EX-KERMIT 13 vko 40

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UUSI KETJU
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huomenta.

Jo on ollut tosiaan ripeää toimintaa pikku2:n rinsessalla... =) Onnittelut vielä kerran näin "nenät vastakkain" ja ihanaa vauva-arjen jatkoa!

Senoralle hyvää neuvolalääkäriä! Mulla olis kans neuvolalääkäri ja tarkistusultra täs aamupäivällä, saa nähdä mitä se sanoo.. Supparit on onneksi jääneet miltei kokonaan pois, maha vaan herkästi alkaa kipuilemaan. Mut kai se sit kuuluu asiaan... =/ No, muutaman tunnin päästä olen siinäkin asiassa jo paljon viisaampi.

Pitääpäs käydä odotuspuolella kurkkimassa kuulumisia, hyvältä näyttää..

Letkeää päivänjatkoa ex-kermeille!

Niksu 22+4

Jahas... Niksukin samoihin aikoihin linjoilla... Hyvää neuvolareissua sinullekki.n... Onneksi supparit on nyt jääny... Tuuhan kertomaan uutiset, kun palaudut lääräriltä...

Huomenet!

Täällä hyvin seesteistä. Luulenpa, että tässä saadaan nyt ihan rauhassa odotella sinne laskettuun aikaan asti. Olisikin hieno juttu! Viime yönä ei yhtään supistuksia. Aamulla vain vähän vatsa sekaisin ja pientä menkkakipuilua.

Ihmettelen kyllä kovasti noita erilaisia käytäntöjä tuon lapsiveden lorahtelun suhteen! Meillä Tyksissä tosiaan lorahtelut pitää aina käydä tarkistuttamassa ja osastolle joutuu heti, jos lorahtelua on. Käynnistellään siis 2vrk:n kuluttua, jollei itsestään käynnisty. Juuri tuon tulehdusvaaran takia näin on.
Toivotaan, että Kirpulla nyt käynnistyy synnytys, niin ei nuo mahdolliset lorahtelutkaan mitään enää haitaa...

Mulla on muuten koko ajan sellainen olo, että koskahan ne vedet menee. Ei siis ole yksikään synnytys käynnistynyt oikein kunnollisella veden menolla, joten nyt jotenkin oletan, että pääsee senkin kokemaan... Aina jos yöllä nousen sängystä, on sellainen olo, että nytkö napsahtaa.
Jollain toisella palstalla muuten luin jotain galluppia: missä vedet menneet. Siellä vaan oli huvittava kommentti, jonka joku oli terkalta kuullut. Useimmiten menevät kuulemma kotona (ellei vasta synnärillä), koska odottajat ovat siinä vaiheessa jo niin tuskaisia, etteivät enää kulje missään. HAH HAA :-D Ei päde kyllä ainakaan meikäläiseen. Viimeksi olin shoppailemassa 40+3 ja latotansseissa 40+4 :-)
Mutta vähän on sellainen fiilis, ettei enää viitsi tuon pikkumiehen kanssa lähteä kaupungille. Tai oikeastaan isäntä kielsi... Meillä tämän päivän ulkoilutreffit vielä vähän auki ja ajattelinkin vaihtoehdoksi shoppailureissua Turkuun. Kysäisi vain isäntä, että mitäs sitten teen, jos vedet menee. Hiukan ehkä hankala homma, kun kylkiasennossa pitäisi vielä matkustaa synnärille ja pikkumies mukana. Täytyy varmaan sitten käydä shoppailemassa viikonloppuna yksin :-)

Antoisia neuvolareissuja Senoralle ja Niksulle!
Hyvä, että Niksun supparit vähentyneet!

Hyvä juttu, että Kirppu sai tukkaan uuden värin. Olishan se tosiaan kauheata, jos vauva alkais rääkymään äidin nähtyään :-D
Tuli muuten näistä tärkeistä ulkonäköjutuista mieleen, että mulla on tullut nyt tavaksi saunan jälkeenkin laittaa hiukset ojennukseen ennen nukkumaanmenoa. Yleensä menen siis ihan luonnonkauniina ja aamulla sitten yritän tuon pehkon selvittää. Nyt on pakko illalla föönata ja laittaa paplareilla kunnon kampaus. Jos kuitenkin yöllä pitää lähteä... On muuten tosi tärkeä juttu! :-D :-D :-D Aika turhamaista, jos totta puhutaan ;-)

Mukavaa torstaipäivää kaikille ja suppareita niitä toivoville!

