HUHTIKUISET 05

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja st
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitos tuesta.:)
Esikoisella oli tosiaan molemmat korvat tulehtunu, sai kuurin, ni jospa tää sairastelu tästä pikkuhiljaa menee ohi.
Oon popsinu mansikoita,ku mies kävi eilen poimimassa.Nam.
Ja kohta aion lähteä kampaajalle.Jos sinne vaan johki pääsis ilman ajanvarausta.
Tuli sellanen olo,et ois kiva vähän leikkauttaa hiuksia,vähän vaihtelua...
Nautihan kesälomasta Vivi ja muutkin.
Täällä tosiaan vielä kokonaisena.rv 40+2

heippa!
st:Nennalla kesti se ripuli 2viikkoa...vieläkö teillä on pojalla ripulia?
voi että, taas teillä korvatulehdusta!
yritä nyt jaksella sielä vielä!!! nostan kyllä hattua sulle!

me oltiin eilen vähän juhlimas ku täälä on sellaset festarit...rockperry!
mies lähti vielä tänäänkin sinne!
mä hain ison säkin karkkia =)

Zuz: Enpä ole vielä synnyttänyt.:) Laskettuaika on kyllä ylittyny jo 3 päivällä.
Jospa ens viikolla.Huominenki ois ihan kiva syntymäpäivä 17-07-06.Tai helppo muistaa jotenki :)
Ei oo yhtään tuskanen olo, mut oishan se kiva nähä miltä tää vauva näyttää ja saada se vihdoin syliin.
Ja oishan se kohta jo mukava päästä tästä todella isosta mahasta eroon. Se nimittäin on melkosen iso, vaikka sf-mitta oli viimeks 35 cm eli ihan normaalirajoissa, mut jotenki itestä tää maha näyttää aivan valtavalta. Ja mulla tulee koko maha suoraan eteen, ei leviä yhtään sivuille. Se jotenki korostaa sen suuruutta.
Mut toisaalta helpommalla pääsen, ku vauva on viel mahassa, ku tääl kotona.Tuleehan se alkuun olemaan aikamoista tohinaa kolmen pienen kans. Ja Daniel on mustasukkanen...Onneks mies pitää isyyslomaa varmaan pari viikkoa.

Nenna:On meiän pojilla vielä löysät kakat,muttei varsinaista ripulia eli ruoka pysyy mahassa eikä tule suoraan "ulos".Esikoinenki nukku viime yön hyvin,että antibiootti alkaa kai puremaan ja korvia ei säre enää.Nyt siis ihan kiva tilanne,vaik pitäs lähtee synnyttää.

Aurinkoista päivää!

Täällä on ihanan lämmintä vaikka lupasivat kyllä viilenevää säätä. Ihan kiva kyllä jos vähän ilma viilenee ja sataakin vois. Nurmikko on ihan keltanen ja kaikki kukat kuihtuu kuumuudessa. Niin ja pojat nukkuvat paremmin viileässä.

Mä tein eilen positiivisen raskaus testin.Oli kyllä ihan täysi yllätys. Mulla oli aika varattuna gynekologille kierukan laittoon mutta ei niitä menkkoja sitten tullukkaan ja peruin ajan. Odotin pari viikkoa ja eilen tein varmuuden vuoksi testin koska ajattelin mennä käymään lääkärillä. luulin että hormoonit vaan heittelee=) No meille syntyy nyt sitten ensi maaliskussa (kai) vauva/t. Mä kyllä toivon että tälläkertaa tulisi vaan yksi. Ihan hyvä fiilis kuitenkin vaikka ei kyllä vauvaa oltu suunniteltu.

Muuten arki sujuu aika samalla tavalla. Mies on vielä tämän viikon töissä ja sitten jää lomalle. Me mennään pariksi viikoksi mökille ja varmaan käydään puuha-maassa. Matot pitäisi myös keretä pesemään.

Onnea st:lle ja minä-83:lle synnytykseen. Kyllä ne sieltä kohta "tupsahtavat"!
Ja tsemppiä kaikille joilla lapset sairastaa!
Hauskaa päivää!

Onnea Tuisku!!!!!
Minä-83 on varmaan synnyttämässä, kun mitään ei kuulu.

Mulla alkaa pahoinvointi helpottaa JEEEEEE!!! ehkä elämä voittaa sittenkin. olis ihanaa, jos menis nyt jo ohi. Ei meinaan oo kiva lähtee reissuun elokuun alus, jos puklaa koko ajan.

Ei muuta, meen kans nukkuu, kun tuntuu max hiljentyneen jo.

ONNEA VAAN TUISKULLE PLUSSASTA!
Täällä ollaan vielä yhdessä kasassa. Viime yönä kyllä supisteli, mutta aamulla sitä vain kotonta herättiin. Olen jotenkin niin täynnä tätä odotusta! Esikoisellekin tulee tiuskittua ihan turhista asioista. Tulisi nyt vain ulos. Mieskin joutuu luultavimmin lähtemään huomenna työmatkalle, 8 tunnin päähän...sieltä ei ihan niin tullakaan mukaan synnyttämään... =) Täytyy mennä leipomaan mustikkapiirakkaa, kun tytön kummi on tulossa ulkomailta käymään.
HAUSKAA PÄIVÄNJATKOA KAIKILLE!

Onnittelut Tuiskulle vauvanodotuksen johdosta! Teiän pojat on jo sit melkeen 2-vuotiaita, ku vauva syntyy.Sopivan ikäisiä.
Meiän 2-v. ainaki osaa olla vauvoille kiltti ja tykkää varmasti, ku vauva syntyy. Daniel taas tulee olee tosi mustis ja se on ihan ymmärrettävää.

Ja kiva,että Kauran pahoinvointi alkaa helpottaa!

Mä täällä tosiaan edelleen kokonaisena. 40+4 rv menossa. Tänään oli neuvola ja kaikki ok. Hemoglobiini taas vähän alle 120 eli 117, joten pikkusen väsyttää sen takia.Painoa tullu nyt 9,5 kg yhteensä täs raskaudessa.

Jotenki tuntuu, että tää odotus jatkuu ja jatkuu vaan. Ei tajua, että täl viikolla vauva voi ihan oikeesti syntyä tai viimestään ens viikolla. Sain vielä ens maanantaille neuvola-ajan, sit ois lask.aika ylittyny 11 päivällä,saa nähä täytyykö vielä mennä.Daniel synty 10 pv yli lask.ajan,et voi olla ettei enää tarvi neuvolaan mennä...Katellaan.

Mukavaa päivänjatkoa kaikille ja tsemppiä Minä-83 viime hetkiin.

Onnittelut täältäkin Tuiskun perheelle vauvauutisista!

Mä olin kanssa ihan pomminvarma, että täällä lukis jo, että on vauveleita syntyny :) Tsemppiä teille koitokseen!

Meillä kanssa miehellä alkaa loma ens viikolla, on aateltu vähän seikkailla tässä ympäristössä. Ainakin mennään Kustaviin katsomaan kotieläimiä ja käsityöläispajoja. Ja mä teen töitä vähän taas välillä.

Meillä on ollu pikku känkkäränkkä-poika vähän aikaa, johtunee taas kuumista ilmoista ja hampaista. Nyt nukkuu päikkäreitä. Hyvin jaksoi tänäänkin telmiä pihalla kaksi tuntia, sitte ku tultiin sisälle, oli ihan rättiväsyny ja kiukkunen.

Nyt tekeen ruokaa :)

Hei!

Onnea molemmille uusille plussanneille! Siitä on tosiaan niin kauan kun viimeks kun kirjoittelin, etten oo Kauraakaan onnitellut.

Me ollaan oltu mökillä melkein kaiken aikaa, välillä kotona käytiin Tangomarkkinoiden aikaan, yhtenä iltana päästiin mekin kahdestaan tangoileen. Vaikka ei me siellä katutansseissa oltu, mitä nyt tuossa kylällä pyörittiin ja ihmeteltiin ihmisvilinää.
Ruoka ei meilläkään ole näiden helteiden aikana kovin hyvin maistunut, enemmänkin kaikki hedelmät, ja muut kevyet syötävät. Ja makkara.
Mansikoita meillä on syöty, mutta pientä näppyä tuli vartaloon, en vain tiedä että tuliko se mansikoista vai tomaatista kun poika syö kumpiakin tosi paljon. Täytyy nyt vähän kattoa ja syöttää niitä vuorotellen.
Järvessä ollaan uiskenneltu, ja kauhean huudon kanssa huulet sinisenä sieltä aina tullaan pois. Vaikka vesi on onneksi ollut nyt tosi lämmintä.
Päikkärit on aivan olemattomat n. tunnin, öisin uni maistuu onneksi n 12 h yhdeksästä yhdeksään.

Ei muutakun reippaita ponnistuksi ja voimia synnärille st:lle ja minä-83:lle!!

Onnittelut Tuisku!! Kiva kuulla Kaura, että sun pahoinvointi hellittää. Oliko sulla viime raskaudessa pitkä pahoinvointi? Onko nyt helpompaa?

Meillä kiehnataan kokoajan mussa, sylissä pitää olla tai pötkötellään muuten vaan. Jos isi juottaa maitoa niin protestoidaan, äidin pitää pitää mukia!! No, voisko johtuu siitä et oltiin reissussa ja tosi monia "vieraita" paikkoja käytiin. Tytöt eivät taineet muistaa, vaik ovat aiemminkin pienempänä nähneet kyseisiä tuttuja. Tais korostua toi äidinkaipuu ja jäädä päälle kun tultiin kotia.. Ihanaa, et päästiin sittenkin reissuun!!! Kyllä piristi! :)

Tsemppiä teille minä-83 ja st. Oih mitkä nyytit pian on teillä käsissä!! Oih!!! Joo, on mulla siis vauvakuume... ;)

Voi veljet =)
Onnea mahdottomasti Tuiskulle plussasta!!!
Äläkä ressaa,hienosti varmasti kaikki menee,vaikka kolme(tai neljä) temmeltävää pikkusta ja kun tuon st:nkin juttuja lukee niin varmasti pärjää ja aika kultaa muistot =) siis en sano tuota mitenkä pahalla vaan hyvällä...

Kyllä mä niin jännään st:n ja minä-83:n vauva kuulumisia,että...
Syntyis jo =)

Meille ei vauva kuulumisia,mutta oon aatellu repästä ja irtisanoo itteni.
Tässä pähkäiltyäni oon tullu siihen päätökseen,että en kertakaikkiaan voi palata töihin ja noihin vuoroihin (3-vuoro) kun miehelläkin on vaan tuo yö-ilta vuoro.
Menis niiiiiin vaikeeksi vuorojen sumpliminen ja tytön hoito jutut,että ressaisin kaikesta kahta kauheemmin...
Oon aatellu hakea toista työpaikkaa,että nyt sitten soitteleen ja lähetteleen itsestä kehuskelevia hakemuksia,heh!
Ei vaan,asiat nyt vaan on näin.
Eriasia olis jo miehellä olis tavallinen päivätyö tai mulla niin asiat ois tyystin erilailla,mutta kun kummallakin vuorot.
Ja ei siinä mitään vaikka mulla oliskin vuorotyö jos iltavuoro esim päättyis jo klo21,mutta nykysellä työpaikalla se päättyis klo22.30 ja miehellä 22 johon lisätään työmatkat 30-40min.
Vaikeeta selittää ja tää on viä vähän mietinnän alla...

...Tässähän ihan itellekkin tulee vauva kuume =)
Tai no joo,kyllähän me sitä välillä mietitään josko tehtäis,mutta ei vielä.
Veljen vaimon LA on nyt tulevana torstaina ja ei vielä o kuulunu mitään...
Sekin olis ihan kiva päivä syntyä,kun st:kin sitä pähkäili...20.07.06 =)

Hyvät yöt kaikille!

Huomentapäivää taas!
Ihanaa ku on vähän viileempi ilma, tääl nyt 16.5 ast...
Viime yönä meillä oli kyllä tosi lämmintä sisällä,ku eilen oli hellepäivä.Danielki heräs 3 kertaa yöllä.Isoveli kyl nukku koko yön heräämättä.
Daniel nukkuu harvoin koko yötä vielä heräämättä, mut "normaalisti" herää vain kerran aamulla n.4-6 aikaan.
Nyt helleöinä on sit hikisenä vaatinu juotavaa useemmin.
Nukkuuko muuten muilla jo lapset täysiä yöunia?
Meillä ei sitä ihmettä näköjäään ainakaan ennen 1,5 v.ikää nähä. Esikoinen alko nukkumaan 1v.10kk ikäsenä.

Mun sukulaiset ja kaverit kyselee jo vähän väliä,et oonko vielä kotona ja kokonaisena...ymmärtäähän sen,ku tää on 5 pv yli lasketunajan menny.Mut itellä ei oo vielä mitään paniikkia tai en oo tuskastunu.Eipä se auta ku oottaa vaan.Mitään ei voi tehä asialle kuitenkaan tai ainakaan mun kohalla ei mitkään keinot oo auttanu synnytyksen käynnistykseen.Nää meiän lapset ei vaan kiirehdi maailmaan.:)

St, Meillä on nukuttu jo aika pitkään yöt heräämättä, tietysti välillä on ollut jotain jaksoja et heräilee esim. hampaat on vaivannut. Mutta meillä ei nukuta mitään pitkiä yöunia eli nukkuu noin 8-9 h Heräilee yleensä jo 5.30 tai viimeistään kuudelta, pari viime viikkoo on taas ollut tällaista. Sit aamulla on tosi väsynyt, tänäänkin oltiin lähdössä ulos niin ei siitä tullut mitään vaan piti laittaa poju nukkumaan ja on nyt kohta nukkunut jo 2h. Hampaitakin on taas tulossa 3kpl yhtäaikaa.

no nyt tais pikku-herra herätä!! täyttyy mennä kattoon!

Kiitos kaikille onnitteluista. Oon kyllä kovasti miettinyt miten me tullaan pärjäämään kolmen (tai neljän) pienen kanssa mutta eiköhän siitä selvitä. Onhan pojat jo melkein kaksi vuotiaita silloin kun vauva syntyy ni kai ne jo vähän "itsenäisempiä" on. Mä en ihan varma oo että millä viikoilla nyt mennään mutta jotain 5-6 raskausviikkoa. Laskeskelin että vauva syntyis maaliskuussa. Neuvola mulla on vasta elokuun puolessa välissä.

Meillä on myös ollu jatkuvaa kiukuttelua ja kitinää. Joona on nyt pari viikkoa herännyt joka aamu 5.30 ja on niin rättiväsyny että huutaa vaan mutta nukkumaan ei suostu menemään kun vasta lounaan jälkeen.
Kovasti pojat jo leikkivät keskenään ja myös kinastelevat. Äiti saa toimia erotuomarina. Jokapaikkaan kiipeillään ja molemmat on tippunu ties mistä mutta onneksi ollaan selvitty ilman vakavempia haavereita. Muutama mustelma kuuluu vakiovarustukseen=)

Tänään pitäsisi mennä mun siskon synttäreille. Vaikea keksiä mitään hyvää lahjaa 25- vuotiaalle mutta ostin yhden kirjan josta on puhunut, toivottavasti miellyttää.

Taidan lähteä hetkeksi lepäämään kun pojatkin nukkuu.

Päivänjatkoja!

Ekassa ultrassa käyty.
kaikki oli ok. LA muuttui eteenpäin eli 6.2. Pahoinvointi on tosiaan tainnut hellittää. Vähällä pääsin, koska viimeks oksensin 18vk ja nyt vasta 11vk takana.
Meillä nukutaan yöt putkeen 20-07(7.30 jopa) harvoin joudutaan käymään katsomassa. Mä vaan ite heräilen tasaisesti 1,5h välein ilman mitään syytä. Pakko johtuu raskaudesta ja selästä, joka alkoi taas kipeytyä.

Viileämpää päivää ;)

Tuiskulle onnea plussasta! Kyllä sujuu kaikki ihan varmasti hyvin.

Meillä ei plussaa näy eikä kuulu, mutta ehkä jonain päivänä. Jos ei, niin sitten ollaan onnellisia tästä yhdestä!

Ei ollut Jenni varmaan yhtään huono idea tuo irtisanoutuminen. Se on varmaaan stressaavaa jos on tuollaiset työvuorot. Ihan varmasti saat töitä, niitä löytyy aina tekevälle.

Meillä on nukuttu täydet yöunet niin pitkään etten edes muista mistä asti. Tammikuussa tyttö siirtyi omaan huoneeseen nukkumaan eli siitä asti ainakin. Onneksi, sillä olen itse sellainen nukku-maija, etten kyllä vähillä unilla selviäsi....

Meillä on varmaan tulossa poskihampaita. Tyttö päristää syljellä kovaa ja on ollut vähän kätynen.

Sitten meillä on tullut kauhea kirjavillitys, koko ajan pitäisi lukea. Tyttö raahaa kirjoja, ja haluaa että minä luen. Huh huh, osaan jo ulkoa Karra karhun tarinan....

.... zuz, meillä myös kirjat on IN! Nyt saa koko aika olla lukemassa kun poika viimeinkin uskaltaa kävellä niin et kantaa jotain mukanaan. Se on kyllä hellyyttävän näköinen kun pieni mies kantaa isoa kirjaa ja hokee et ANNA ANNA ANNA, niin kaikki mitä halutaan on ANNA... hih

Tuisku kyllä sä (tai te) pärjäät, ajatella et onhan sulla mennyt hyvin kaksostenkin kanssa!!

Oma huone auttas varmaan asiaa ton yöunien putkeen nukkumisen suhteen, mut me ollaan kaikki samassa makuuhuoneessa, ku kaksiossa asutaan. Ei oo paljo vaihtoehtoja. Onhan tää ihan liian pieni asunto kolmen lapsen kaa. Mut en jaksa nyt vielä muuttaa ja en haluis pois tältä alueelta ja kolmioita ei täältä niin vaan saa.Kyllähän moni varmaan kauhistelee,ku sit kolmen lapsen kaa täs 59,5 neliön kaksios asustellaan,mut kyllä tää menee.:) Ja kyl ois tarkotus isompaan muuttaa jossain vaihees.

Mä oon tottunu heräilee aina öisin, jopa yksin eläessäni kävin aina yöllä vessassa.
Että mulle joku kerran- pari herätys yössä ei oo paha, mut rankkaa oli sillon ku Daniel synty ja esikoinen heräs vielä yöllä syömään usein.

Nyt oikeestaan vähän parempi tilanne, ku Daniel nukkuu n.22-23:sta 4-5:een ja sit ku antaa tutin tai maitoa, ni jatkaa 9-10:een unia. Ja jätän Danielin yöpalvelun suosiolla miehelle, nyt ku vauva tulee.Voisin oikeestaan siirtyä vauvan kaa vähäks aikaa olohuoneeseen alkuun...

Tuiskulle vielä: Just eilen puhuttiin miehen siskon kaa miten eri asia on 2-vuotias kuopus verrattuna 1-vuotiaaseen, ku vauva syntyy.
Se kehitys 1,5v-2v. on huimaa.2-vuotias on jo tosiaan melko itsenäinen ja ei enää vauva, niinku 1-v.

Huomenna tää raskaus menny viikon yli lasketunajan...

Hei!

Meillä yöt menee aika vaihtelevaisesti, joskus nukutaan yhtä soittoa 22-8.00, toisinaan heräillään ja itkustellaan "melken tunnin välein". Jos poika heräilee tuossa 6-6.30 aikaan, niin oon nukuttanu sylkyssä uudestaan, on muuten niin känkkis koko aamupäivän. Hampaiden tulo näyttää vaikeuttavan eniten meidän jässikän yöunta.

Meillä kirjat on kans ihan pop, osaa jo hienosti osoittaa kuvia, kun kysyy missä pallo, koira tai auto. Ja kaikki soivat ja tunnusteltavat kirjat on tosi suosittuja, varsinki eläinkirjat.

Nyt siivoamaan, ja sit ulos pojan kanssa jahka herää. Iloista päivää kaikille ja tsemppiä pian ponnistaville :)

Tsau!

Meil on kans pien asunto (kaksio!) ja välillä menee hermo tähän tavaran paljouteen. Eikun kellariin kirppikselle yms tavarat mitä ei käytetä.. Nukumme kans siis kaikki neljä samassa huoneessa. Meillä menee kans yöt pääsääntösesti hyvin. Ehkä kerran tai kaks heräillään ja sit jos silittää tms niin nukahdetaan äkkiä uudelleen. Yöunet n. 10h parilla heräilyllä on ihan hyvät, kun ennen saatoin herätä jopa tunnin välein imettämään. Eih, miten oon jaksanu sillo en tajuu :O...

Kirjat on kyllä suosiossa meilläkin. Tosin välillä niitä vaan syödään, mikä ei oo ainakaan äidin mielestä kovin kivaa. Kirjastot on hyvä juttu, sieltä voi lainata uusia kirjoja niin ei tartte itse hommata kaikkia!

Oon muuten todennu et kun kitinä on lisääntyny niin se on siitä et kova on oma tahto ja halu tehdä ja nähdä kaikkea. Sitten kun ei osata vielä puhua niin joskus on vaikeeta ymmärtää mitä lapsi tarkoittaa. Heh, onneksi osaavat osotella et jotain selvää saa... ;)

Kirjotelkaapahan ellit !

Moi!

Tuun ihan nopeasti kirjoittamaan. Ekaksi: Onnittelut Tuiskulle ja kovasti voimia! : ) Tuntuu, että taidan kohta olla ainoa, jolle ei ole tulossa. : ( no ei vaan. Kaippa mäkin joskus onneni löydän???

Vietettiin pojan kanssa päivä anoppilassa. Siinä vähän keskusteltiin tosta miehen elämäntyylistä. Ovat kanssa pitemmän aikaa epäilleet tätä alkoholin käyttöä. Ja nyt olivat ihan samalla puolella mun kanssa, ettei mun tälläistä tarvitse jaksaa. Tietysti aattelevat enemmän lapsenlastaan, mut sama se. Se jo, että ymmärtävät tilanteen, on mieletön voitto. Muutama kuu sitten, erosta ei voinut edes puhua. Anoppi ottaa poikansa puhutteluun, toivottavasti auttaa. Eilinen päivä huideltiin taas baarissa.

Tää on ihme vuoristorataa vaan. Maanantaina oltiin miehen serkun ja muijan kans Espoossa asuntomessuilla ja oli mukava päivä, mut seuraavana päivänä mentiinkin sit suoraan töistä baariin (pääsi pitkästä yövuorosta klo 12 päivälllä). Auton ajoi kotiin ja siitä sit mentiin taas.

Joo. Eemu on alkanut käveleen oikein kunnolla ja se on ihanaa katsottavaa. Menee niin varman näköisenä. Sen maailman pienen ihmeen avulla mä tän kaiken jaksankin. Oikein itkettääkin, kun aattelen, miten aivan mielettömän kalliin lahjan oon saanut. Onneksi mulla on poika, jota saan rakastaa ja jolta saan vastarakkautta. Sitä ihan aitoa ja vilpitöntä.

Eemu jäi anoppilaan yöksi, kun oltiin siellä vielä kahdeksalta ja Eemua alkoi väsyttää kun syötiin siellä iltapuuroa, niin kysyin, et jos vois jäädä aamuun, niin ei nukahda autoon. Meen sinne sit aamulla 9ksi. Olisin saanut mennä myöhempäänkin, mut meen niihin aikoihin, kun poika herää.

Semmoista nyt, mut meen nukkuun ja yritän vaikka huomenna jossain välissä tulla paremmin kirjoitteleen...

Paljon tsemppiä viimeisillään oleville!

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä