HUHTIKUISET 05

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja st :
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mustakin oli iloinen yllätys, että täällä oli ketju vielä tallella !! vaikka oli musta vähän hassua ajatella,että vauvanhoito-palstalla tässä kirjoitellaan.... mutta täältähän tämän löytää - tutusta paikasta.

meillä siis kaikki "vauva-jutut" on takana. ei tutteja, vaippoja tms. syömiset, pukemiset, puhuminen, laskeminen, palapelit... kaikki sujuu. paitsi nukahtaminen. kaura kertoi 1-1,5h nukutuksista. meillä myös arkipäivää.. niin kauan temppuilee kunnes multa menee hermo. mies sanookin, että vedättää mua. taitaa olla totta. mut mä en ymmärrä miten mä sain esikoisen ihan hyvin nukkumaan aina ja nyt tää kuopus... ei sit millään.
paremmin menee kun ei nuku päiväunia. mut päiväkodissa nukkuvat, niin minkäs arkisin teet. alle 3v ryhmässä eivät vielä anna edes touhuta muuta, isommilla se sitten jo onnistuukin.

uhmaa on kovasti, mutta toisaalta sitten sitä sylin tarvettakin. kiipeilee parvisänkyyn ja matkii kaikessa mahdollisessa isompia lapsia. jutut kopioi hienosti, varsinkin ne rumat sanat..

iho-ongelmaa on vähän. taiveihottuma. rasvata saa joka ilta ja taipeet pysyy kurissa vaan kortisoni-rasvalla. mut en ole raaskinut vielä viedä allergiatesteihin. jos se on vaan atooppista ihoa (kuten miehellä) niin ei tarvis turhaan rääkätä testeillä. rasvaillaan nyt vielä toistaiseksi vaan.

nyt mun on mentävä nukkumaan. väsy tuli. hyvää ja rapsakkaa syksyä teille kaikille !

Moikka piiiitkästä aikaa!

Kesä meni ja tuli. Oltiin pari viikkoa mökillä, käytiin särkänniemessä ja puuhamaassa. Mutta sieltä se syksy tuli taas ja kylmään ilmaan ei meinaa sitten millään tottua. Lapsille iskikin nyt joku syysflunssa. Kuumetta on muttei onneksi nenä vuoda eikä yskitä.

Meillä puhetta tulee jo reippaasti ja aika hyvin saa selvääkin. 3-4 sanan lauseita puhuvat. Uhmaa löytyy roppakaupalla ja välillä olenkin ollut myymässä kaksosia mustalaisille=) Vaipat meillä on vielä käytössä. Välillä on päiviä ettei tarvitse laittaa mutta toisinaan potta unohtuu ja pissat tulee lattialle, sänkyyn ja matolle. Ajan kanssa.

Emilia on nyt 5kk. Soseet meistuu jonkinverran mutta tissi on vielä kaikista parasta. Imetys on kyllä vienyt multa aika hyvin kiloja ja vielä olisi 5kg siihen mitä olin ennen poikia. Kiva mahtua vanhoihin vaatteisiin. Vatsa kyllä roikkuu ja jää rumasti housujen päälle jos on vähänkin tiukat. Aloitin astanga joogan ja toivon että siellä karisisi viimeisetkin kilot.

Hyvää syksyä kaikille.

Ja onnea vauvan saaneille ja odottaville.

Heippa!
Kirjottelenpa huvikseen tänne Huhtikuisten ketjuun,ku ei ole kukaan kirjotellu pitkään aikaan...

Meillä pojat on edelleen kotona äitin hoidettavana.Ja ootan tosiaan neljättä lasta.
Danielin uhma on pahentunu.On melkoisen voimakasluonteinen poika.Toisaalta hyvä,että esikoisen ja Danielin uhmat on nyt ja varmasti laantuu ens kevääseen mennessä ja Matiaksella ei ole toivottavasti viel kovin pahaa uhmaa, ku vauva syntyy.
Danielilla on edelleen yötutti ja yövaippa,muuten käy ite pöntöllä ja päivälläkään ei kovin usein tuttia kaipaa.
Daniel leikkii isoveljensä ja pihan lapsien kanssa reippaasti.Keräilee pihalta keppejä ja kuulapyssyn kuulia ym.aarteita.Daniel on myös ahkera äitin apulainen,paljo innokkaampi keräämään leluja pois tai tuomaan vaippaa Matiakselle,ku isoveljensä.
Värkkäilee myös isän työkaluilla,ruuvimeisselillä tms.eli jollain lailla luulen,että Danielista tulee joku käytännöntyön tekijä.Ei jaksa niinkään keskittyä kirjoihin,vaan kokoajan pitäs tehä jotain käsillä ja paikoillaan ei malta kauaa pysyä.

Tuisku tos kertoili kiloista ja roikkuvasta vatsasta,ni kyllä mullekin roikkuva vatsa jäi ennen tätä odotusta,vaikka kilot tippuivat.Matiaksen odotusaikana tuli niin iso vatsa,että väkisin jäi roikkuva vatsa,jota ei pois saanu.
Nyt oon käyny yhessä jumpassa ja aion käyä niin pitkään ku odotukselta pystyn.Sais vähän kiinteemmiksi paikkoja,vaikkei ylimääräsiä kiloja ookkaan.
Ens viikolla ois ultra.Jospa sais vauvan sukupuolen selville.Ois ihan kiva tietää.

Mukavaa syksyä kaikille! Tänne on luvattu jo kunnon pakkasilmojakin,että talvi on tulossa...

meillä arki rullaa omaan tahtiin
heta on jo iso tyttö; käy potalla, seisoo tukea vasten, ilmasee oman tahtonsa myös isoveljelle, nukkuuvat samassa huoneessa ja saavat samat nuhat, kuten nyt :/
max kiukkuaa välillä hermoja raastavasti ja osaa olla niin vieraskoree niin vieraskoree, kylässä ei kiukuttele oikeestaan ollenkaan, touhuaa koko ajan (onkin aika laiha, vaikka syö hyvin) autot on yhä suurin rakkaus!
nukahtaminen on tod. vaikeeta molemmilla, nyt alottelenkin hetalle unikouluu, kun herättää tunnin välein läpi yön.
töihin palailen ens kesänä, tosin menen taas sillon tällön hoitovapaalla ja kauhulla ajattelen hoitoon viemistä- olen niin kiinni noissa muksuissa.
painonpudotus odottaa yhä kunnon yöunia, toisin olen jo melkein maxia edeltvävässä painossa, mutta sais lähtee enemmänkin ennen töihin paluuta. haluun olla oma itteni sillon, kun muutenkin tulee paineita pärjätä.

vauvan odotusta ST!

Moikka kaikille!

Meillä arki rullaa vanhaan tahtiin. Mies töissä ja koulussa ja minä kotona. Ihan kivasti on menny vaikka välillä väsyttää niin älyttömästi ettei mitään jaksaisi.

Pojat on jo tosi ison oloisia. meille vaan ei vieläkään olla kuivia. Vaippa on vielä päivisinkin mutta oon ajatellu että kyllä varmaan mitä lähemmäs kolmea mennään niin ehkä tämäkin asia alkaa sujumaan. Puhua osaavat jo aika hyvin. välillä menee sanat ihan sekasin ja naamasta oikein näkee miten paljon harmittaa kun en tälläkertaa osannutkaan sanoa mitä halusin. Mutta hyvin ymmärretään toisiamme. Vieraille pitää välillä tulkata kun ei kaikkea ymmärrä.

Emilia on nyt 6kk. Yöt on vieläkin aika rikkonaisia ja tyttö herääkin varmaan vielä ainakin 3-5 kertaa syömään yöllä. Otan viereen kun ensimmäisen kerran herää ja siinä sitten nukutaan aamuun asti. Oon kovasti yrittänyt tarjota puuroa mutta musta tuntuu että se aiheuttaa tytölle vatsakipuja. Ainakin toissailtana Emilia söi n. puolidesiä kaurapuuroa ja itkeskeli sitten yöllä aika paljon. Tyttö on muutenkin herkempi kun mitä pojat oli. ei pystynyt vauvana syömään korvikettakaan kun oksensi kaikki pihalle ja olihan tytöllä lievä koliikkikin. Pikkuhiljaa siis täytyy edetä. Mä tykkään kyllä itse imetyksestä ja aioinkin imettää varmaan vuosikkaaksi jos vaan onnistuu. Se on hyvä tapa päästä kiloista eroon. saas nähdä mitä sitten käy kun lopetan imetyksen.

ollan muuttamassa ensi keväänä omakotitaloon. Ihanaa saada tilaa ympärille. Tämä nykyinen kämppä alkaa käymään meille pieneksi.

Hyvää jatkoa kaikille!

enpä ole aikoihin kirjoitellut. lukemassa olen kyllä käynyt,hiljaistahan täällä on ollut.
Meillä ollaan nyt kuukauden päivät oltu hoidossa ja minä töissä. Itkun kanssa mennään edelleen hoitoon, mutta päivät menevät kuitenkin hyvin. Tytöllä on hirveästi ruvennut tulemaan sanoja, mutta ei vielä lauseita. Puhuu enimmäkseen sanojen ensimmäisillä tavuilla. Meillä on myös vaippa vielä öisin ja kakkostarpeelle laittaa aina vaipan, ei suostu pottaan tekemään... Onko siihen kenelläkään neuvoja?
Yöt nukkuu läpeensä toisin kuin veljensä. Vuosi tuli heinäkuussa täyteen ja edelleen syödään öisin, välillä jopa 6 dl maitoa... Ensi yönä yritetään mennä ilman pulloa. saas nähdä mitä siitä tulee, pojalla on nimittäin aika kova oma tahto. Toivotaan parasta. Eli kaikki täällä hyvin ja kovasti kasvetaan ja kehitytään.

Onnea vaan kaikille uudestaan raskautuneille ja lapsensa saaneille!

Hyvää syksyn jatkoa!

heippa taas !

tunnustan, etten ole käynyt edes lukemassa kuulumisia pitkään aikaan. jotenkin palstailu jäänyt.. tuntuu ettei ehdi. mut nyt mies hirvimetsällä ja pikkuneiti pienessä flunssassa katselee telkkaria.

mulla ei varmaan ole mitään suurta uutta kerrottavaa. niinno, tällä nuorimmalla neidillä on affektikramppeja ollut. eli kun huutaa kovasti (sattuu, paha mieli tms) niin tavallaan pyörtyy hetkeksi. on muutaman sekunnin silmät nurinpäin ja sit herää kun silittää poskea ja kutsuu nimeltä. vaarattomia juttuja, mut ehkä pelottavan näköistä ellei ole sellaista ennen nähnyt. Yks vähän isompi tajuttomuuskohtaus säikäytti mut mökillä kerran. tuli pissat housuun ja tajuttomuus kesti niin kauan, että pelästyin jo pahan kerran. ei liity affektikramppeihin ja käytiinkin siitä sitten neurologin tutkimuksissa. mitään ei löytynyt ja neurologi epäilikin sitä vain epätyypilliseksi affektikrampiksi tai sitten vesirokon laukaisemaksi jutuksi. vesirokko kun on kuulemma aiheuttanut lapsille rytmihäiriöitä ja muutakin "vaarallista", vaikka niistä ei yleensä puhuta.

vesirokko on siis sairastettu. ei tullut edes kuumetta, näppylöillä päästiin. apteekissa tekevät sellaista vesirokkovoidetta, mikä oli mulle uusi tuttavuus mutta selvästi auttoi kutinaan. ei ollut vielä esikoisen sairastamisen aikaan sellaista, hyvä keksintö!

mä mietin tuota minä-83 lapsen potalle kakkaamista... ujosteleeko kakkaamista jotenkin ? meidän pikkutytöllä on ns. ujo kakka. eli vessassa pitää saada istua yksin. käskee menemään ulkopuolelle odottamaan ja sitten huutaa kun on valmis. jos ollaan jossain yleisessä vessassa (minä istutan häntä pöntölle vessakopissa), minun pitää luvata katsoa muualle. ja siis "kurkkimisesta" ei saa jäädä kiinni (täytyy todella oikeasti katsoa muualle) tai muuten kakka ei tule.
ajattelin, että auttaisko jos sais olla potalla itsekseen..?

ai niin - pitihän mun kertoa teille hauskojakin juttuja. tai ei ne aina siinä tilanteessa niin hauskoja ole...

meidän tyttö on alkanut puhua tuolla kylillä mitä sattuu, joskus sellaistakin että tekis mieli vajota johonkin.

tässä muutamia "otteita", muiden kuullen lauottuna:

1/ musta mies seisoo jonossa, ainoana valkoihoisten suomalaisten joukossa (asumme siis maalla, täällä päin mustia ihmisiä ei näe). tyttö tuumaa: "äiti, tuolla on musta mies.". Minä sanon, että "niin on" ja ajattelen ilahtuneena että sanoipas tyttö nätisti. Mutta sitten neiti jatkaa: "sitä saa ampua....?"
tilannetta pahensi se, että tuon kuultuani en saanut naurultani edes sanotuksi ettei niin saa sanoa... vähänkö nolotti.

2/ toinen ampumiseen liittyvä juttu.. Mun mies käy metsällä. kerran lintujahtiin lähdössä ollessaan kaivoi asetta esiin. tyttö selitti mulle: "isi ottaa pyssyn, sitten sää kuolet ja sitten mää kuolen..." yritin siinä sitten selittää, ettei isi meitä ammu!!

katsoin parhaaksi jo kertoa nämä ampumisjutut tarhassakin, mitä lie siellä kertoo "isin metsästyksestä"...

3/ kaupassa vanha rouva oli ottanut sellaiset lasten pienet kärryt tavaroiden keräilyyn. Tyttö meni ihan muorin viereen seisomaan ja huutaa mulle kauemmas: "äiti, tuo täti on ottanut lasten pikkukärryt!!! VOI EI !!!!"

4/ k-kirjain sanan alussa on vaikea. pistää usein sen paikalle t-kirjaimen. nyt sitten kun asiaa on harjoiteltu, joskus korvaa t-kirjaimen koolla silloinkin kun ei olis tarvetta. laulelipa tässä kerran kylällä tuu-tuu-tupakkarullaa.... lopussa lauloi kovaan ääneen "karhun kalja portin päällä". vähän muita ihmisiä hymyilytti.

näitä meillä siis riittää.... tuo tyttö sanoo ihan mitä mielessä liikkuu ihan missä tahansa. sinänsä ei voi valittaa, itse olen ollut ihan samanlainen. nytpä tiedän, miltä mun äidistä on tuntunut =)

Tulin pitkästä aikaa käväseen täällä...Kohta taas töihin menossa,joten nopee kirjotus.
Kati3,meillä on ollut 2 noita affektikramppeja tytöllä.
Eka kerta oli kesäkuun alussa ja toinen tuli heinäkuun lopulla.
Sen jälkeen ei onneksi ole tullut.
Molemmat kerrat ovat tullut,koska tyttö on ollut aika väsynyt eikä ole saanut tahtoaan läpitse ja saanut itkukohtauksen ja lopettanut hengittämisen.
Laitettiin sohvalle makaan jossa tuijotti tyhjyyteen,meni valkoiseksi ja pienen ajan (joka itsestä tuntui ikuisuudelta) kuluttua alkoi hengittään.AIVAN KAMALAA!Miehen kanssa oltiin ihan paniikissa,soitin asiasta neuvolaan ja kertoi juuri tuosta affekstikrampista,että pienellä osalla alle 7v on tämä.
Yleensä kuulemma voimakastahtoisilla ja tempperamenttisillä lapsilla...
Äitini kertoi,että mullakin on tullut vauvaikäisenä näitä muutaman kerran,ja neuvolan täti oli meillä kotona yhden päivän tarkkailemassa mun itkemistä.sain silloin sen kohtauksen ja äitini oli paniikissa,mutta täti käski olla tekemättä mitään,että kyllä se hengittää,kun sen aika on...Äitistäni varmaan tuntui tosi lohdulliselta =) No kyllä mä sitten aloin hengittään.Olin alle 6kk.

Joo,mutta täytyy mennä...
Niin ja onnea st:lle!!!

Heipat!

Tulin nostelemaan ketjua kun oltiin tiputti jo neljännelle sivulle.

Meillä on nyt Emilian kanssa unikoulu menossa. Tyttö kun ei syö tuttia niin on ollut iltaisin ja öisin tiheästi rinnalla. Eilen sitten päätin että nyt riittää ja illalla meni tunti ennenkuin nukahti, mutta oli vielä ihan siedettävää huutoa. Toivotaan että tänään menee jo vähän paremmin.

Pojat on tosi villejä. välillä ihan kauhuissani vierestä katon kun ne painivat keskenään. Nyt on tullut myös jonkinlainen riitakausikin koska eivät pysty leikkimään sovussa kovinkaan pitkää aikaa. Kamala tappelu ja valitus kuuluu..hohhoijaa. Eivät kylläosaa tehdä oikein mitään ilma toista. Aina käydään pyytämässä kaveri mukaan leikkiin, ihan hyvä tietysti että tykkäävät toistensa seurasta.

Mä olen vielä ensi kesään asti kotona. menen ensi syksynä kouluun ja lapset siis päiväkotiin. Emilia on silloin 1½vee ehkä vähän liian pieni vielä mutta pakko on jatkaa opiskeluja. Pojat nyt varmaan on ihan innoissaan kun pääsevät toisten lasten kanssa päivittäin leikkimään. Kyllä ne alkaa olemaan jo siinä iässä että tarviivat muidenkin kuin äidin seuraa.

Nyt kahvia juomaan!

Heipä hei kaikki huhtikuiset!!

On ollu aika hiljaista täällä meidän ketjussa. Taitaa suurinosa käydä jo töissä ja lapset on hoidossa.
Minä täällä edelleen kotiäitinä olen, välillä kyllä kaipaa kovasti takaisin töihin mutta tyttö on vasta 8kk niin ei vielä raaski hoitoon viedä. Ensi sysksynä sitten.
Pojat aloittaa nyt joulun jälkeen seurakunnan kerhossa. Se on tiistaisin ja torstaisin 8.30-11.30. Ne ulkoilee ja askartelee ym. oppivatpahan olemaan ilman äitiä ja varmasti on kiva kun saa leikkikavereita muistakin kun omasta veikasta. Mulla on sitten aina pieni hetki omaa aikaa kun emiliakin nukkuu aamupäivät=) Jipii=)

Pojat osaa jo tosi hienosti puhua. Tulee jo pitkiä lauseita ja monet laulut osataan jo ulkoa ja aika hyvin osaavat laulaakkin=) Alkaa kaksosten kanssa pikkuhiljaa helpottamaan, nyt kun vielä päästäisiin vaipoista eroon. Siihen menee meillä varmaan aika pitkä aika vielä. Mutta ei auta kiirehtiä, oon huomannut että mitä enemmän "ahdistan" poikia potalle, sitä hanakammin haluavat pitää vaipan päällä. Parempi olla aika hissukseen.

Emilia oppi konttaamaan viime viikolla. Nyt se painelee poikien perässä ihan innoissaan, mutta pojat ei aina tykkää kun sisko sotkee leikit.
Imetän vielä tyttöä ja varsinkin öisin haluaa olla kokoajan tissi suussa. Se on aika rasittavaa mutta en ole jaksanut huudattaa tyttöä vaan olen aina antanut tissiä kun on halunnut. Toivon että itse alkaisi jossain vaiheessa vierottaa itseään, turha toivo varmaan.

Meille ei mitään kummempia kuulu. Mitä teille muille kuuluu????

Hauskaa talvea kaikille!!

-Tuisku ja kolme pientä porsasta=)

Heipä hei kaikki huhtikuiset!!

On ollu aika hiljaista täällä meidän ketjussa. Taitaa suurinosa käydä jo töissä ja lapset on hoidossa.
Minä täällä edelleen kotiäitinä olen, välillä kyllä kaipaa kovasti takaisin töihin mutta tyttö on vasta 8kk niin ei vielä raaski hoitoon viedä. Ensi sysksynä sitten.
Pojat aloittaa nyt joulun jälkeen seurakunnan kerhossa. Se on tiistaisin ja torstaisin 8.30-11.30. Ne ulkoilee ja askartelee ym. oppivatpahan olemaan ilman äitiä ja varmasti on kiva kun saa leikkikavereita muistakin kun omasta veikasta. Mulla on sitten aina pieni hetki omaa aikaa kun emiliakin nukkuu aamupäivät=) Jipii=)

Pojat osaa jo tosi hienosti puhua. Tulee jo pitkiä lauseita ja monet laulut osataan jo ulkoa ja aika hyvin osaavat laulaakkin=) Alkaa kaksosten kanssa pikkuhiljaa helpottamaan, nyt kun vielä päästäisiin vaipoista eroon. Siihen menee meillä varmaan aika pitkä aika vielä. Mutta ei auta kiirehtiä, oon huomannut että mitä enemmän "ahdistan" poikia potalle, sitä hanakammin haluavat pitää vaipan päällä. Parempi olla aika hissukseen.

Emilia oppi konttaamaan viime viikolla. Nyt se painelee poikien perässä ihan innoissaan, mutta pojat ei aina tykkää kun sisko sotkee leikit.
Imetän vielä tyttöä ja varsinkin öisin haluaa olla kokoajan tissi suussa. Se on aika rasittavaa mutta en ole jaksanut huudattaa tyttöä vaan olen aina antanut tissiä kun on halunnut. Toivon että itse alkaisi jossain vaiheessa vierottaa itseään, turha toivo varmaan.

Meille ei mitään kummempia kuulu. Mitä teille muille kuuluu????

Hauskaa talvea kaikille!!

-Tuisku ja kolme pientä porsasta=)

heippa!

meillä heräillään kaiket yöt ja olenkin ihan sekopää jo. heta ei nuku kuin 1h max. 2h pätkiä. havahtuu ja tarvii syliä ennenkuin nukahtaa uudestaan. muuten tää alkaa olla jo helppoa hommaa. heta seisoo tanakasti tuella ja yrittää seistä yksin. hitaasti menee yksin tukea pitkin, mutta jos joku kävelyttää niin sit vauhtia piisaa. max tekee poikamaisesti tuhojaa ja välillä ollaan niii-in kultaista.
kävin testaamassa töissä oloakin. huh huh- kyl on kaikki unohtunut. käyn aluksi tekemässä sunnuntait, kun kaupat on taas auki. hoitoon en noita sen takia vie.

mut ny kotityöt kutsuu TAAS!!!

Heips!
Mitäpä tänne...
Kotona olen poikien kans ja maha kasvaa(nyt rv 24 menossa)...
Matias, nuorimmainen, on kävellyt jonkin aikaa. Osaa jo kävellä kengät jalassakin ulkona, mutta vähän vielä muksahtelee niillä. Sisällä kävelee ihan täysin. Eli sillä ei enää se lihashypotonia vaivaa.
Kiipeilee myös joka paikkaan ja kun on tosi pitkä ikäsekseen(ainaki 87cm),ni ylettää jo keittiön tuoleille kiipeämään ja siitä edelleen pöydälle...Aika vahdittavassa iässä.
Daniel on jo iso poika.Tai ei enää muita "vauva"juttuja,ku yövaippa jäljellä.Tutista on luopunu täysin joku aika sitten.Daniel lauleskelee myös paljo ja osaa jo aika hyvin laulujen sanoja.Daniel on muutenkin ihana.Huvittavia juttuja kertoilee.On sillä kyllä vahva oma tahtokin,mutta jotenki tuntuu että pahin uhma on menny jo ohi.Isonveljen kanssa leikkivät ja keksivät sotkuja äitin siivottavaks.Harrastavat mm.omien patjojen ja peittojen,vuodevaatteiden heittelyä lattialle "sata" kertaa päivässä,vaikka kuinka kiellän.Tai rakentavat niistä majoja,liukumäkiä ym.Eli hyvä toisaalta että keksivät itelle tekemistä.Mutta vilkkaita poikia meillä on.Silti tämä aika on nyt helpointa mitä on ollu.Kaikki nukkuu täydet yöunet,mitä nyt painajaisiin tai vessahätään tai janoon joskus heräävät.
Legoilla tykkäävät rakentaa joka päivä,niihin eivät kyllästy.Täytyy joululahjaks hommata niitä lisää.Vaikka joku työmaasarja tms.duploja...Ne on ainoita leluja melkeen jotka säilyy meiän poikien käsissä ehjinäkin.:)

"Ihanaa" st, että jollain muullakin heitellään petivaatteita ympäri huonetta kun vaan meillä. Me ollaan pikkasen päästy siitä eroon kun olen aina laittanut pojat jäähylle jos ovat niin tehneet. Tähän asti en ole kuullut että kenenkään muun lapset olisivat vastaavaa tehneet, ajattelin että meidän pojat on jotenkin erityisen villejä, mutta kiva etten ole ainut=) Luultavasti sekin menee ohi...Sitä odotellessa=)

Tsemppiä!!

Samoin kiva kuulla Tuisku,että teillä harrastetaan samaa petivaatteiden heittelyä.Mä en oo kans muilta kuullu,että tollasta harrastais...Mä oon kyl välillä antanu niiden tehäkin niitä majojaan,ku tuntuu,että sit eivät niin tappele ja keskittyvät siihen leikkiinsä ja nauttivat.Mut joskus sanon heti aamusta,että nyt ku petaan nää pedit,ni niitä ei sit pureta.Ja lupaavat että eivät pura,mutta kyllä ne jossain vaiheessa lupauksen tahtovat unohtaa...:)

Moi

Kävinpä pitkästä aikaa täällä ja tämä ketju oli vielä voimissaan! Wau. Mä olen kotona kahden lapseni kanssa, vanhin eli huhtikuu 05 ryhmään kuulunut on siis 2 v 7 kk kohta ja nuorempi 5 kk. Välillä hermoa kiristää esikoisen uhma, mutta kuitenkin aika vaivattomasti ollaan päästy. Tytöllä on todella vilkas mielikuvitus ja hänen tarinoitaan on sitten hauska kuunnella. Hänelle on luettu paljon ja hän muistaa kirjoja ihan ulkoa ja poimii sieltä lauseita (juuri kertoi yhtenä päivänä, että pikkusisko on löytölapsi, joka on löydetty puistosta :-))).

Meillä on vielä yövaippa käytössä ja sen poisjättämistä ei kai voi mitenkään treenata. Vaippa on useimpina aamuina ihan jättiläisvaippa, eli selkeästi vielä tarvitsee vaippaa. Muuten kyllä on kaikki vauvajutut takanapäin.

Hyvää jatkoa kaikille!

Nyt otin itseäni niskasta kiinni ja pitkästä aikaa kirjoitan. Käyköhän kukaan muu täällä enää, oltiin nimittäin jo sivulla 9... Meillä alkoi nyt ennen joulua puhe tytöllä luistamaan ja nyt sitä juttua riittääkin. Itse olen puoli vuotta ollut jo töissä ja lapset päiväkodissa. Tuntuu ettei aikaa jää enään mihinkään ylimääräiseen. Tyttö kasvaa ja kehittyy, yöllä vielä vaippa, mutta muuten päivät ilman. Kovasti on jo kolmen vuoden uhmaa havaittavissa. Hienosti syö ja pukee päälleen.
Iltaisin nukkumaan käynti erittäin vaikeaa, ei millään meinaa nukahtaa, en tiedä mitä päässä pyörii?! Vieläkö muiden lapset nukkuu päiväunia? Mietin vain voisivatko ne vaikeuttaa ilta nukkumista.
Meillä sairastettiin viime viikko vesirokkoa, molemmille puhkesi samana päivänä ja nyt huomenna taas hoitoon. On sitten sekin tauti nähty. Tytöllä oli tosi lievänä, mutta pojalle ihan kauheesti näppyjä. Onneksi eivät raapineet niitä.

Huhtikuussa olisi sitten kolme vuotis synttärit ja neuvola. Minkä pituisia/painoisia teidän juniorit ovat? Meillä painoa n.15 kg ja pituutta 98-99cm.

Olisi kiva kuulla miten muilla menee? Mites st, joko saitte perheenlisäystä?

Hyvää alkavaa vuotta vaan kaikille Huhtikuisille!

Toivottaa minä-83

Moi!
Mä oon joskus käyny tota vauvanhoito-palstaa lukemassa ja kiva oli kuulla minä-83:n kuulumiset nyt.
Ei meille vielä oo vauvaa tullu.Maaliskuun puolivälissä lask.aika.

Vastailempa noihin kysymyksiin.Daniel ei oo nukkunu pitkään aikaan päiväunia.Joskus saattaa nukahtaa autoon ja sit annan hetken nukkua,mut en ikinä tuntia pitempään,muuten nukkumaanmeno on meillä tosi hankalaa.
Välillä on sitteki,vaik ei päiväunia nuku.Eli on jotenki meiän lapsista hankalin nukkumaanmenijä ehkä muutenki.
Mut ehottaisin päiväunien poisjättämistä minä-83 teiän tytöltä,jos siitä ois apua siihen iltanukkumiseen.
Meillä pojat alkaa aika myöhään yöunille,aina on alkanu.N.22-23 aikaan.Joskus 20-21.
Sit aamusta nukkuvat aina puol 10-10:een...
Me ollaan oltu melko terveinä,yks flunssa oli uudenvuoden jälkeen.
Matiaksella tuli sen flunssan jälkitautina paha korvatulehus,muilla on terveet korvat.
Danielilla tuntuu pahin uhma menneen jotenki ohi,mutta se voi vielä taas tulla,ainaki esikoisella(3v.10kk) on nyt joku vastustusvaihe...
Daniel on nyt n.16kg painonen ja oisko 90-95 cm pitkä.En tiiä sitä pituutta.92-koon vaatteet on kuitenki jo pieniä,98 senttiset sopivia.

Nyt Matias kitisee tos vieressä ja on lopetettava.
Mukavaa talven jatkoa! Täällä on nyt lunta ja pakkasta(-11)

Ajattelin tossa viikonloppuna et missähän asti ketju on, en kerenny silloin ettimään.

Max on ei, ei, ei-vaiheessa. todella rasittavaa. muuten puhua pälpättää ja lauleskeleekin jo joitain lauluaja. taidot on kohdallaa, kun vain käyttäisi niitä. esim. osaa kirjoittaa tietsikalla isi, ja lähettää sen skypellä (isille töihin). syöminen ja pukeminen onnistuu vain hyvällä tuulella. pari hammastakin tuli vuoden vaihteessa.
Heta lähti jouluna kävelemään (10,5kk). nyt ootellaan et juokseeko jo 1v-synttäreillä. hampaita pukkaa 4 kerrallaa ja kiukku on sen mukaista. muutenkin neiti on hyvin tahtovainen ja pitää meteliä itsestään.
max nukkuu yhä päikkärit, kun siskokin. illat on muuten yhtä känkkistä/hihitystä. painoo on 14kg, pituutta 95-99cm. käytetään 92, koska muut tippuu laiheliinin päältä, mut mä teekin suurimman osan vaatteista yhä. Heta on sit paljon isompi kuin max, koska likalla on 86 nyt jo käytössä, max piti niitä vielä 2v.

täällä etelässä on pakkasta 1 aste eikä lunta :( onnneksi on edes kuivaa!!

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä