Nuoria ensiyrittäjiä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 3
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moi!

Täällä liittyisi yksi uusi ensiyrittäjä joukkoon. Elikkäs vähän taustoja: olen 20-vuotias (helmikuussa tulis 21 täyteen) ja avomies 22 v. Toinen yrityskierto on pian edennyt ovikseen asti ja kuumeisesti odottelen jo viikonloppua, jotta saisi miehen kotiin laittamaan tätä ""projektia"" eteenpäin. Nyt siis kp 10/28.

voi kunpa mäkin saisin liittyä tänne.. :) Kauhee vauvakuume ollut jo kaksi vuotta. oon siis nyt 21 -vuotias lukion käynyt ja nyt merkonomitutkintoa suorittava. oon seurustellu nyt jo 4,5 vuotta saman miehen kanssa jolla myöskin vauvakuume.. ei vaan uskalleta vielä yrittää, kun haluttais ensin toimeentulo vähän varmemmalle pohjalle mun osalta..miehellä vakiduuni. mullakin kyllä tavallaan vakipaikka, mut eihän sitä koskaan tiedä.. nyt kun tätä lukee näin, niin tuntuu ihan typerältä, koska tää näyttää ihan hyvältä näin. miksi siis odottaa?? toisaalta kyllä haluaisin kuitenkin ""kunnon"" ammatin, jollaisesta olen aina haaveillut.. tää kuumeilu on niin raastavaa.. :) ja uskon, et musta ei oo enää opiskelemaan äitinä.. no mut enivei. millasella koulutuksella/elämänkoululla muut on lähteny mukaan?? toivottavasti teillä rohkeilla plussais.. mä jään tänne palstoille roikkumaan ikuisesti ja kadehtimaan kaikkia teitä.. :)

Tärisen ihan

Vaikka niin selvät oireet

En odottanut ihan niin selkeää ja vahvaa plussaa. Nyt se on sitten totta ja tapahtumassa. Voi menispä kaikki hyvin.

kp 30/31-32 tai oikeastaan rv öö.. kuka tietää miten lasketaan jos viime menkat alkaneet ke 7.9? onko nyt 4+1 vai 4 tasan?

huhhuh

Ihania uutisia täällä!!
Mulla on ollut nyt kaksi päivää ihan hirveät vatsakivut. Niin etten meinaa saada illalla unta kun sattuu - saman tuntuista kuin muinaiset kuukautiskivut (joista on tosin 10 vuotta aikaa!) sellaista repivää vihlomista. Kuulostaako tutulta? Ja samalla sellainen pahoinvoiva olo. Ei okseta, ruokahalukin loistava, mutta vatsakipu kait saa ällöttämään. Viimeiset menkat oli viikolla 35 eli pitäisi kai uskaltaa testata. Ensi maanantaina teen sen, päätin jo :)

Haaveilija

Me ajateltiin vuosikausi ihan samalla tavalla (liian pitkään!) ; että pitää olla vakitoimeentulot ym, mutta nyt kun niitä ei vaan molemmille osapuolille kuulu niin päätettiin antaa mahdollisuus.. Minulla on itselläni vakkariduuni mutta mies pyörii määräaikaisissa kait lopun ikäänsä = akateemisten miesten ongelma.. Luota vaan että kyllä kaikki onnistuu! Niin mekin :) On ne ihmiset kautta aikain pärjänneet.

Ellie,
raskausviikot lasketaan viimeisten kuukautisten alkamispäivästä eteenpäin, eli tässä tapauksessa ke 7.9. -> ke 14.9. = rv1, ke 21.9=rv2, ke 28.9.=rv3, ke 5.10.=rv4. Tänään siis rv4 ja yksi päivä yli = rv4+1.

Täällähän on paljon uusia ihmisiä tervetuloa vaan!!

Onnea Ellie!Arvasin et plussaat vielä kerran paljon onnea!!!

Haavelija:

Jos olette sitä mieltä et vauva saa tulla niin kannattaa ruveta hommiin sitä ei koskaan tiedä kauanko touhuihin menee aikaa ja siinä ajassa kerkee tekeen vaikka mitä.. Meillä on kolmas yrityskerta ja oviksen aika lähenee tai sit on meneillään..:)

Nin@

Onnea vaan yrityksiin:) Ei muuta kun mies sänkyyn vaan:)

Taika:

Tee testi niin selviää..:) Mulla on kans koko ajan pientä vihlontaa mahassa mut se ei vältämättä tarkoita sitä et on raskaana. Nimittäin mulla on käynyt monesti et menkat alkaa vaikka luuli et on ehkä raskaana koska pieniä oireita oli koko ajan ja jopa menkat myöhässä... Mut sieltä ne menkat vaan tuli...:(Älä nyt vaan masennu.....

Ellie!

Onnea! Vihdoinki lisää plussia. Nyt voidaan pikkuhiljaa perustaa odottavien puolelle nuoret ensiodottajat! Mulla on jo vähän ollu tylsää,ku en oo kuulunu mihinkään. Nyt sulla alkaa jännät ajat. Mä oon nyt kokonaiset 10 päivää tienny masuasukista! Kokoajan odottelee, että mitäs seuraavaksi.. entäs nyt..jaahas, mikäs tuo oli..Ai niin, varaudu järkyttäviin mielialan vaihteluihin..kantsii ukkoa jo varottaa. Meillä räjähtää kerran tai kaks päivässä :) Mies parat..

Annika rv 5

Ellie!

Niin ja olit sä ite kattonu ne raskausviikot oikein. Koska jos menkat alkanu 7.9 ja kierto 30 päivää, niin viikkoja on nyt 3+5. Eli noita viikkoja ei ookkaan ihan simppeli laskea. Käy tässä osoittees vielä laskeen www.oys.fi/kiekko ..Siellä näät sit mm. että millon sydänäänet todettavissa ja laskettuaika.

Pah, nyt on nii ristiriitasta tietoa tosta rv-jutusta, että en taida laskeskella niitä lainkaan.

Ja saas nähdä tuleeko edes isompia mielialanvaihteluita, ku oon loppujen lopuks aika tasanen luonne ja riitelenkin ihan älyttömän harvoin. Noh, sen näkee sitten.

ja joo, voishan sinne odotuspuolelle nyt pykätä sitä ketjua :-)

Ja kiitoksia onnitelleille :-)

Np

Heippa!

Mitä onko sulla mahakipee.? Mullakin oli kun menkat loppui jotenkin maha oli niin outo et mulla oli kanssa mielessä et pitääkö mennä lääkäriin mut se meni sit ohi.. Nyt mulla on taas ollut oireita jotenkin niin kummalista kun koskaan ei ennen ollut mitään maha kipuja.. Sitten ajattelin et onko se ovista, mut tuskin kun testit on näyttänyt vain negaa et ei voi siitäkään voi johtua.. Tosi kummalista..

Jotenkin on semmoinen olo et ovista ei tule ollenkaan.. Saa nähä...

Joo kannattaa lähteä tuulettuun miehen mukaan siellä ainakin voi hommaila kun on sen aika:) No voi harmi kun loppuu hommat.. Toivottavasti löydät jotakin.

Mulla on kurkku kipee taisin kylmettää itseni viime viikon loppuna.. Oletko sinä vielä kipee?? No mut kirjotellaan taas:)

Äh ärsyttää
Menkat 8 päivää myöhässä ja testasin vihdoin ja viimein aamulla - koko yö pyöritty sängyssä miettimässä, mitä jos.. - ja ei tullut kuin yksi viiva testiin :( Ostin ""apteekin raskaustestin"" (vajaa 6 e) -Onko kellään kokemuksia siitä? kait ne kaikki on tänä päivänä luotettavia, minä vaan en meinaa uskoa..
Selittämättömät vatsakivut jatkuu yhä, jv kuvotus, mutta kyse on nyt sitten kait jostain muusta. Odotan kuukautisia kuin viimeistä päivää, että saisin taas alkaa kierron laskemisen..
Äh. Siis huomenta vaan kaikille :)

Taika

No mulla kävi samanlailla menkat oli viisi päivää myöhässä ja sit ne alkoi ja oli tosi niukat kesti vain kolme päivää... Tein testejä ja koko ajan tuli nega et en ollut raskaana vaikka menkat myöhässä. No mut tutkaile tilannetta ja voihan se olla et se testi ei vaan näytä sitä et oot raskaana. Mutta kyllä mä luulen et apteekin testi on luotettavia olen itsekin tehnyt niillä.. Ja aina on pitänyt paikkaansa.

Vielä Ellielle,
kyllä ne viikot lasketaan niin kuin edellä esimerkillä kuvasin. Kuukautiskierron pituudella siihen ei ole merkitystä. Eri asia sitten on jos lasket viikkoja arvioidusta hedelmöittymisestä, mutta neuvolassakin käytetään kyllä tuota kuukautisten alkamispäivästä -laskutapaa.
Aikanaan neuvolassa viimeistään se sinulle selviää. Ultran mukaan sitten viikot tarkentuvat kun laskettuaika tarkennetaan ultrassa sikiöstä saatujen mittojen mukaan.

***kolmattaan odottava ;)

Sannille
Kiitos kokemuksen jakamisesta :)
Tilasin netistä kotitestit.comista vähän edullisempia raskaustestejä, tulevat jo maanantaina -jos posti kulkee kuten luvattiin!- ja aioin kyllä testata vielä uudestaan.. Hyvää viikonloppua kaikille! Oma viikonloppu meneekin varmaan menkkoja odotellessa.

Mä taidankin liittyä tänne teijän mukaan, ku näyttää niin hyvältä nämä plussatuulet!:) Onnea munki puolesta kaikille odottaville!
Eli mä oon 20 vuotias vauvasta haaveilija...ollaan yritetty vauvaa kesän alusta mut eipä kuulu ainakaan vielä...
en oo saanu muualta vastausta, ni osaiskohan täällä joku sanoa et miten nuo siirtopillerit vaikuttaa ovikseen? Mulla menkat ois pitäny alkaa syyskuun toka viikolla, mut siirsin niitä viikolla eteenpäin. Menkat tuli sen viikon jälkee melko normaalisti (vähä runsaampina) ja nyt sit mietin et millonhan seuraavat menkat tulee tai sit ovis. Mulla on säännölliset menkat yleensä.
Ois kiva jos joku osais kertoa, pääsis itekki laskeen uuestaan nuita kiertoja!:)

Leppis

Tervetuloa vaan joukkoon:)
En osaa sanoa noista sun siirtopillereistä mitään et miten vaikuttaa ovikseen.. Olen kanssa kesästä yrittänyt nyt on kolmas yrityskesta menos ja ovista odotellessa:)Jos ei ole ollutkin jo... Onnea vaan yrityksiin:)

heips taas.
hoksasin tänään ihan yhtäkkiä et mullahan menee tänään kp 34/30-34 eikä yhtään oo edes maha kipee vaikka yleensä se kipu alkaa jo muutamaa päivää ennemmin.. :) On kyl masua vähän vihlonu. ja rinnat on arat. Ja periaattees olis ihan mahdollista et olisin raskaana vaikka ei vielä yritetäkkään. (tai vahinkoa ehkä yritetään silleen salakavalasti :)) Mut en uskalla hehkuttaa ku oon joskus aikasemminki ollu jo ihan onnessaan.. Mulla kun ei mitenkään hirveen säännöllinen oo toi kierto. :) viikon päästä vois testailla jos mitään ei kuulu.. Mutta elän täälä teidän mukana siltikin.. halusitte tai ette :)
Niin ja kiitoksia kaikille tervetulleiksi toivottajille.

Yhteistyössä