Tehis rv 38+4

Toivottavasti Tehikselle ei tuu niin kiirus lähtö, että paplarit jää päähän ... :D
Tulipa vaan mieleen, että pitäis saada aikaseksi soitella kampaaja-aika ja ottaa vähän käkkärää tähän päähän. Jotenkin vaikuttais siltä että hiukset voivat paremmin nykyään... oisko terveellisempi ruokavalio vaikuttava tekijä?? Ja sit pitäis käydä ne monivitamiinit apteekista... en vielä oo saanu aikaseks käydä niitä ostamassa... Mihin tää aika menee...

Huomenta ja vielä kerran onnittelut Pikku2:lle pikkurinsessasta ja kotiutumisesta! Olipa kiva, kun heti tulit tänne kertomaan, miten synnytys meni. Oli kyllä nopea toimitus! Meillä eilen illalla kotona keskusteltiin teistä...kerroin miehelle ihan innoissani, että kuinka nopeastikin synnytys voi mennä ;) Nyt se raukka tietty luulee, että meilläkin menee noin.

Kiitos Senora, kun skannasit tuon testin. Se oli siis Odotus -lehdestä vai? En tosiaan ehtinyt vielä eilen kirjastoon, oli jumppa illalla. Vähän kyllä jo "nolottaa" olla noissa jumpissa. Tuntuu, että kaikki katsoo, et mitä toi paksukainen täällä muka jumppailee. Mä käyn siis ihan tavallisissa jumpissa, en mammajumpissa. Täytyis varmaan siirtyä kaltaistensa joukkoon... Juu jumpan jälkeen pukuhuoneessa kaksi naista puheli suureen ääneen, kuinka heidän ystävänsä oli juuri synnyttänyt ja kuinka oli ollut aivan kamala synnytys ja lopulta oli jouduttu tekemään hätäsektio...sit ne aina välillä vilkas mua. Olipa tosi kivaa kuunnella.

Eipä kai muuta kuin Niksun ja Senoran lääkärikuulumisia odotellaan ja tietty Tehiksen, Jazzin ja Kirpun päivittäistä "ilmoittautumista".

Mukavaa torstaita!

Tuuli

Piti vielä palata kiittämään Pikku2:a synnytyskertomuksesta, kun tuossa aiemmassa viestissä hatarapää unohdin. Ja onnittelut vielä koko perheelle!
Kyllä oli tosissaan nopsa toimitus. Mullekin tollanen, kiitos! :-)
Eipä taida olla pelkoa, kun muut kestäneet 16h, 8h ja 6h. Että eiköhän ne paplaritkin kerkiä pois ottamaan :-D

Vilkutukset Tuulille!
Huomenaamulla en varmaankaan muuten ehdi ilmottautumaan, kun lähden aikaisin aamulla sinne konferenssiin. Tai ehkä laitan kellon soimaan vähän aikasemmin, niin kerkiän :-) Saas nähdä, miten persus kestää istumista 9-16.

Ilmoittautuminen tapahtuu...
Olipa pikku2:lla ihana (ja lyhytkestoinen) synnytyskertomus. Saadapa tuollainen.
Ai, oliskohan munkin pitänyt käydä näyttäytymässä siellä synnärillä? Ups! No, kysynpä asiaa neuvolassa kun olen kohta lähdössä sinne.
Nyt pitääkin rientää, pissahätäkin jo melkoinen ja pitää vielä kävellä tytsyn kanssa neuvolalle.
Palaan paremmalla ajalla iltapäivällä jos saan tytsyn unille.

Pikamoit! Kiitos Pikku2, oli kiva lukea kertomus! Mäkin niin toivon vähän rivakampaa toimintaa tällä kertaa..

Hyviä käyntejä Senoralle ja Niksulle!

Mentävä-------

Omppu ja Toivo 30+1

Ihana synnytys ja tulos tietty ollut pikku2!!!
Ja eikös sulla ollut ihan normitilassa toi alapää, eli 3cm kohdunkaulaa jäljellä...???!!!
Eli ei toivoa olla menettetty vielä ;))
Tai no ei tietenkään, kun se Ompun masussa on - hahhhaaaaaaa

Hyviä neuvoloita vaan!

Tehis on ollut yhtä liikkuvainen lopussa kuin minäkin.
Mäkin olin ikeassa ja jumbossa shoppaileen silloin kun synnytys oli jo lääkärin mukaan
kestänyt jo 5 tuntia... no eipä mua pahemmin haitannut, kuhan pysähty kun suppari tuli. tai oli pakko pysähtyä..
ja se oli myös elintärkeää, että juuri ennen kuin sairaalaan lähdettiin (olin siis kovin jo auki) niin oli ihan pakko sheivata kainalot...
ei silloin ollut ihan tärkeysjärjestyksessä noi jutut :))

haleja

kapris rv36

Terkkuja neuvolalääkäristä. Kaikki ok, luojan kiitos. Piukat on paikat (sanoi lääkäri..) ja kaulaa jäljellä 4cm, joten supparit kiusaa vaan, muttei auo paikkoja. Verenpaineet oli vähän kohollaan, kiitos sen meidän aavistuksen rasittavan neukkulan tädin.. =) Hemppari pudonnut, nyt 124 ja saan maanantaina Obsidanit neuvolasta. Painoa tullut vaan 100g/vko, huraa senkin suhteen.

Kuopus siellä venytteli ja vanutteli itseään oikein aktiivisena kaverina taasen. Lääkärikin ihasteli kuinka "reipas tapaus" meillä siellä on. Ja tytöltä näyttää (niin näytti esikkokin, kunnes sitten...), mutta sen perusteella ei kehottanut ihan vielä menemään mekkokaupoille.

Et sellaisia tältä erää.

Hyvä juttu että Niksulla kaikki ok neuvolassa. Eikähän niitten suppareitten vielä tarvitsekkaa aukoa paikkoja, kun tuota odotusta on vielä jäljellä... Mua ei aivan varmasti ultrata (kun ei meillä sellaista vehjettä ole) ja tuskin edes kuuntelevat, kun noita viikkoja on niin vähän... (tai entäs jos ruikuttais oikein kovasti), josta tulikin mieleen, että viikkoja tänään 11 !! (tai jos kuukautisista laskisi niin 12.)
Viikko pitäis jaksaa sitä np-ultraa odotella...

Onnea koko pikku2 perheelle vielä kerran ja kiitos synnytyskertomuksesta!!

Mua kyllä vähän hirvittää, et jos noin nopeasti sujuis, kun synnärille ajaa sen tunnin. Edellinen synnytys kesti 10 h, niin nyt 5h ois ihan ok.

Kapris kyseli painonnousua, mulle tullu n.9 kg..tai huomenna tiedän tarkemmin, kun on neuvola. Mulla jostain syystä painoa tuntuu kertyvän enemmän nyt loppuajasta.

Ja senoralla enää viikko ultraan..niin se aika menee..

Ja hyvä, kun Tehiskin on saanut vielä tilaisuuden rauhoittua ennen synnytystä. Eilen mun appivanhemmat kävivät kylässä ja olin jo puolen tunnin päästä ihan kypsä! Kävi Tehistä sääliksi, ite en ois kyllä jaksanut! No tytön puolesta olin ihan tyytyväinen, että viipyivät sen pari tuntia, yleensä ovat korkeintaan tunnin ja tytölle tulee tosi paha mieli, kun eivät ne kuitenkaan kovin usein käy.

Missäs Jazz??

Ninni rv 38 tasan!! ohhoh..onko tosiaan jo noin paljon? En voi uskoa, et tässä vielä pitkään aikaan mitään tapahtuis..

Kapris, mulla oli kans viimeksi tärkeä juttu, että ehdin ennen synnärille näytille lähtöä sheivailla ja meikata :-) En mä oikeasti ole ihan niin turhamainen, mutta jotenkin sitä oli sellanen olo, että kivampi itselle, ettei tartte persuksista revityn näköisenä lähteä...

Mua kans hiukan pelottaa, jos oikeasti tuleekin joku kiirus lähtö ja nopea synnytys. Ei ihan hetkessä saa tuota hoitsua tänne ja jos isäntä on töissä, niin hällä n. 1,5h, kun on TYKS:ssa. Nytkin on taas nenä kohti Espoota, joten koivet ristissä täällä ollaan.

Hyvä homma, että Niksulla kaikki ok!
Pian se on tosiaan Senorallakin jo np-ultra. Ja ensi viikolla saat ne verikokeen tulokset?

Kyllä meillä tosiaan oli aikas eri fiilikset täällä kotona eilen, kun oli eka täysin vapaa päivä noista isovanhemmista. Jotenkin vapautunut ilmapiiri. Esikoinenkin väänsi vitsiä koko iltapäivän&illan niin, että vedet silmissä sai nauraa :-D
Ja illalla kun saatiin lapset nukkumaan, istuttiin kahdestaan olkkarin sohvalla ja väännettiin sitä Fazerin sinistä :-P Vähän taas synnyteltiin... Ihana rupatella ihan kaksin.

Omppu näkyi hämmästelevän Lumin tikittömyyttä tuolla wabbilaisilla :-)
Se on todellakin mahdollista uudelleen synnyttäjällä! Mulla ei kakkosesta eikä kolmosesta ole myöskään tikin tikkiä tarvinnut laittaa. Vaikka tuo kolmas oli vielä nelikiloinen ja py 37cm. Niin ne nätisti paikat joustaa! On se vaan melkoinen värkki toi naisen alapää ;-)

Oli mulla jotain muutakin, mutta nyt tuli ihan sumea kohta :-) Palailen, jos muistan.

Niinnojoo, kun nyt itteeniki ajattelen (ja niitä tulevaisuudessa hommattavia megageishapalloja....) niin ihme, jos mullekin jotain tikkiä joutuu ompelemaan :)

Ja painoahan on tullut se 10 kg apaut. Kuus vielä, niin ollaan samoissa ku ekassa odotuksessa.. mutta kaikki lähti sillonki nopeesti pois.

Ihanaa, että teillä oli vapautunut tunnelma eilen Tehis, ja varmaan jatkuneekin :)

jep... ens viikolle lupailivat niitä veriseulan tuloksia...
Tehiksellä on tosi rauhallista ja ihanaa nyt kun vanhukset häipyivät tuonne pohjoiseen. :) Voin kyllä sieluni silmin nähdä teijät mutustelemassa suklaata olkkarissa.

Ai niin, yksi tärkeä juttu, Ninniä ajatellen...
Tänään just tavattiin sen toisen "Muumimamman" kanssa, joka myös neljättä odottaa (LA siis sama, ku meillä). Hänellä olikin melkoinen kokemus perätilasta kääntymisestä. Kolmatta lapsukaista ei yritetty kääntää, koska lapsivettä oli liian vähän. Tämäpä oli PÄIVÄÄ ENNEN SYNNYTYSTÄ kääntynyt itse oikein päin.
Että sattuu näitäkin :-)

Vai Ompulle megageishat :-D

Pitäisköhän sitä pienelle päivälevolla vääntäytyä... Joteski ramasee!

Joo, onhan se mahdollista. Tuo on jo kolmas tapaus, mitä oon kuullut että on kääntynyt juuri ennen synnytystä, että ei kait se hirveän harvinaista ole? Mutta helpompi on vain nyt ainakin asennoitua siihen, ettei käänny. Kiva yllätyshän se oiskin, jos vielä kääntyis itekseen. Mies ehdotti, et menisin uimaan ja vauva siinä painottomassa tilassa hämääntyisi ja kiepsahtaisi vahingossa rv tarjontaan. :) Ehkä pitäis kokeilla?

Moikka! Ninnillä on kyllä kanssa soma ja sopusuhtainen maha. Sopisitte Tehiksen kanssa jonnekin mammalehden sivuille mahamalleiksi ;) Mä just katselin töissä yhtä naista, joka jää pian ihan pian äippälomalle; maha oli niin nätti ja pienempi kuin mulla... Ja mulla ons entäs vielä 2 kuukautta siihen äippäloman alkuun. No minkäs sitä mahalleen voi ;) Toivottavasti Ninnille kävisi kanssa noin, että pikkuinen kääntyisi juuri ennen synnytystä!

Niksulla oli sitten kaikki hyvin lääkärissä, hieno homma! Siis saatko sä ne Obisidanit ilmaseksi neuvolasta? Jaaha ja Senora taitaa olla lääkärissä parhaillaan.

Tosiaan Jazz ei ole tänään vielä ilmoittautunut...

Mä lähden nyt "treffeille" miehen kanssa ;) Moi!

Tuuli

Onpas hiljaista..
Miten sitä muuten uskaltais mennä uimaan? Jos vedet meneekin uidessa?? Olis aika kiva muille uimareille!

Nyt lähden hakee tyttö tarhasta..huomaa, että ollu tänään vapaapäivä...en ole muuta tehnyt, kun pyykkiä pessyt ja koneella istunut.

Täällähän minä. En tiedä miten mulla on olevinaan niin kiire, etten koneelle kerkiä.

Mutta, mulla on ollut pari horror päivää takana ja olen kuin takapuoleen ammuttu karhu. Kaiken kruunaa se, että mulla on jokin hiivatin alapäätulehdus johon nyt sain lääkkeet. Eilen meni neuvolassa pari tuntia labrakäynteineen. Koko visiitti alkoi sillä että esikko ehti salamannopeana vessaan, jossa naiset antavat virtsanäytteet. Ja kuten arvata saattaa se ehti kaataa jonkun kusinäytteen päällensä...

Tänään soittelin labranäytteiden tuloksia ja glu-solut (en tiedä miten se kirjoitetaan) olivat plussalla, eli emätinvoidetta kehiin. Kreit, se siitä hauskimman ässän harjoittamisesta... Reseptin saisin vasta huomenna ja sekin pitäisi noutaa terveysasemalta kun he eivät puhelinreseptejä anna, voi terve sanon mä. Soitin sitten omalle gynelle joka soitti heti reseptin lähiapteekkiin. No, ei siinä mitään. Kun lekuri kuuli että mulla oli leukkarit ja protskut pissassa koholla, halusi hän heti kuulla virtsaviljelyn tulokset. Eihän ne siellä terkkarilla mitään sellaisia ottanut. Pitäisi kuulemma ehdottomasti sulkea pois virtsatieinfektio, sillä jos virtsassa sekä leukkarit ett protskut plussalla ja virtsis päällänsä, on tulehdus kuulemma mennyt jo munuaisiin... ja se pitää heti hoitaa pois.

Soitin sitten heti uudestaan neuvolaan, mutta eihän sieltä kukaan enää vastannut tai soittanut mun soittopyynnön perään...

Mutta, mun valkovuoto ei olekaan kertonut mistään kohdunsuun avautumisesta vaan ihan puhtaasti tulehduksesta, höh ja pöh. Mahan polttelu onkin vissiin merkki virtsiksestä eikä mistään muusta, vielä suurempi huokaus. Mua kypsyttää. Sukkapuikko alapäässä on vaihtunut leipäveistä järeämpään kaluun ja fiilikset ovat niin korkealla että aivan hymyilyttää. Ekaa kertaa aikoihin toivon etten joutuisi/pääsisi ensi yönä synnyttämään, tällä hetkellä ei nimittäin huvita.

Sorppa tämä omanapainen viesti. Meille tulee kohta vieraita enkä kerkiä enempää. Mutta mies lupasi tänään laittaa esikon nukkumaan (joka temppuili eilen kaksi tuntia ennen nukahtamista...), eli silloin kerkiän paremmin kommentoimaan teidän muidenkin kirjoituksia.

Haleja kaikille!

Pikaisesti ennen kotiinlähtöä.

Jazzille jaksuja kakkamaiseen päivään!!!! Kohta se on onneksi jo ohi tämäkin päivä... =)

Tuuli: juu, meillä saa yhden purkin rautaa neuvolan piikkiin, loput pitää ostaa itse samoin jos haluaa jotain muuta merkkiä kuin Obsidania.

Heippis!

Niksu