HUHTIKUISET 05

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja st
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
moi

aika samanlaiset rytmit täälläkin kuin muilla vastaajilla. Meillä kyllä ruvetaan yöunille jo klo 20. Haluan vähän omaa aikaa illalla, tosin se sitten kostautuu aamulla, koska meillä sit herätään klo 6.-6.45... Mutta meille sopii tää rytmi ja kun kuitenkin vuoden alusta mennään hoitoon, niin silloin pitää kuitenkin herätä jo tuolloin.

Mä olin kans ihan varma, ettei meidän tytsy opi päiväunille omaan sänkyyn, mutta niin vain oppi. Ensin siirryttiin nukkumaan sisälle rattaisiin (ulkona liian kuuma kun aurinkoinen partsi). Sitten vaan kokeilin laittaa omaan sänkyyn, aluksi heräs tosi pikasesti ja ei meinannut saada uudestaan unta, joskus siirsin sitten rattaisiin jatkounille. Nyt kun sit saatiin tuo rytmi kohdalleen, että nukkuu vaan yhdet päiväunet, niin laitan tytön vaan sänkyyn ja on unessa alle 5 minuutissa. Nukkuu yhdet unet, yleensä aika tarkkaa 2 tuntii, joskus vain tunninkin, mutta en laita sit enää uudestaan nukkumaan. Iltaunet sama juttu, nukahtaa itekseen tosi nopeesti. Tätä on nyt ollut pari kuukautta, sitä ennen niin hirveä eroahdistus iltaunille mentäessä, että jos isi tai äiti liikahtikin sängyn vieressä, niin hirvee huuto!! Nyt jo uskoo, ettei ne mihinkään katoa lopullisesti, jätetään aina ovi auki, niin kuulee meidän ja elämisen ääniä (tv pidetään pois päältä nukahtamisen aikaan, luin jostain, että se voi vaikeuttaa nukahtamista ja liekö sattumaa vaan, mutta kun aloin laittaa tv:n äänettömälle, niin nukahtaminen helpottui. vaikka voihan se olla, että eroahdistus vaan helpotti just samanaikaisesti). Mutta muuten kyllä tehdään tavallisia juttuja, jutellaan ja täytetään/tyhjennetään tiskikonetta jne. etti opi mihinkään huopatossutehtaaseen.

st:lle ja minä -83 ponnistusvoimia. Muistan elävästi vuoden takaiset tuskaiset 16 ylimennyttä päivää........

Tsaude!

Jesper nukkuu mä käkin koneella. Ulkona on sen verran kuuma tuolla takapihalla että päätin puuhastella sisällä omia juttuja. Vaikka kyl mä sit taas varmaan ens viikolla valitan että ulkona on hienot ilmat ja mä joudun käkkimään töissä=) Eli pihalle siis pitäisi mennä kun vielä ilmat hellivät....

Eikä vieläkään vauvauutisia! No, ne syntyy kun on niiden syntymäpäivä. Ihan niin kun kaikki muutkin lapset.

Meidän rytmi tuntuu olevan suurin piirtein samanlainen kun muillakin mutta laitan sen nyt tähän silti.
klo 7-7.30 herätys
klo 8-8.30 aamupala
leikkimistä / puistoon
klo 11-11.30 ruoka
klo 12 päikkärit (n. 2-3h omassa sängyssään)
herättyään välipalaa
klo 16-16.30 ruoka
leikkimistä, kyläilyä, olemista
klo 19 iltapuuro
klo 20 nukkumaan

Ja yöt nukutaan melkein poikkeuksetta kokonaan. Jos on hampaita tulossa tai kipee niin sitten saattaa heräillä mutta tosin harvoin. Tai jos ollaan mökillä ja tulee vilu niin sitten herää, ei oikeestaan muuten. Mä olen huomannut sellasenkin että kun ennen päikkäreitä mennää puistoon leikkimään niin päikkärit on paljon pidemmät kun että oltaisiin vaan sisällä. Ja muutenkin se oleminen ei oo sellasta kitisemistä kun lähdetään ulos. Siksi siis me käydään puistossa kyllä joka päivä. No, ens viikolla (1.8) alkaakin sitten tarha joten siellä sitä saa poika olla pihalla ja leikkiä himoonsa=) Oon kovasti miettinyt että miten tarhan tädit saa pojan nukkumaan kun huoneessa nukkuu monta muutakin mutta huomasin tänään sen että kun poika on väsynyt niin nukahtaa ihan mihin vaan. Ja tarhassa kun sitä touhua riittää niin pikku mies simahtaa takuu varmasti. Meillä nimittäin tänään kävin niin että tultiin puistosta ja pienellä kiukulla sitten syötiin. Kun ruoka ei enää kelvannut (ei siis syönyt kaikkia) niin jätin pojan kiukkuilemaan syöttötuoliin ja tein itelleni ruokaa. Yht äkkiä aloin ihmettelemään että miksi on niin hiljasta niin Jesper se nuokku tuolissaan! Tuli äidille kiire =) Piti vielä vaippa ja puhdas paita vaihtaa ennen unia ja maitookin olisi pitänyt juoda, no hörpyt joi ja simahti takas. Ja tua se on taas sängyssään nukkunut jo tunnin.

Mites teillä muilla pottailu? Mä olen nyt aina vaipanvaihdon yhteydessä yrittänyt istutaa poikaa pottaan. Usein käy niin että heti kun otan vaipan pois niin pisut tulee lattialle, siksi yritän saada pojan istumaan pottaan niin pisut tulisivat pottaan. Mutta ei, vikkelä pisu kun lattialle tulee aina! Ja poika ei sitten millään istuisi potassa. Kannattaakohan pottailua vielä lykätä vai yritänkö sitkeesti? Vaikka kai ne tuolla tarhassa sitä kohta yrittävät opettaakin... Ja olen myös yrittänyt uudelleen josko Jesper haluaisi / oppisi syömään ite. Lusikalla se aina hakkaa ruokaa mutta lusikka ei vahingossakaan eksy suuhun. Jos vähän autan malliksi niin tulee kiukku ja lusikka lentää lattialle. Olen sitten antanut vaan taputella sitä ruokaa lusikalla, eiköhän se jokus sinne suuhunkin eksy. Ja taas tarhassa saavat kokeilla, jos poika vaikka innostuisi kun muutkin syövät itse.

Mä olen ihan tuskastunut näihin kiloihini! Nyt päätin taas lopettaa herkkujen syömisen, eilen olin spinnigissäkin. Kai tää taas tästä alkaa, alan vaan niiiiiin turhautumaan. Mun ei tarvi kun nähdä herkkuja niin paisun kun pullataikina =(

Ja Late, et sä mikään huono äiti ole! Samanlaisia me ollaan kaikki! Sulla murheena on noi unille menot, meillä muilla on muita murheita. Teillä sujuu joku toinen asia paremmin kun esim. meillä. Kyl mäkin välillä katon mun kaveria (hänellä on kolme lasta, tämä viimesin siis 1v) kun heillä touhutaan jo vaikka mitä ja jotenkin mun ystäväni kekseliäisyys on huipussaan. Ei mulle olisi tullut kaikkea samaa edes mieleen mitä hän lastensa kanssa tekee / puuhastelee. Mutta samat ongelmat ja v***ukset sielläkin on. Ei sellasta olekaan kun superäiti =)

Voi kun sitä voittaisi lotossa... vaikka en mä ole kyllä edes lotonnutkaan =) Olen palkattomalla lomalla joten siksi siis tässä voitosta haaveilen. On rahat nyt kesällä niin piukassa että hohhoijaa. Mihinkään ei ole varaa, onneks huomenna tulee lapsilisä. Käyn ostamassa Jesperille tossut tarhaan. Ja kai sinne pitäisi sadetakkikin ostaa... voi tätä rahanmenoa =( Eikä ole tuo tarhakaan mitään ilmaista hubaa, meillä menee 200e /kk hoitomaksua. Kauheeta jos olis vaikka kolme lasta ja kaikki hoidossa, ei tarttis enää töissä käydä.....

Supistuksia st:lle ja minä-83:lle!! Ja muille aurinkoisia päiviä!

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä