Ajatuksista odotukseen 6

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Erica:)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hienoa Rosa, että pääsit ultraan! Kyllä se sydänkin siellä pian sykkii ja viikot lähtevät vierimään hurjaa vauhtia. Hierojaa en väliinkään jättäisi, joten eiköhän ammattilainen tiedä miten toimia jos kerrot olevasi raskaana. Niin ja kiitos lukuvinkeistä!

Vauva on tänään heittänyt volttia, huh, meillä on molemmilla ollut liikunnallinen päivä! Kävimme myös miehen kanssa vaunuja katsastamassa. Ihastuimme Gessleinin vaunuihin: Swing ja Future olivat tosin mieleisiä. Swingissä jousitukset ovat omaa luokkaansa, mutta mallia ei löydy kääntyvillä etupyörillä. Joten suosikiksi nousi Future, jossa mukaan tulee kahdet pyörät. Nuo kääntyvät etupyörät siirsin vaatimuslistan kärkipäähän, samoin taidamme kallistua pehmeään kantokoppaan. Futuren hinta huimasi päätä, yli 800e MUTTA netistä tilaamalla vaunut maksavat vain 469 toimituskuluineen! Kuosivalikoima on huikea, joten tällä erää olemme myytyjä. Täytyy vain tutustua noihin toimitusehtoihin sun muuhun huolella.

Kyllä meni muuten vaunuista pää sekaisin! Mieskin innostui, vihdoinkin! :D

Millainen tuli Angsterin tukasta?

Mukavaa lauantai-iltaa!

B. rv 23+1

Käyn vähän täällä haistelemassa. Varsinaisesti en vielä uskalla tälle puolen ilmoittautua. Viivakin oli niin haalean vaalea ja tämä näin äkkiä lykästäminen tuntuu ihan liian hyvältä ollakseen totta. Mitään oireitakaan ei ole, vaikka ensimmäisestä tiesin jo oviksesta saakka oireitten perusteella. Teen taas huomisaamuna testin, että onko viiva vahvistunut.

Ballerinalle: Meillä on Gesslein Futuret. Tilattiin Saksasta. Erittäin tyytyväinen olen ollut vaunuihin, ilman kääntyviä etupyöriä en ota enää ainoitakaan vaunuja. Kaupassa ihan ehdoton kun voi yhdellä kädellä pyörittää vaunuja ja toisessa kantaa koria.

Onnittelut Jellybeanille!!! Upea juttu! Kovasti tarrasukkia ja pikaliimaa :) ! Ja ennenkaikkea tervetuloa taas tänne odotuspuolelle! Todella mukava saada lisää porukkaa! Mitkä on tuntemukset, kun nyt näin ihanan nopeasti tärppäsi? Koska teillä on laskettuaika?

Rosalle onnittelut ultrakuulumisista! Nyt näitte, että kyllä siellä todella "joku möykky" köllii ja asustaa :) ! Pian kuulette kuitenkin jo ne sydänäänetkin. Mulla ei ole kokemusta hieronnasta nyt raskauden aikana, mutta luulis, että voi mennä, kunhan vaan infoaa hierojaa.

Ballerina, mä olen vielä jänistänyt hiustenivärjäystä....

Kyllä mä Rosa uskon, että uskallat mennä hierojalle. Kannattaa tosiaan vain informoida häntä raskaudestasi, että tietää hieman varoa.

Mun eräs ystävä on hieroja ja mä kävin hänellä ollessani raskaana, aikas loppuraskaudessa tosin. Hieroi kunnolla eikä vain "silitellyt" ja mä tykkäsin tosi paljon. Hieroi selän mun ollessa kyljelläni ja niskan mun ollessani selälläni.

Voi, tuo 4D kuulostaa hurjan jänskältä.. On varmasti ihanaa nähdä vauva ihan "oikeasti". Jännityksellä odotan kertomusta tuosta käynnistä =)

Mä oon just niin tällainen.. eli Ballerina kyseli jo tuolla edellisillä sivuilla, että tärppäsikö meillä heti. Tämän kakkosen kanssa tärppäsi heti ekasta ja esikoisesta toisesta kierrosta. Eli todella nopeasti molemmilla kerroilla. Mutta asiaa äidiltäni tiedustellessani, samoin oli käynyt heillä minua ja pikkuveljeäni yrittäessään. Ja sama juttu miehen vanhemmilla ja sisarella..

Missä vaiheessa te kerroitte raskaudestanne muille ? Me ollaan jo nyt kerrottu tuleville isovanhemmille, aivan samoin kuin esikoisestakin.

Jotenkin en uskalla tätä vielä totena pitää ennenkuin saan kunnon vahvan viivan puikkoon. Siksi testaan neuroottisena huomenna jo kolmatta kertaa. En olisi osannut kuvitellakaan että näin äkkiä tärppäisi, tai en oikeastaan vielä osaa tätä edes tärppinä pitääkään. Toisaalta katselen jo sisarusvaunuja ensi syksylle, että kai se on menossa tajuntaan jo.

ihana angsteri ku oli muakin muistanut... :)

Tänne kuuluu sitä samaa mitä ennenki... pari saikkupäivää tullut tarpeeseen ja olen nauttinut niin tästä kotona olemisesta että.. kurkku edelleen vähän kipeä ja yskää on ja väsyneempi mitä normaalisti, mutta on kyllä ihana olla kotona kun vähän jaksaa jotain tehdäkin :)

Maanantaina on taas neuvola ja toivon mukaan kaikki edelleen hyvin.. hieman olen ihmetellyt tunnenko niitä potkuja.. luulisin, mutta eilen illalla en taas osannut yhtään "kuunnella" oliko niitä vaiko eikö... no onneksi ne muutaman viikon päästä voimistuvat..

Tänään oltiin mun pikkusiskon kanssa ja miehen kanssa shoppaamassa.... löysin kevät/syksy takin, minkä laitan sinne kaverin häihin viikon päästä... ei mikään lämmin takki siis, mutta onneksi mulla on semmonen pitkähihanen neule sen alla... ja kun mulla ei mitään aikuismaista hienoa talvitakkia ole... kunnon untuvia tai sit kevyttoppatakkeja vaan..
sit löysin hupparin itelle.. tosin miesten puolelta (h&m) ja tää on kyllä ihana... mahaakin mahtuu ja tämä on tarpeeksi pitkä <3

Maha on jo tankkitynnyri... mun kaaliin ei oikein mene miten mulla näkyy näin selvästi ja osalla ei tässä vaiheessa paljon mitään... ei se voi pienestä notkoselästäkään johtua.. kai mä sit oon niin eri rakenteinen tai jotain.. ja kun kilojakaan ei ole älyttömästi tullut.. oliskohan 3kg yhteensä... noh, en tiedä.. mutta on tää kyllä ihana.. mä näytän niiiiiiiiin raskaalta :D en vaan ymmärrä miten mulla näkyy kun jollain muilla taas ei tässä vaiheessa näy kuin pieni kumpu.. :)

Semmosia.. kohta nukkumaan.. ihanaa!

Mi-iu rv 18+4

Huomenta!

Eilen harmitti toden teolla ensimmäistä kertaa miehen lähtiessä kaverinsa synttäreille -joita halusivat viettää poikaporukassa. Olin todella väsynytkin, mikä pahensi harmitusta. Onneksi sain nukuttua hyvät unet ja nyt on jo reippaampi mieli. Aion kyllä miehelle huomautella krapulasta!

Jellybean, kiva nähdä täällä! :) Muistanko oikein, mutta tilasitte vaunujen lisäksi muutakin Saksasta? Kiva kuulla, että olet Futureihin ollut tyytyväinen! Kauanko tilauksen toimitus kesti? Tuo hinta 469 olikin ilman koppaa, mutta joka tapauksessa paljon halvemmaksi jää, varsinkin jos tilaa muutakin tarviketta samalla kerralla. Onko teillä pehmeä vai kova koppa ja kauanko Irkku mahtui koppaan? Kauheasti kysymyksiä! :)

Vanilla, me kerroimme plussauksesta molempien vanhemmille melkein saman tien, läheisimmille ystävillekin aika pian. Sitten odotimme tuon 3kk rajapyykin yli.

Enää kaksi viikko hiihtolomaan! :D

Ballerina rv 23+2

Tilattiin turvakaukalo ja jalusta, sekä adapteri jolla saa kaukalon kiinni rattaiden runkoon. Lisäksi vaunuihin tuulisuoja, jatkoperä, putoamissuoja, aurinkovarjo ja hoitolaukku. Koppa on c-lift, hyvin mahtuu Irkku sinne kahdenkin makuupussin kanssa ja vielä jää runsaasti tilaakin. Sitten kun ei enää varsinaiseen koppaan mahdu niin on vielä tuo jatkoperä.

Tein tänään uuden testin. Uskottava se on kun viiva vaan vahvistuu! Ollaan täällä päivä miehen kanssa hehkuteltu ja höpötelty Irkulle kuinka hieno ja tomera isosisko siitä tulee.

äh, mun oli pakko tulla hehkuttamaan... tunsin nyt erittäin selvästi potkut! oon aikasemminkin tuntenu niitä mutta epämääräisenä kuplintana, nyt oli jo ihan suht selviä.. semmosia että ihan huudahdin kuka mua tökkii :D ihanaa! :) ja hullun tuntusta.. hih!

Jellybeanille onnittelut vielä! paljonko teijän irkulle ja tulevalle vauvalle tulee nyt ikäeroa?! :)

Illanjatkoja!!

Ihanaa mi-iu! Se on mahtava tunne kun alkaa tulla selviä potkuja ja joskus raapimistakin.

Kengun laskettuaika menee lokakuun lopulle, silloin Irkku on kalenteri-iältä 1v2kk ja kehitysikää on 1v. Käveleeköhän edes silloin vielä... Sisarusrattaat taitaa olla ihan ehdoton hankinta.

Heipähei!

Meillä on myös Ballerina vaunut kääntyvillä eturattailla ja ne on ihan älyttömän kätevät:) Ja niistä juoksuvaunuista, niin taisin päästä tänään kauppoihin sellaisista. Laitoin vauva-lehden sivuille ostetaan-ilmoituksen ja pian sain tekstarin yksistä. Nämä on mamas & papas-merkkiset ja hinta 130€. Kuvissa näytti olevan ok, joten eiköhän ne oo pian meidän:) Oon niin innoissani, että en tiedä tuleeko unikaan ollenkaan...

Vauvauintiin saa ainakin täällä Vaasassa mennä 3kk:n ikäisenä! Eli loppukesästä toivon mukaan polskutellaan jo altaassa:)

Ja onnea Mi-iulle ekoista kunnon potkuista:)

O

kiitokset:) on tää kyl huima tunne.. äsken se potkas mua käteen, ja siis ihan kädellä tunsin :D ihanaa!
Neuvolassa kaikki ok, hyvin kuulu sydänäänet <3 oli toinen villillä päällä taas..
ainoa paha niin mun hemoglobiini oli pudonnut 142sta 103n eli rautakuuri tiedossa jos ei multitabs-raskaus pillerit pari kertaa päivässä nosta tota...

Mutta nyt on tunti luettu täällä juttuja..

ihanaa olla raskaana!! <3 :D tää on ihan hullun tuntusta :) (enää ei siis muista kuinka aamulla töissä oksenti kun ei kotona oksunnut..) :D

Mi-iu rv 18+6

Huomenta!

Täällä alkaa kyllä väki kovasti lisääntyä:)

Mun juoksuvaunu kaupat meni sitten kuitenkin pieleen. Eilen aamulla sain viestin myyjältä, että ei vaunut ookkaan myynnissä, oli tullut kuulemma katumapäälle... :( Mutta ei hätää, sitten sain iltapäivällä sähköpostia toisista vaunuista ja nyt tuli sitten kaupat niistä!!!:) Sain kyllä vielä paljon edullisemmin, hinta oli vain 75€ ja vaunut on vain vuoden vanhat!:)

Huomenna mennään lääkäriin ja neuvolaan, viime kerrasta onkin niiiiiiiin pitkä aika jo. Ja äitiyspakkausta ei vain vieläkään kuulu...

O 26+1

Hejsan!

Kiitokset Jellybeanille vaunuinfosta! Ovatko nuo kaikki lisävarusteet tulleet tarpeeseen ja olisiko kaivannut vielä jotakin lisää? Joko plussaus alkaa tuntua todelliselle?

Minä sain äitiyspakkauksesta päätöksen eilen ja sen pitäisi saapua kahden viikon kuluessa. Aika nopeasti mielestäni, toivottavasti Ore saat pian omasi! Minusta on tullut melkoinen nettishoppailija... Eilen saapui Lasten Metsolan paketti ja vaatteet olivat syötävän suloisia. Suosittelen! :D Vaunuprojektin jälkeen aloitan kestovaippaselvityksen toden teolla.

Painoa tuntuu tulevan taas rytinällä. Välillä kieltämättä iskee ahdistus, kuinka valtavaksi tässä ehtii paisua. Ihan typerää murehtia tuollaista, mutta minkäs luonteelleen voi. Koetan kovasti pitää hyvää huolta itsestäni muuten ja panostaa kauneudenhoitoon ja vaatteisiin. (Myönnetään, harrastan mielialashoppailua.)Tänään koetan lähteä salille tai ainakin kävelylenkille. Tietkin ovat jos sulia, ei tarvitse pelätä liukastumista.

Mi-iu, eivätkö neuvolassa määränneet sinulle vielä rautakuuria? Toivottavasti Multitabsit auttavat!

Voidaankin Oren kanssa sitten tsemppailla toisiamme juoksutreenien kanssa! :)

B. rv 23+4 (viikot vierivät koko ajan vain nopeammin!)

Käytiin tänään Irkun kanssa kehityskontrollissa. Hyvin kehittyy onneksi.

Plussaus ei vielä tunnu todelta, kun ei ehdi ajattelemaan asiaa ollenkaan päivän mittaan. Ehkä sitten jos oireet alkaisivat niin tietäisi oikeasti olevansa raskaana, mutta kun ei ole kerrassaan mitään oireita!

Lisävarusteista jatkoperä, putoamissuoja ja aurinkovarjo ovat vielä testaamatta, mutta muut lisävarusteet ovat kyllä tulleet nyt jo tarpeeseen. Ehkä kaipailisin vielä renkaansuojia kun varsinkin syksyllä tuli kamala siivo kun vaunut toi sisälle. Ja nyt talvellakin jos on satanut lunta niin vaunujen mukana tulee älyttömästi lunta sisälle. En muuten tilannut Gessleinin hoitolaukkua, vaan Hartanin kun Hartanissa on thermotasku ja hoitoalusta mukana niin se oli mun mielestä paljon parempi.

Mulle tuli äitiyspakkaus vasta vauvan syntymän jälkeen, mut kun Irkku oli keskolassa pitkään niin eipä haitannut. Vaunut ym tilattiin heinäkuun lopulla ja osa tavaroista tuli elokuun lopulla ja loput syyskuun puolella. Mut olihan siinä aikaa laitella paikkoja valmiiksi kun vauva ei ollut kotona.

ballerina, kyllä se rautakuurista puhui että voisin jo nyt, mut mä oon niin huono syömää mitn tabletteja jne niin sovittiin että koitan ensin noita multitabseja ja sitte vedän kuurit naamaa jos ei mitää tapahdu...

Nyt salkkarit.. palataan!!

Luin pikaisesti teidän viestit. Oli älyttömän mukava lukea, että kaikki on kaikilla hyvin!

Mi-iulle onnittelut potkujen tuntemisesta. Siitä ne vain vahvistuu. Meilläkin potkitaan jo ihan kiitettävästi, etenkin viiden aikaan aamusta ja silloin, kun yritän käydä nukkumaan....eh.

Torstaina pitäisi laittaa Kelan paperit vetämään. En malta odottaa äitiyspakkausta!! Kauan teillä meni aikaa ennenkuin saitte/saatte sen? Pitääkö muuten miehenne isyyslomaa? Mä haluaisin, että mies jäisi heti ainakin parin viikonlomalle, kun Nuki syntyy. No, täytyy katsoa.

Mitä Rosalle kuuluu? Onko jo voimakkaampia tuntemuksia?

Palaan taas, kun pääsen koneelle. Hyvää ystävänpäivää jo etukäteen!

Ihanaista ystävänpäivää!! :-)

Angsteri, sain Kelan päätöksen pakkauksesta viikon kuluessa ja pakkauksen pitäisi tulla kahden viikon sisään. Eli yhteensä kolmisen viikkoa, jos aikataulu pitää. Mies pitää isyyslomaa heti vauvan synnyttyä ainakin pari viikkoa, kesälomaa sitten heinäkuussa. Jotekin ajattelimme säästää syksymmällekin. Hän voi aika joustavasti tehdä töitä välillä kotoakin/lyhyempää päivää joten mieskin saa viettää tulokkaan kanssa aikaa.

Vielä pohdimme vaunujen väriä ennen tilausta. Tekisi niin mieli jotakin vähän vaalempaa ruskeaa tms, mutta pelkään että vaunut ovat sitten tosi kuraisen näköiset. Tummat taas tuntuvat aika synkille. Mitäs sanotte muut?

Hemmotelkaahan itseänne ystävänpäivän kunniaksi!

Ihanaa ystävänpäivää ihanaiset!!!

Hyvä että kaikilla menee hyvin! Niin täälläkin, koska verta ei tule ja eilen kymmenes (!!) raskaustesti näytti vahvasti plussaa. On tätä niin vaikea uskoa,kun ei ole mitään oireita. Tarvitsen untakin vähemmän kuin ennen, olo on täysin pirteän normaali. Mutta alan jo pikkuhiljaa uskoa. Maanantaina jo olisi eka neuvola, hassulta tuntuu mennä kun ei ole vielä todisteita elämästä. Ultra vasta viikko sen jälkeen maanantaina. Sinne kun jaksaisi odottaa!

Jos meillä tulee isyyslomalle käyttöä, niin mies pitäisi heti pari viikkoa. Hänellä on kesälomaa 5 viikkoa, joten ajateltiin että hän pitäisi vain viikon alkukesästä ja säästäisi loput neljä vauvan (oho, käytin eka kerta tuota sanaa) kanssa olemiseen. Eli olisi loppuvuonna kotona nuo loput viikot. Mun mielestä olisi mukavaa jos mies pitäisi joka kuukausi viikon loman.

Jännää kun saat Angsteri äitiyspakkauksen! Koskahan vuoden 2008 kuvat tulevat näytille? En tosin tiedä vaikka olisivat jo tulleetkin.

Juu, Rosa! Kiva, et säkin oot tällänen vauhkooja.. Mä tein tänään tosin vasta neljännen raskaustestin ja vahvat on nuo plussat täälläkinai Kai se on vaan pikku hiljaa uskottava, että totta tuo on!!! Oireettomuus tosiaan lisää tuota epävarmuuden oloa. Olis niin kiva, tuntea edes jotain..

Sain sit pikku väärinymmärryksen aikaan tuolla lokakuisissa ;) (Minä ja mun suuri suu), mutta tuntuu siltä, että ekaa odottavia pidetään ihan idiootteina ja vauhkoina. Ja niinhän me varmaan ollaankin, mut tää nyt on ainakin mulle kuitenkin niin uusi ja ihmeellinen juttu ja ihan tosissaan koko elämän muuttava, niin toki sitä haluaa varmistaa, että kaikki menee niin kuin pitääkin kaikkien taiteen sääntöjen mukaan.
No, mut se siitä asiasta. Täytyy varmaan mennä anteeksi pyytämään...

Oikein mukavaa ystävänpäivää tännekin kaikille! Voipi olla, että tulen tänne kirjoittelemaan enemmänkin, jos/kun tämä raskaus tästä loppuun asti saadaan kunnialla vietyä. Mukava vaihtaa ajatuksia Rosan kanssa, kun melko samoilla vaiheilla mennään ja samanlainen suhtautuminen tuntuu tähän raskauteen olevan.

T.Amilda ja huikeat 4+3 :D

Amilda, on se antoisampaa kirjottaa ihmisten kanssa jotka on samassa tilanteessa. Musta on ollut ihanaa ja jännää seurata Angsterin, Ballerinan ja Mi-iun odotusta, joiden kanssa ollaan yritetty kaikki yhdessä. Tässä ketjussa saadaan olla hysteerisiä 24/7, ihanaa. En usko että enää kirjoitan tuonne lokakuisiin. Ei jaksa sitä kymmeniin uusiin tutustumistakaan.

Varsinkin kun ei ole oireita, niin hetkittäin unohdan olevani raskaana. Sitten se iskee taas. Ihanaa. Edellispäivänä nähtiin Neilikan kanssa, ja kaakaon juotuani menin tiskille taas tilaamaan. Meinasin juuri tilata punaviinilasin,kun taas iski onnellinen salama: Raskaana! Mutta siis kyllä tässä elämä mullistuu, hyvällä tavalla mutta kuitenkin. Mä olen elänyt niin itsenäistä ja hedonistista elämää, että kaikki muuttuu. Väsymys ja yövalvomiset on varmasti haaste, mutta sitäkin odotan jo kovasti. Mun tuurilla vauvalla on koliikki. Mullakin oli, ja sukulaiset muistuttaa siitä edelleen, viimeksi jouluna, kimeä huutoni meni kuulemma suoraan selkäytimeen. Olisi varmaan ollut eri tulla äidiksi kaksikymppisenä, kun vasta aikuinen identiteetti muodostui. Nyt on niin piintyneet tavat ja systeemit. Toisaalta tämä vauva on nyt maailman odotetuin, ja kaikki on hänelle valmiina.

rv 5+5

Hih Rosa! Vähän samoja juttuja täällä. Viikonloppuna kun oltiin kaverin synttärikemuissa olin alkamassa soittaan taksia, et päästään lähteen baariin. Vasta kun olin jo puhelimen ottanut käteen, tajusin, et mähän oon ihan omalla autolla ja ajokunnossa ;)
Mä oon niin rutinoitunut kans noihin omiin juttuihini ja itsenäisyyteeni, et tulee oleen kyllä haastetta tuossa vauvan ehdoilla elämisessä. Mutta ehkä elämä opettaa. täälläkin vauva on todella toivottu ja tervetullut meidän elämään.
Rohkastuin nyt soittaan sinne neuvolaan. Ja mun säkää... Sattui olemaan juuri tuo mun neuvolantäti vapaapäivällä ja puhelinvastaaja vastasi. No, huomenna sit uudella innolla...