HUHTIKUISET 05

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 8.5.06
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Zuz: Meillä on ollu nyt n.viikon ajan just tollanen nukkumaan menoa vastustava kausi.Kirjotinki kai jo aikasemmin jotain... Että kuulusko tähän ikään?
Päiväunille sekä yöunille mennessä on kauhee huutokonsertti ja mikään ei auta,ihan levoton,aivan sekasin... Oon antanu sit huutaa ja silitelly välillä ja hyssytelly. Etten nyt ihan itekseen oo tuntia antanu huutaa.Kyllä se sit lopulta on vaan nukahtanu.
Ja eilen illal nukahti ihan itekseen ku oli jääny päikkärit tosi vähille.

Nyt yritän ""tappaa"" tääl aikaa ja saada Danielin leikkimään, ettei hoksais kitistä ruuan perään. Ku lähetään sinne putkitukseen ja se ei saa syyä! On vähän rasittavaan aikaan toi putkitus.Ois ollu aamusta, ni ei ois mitään ongelmaa pitää poikaa nälässä.
Vaikee vaan itekään syyä ku toinen näkee,täytyy kyl salassa yrittää jotain ottaa ja esikoiselle antaa...
Daniel heräs puol 10.Eli 12.00 on se putkitusaika,ni 2,5 h pitää pitää sitä nälässä.Vähän laimennettua mehua annoin tossa 10 aikaan.Jospa se tästä.Yöllä annoin poikkeuksellisesti maitoa,että ois vähän energiaa tätä paastoa varten...

Kiitos kaikille onnitteluista!

Sainkin mieheltä sitten iki muistoisen syntymäpäivä lahjan...
Nimittäin sen oksennus/ripuli taudin :/
Kaikki alkoi siitä,kun ma-ti välisenä yönä mies heräs siihen,kun tyttö kako sängyssään,laittoi valot päälle niin siellä se oli nukahtanut oksennuksensa viereen,käsittämätöntä.
Me mentiin tytön kanssa sohvalle nukkuun ja tyttö oksensi vielä muutaman kerran ja sitten nukahti.
Sitten mulla rupes kiertään mahassa ja sitten olinkin jo vessassa. 5min välein jommalla kummalla tai kummallakin asialla,aivan kamala tauti...
En nukkunut sitten loppu yönä ollenkaan.
Mies meni iltavuoroon ja mun vanhemmat tuli tänne avuksi,en kertakaikkiaan voinu liikkua sohvalta pitemmälle,mulla nousi vielä päivällä 38 kuumekin.
Tyttö oli ihmeen hyväntuulinen,ei oksennellu,mutta ripulia tuli parin,kolmen tunnin välein.
Mentiinkin eilen jo klo19 mais nukkumaan,kun mun vanhemmat lähti.
Vaaka näytti aamulla 57kg eli melkein kolme kiloa lähti,tulee kyllä takasin heti,kun ruokahalu palaa.
Että sellaset synttärit.
Onneks nyt on jo olo parempi,tyttö nukkuu pihalla ja mä meen kohta lepään sohvalle.

Meijän kirppis pöytäkin on tuottanut tulosta,anoppi kävi eilen järjestelemäs pöytää ja kysy samalla saldoa,n.120e.
Aika hyvin,pöytä on perjantaihin saakka.

Kyselyyn,eli mä olen 23v,avomies täyttää kesäkuussa 24v.
Yhdessä ollaan oltu yli 3v ja kihloissa 1,5v.

Mutta hauskat päivät!

29.3. Kata, POIKA, 49 cm/3315g
*12kk:79/12380/48,2
6.4. Kati3: TYTTÖ,49,5cm/3200g
*12kk:74/9680/46,5
7.4 Jenni: SIIRI 49cm/3000g
*1v:75,1/8610
7.4. Jonsku, POIKA 52cm/3435g
*4kk:67/8110/43,8
8.4. Late: EEMU 54cm/3790g
*1v: 80/11030
9.4. minä-83,IIDA,49,5 cm/3095g
*12kk:77,5/10720/46
11.4. Ulrika,ADAA,49,5cm/3360g
*12kk/77cm/12200/47
13.4. Heli, TYTTÖ, 52cm/3370g
*4kk:66/5735/41
14.4. Diana,KAKSOSTYTÖT, 46cm/2695g ja 46 cm/2850g
*6kk: 64.5/6600 ja 64.5/6650
15.4 Tuisku,KAKSOSPOJAT, 50cm/3290g ja 47cm/2280g
*1 v: ELIAS 9600g/77,5cm/45,6cm
JOONA 9300g/78cm/45,6cm
15.4. Vivi,JESPER,50cm/3320g
*1v: 75,1/ 10100
19.4.Fanny,NENNA,
*12kk: 79cm/9240g
20.4. Mimosa73, TYTTÖ,50cm/3955g
*8kk:71/8450/45,2
22.4. Eija,POIKA,
*8kk: 73cm/9740g/46.2cm
25.4. Susan,POIKA,51,5cm/4390g
*12kk:78,5/11150/48,7
25.4. Minttu,POIKA, 55cm/4510g
*12kk 80cm ja 10,4kg
27.4. Minna, PAAVO, 50 cm/3250g
*1v:76,8/9300/47
27.4. Kaura, MAX, 50cm/3530g
*1v: 77,5/10390/48,7
30.4. Tähti, VIIVI 48 cm/3076g
*6kk: 65,5/7150/42,5
3.5. St, DANIEL, 53 cm/3490g
*1 v: 79/11300/48,5
7.5. Mari, POIKA, 53cm/3680g
*12kk: 79,5/11020/47,6
7.5. Zuz, tyttö, 52 cm/4340g
*1 v:76,2/10555/48,6
7.5. kati2, POIKA 53cm/4150g
*6kk:67,5cm/8610/44,7
'

Moi Sain vihdoin ja viimein meidänkin 1 v mitat päivitettyä. Rokotusta ei vielä annettu kun eilen tuli kauhia räkätauti.
Tänään ei oo sitten mikää muu ruoka maistunutkaan kuin pakastemarjat, viinirypäleet ja mehu. Kaippa tuo niilläkin muutaman päivän elää.

Zuz, tällä on vielä yks kääkkäisempi pariskunta, minä oon 39 ja ukkokulta juhlii pyöreitä nelikymppisiä elokuussa. Apua!
Meillä oli kans tuota nukahtamishäikkää joku aika sitten, illat oli aivan kauheita, hyvä ettei lakanat lähteny sängystä kun siellä jatkettiin päivän puuhia. Nyt onnistuu jopa joskus niin että kolistelen hetken leluja laatikkoon ja häippään niin sinne poika jää oleilemaan ja nukahtaa itsekseen. Päivisin lykin rattaissa sen uneen.
Rytmit on meillä kuinka sattuu, välillä menee hyvinkin yksillä unilla, mutta joskus on jo kymmenen aikoihin niin väsynyt ettei tuu olemisesta mitään. Aamulla meillä heräämisaikakin vaihtelee seittemän ja puoli yhdeksän välillä.

No nyt lopetan tämän koko sivun jutun, ja uppoudun sinkkuelämään!!!!

Mari: Meilläpäs on hyvin samankokoiset poikaviikarit...

Jep, musta ei oo taas kuulunu mitään pitkään aikaan. Lukaisin äsken teidän viestejä ja kylläpäs kesti, niin paljon on jääny lukematta.

Meille kuuluu yleensä ottaen aikas hyvää.

Eilen kirjoitettiin esikauppakirja omakotitalosta. Johon luultavasti päästään muuttaan tän vuoden lopulla. Kyllä on perhosia vatsassa, on se iso juttu. Oma asunto, tai siis pankin monta vuotta!

No kai sitä sitten kun valmistuu hoitsuks joskus niin aikas nopeaa pysty lyhentää, nyt se jää siis miehen harteille, vaikka me molemmat lainaa otetaankin.

Hienointa tässä projektissa on, että koti rakentuu tohon meidän ""takapihalle"" siis ihan tosi lähelle. Tää alue, millä me asutaan on sen verran hyvä, ettei täältä halua pois. Tulevaisuudessa tänne tulee päiväkoti ja ala-astekin.

Kovasti nyt sitten suunnitellaan kodin pintoja yms. tänäänkin ajeltiin Lielahdessa (Tampereella) rautakaupoissa ja katseltiin ja tietty kerättiin esitteitä.

Se talo on aika tavallinen ulkoa. Sisältä sit ei, jos meidän suunnitelmat toteutuu... Huoneita on 3 makuuhuonetta, olkkari, keittiö, sauna-kylpy/kodinhoitohuone, wc ja sitten olkkarista pikku parveke neliöitä n. 100 Mun mielestä ihan tarpeeks.

Mitäs muuta...
Joo, niin, Eemu ei kävele vieläkään. Yöt on nukkunut jo jonkun aikaa tosi hyvin, eli normaalisti ei herää kertaakaan, korkeintaan joskus aikaisin aamulla saattaa tarvita pikku vesihuikan tai tuttia, harvinaista kylläkin. Tänään pikkumies nukahti vasta puoli kaksitoista eli reilu tunti sit!!! Ehti kotimatkalla meidän reissusta vetää autos pikku tursat ja sen tiesi ettei sit yhdeksältä kyllä vielä uni tuu.

Mun tarvii kans mennä nyt nukkuun, etten tähän koneelle sammahda. Toivottavasti ehdin pian kirjoitella lisää.

Late: kuulostaa ihan meidän asunnolta. On kans 100m2, 3mh, keittiö-olkkari yhtä iso tilaa. Ja hyvin mahtuu vielä yks tenava lisää :)

Meillä nukutaan nyt jo päikkäreitä, kun eilen mentiin 2x30min unilla. Edellispäivänä veteli 3,5h päiväunia, joten vaihtelu on aika hurjaa. Onneksi yöt menee tasaisesti 20-6.30.

Olin eilen illalla kosmetologilla ja ah! Nyt naamakin näyttää paljon pirteämmältä. Oli äitienpäivälahjani. Meiltä loppuu kaikki kerhot yhtäaikaa, mitä me sitten puuhataan... tarvii alkaa kyläilemään urakalla. Kaikki kaverit vaan on töissä jo
:( ja kerhotuttujen kaa ei olla puhnum vaihdettu. Puistossa ei käy kun hoitotätit... no pakko ruveta sosiaalisemmaksi.

Eikun tiskaamaan, kone yhä rikki...

Hitto, tuli aamulla mieleen että mähän oon vasta 38 vee, no sitä se vanhuus teettää!!!

Meillä nukuttiin 12 h putkeen viime yönä kahdeksasta kahdeksaan, ja nyt on poikakin paljon pirteämmän olonen, eli tais olla tuollainen pikainen räkätauti, toivottavasti.
Täällä sataa, voi itku, mitähän oikein keksis puuhaa? Täytyy kai ruveta siivoamaan, vaikka ei huvittais kyllä pätkän vertaa!

Huomenta vaan! Meidän neiti kävi juuri päiväunille. Rytmit vaihtelee myös aika paljon. Välillä nukutaan yhdet unet ja välillä kahdet. Oisihan se liian helppoa, jos pystyis kellon tarkkuudella sanomaan mitä milloinkin tekee. Yöt menee suhteellisen hyvin. Kerran pari joutuu ehkä tutin antamaan. Viereen tulee yleensä 6 jälkeen kun mies lähtee töihin ja sitten nukutaan vielä 7-8. Mitäs muuten annatte aamu/iltapalaksi? Meillä kun ei tuo puuro tunnu uppoavan enää kovin hyvin. Pärjääköhän esim. leivällä ja viiliksellä?! Vaikee sanoa...
Joku kyseli noita ikäasioita.Mies täyttää 24v. ja itse täytän 23v. Eli aika nuoria ollaan kun on jo tuo kakkonen tulossa heinäkuussa.

AURINKOISTA PÄIVÄNJATKOA!!

minä-83 & Iida

Danielin korvien putkitus eilen sujui hyvin.
Oltiin sairaalassa n.5 tuntia ja päästiin sit kotiin. Daniel ei ollu muuten kovin kiukkuinen nukutuksen jäljiltä(mikä on ihan tavallista), mut sil oli hirvee nälkä ja jano, ku oli aamu 10:ltä viimeks juonu ihan vähän mehua ja sit puol 4 aikaan vasta seuraavaks sai pillimehua, ni joi sen hetkessä tyhjäks.Ja sit söi vähän omenasosetta...
Nyt pitää laittaa 3 päivän ajan korvatippoja ja käyä kuukauden päästä kontrollissa terv.keskukses. Eli ihan helppo homma toi putkitus oli ja se on nyt takanapäin.

Daniel kävelee edelleenkin pikku matkoja 2-3 m, muttei siis täysin kävele vielä.Ehtiihän sitä...
Viime yö meni ihan suht kivasti 3:lta ja 5:ltä heräs vähän kitisemään, mut rauhottu jatkaa unia tutin laitolla.Eikä unille meno ollu ihan niin rauhatonta ku aiemmin...

Raskaus sujuu hyvin,vähän harmittaa ku vauva on edelleen perätilassa.Tänään alkaa 33.s viikko,että toivottavasti pian kääntys oikein päin.

Olo alkaa olla parempi,mutta ei ruoka maistu vieläkään,pitäs vaan saada ittensä syömään,mutta jos ajattelenkin leivän känttiä tai muuta niin rupee etoon...
Kai se tästä.

vivi kyseli mun työ jutuista,no pentele,ei se äijä ole mulle viekään soittanut S#atana,aion häiritä sitä ens viikolla jos ei tällä viikolla mitään kuulu.
Olis ihan mukava saada näitä asioita järjestykseen.

Tytöllä on samoja ruoka ongelmia,kun mullakin...
Ruoka ei maistu sillekkään,nyt viimeseen viikkoon.
Suostuu syömään yhden lämpimän ruuan,isosta sosepurkista 2/4 osaa tai 3/4.
Puuroa ei taaskaan syö.Jogurttia menee jonkin verran.
Maitoa/velliä juo edelleen tuttipullosta aamuin,illoin yht 400ml. Banaania menee välillä,leipää välillä...
Syököhän se tarpeeksi?
Mietityttää,kun on aina ollut pieni kokoinen,että mites ton painon kans. Sen näkee ens viikon neuvolassa miten on noussu.
Kävelee kyllä jo niin reippaasti ja temmeltää,että sekin hidastaa painoa.
Toi syömättömyys saa mut niin kärttyseksi...

st hieno homma että kaikki meni hyvin!!!=)
eiköhän se vauveli käänny sielä masussa oikein päin...mun tutulle oli viime viikolla varattu aika kääntämiseen mutta vauva oli viikon aikana kääntyny itellään, kk hänellä laskettuun aikaan! kylläpäs on aika mennyt nopsaan kun sulla jo 33vko menossa...noinkohan nopeesti se menis itelläki jos olis uudestaan raskaana!

nenna tuola yrittää nukahtaa päikkäreille mutta ei millään meinaa..yleensä nukahtaa samantien vaunuihin!

löysin nennan kropasta pientä punaista näppyä...ihan ympäri kroppaa niitä on...oliskohan joku allerginen reaktio...mietin sitä kun sillä on siihen vaippa-alueen sieneen voide että josko siitä olisi tullut reaktio...en tiedä sitten!

piti käydä hyssyttelemäs vaunuja kun ei millään meinannu nukahtaa...ensimmäisen kerran oli näin näiden päivä päikkäreiden kanssa...likka sielä kontillaan kun menin sinne! meillä on kanssa nukahtaminen hankalaa yöunille ja iltanokosille!

ja huomenna taas töihin...eilen kävin shoppailemassa yksin ilman tyttöä...aah. kun oli kivaa =) kyllä sitä rahaa sitten menikin =)

oli tarkotus heittää oikein matot pihalle mutta eipä tarvi kun vettä sataa!

niin unohdin vielä tohon laittaa että minä täytän ensi tiistaina 22v ja mies syksyllä 25v...taidan olla joukon nuorin??

Jenni:teillä on ollut oikein kunnon tauti sielä...eiköhän se tyttö pärjää kun saa tarpeeksi nestettä ja jos välillä vähän edes syö! on tuo kamalaa...varmasti on ihan voimat poissa ja kun ei saa syötyäkään mitään! ootteko kokeillut mustikkakeittoa? mä söin tai oikestaan join sitä kun mulla oli pari viikkoa sitten mahatauti ja tyttö tykkää siitä myös! voimia ja paranemisia teille!!!

ja tsemppiä töiden kanssa =)

Mä olen 29v ja mies 39v. tänä vuonna molemmilla pyöreitä täyttymässä ja vielä samassa kuussa. eli syksyllä vietellään sitten seitsemänkymppisiä ;)

meidän neidin lempiruoka on sitten löytynyt. teen toisinaan sellasta jauheliha-makaroni-keittoa. tosi helppo, yksinkertainen, nopea ja halpa ruoka (vain vettä, makaronia, jauhelihaa, sipulia, lihaliemikuutio/-ita ja valkopippuria. lautaselle päälle juustoraastetta jos haluaa). sillä on vaan sellanen taipumus, että jos sitä jää - liemi imeytyy makaroneihin. tämä eilinen keitto on siis meidän pikkulikan lempparia!! sopivan pehmeät makaronit ja jauhelihaa, nam. on nyt kolmena päivänä pistellyt sitä ISON lautasellisen hyvällä ruokahalulla. minä en saa edes auttaa toisella lusikalla (yleensä syödään sillain kahden lusikan tekniikalla).
mietiskelinkin jo, että kuinkahan usein tuota vois tehdä...?!?! (no, se oli vitsi. kyllä likka taas syö muutenkin ihan hyvin)

haettiin eilen se meidän uus auto. hyvin meni tytöllä 2x300km autossa, vaikka jännitin lähtiessä ihan pirusti. auton toinen eturengaskin on jotenkin viallinen (siis vanhan auton) ja siihen täytyy aina välillä lisätä ilmaa. mutta sekin kesti koko reissun. on se vaan niiiin ihana... *huokaus*

nyt on pakko mennä laittaan ruokaa.

st, ajattele. Se putkitus on nyt takanapäin, hienoa! Pieni vaiva isosta ilosta. HYVÄHYVÄ.

Jenni, missä kirpparilla teillä on tavarat olleet? Sait niin hyvän tuloksen että josko mäkin taas pitkästä aikaa...

Kukas se nyt rakensikaan sitä taloa!?!?!? Mihinpäin rakennatte? Meillä on kans omakotitalon etsiminen käynnissä, tosin mikään kiire ei ole.

Ja tuosta nukkumaan menosta. Meillä se ainakin oli aikasemmin yhtä tuskaa. Päivisin ei enää nukuttu vaunuihin vaan tosiaan kontaten yritettiin tulla sieltä pois. Ja illat meni peuhatessa omassa sängyssä, sitä kesti ainakin tunnin ja sitten oltiinkin niiiiiin väsyneitä että piti käydä hyssyttelemässä uneen. Meillä ratkasuna toimi se että kahdet päikkärit muutettiin yksiin ja päikkäritkin nukutaan sisällä omassa sängyssä. Nyt nukahtaminen kestää yleensä 0-15min. Hyvin toimii!

Mä olen ihan kypsä ja loppu tuohon eroahdistukseen! Aamulla kun heräsin ja menin suihkuun niin Jesper heräsi iloisesti höpöttäen. No kun mies haki sen sängystä niin alkoi armoton huuto koska olin suihkussa. Siinä se sitten poras suihkun oven takana koko sen ajan eikä suostunut meneen kuulemma edes syliin vaan rimpuili siitä pois. Heti kun tulin suihkusta ja otin syliin niin poru loppu. Ja heti jos laskin pojan sylistä niin poru alko. Pakkohan se oli laskea lattialle että sain puettua jnejne. Ihan tuskaa!! Vähän tuo helpottaa kun olen kotona mutta heti kun edes katson eteiseen päin niin poru alkaa ja poika konttaa punttiin kiinni.

Eikä meillä ole tietoakaan vieläkään siitä että haluaisi syödä tai juoda itse. Hohhoijaa.... mieskin on viikonlopun poissa. Okei, mä lopetan tän valitusvirren ja jatkan vielä hetken töitä. Mutta älkää ihmetelkö jos mä tulen tänne lauantai iltana purkautumaan =)

Ainiin ja tuleehan sieltä telkusta lätkää ja euroviisuja viikonloppuna. Edes jotain lohtua =)

Aurinkoista viikonloppua kaikille!

Sain yheltä kaverilta tällasen kivan mailin, ni huvikseen lähetän tän teillekin. :)

12 HYVÄÄ SYYTÄ HANKKIA LAPSI

1. Pysyt vireänä!

Aivosi saavat kaivattua liikuntaa, koska tavarat eivät
milloinkaan
ole
siellä, minne ne laitoit, vaan haastavasti hyvinkin luovissa
piilopaikoissa. Lehtiroskista ei kannata tyhjentää ennen kuin on
ottanut
lompakkonsa sieltä pois.
>> >
2. Tajuntasi laajenee.

Koskaan aiemmin ei mieleesi olisi tullut katsoa tai puolella
korvalla
kuunnella 1457 kertaa samaa elokuvaa tai TV-ohjelmaa, mutta
Muumilaakson
tarinoiden kohdalla se ei tuota ongelmia.
>> >
3. Opit erikoistaitoja.

Esimerkiksi pizzan tekeminen yhdellä kädellä ei ole
pikkuvauvan
vanhemmalle temppu eikä mikään. Erityisen hienoa on bravuuri,
kuinka
juusto raastetaan lapsi sylissä.
>> >
4. Opit sosiaaliseksi!

Sinun ei tarvitse käydä yksin edes vessassa.

5. Saat uuden sisustuksen.

Kun ennen keittiösi pöydän alla ei ollut mitään, nykyään siellä
on
3-5
kiloa erilaisia ruuantähteitä, eikä auta, vaikka imuroisit 2
kertaa
tunnissa. Pöytä erittää murusia. Sitä mukaa kun siivoat kaksiosi
länsisiipeä, itäsiipi alkaa täyttyä erilaisista traktoreista,
kaulahuiveista, kattiloista, lehdistä, kirjoista ja ylipäätään
kaikesta,
mitä ei ole ruuvattu kiinni.

>>
6. Olet aina sen näköinen kuin olisit lähdössä lomalle.

Vauvan kanssa tarvitset tunnin kyläreissulle kutakuinkin yhtä
paljon
tavaroita kuin normaalille kahden viikon etelänlomalle.

7. Elämäsi muuttuu seikkailuksi.

On jännää huomata, kuinka tyynesti pystyt suhtautumaan siihen,
että
heräät keskellä yötä jalkopäähän piilotetun leikkipaloauton
sireenin
ääneen.

8. Opit kommandoksi.

Pystyt toimimaan niin hiljaa ja taitavasti, että onnistut
riisumaan
nukkuvan ihmisen ja vaihtamaan hänelle vaipat, pukemaan hanskat,
haalarit, sukat ja kengät sekä siirtämään hänet paikasta A
paikaan
B
-
ilman että hän herää.

9. Saat extreme-elämyksiä halvalla.

Base-hyppy ei ole mitään verratuna siihen, jos saat juoda
kokonaisen
kahvikupillisen rauhassa. Et kylläkään saa.

10. Elämä tuntuu pitkältä.

Yksinkertaisiinkin asioihin kuten lähtemiseen saat helposti
menemään
hyvin piiiiitkän tunnin.

11. Maailma muuttuu jännittäväksi.

Samastut James Bondiin, sillä sinunkin elinympäristösi on täynnä
kuolemanvaaroja: tuoleja, joille voi kiivetä, legoja ja
peukalonpään
kokonaisia ruoka-aineita, joihin voi tukehtua sekä ylisummaan
kaikkea
mahdollista, mihin ylettyy - ja kaikkeen
ylettyy.

12. Koet enemmän ihmeitä kuin opetuslapset.

Kuten että on täysin mahdollista tunkea molemmat jalat tuoliin
selkänojapinnojen välistä, vaikka jalka on puolet paksumpi kuin
pinnojen
väli, tai ettei ole temppu eikä mikään tunkea nenään herne,
vaikka
sierain on niin pieni ettei sieltä pääse edes räkä valumaan
esteettä,
mikä estää nukkumisen. Siis vanhempien nukkumisen.

Tulin nopsaan...

vivi,kirppiksen kokonais saldo oli hurjat 175e :)
Meillä oli paljon vauvan vaatteita ja DVD,CD, sekä mulla hirveesti hyvä kuntosia melkein uusia vaatteita,farkkuja,paitoja jne (ostin ennen,kun tulin raskaaksi eikä mahdu päälle) sekä muutama miehen vaate sekä kenkiä,nekin melkein uusia.
Kirpputori on Kangasalla Prisman lähellä,nimeltään Pirkan kirpputorikeskus,6 päivän pöytä maksaa 26e.
Siellä käy hurjasti ihmisiä,en kyllä sitten tiedä miten kesällä,mutta nyt vielä ainakin kuhisi ihmisiä.
Eniten teki meillä ainakin kauppansa nuo DVD:t jotka meni kaikki ja CD:t joita jäi kaksi jäljelle,sekä mun viidestä farkuista neljät meni,hinta haitari oli 8-12e per housut (hinta kaupassa 40-70e)
Oli kyllä tosi kannattava kirppis.

Ja työ kuulumisia,mulla olis työpaikka odottamassa,mutta tuli mutkia matkaan ton tytön hoidon kans...kirjotan siitä myöhemmin,kun kerkeen,raskaan työn raatajani tuli kotiin töistä :)

mä oon käyny kans monesti sillä kirpparilla, missä jennillä on ollu pöytä. mun vanhemmat asuu vieläkin siinä ihan lähellä (mä itse olen asunu niillä nurkilla vuosikaudet ja ollu siinä prismassa töissäkin) itseasiassa meiän äiti on siinä prismassa töissä ja mun esikoisen isä+äitipuoli myös... no, se siitä.
mut siis se ON hyvä kirppis. siellä on hyvää tavaraa myynnissä ja hinnatkin vielä kirppari-hintoja. oon ostanu tenaville farkkuja, lasketteluhousuja, paitoja yms ja hinnat 3-6 € kaikki! täällä meiän lähellä olevassa on ihan kiskuri-hinnat ja sieltä en osta mitään. mut kun kerta siellä lähellä tulee muutenkin käytyä...

meillä on tuohon syömiseen tullu ihan ""Minä-Itse""-meininki. tässä pariin päivään en ole saanut lämmintä ruokaa syötäessä lusikkaan koskea. onneks jugurtin saan vielä lusikoida suuhun, siitä menis muuten enemmän päälle kun mahaan. jos minä yritän ruoalla syöttää, tyttö vain puistaa päätään. sitten kun laittaa itse, kaikki ok. joskus jopa tiputtaa mun laittaman ruoan suusta ja pistää sitten itse uudelleen :)
tänään katseli isompia sisaruksia pöydässä ja alkoi kesken kaiken haluta jotain ihan mahdottomasti. en ensin ymmärtäny mistä oli kyse. mutta pikkuneidin piti saada haarukka kun muillakin oli! siinä sitten veteli risottoa suuhun isolla haarukalla... mutta ihan hyvin se meni lopulta. vähänkö nauratti... mitähän kaikkea se kohta tekeekään perässä... *huokaus*

mut nyt meen nukkuun ennenkö tulee aamu vastaan!

Mies meni taas tänään aamulla töihin,tulee varmaan kohta kotio.
Tyttö nukkuu.
Pesukoneessa pyörii pyykit...tylsää.

Jaahas,kati3...voipi olla noin 100% mahdollisuus,että olen suhun joskus törmännyt myös siellä Prismassa :)
Johan me jo TAYS:ssa nähtiin,tai mä en nähnyt mitään tai tajunnut tai...mutta sä kait olit sillon mut rähjäsessä synnytys lookissa nähnyt,jos muistat...
Muistatko oliko siellä paistopisteessä sillon jo töissä sellanen Kata tai oikeelta nimeltä Katriina?Teki koulun ohessa töitä eli lähinnä iltaisin ja viikonloppuisin. Aika äänekäs :D mutta hauska.
On mun vanha koulukaveri.

Kyllä sitten taas kelit lykkäs,pilvistä,pilvistä ja pilvistä.
Nytkin täytyy pitää valoja sisällä tai ei nää mitään.

Jaa niin niistä töistä,eli se äijä soitti mulle eilen ja sanoi,että se 2-3pvä/vko ois ok ainakin nyt kesän.
Mutta eihän me saadaan hoitajaa tytölle,soitin kunnalle ja sanoi,että kyllä tavallaan paikan saisin nyt kesäksi,mutta hoitaja ja paikka vaihtuisi,koska hoitajilla on kesälomat ja tällänen järjestely ei oikeen sopisi noin pienelle,kun heiteltäis kuin rättiä paikasta toiseen.
Syksylle sitten saisi hoitopaikan.
Meillä ei ole lähipiirissä oikeen ketään kuka hoitaisi,kaikki käy töissä paitsi mun äiti,mutta kun asuvat n.25km päässä ja meillä yksi auto niin se ei oikeen onnistu,koska me kummatkin tehään vuorotyötä ja tolla ukolla on muutenkin tota työmatkaa.
Ja sekin vielä,kun mä teen sekalaista vuoroa mies joka toinen viikko illassa ja toinen yössä niin järkkää siinä nyt niin,että sä hoidat aamun ja mä illan.
Tavallaan pystyis vähän järkkään,mutta sitten jää aina pari tuntia,että missä likka sen aikaa olis,ku ei ole hoitajaa ja kun miehen vanhemmat pääsee töistä 15-16mais se on jo liian myöhään,kun apua tarvis jo 13mais...vaikeeta.
Meen joka tapauksessa maanantaina käymään sen äijän puheilla ja kysyn minkälaisia vuoroja mulla olis ja pystyisinkö mitenkään ite jonkin verran vaikuttaa,mutta sit mä vaikutan kitisevältä ""ihanalta"" työntekijältä. Joten jos menee liian vaikeeksi,on mun kieltäydyttävä ja sanottava,että entäs jos sitten vasta syksyllä,kun tytöllä olisi hoitopaikkakin.
No ens viikolla ollaan taas viisaampia.

Hauskat viikonloput!

Heips!
Meiän ketju oli ainaki mun koneella vähän kadoksissa. Nostelen meitä ylöspäin.
Tänne ei mitään ihmeempiä...Daniel kävelee joka päivä enemmän ja enemmän. Konttaus ei ole vielä kuitenkaan jäänyt pois. Pääsee konttaamalla nopeammin.:)
Yösyönnit on jääny meiltä nyt pois. Tuttia saa laittaa välillä suuhun, jos herää yöllä.
Ruoka maistuu hyvin.Ja ite syö nyt aina,en oo enää syöttäny ollenkaan.

Eilen pidin Danielin 2 kk ikästä serkkupoikaa sylissä ja olipas Daniel mustasukkanen,kuten arvata saattaa,et vauvan tullessa on varmasti tosi vahittava,ettei kiusaa vauvaa mustasukkasena...

moi

piti kysymäni, että paljonko teillä on hampaita? Meidän tytöllä vasta 6 kpl, 4 kpl ylhäällä ja 2 kpl alhaalla. No kaipa ne sieltä joskus loputkin tulee.

Nyt tyttö on alkanut kauheesti toistelemaan sanoja, ihmettelin pitkään että mitä tarkottaa kun sanoo koko ajan ""attakaa"" mutta mä itse sanon aina että ""mennääs kattomaan"" kun vien tyttöä johonkin ei niin sallitusta kohteesta omien lelujen pariin. Muutenkin toistaa jotakin sanoja joita mä hoen. Sanon aina ""No niin"" kun ollaan lähdössä tai lenkillä jatketaan matkaa tms. niin tyttö sanoo oniii. Hassua.

Meillä on kanssa tuo omatoimisen syömisen kausi. Pitäisi olla koko ajan ruokaa jota voi syödä sormin, lusikkaan ei vielä oikeen osaa ohjata suuhun. Eilen illalla sai ihan hirveet raivarit kun yritin lapata puuroa suuhun... Häntä ei niin vain syötetä.. Tänään oltiin tädillä kylässä niin sama juttu mustikkapiirakan kanssa. Itse piti saada laittaa suuhun ja arvatenkin valkoinen t-paita ei ollut enää valkoinen. Noo, sotkua tulee, mutta oppiihan syömään.

Danielil on 10 hammasta.Esikoisella oli muistaakseni 1-v.jo melkeen kaikki hampaat tai ainaki enemmän ku Danielil,mut kyllä Danielki noilla syö mitä vaan...
Meil ei viel tuu puhetta,muuta ku joskus äiti.
Liikunta tulee ensin ja sit puhe.

Sadepäivää kaikille!

Meillä ei kanssa tuo syöminen onnistu, mutta enpä olekaan tajunnut antaa tytön syödä itse. Täytyypä antaa lusikka seuraavalle aterialle. Katotaan kuin käy... =)
Meillä hampaita on kahdeksan. Lisää ei ainakaan näyttäisi olevan tulossa, mutta kovasti on sormet suussa koko ajan.

St, jokos olet miettinyt tulevaa synnytystä? Itselläni on ruvennut pyörimään mielessä. Kivunlievitys lähinnä, että mitäs sitä tällä kertaa kokeilisi... Onko kokemusta esim. spinaalipuudutuksesta? Mitenkäs olet muuten voinut?

minä-83 & Iida

Mä oon kuullu paljon juttuja tuosta Kangasalan kirpparista mutta vielä en ole siellä käynyt, matkaa kun Ylöjärveltä on sinne ihan tarpeeks =) Tosin työmatkalla voisin poiketa, oon töissä Hervannassa. Eilen kävin LA-kirpparilla, löysin pari bodya mutta siellä kyllä on ihan kamalaa romua myynnissä! Ja ihmiset myy likasia vaatteita, niin kun noi bodytkin. Ostin silti kun oli 0.50e kappale niin sillä rahalla viittii pestä ja kattoa lähteekö tahrat pois. Jesper vaan tarttisi muutamat housut nyt ainakin. Ja tarhaan voisi ostaa noita kirppari vaatteita kun sinne kuulemma toivotaan niin ei-parhaita vaatteita.

Jep, jep. Mies oli koko viikonlopun sitten golf-kisoissa ja mä olin pojan kanssa kaksin kotona. Ja nyt mä olen ihan puhki =) Kattelin viisutkin lauantaina ja Jesper heräili jostain syystä neljältä ja viideltä. Joten yö-unet oli tosi vähissä, se kostatuu nyt.

Hampaita pojalla on 8, ekat 4 tuli jo 4kk iässä ja toiset 4 sitten yhden viikon aikana kun poika oli 9kk. Mutta naapurin pojalla (10kk) ei ole kun kolme pilkottavaa hammasta vielä. Tuntuu olevan todella yksilöllistä tuo hampaiden tuleminen.

Mä jään lomalle kesäkuun alussa ja silloin ajattelin alottaa aktiivisesti tuon harjottelun että poika oppisi syömään itse ja juomaan nokkamukista itse. Valmiudet tuntuisi jotekin olevan, sitten kun olen ite pojan kanssa kotona niin on helpompaa reenata joka syönnillä noita juttuja. Olisi kiva jos tarhaan mennessä Jesper osaisi edes joten kuten syödä ja juoda itse. Pottailun kanssa en taida jaksaa pitää mitään kiirettä, sitä voidaan kokeilla mutta jos ei luonnistu niin sitten ei luonnistu. Kesällä toki on helppoa kokeilla jos vaikka poika siitä tykkäisikin. Ainakin se inhoo vaipan vaihtoa yli kaiken.

Voi ei, perjantaina Jesper kaatui suihkussa polviasennosta suoraan takaraivolle! Ja mikä huuto! Mä heitin suihkun lattialle ja nostin pojan syliin. Samalla mun mies tuli avaan suihkun oven ja siitä seurasi se että käsisuihku suihkutti suoraan ovesta ulos ja laminaattilattialle =) Kivakiva, mies kirosi ja alkoi kuivaamaan. Onneks sain suihkun nopeeta pois päältä mutta kaikkiaan aikas raskas suihkuttelu hetki. Onneks päästiin pelkällä säikähdyksellä.

Jaahas, töitäkin PITÄISI tehdä.

Jenni, toivottavasti saat työpaikkajuttusi onnistumaan. Kokeile jos vaikka saisit sovittua niin että olet töissä silloin kun miehesi voi katsoa lasta. Ja muista että sä saat kodinhoidontuen vaikka olisikin töissä jos lapsi ei ole kunnallisessa hoidossa, ts. jos esim. te tai isovanhemmat hoitavat lasta. Eli se palkka olisi teille vain plussaa.

Soitin tänään sinne töihin ja sanoin,että en tule nyt kesällä,että sitten syksyllä jos tarvitaan.
Mietin kans vivi tota jos sais työ ajat miehen kanssa soviteltua,mutta ei se oikein olis onnistunut,kun on molemmilla vuorotyö ja joka päivältä olis jääny pari tuntia sellasta,että mihin tytön laittais,kun ei ole hoitopaikkaa.
Miehen työt on 14-22 ja 22-(04)06 ja työmatkaa 50km per suunta joten työmatkakin verottaa osansa,kun taas mun työt olis ollut 06.30-14.30, 14.30-22.30 ja 22.30-06.30,mutta työmatkani minä kulkisin kävellen tai pyörällä,matkaa n.3km.
Kun menen töihin on silloinkin vähän soviteltava,mutta se on sitten sen ajan murhe,mutta olis sitten edes se hoitopaikka niin sais sinne tytön vietyä,esim. jos mä olen aamussa vien tytön hoitoon ja mies hakee,kun herää yövuoro urakastaa jne...

Meillä on vain 6 hammasta,kaksi alhaalla ja neljä ylhäällä.
Oon tässä jo jonkin aikaa odotellu noita alahampaita,mutta ei niin ei.
Toivotaan,että joskus tulee ettei tule samanlaista harva hammasta kuin vaarinsa nykyään :)

Ihana ilma,oltiin aamulla tytön kanssa tossa pihassa ja lähettiin (kylläkin autolla) käymään kaverilla ja tultiin hetki sitten kotiin. Tyttö oli niin väsynyt,että nukahti samoin tein vaunuihin.
Nukutaanko muilla vielä päikkärit pihalla?

Minä-83: Mul on Danielin synnytyksestä hyvin positiivinen kuva, ku sain epiduraalin ja se autto.Eli en pelkää yhtään synnytystä.
Spinaalipuudutus mul oli esikoisen sektiossa, mut se on vähän eri juttu, ku alatiesynnytyksen spinaali...
Mä aattelin pyytää taas epiduraalin, ku mul aukee paikat tosi hitaasti, ni se spinaali ei ehkä sit riitä mulle, ku se vaikuttaa vaan 4 tuntia. Muuten se on ollu monille kavereille ja sukulaisille hyvä kivunlievityskeino.

Mä oon voinu hyvin.Vähän on kyl väsyttäny ja luulen,että hemoglobiini alkaa laskea,joten oon syöny itekseen nyt parina päivänä Obsidania,vaikkei neuvolas käskeny.Viimeks oli hb 119.
Mul on vauva vieläki perätilassa. Toivon, että se alkaa pian kääntymään raivotarjontaan, ettei tarvi taas leikata! Inhoon sektion jälkeistä toipumista, mul on siitä inhottavat muistot.
Tietysti vois kokeilla synnyttää perätilassa, mut on siinä vähän riskejä...
Miten sul on menny?

Muuten ei mitään ihmeitä.Noitten kahen kaa on helppoa.Danielki on nukkunu nykyään hyvin yöt.Kerran saattaa herätä ja vähän itkeä,mut ku laittaa tutin,ni jatkaa unia.

Hei,osaako joku sanoa,kun mulla on keäsloma päiviä ""säilössä"" 25pvä,pomo kysyi voiko hän maksaa ne mulle nyt?
Onko kelalla jotain koukeroita ""ylimääräsen"" rahan suhteen?
Että tulee sitten jotain maksuja jne...

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä