PIKKUKAKKONEN

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UUSIN
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

UUSIN

Vieras
Pikkukakkosen haaveilijat

Haaveilijat:
Herukka 27/28, y08/06, tyttö 01/05
Mii83 23/25, y08/06, poika 11/04
Tomaatti y09/06, tyttö 11/05
Puh 28/29, y08/06, poika 12/04
Martta 29/34, y07/06, poika 04/06
Ninni 23/24, y08/06, tyttö 01/04
Pioni, 29/35, y09/06, tyttö 01/06
Mallu 32/33, y06/06, poika 01/06
Ipana 26/26, y06/05, poika 09/04
Tia 26/28, y07/06, tyttö 09/05
Myy 25/25, y09/06, poika 11/05
Piitu 25/33 y10/06, poika 12/04
Claire77, 29/29, y 11/06, poika 07/05
Ilona 31/37, y2003, tyttö 07/06
mopsis 29/30, y10/06, tyttö 03/05
Niksu 27/27, poika 12/05, tjot 06/06 (tm 10/06)
Niiskuneiti 29/27, poika 04/06, tjot 09/06
Kapris 27/28, tyttö 09/05, y11/06 (km 10/06)
Ruusa07 31/32, tyttö 08/04, y7/06 (tm 10/06)
Saara 22/22, tjot 10/06, poika 06/06

Odotus-puolelle siirtyneet:
Pinski-70, tyttö 12/04 (+08/06 )
Minni, poika 10/05 (+08/06 )
Rosalinda 27/30, tyttö 12/03 (+08/06)
Maya80 26/27, poika 11/05 (+09/06).
Nirppu, tyttö 10/05 (+09/06)
Moona, tyttö 07/05 (+09/06)
Omppu75 31/33, poika 03/04 (+11/06)

Mietin tässä mistä johtuu kun pillerit jättää pois niin ensimmäiset kuukautiset pillereiden jälkeen on ihan tajuttomat runsaat. Samoin kävi silloin ensimmäistä yrittäessä. Muuten sitten normaalisti vuoto on tosi niukkaa. Eli siis täällä vuodetaan kuiviin :)

Meikäläisellä uusiutui poskiontelontulehdus, kaksi viikkoa oli jopa väliä. Jes, mikä olo... Eikä kehtaisi käydä antibiootteja, jos siitä jostain syystä olisi haittaa raskautumiseen. Saako muuten syödä antibiootteja raskaana ollessa? Jos sitä sattuisi raskautumaan..

Käytiin tekemässä lumiukko ja lumilyhty pihalla, kun oli kerran suvilunta. Kivaa oli!

Piitu kp 3/27

Tuhrua tulee edelleen, menkat kesti tosiaan sen 1 vrk! Tällästä tää on ollu kierukan jälkeen..Miten muilla on menkat ollu hormoonikierukan jälkeen?
Huomasin eilen, että rinnat on taas kutistuneet! Ne oli viimekierron puolivälistä asti 2 vk normaalia muhkeammat ja tosi arat, nyt ne on taas normaalit rukkaset :)
Tosi masentava sää, harmaa ja sateinen.. Sinne sulavat lumet.

Ninni kp 5/28-30

Anteeksi kun täältä ei ole kuulunut mitään. Meillä on järjestelty 2v. synttäreitä.

Lisäksi kun on kierto aluilla, niin ei ole kommentoitavaa. Täti alkaa siirtymään taka-alalle, joten ovista kohti matka käy. Mies lähti täksi viikoksi Helsinkiin koulutukseen. Onneksi tulee ensi viikoksi kotiin. Jos sitä vaikka jaksaisi sänkypuuhiin.

Ja nyt mulla alkoi se tenttirupeama, josta höpissy jo kauan. Tällä viikolla 4 tenttiä ja ensi viikolla 3. Kahdella seuraavalla enää yhdet. Joten jos sitä menisi lukemaan.

Iltaa kaikille
Täälläkään ei mitään uutta, kp10 luultavasti menossa eli ovista päin meilläkin toivottavasti mennään (vaikken usko ovuloivani vielä). Ajattelin ostaa greippimehua huomenna, ja alkaa pitämään silmällä jos tulis vaikka ovislimoja viikon lopulla tai ensi viikolla...

Täälläkään ei mitään ihmeellistä ole tapahtunut, itse olen nyt kolmatta viikkoa opiskelemassa työelämän ja perheen välillä. Poika on ottanut kaiken yllättävän hyvin. Eilen jätin äitille hoitoon ekaa kertaa sillai että mies kävi hakemassa pois. Lähtövaiheessa sanoin hei, hei ja mitäs tämä pikkuinen teki vilkutti kovasti ja jatkoi hommiaan. Ei ollut itkenyt perään eikä kaipaillut. Kai se sitten on niin, että toiset sopeutuu paremmin kuin toiset.

Oviksen olen luultavasti tunnistanut ja sängyssä ollaan oltu aikas mukavasti, nyt sitten katsotaan mitä tapahtuu.

Nyt meneillään kp 23/35 Kylläpäs aika kuluu parin viikon päästä tuon tietää mitä on käynyt...

Jihuu...saatiin esikoiselle korvien putkitus jo torstaille. Tosin vaati aika paljon järkkäilyä, sillä mulla tentti to ja pe. Ja vakuutusyhtiökin vielä mälväs päälle. Mutta kaipa voiton puolella jo ollaan.

Omassa olossa ei uutta. Mies edelleen reissussa, tosin ei kai se oviskaan vielä ole.

mii kp 8/28-31

Moi pitkästä aikaa!

Uskokaa tai älkää, mutta mulla on ollut pari viikkoa sellainen tilanne, että en ole saanut viestejäni läpi. Olen niitä neljä kokeillut, mutta ei ole onnistunut. Liekö sitten duunipaikan ylikuormittunut verkko tai mikä, mutta nyt toivon, että onnistuu täältä kotikoneelta.
Meidän ketju on kivan iso, toivottavasti tosiaan siirtoja tulee pian. Ninnillä oli outoa pientä vuotoa, inhottavaa, kun kierto tekee ihmeitään. Miillä on korvajuttuja ja tenttejä. Meillä ei esikolla ole noita korvatulehduksia juuri ollut..
Luulen tunteneeni oviksen jo kp 13-14, nipisteli ja viilteli siihen malliin, että en voinut olla huomaamatta. "Tehtiin" kakkosta kolmena iltana, kp 15 ei vaan enää jaksettu :)
Tissit on ihan pöhkösti nyt välillä kipeet ja välillä ei, mahassa on jotain tunnetta... MUTTA MUTTA nämä voivat olla vain menkkaoireita. Tässä kierrossa mulla on kyllä jo toiveitakin.. saapi nähdä.

Mä täällä keskityn (tai sitten en keskity) opiskeluun. Äsken sain kolmannen tentin alta pois (kaikki varmaankin mennyt läpi). Vielä olisi 7 edessä. Mitenköhän sitä osaa keskittyä huomenna tenttiin kun on esikoisen korvan putkitus heti sen jälkeen.

Eipä tänne muuta kun toi mies palailee kotiin vasta perjantaina.

Mii kp9/28-31 (kai)

Hei!

Tulin hieman katsastamaan tätä ketjua...on outoa olla täällä, sen myönnän.
Meille syntyi tyttö nyt 17.10.2006 ja ollaan tässä miehen kanssa pohdittu että seuraava saa tulla sitten kun on halukas ilmaantumaan, ainoa vain että synnytin sektiolla...
Tässä pähkäilenkin että saanhan ruveta mahdollisesti heti odottamaan toista?
No, jokatapauksessa, saanhan sentäs haaveilla jo siitä toisesta, edes salaa?
Ensimmäinen lapsi meille oli yllätysvauva, ja koskaan sitä ns. kuumetta en ehtinyt kokemaan, sillä raskaus selvisi vasta viikolla 10, mutta nyt...vauvakuume, voi että se kuulostaisi niin oikealta oireelta..

hej på er...

Täällä taas. Tervetuloa uusille ja moi vähän vanhemmille tutuille. Kiitos kaikille myötätunnosta :) Toivottavasti Miin poitsun korvien operointi sujuu hyvin ja sitten alkaa sairastelu helpottaa! Meilläkin ollaan vaihteeks vähän terveempiä, täytyy toivoa että ei nyt heti uusi flunssa iske.
Kierto alkaa hiljakseen olla loppusuoralla. Nyt on kp 25/28-32, mutta ovis oli kp 16 (vai 17...?), niin tulee varmaankin tuo pitempi kierto. En oikeen osaa sanoa, pitäskö jännäillä. Kun skeptikko minussa sanoo, että ei tää mitään oo ja toiveikas haaveilija huomauttaa että voi se ollakin... Mua on nimittäin pari päivää pikkasen etonu jostain syystä: on ikäänkuin pala kurkussa, mutta ei missään nimessä mitään oksettamista tai vastaavaa. Tänään on koko ajan röyhtäyttänyt... (oikein mukavaa). Eli siis vähän niinkuin närästäisi. Sellainen juttu myös, että mulla on päivällä hiki ja illalla posket helottaa, mutta saattaa viluttaa. Mut hei, näähän on varmaan pms-oireita, eikä mitään muuta!!!! Nyt mopo takasin talliin ja lukko kiinni.

Jännäilen virallisesti vasta ensi viikolla, siihen asti ompi pakko hillitä kaikki testailumieliteot. Olishan se silti ihanaa...

Claire

Vaikkei kakkosen odotukseen kuulukaan niin laitan silti: Esikoisen putkitus ja leikkaus onnistuneesti takana. Nukutuslääkäri oli myöhässä, joten operaatioa päästiin aloittamaan vasta neljän jälkeen. Joskus vähän ennen viittä lääkäri lähti pois ja 17.20 poika heräsi. Kaikki oli mennyt hyvin, kitarisa myös poistettiin. Oli kuulemma tosi iso ja märkiintynyt (tai jotain). Korvissa ei tällä hetkellä ollut tulehdusta, mutta oikeassa näkyi jotain virheellistä. Poika toipui leikkauksesta hyvin. Heti herättyään pyysi tai oikeastaan vaati mehua. Söi myös jäätelöä. Pikkukakkosen jälkeen päästiin kotiin. Kotona esikoinen leikki ihan normaalisti. Ainoa pipi on kuulemma kädessä, jossa siis oli tippa. Korvia tai kurkkua ei arista yhtään. Mun äiti jäi meille yöksi, jotta mä saan nukkua kunnolla etten ole ihan väsy huomisessa tentissä.

Ihanaa mies tulee huomenna kotiin, jos sitten saisi aktiivisuutta makkariin.

Minä liityn mukaan runsaslukuiseen joukkoonne. Elättelin toiveita helposta raskautumisesta, kun ensimmäinen tärppäsi nopeasti, mutta eihän se ihan niin vain käynytkään. Esikoistyttö syntyi 8/05. Menkat alkoivat kesäkuussa ja siitä lähtien on ollut mielessä pikkusisaruksen tekeminen. Meillä on ollut vähän aktivoitumisongelmia makuuhuoneen puolella. Tositoimiin ryhdyimme vasta 9/06. Kiertoni on epäsäännöllinen, noin 28-37 pv. Siitäkin saattaa heittää, joten ovulaatioajankohdan bongaaminen on vaikeaa.

Nyt on menkat loppumassa, joten ensi viikolla pitäisi aloittaa uudet yritykset. Kunpa vaan jaksaisi. Hankalaa, kun kumpaakaan ei oikein huvita. Eipä olisi nuorempana uskonut, että seksistäkin tulee pakkopullaa. Oletteko te ajoittaneet hommailut pelkästään oviksen tienoille vai harrastetaanko teillä yhä huviseksiäkin? Kuinka tiheään jaksatte peittoja pelmutella?

Claire77: kokeilit laittaa mopoa talliin ja ovea lukkoon.. Noh, multa on kyllä nyt karannut aivan käsistä.
Kääk. Luen oireita (siis minä, joka alkuun täällä rehentelin rauhallisuudestani...heeh) joka päivä ja nyt olen aivan varma, että olen raskaana. Eli mikäli menkat alkaa ensi viikon ti, putoan korkealta! Miten tässä näin kävi....? Mulla on kp 24 ja oikreita: raudan maku suussa, paleltaa, vatsa turpoaa iltaisin älyttömäksi palloksi, rintavarustus tosi kipeä ja alamahassa nipistelee ja vihloo. Niin ja noi sormet turpoaa. Mä olen nyt ihan varma ja pelottaa, että miten käy, jos täti tuleekin! Millä ton ajan sais kulumaan nopeammin, että pääsis jo testaamaan.. uskaltaiskohan sitä jo viikonloppuna jollain herkällä testillä, kun ovis oli jo kp 14?? huiiiiiiiii, mua jännittää.

Tervetulao Sinda, täällä se kuume nousee. Minäkin olin alussa ihan rauhallinen :)

Mii: Hienoa, että kaikki meni hyvin! Reipas pikkumies :)
Tervetuloa Sinda. Meillä ainakin vielä jaksetaan sekstailla muutenkin kuin vauvantekomielessä, mutta loppukiertoon kyllä vähän jäähtyy, täytyy myöntää. Ovulaatiotestit saattaisivat auttaa "parhaan" ajankohdan löytämiseen , jos ei ole haluja/aikaa kovin usein sänkyyn hypätä.
Puh: Mopo on karannut tallista täälläkin, mikään lukko ei sitä pidellyt... :/ Tietäähän sen, että malttamaton kun oon, niin testasinkin jo mammaksin herkällä testillä ja kp vasta 27/28-32!!! Nega tietenkin...(plaah) Poitsusta plussa tuli 32/29 ja silloinkin haalea, joten mitä muuta nyt vois odottaa! Sitäpaitsi vatsassa välillä nipistelee menkkakipumaisesti, mutta äklötys ei ole kadonnut mihinkään. Taidan vaan lisätä sen menkkaoireisiini ja asennoitua niin, että yritys jatkuu ensi kuussa... prkle! Haluaisin jo kovasti odottamaan. Paras ystäväkin paljasti juuri plussanneensa ja heillä tuo näyttää tapahtuvan niin, että "hups, taidan olla taas raskaana kun kerran oltiin ilman ehkäisyä". En ole katkera, mutta kumminkin...

Joka tapauksessa en testaa ennen ensi viikon keskiviikkoa, ellei menkat sitä ennen tuu. En varmana testaa! :)

Claire 27/28-32

Moi pikkukakkosesta haaveilijat!
Löysin ketjunne pari päivää sitten ja päätin tulla mukaan sindan kirjoituksen innoittamana. Aivan kuin olisin omaa tekstäni lukenut useissa kohdin. :) Meille syntyi potra poika viime vuoden lokakuussa (ei-suunnitellulla) sektiolla. Toipuminen kesti kauan. Elokuun alussa ajattelin, että uskaltaisin jo raskautua uudelleen. Olimme aivan varmoja, että pikkukakkonen tärppää HETI, samoin kuin esikoinen. Mitä vielä! Ei ole onnistuttu vieläkään. Pitäisi varmaan yrittää ahkerammin, mutta kun ei meinaa aina jaksaa. Minulla alkaa olla jo sen verran ikää (35), että pelkään pojan jäävän ainokaiseksi.

Onnea yritykseen teille kaikille!

Mii:lle: hienoa että koettelemus on nyt takana ja meni hienosti!! :)
Sinda: tervetuloa! Meillä myllätään ehkä kerran pari viikossa, joskus enemmän joskus vähemmän. Yleensä kyllä vaan viikonloppuisin... Väsyä ja kiirettä riittää...
Puh1 & Claire: aaaah miten ihanaa, nyt kyllä täälläkin jännäilen teidän puolesta!!!!!!!!!! Ihan innostun tosissani jos teillä nyt vaikka tärppäisi, ompas jännää!!!

Itselläni on kp 15 menossa kai, ja ovista tässä odottelen. Ei kyllä välttämättä edes tule, ja limoja odottelen, en muusta kyllä taitaisi tunnistaa. Greippimehua kovasti juon joka päivä...

PIKKUKAKKONEN
Pikkukakkosen haaveilijat

Haaveilijat:
Herukka 27/28, y08/06, tyttö 01/05
Mii83 23/25, y08/06, poika 11/04
Tomaatti y09/06, tyttö 11/05
Puh 28/29, y08/06, poika 12/04
Martta 29/34, y07/06, poika 04/06
Ninni 23/24, y08/06, tyttö 01/04
Pioni, 29/35, y09/06, tyttö 01/06
Mallu 32/33, y06/06, poika 01/06
Ipana 26/26, y06/05, poika 09/04
Tia 26/28, y07/06, tyttö 09/05
Myy 25/25, y09/06, poika 11/05
Piitu 25/33 y10/06, poika 12/04
Claire77, 29/29, y 11/06, poika 07/05
Ilona 31/37, y2003, tyttö 07/06
mopsis 29/30, y10/06, tyttö 03/05
Niksu 27/27, poika 12/05, tjot 06/06 (tm 10/06)
Niiskuneiti 29/27, poika 04/06, tjot 09/06
Kapris 27/28, tyttö 09/05, y11/06 (km 10/06)
Ruusa07 31/32, tyttö 08/04, y7/06 (tm 10/06)
Saara 22/22, tjot 10/06, poika 06/06
Marsipaani 27/28, y08/06, poika 10/05

Odotus-puolelle siirtyneet:
Pinski-70, tyttö 12/04 (+08/06 )
Minni, poika 10/05 (+08/06 )
Rosalinda 27/30, tyttö 12/03 (+08/06)
Maya80 26/27, poika 11/05 (+09/06).
Nirppu, tyttö 10/05 (+09/06)
Moona, tyttö 07/05 (+09/06)
Omppu75 31/33, poika 03/04 (+11/06)

Puh1: Tuo raudan maku suussa viittaa vahvasti plussaan. Ennen esikoisen plussausta ainoa oireeni oli raudan maku. Koskaan muulloin en ollut sellaista tuntenut. Plussauksen jälkeen vasta tuli muitakin merkkejä raskaudesta. Pistävä kipu rinnoissa oli yksi hyvin selvä oire. Ennen viime menkkoja rinnoissa tuntui juuri samanlaiselta ja elättelin jo toiveita. Nyt voin lisätä sen menkkaoireisiin. Toistaiseksi aion luottaa vain tuohon raudan makuun suussa.

marsipaani: minulla myös ikää 35, joten pieni paniikki on takaraivossa. Välillä haaveilin jopa kolmesta lapsesta, mutta saisipa nyt edes sen toisen.

Voisiko joku ystävällinen vinkata, miten greippimehu edistää raskautumista. Pitäisiköhän minunkin kokeilla, vaikken pidäkään greipin mausta. Ja vielä toinen tyhmä kysymys: mitä tarkoittaa kauttaviivalla erotetut luvut nimimerkin jälkeen. Kierron pituuttako?

sindalle: greippimehun pitäisi kuulemma paksuntaa kohdun limakalvoa että siihen olisi helpompi tarrautua..... ;)
oma ikä/miehen ikä

korjatkaa ihmeessä jos oon väärässä...!

Eilen sain miehen takaisin kotiin ja sen kunniaksi sain kun sainkin miehen sänkyyn. ;o) Tosin ei taitanut olla nyt vielä otollisin aika, mutta tästä hyvä jatkaa.

mii kp 12/28-31

Sindan kyselyyn: Meillä noi sänkyhommat ovat aika vähässä (yritä siinä sitten tulla raskkaksi). Mies ei tiedä kierrosta mitään, joten sille kaikki seksi on huviseksiä. Mutta kyllä toi seksi on pääsääntöisesti mahdollisesti oviksen tietämillä. Ei pakosti tähdättynä, mutta se on oikeastaan ainoa aika kun mua haluttaa.

Ja tervetuloa uudet!!!

Täällä ei edelleenkään menkkoja, mutta eipä paljon toiveitakaan (enää). Mahassa nimittäin jo pari päivää nipistellyt menkkamaisesti. Viime kuussa ei ollut juurikaan menkkakipuja, mutta nyt ilmeisesti taas on... Ärsyttää tää epätietoisuus: alkais jo, niin pääsis tästäkin piinasta!!!

Claire 29/28-32