HUHTIKUISET 05

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja st
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täällä sitä vaan kotona ollaan ja rv 41+0 menos.Mites minä-83? sä taiat pian ehtiä synnyttää ennen mua,ku tää menee näin paljo yli.

Meil myös Daniel kitisee paljo,ku ei tosiaan osaa itteään ilmasta.Se on kyllä välilä niin rasittavaa...Ku ei aina tiiä mitä se haluu.Ja sil on tosi kova oma tahto.Paljo voimakkaampi luonne ku esikoisella.Jos ei saa jotain haluamaansa,ni kyllä raivostuu.:)
Nyt taitaa jo väsymys painaa Danielii,ku kitisee ihan kokoajan...Yritänpä laittaa päikkäreille.

St tulin kannustamaan sua viime hetkiin ja tietty minä-83:a myös, jos näitä vielä lueskelet etkä oo synnyttämässä. Kohta teillä on pienet nyytit!!

Late: kuulostaa hyvältä tuo anopin suhtautuminen. Asiat toivottavasti pian järkkääntyy hyväksi!!

Meillä haluttas olla kokoajan vaan parvekkeella tai ulkona. Mut eihän siellä nyt kokopäivää voi olla. Eh, äiti ei jaksa :D. Sit kitinää kun pitää olla sisällä. Muutenkin kitinää tulee kun jos ei saa jotain tavaroita mitkä voi mennä rikki tms eikä lapsi ymmärrä et miksei saa kun ei ymmärrä niin paljoa puhetta. Luulekohan et äiti tahallaan kieltää kaikki kivat.. Ihania tyttöjä ovat pienistä kitinöistä huolimatta. Ja onhan noita mukaviakin hetkiä jolloin vaan nauraa käkätetään!!

Kesäpäivää!!

Täällä ollaan yhdessä kasassa. Tuli tuossa nukuttua näköjään puolentoista tunnin unet ja tyttö nukkuu vieläkin. Supistuksia tosiaan on silloin tällöin päivällä sekä yöllä. Mitään vain ei tapahdu. Huomenna olisi neuvola. Ärsyttää vain kun miehen täytyy ensi viikolla lähteä kahdeksan tunnin matkan päähän työmatkalle, joten saisi kyllä ennen sitä syntyä. Turhaan varmaan toivon. Täytyy mennä katsomaan joko tyttä heräsi. Tsemppiä vaan st synnytykseen! Katsotaan kumpi poksahtaa ennenpään. Minulla kyllä viikkoja vasta 39+1.

Terveiset lomalta!

Ja heti ekaks pitää onnitella Tuiskua! Täällä vaan ihmiset lisääntyy... meille ei kakkosta kyllä vielä "tehtailla" vaikka huomaan salaa itsessäni pientä vauvakuumetta. Mutta ei, Jesperin pitää vähän kasvaa (niin kun st sanoi että 2v esikoinen on paljon helpompi kun 1v...) ja ajattelin hoitaa lainani siihen kuntoon että voisin olla sitten sen toisen tulokkaan kanssa kauemmin kotona. Jos meille sellanen joskus suodaan.

Me oltiin tänään neuvolassa, pituutta oli 79 ja risat ja painoa 10,9kg. Tosin mitat ovat vähän sinne päin kun Jesper ei olisi millään antanut mitata, varsinkaan se pötköttely mittanauhan päällä ei olisi maistunut sitten millään. Rokotuskin saatiin. Onkos teillä kenelläkään tullut sitä kuumetta siitä? Kuinka pian se tuli? Meille on pieni lämpö noussut molemista rokotteista mitä nyt on saatu ja tästähän ennustetaan korkeampaa kuumetta kun aikasemmista ei pitänyt tulla välttämättä mitään. No, odotellaan...

Late, ikäviä noi ryyppyputket =( Mä elin 6 vuotta edellisen mieheni kanssa ja hän ryyppäsi myös urakalla. En kestänyt sitä elämää ja lähdin, onneksi meille ei tullut sillon lapsia vaikka niitä kyllä olisin minä halunnutkin. Mies ei joten niitä ei sitten siunaantunut. Ja mun isä on aina ollut aikas kova ottaan joten tiedän kyllä kuinka raskasta se on! Muistan kun asuin ensimmäistä vuotta yksin... mä niiiiiin nautin siitä että kukaan ei enää tullut kännissä örisemään, ei yöllä eikä päivällä. Ihana tunne oli se kun laitto oma ovensa kiinni niin ei tarvinnu enää odotella ja pelätä humalaista miestä. Kyllähän siihen sitten tottui kun asuin 6 vuotta yksin... ja aloin kyllä jo toivomaan että sieltä ovesta edes joku tulisi joskus =) No, se "joku" sitten käveli baarissa mua vastaan, juuri silloin kun sitä vähiten odotin.

Jaahas, lähti taas ajatus harhaileen =) Tää tais olla vauvapalsta =)

Mä niiin oletin että ainakin st olisi jo ehtinyt vauvauutisia kertomaan tällä välillä kun en ehtinyt lueskelemaan teidän juttuja mutta ei. No, ens kerralla kun tänne tulen taas niin voisitteko ystävällisesti molemmat, st ja minä-83 kertoilla synnärikertomuksia?!?!?! Jookos???

Jesper nukkuun, taidan alkaa pesemään ikkunoita. Se homma on odottanut mua koko kesän, jos nyt vaikka saisin aikaiseksi.... huomenna me lähdetään taas viikonlopuksi mökille joten oikein ihanaa viikonloppua kaikille!!!

Tääl yks aamukukkuja.Taas yks yö menny ja ei supistele.Jotenki sitä oottaa,et alkas yöllä supistelee.(Viimeks kyl Danielin syntyes alkoki).Toisaalta ois helpompi ku synnytys alkas päivällä,ni ei ois niin väsyny.
41+1 rv menossa ja edelleen kotona...
Vivi aikoi kai palata kirjottelee tänne ens viikolla, toivotaan, etten oo enää täällä kotosalla sit, vaan sairaalassa ja saat ens viikolla vauvauutiset...
Hyvää viikonloppua!

Hyvä Late,että appiväki oli sun puolella,kun ekkös maininnut niiden olevan omaan sukuun päin?!? No anyway,toivon todella,että saatte asiat järjestykseen.
Tuo alkoholi voi olla tosi rasite,vaikkei mulla henk.kohtasta kokemusta olekkaan.
Tai nooh,kyllähän sillon nuorena sinkku tyttönä tuli vähän otettua,mutta se sallikoon =)
Ja eipä ole ikävä niihin vuosiin...Oon muutenkin aika tasanen luonteeltani ja tykkään olla kotona.

Ei käy kyllä st sua yhtään kateeksi =)
Vaikka oma pimu syntyikin melkein 2 viikkoa etuajassa oli se loppu silti rasittavaa. Vielä,kun olin kuin pallo sen kerääntyneen nesteen takia...
Ja hups,sinne meni vauvakuume... =)

Mä en nyt tiä mitä mä haluisin tehdä tulevaisuudessa.
Meniskö töihin vai lähtiskö opiskeleen.
Opiskelu olis mielessä,mutta rahallisesti huono juttu.
Ja voi olla jos olis töissä ja koulussa se vois olla aika rankkaa.
Ehkä joku oppisopimus juttukin vois olla hyvä...
Maanantaina soitan työkkäriin ja varaan ajan,kai ne siä aika hyvin osaa neuvoa?!

Haettiin tytön 1v kuvat toissa päivänä (käytiin siä kuvauksissakin vasta juhannuksen jälkeen) ja ne on aivan ihania =)
Mutta oli se sitten kallistakin,mutta hintansa väärtti.
Meillä tuli yht 11 kuvaa jotka annettiin mummuille,kummeille,veljille jne...
Ja meillä on sitten tuo 4 kuvan sarja.
Mummut kyllä sanoi haluavansa enemmänkin kuin yhen kuvan,joten täytyy varmaan käydä lisää teettämässä.

Tyttö nukkuu nyt kokonaan päiväunensa sisällä,ulos YRITIN viimeks 3-4 vkoa sitten ja se rupes oleen sellasta taistelua ja JOS nukahti heräs 30min päästä.
Täällä sisälle se nukkuu pari tuntia.
Ja mikä ihmeellistä,se nukahtaa helposti ihan itekseen...En voinu uskoa,että menis niin helposti =)

Mutta täytyy sanoo,että kyllä tässä kesän mittaan moni muukin asia on helpottunut hurjasti.
Ja nyt tosta tytöstä on paljon seuraa.
Ja kiva,kun se huutaa ÄITIIII,IISIII =)
Tulee halaan ja pussaan...jne...

