HUHTIKUISET 05

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 8.5.06
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jenni!! PIDÄ NE LOMAT, älä ota rahana. Jos pidät lomat olet oikeutettu lomapalkkaan ja lomakorvaukseen (entinen lomaltapaluuraha, se on 50% lomapalkasta). Jos työnantajasi maksaa lomat rahana niin et saa lomakorvausta. Mä olen tapellut juuri tästä samasta asiasta täällä töissä viimesen kuukauden, tosin tilanne on eri kun sinulla nyt. Mutta jokatapauksessa pidä ne lomat, ellet tietty ole jo saanut niitä lomaltapaluurahoja.

st: Meni kyllä ensimmäinen synnytys kanssa niin hyvin ettei pelota. Mietin eilen niitä kivunlievityksiä ja taidanpa taas ottaa epiduraalin. Auttoi myös todella hyvin. Koko synnytys kesti vain 6 h. Itelläni on olllut hemoglobiini hyvä koko raskauden ajan ja täällä ei lisärautaa määrätä ellei arvot tipu alle 110. Hyvin on kaikki kyllä mennyt. Nyt vain vartutaan heinäkuun loppua tai luotan siihen että tämäkin tulisi pari viikkoa ennen laskettua aikaa... =)

HAUSKAT PÄIVÄNJATKOT!

mutta missä vaiheessa pitäisin lomani?
Mulla jatkuis hoitovapaa tammikuuhun,mutta oon nyt ainakin näillä näkymin menossa sillon syksyllä töihin.
Työnantaja vaihtuu,tai firma pysyy samana,mutta paikka vaihtuu,miten tämä vaikuttaa?Eli en pystyisi tulevan työnantajan aikana käyttämään noita lomia.
Ne pitäs pitää sitten ennen syksyä ja uuteen työpaikkaan palaamista,eikös?

Jenni. Näin se oletettavasti menisi että sun pitäisi ""palata"" töihin sinne vanhaan paikkaan ja pitäisit ne lomat. Ja sitten alottaisit uudessa paikassa. Sun pitäisi saada kuitenkin pitää ne lomat jos kerran työnantaja ei vaihdu. Ja sillä miten olet hoitovapaalla ei ole mitään merkitystä, töihinhän voi palata kun vaan ilmottaa ajoissa. En nyt muista miten sinne piti ilmottaa =( mutta kun olet yhteydessä siihen työnantajaan niin keskustele tästä asiasta. Jos on mukava työnantaja niin se antaa automaattisesti pitää ne sun lomat. Kas kun se ehdottanut sitä kun sun äippälomaloppu, monet pitää lomansa siihen perään jolloin ne saa siltä ajalta palkkaa ja sitten sen lomarahan. Ja kun hoidat lasta kotona niin mielestäni sulla on oikeus saada myös se hoitotuki. Mä ainakin saan sen vaikka olen osittain töissä, osittain lomalla ja me hoidetaan miehen kanssa lapsi kotona elokuun alkuun asti.

Meillä lomat maksettiin ja lomaltapaluurahan saan sitten kun palaan töihin. näin luki tilinauhassa. tiedän et talossa on ollu paljon naisia äplomilla ja hoitovapailla. ja yleensä lain mukaan kaikki menee (on sen verran iso talo ettei varaa mokailuihin)

Muuten tasaisen tappavaan tahtiin :) yöllä satoi kunnolla. Max on tainnut siirtyä yksiin uniin kunnolla (11.30-14) Ja on mustasukkainen omista leluistaan.

Jee-tiskikone saatiin kuntoon! Nyt ei tarvi tiskata. Menen nauttimaan tästä rauhallisesta hetkestä.

Sateista päivää!

Onpa synkkää. Koko aamun on satanut eikä loppua näy. Ei päästy ulos ollenkaan ja piti keksiä pojille kokoajan tekemistä että jaksoivat valvoa lounaaseen asti. Nyt nukkuvat pihalla.

Ensi sunnuntaina lähdetään kylpylään. Vähän jännittää että miten pojat siellä viihtyvät mutta eiköhän siellä ole lapsille jotain leikkipaikkoja. No jokatapauksessa mulle se tulee kyllä tarpeeseen, oon ollu niin lopussa tässä viimeset pari viikkoa ettei oo millään jaksanu tätä arkea. Mies sano että mun pitää ottaa kaikki mahdolliset hoidot ja hieronnat mitä sieltä vaan löytyy että rentoutuisin vähän..Kyllä se mulle sopii=)

Pojat oli viikonlopun kipeenä joten yöt meni tosi huonosti. Sunnuntai aamuna herätys oli 05 enkä jaksanu muuta kuin itkeä. Mies oli heränny lauantai aamuna joten se nukku vähän pidempään. On tää vaan niin rankkaa.

Meillä on parisuhdekkin kärsinyt tän mun alakuloisuuden takia. En jaksa tehdä kun pakolliset ja hermo menee ihan pienimmistäkin asioista, tulee sanottua välillä liian pahasti ja turhasta..Ärsyttää.

Tässä oon miettiny kovasti tulevaisuutta ja vaakakuppi alkaa kallistua sen puolesta että tehtäis nyt perään vielä yksi lapsi. Mielummin kyllä saisin lapset peräkkäin ettei tulisi isoja ikäeroja. En kyllä tiedä miten se käytännössä onnistuisi, kahden taaperon ja vauvan kanssa..Mutta kai kaikesta selviää... Miten teillä st sujuu noi liikumiset lasten kanssa? Teillä on varmaan tuplarattaat vai? Entäs kun vauva syntyy?

Hyvä lordi!!! Vähänkö hienoa että Suomi vihdoin ja viimein voitti jotain. Jes!

Täällä joku kyseli minkä ikäsiä ollaan, mä oon 22, täytän syksyllä 23v ja mies 27v.

Mä taidan lähteä laittamaan ruokaa.

Hyvää päivänjatkoa!

Mulle lomarahat maksettin jo viime vuonna ja pidin ne lomat nyt tässä keväällä pois lyhennettynä työviikkona. Mutta kannattaa kysyä työnantajalta että asiat menee niin kun niiden pitäisikin mennä. Pienissä firmoissa ja vuokratyövoimana meitä kohdellaan välillä miten sattuu... nim. kokemusta on =)

Voi Tuisku, voisimpa jotenkin auttaa! Onneksi pääset kylpylään ja pois arjesta, pois tiskeistä jnejne. Nauti koko rahan edestä! Oletko miettinyt että laittaisit pojat johonkin hoitoon, vaikka edes muutamana päivänä viikossa ja puoleksi päiväksi? Näin saisit itsellesi pienen lepohetken joka viikko. Varsinkin jos teette vielä tuohon samaan nyt yhden (?) lapsen lisää niin silloin jos pojat olisivat aamupäivät hoidossa saisit keskittyä vain vauvaan. Mieti asiaa. Ja jos puhut tilanteestasi neuvolassa niin saat sieltä kodinhoitajan auttamaan kotiin. Sekin voisi olla ratkaisu! Jos kodinhoitaja tulisi vaikka kahtena päivänä viikossa aamupäiväksi poikien kanssa. Sehän voisi mennä vaikka ulos poikien kanssa ja sä saisit levätä kotona tai tehdä jotain omia juttujasi jossain muualla kun kotona. Mun ystäväni kärsi pahasta masennuksesta ja hänelle tuli kodinhoitaja aluksi joka päivä siksi ajaksi kun mies ei ollut kotona. Kun ystäväni alkoi parantuun kävi hoitaja aina harvemmin ja harvemmin. Ja ystäväni siis sairasti todella pahaa masennusta, ei tuntenut enää miestänsäkään. Lapset tunsi vain ja käytännössä nukkui kaiket päivät. Sulla ei siis ole näin mutta silti saisit kodinhoitajan neuvolan kautta. PUHU siellä ennen kun olet ihan loppu. Iso jaksamishali!

En tainnutkaan kertoa sitä UUTISTA mikä mulla on. Keskityin niin tuohon Jennin loma-asiaan =) Eli siis.... meidän Jesper käveli eilen ensimmäiset kolme askeltaan ilman tukea! Hieno näky. Se oli sellanen syöksy äitiä kohti kädet ojossa mutta kävelyä se todellakin oli. Ja nyt sitä syöksymistä pitäisi sitten harrastaa kokoajan =) kauheella kaahauksella eteepäin ja sitten pepulleen tai nenulleen lattiaan. Ja taas ylös ja eteenpäin... hassun näköstä. Mutta meillä ei siis lähdetty mitenkään hitaasti ja varmasti liikkeelle vaan tollai syöksymällä. Kummipojalla oli enemmän malttia ja se eteni rauhallisesti. Ei meidän villiviikari malta =)

Työt kutsuu! Toivottavasti loppuviikko olisi aurinkoisempaa!

Jennille: Vielä lomasta. Jos pidät lomat, sulle kertyy siltä ajalta ens vuodelle lomapäiviä(mulla kerty 3 pvää). Ja tosiaan saat lomakuulta täyden palkan + lomarahat. Mä ainaki sain esikoisen jälkeen...
Ja pidin loman, vaikka olenki töistä hoitovapaalla eli ei se siihen mitenkään vaikuta. Eli vaikka heti pidät loman pois ja saat siltä ajalta palkan.:)Niin se ainaki meillä meni...

Tuiskulle:Meillä on nyt pojat kaksostenrattaissa,mut ku vauva tulee,ni Daniel ja vauva on kaksostenrattaissa ja esikoinen saa kävellä.Se kyllä tykkääkin kävellä ja jaksaa kävellä jo melko pitkiä matkoja.Se on sit 2v.4kk.ikänen suunnilleen,ku vauva syntyy.
Onhan se tietysti vielä vähän vahittava,mut aika hyvin jo tottelee,paljo paremmin ku Daniel.Enpä mä varmaan 3 lapsen kaa kauheesti liiku sit enää kaupungilla tai muuta,mut neuvolareissut,leikkipuistossa ja jossain kaverilla.Jospa se sujuis kolmenkin kans toi bussilla matkustus jotenki.Nykyäänki esikoinen haluaa istua penkillä eikä rattaissa ku matkustetaan bussilla.Eli nuorimmat rattaissa ja se penkillä,niin kai se sit menee...

Meiän esikoinen on myös tullu omatoimiseksi.Haluaa pukea housut,sukat,takin ja hatun ite.Paitaa ei oikeen viel osaa.Mut on tostaki jo vähän apua.Auttaa myös välillä Danielin hoidossa,hakee vaippaa,tuttia,nokkamukia tms.
Ja on varmasti innokas vauvanhoitaja myös.Tykkää vauvoista.

Sadetta täälläkin.Eilen oli hellepäivä.

Sateista huomenta kaikille!

Kyllä on tylsää kun ulkona vaan sataa. Mitähän ohjelmaa sitä keksis tälle päivälle kun ulos ei varmaan oo asiaa!!!

Joku kyseli niistä hampaista, meillä on ylhäällä neljä ja alhaalla neljä etuhammasta, nyt just on alas kummallekkin puolelle tulossa poskihampaat. Onneksi eivät ole vaivanneet kovin paljon. Päivisin saa välillä kiukku kohtauksia ja tunkee sormia suuhunsa.

Meillä ei vielä kävellä, mutta seisoo ilman tukea ja välillä ottaa yhden askeleen. No eipä tässä kiirettä. Jännä juttu kun kaikki on sanonut jo pitkään että kohta se lähtee kävelemään, mutta eipäs oo lähtenyt. Nousi kyllä seisomaan ja käveli tuen kanssa jo 8 kuukauden iässä. Meidän poika on kai niin touhukas ettei malta opetella sitä kävelyä kun konttaamallakin pääsee tarpeeksi lujaa.

""Puhetta"" kyllä tulee välillä oikein äänekkäästi höpöttää omia juttujaan on kai puhumisessa tullut äitiinsä!

Hienoa ilmä näyttää hiukan kirkkaammalta nyt eikä edes sada tällä hetkellä!! no taidan lopetella kun ei nyt tuu mieleen mitään järkevää!!

-minna-

huomenta!

huh, onpa ollut kiireistä!

voi tuisku kunpa tuo tilanne helpottais teillä nopeeta! mulla on itellä kans hermot kireellä ja tuntuu että ei jaksa mutta mulla on vaan yks tinttailija...niin en edes pysty kuvitella kuinka rankkaa sulla/teillä on! mun äiti on kodinhoitaja... ne käy paljon kaksosperheissä ja jos äiti on väsynyt ym. kannataa pyytää neuvolasta tälläistä apua edes kokeilun vuoksi...kokeile yhtenä päivänä tällästä!rentoudu kunnolla sielä kylpylässä...voimia ja haleja sulle täältä!!

meillä nennasta löytyi kans tuollainen piirre että ei antanut oman ikäisten leikkiä hänen leluilla...olipa jotenkin vaikee tilanne =)

nennalla on 10 hammasta ja ylös tehdään taas hampaita!

tulipa tuossa mieleen että kyselen teiltä tällästä...syökö kukaan teistä cerazette minipillereitä? mulla on niiden kans koko ajan ongelmia...ensiksi menkat kestää 3vkoa ja sit reilu viikon tauko ja taas uudestaan...hermot koko ajan niin kireellä että hermostun ihan oudoista asioista (oon ajatellu että johtuisko se noista pillereistä) ja halut hukassa! mitään näitä ei ollut kun alotin syömään noita...oon nyt popsinut 4kk kyseisiä pillereitä!

tääläkin sataa!!!

ihanaa, tänään päästään miehen kanssa viihteelle...miehellä on töissä jonkun läksiäiset ja meillä on töistä keilausta ym.!

eiköhän tässä nyt taas tullut tekstiä!=)

Vielä Tuiskulle voimia ja jaksamisia!
Toivottavasti pian helpottaa.Täytyy kokemuksesta sanoa, että esikoinen muuttui 1,5v.ikään mennes paljo. Huomattava kehitys 1v.-1,5v.
Ja sit ku täytti 2-v.on koko ajan isomman pojan olonen(omatoiminen ja viihtyy itekseen paljo), et jos teille syntys seuraava, ku kaksoset on n.2-vuotiaita, ni se on kyl jo paljo helpompaa, ku et tohon tilanteeseen teillä tulis kolmas.
Meillä ainaki tuon 2-v.:n kans on jotenki niin helppoa nykyään.Sen kans voi lähtee yksin kauppoihinki ja ei tarvi niin vahtia.Tarkistaa aina missä äiti on,vaikka päästäisin rattaista pois kaupassa.Mut just 1-v.on pahimmassa vahittavassa iässä.Mut kohta se helpottaa.:) Valoa ja toivoa sinne vaan.

Voi Tuisku mulla oli jäänyt lukematta sun juttu. Toivotaan että saat rentouduttua siellä kylpylässä. Mä myös kannatan tuota hoitoapua! Mulla itellä oli talvella vaikeeta ja olin väsynyt, mutta en tahtonut ottaa apua vastaan vaikka mummu ja muutkin sukulaiset sitä tarjos. Ajattelin vaan et mun täytyy nyt itse selvitä tästä lastenhoidosta. Kun vihdoin tajusin että jaksan paljon paremmin kun välillä rentoudun ja päästän ajatukseni irti kotiasioista mua helpotti paljon. Toki välillä vieläkin suunnittelen et menisin syksyllä töihin. Minusta ei ehkä oo kotiäidiksi vaikka niin olin etukäteen ajatellut et olen pidemmän aikaa kotona. Tai eihän sitä koskaan tiedä riippuu paljon siitä saanko sopivaa työtä.

Voimia Tuisku!!

No nyt täytyy lähteä laittamaan ruokaa!

Minna: Itse söin kyseisiä pillereitä viime vuoden puolella. Söinköhän kolmisen kuukautta. Alkuun ei ollut mitään ihmeempää, mutta viimosen liuskan aikana vuoto kesti yhteensä kuukauden päivät. Lääkäri oli sitä mieltä ettei ne sovi minulle joten lopetin sitten niiden syömisen. Lopeta ihmeessä niiden syönti ja kokeile jotain muuta.

SADEPÄIVÄÄ KAIKILLE!

Täältäkin Tuiskulle paljon jaksamista!
Eipä kannata itse niin valittaa,sulla on hommaa kaksin verroin.
Yhdyn samaan,että kannattaa kysellä neuvolasta saistko apua edes muutaman tunnin viikossa,kysyt reilusti.
Mä oon vähän itse sellanen känkkäränkkä,että en helposti pyydä apua,mutta onneksi sitä joskus saa ilman pyytämättäkin ja se helpottaa.

Oltiin neuvolassa,mitat oli 8810g ja 77cm.
Painoa ei ollut tullut kuin 200g,mutta tätin mielestä se oli ok,koska tyttö kävelee ja touhuaa.
Seuraava neuvola on heinäkuussa.
En laita noita mittoja listaan,kun on tollanen ""väli"" mittaus.

Kiitos kaikille lomaraha vinkeistä.
Mun täytyy soittaa tässä joku päivä pomolle ja kysyä miten tehdään.
Pomo ei ole mistään ihanimmista päästä,mutta nykyään ihan siedettävä,kun en ole ollut töissä...

On se jännää,kuinka tän ikäisten kehitys eroaa niin paljon.
Meillä esim. hampaita vähän (6kpl) kun joillakin jo 10.
Meillä kävelty jo melkein 2kk,kunnolla 1,5kk ja toisilla kontataan.
Meillä tyttö ei puhu sanaakaan,ainakaan suomea :)
Ja joillakin jo reilusti tulee sanoja.
Meillä on tullut tuo liikkuminen ensin ja sitten joskus jos oppis puhuun.
Neiti aina osoittaa sormella mitä haluaa ja hymähtää.

Mun veli tulee kohta kylään,oli pakko laittaa tyttö jo nukkumaan tai se ei nukahda koskaan,kun on seuraa.
Me kyllä herättiin jo 06.30,että sinänsä oli ihan hyvä aika mennä nukkumaan.

Sateiset päivät!

Kiitos kaikille kannustuksesta!!=)

Täytyy kysellä neuvolasta tuosta kotihoitajasta. Nyt se ei varmasti onnistuisi koska pojat ei yksinkertaisesti suostu olemaan musta erossa. Kauhea huuto alkaa heti jos häviän näkyvistä. Mutta ehkä myöhemmin. Kyllä mäki oon sellanen jästipää etten hevillä apua pyydä mutta joskus on pakko antaa periksi ja myöntää että on väsynyt. oon jotenkin niin ankara itelleni että alan heti syyttelemään itseäni ja tunnen olevani huono äiti jos en jaksa tehdä kaikkea itse. Tyhmää. Pitäisi vaan antaa itselleen anteeksi jos ei kaikkea jaksa.

Me mennään tänään poikien 1v kuvaan. Vähän myöhässä kun ovat jo 13kk mutta eikai ne niin paljoa kuukaudessa ole muuttunut. Toivottavasti malttavat olla edes hetken paikallaan että sadaan edes jonkinlainen kuva=)

Meillä hampaita on jo aika reilusti. Eliaksella on 18 ja Joonalla 16 eli kohta täys kalusto. Noi kulma-ja poskihampaat on kiukuttanut normaalia enemmän. Tosi herkässä on huuto. No onneksi ei ole enää montaa jäljellä!

Mun kaveri on vihdoin ja viimein raskaana. Heillä on takana pitkä ja raskas jakso hedelmöityshoitoja ja nyt onneksi tärppäsi. Nämä on sitte ensimmäiset meidän kaverit joille tulee perheenlisäystä. Muut ei jostain syystä lapsia halua..Kivaa että on edes joku tuttu jolle puhua kakka ja pissa juttuja=)

Jos menis tekemään jotain ruokaa.

Hauskaa päivää!

Tuisku: täälläpäin kaksosten vanhemmat saa hoitoapuu melkeempä pyytämättä. Tunnen meinaan kahdet ja molemmille on tarjottu apua. Voi, mäkin haluaisin kylpylään!! Tykkää käydä niissä.

Meillä on hampaita vähän 5 ja 6. on just tulollaan, mutta ei haittaa syömistä :) niin menee näkkärit ja pihvinpalat. Tulee ihan mun pappa mieleen, joka oli täysin hampaaton (ei huolinut tekareita). Oli menettänyt ne joskus sota-aikana.

Mä pääsen tänään tyttöjen kaa leffaan. Kiva päästä puhuu muustakin kuin lapsista. Mun oloa on helpottanut töissäkäynti (1krt/vk), mutta en haluais mennä täyspäiväsesti. Enhän näkis Maxii koskaan!!!

Täytyy mennä kaunistautuu, kun Max nukkuu vielä.

Fanny, mä söin noita pillereitä n. 2kk ja oli pakko lopettaa. Musta tuli ihan kamala! Ei mitään haluja, hyvä kun mies sai koskea. Hirvittävää päänsärkyä kokoajan ja olin äärettömän kiukkuinen, räyhäsin pojallekin jostain ihan typerästä. Ja esim. en jaksanut syöttää poikaa kun jos hän sottasi niin mulla palo päreet ja sitten yritin vaan niellä kiukkuni. Musta siis tuli todella kamala! Ei mitään kärsivällisyyttä. Aluksi menkat oli runsaat ja sitten ne jäi kokonaan pois. Oireet alkoivat häviään pikkuhiljaa heti kun lopetin pillerit. Mieskin huomasi muutoksen, sekä sen hyvän että huonon.

Kaura, se on niiiiin totta että kun on kokopäivätöissä niin sitä omaa lastaan näkee todella vähän =( Täällä mä taas käkin töissä... mutta toisaalta taas musta ei olisi kokopäiväksi kotiinkaan. Ne seinät kaatuisivat päälle jossakin vaiheessa. Mutta tosiaan osapäivätyö olisi ihanteellista. Saisi vähän aikuisia kontakteja (ja rahaa) ja kuitenkin saisi myös nauttia siitä kotona olemisesta ja lapsen kanssa touhuamisesta.

Tuisku, meilläkin Jesper aina poraa kun lähden johonkin mutta itku loppuu aikas lyhyeen kun laitan oven kiinni. Ja tässä iässä lapset kun lapset tuntuvat olevan erityisen kiintyneitä äitiin. Joten pyydä sitä apua mahd. pian, siitä on apua pojillekin kun saavat aurinkoisemman äidin arkeensa. Ja varmasti se vaikuttaisi parisuhteeseenkin positiivisesti. Kokeile edes.

Meidän poika se käveli taas viis askelta tänään, olen ihan polleena täällä =) Vitsi, mä vedin taas munkin kun asiakas kiitti hyvästä palvelusta ja hommasi meille munkkeja tänne. Ja näin se laihdutus etenee... =/ Mä eilen juuri vesijuoksemassa mietin kuinka toivottomalta tää projekti tuntuu... ja tollaset munkin syömiset ei ainakaan edistä tätä. Surkeeta.

hepskukkuu!!

Outo valoilmiö täällä, pilvenlomasta pilkottaa aurinko. Oltiin aamupäivällä vaan lyhyellä lenkillä kun tuuli niin pirusti, että tuntu että lähdetään vaunujen kanssa lentoon ja oli KYLMÄ!

Meille on tulossa tänään tytön kummit 1 vee synttäreille kun eivät päässeet silloin oikealle päivälle. Tein sitten kakkua ja sellaista lammas-feta-piirakkaa ja arvatkaa kuka niitä sitten taas pistelee kun vieraat ovat häipyneet. Huoh. Olen tässä viimeiset 15 vee yrittänyt saada mun syömistä järkiperäistettyä ja siinä jotenkuten onnistunutkin, mutta tollaset ylimääräiset kaapissa olevat herkut ovat aina niitä kompastuskiviä. Pitäsköhän syöttää koiralle loput ;-)

Painonpudotus on edennyt toooooodella hitaasti. Heti kun pääsin uudelle kymmenluvulle, niin motivaatio jotenkin katos. En tiiä millä sais sitä takas, enää ei olis kun ne muutamat kilot...Ehkä sitä ei just siks saakaan aikaseks kun aattelee, että pari kiloa vaan..

Tyttö koisaa rattaissa päiväunia. On sekin hassua, omaan sänkyyn ei nukahda päikkäreille muuta kun törkeellä huudolla ja nukkuu siellä just sen 30 min. Sitten rattaisiin sisällä nukahtaa ilman huutoja ja nukkuu sen pari tuntia. Pitäsköhän sänkyynkin laittaa valjaat ja mahdollisimman pieni tila... Noo, nukkukoon mun puolesta siellä rattaissa, ainoo vaan että aina herätessää on ihan hikinen, vaikka päällä on vaan t-paita ja vaippa ja eteisessä on ikkuna auki, että raitista ilmaakin tulee.

Juu noista pillereistä, mä en lukuisista kokeiluista huolimatta löytänyt koskaan oikeen sellasia sopivia pillereitä, aina vuosi väärään aikaan ja henkinen olo oli jokseenkin pinkeä. Sitten ennen tuota tyttöä käytin jonkin aikaa sellaista ehkäisyrengasta ja se sopi mulle vaikka pillerit eivät sopineet. Nyt ei oo mitään, mutta perheenlisäystä tuskin kovin pian kuuluu. Pitäis kai mennä ultraamaan noi munasarjat, että miltä tällä kertaa näyttävät. En kyllä jaksa vielä, ehkä sit vaikka syksyllä.

Hauskat päivänjatkot ja toivottavasti tulee paremmat kelit.

Heips!

Tyttö oppi eilen juomaan itse mukista/lasista :)
Kauan siinä kestikin,että keksi sen,aluksi vähän valahteli ohi,mutta tänään jo hienosti juotiin.
Suuttuu,kun otan lasin,että sen voisi täyttää uudestaan vedellä!
Tuttipullosta ei edelleenkään osaa,mutta kait sen vois pikku hiljaa jättää kokonaan pois niin ei tarvi oppiakkaan.

Herättiin sitten aamulla kuuden jälkeen,kun aurinko paistoi taas niin oli valoisaa makkarissa.
Vaikka on sälekaihtimet...Yleensä laitan vielä verhot siihen eteen,mutta nyt olin unohtanut.
On ollut niin pimeitä päiviä tällä viikolla niin en hokannu,että voi se aurinkokin taas paistaa.

Heissan vaan kaikille!
Kauheeta ku ei tännekään tunnu ehtivän, kun on niiiin kiirusta. Ei kyl mittää ihmeempää kiireen syytä, yleistä häslinkiä vaan.
poitsu oppi kanssa juomaan mukista, ja sama juttu ku Jenni teillä, kaamee huuto ku täyttää mukia :)
Meillä potsulla on 7 hammasta, tuli just viime viikolla 1 lisää alas. On aina kauheen itkunen öisin kun noita hampaita tulee.

oltiin korvien tuubi tarkastuksessakin, ja hyvin olivat vielä paikoillaan. Kesällä uidaan ja pulikoidaan siis uimapanta päässä :) Ostettiin pojalle sellanen vauvojen puhallettava uima-allaskin, oli aika kätsy kun oli pehmeä pohjakin (ilmaa) ja sellanen lelukaaren tapanen systeemi mukana. Lämpimiä ilmoja odotellaan :) No, josko Juhannuksena olis, kun lähetään mökille Orivedelle :)

Jaksamisia ja aurinkoisia päiviä!

Huomenta!
Heräsin tänään 5:n aikaan pirteenä ja valvoin taas pari tuntia,kunnes jatkoin unia.Ni aamulla oli tosi ihana ilma...Aurinkoista.Mut eipä se enää 9:n jälkeen oo,samaa harmaata ku aiempinaki päivinä.
Käytiin eilen miehen vanhempien luona pitkästä aikaa.Sinne on vajaa 200 km.
Nyt on ihan maanantaiolo,ku eilinen oli vapaa päivä miehellä ja oltiin tuol reissussa.
Daniel kävelee jo pitkiä matkoja sisällä,mut ulkona ei oikeen oo viel paljo kävelly.
Danielille tulee ainakin toiselle puolelle alas poskihammas,varmaan kohta toinenki, et kohta on 11-12 hammasta...Niitä on sit vähän itkeskelly.
Mukavaa perjantaita kaikille!

Huomenta!

Väsyttää... heräsin kuudelta ja menin seittemäksi spinningiin. Nyt sitten mikään ei huvita täällä töissä. Onneksi se loma alkaa ens viikolla!

Kata, mistäs ostitte tollasen uima-altaan ja mitä makso? Mä olen kans haaveillut mökille jonkinlaista uima-allasta (siis sellasta lasten) jotta saisi Jesper siinä lutata. Ja kai sitä kotipihan terassillakin voisi pitää. Karseesti pitäisi taas ostaa kaikkee kallista =( Me tehdään sitä terassiakin nyt joten siihen uppoo rahaa, ei ole tuo puutavara niin kovin halpaa. Eilen revittiin miehen kanssa monta tuntia yhtä kantoo pihasta pois. Tuli selkä kipeeks =)

Mä olen huono äiti. Tai nyt on taas tällanen olo. Jesper on mussa niin kiinni että se vaan poraa ja takertuu muhun kun takiainen kun olen kotona. Nyt kun hän on isänsä kanssa kotona niin ne siellä peuhaa ja opettelee kävelemistä mutta kun mä menen kotiin niin ei puhettakaan mistään leikeistä tai kävelyistä. Se vaan istuisi mun sylissä ja lukisi kirjaa. Jos menen vessaan tms. niin edelleen karsee huuto. Aikas raskasta. Toivottavasti mun loma ja kotona olo toisi tuohon jotain helpotusta. Mulla jäi eilenkin aamulla kahvit vaan pöytään kun lähdin sitten pojan kanssa kävelylle että saatiin huutoon jokin tauko. Jesper istu meidän kanssa aamupalalla ja kun hän oli omat pöperönsä syönyt niin sitten kiukuteltiin, mikään ei auttanut. Ja kun kiukku ylty ihan kamalaksi huudoksi niin koin paremmaksi pukea haalarin päälle ja lähdettiin kävelylle ja puistoon. Mies vaan sano että kyllä mä tätä itkua kestän mutta mä totesin että MÄ en kestä ja lähden nyt ulos jotta tähän saadaan tauko. No, mies meni taas terassin kippuun sillä välillä kun me talsittiin pitkin katuja ja polkuja. Väsyttävää vaan kun ei hetkeäkään saa istua tai olla, kokoajan on kitinää. Ja kotihommat pitää tehdä lapsi kainalossa. Tosin mä teen kyllä sitten vaikka huudon kanssa. Eilenkin pesin 5 koneellista pyykkiä, hohhoijaa.

Jaahas, tää on nyt sellasta valitusta että mä lopetan. Ei mua muuten kyllä mikään paina ja rassaa mutta voisi tää eroahdistuskausi jo vähän helpottua.

Aurinkoisempaa perjantaita kaikille!

Heippa kaikille!
Musta ette ookaan kuulleet vähään aikaan mitään.. Oon aina välillä käynyt lukemassa teidän kuulumisia, mut jotenkin on vaan jäänyt tää kirjottelu.. No mut aktivoi toi tuiskun mietintä kolmannesta lapsesta perään. Mullakin nimittäin vauvakuumetta pukkaa päälle! Ja nyt kun imetys on kokonaan lopetettu niin menkatkin ehkä kohta saapuu.. (tai sitten ei..) eli raskaus olis mahdollinen. Lähinnä mietityttää et mitäs jos tuleekin ekojen kaksosten jälkeen toiset kaksoset ;) . No ois ainakin kokemusta jo ennestään! :D Sit mietityttää et mitenkä se arki sujuu kolmen kanssa! Ulosmenemiset ja se että miten itse jaksaa valvoa päivällä kun ei välttämättä saa nukkua jos ei kaikkien lasten päikkärit ole samaan aikaan. Kait kaksvuotiaat tai yli nukkuvat vielä päiväunet?!

Diana:Kiva kuulla sinustakin.Laitappa teiän kaksosten mitat listaan.Tai ilmottele,ni voin vaikka laittaa.

Meiän kaksivuotias nukkuu vielä päikkärit.n.1-2 h.Iltapäivällä 3-4 aikaan.
Nukkuvat usein samaan aikaan.Eli siis Daniel ja esikoinen...

2-v.nukkuu täydet yöunet heräilemättä, että varmaan teiänki kaksoset nukkus vauvan syntyes jo yöt herättämättä.
Vauva sit vaan herättelis,et yksi herättelijä vaan...

Ulos voi mennä just vauvan päikkärien aikaan aamupäivästä ja iltapäivästä pistää sit kaikki päikkäreille yhtäaikaa.
Meillä ainaki alussa meni niin...

Meillä kohta kolme lasta, pikkasen eri tilanne(kolme eri-ikästä), mut kuitenki...

2-v.osaa jo pukea jotain ite(housut,sukat,takin,hatun), ja muutenki sen kaa uloslähteminen on paljo helpompaa ku 1-vuotiaan, ku ymmärtää puhetta ja malttaa vähän ootellakki. Että jos teil ois vauva kaksosten ollessa 2-v.ni uloslähtöki ois paljo helpompaa,ku nyt tähän tilanteeseen se syntys.:)

HUHTIKUISET 05
8.5.06 08.5. 15:04
29.3. Kata, POIKA, 49 cm/3315g
*12kk:79/12380/48,2
6.4. Kati3: TYTTÖ,49,5cm/3200g
*12kk:74/9680/46,5
7.4 Jenni: SIIRI 49cm/3000g
*1v:75,1/8610
7.4. Jonsku, POIKA 52cm/3435g
*4kk:67/8110/43,8
8.4. Late: EEMU 54cm/3790g
*1v: 80/11030
9.4. minä-83,IIDA,49,5 cm/3095g
*12kk:77,5/10720/46
11.4. Ulrika,ADAA,49,5cm/3360g
*12kk/77cm/12200/47
13.4. Heli, TYTTÖ, 52cm/3370g
*4kk:66/5735/41
14.4. Diana,KAKSOSTYTÖT, 46cm/2695g ja 46 cm/2850g
1v: 73/8400 ja 72/8800
15.4. Tuisku,KAKSOSPOJAT, 50cm/3290g ja 47cm/2280g *10kk:74,5/8870/45,3 ja 73,5/9100/45,3
15.4. Vivi,JESPER,50cm/3320g
*1v: 75,1/ 10100
19.4.Fanny,NENNA,
*12kk: 79cm/9240g
20.4. Mimosa73, TYTTÖ,50cm/3955g
*8kk:71/8450/45,2
22.4. Eija,POIKA,
*8kk: 73cm/9740g/46.2cm
25.4. Susan,POIKA,51,5cm/4390g
*12kk:78,5/11150/48,7
25.4. Minttu,POIKA, 55cm/4510g
*4kk:66,5/7320/43