Lokakuiset 2007 (7)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lumi81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
tulin nopeasti kurkkaamaan tänne. kiitti niiskulainen vastauksesta. meillä toi raja on 5,0 ja niistä kahdesta seuraavasta rajasta en tiedä. no, kai ne sitten lääkärissä maanantaina selviää... tarvitseeko siinä siis ottaa itseltä sormenpäästä verikoe?

Iikka76, meillä mennään tuohon sokerirasitukseen jos painoindeksi menee jonkun rajan yli. en nyt sitäkään rajaa muista... varsinainen lahopää on mustakin tullu.. ;)

Hei, kiitos vastauksista, kiva että vaikuttavat muidenkin silmissä ihan asiallisilta peleiltä. Minä tuon kolmipyörämallin suhteen tosiaan kuvittelisin että olisivat vähän ketterämät kuin nelipyöräiset ja toisaalta kun tuo eturengas on tupla niin voisi kenties tuoda vakautta tänne korpeen hiekkatielle?? Tiedä sitten pitäisi nähdä rattaat ihan livenä, mutta ei täältä syrjästä ihan hetkessä sännätä vaunukaupoille. Siksi kartoitan ensin jo hyvissä ajoin netissä tarjontaa ja sitten kun tiedän suosikkini yritän päästä käytännön vertailua tekemään.

Tytteli heräsi ei ehdi enempää¨...
T

Eilen kävin neuvolassa hakemassa lisää sairaslomaa (kuun loppuun) niin sanoin lääkärille väärät viikot... (kamala synti, joko se nyt selvisi kuinka huono äiti minusta tulee??) No kyllähän se olisi ne voinut tarkistaa jos olisi halunnut, miten ne menikään sekasi?
Maanantaina on neuvola ja saan lähetteen sitten sinne sokeri rasitukseen. Ompa kiva kun paha olo on melkein aamullakin kun ei ole syönyt tarpeeksi usein niin sitten vielä lähteä jonnekkin liikenteeseen... No eväät mukaan niin saa syödä sitten heti.
Tulokas liikkuu todella aktiivisesti. Välillä sille tulee jo sanottua että olehan jo aloillasi kun nuo liikkeet ei minusta tunnu mitenkään ihanalta, onhan se kiva et tietää sen elossa olevan mutta ilmoitus kerran päivässä riittää.

Meillä tosiaan nuo hankinnat on jääny siihen muutamaan vaateeseen ja hyökkäysvaunuihin. (johtuisikohan rahatilanteesta??) Olen suunnitellut lastenhuonetta ja uusia kaappi järjestelyitä että saisi kaikki järkevästi ylä ja ala kertaan... No jospa ne siitä aikanaan järjestyisi!!

Mukavaa päivää
Ainu oikeesti 25+3 (ei 24+2 niin kun eilen lääkärille valehtelin...)

En usko, että Ainu sua kukaan tulee siitä piiskaamaan kun sekosit viikolla. Itsekin olen valehdellut neuvolantätille monen monta kertaa, kun en kerta kaikkiaan pysy päivissä perässä. Ja joka kerta se on minut narauttanut valheesta..

En kerta kaikkiaan osaa päättää vaunujen väriä! Palloilen harmaan ja ruskean välillä. Kumpikohan niistä olisi sellainen väri mitä pystyy katselemaan pitempään? Jos olisin järkevä ihminen niin tietenkin ottaisin jonkun ajattoman laivastonsinisen, mutta se ei hivele silmää ollenkaan.

Päivisin ei nuo liikkeet haittaa, mutta silloin kun haluaisi nukkumaan ruveta ja toinen vaan sätkii niin toivoo että rauhoittuisi vähän. Varsinkin jos makaa kyljellään ja asukas alkaa rummuttamaan sitä kylkeä joka on patjaa vasten niin se tuntuu todella ilkeälle. Ja jostain syystä aina kun käännyn vasemmalle kyljelle, alkaa niin hirveä elämöinti että on pakko vaihtaa kylkeä. Eli nukkuma-asentovaihtoehdot alkaa käydä melko vähiin.

Jellybean ja toukka 27+3

Jellybean meillä on esikoisen rattaat sellaiset harmaan beiget ja olen muuten tykännyt väristä (ainakin kesällä hyvät,kun eivät kerää kuumutta itteensä hirveästi), mutta miinuksena sanoisin, että niistä näkyy kaikki lika todella hyvin. Että ehkä vähän tummempi väri voisi olla parempi...

Mua vaivaa nykyään kauheesti nää supistukset! Millaisia teillä muilla on ne niin sanotut harjoitus-supistukset? En enää oikein tiedä, että onko nää ihan normaaleja!?? Välillä mulla vatta kovettuu pitkin päivää vähän väliä ja olo on todella hankala, esim.kaikki kumarassa tekemäni hommat saa aikaiseksi supistuksia sekä lujaa liikkuminen ja esikoisen kanniskelu. Sitten on sellaisia alavatsa vihlaisuja tullut kuvioihin myös, en yhdistäisi niitä liitoskipuihin, kun esikoista odottaessa ne kyllä tuli tutuiksi. Nyt vain olo on tullut aika hankalaksi viime aikoina ja pähkäilen ,että täytyisiköhän mennä taas neuvolalääkärin juttusille vaikka edellis viikolla olin siellä keskiraskauden tutkimuksessa ja hän sanoi, että ovat ihan normaaleja supistuksia. Parin viikon päästä alkavat työt kyllä nyt tosissaan hirvittää vaikka lääkäri silloin sanoi, että voin töihin aivan hyvin mennä... Tulee vain tunne, että hän luule mun hakevani tahallani sairaslomaa! Plaah, ei oo helppoo!!!

Juulia rv28+6

Kiitos vinkistä Juulia! En tullut ajatelleeksi sitä tuolta kannalta. Kaukaloon olisi saatavana sellainen ihana vaalean ruskea, mutta minä taatusti hieron sitä sitten auton kylkiin ja muihin, joten varmempi on ottaa se ihanan tummemman harmaa.

Noita supistuksia todellakin tulee melko paljon. Aamuisin, päivisin, iltaisin ja öisin. Olen ottanut rauhallisesti silloin kun niitä tulee, esim. mansikoita poimiessa tai postia hakiessa, mutta sitten kun niitä tulee sängyssä maatessa niin siinä on jo vähän vaikeampi ottaa vielä rauhallisemmin. Kipeitä ne ei missään nimessä ole, pelkästään todella epämukavia. Neuvola on perjantaina niin pitää siellä kysyä, että miten usein supistuksia on liian usein. Ja lääkärin aikakin on 30. päivä niin viimeistään siellä sitten selviää, että onko normaalia.

Ihanan aurinkoiset ilmat tuli viikonlopulle niin pääsee pitkästä aikaa grillamaan!

Oon täälä lueskellut ja tuntuu jo monella olevan jos jonkinmoista vaivaa, ittee jo rupee epäilyttämään, että kasvaako pienokainen ollenkaan, kun mulla ei ole liitoskipuja eikä pienen potkutkaan ja kääntymiset tunnu kipeiltä ollenkaan. Liikkeet kyllä tuntuu, kun pitää kättä vatsan päällä. Selkääkään ei särje, vaikka muuten huono selkäinen olenkin. Nyt oon kyllä lomalla, eikä tarvi mitään raskasta tehdä. Kaikki aina kyseleekin onko mitään vaivoja ja aina saa sanoa, että pelkkää närästystä vaan. Pitäisi tietysti olla onnellinen kun on näin "helppoa" tämä raskaana olo, mutta jotenkin vaan vaivaa tämä "vaivattomuus" Onko muilla näin?

moikkelis!!

no niin, nyt sitten käytiin neuvolassa ja neulat tuli mukaan että saan alkaa pistelee itseäni kolmena päivänä viikossa ja niinä päivinä pitäisi ottaa neljä verikoetta sormenpäistä... on siinä sormet kovilla =/ ja kaiken lisäksi oli valkuaisarvot koholla... kyllä nyt koetellaan... muuten oli kaikki ok, vauva liikkuu tosi paljon eikä painoakaan ole tullut kuin nelisen kiloa, hyvä niin. mulla oli esikoista odottaessa tullut tähän mennessä jo kaksitoista kiloo, apua, ja kakkostakin odottaessa yli seitsemän... no tietty lähtöpaino oli tällä kertaa noita edellisiä jonki verran korkeampi joten se tasoittaa...
kyllä mä, Ann77, uskon että kaikki on sullakin kunnossa vaikka ei mitään isompaa vaivaa olekkaan. kannattaa olla tyytyväinen kun ei jomota eikä kolota mistään. mulla oli ekasta samoin, ei oikeastaan vaivoja lainkaan, ihan lopussa selkä oireili, painoa tuli noin 14 kg mutta muuten vointi oli koko ajan loistava. mulla päättyi opiskelut samana keväänä kun esikoinen syntyi heinäkuussa ja sit olin vielä melkein kaikki illat töissä ja hyvin jaksoin. nyt kun ajattelis samaa meinikiä niin, ei kiitos, ei taitaisi tulla mitään. mut kaipa noi odotukset rasittaa kehoa aina jonkin verran ja alkaahan mulla ikääkin olemaan jonkin verran ;-)
mut eipä tässä muuta kuin moi taas seuraavaan kertaan, voikaahan kaikki hyvin !!
maxiina ja pikku-I rv 27+3

Heipsistä lyheysti!

Mulle tuli jo tänään äippäpakkaus postitse, että todella nopeasti se sitten tulikin! ...reilu kolme viikkoa sitten laitoin vasta paperit menemään ja mä kun kuvittelin, että kaikki kestää näin kesäaikaan pidempään. Nyt vasta pääsen tutkimaan sisältöä, kun on ollut niin paljon pyykkäämistä ym. kotitöitä kaikkien häiden ja kesälomareissujen jäljiltä, että säästin paketin avauksen vasta illaksi palkinnoksi. :)

Ann77, mä olen kans päässyt mielestäni tosi helpolla. Tai ainakin nyt tuntuu, että oikeastaa mitään vaivoja ei ole, kun alkuraskauden äklötys ja liitoskivut ovat ohi, eikä kait nekään mitään kovin pahoja olleet. Masu tietty alkaa ottamaan jo vastaan jalkoja nostellessa ja lattialle kurottaessa, että pitäis opetella uudet taktiikat. Potkuja ja kaiken maailman möngerryksiä tuntuu usein, mutta eivät ole olleet yhtään inhottavia. Munsta on vaan mielenkiintoista seurata, miten se mahan muoto jo muuttuu välillä ja miten ahkerasti pikkuinen siellä oikein jaksaa kääntyillä ja potkiskella, eikä tarvitse murehtia, onko siellä kaikki hyvin! ...onkohan sitten villi ja energinen lapsi tulossa? :)

Iikka ja Nasu 26+6 (laskuissa tosiaankin meinaa mennä välillä sekaisin jo!)

soittelen tänään neuvolaan ja pyydän päästä lääkärille. Mulla siis nyt viikkoja 29+4 ja eilen illalla tuli kahdeksasta puoli kymmeneen kipeitä supistuksia 5-10min välein. Nukuin pikku tirsoja siinä alkuillasta ja tosiaan kahdeksan aikaan heräsin kipuihin. Etsiskelin jo valmiiksi synnyttäjien vastaanoton numeron että soitan sinne jos ei ala helpottaan. Istuskelin/makoilin sohvalla ja ja piti aina puhallella supistuksen tullessa. Mies oli aika huolissaan. Join noin litran vettä, se kuulemma saattaa auttaa ettei supistele niin paljoa. Puol kymmenen aikaan alko suppareista kipu lähteä ja olivat pelkästään semmosia kovettumisia. Yön nukuin hyvin ja heti ku sängystä nousin niin tuli supistus. Semmonen kivuton. Huhhuh!
Viitsiikö sinne neuvolaan soittaa muuten ku sillon päivystystunnilla klo 12-13? Ootanko sinne asti vai soitanko heti??? Jeeeeeellllpppp!!

Mä olen kans lokamamma, mutta en ole jaksanut kirjoitella, mutta joskus luen tätä ketjua kuitenkin. Lumi81:lle sanoisin, että jos sulla on huoli niin soita ihmeessä synnytyssairaalasi päivystykseen ja kysy neuvoa!! Parempi soittaa varmuudenvuoksi tai ainakin oman mielenrauhan takia. Itse olisin varmaan soittanut jo eilen..

soitin äitipolille ja sanoivat että jos tilanne on rauhoittunut niin ei mitään hätää. Että jos uudestaan tulee tommosta niin ottaa paratabsia gramman ja runsaasti vettä ja jos sittenkään ei helpota niin sitte voi soittaa esim. synnyttäjien vastaanottoon. Jeps.
Soitan kuitenki vielä neuvolaan et jos lääkäri vois tsekata kohdunsuun tilanteen.

Huh onpas Lumella ollut ikävä ilta! Onneksi tilanne on nyt rauhoittunut ja toivotaan että ne supparit nyt pysyisivät poissa vielä pari kuukautta. Onhan sulla onneksi kuitenkin jo aika kivasti viikkoja kasassa, eli pienokaisella kuitenkin jo ihan hyvät mahdollisuudet selvitä, jos päättää varaslähdön ottaa.

Itselle ei mitään uutta kuulu. Tuolla toisessa ketjussa, jossa kirjoittelen, jännätään kahta viimeisillään olijaa ja sen takia on synnytysjutut alkaneet pyöriä mielessä jo aika tavalla. Onneksi ei mitään painajaisia ekasta synnytyksestä jäänyt, eli ihan hyvillä mielin olen uuteen koitokseen lähdössä, mutta onhan se silti aika jännä paikka! Nyt osaa paljon konkreettisemmin ajatella tulevaa, kun on vähän kokemusta. Muita toiveita minulla ei oikeastaan ole, kuin että ammeeseen toivon kovasti taas pääseväni! Viimeksi olin ja se antoi vähän vauhtia paikallaan junnaavaan tilanteeseen. Niin ja se epiduraali avasi kyllä taivaan portit, onnistui nimittäin ihan nappiin ja vei kivut pariksi tunniksi täysin! Mutta joo ehkä vähän etuajassa olen nyt näiden mietteiden kanssa.......

Entu&Löydös rv26+6

Onpas Lumi sulla ollut ikävä tilanne. Kannattaa kyllä tosiaan mieluummin liiankin herkästi soitella ja mennä käymään. Ei sitä huolestunutta äitiä kotiin passiteta ennen tutkimuksia. Ja oman mielenrauhan&yöunien vuoksi kannattaa kyllä asia aina tarkistella...

Noista äippärahoista oli pohdintaa sillon joskus aiemmin. Siis sen suhteen, miten sitä saakaan "aiemman äippärahan" mukaan.
Mulla tuli tänään päätös ja vaikka olenkin ollut välillä vähän aikaa töissä, tuli tuo niiden vanhojen tulojen mukaan. Kun siis on alle kolmevuotias lapsukainen...
Mulla näkyi päätöksessä ne kaikki vaihtoehdot, myös vuoden 2005 tulot ja puolen vuoden mukaan. Tuo vanhan äippärahan perusteena ollut oli sitten suurin, koska pitkää töissäoloa ei ole ollut tässä välissä.
Eli lyhyt töissäolojakso ei siis vie tuota etuutta.

Entu, eihän se synnytys loppujen lopuksi niin hirveän kaukana ole. Just isännän kanssa tuossa katseltiin vähän syksyn kalenteria, kun hällä paljon matkustelua töiden takia. Oikeastaan iski itselläkin vähän paniikki, että noinko lähellä ne "varuillaoloviikot" jo on :-)
Itse synnytystä en ole kyllä oikein vielä pohdiskellut. Tykkään synnyttämisestä, joten se ei mua huoleta tms. Enemmän huolettaa, miten tää arki kahden koululaisen ja kahden pienen kanssa alkaa rullaamaan, kun tuo isäntäkin tosiaan paljon pois.
Olen aina tykännyt olla myös raskaana, mutta jotenkin nyt tällä kertaa tullut vähän sellainen olo, että kyllä tätä jo meikäläinen on saanut ihan riittävästi
osakseen :-D Ajatukset viidennestä taitaa olla vähän unohdettu juttu...

Mukavia kesäpäiviä, joskin sateisia vissiin nyt lähiaikoina...

Tehis rv 28+2

Hiuomenta kanssa odottajat!

Ompa täällä ollut murhetta... kyllä minä ainakin olen päättänyt että jos vähänkin tuntuu niin soitan tai menen käymään lääkärissä. Eipähän tarvitse sitten niin ressata, ja eihan sitä koskaan voi tietää oikein mitä tapahtuu!

Eilen kävin sitten neuvolassa ja sain perjantaiksi ajan sokerirasituskokeeseen!! JEE... Muuten kaikki oli ok, rautaa ei vielä tarvitse mutta paino kylläkin taas noussut. Turvotusta tuntuu olevan nyt sormissakin välillä aikalailla kun tuntuvat ihan pökkelöiltä!

Kelan paperit vein eilen ja sain TODELLA hyvää palvelua... Vein 6kk tilinauhat ja liiton maksu laput ja sanoin että ottaa niistä kopiot, rupesi siinä sitten höpöttämään ettei liiton lappuja tarvitsisi kun tiedot tulee jostain muualta eikä päivärahaa ainakaan niin lasketa että kaikki vaan plussattais yhteen. (siis tä? Miks niitä kaikkia tuloja ei nyt sitten huomioidakkaan???) Vastausta en saanut. Kysyin siinä lopuksi sitten että millonkohan se paketti mahdollisesti tulisi? -Kyllähän näitä tästä aina käsitellään, eiköhän se ennen synnytystä tule... Kiitos ja hei... Vittu että kela on ihana paikka...

Jannu siellä potkii ja möngertää, pari viimeistä päivää ollut kyllä todella rauhallinen (onkohan normaalia) mutta liikkuu kuitenkin. Selkä on tullut notkon kohdalta kipeeks ja kovasti yritän miettiä miten saisi paremman asennon!!

Nyt sadepäivän puuhiin
Ainu 26

(anteeksi kaikki tämä positiivusuus taas!!!)

Heippa vaan,

Ollaan palailtu lyhyeltä kesäreissulta, ihana oli olla miehen kanssa monta päivää ilman kiirettä raksasta tai töistä! No, nyt vielä nelisen viikkoa töitä ja sitten loma....Alkaa kyllä tuntua ihanalta ja odotetulta! Yritän jaksaa sinne asti odotella vauvahommien kanssa, siis pinnasängyn laittamisen ja vaatteiden pesemisten yms. Voipi kyllä olla, että kun äippäpakkaus tulee, ei malta olla pesemättä ja laittamatta.

Ollaan kovasti mietitty hoitopöytä asiaa...Haluaisin ostaa ihan perus lipaston ja siihen päälle teettää skällä tason, jonka saa sitten pois. Ainoa vaan, että haluamani lipasto (kun Ikealta ei löytynyt oikean korkuista) maksaa nelisen sataa...Mutta olisi se sitten hieno kaluste kuitenin, kun uteen taloon pitänee niitäkin hankkia. Ostin nyt reissusta pinnasägyn reunapehmusteen ja yhdet lakanat. Mutta niitä vaatteita en vieläkään...

Mieskin myönsi, että yrittää ihan oikeasti saada talon valmiiksi ennen vauvan syntymää. Ihanahan se olisi tietysti! Mutta en kyllä suostu remontin keskelle muuttamaan vauvan kanssa, kun kiire ei tästä pois ole.

Meinasi olla shoppailemassa ja asuntomessuilla aika rankat oltavat. Vauva päättää aina välillä kölliä urakalla virtsarakon päällä ja tuli kyllä käytyä jos jonkinlaisissa vessoissa reissun aikana...

MInulla on ollut kyllä ihana raskausaika. Ainoa ärsytys on jaloille käyvä paino. Olen aika pieni ja kiloja tullut hieman alle 10. No, onpahan motivaatiota palautua! Minusta on ihana seurata vauvan liikkeitä, tosin, kun skeptisyyteni jo tiedättekin, huoli iskee heti, jos on liian pitkään hiljaista. Sitten herättelen vauvaa kääntämällä kylke, jos ei normalaiin aikaan tule "ilmoitusta" :)

Jelli ja pasi 27+1

Mikäs on Lumin vointi? Aika hurjalta kuulostaa tuo supistelu! Onneksi itselläni ne on pysynyt vaan siinä vatsan kovettumisen asteella, vaikka tänään olen yli puolet päivästä kulkenut vatsa piukeana ja olo inhottavana. Neuvolasta maanantaina kysyin, että milloin pitää huolestua supistelusta, niin kuulemma sitten, kun ei mene levolla ohi (kuten täällä jo joku kerran mainitakkin).

Tänään sitten purkailin esikoisen pieniä vaatteita laatikosta ja pistin vauvan kaappiin valmiiksi sellaisia vaatteita, jotka sopii sekä tytölle että pojille. Voi että, kun ne onkin pieniä ja söpöjä! Kyllä sitä on nopeasti unohtanut kuinka pieni tuo 2-vuotias neiti on joskus ollutkaan... Vauvalle emme ole vielä muuta sitten laittaneet valmiiksi ja tuplarattaat onkin melkein ainoa ostos, joka täytyisi tehdä. Esikoisen vanhat tarvikkeet ollaan onneksi säästetty.

Jellillä onkin kivaa, jos pääsette vauvan kanssa ihan uuteen kotiin. Ai niin, ostettiin mekin uusi isompi auto ihan uutta tulokasta ajatellen, kun sitten isommat rattaat ym. vievät taas enemmän tilaa. =0) Niin ja, onko jollain vinkkejä niistä tuplrattaista?? Mitkä ja millaiset kannattaisi ostaa? Onkohan matkarattaat kätevät talvella?

Juulia 29+3

Juulia: Onko teilla viela ihan tavalliset vaunut tai yhdistelmat kotona vai että meinasitteko ostaa vaan tuplat? Mietin etta kannattaako myyda pois noita yhditelmiä pois ja menna pelkätään tuplilla jos siihen kantokopan hommais vauvalle. Me ollaan kyllä tykätty noista meidän brion yhdistelmistäö paljon, helppo työntää vaunuja eteenpäin ja esikoinen tykkää istua rataissa. Mutta voihan niissä tuplissa pelkästään vauvaa yksin nukutella tai esikoista rattaissa lykkiä jos sellaset kepeet tuplat ostaisi. =) No tälläisiä mietteitä.

Kerrohan Lumi kuulumisia, jospa kaikki on Ok ja ilman muuta lääkärille tarkistuttaa paikkoja jos huolettaa.

Nyt alkaa tuntua että alkaa viikot olla vähissä eilen pamahti rv 30 käyntiin. Vauvan painoarvio oli rapiat 1400grammaa, tällä viikolla kävin siellä lääkärillä ja nyt sit alkaa muutenkin 2 viikon välein syyni loppuun asti =). Sokerit on mittarin mukaan olleet ihan hyvällä tasolla ettei niistäkään huolta.

Nyt pitää alkaa tekemään lähtöö tytön kans leikkipuistoon, mukavat päivänjatkot kaikille.
Niislulainen rv30+1

Hei kaikille!

Milloin nuo "varuillaanoloviikot" alkaa? Siis eihän siihen varmaan ole mitään virallista rajaa tietenkään, mutta mistä asti olette sopineet miehen olevan varuillaan? Kun minulla mies ajaa rekkaa niin tietäisi sitten että mistä lähtien on parempi jättää pitkät matkat toisille.

Tänään sain vapaapäivän, kun tekeminen kerta kaikkiaan loppui. Olen ollut vissiin liian tehokas :) Omat asiatkin hoidin jo kuntoon niin ajattelin että lähden miehen mukaan töihin muutamaksi tunniksi. Eipä sitä kohta enää rekan hyttiin kiipeilläkään, varsinkaan enää sitten kun vauva on syntynyt. Kovastihan tuo toukkaa kaavailee sitten reissuun mukaan kunhan ikää on tarpeeksi, mutta siihen saakka ei minusta vauvan kanssa ole enää matkaseuraksi.

Minulla kaveri joutuu tänään käynnistykseen, kun viikkoja on 42+0. Vauvalla on kaikki hyvin, mutta äiti meinaa revetä kun on häpyliitos tms. löystynyt ja tuottaa kuulemma melkoista kipua. Tässä peukaloa pidän ja yritän olla hengessä mukana ja lähettää positiivisia energioita sinne suunnalle.

Jellybean 28+1

Meillä ainakin aletaan olla "virallisesti varuillaan" rv:ltä 37 lähtien, eli kun vauva on täysiaikainen. Viimeksikin tehtiin niin. Käytännössä se tarkoitti vaan sitä, ettei mies lähtenyt enää yli yön reissuille. Nythän siinä pitää varmennella sekin, että tytölle on hoitaja, jonka voi yölläkin kutsua hätiin. Molemmat mummot onneksi asuvat sen verta lähellä, että pääsevät kyllä, kun vaan ovat "yöherätysvalmiudessa", eli puhelin vieressä, jotta heräävät. Mummojen kanssa jo nyt on siis puhuttu, että jos lähtö tulee yöllä, niin jompi kumpi tulee meille, jottei tytsyä tarvitse lähteä yönselkään minnekään viemään.

Meillekin tuossa muuten ostettiin isompi auto, jotta mahtuu isommat rattaat kyytiin ja esikolle on nyt hommattu uusi sänky, jossa nukkumista aletaan kohta opetella. Äitiysraha hakemuksen vein viimeviikolla, eli päätöstä tässä odotellaan. Pakkauksenkin otin, kun tykästyin uuden pakkauksen väreihin. Ensi viikolla meillä on kysillä kasvunseurantaultra ja siellä taidetaan olla uteliaita ja kysäistä josko sukupuoli selviäisi :). Tytöstäkin tiedettiin etukäteen, mutta ei paljastettu muille ja oli aika hauska, kun kaikki veikkasivat mahan perusteella poikaa ja itse tiedettiin että pikkuinen neiti siellä lymyili :).

Jaahas taidanpa alkaa jätskin syöntiin.....

Entu&Löydös rv27+1

Ps: Enää 10 viikkoa varuillaolo viikkoihin!

Meillä sama juttu tuon varuillaolon kanssa kuin Entulla...
Ja tosiaan nuo yöreissut karsitaan pois, koska tuon pesueen kanssa voipi iskeä paniikki, jos täällä yhtäkkiä yksin meneekin vedet tms. Meillä ei ihan yhtäkkiä saa hälytettyä hoitajaa paikalle. Päiväsaikaan muksut on helpompi tyrkätä vaikka naapuriin, jos oikein kiirus tulee.
Henkisesti valmistaudun kyllä, että mennään ihan laskettuun aikaan, koska nuo muut syntyneet 40+2, 40+1 ja 40+6. Mutta pitää ottaa huomioon kuitenkin myös tuo fysiikka :-) Enkä myöskään oleta, että mitään kiirettä tulee, mutta kaikkeen pitää valmistautua kuitenkin.

Jos tuo mies kuitenkin kaikesta huolimatta sattuu olemaan jossakin liian kaukana, niin olen sopinut kaverin synnytykseen mukaan. Tosin hänkin yli sadan kilsan päässä...

Tehis rv 28+4

Joo meilläkin tosiaan koitetaan että mies jättäis 37 viikon jälkeen viimeistään pitemmät työreissut pois, mutta miehelle on ainakin nyt ollut välttämätätöntä käydä pitemmillä viikonkin kestävillä työmatkoilla. Toivottavasti kehtaa kieltäyttyä reissuista loppusuoralla, kun hänen esimiehensä kyllä ainakin oli kaukana, pitkällä työreisulla vielä hänen vaimonsa laskettuna aikana, että toivottavasti ymmärtäävät siellä että meillä ei sitten enää reissata =)). Mut näillä näkyminen rv 37 olisi se rajapyykki siinä varuillaoloviikoissa ja esikoisen aikaan ne viikot alkoi kyllä aikaisemmin kun oli se ennenaikaisuudenuhka, mut hyvinhän se siellä siltikin pysyi melkein la:han asti, mut eipä sitä koskaan tiedä näistä.

Taidan laittaa meidän Briot myyntiin ja hommata ne kaksostenrattaat. Nuo Briot ovat olleet kyllä tykätyt vaunut etenkin kun pitkiä lenkkejä ollaan tehty ja talvellakin olleet ketterät liikkumaan, ihan harmittaa luopua, mut ei raaski monia pitää ja nuo tuplatkin maksaa aikalailla =)

Uskomatonta, että raskaus jo näin pitkällä..tänään rv 28. Toisaalta tuntuu, että lokakuuhun on vielä tosi pitkä aika, ja raskaus vasta puolessa välissä. En oikein osaa tajuta, että pian meillä on vauva.

Mua huolettaa tossa synnytyksessä se, et saadaanko esikoinen hoitoon ja keretäänkö ajoissa sairaalaan, matkaa sairaalaan on kuitenkin lähes tunnin matka. Voihan tietysti olla että tää kakkonenkin menee yli ja joudutaan käynnistämään, mut ois kivempi jollei.

Muutto käynnissä ja mulla kivuttomia supistuksia lähes koko ajan. Oon joutunut pakkailemaan tosi vähän kerrassaan ja vielä ois paljon jäljellä. Lääkäri sanoi, etten sais yhtään rasittaa, mut miten se onnistuu, kun tavarat on pakko pakata. Mulla supistelee heti, esim. ruokaa tehdes ja tiskatessa..miten kaikki onnistuu, jos mun pitää välttää kaikkea rasitusta?! Energiaa ois kyllä hirveesti tehdä kaikkea.. Lääkärin mukaan paikat on kuitenkin kiinni ja kiinteänä. Sokerirasituksesta selvisin hyvillä tuloksin. Ja kaikki tuntuu olevan hyvin, hemppa hyvä, paineet alhaiset ja painoakin tullut kaikkiaan koko raskaudessa 4 kg. Mielikin on taas ihan hyvä, vaikkei asiat ole paremmiksi muuttuneet.

Mahassa on kova myllerrys, tuntuu todella voimakkaana kuperkeikat ja potkut yms.

Tehikselle on tarkoitus laittaa mailia..kuhan tästä joskus saa aikaseksi..

Ninni rv 28

Niiskulainen meillä on edelleen kotona esikoisen emmaljungan yhdistelmät, joista tykätään kans paljon ja aijotaan ne pitääkkin. Meinattiin, että ostettaisiin tuplarattaat matkarattaina ja pidettäisiin ne niin kauan, kuin esikoinen niissä jaksaa/viitsii istuskella ja sitten myöhemmin myytäisiin tuplat pois ja ostettaisiin emmaljungiin sellainen seisomateline, jos on tarvetta. Ajattelin myös, että pehmeäkantokoppa noista emmaljungista varmaan sopisi tuplarattaisiin ja niin sitten voisi käyttää vähän molempiakin rattaita tarpeen mukaan. Nuo "matkatuplarattaat" ei visiin ihan hirveän kalliita ole? Kauheeta pähkäilyä!! =0)

Meilläkin on jo hiukan suunniteltu sitä hetkeä, kun joudutaan lähtemään synnyttämään (ellei sitten leikata, en tiedä vielä), kun täältä on kanssa sellainen tunnin ajomatka laitokselle. Ei esikoinen nopeasti syntynyt, mutta toisen kohdalla yleensä sanotaan, että tulee nopeammin ja kyllä sitä sellainen paniikki iskee, kun tajuaa, että nyt taitaa olla se h-hetki =0) Itse olen sellaista hermostuja tyyppiä, joka ei osaa oikein rennosti toimia tuollaisissa tilanteissa... No, meilläkin mummi ja siskoni on sitten passissa valmiina tulemaan hoitamaan esikoista.

Ninnin supistelu kuulostaa aika samanlaiselta, kuin itsellänikin ja ne ei kyllä ole mitenkään kivoja. Täällä lääkäri vain totesi, että ei ole haitallisia ja voit jatkaa elämistä normaaliin malliin ja palata töihinkin... Että on niissä lääkäreissä eroja!!!

Juulia 29+5

Täällä on sokeri litkut käyty juomassa ja hyvät tulokset sieltä saatu = ) !! Olin aivan varma että tällä päinon nousulla ja ruokavaliolla olisi joain hälyttävää tullut mutta ei onneksi. Litku oli kyllä todella pahaa, ensimmäinen muki vielä meni mutta sitten alko tökkimään ja pahasti että meinasi laatta lentää.
Sormissa ja varpaissa on alkanut olemaan turvotusta. Sormet helpottuu "pumppaamalla" sormia mutta miten varpaiden oloa saisi helpotettua??

Minulla on synnytyksestä vain se mielessä että miten ehdin sairaalaan (ajomatkaa se tunti) meittien vielä että jos sinne omalla autolla pitää mennä ja tulevan isän ajaa niin huh huh et mulla voi mennä hermo. Kaikki varmasti tapahtuu liian hitaasti... varsinkin jos kiire on.(taas hyvä perheriiden paikka...) No toisaalta, onhan ne muutkin ehtinyt...

Ainu 26 + 2