Milläs vkolla st muut pojat synty?
Kaikki menny yli,eikös se niin ollu?
Osasit varmaan vähän odotella tänkin kans,että yli menee...
Mutta tsemppiä,samoin minä-83:lle!

Heips!

Me ollaan vauvakyläilty Maxin kanssa. Käytiin urakalla tapailemassa, kun multa tuppaa unohtumaan tämmöiset. Kyllä tää poika on rauhallinen ainakin näihin verrattuna. Kiitos!
Maha on pullahtanut parassa päivässä näkyväksi, joten nyt saa varoa mitä pistää päällensä. Pomo on vielä viikon lomalla, joten se juttu on yhä selvittämättä...

Huomasin hauskan jutun tutkiessani ultra kuvia: Maxin ultrissa la oli 27.4 eli just sillon kun synty. Tarkka poika. Toiv. toinenkin on yhtä jämpti :))

Viikonloppuja! ST:lle paaljooon supistuksia!!!!!

Jenni: Kiitos.Kyllä kai täs vielä muutaman päivän jaksaa.
Esikoinen synty 13 pv lask.ajan jälkeen ja Daniel 10 pv eli odotettavis oli tää ylimeno,mut siltiki on malttamaton...Mul kyl tosi hyvä vointi,ei yhtään turvotusta.

heippa!

Tulin pikaisesti lukemaan kuulumisia ja katsastaan onko vauvoja saatu maailmaan, mutta ei! Kylläpäs ne siellä masussa nyt viihtyvät hyvin.

Paljon kärsivällisyyttä st ja minä-83! Jännityksellä ootellaan. Mun on ihan pakko nyt veikata et st saa pojan ja minä-83 tytön. Saas nähdä oonko oikeassa...

olin eilen oikein juopottelemassa kunnolla!(mikä tarkoittaa mun huonolla viinapäälläni 3 siideriä+3 paukkua) ja olo onkin nyt ihan sitten sen mukainen, vaikkakin illemmalla se mulle aina sit iskee. Tää onkin jo toinen kerta tässä kuussa, kun oon ollu ulkona, viimeks en kyllä juonu ku pari siideriä. EK olikin sit isänsä kanssa kotona, kaikki oli sujunut hyvin ja nyt poika on jo nukkunutkin 3tta tuntia. Uunissa oottelee meitä lohkoperunat ja kananugetit. Päästään vähän herkuttelemaan. Eilinen päivä oli tosi mukava tehtiin kaikennäköistä kivaa koko perhe yhdessä. Voi kun olis niin aina.

Jep, mutta aivot on nyt pois päältä, joten lähden suihkuun, tuun vaikka illemmalla sitten lisää kertoileen!

Late: Kiitos, kärsivällisyyttä nyt tarvitaankin tän oottelun suhteen. 9 pv yli ja ei mitään merkkejä, et pitäs lähtee sairaalaan.
Hormoonit kai jyllää ja on alakuloinen olotila. Voi johtua kyl väsymyksestäki, mut kyllähän raskauteen tällaset herkkyydetki kuuluu.Itkettää ja vähän masentaa.

Kai meille se poika tosiaan tulee.No eihän se ihan sataprosenttisen varmaa ole.

Mukava kuulla,että teillä on menny kivasti perheen kesken.

Itsellänikin kärsivällisyys lopussa. Kolmesta asti on supistellut. Alkuun 10 min. välein sitten loppuu kun seinään ja alkaa taas uudelleen. Nytten ei ole tuntiin tuntunut mitään. Olin jo niin varma että tänään saisi lähteä synnyttämään. Onhan tässä vielä yö edessä. Katsotaan meneekö Laten veikkaus oikein. Ilmoittelen kyllä.
Lähdempä tästä katselemaan telkkua kun mies lähti kalalle.

Voi että minä-83,inhottavaa,jos supistelee ja loppuu.
Sä varmaan ehit kuitenki ennen mua.
Mul nyt 41+3 menossa eli 10 pv yli lask.ajan ja aamul tuli pari kipeetä supistusta ja siihen ne jäi.Odotus vaan jatkuu.

Heips!

Poika on tuolla sängyssään nyt melkein tunnin jo kitkutellut. Rupes oleen niin kärttynen ja kiukkunen, et aattelin laittaa nukkuun. Ja nyt ei sit nukahda millään, mutta en hae poiskaan. Tuttia ja rättiä oon nostellu lattialla ja kipannu herraa makuuasentoon. Väsynyt se on, muttei anna periksi helpolla.

Ompa tosi kurjaa, et sulla minä-83 on tollasta. Näyttää niin lupaavalta ja sitten ei mitään.

Mulla ei mennyt raskaus yhtään yli, vaan se käynnistettiin jo 38. viikolla ja silti olisin halunnu synnyttää aiemmin. Et todellakin, on taatusti karmeaa, kun menee yli. Mut eihän kahta viikkoa kauemmin anneta mennä yli? Eli sulla ei St taida olla sit enää ku ihan muutama päivä, vai? Vaikka yksi päiväkin odottelua on tosi pitkä.

Lähetän teille oikein paljon tsemppiä ja supistuksia! : )

Nyt tuol makkarissa hiljeni lupaavasti, jokohan olis nukahtanu? Mä meen kans sit vähän huiliin. Ei mulle mitään ihmeellistä krapulaa tullutkaan, ihmettelin oikein. Päätä särki illalla hieman ja väsytti aikas lailla. Väsytti aamullakin ja väsyttää nytkin. Eli päikkäreitä kaipaillaan. Onhan toi juhliminen ihan mukavaa, mutta siinä menee vaan ihan pieleen seuraava päivä ja usein vielä seuraavakin. Mulla ainakin menee toipumiseen pari päivää. (Mies oli sit eilen viihteella, tiesin kyllä perjantaina lähtiessäni, et se menee varmasti lauantaina) No, se siittä.

Tänne ei mitään ihmeitä, mies nukkuu ja menee tänään töihin, yövuoroon 17-08. En tiedä vielä mitä tekis, kotona ei jaksa ainaka sisällä olla. Siivoomista olis kyllä, kun eilen en tehnyt mitään kotihommia. Voi olla et illalla sit kattelen paikkoja.

jeps, käyn nyt peitteleen pikkumiehen jos olis nukahtanu ja meen seuraks.

Moi taas pitkästä aikaa! me on oltu nyt mökillä (tai yks viikon reissu välissä pohjois-suomessa) 4 vkoa ja yks olis vielä edessä. tulin viikonlopuksi vain käymään kotona (vein vanhimman ratsastusleirille).
ei näytä st ja minä-83 vielä saaneen perheenlisäystä, vaikka vähän odottelin että edes toiselle olis jo tullu. no, kyllä ne sieltä - eipä sinne ketään ole jääny ;)

onnea tuiskulle!! kauraa olen kait jo onnitellut (ellen, niin onnea kaurallekin). tässä tulee oikeastaan vähän haikea olo kun lukee noita teidän vauvauutisia. meille kun niitä ei enää tule yhtäkään (mieheltä laitettiin piuhat poikki talvella). ei sillä, eiköhän tuo neljä riitä tähän talouteen.

mulla on töihin lähtö lähellä. 1kk... eli melkein kuin ois kesäloma enää ja sitten takas "sorvin ääreen". toisaalta odotan malttamattomana, toisaalta vähän pelottaa.. en edes tiedä mikä, mut silti vähän pelottaa.

kilot oon saanu pois toivotulla lailla. 9kg painonpudotus siis takana ja vanhat housut menee taas jalkaan. sehän se oli tavoitekin siihen mennessä kun työt alkaa.

pikkulikka osaa kävellä nyt hienosti ja ylösnousukin on opittu tässä mökkikuukauden aikana. rantaan vaan painattaa kielloista huolimatta, että tarkkana sen kanssa saa olla. neiti on syönyt itse vähän alle vuoden ikäisestä, mutta jotkut jugurtit valuu vielä sen verran pahasti pitkin käsiä, että niitä olen vähän autellut siinä sivussa. mansikka meillä ei kelpaa, eikä puurot tai peruna. aika omituinen ruokavalio... mm. makaroni,erilaiset lihat, lohi, makkara, kana, jugurtti, leipä, raejuusto - niillä meidän neiti vois elää. ihan monipuolisesti tyttö muuten syö vaikka peruna ja puuro ei uppoa, mutta pelkään noiden takia ongelmia päiväkodissa syyskuussa.

mulla on ollu kovasti opettelemista kun tyttö on niin kovin erilainen kuin mun esikoinen. itsepäisyys taitaa olla ainoa sama piirre. mut esikoinen sentään totteli jumpittelusta huolimatta, tämä nuorempi versio tekee mitä tykkää... meillä tulee tämän tytön kanssa olemaan vielä monta kovaa yhteenottoa vuosien mittaan.

kaupassa ei likka olis kärryssä enää millään. toisinaan autokärry kelpaa, kunhan siellä saa seistä kyydissä :) muulloin pitää saada kävellä itse ja kerätä tavaraa kärryyn. valitettavasti keräilisi sellaisiakin tavaroita, mitä ei ollut tarkoitus ostaa..

nukutuksen suhteen alkaakin sitten koulutus heti elokuun alusta. neiti nukahti omaan sänkyyn kivasti jo aikaisemmin. mutta mökillä olevat rajoitetut makuutilat ja reissunpäällä äidin vieressä nukkuminen aiheuttivat sen, että omaan sänkyyn ei nyt sitten nukahdettaisikaan. lomala "jouduin" pari kertaa nukuttamaan päiväunille omaan matkasänkyyn ja voi sitä protestia. eli ennen päiväkodin alkua on se taito opittava uudelleen. tutin annan vielä olla, mutta alamme kotonakin tehdä elokuussa niin, että sitä syödään vain nukkumaan mennessä. ulos tuttia ei oteta ja muutenkin päivisin yritetään olla mahdollisimman vähällä lussuttelulla. päiväkodissakaan kun tutti ei saa olla suussa jatkuvasti. pian alkaa siis "ison tytön elämä".

mutta nyt on mentävä pakkaamaan vielä auto ennen takaisin mökille lähtöä. hauskaa heinäkuun jatkoa ja vielä kerran onnea tuleviin synnytyksiin!

Moi taas pitkästä aikaa! me on oltu nyt mökillä (tai yks viikon reissu välissä pohjois-suomessa) 4 vkoa ja yks olis vielä edessä. tulin viikonlopuksi vain käymään kotona (vein vanhimman ratsastusleirille).
ei näytä st ja minä-83 vielä saaneen perheenlisäystä, vaikka vähän odottelin että edes toiselle olis jo tullu. no, kyllä ne sieltä - eipä sinne ketään ole jääny ;)

onnea tuiskulle!! kauraa olen kait jo onnitellut (ellen, niin onnea kaurallekin). tässä tulee oikeastaan vähän haikea olo kun lukee noita teidän vauvauutisia. meille kun niitä ei enää tule yhtäkään (mieheltä laitettiin piuhat poikki talvella). ei sillä, eiköhän tuo neljä riitä tähän talouteen.

mulla on töihin lähtö lähellä. 1kk... eli melkein kuin ois kesäloma enää ja sitten takas "sorvin ääreen". toisaalta odotan malttamattomana, toisaalta vähän pelottaa.. en edes tiedä mikä, mut silti vähän pelottaa.

kilot oon saanu pois toivotulla lailla. 9kg painonpudotus siis takana ja vanhat housut menee taas jalkaan. sehän se oli tavoitekin siihen mennessä kun työt alkaa.

pikkulikka osaa kävellä nyt hienosti ja ylösnousukin on opittu tässä mökkikuukauden aikana. rantaan vaan painattaa kielloista huolimatta, että tarkkana sen kanssa saa olla. neiti on syönyt itse vähän alle vuoden ikäisestä, mutta jotkut jugurtit valuu vielä sen verran pahasti pitkin käsiä, että niitä olen vähän autellut siinä sivussa. mansikka meillä ei kelpaa, eikä puurot tai peruna. aika omituinen ruokavalio... mm. makaroni,erilaiset lihat, lohi, makkara, kana, jugurtti, leipä, raejuusto - niillä meidän neiti vois elää. ihan monipuolisesti tyttö muuten syö vaikka peruna ja puuro ei uppoa, mutta pelkään noiden takia ongelmia päiväkodissa syyskuussa.

mulla on ollu kovasti opettelemista kun tyttö on niin kovin erilainen kuin mun esikoinen. itsepäisyys taitaa olla ainoa sama piirre. mut esikoinen sentään totteli jumpittelusta huolimatta, tämä nuorempi versio tekee mitä tykkää... meillä tulee tämän tytön kanssa olemaan vielä monta kovaa yhteenottoa vuosien mittaan.

kaupassa ei likka olis kärryssä enää millään. toisinaan autokärry kelpaa, kunhan siellä saa seistä kyydissä :) muulloin pitää saada kävellä itse ja kerätä tavaraa kärryyn. valitettavasti keräilisi sellaisiakin tavaroita, mitä ei ollut tarkoitus ostaa..

nukutuksen suhteen alkaakin sitten koulutus heti elokuun alusta. neiti nukahti omaan sänkyyn kivasti jo aikaisemmin. mutta mökillä olevat rajoitetut makuutilat ja reissunpäällä äidin vieressä nukkuminen aiheuttivat sen, että omaan sänkyyn ei nyt sitten nukahdettaisikaan. lomala "jouduin" pari kertaa nukuttamaan päiväunille omaan matkasänkyyn ja voi sitä protestia. eli ennen päiväkodin alkua on se taito opittava uudelleen. tutin annan vielä olla, mutta alamme kotonakin tehdä elokuussa niin, että sitä syödään vain nukkumaan mennessä. ulos tuttia ei oteta ja muutenkin päivisin yritetään olla mahdollisimman vähällä lussuttelulla. päiväkodissakaan kun tutti ei saa olla suussa jatkuvasti. pian alkaa siis "ison tytön elämä".

mutta nyt on mentävä pakkaamaan vielä auto ennen takaisin mökille lähtöä. hauskaa heinäkuun jatkoa ja vielä kerran onnea tuleviin synnytyksiin!

Kotona ollaan ja ei supistele yhtään.

Late: Kyl ne antaa mennä vielä sen 2 vk yli lasketunajanki, jos vauvalla tai äitillä ei oo mitään hätää. Eli vaik mul ois torstaina äitipolikäynti(sit se 2 vk yli lask.ajan),ni ne ei käynnistä automaattisesti synnytystä, vaan odottelua jatketaan vielä, jos kaikki ok.
Että ei tiiä millon tää sit lopulta syntyy.Miehen siskolla meni viime keväänä odotus 18 pv yli lask.ajan.Toivottavasti mul ei menis sentään niin pitkään.

Moi taas!

Olipas kuulla Kati3sta pitkästä aikaa. Tuntuu olevan määräteitoinen likka! : )

Voi st: en tiennyt tota. Millähän me saatais sulle nyt kunnon supistukset aikaiseksi. Voi että, mitäs tässä nyt sit osaa sanoa!!!???!

Tulin vaan äkkiä kurkkaan mitä tänne kuuluu. Nyt taitaa olla aika mennä nukkuun. Sain pojan nukahtamaan vasta tunti sitten. Se nukkui tänään kahdet päikkärit ja viimeisltä heräs vasta 7ltä, niin kyllä mä tän tiesinkin, mut olis 4ltä niin väsynyt, etten tiennyt mitä tehdä, niin annoin nukkua. On nyt vähän hankalaa, kun Eemu kävelee, niin taitaa tarvita enemmän unta ja en oikein osaa vielä rytmittää oikein.

Millais teillä muilla? Voitteks laittaa vähän esimerkkipäiviä...

Nyt öitä! : )

Päikkäreistä..Daniel nukkuu yleensä enää yhet, puolentoista tunnin -kahen tunnin päikkärit.
Ku herää normaalisti yöunilta 9.30-10.00,ni sit 13.30-14.30 alkaa päikkäreille ja nukkuun.15.30-16.00 asti.Sit valvoo illan ja menee n.22 maissa nukkumaan.Välillä myöhemminki.
Eilen käytiin reissussa mummolassa ja siellä nukku yhet unet joskus iltapäivällä ja sit alko kotona vasta 23 maissa nukkumaan yöunia.Esikoisella 2v.on vähän lyhemmät noi päikkärit,mut muuten suht sama rytmi.
Seki tarvii viel päiväunet tai muuten on illalla melko mahoton.

Täällä sitä vaan tosiaan ollaan kotosalla vielä.41+4 rv:lla.Neuvolaan pitäs täs aamupäivällä tosiaan lähteä.Saa sitte sen äitipoliajan torstaille.

Kati3: meil myös melko itsepäinen ja voimakasluonteinen toi Daniel.MIetin millanen 3v.uhma sillä on,ku nyt jo näyttää kyllä oman tahtonsa voimakkaasti.:)

Meidän päivärytmi suunnilleen tällainen:
Herääminen 7.00-8.00 ja aamupala
lounas n. 10.00-11.00
päiväunet n. 11/12-13/14(yleensä pari tuntia)
välipala
ruoka n.15.00-16.00
ulkoilua tai jotain muuta
iltapuuro n.19.00
nukkumaan 20.00-21.00 (yleensä jo kahdeksalta)
Toivottavasti sait jotain selvää... =)
Täällä edelleen odotellaan synnytystä. Lauantaista asti kipeitä supistuksia, mutta mitään ei vain tapahdu, ottaa pannuun!?! Mieskin lähti tänään viikon työmatkalle, joten eiköhän vauva synny tämän viikon aikana ettei vain isi kerkeä mukaan... Täytyypä käydä katsomassa vieläkö neiti nukkuu.

Viikonloppu meni taas...
oltiin eilen uimassa ja voi sitä huutoa, kun on pakko tulla pois naama sinisenä. ei ollu vesi enää nin lämmintä :(
meillä menee näin päivät:
6.30 herätys
7.00 puuro
10.30-11 lounas
11.30-13(14) päikkärit
14 välipala
16.30 päivällinen
19 iltapuuro
suihku
20 nukkumaan
Tolla rytmillä on menty reilu 2kk. Vaikka välillä nukkuu vaan tunnin päikkärit, niin ollaan valvottu vaan iltaan asti. syöty vähän enemmän ja touhuttu kaikkee kivaa, jotta uni unohtuis. Jos sais nukkuu toiset unet...en sais ikinä iltaunille(ja ite on sitten jo niiin väsyny/kiukkunen, et riita tulee).

minä-83: ei varmaan oo kivaa lähtee yksin synnyttää! ehkä vaavi odottaa isiä :))
Voimia molemmille "odottajille"

Kiitoksia esimerkeistä. Mitenkäs teillä vaikutti tuo kävelemään oppiminen nukkumiseen? Mä alan olla ihan loppu. Millään ei nukahdeta, nyttenkin toista tuntia kesti ja siis ihan väsyksissä ollaan. Sitten illalla on kans sama juttu ja ist jotain toista viikkoa et herätään kuudelta viim. pullolla laihaa mehua saan rauhoittuun, jos annan vettä tai maitoa heittää pullon ja kauhea karjunta jatkuu. On kiukkuinen kuin ampiainen. Väsynyt siis on tietty vielä siihen aikaan, mutta jotenkin ei nukahda enää kunnolla. Puolen tunnin välein se sit herää ja kaheksalta yleensä viim. yheksältä noustaan.

Mikä ihme tää on? Onko muilla samanlaista ja kauan kesti? On tosi karmeaa kun vieläkään noi yöt ei suju. Hävettää oikein valittaa, mut ihan tosissaan te ootte muut jotain superäitejä, mä en, mä tarvisin jo kunnollisiä ehjiä öitä.

Jos tosiaan kokemusta olisin kiitollinen! :)

Ja voimia odottajille!

Moikka!
Ukkostaa.. aika jylhän näkösiä noi salamat.. :) Onneksi sain tytöt lopulta nukkumaan. Tääl olikin välillä kova kiljunta kun partsille ei voinu nukahtaa kun sinne sato kaatamalla vettä. Onneks sade lakkas ja sain lykättyy noi ulos nukkumaan. Meillä nukutaan vieläkin päikkärit ulkona! Pitäsköhän yrittää vaan sitkeesti opettaa sisälle päikeille? Mites muilla tää päikit?

Mäkin laitan tähän Late sulle meidän rytmin, vaik se on kyl melko samalainen kun muidenkin..
Herätys ja aamupala n.8
Lounas n. 10.30-11
Päiväunet n. 11/12- 13/14 yl. noin 1,5h-2h
Välipala n.14
Päivällinen n.16.30-17
Iltapala n. 20
Nukkumaan n. 22
Tosiaan tää rytmi on kesälomien myötä vähän myöhästyny. Ennen herättiin jo joskus seiskalta ja nukahdettiin illalla vastaavasti aiemmin.. Saa nähä muuttuuko syksyyn taas.. Monetko päiväunet Late teillä nukutaan? Kait se kävelynoppiminen rikkoo yöunia, mut kyl se vaihe menee ohi. Varmasti.

St ja minä-83: Tsemppiä viime hetkiin!! Koettakaa jaksaa! En osaa oikein sanoo mitään erikoisempaa..

Täytyy jatkaa kotihommia.. Palaillaan!

Heippa vaan!

Meillä toi rytmi on kans vähän myöhästyny viimesen 2 kk:n aikan, pääsääntösesti päivä menee näin:

Heräilee n. 7.30-8.00 (jos aikasemmin, nukutan sylkyssä uudestaan, on muuten niiiin kiukkunen ja väsyny koko aamupäivän)

Aamupuuro 8.30-9.00

Leikkipuistossa, pihalla tms 10-12.00

Lounas 12-12.30

Päikkärit 12.30-13-30 alkaen ja nukkuu 2 1/2-3 tuntia

Päivällinen n.17-18

Sitte taas pihalle, kauppaan, kylään tms

Iltapuuro 20.00 ja unille laitetaan viimeistään 22.00

Meillä noi päivät selkiinty huomattavsti, kun "väkisin" otettiin pois ne illansuussa olleet toiset päikkärit. Mentiin ulos vaan, ja tehtiin just kaikkea, että se väsymys jäi taka-alalle. Ja yötkin menny taas vaihteeks paremmin.

Päikkärit meillä nukutaan sisällä, mutta vaunuissa. Nukahtaa syliin, josta laitan vaunuihin. Katon tossa syksymmällä, josko kokeiltais taas sänkyä. Viimeks kokeilu toppas siihen että heräili koko ajan sängyssään ja mulla loppu kärsivällisyys :) Ulkona nukuttaisin muuten, mutta aurinko porottaa niin kuumasti tohon parvekkeelle.

Hauskaa päivää kaikille ja hyviä supistuksia niitä kaipaaville :) Tsemppiä!

Daniel on myös hankala saada illalla nukkumaan.On kauheen villi ja huutaa yleensä omassa sängyssä jonku aikaa ja hyppii ylös siellä. Annan vaan olla siellä ja joskus annan maitoa nokkamukista ja kyllä se sinne vaan sit pikkuhiljaa rauhottuu..ja päikkäreille meno on samanalaista.Sillon oon yleensä ollu ite vieressä meiän sängyllä(Daniel pinnasängys) ja se vähän rauhottaa,ku näkee,et äitiki "nukkuu".
Meillä pojat nukkuu päiväunet aina sisällä omissa sängyissään.Meil on makuuhuone täysin pimeä,ku on pimennysverho päivälläki siin ikkunan eessä,ni sinne ne vaan rauhottuu,ei muualle.Ovi on vähän raollaan,ettei ihan säkkipimeessä tarvi olla.
Daniel herää yleensä aamuyöstä yhen kerran ja usein täytyy antaa nokkamukista maitoa,että jatkaa unia.Joskus herää pariki kertaa yössä.
Esikoinen nukkuu pääsääntösesti täysiä yöunia,mut viime yönäki se heräs pari kertaa itkemään.
Oishan se mukava saada joskus nukkua täydet yöunet,mut eipä siihen oo ihan heti mahollisuutta.
No oon mä nyt saanu jonku aikaa nukkua kuitenki suht hyvin.Yhellä tai kahella herätyksellä.Ja pojat nukkuu aina aamusta pitkään.9-10:een.Tänään jopa puol 11:lta jouduin herättämään,et ehittiin neuvolaan 11:ta.:) Melko aamuntorkkuja nuo! Eipä se haittaa yhtään mua.:)
Neuvolassa täti totes vaan,että vauva on hyvin kiinnittyny sinne alas,että on vain ajan kysymys millon syntyy.Ihan millon vaan voi syntyä.Ja anto torstaiaamulle ajan sinne sairaalaan,synnyttäjien vastaanottoon.Eli ei sittekään äitipolille.No kuitenki.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä