ISOmpaa pesuetta haaveilevat 29

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joox3 kirjautumati
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ässälle tänne kans halauksia. "Käymme yhdessä ain, käymme aina rinnakkain..." Mielessä oot ollu koko ajan. Muista mitä sanoin siittä syntymättömien vauvojen maasta :)

OIKEIN suloisen ihanaa isänpäivää jokaiseen pesueeseen ;o) !!

PeeÄs: meillä eilen KAATO !! X seinään...jaksaa tuo
4-kymppinenkin näköjään vielä, epäilyistä huolimatta.

Näin ISÄNpäivän kunniaksi meille äideille tasapuolisuuden nimissä,
jotta jaksaa
sitä äitienpäivää odotella ;-)

>
> Vuoden ikäisenä~Äiti on ihan kaikkea ja aurinkoni!
> 4 vuoden ikäisenä ~ Minun äiti osaa mitä vain!
> 8 vuoden ikäisenä ~Minun äiti tietää paljon!Todella paljon!
> 12 vuoden ikäisenä ~ Minun äiti ei todellakaan tiedä kaikkea.
> 14 vuoden ikäisenä ~Tietenkään äiti ei tiedä sitä, myöskään!
> 16 vuoden ikäisenä ~ Äiti? Hän on todella vanhanaikainen.
> 18 vuoden ikäisenä ~ Se vanha nainen? Hän on nyt semmoinen
> vanhanaikainen.
> 25vuoden ikäisenä ~ No, hän saattaa tietää siitä hieman.
> 35 vuoden ikäisenä ~ Ennenkuin päätetään, kysytään äidin mielipide.
> 45 vuoden ikäisenä ~ Mietin vain, että mitä äiti siitä ajattelisi?
> 65 vuoden ikäisenä ~Voisinpa kysyä äidiltä neuvoa.
>
>
> Äidit ovat monipuolisia opettajia:
>
> Äidit opettavat kuinka TYÖT TEHDÄÄN SIISTISTI:
> 'Jos te ****leet aiotte tappaa toisenne, menkää ulos! Sain just
> siivottua!'
>
> Äidit opettavat USKONTOA:
> 'Sun on parasta rukoilla että tämä tahra lähtee tästä matosta!'
>
> Äidit opettavat LOGIIKKAA:
> 'Se on niin, koska minä sanon niin!' ja 'Jos putoat siitä keinusta ja
> katkaiset niskasi, et pääse kanssani kauppaan!'
>
> Äidit opettavat asioita NÄLÄNHÄDÄSTÄ:
> 'Suu kiinni ja syö se lautanen tyhjäksi!'
>
> Äidit opettavat AKROBATIAA:
> 'Kato nyt mitä sontaa sulla on niskassa!'
>
> Äidit opettavat LUONNONMULLISTUKSISTA:
> 'Ihan kuin pyörremyrsky olisi sekottanu huoneesi!'
>
> Äidit opettavat KÄRSIVÄLLISYYTTÄ:
> 'Odotahan kun päästään kotiin!'
>
> Äidit opettavat GENETIIKKAA:
> 'Olet ihan kuin isäsi!'
>
> Äidit opettavat IÄN TUOMAA VIISAUTTA:
> 'Kun olet minun ikäiseni, ymmärrät kyllä!'

Isänpäivät vietetty ja taas alkaa arki...
Uusi ja vihoviimeinen työharjoitteluni alkaa tänään iltavuorolla. Valmiiks jo ahdistaa se paperityön määrä mikä tässä tulevina viikkoina koittaa jälleen...työharjoittelun tavoitteita, näyttösuunnitelmaa, niiden arviointia jne jne...huoh...tulis se joulu nopeesti niin koulu loppus:) Älkää siis ihmetelkö jos puhelen täällä puutaheinää tai minusta ei kuulu mitään. Aika tulee varmasti olemaan kortilla.
Nyt otan ja lähden hetkeksi tuonne metsään koiruuden kanssa ja koitan vielä ehtiä vilkasta tänne ennen duuniin lähtöä:)
Pirtsakkaa alkavaa viikkoa kaikille.

Huomenta.

ÄLLÖVAROITUS, Herkät skipatkaa ylitten...

Lauantaina tapahtui. Otin aamulla ensin särkylääkkeen, ja söin vähäsen aamupalaa. sitte laitoin ne käynnistystabletit ja mua PELOTTI... en ole koskaan käyttäny sellasia ja fiksuna likkana luin etukäteen pieleen menneistä lääkkeellisistä km... Juu ihan tukka pystyssä ja isoin rätti housussa mitä löysin soffalle könöttään. aattelin että kohta se helvetti repee.

parin tunnin päästä alko tuntumaan semmosia menkka jomotuksia, niitä tuntu välillä enemmän ja välillä vähemmän. Pissatti ihan kauheesti koko ajan. Pikkuhiljaa alkoi tiputella vuotoa. Sitten päivällä 2 maissa tuli semmonen outo tunne, menin veskiin ja sinne ne 'haaveet tulevaisuudesta' tuli, pönttöön.
Sen jälkeen tuli vuotoa enemmän ja ihan samanlaisia jälkisuppareita kun mulla on ollu synnytyksien jälkeen, aika kipeitä.. La illan jälkeen ei ole enää supistellu ja nyt vuoto on sellasta normi menkkavuotoa.
3 viikon päästä menen verikokeisiin, missä tsekataan hcg. Jos se näyttää laskeneen niin mun käsittääkseni en pääse sairaalan ultraan. Mutta aattelin mennä sille omalle gynelle tarkistuttaan, ihan oman mielenrauhan takia.

Mutta tosi vähällä pääsin, fyysisesti. ei ollu mitään tajun vieviä kipuja eikä norsun kokosia hyytymiä. onneks...

Vietettiin hemmotteluviikonloppu, laitettiin puhelimet äänettömälle. tehtiin koko perheen lemppariruokaa wrappeja, mätettiin suklaata ja sipsejä. nyhjättiin kyljetysten sohvalla ja kateltiin leffoja. Päätettiin että periksi ei anneta, ja kaikki mikä ei tapa-vahvistaa.

tulihan semmonen rykäys omaanapaa että koettakee kestää...

Maanantaita kaikille!
Isänpäivät selätetty ;) Myös Jooxilassa ;)))

ÄssÄlle lohtuhalit! Nenu kohti seuraavaa kiertoa! Ihanasti Safiiri sanoi!

Kivalta kuullosti Jooxin lahjukset! Ja Tittille myöhästyneet hääpäiväonnittelut!

Hmm.... kyllä mä kaiken luin.. ööö... noooh, vilkutuksia kaikille XD !

Meillä on taasen sairasta porukkaa, likan kanssa olin perjantain kotona kun hän kärsi kovasta päänsärystä (vaivannut siis jo pidemmän aikaan), käytiin lääkärissäkin, mistä ei ollut kylläkään yhtään mitään hyötyä. (valkosoluja pissassa, mutta tulehdusarvot ok???)
Samalla kuulin että pojan keuhkokuvissa näkyi varjostumia???!!! Mutta ei tarvi kuulemma seurailla kun tulehdusarvot oli ok?? Siis mitä v***a?
Eihän tuollainen voi normaalia olla, eihän?
Kyllä taasen tuli mieleen, etten kyllä jaksaisi yhtään lasta enään, sitä huolen määrää mitä he tuovat mukanaan... Tiedän kyllä että olen ihan yliherkkä vaikka pyrin, etten sitä liikaa näytä (mikä oikeesti olis rasittavampaa kuin äiti joka on ylihuolehtivainen hösääjä?) mutta illalla sitten kaikkia näitä huolia kelailee läpi.. uudestaan ja uudestaan.

Jahas, taasen päästin jaapatteluksi, sorry!

Haidille jaksuja viimeiseen työharjoitteluun ja sen tuomiin paperihommeleihin!!

Ja takaisin ruotuun :)

Ässälle vielä pikaisesti; hyvä että se on nyt ohi, siitä tosiaan on hyvä jatkaa. Onneksi ei ollut tuon kamalampi kokemus (siis mitään norsuhyytymiä tai tajun vieviä kipuja).
Ihanalta kuullostaa teidän hemmotteluvkonloppu!

papukuomalle: hih, arvaa kuka jätti viemättä keskimmäisen tänään eskariin kun naapurin penskoista yhelle just puhjennu entero ja veivät aamulla mukulat pk:iin.. käytin se tukkoista nenää hyvänä tekosyynä ilmottaa se sairaaksi 2 päiväks...

Mutta siis varjostumia keuhkoissa.. jos ei seurailla niin kai niitä tulehdusarvoja sit seuraillaan? mä varmaan olisin kuumemittaria heiluttelemassa vähän joka kulman takana... toivottavasti menee pois tollaset huolet ja harmit!

Ässä, tosi hyvä jos sää selvisit tuolla vuodolla. Nyt vaan ne vehnikset kehiin ja menoks.

Papu, kuulostaa aika, hmm, kummalliselta tuo keuhkojuttu. Tarkotan siis ettei sitä kuvata tai jotain. Oisin määki kyllä paniikissa. Varjostumia keuhkoissa? Mitäs sanoo meiän terveysalan ammattilaiset? Tuli tuosta mieleen, sillon ku kakkonen oli 1,5 vuotias, hän joutu keuhkokuumeen takia sairaalahoitoon. Sillon oli kans keuhkokuvassa näkyny jotain. Mutta hällä kuume huiteli neljässäkymenessä. Toivottavasti teillä pääkivut ja keuhkojutut selviää ja paranee.

Nelkku tänään 9 kuukautta vanha :)

Huoh, tämä törsää työpäiväänsä siihen että saisi meidän arvauskeskuksen (kirjaimellisesti) arvauslekurin puhelimeen. Mulla menee oikeesti hermo! Toisaaltas se on ihan hyvä, koska sitten kun joskus saan sen eukon puhelimeen, mä olen jo sen verran kiukkunen että varmasti tulee sanottua ja tiukasti!
Juu, kommenttia kiitos alan ammattilaisilta! Kuumetta tai tulehdusarvot ei ole ollut missään vaiheessa nousussa, taivaalta tipahti kaksi kertaa astmakohtaus n. kuukausi sitten jolloin ne kuvat otettiin.
Ja viime talvena oltiin tooooosi kipeinä influenssassa. Mutta ei muuta.
Selkäkipua pojalla on välillä, se nyt eniten pelottaa!

ÄssÄ! Huh, en kyllä minäkään olis vienyt päikkyyn jos tietäisin et joku vie enterorokkoisia muksuja (tai sairastuneen sisaruksia jotka 98% tartuttaa muita jo) hoitoon! "onneksi" on nuhaa ;)

Ja taas luuriin....

Jos metsään haluat mennä nyt sä takuulla yllätyt...koira vaan vetää sikeitä en ole vielä ovesta ulos päässyt:)
Varjostumat kehkokuvissa...hmm...useinhan ne keuhkokuumeesta kielivät tai jostain muuta joka todellakin pitäisi tsekata...Papu mars siis luuri kouraan ja vaatimaan selvitystä tilanteeseen. En ole asiantuntija, mutta varjostumat keuhkoissa ei koskaan olen ihan normaalia. Menen potkimaan esikoisen ylös sängystä...hänellä tänään kotipäivä joka on mun aiheuttama...katsoin väärin kalenterista bussikortin latauksen...tänään piti vielä päästä, mut ei päässytkään...olion oli jo lähtenyt töihin eikä mullakaan ollut pussissa niin paljon rahaa, en olis voinut kortin ladata, enkä olis ehtiny pankille nostamaan ennen seuraavan vuoron lähtöä. Kyllä oli poika äkäinen...tuli kotiin, laittoi viestin opettajalleen ettei tule kouluun kun bussi jätti ja painui nukkumaan:( Tänään on muistettava käydä poitsulle rahaa, että saa huomenna aamulla ladata korttinsa.

Voi, ÄssÄ !!
Nyyhhhhhh.....Mä jo päätin, ettei tänään oo nyyhkis-päivä,
mut tässä mä taas tiristän :ò/
Kurja tuo juttu oli kaikkiaan, vaikka siis selkeästi meni paljon
paremmin kuin olit kuvitellutkaan.....hyvä niin.
Tästä on hyvä jatkaa, eiks ni ?!
Jaksuhalit sinnepäin ;o)

Papu : mitämitä ??
Lapsilla kipuilua, tiedän; se huolestuttaa äipän pökkeröön,
vaikka yrittäis kuinka olla sitä näyttämättä...
Ihmettelen minäkin, miksei siihen keuhkojen varjostuma-asiaan puututa ??
Tai nuoren jatkuvaan päänsärkyyn ?? ( =silmälasitarve,tms ? )
Aika outoa....mut tässä se TAAS nähdään;
pitäis suorilta osata ihan itse sanoa,
et näitä nyt vaivaa se ja se, niin "lääkäri" sitten
kirjottaa sen mukaan reseptiä....
surkeeta on !

Haidille jaksamista sinne kaikenmaailman tuleviin paperihommiin....

Muuten; oletteko ikinä ajatelleet sitä, et kuinka kauan ( = läpi elämänsä ?)
lapset tuntee jotenkin "huonoa omatuntoa" tai vastaavaa
omista vanhemmistaan ??

Mua surettaa, kun mun vanhempia ei kiinnosta esim.
mun lasten synttärit tai kyläily tai mikään sellanen...
Ja eilen kun isälle soitin isänpäiväonnitteluja, niin ukko oli jo niin hiivassa
klo 11.aamupäivästä, ettei kieli kääntyny suussa...
Mutsille soittelen useita kertoja viikossa, hän ei soita meillepäin ikinä.
Soitan osittain tsekatakseni, ettei se ole juopotellut tai jotain kauheeta ole tapahtunut, kun on yksin kotona, kun miehensä on töissä...
Mutsin mies soittaa kyllä mun oliolle,
jos on jotain autoasiaa tai kompuutteriasiaa...
Meillähän on ollut aikamoiset alkoholiongelmat vanhemmilla,
ja pienestä asti olen huolehtinut,
että hengissä säilyvät, kun sammuvat tupakin kanssa sänkyyn,
unohtavat sytyttää kaasuhellaan tulen, ja kaasu porottaa täysillä ja sellasia...
Mut hitto millon tää huolehtiminen + murehtiminen loppuu oikeen ????

Taas tuli ihan täysp*ska fiilis tosta faijasta...
hitto, ois tässä omiakin murheita jo murehdittavana.

Onks kellään muulla tällasta omien porukoiden kanssa...?

No vähän iloisempaa juttua vielä tuli mieleen :
Oliolla on joku 4-kympin innostus päällä....Nyt kun alettiin kerran touhuilemaan
niin se olis jopa toisena iltana peräkkäin halunnut ;o)) ( mulla oli kyllä kammo päänsärky, oikeesti siis ) mutta kyllä lämmitti !
Sanoin vaan, et säästä toi fiilis huomiseen, jooko ??!
Ehkäpä siis tänään..... =o}

Jaksuja Jooxille! Ite olen jo aikanaan erinnäisistä syistä käsitellyt isäni pois ajatuksistani. Toki siis häntä mietin joskus (ja lauvantaina jopa tapasin), mutta ilman mitään fiilareita.
Mitäpä minä hänestä, kun ei hänkään minusta. Kuullostaa ehkä tosi kylmältä immeiseltä, mutta uskokaa pois, ei se yhdessä yössä onnistunut.

Mutta mutta... ei mulla ole vastaavaa ollut kuin sulla Joox. Olen kyllä lukenut siitä kuinka alkoholistivanhempien lapset kantavat koko ikänsä huolta, vastuuta ja huonoa omaatuntoa vanhemmistaan, vaikka ei heidän sitä kuuluisi tehdä. Todella kurjaa!
Sinulla on oma perhe, ei sinun tarvi heitä murehtia, aikuisia ihmisiä, ovat itse itsestään vastuussa. Täältä tulee iso säkki sulle murheenpoistajaa ja rautaista tahtohermoa *muks* !!!

"teleskooppi tanassa" XD

=o} ... Toi säkki ei meinannu mahtua ovesta sisään !
Kiitos Papu !! ( tuli tarpeeseen )

Juu-u,ÄssÄ : ovis ois ny, jos oikein tulkitsen noista limahommista.
Olio on tosiaan teleskooppi tanassa,
mut useinkaan nää himopäivät ei meillä joko osu yksiin tai sit on liikaa
kaikkea muuta murhetta ja ipanat koettelee....
Tänään tarvii selättää tuo olio, jos se vaan jaksaa --- se tulee kotiin myöhään,
hakee meidän rappuspuut vihdoin pois sieltä Tittin naapurikylästä...

Missäs Titti muuten luuraa ?
Ei kai ole nyt jotain äksöniä jo....?

Piti vielä kommentoida tota isä-asiaa... Tiedän niin ton fiiliksen joox...

Ettei tee ollenkaan mieli mennä lasten kanssa kun ei koskaan tiedä minkä kuntonen siellä vastassa...ja harmituksen lasten puolesta...

Meillä sentään mutsi ei juo... voin vaan kuvitella sun fiiliksiä, eikä se huoli siitä vanhemmasta hellitä...

Jos puhelin soi lomilla tai viikonloppuna ja katon että faija soittaa, niin tiedän että isä on kännissä. Säälittävää on että se oikeesti kuvittelee etten mä tiedä/huomaa.Paras oli sillon kun ÄrrÄ synty, niin se kehtas soittaa mulle ihan täysin änkyrässä autotallista sinne synnärille..

Tytöt ei enää kauhean usein ole ollu mummulassa yötä, en luota isään ollenkaan sen juomisen suhteen. Vaikka olen sanonu ehdoksi sen ettei sillon korkata kun lapset tulee sinne. Toinen syy siihen on niitten aivan naurettava käytös, ne tappelee kun jotkut pikkukakarat! nälviivät toisiaan koko ajan, jopa likat on huomautelleet siitä.

Tuntu kerran niin hyvltä kun tytöt sano kerran että onneks sinä ja isi ette koskaan tappele, mummu ja pappa aina tappelee...sillon musta tuntu että olen mä ainakin jossain onnistunu

Unohtuipa tuosta aiemmasta Safiirin nelkulle SYLINTÄYTEISET & SÖPÖT
onnittelut !
Huh ! Niin se aika vaan menee..... ;o)

MISSÄS Titti ??
Hu- Huuuuuuuu ??! ( mä alan hei tosissaan jo huolestumaan...kääk )

Alkuperäinen kirjoittaja Joo Xo):
Unohtuipa tuosta aiemmasta Safiirin nelkulle SYLINTÄYTEISET & SÖPÖT
onnittelut !
Huh ! Niin se aika vaan menee..... ;o)

MISSÄS Titti ??
Hu- Huuuuuuuu ??! ( mä alan hei tosissaan jo huolestumaan...kääk )

Puupääpapulta kanssa iiiisot synttärionnittelut Safiirin nelkulle!!

Missä olet ??!!!!........ voi hitsi kun nyt ei ois sattunu jotain odottamatonta... =O
ÄääHhhhh...mä en ala enää,
jos ei Titti pian ilmottaudu ! ääkkk!

Tääl mää...

Tuli kaiveltua eilen muuttohommassa myös pari aika pahaa luurankoa kaapista, ollut tosi masis olo.. Taas kerran huomaan että mua on huijattu niin raskaasti... Rankkaa vielä näin yli kolmenkin vuoden jälkee huomata kuinka paljon onkaan tuo olio mulle valehdellut aikoinaan... Ei siihen ikinä totu.

Nuhakin vaan jatkuu, ei helpota sit millään. Masua kiristelee, kuinka paljon tää voi vielä kasvaakaan kun nyt jo tuntuu että ratkee liitoksistaan ihan just!!! Ihan paska fiilis nyt, jos koittais huomenna vaikka vähän paremmalla onnella... = (

Halit ja onnittelut kaikille asianosaisille..

PhiuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuHHH !
Ihanaa, että ilmottauduit, Titti !
Vaikka sulla onkin kökkö fiilis kaikkiaan luurankojen ja tukkoisuuden kans,
niin huominen on jo parempi,
eiks ni ?!
Sovitaanhan näin ? Voimahalia pukataan tästä sinnepäin * nNnnnnoin!

Mä vähän aattelinkin, että laittaisit textarin sitte jos jotain häppeninkiä on,
mutten kehannu sillä sua ahdistella...

Täällä on pimeetä ku mörön perseessä, hittovie!
Lapset käy toistensa kimppuun kun eivät uloskaan mene...mitäs
tuolla pimeessä tekisivätkään, kun fillaritkin on jo rikottu.Hö.
Noh, kattovat nyt leffaa senaikaa että ehdin ruokaa tekemään sentäs....
nii - ja ehkä hiukan smurffaamaan tässä...

Mulla on taas jotenkin tosi ahdistunut olo...
noiden mun vanhempien kans ja muutenkin.
Tänään sain lainaksi pojan apuopelta kirjan,
joka käsittelee Aspergerin oireyhtymää, ja se mun pitäis lukea piakkoin...
jotenkin vaan mun on vaikee alottaa kun sitten pitää oikeesti
tajuta mikä pojalla on...huoooooooohh...

No mutta ei niin pahaa, ettei jotain hyvääkin;
meillähän on se parisuhe-pikkujoulu-synttäribiletys- viikonloppu tulossa
( enää 2,5 viikkoa odotettava!!!! =) ja nyt appiukko, siis olion isä,
ilmoitti ottavansa meidän kaikki lapset mökille siitä seuraavana viikonloppuna,
siis itsenäisyyspv.viikonloppu !
Ihanaa !!!! 2:na viikonloppuna 1 koko yö kahdestaan !!! JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE =o)

Siis toi appiukko on tosi kiva ; mun vanhemmat ei lapsia ottais ikinä
luokseen yökylään,varsinkaan kaikkia kolmea kerralla !!
Tyttö on kerran mutsilla ollut yhden yön,
pojat ei ikinä vielä ....omalla mummillaan ( !! )
Mun isä on pitänyt tasan sen yhden yön vuosi sitten noita lapsia luonaan,
kun me juhlittiin mun syntskyjä....noh - parempi sekin, kuin ei mitään.

Mutta siis tommosen jutun olio sai synttärilahjaksi nyt isältään,
i-ha-naaaaaaaaaaaaa !
Ainakin sen iskä tajuaa, ettei voi jaksaa,
jos ei pääse välillä parisuhettakin hoitamaan.
Vitsi mulla on ihania juttuja odotettavana ;o)
Siitä olen iloinen kyllä, vaik muuten ahistaakin.

Yhteistyössä