä varmaan vartin ennenkuin sain pistettyä.

Ballerina, mulla on yksi iso pahvilaatikollinen ale:sta ostettuja vaatteita jo kahden vuoden takaa :) .

Moi!

Hyviä uutisia, kaikki on hyvin! "Tino" tosiaan on hieman pienempi, mutta tämä johtuu siitä, että hedelmöittyminen on tapahtunut luultua myöhemmin! Alkio oli kehittynyt maanantaista normaalisti ja sydänäänet vastasivat n. 7 viikon ikäistä alkoita (hedelmöitysikä 5 viikkoa). Joten laskettu aika siirtyi viikolla eteenpäin. Kesäkuulle mentiin :), 1.6.

Kummallista lääkärin mukaan tässä on se, että olen plussan saanut jo 14.9. Testini oli markkinoiden herkin ja kuulemma on todella yksilöllistä miten hcg hormoni näkyy virtsassa. Joillakin voi kestää jopa pari viikkoa pidempään kuin toisilla, ennen kuin plussa pärähtää tikkuun. Joten todella aikaisessa vaiheessa raskaus näkyi minun kohdallani. Nyt sopii miettiä, että onko noi superherkät sittenkään niin kivoja kun tämmösiä huolia aiheuttivat :S.
Olo on nyt taivaallinen!! On aivan ihanaa että pikkuinen tosiaan on kehittynyt niinkuin pitää ja kaikki on hyvin. Lääkärikin sanoi että terveen pienen elämän kasvua tuo on, ja jos siinä ois ollut jotain, oli tämä mennyt kesken jo alkuviikosta. Sydänäänet olivat hitaat maanantaina ja jos alkio tosiaan ois ollut sen ikäinen kun luultiin ois todennäköisyys km:lle ollut suuri (lääkäri pelkäsi sitä muttei sanonut ma mitään) Mutta todellisuudessa sydänäänet olivat silloin juuri oikeat tämän ikäiselle alkiolle, eli ma oli 6+2 (luultiin että 7+2). Lääkäri oli todella huojentunut kun kaikki näytti nyt niin hyvältä. Tietystihän tässä ei pääse kokonaan huokaisemaan helpotuksesta ja km riski on aina tuonne np-ultaar asti. Mutta lääkäri sanoi että kun sydänäänet on todettu ja kaiki on hyvin, tippuu km riski enää kymmeneen prosenttiin. Nyt vaan toivotaan että kaikki menee hyvin ja "Tino" pysyy matkassa mukana!

Niin kuin aikaisemmin kirjoitin niin mulla on tällä viikolla selkeesti ollut kohdun kasvukipuja. Lääkäri sanoi että tässä vaiheessa ne ovat pelkästään positiivisia kipuiluja ja kuuluu asiaan (vihlontaa ja menkkamaisia tuntemuksia). Joten joka kerta kun nyt nipistää niin huomaan hymyileväni, Tinohan se siellä suurentaa koloonsa :)

Ensiviikolla on sitten eka neuvola. Saimme tänään neuvolakortin ja ihania kuvia pikku Tinosta <3 :)

Noista vauvanvaatteista. Mä hankin viimekesänä jenkeistä aivan ihania pikkuvauvan vaatteita. Ne ovat tuolla kaapissa odottamassa käyttäjää :). Muuta en ole vielä ostanut. Harmittaa kun en tänään enkä huomenna ehdi hulluille päiville. Ois ollut kiva käydä kattomassa josko jotain ihania juttuja ois ollut tarjouksessa.

Mä en kans itse käytä mitään light-tuotteita. Rasvattomia tuotteita kylläkin, kuten maitoa (jota ilman en voi elää) ja vähärasvaisia margariinejä ym. Näistä kai ei ole haittaa? :)
Ihanaa viikonlopua kaikille!!

Ihania uutisia Erica!!!!!! Ehdin jo huolestua, kun susta ei kuulunut! Onnea onnea ja pikkuiselle Tinolle tarrasukkia!!

Mulla on selässä ilkeätä jomotusta aika ajoin. On kyllä ollut jo aikaisemminkin, mutta aina se laittaa miettimään. Selkäkivuthan on keskenmenon merkki. Täytyy todellakin toivoa ettei kyse ole siitä. En tiedä miten kestäisin toista km... Mitään vuotoa ei ole, eikä paljoa limojakaan. Täytyy toivoa, että limat lisääntyisi, niin pikkuisella olisi mistä pitää kiinni. Toivottavasti noi piikitkin auttaa kiinnipitämistä.

Minni, liityhän nyt pian joukkoomme jännäämään tarrasukkien kestävyyttä:) !

Huh, tänään on pyöritty Hulluilla Päivillä ja olo on aika väsynyt. Tein hyviä ostoksia: kosmetiikkaa ja hiustuotteita. Hennesiltä mukaan tarttui taas yksi pidempi mallinen paita, ei tule masulle kylmä! Vauvajuttuja katselin vain kauempaa, kynnys on SUURI.

Erican lääkäri kuulostaa hyvin ammattitaitoiselta. Olosi on varmaan ihanan helpottunut! Meidän pitää vielä odotella puolitoista viikkoa, toivottavasti masussa oikeasti on joku!

Angsteri, keskenmenon kokeneena sinua varmasti pelottaa vielä tavallista enemmän. Ovatko selkäkivut helpottaneet? Ne voivat olla ihan harmittomia, tiedän ystävienikin kärsineen alkuraskaudesta selkäkivuista ja lopputulos on ollut onnellinen. Lähettelen täältä positiivisia ajatuksia!

Harvoinpa työnimiä oikeasti vauvoille annetaan! :D Ehdotin miehelleni Enskaa (ei tainnut mennä läpi) joten pikku-Nasusta täällä vielä puhutaan. Ja makuasioista on naurettava väitellä, eli vierailijan kommentit jätämme omaan arvoonsa...Kiitos vain, että koit tarpeelliseksi tulla kommentoimaan palstaamme!

Leppoisaa lauantaita Leidies!

Kiitos tiedosta Ballerina! Selkäkivut ovat ja pysyvät. Vähän arveluttaa. Täytyy maanantaina selvittää mikä on. Toivottavasti mitään vuotoa ei tule. Täällä ei ole vielä työnimeä- ekan ultran jälkeen se varmaankin tulee keksittyä. Täällä on nyt sellaiset tunteet, että yksikin päivä on voitto ja päivä kerrallaan mennään.

Täällä mennään vähän sekavissa tunnelmissa. Aamulla vessassa tunsin kun jokin klontti tippui pönttöön ja selkäkivut pienenivät, samoin rintojen turvotus on laskenut tai ainakin musta tuntuu siltä. Raskaustesti näytti positiivista, mutta eihän ne arvot niin nopeaa laske. Mitään vuotoa ei ole tullut, onneksi. Kuitenkin pelkään, että tuli km. Tosin en tiedä voiko se vaan hulahtaa alas ja heti näkyä rintojen turvotuksessa. No, tällaisia ikäviä asioita täällä pähkäillään.

Onneksi teillä on kaikki hyvin!! Onko tuntemukset lisääntyneet?

Angsteri, lääkäri sano mulle että km alkaa yleensä aina selvällä verenvuodolla. En usko että kyseessä oli km, jos mitään vuotoa ei ole. Niin, tai siis voihan olla km vaikka ei vuodakaan, mutta ei sieltä mitään muutakaan silloin ulos tule.
Noi selkäkivut voi olla ihan normaaleja raskausoireita. Olen ymmärtänyt että aika monella on niitä alkuraskaudessa. Ja tuo rintojen turvotus voi vaihdella päivittäin. Mullakin oli muutamana päivänä rinnat lähes normaalit, kunnes taas pingottuivat ja järkyttävä kosketusarkuus tuli takaisin!
Ymmärrän että asia stressaa sua ihan hirmusri, varsinkin kun yksi km on jo takana. Mutta yritä (todellakin helpommin sanottu kuin tehty!!) olla stressaamatta hirveesti! Uskon vahvasti että sinulla ja vauvellilla on kaikki hyvin. On nimittäin erittäin epätodennäköistä että km jälkeen tulee uusi km, todennäköisyys raskauden onnistumiseen on parempi km jälkeen. Luin jostain tällaisen jutun, en tiedä onko totta vai ei, mutta kuulostaa ihan järkevältä :)
Tsemiä ja tarrasukkia sinne kilokaupalla!!

Me sitten eilen kerrottiin porukoille, ja tänään soitin veikalleni :) Olivat kaikki iloisia ja onnesta ymmyrkäisinä <3
Täällä on alavatsaa nippailut ja väsymys on ollut kaameeta tänään. Mua ahdistaa tää turvotus ja ilmavaivat, mutta ei voi mitään. Se helpottaa sitten kun helpottaa, huomenna on pakko lähteä housuostoksille.

Ja juu, eipä tuo "Tino" tule olemaan lapsemme nimi, työnimi on vähän eri asia kun oikea nimi ;). "tino" on vanhan vitsin peruja johon kuului myös toni (ajatus (pelko ;) ) kaksosista), hih.

Mukavaa sunnuntai-iltaa leidit!

Voi Angsteria! Rutistuksia täältä! Yhdyn Erican kirjoitukseen; todennäköisesti stressi tekee sinulle tepposiaan. Millainen on olosi nyt? Voimia ja tarrasukkia täältäkin!

Onko tällä unen tarpeella mitään rajaa? Nukun 10 tuntia yössä ja tunnin päiväunia... Oikeastaan tunnun nukahtavan aina, kun vain on tilaisuus! Ruokailutottumukset ovat menneet kummallisiksi, aamupuurosta koetan pitää kiinni. Ällöttäviä ruoka-aineita on suurin osa, mutta syöminen helpottaa oloa. Yhtä taistelua siis! Vatsa ei ole enää sekaisin, vaan on alkanut pömpöttää -tätä menoa ei mene kauaa kun minäkin joudun housuostoksille!

Erica, onko vanhemmillanne jo lastenlapsia? Mekin kerroimme minun veljelleni, oli viikonloppuna kyläilemässä ja ryhtyi lounaalla tenttaamaan vauva-aiheesta. Kuulemma katselimme pikkuisia silmät kiiluen! :D Tirautin siinä sitten parit kyyneleet ja pakkohan asia oli kertoa. Onpahan sitten tukijoita jos käy huonosti.

Huomenna sitten suuntaamme Tukholmaan, kivaa! Perjantaina palailemme, mutta käyn varmasti puhelimen avulla kurkkimassa kuulumisianne. Peukut pystyssä Angsterillle, ja tietenkin kaikille haaveilijoille plussatuulia!

Erica, voin vaan kuvitella miten ihanalta tuntuu kertoa vanhemmille että on tulossa vauva!! Se on hetki jota odotan melkein yhtä paljon kun sitä plussaa siihen testiin, siis tietysti haluaa lapsia oman itsensä takia, mutta onhan se ihanaa omienkin vanhempien kannalta jos he saavat lapsenlapsia.

Ballerinalle hauskaa Tukholman reissua ja Angsterille jo tuolla haaveilu-puolella kirjoittelekin tsemppausta ja paljon tarrasukkia!

vieras82, kyllä minä rakkoni ihan tyhjenisn ja ei läkäri siitä mitään maininnut. Eli sillä ei liene väliä kun erillisiä ohjeita en saanut :)

huu, mikä työpäivä. täällä työmaalla siis vieläkin. Nyt pikkuhiljaa kotiin, NUKKUMAAN :D ihanaa!

Sade, joo, oli kyllä ihanaa kertoa. ja oli jotenkin ihan mielettömän liikkis hetki kun tajusivat. Kyllä siinä onnenkyyneleet tuli kaikille silmään. Mun isällekin jopa :)

Ballerinalle ihanaa Tukholman reissua!! Nauttikaa!!

angsteri, mikä siellä on tilanne? Onko selkäkivut jo hellittäneet? Soititko lääkäriin?

Huomenta odottajat!

Kopsaan tähän tän saman lääkärikertomuksen, kun kirjoitin tohon toiseenkin ketjuun eli Lääkärissä käyty ja onneksi kaikki on hyvin! Tosin siis mitään ultraa se ei ottanut, mutta sanoi, ettei km tule ilman runsasta verenvuotoa. Leimasi mut siinä samalla "hulluksi yliherkäksi ihmiseksi" ja laittoi nettikieltoon ja samalla sanoi, että mieheni täytyy nyt rauhoitella mua (oli mukana) ja olla se järjen ääni. Tuli kyllä helvetin tyhmä olo siellä. Lisäksi se sanoi, ettei hormoneja anneta alkuraskaudessa- joo, kyllä mäkin sen tiedän, mutta tiedän myös sen, että niitä annetaan, jos on kokenut keskenmenoja. Tää samainen lääkäri sanoi mulle kesällä ettei ovulaatiotesteihin ole luottamista- gyneni sanoi, että niihin voi luottaa täysin. Ei ollut mikään posihomma toi tämän aamunen, paitsi tietenkin se, että km ei voi olla ilman runsasta verta. En ole kyllä noin tyhmäksi tuntenut itseäni koskaan. Suositteli varhaisultraa, koska olen niin hysteerinen... Nyt on vähän paikat arat tutkimuksen jäljiltä, mutta ei kai sillä mitään vaikutusta ole.

Ballerina, oletko sä käynyt jo ultrassa? Mulla on aika ensi viikon keskiviikolle. Toivottavasti sydänäänet näkyisivät, niin pääsisin näistä peloistani. Silloin on vasta 5+6. Täytyy mennä noin aikaisin, kun tiedä kauanko ollaan Suomessa.

olipa angsterilla lääkäri! Huh! Minullakin varhaisultra ensi ke, silloin 8+ viikkoja. Minulle sanottiin että seitsemän rv- viikkoa pitäisi olla täynnä. Etkö voisi käydä ultrassa ulkomailla vähän myöhemmin? Jaksuja vain odottamiseen, annahan miehesi huolehtia puolestasi! Pikavastaus puhelimen kautta, mukavaa on! Suomeen palailemme perjantaina, raportoin silloin lisää! Ps. Mammaliikkeitä ja vauvamasuja täällä riittää!

missä kaikki on?! Pakko nostella ketjuamme pikaisesti, jäädään jalkoihin. Pakkauspuuhissa, lennetään pian takaisin kotiin. Väsymys ja pahoinvointi on vienyt osansa, onneksi mies on pitänyt hyvää huolta ja ollut kärsivällisyyden maailman mestari. Jatkan kotikoneelta, mutta mitä teille muille kuuluu? Ethän angsteri pahastunut tuota ulltrakommenttia? Varmasti lääkärisi tietää koska kannattaa ultrata. Palaatteko Ruotsiin? Mites Erican vointi?

Huomenia kaikille!

Mulla on ollut worst työviikko ever (huh mikä kiire) :/, ja en sen takia ole kerinnyt tänne. Illalla olen sitten nuukahtanut ennen aikoja. Mulla on väsymys vienyt voiton, pysyn jotenkuten hereillä täällä töissä (kun on pakko) mutta kun kotiin pääsen niin noutaja tulee. Eilen nukahdin sitten puoli kahdeksalta illalla. Olo olo kaamea, tajuton väsy ja huono olo. Eilen sitten ekan kerran ei enää naurattanut tää olo. Odotan todellakin innolla sitä energistä oloa ja tunnetta joka kuulemma tulee toisella raskaus kolmanneksella :)

Kävin eilen myös ekalla neuvola käynnillä. Neuvola täti oli oikein mukava ja tultiin hyvin juttuun. Höpöteltiin tunnin verran ja multa otettiin pissa- ja verinäytteet. Seuraava käynti on sitten np-ultran jälkeen joulukuussa :)

Nyt sitten vaan odotellaan sitä np-ultraa. Aikaa en ole vielä saanut, jattelin soittaa kättärille ensi viikolla ja tiedustella sitä. Ultra on marraskuun loppupuolella, eli n. kuukauden päästä viimeistään. Luultavasti hieman ennen jo.

Mutta nyt back to work :/ Ihanaa että on perjantai!!!!!

Huomenta! Voi Ballerina, en tietenkään pahastunut!! Ajattelin vain vastata tänään, kun olen saanut labratulokset (en ole vielä saanut). Miten teillä matka meni? Löytykö ihania lastenvaatteita?

Mä menen sinen ultraan sen takia, kun ne sydänäänet voi kuulua, mutta ainakin se sikiöpussi näkyy. Mä ovuloin mielestäni aikaisemmin eli heti menkkojen jälkeen, niin sen takia ne sydänäänet voisi kuulua. No saa nähdä. Mä en sen takiakaan viitsi odottaa, kun jos meille tulee lähtö, niin uudessa paikassa menee aina oma aikansa ja en heti ensimmäisinä päivinä viitsisi ruveta kyseleen siellä lääkäriä, joka ultraa. Siinä on aika vaiva, kun touhua ja järjesteltävää on muutenkin. Katsotaan kuinka käy!

Kotona taas, ihanaa! Allekirjoitan tuon Erican lausahduksen, ettei enää naurata tämä olo! Nukkuminen sujuu, muuten olo on aika kurja. Palelee ja kuvottaa. Viikot saisivat vierähtää nopeasti, että pääsisi jo tuohon energiseen vaiheeseen! Tai onhan niitäkin, joilla pahaolo jatkuu loppuun asti... Ei saisi valittaa, sillä kunhan pikkuisella on kaikki hyvin, sitä kestää mitä vain. Maistuuko teille ruoka? Minulle tällä hetkellä maistuvat vain tietyt ruoka-aineet, jotka vaihtelevat päivittäin... Eilen en saanut illalla alas muuta kuin ranskalaisia, tosi terveellistä. :(

En sitten pystynyt ostamaan vauvanvaatteita... Jos olisin jo käynyt varhaisultrassa, tilanne voisi olla toinen, mutta tässä vaiheessa kykenin vain hypistelemään suloisia pikkuvaatteita. No, shoppailtua tuli silti ihan omaan kaappiin. :)

Minäkin kävin hakemassa apteekista hiivaan lääkitystä, jos menisi tuolla ohi. Mitä ohjeita sait angsteri tuohon hiivaan? Keskiviikko onkin sitten molemmilla jännittävä päivä, en malta odottaa!

Vauva-lehden tarjous oli kolahtanut postiluukusta, uskaltaisikohan tuon tilata? Mieli kovasti tekisi! Täällä alkoi muuten yhdeksäs raskausviikko, jännä nähdä tuleeko lääkärissä tähän muutosta.

Taidan lähteä haukkaamaan happea, mies vetelee vielä sikeitä. Mukavaa lauantaita!

Ballerina, hyvä että matka meni mukavasti!! Olisit vain ostanut niitä vaatteita ;) !

Mä sain vain ohjeen hakea se canesten ja sitten ettei saa käyttää sitä asetinta raskaana ollessa. Otin sen vahvimman puikon ja hyvin on auttanut.

Täällä ei ole muita oireita kuin alavatsa jomotusta tietyin väliajoin. Taitaa "Nuki" kasvattaa siellä tilaa itselleen. Pahoinvointia ei ole. Nyt mennään viikolla kuusi joten kai se sieltä vielä ehtii tulla...

Ostin Odotus-lehden tänään, askel sekin! Muutenkin ollut pirteämpi päivä, jaksoin jumpallekin. Illalla leffaan miehen kanssa, saa nähdä pysynkö hereillä!

Angsteri, kyllä se pahoinvointi sieltä voi vielä tulla... Minullakin taisi alkaa viikolla 7. Nyt syömään sämpylöitä, jaksoin olla kunnon vaimo ja leipoa! Mies raukalla onkin ollut kanssa kestämistä! :D