PIKKUKAKKONEN

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Puh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä oon taustaillut toooosi pitkään. Nyt on pakko kirjoittaa pitkästä aikaa, kun hermo menee kohta - tänään siis kp1... Mulla ykkönen 04/05, tuulimuna kaavittiin heinäkuussa 06 ja ykkösen jälkeen ei ole käytetty mitään ehkäisyä. Miten ihmeessä tää tärppääminen voi olla näin hemmetin vaikeaa?!? Varsinkin kun ykkönen saatiin alulle heti, odotuksen olivat tietysti korkealla kakkosenkin suhteen. Kierto on kuin kello, 28 päivää. Oviksen tunsin kierrossa, josta tuloksena tuo tuulimuna ja samoin ovis-tuntemukset vahvana kaavinnan jälkeisten menkkojen jälkeen ekassa kierrossa. Sen jälkeen ei mitään, ei mikäänlaisia oireita, eli kaksi kiertoa ollut täyttä "hakuammuntaa". Ja erona aikaisempiin oviksiin ennen synnytystä, oireet todella vahvat, nyt on ollut alavatsa välillä niin kipeä, että käveleminenkin on työn ja tuskan takana.

Pakko kai tässä olis jotain keksiä avuksi, kohtahan ykkönen ehtii kouluun ennen kakkosta... Ja toiveissahan oli tietysti pieni ikäero. Onko kellään kokemuksia esim homeopaattisista? Varmaan sieltäkin puolelta löytyy jotain näihin juttuihin. Entä mitä ne clomit ovat? Vitamiinit ja greippimehut olleet käytössä monta kiertoa - greipin vaikutuksen olen kyllä huomannut, mutta eipä siitäkään ole apua ollut.

Juttelin neuvolassa jossain vaiheessa tästä, mutta siellä vaan voivottelivat ja sanoivat että pitää odottaa vuosi ennenkuin pääsee tutkimuksiin. Mistä vuosi lasketaan? Ykkönenhän on jo yli 1,5 v vai lähtikö laskuri uudestaan käyntiin, kun kerran tuulimunan verran tärppäsi? Entä mistä saa tietoa yksityisistä klinikoista? Ainakaan mun tietääkseni tällä seudulla ei ole mitään lapsettomuuteen (jos näin voi sanoa kun yksi jo on) erikoistuneita lääkäreitä.

Entä jos en tunne ovista, niin mistä se kertoo? Etten ovuloi ollenkaan?

Toivottavasti joku jaksaa vastailla. Ja mukavahan se on huomata, että tärppejä on täällä tullut! Pakko vaan jaksaa uskoa, että jossain vaiheessa minullekin.

Mä en kyllä osaa sulle Milla mitään järkevää neuvoa antaa...=( Clomeista saat varmaan parhaan tiedon vaikkapa googlettamalla, greippimehuhan kaiketi auttaa siihen limakalvoon, eli jotensakin munasolun kiinnittymisen pitäisi olla sen avulla jotenkin helpompaa tjtn... Olen kuullut et homeopatiasta on ollut joillekin apua, siitäkin varmaan saa tietoa ihan kyselemällä asiantuntijoilta tai sit netistä kahlaamalla.

Mä en ole itse koskaan sen kummemmin tuntenut ovista, tai ainakaan osannut yhdistää oireita moiseen, silti esikoinen pamahti aluillensa ihan varoittamatta. Eli ei kai se suoraan verrannollista ole siihen ettei ovuloisi ollenkaan. Eikös terolutit jotenkin vaikuta just tohon ovuloimiseen tai ainakin pidentävät sitä luteaalivaihetta (siis sitä ovulaatiosta menkkojen alkamiseen välistä aikaa)? Korjatkaa nyt hyvät ihmiset virheelliset käsitykseni...

Varmaankin apua voisit noihin lääkärijuttuihin saada ihan terveyskeskukseen tai sairaalalle soittamalla. He osaavat ohjata ainakin oikeaan osoitteeseen. Ja niitä yksityisiä lääkäriasemia löytyy aika helposti myös netin kautta.

Yllättävän usein muuten kuulee, että esikoinen on tullut "helposti" ja sitten toista lasta joudutaan yrittämällä yrittämään ja jopa hoitoja hakemaan. Tai sit esikoinen on hoidoilla alkuun saatettu ja sit kakkonen tulla tupsahtaa ihan helposti.. Mistähän tuokin muuten johtuu...

Nyt tää yökukkuja lähtee kyl nukkumaan ja lakkaa puhumasta asioista joista ei oikeasti tiedä yhtään mitään... =) Öitä.

Milla: Me toivottiin esikoista yli kaksi vuotta ja ehdin kokeilla vaikka mitä. Testasin greippimehut, jotain yrttitippoja (en todellakaan muista nimeä, mutta kauhean makuisia). Alkuun en minäkään ovista tunnistanut, mutta vuosien varrella opin tunnistamaan sen. Clomeilla olen tullut raskaaksi. Clomit saavat siis aikaan normaalin ovulaation. Mullahan kävi niin, että munasoluja kypsyi oikein urakalla ja saatoin löytää (ovistesteillä) kolmekin ovulaatiota kuussa ja kystiä tuli ja meni (puhkeamattomia munarakkuloita).

Meidät molemmat tutkittiin ja vikaa ei pitäisi olla kummassakaan, mulla tosin vasen munanjohdin mahdollisesti tukossa, mutta sen ei pitäisi vaikuttaa. Mä kävin yksityisellä gynellä (erikoistunut synnytyksiin ja naistentauteihin), joka teki osan tutkimuksista, ja laittoi sitten lähetteen lapsettomuuspolille. Ovista tutkitaan ovistesteillä, verikokeilla ja ultralla. Alkuun voisit päästä ostamalla tai tilaamalla netistä (esim. mammaksi.fi) ovistestejä ja katso niillä, että tuleeko ovista. Jos et pariin kuukauteen löydä ovulaatiota, niin mene käymään gynellä. Kannattaa tehdä ovistestejä n. 5-8 kuussa (peräkkäistä päivää).

Enempää en ehdi nyt kirjoitella, mutta jos haluat kysyä jotain, kysy pois.

Saara (ei tietoa kp:sta, kun ei ole menkat vielä alkaneet)

Eilen illalla katosi rintojen pakotus kokonaan. Näin ollut kahdessa edellisessäkin kierrossa. Pari päivää ennen menkkojen alkua oireet katoaa eli kyllä ne menkat kohta alkaa, kuten epäilinkin. Pitää yrittää olla masentumatta ja huokasta helpotuksesta kun kykenee keskittymään tentteihin.

Esikoinen kävi tänään 2v. kuvassa. Kaipa sieltä muuta onnistunutkin kuva tuli.

Milla: Mä en oikeastaan tiedä koska mulla on ovis. Nyt epäilen että kahdesti olen huomannut, mutta koskaan aikaisemmin en ole osannut löytää oireita siitä. Ja nytkin on ihan hakuammuntaa eli se ettei tunnista ovista ei tarkoita ettei ovuloi. Ei kaikkilla ovis tunnu.

mii kp 27/28-31

Hurjastippa on tullut viestejä sitten viime visiitistäni, kivaa! En oo vaan ehtinyt lukemaan ja kommentoimaan pahemmin :(
Tänään mulla tuli hieman vuotoa, en tiedä olisko mun ekat menkat peräti (!!!), mutta ei ole runsasta kuten ennen synnytystä oli aina. Täytyy kattella jos vuoto jatkuu niin sitten kait ne VOI olla menkat ja minäkin pääsen laskemaan päiviä ja koittamaan kakkosta :)

Meilläkin neiti lähti alkuun Clomeilla. Ovista en kyllä tunnista sen kummemmin, mutta sitä kummaa "limaa" mulla tuli joku aika sitten, joten olisko sittenkin ollut mun eka ovis ja nyt ekat menkat. Eka tärppi meillä oli mielestäni greippimehun ansiota! Ja punaviiniä otin lasin per päivä verenkiertoa parantamaan (vai mitälie tekosyitä heh heh)... Ovista joskus tikutin kanssa mutta se näytti aina ihan päin puita, niin ja sitten kun olin clomeilla niin ovistikuthan ei toimi.

Mä oon vähän sekasin kellä on mahis seuraavaan plussaan, mutta onnea kaikille piinailijoille!!! :))

Ilona kp 1 (ehkä.......)/en tiedä kierron pituutta

Onpas tiukassa Mii83:n naperon korvatulehdus, uusiutuu vaan kokoajan.. Pahoittelen ja paljon voimia voittamaan se tulehdus!

Hienoa Ilona jos menkat alkavat oikeasti!

Minulla on niin veemäinen päivä että ette uskokkaan. Miehen veli pyysi miestäni kummiksi tytölleen, mutta ei minua ja ollaan oltu 8 vuotta yhdessä.. prkl, en minä ole niin paha ihminen... kyllä minua sieppaa ja mies ei ollenkaan puolustanut minua.. Sori, purkaus, minulla vaan on nyt ketutus..

Menisi nyt vko nopeasti niin pääsisi jännäämään alkaako menkat vai ei? Minä olen ollut ihan tuulellakäypä nyt viimeisen viikon, itkeä tihruutan joka pikku asiasta ja suutun jokaisesta. Mahassa nippailee menkkamaisesti ja vvuoto on runsasta. Mutta se minusta..

Plussatuulia kaikille ja tsemiä!

Piitu kp 23/28(ei varmuutta vielä pituudesta)

Kiitos vastauksista!

Mietin tuossa ovis-asiassa sitä, että kun muutama ovis oli niin älyttömän selvä limoineen ja lisäksi oli ne todella reilut alavatsakivut (ja nimenomaan synnytyksen jälkeisiä juttuja nämä) että aikalailla kroppa muuttuu synnytyksen myötä. Myös menkat ovat erilaiset kuin ennen ykköstä, vaikka säännöllisesti mentiin silloinkin.

Mutta mistähän se oikeasti johtuu, että kakkonen voi olla niin paljon vaikeampi saattaa alulle? Kun kerran ollaan jo "todistettu", ettei kummassakaan ole mitään "vikaa". Vai miten esim munanjohtimet menee tukkoon? Eli voiko tukos tulla ykkösen jälkeen eli jos sen takia ei tapahdu mitään? Jotenkin kova hinku pohtia syitä, miksei onnistu. Tai sitten on vaan niin kova stressi päällä työasioiden takia ja hommailutkin ykkösen takia vähemmällä kuin aikaisemmin kaksistaan, ettei sen ihmeempiä syitä tarvitse..

Heippa ja hyvää isäinpäivää jokaiseen perheeseen! Saikos isät jotain lahjoja? Me annoimme pojan kanssa isille "isä osaa" t-paidan ja kortin.

Tervetuloa Milla! Itelläni ei ole sen kummempaa kokemusta ovulaatiosta, kuin että tässä kierrossa olen sitä menestyksettömästi yrittänyt löytää... Eli oon kokeillut ovistikkuja eikä niihin ole ilmestynyt kuin haalea viiva... :( Toivon, että meillä ei kakkosen alulle saattaminen olisi kovin vaikeaa, sillä en toivoisi kovin isoa ikäeroa lapsille. Mutta mitä enemmän näitä keskusteluja lukee, niin tajuaa, että lapsia ei tosiaankaan tehdä tyyliin "haluan kesävauvan", vaan niitä saadaan!

Mii:lle voimia korvatulehduksen kanssa! Meillä taitaa alkaa antibiootit puremaan, mutta aivan hirvee räkä-yskä vaivaa edelleen sitkeänä poikaa. Onneksi just sain sen tuonne sammumaan päiväunille. On nimittäin melkoisen kärttyinen kaveri ollut viime päivinä.

Nyt painun lueskelemaan ihan rauhassa hetkeksi. Nautin kyllä siitä pienestä levähdyshetkestä, mikä näin päikkäreiden aikana mulle suodaan :)

Claire kp16/28-31(?)

Kuumetta esikoisella edelleen ja nukahti päiväunille toooosi nopeasti. Taitaa olla aika kipeä. Suutaan valittelee eli ilmesesti hampaita tulossa. Enää puuttuisi 4 hammasta. Esikoisella siis ollut aina korvatulehdus mm. silloin kun on hampaita tullut ja nyt mun mielestä olisi taas tulossa. On siihen malliin sormet suussa ja kun poika itekin sanoo että suuhun sattuu. Eli jos noi tulehdukset ovat hampaisiin yhteyksissä, niin ihanaa kohta loppuvat. Toivossa hyvä elää...

Omaa oloa ei ole kerennyt seuraamaan. Paitsi mua paleltaa! Näinköhän tulen itsekin kipeäksi.

Mii kp 28/28-31

Meidän isi lahjottiin jo pari viikkoa sitten, kun nyt on työreissussa isänpäivän yli. Sai sukat ja Xbox-pelin... =)

Meillä esikko on myös kipeänä, taas. Oli silloin aiemmin 40 asteen kuumeessa 5 pvää, sitten oli viikon terveenä, yhden päivän 40 asteen kuumeessa, viikon terveenä ja nyt ollut 38-39 kuumetta eilisestä saakka. Ihan uskomatonta. Ekalla kerralla löytyi alkava korvatulehdus ja sai antibiootti-kuurin, tokalla kerralla ei löytynyt mitään syytä moiselle kuumeelle ja nyt ajattelin odotella ainakin huomiseen ennen kuin vien uudellen. Jos se kuume nyt taas laskeekin ihan omia aikojaan pois... Toivossa on hyvä elää.

Mä olin ihan varma et mun menkat alkais viikonlopun aikana, tuli just sellainen tunne perjantai-iltana. Nyt ei sit taas ole mitään "oloa". No, kai ne sieltä tulee sitten kun ne kerkiää. En ole jaksanut laskeskella kiertopäiviä vieläkään, kun en oikein edes tiedä varmaksi mistä lasketaan kp1 tuulimunan jälkeen.

Toivottavasti teidän lapsukaiset paranevat pian ja äidit säästyvät moisilta taudeilta kokonaan! Mukavaa isänpäivän jatkoa.

Mulla alkoi tänään tuhruttelu, eli menkkojen pitäis alkaa muutaman päivän sisällä. Rintojakaan ei enää arista.
On aika jännää tosiaan, että kakkosen saaminen tuntuu niin paljon vaikeammalta! Osasyy on kait se, ettei enää ole aikaa peuhata silloin kun huvittaa. Onneksi aika menee melko nopeasti, et tulee taas uus mahis..Harmi vain, että eskoinenkin tässä ajan nopeassa kulussa varttuu todella nopeasti ja ikäero kasvaa turhan pitkäksi! Mutta uskon, että lapsi tulee silloin kun sen aika on. Ja jos ei enempää lapsia suoda, on sentään yksi.
Ninni kp 26/28-30

Ninni, voi HARMI! ;( (Onko sulla muuten aina ollut tuota tuhruttelua loppukierrosta, eikös se voi olla merkki keltarauhashormonin epätasapainosta vai oonko ymmärtänyt väärin?)

Mä luin jostain lehdestä, että Suomessa yleisintä lapsettomuutta on just sekundäärinen lapsettomuus eli pikkukakkosta ei kuulu..Minulla "yritystä" on niin vähän vasta, mutta turhauttaahan se. Mutta meillä varmasti osasyy tulee olemaan toi, että esikoisen vuoksi ei niin spontaania kanssakäymistä ole eikä kai tule vähään aikaan...;) - siispä täytyy vähän yrittää laskeskella jne..

Pioni kp5/29

Haaveilijat:
Herukka 27/28, y08/06, tyttö 01/05
Mii83 23/25, y08/06, poika 11/04
Tomaatti y09/06, tyttö 11/05
Puh 28/29, y08/06, poika 12/04
Martta 29/34, y07/06, poika 04/06
Ninni 23/24, y08/06, tyttö 01/04
Pioni, 29/35, y09/06, tyttö 01/06
Mallu 32/33, y06/06, poika 01/06
Ipana 26/26, y06/05, poika 09/04
Tia 26/28, y07/06, tyttö 09/05
Myy 25/25, y09/06, poika 11/05
Piitu 25/33 y10/06, poika 12/04
Claire77, 29/29, y 11/06, poika 07/05
Ilona 31/37, y2003, tyttö 07/06
mopsis 29/30, y10/06, tyttö 03/05
Niksu 27/27, poika 12/05, tjot 06/06 (tm 10/06)
Niiskuneiti 29/27, poika 04/06, tjot 09/06
Kapris 27/28, tyttö 09/05, y 11/06 (km 10/06)
Ruusa07 31/32, tyttö 08/04, y 7/06 (tm 10/06)
Saara 22/22, tjot 10/06, poika 06/06

Odotus-puolelle siirtyneet:
Pinski-70, tyttö 12/04 (+08/06 )
Minni, poika 10/05 (+08/06 )
Rosalinda 27/30, tyttö 12/03 (+08/06)
Maya80 26/27, poika 11/05 (+09/06).
Nirppu, tyttö 10/05 (+09/06)
Moona, tyttö 07/05 (+09/06)
Omppu75 31/33, y04/06, poika 03/04

Päivitin vaan listaa..Ompun laitoin plussanneisiin..:)

Pikkukakkosen haaveilijat
Haaveilijat:
Herukka 27/28, y08/06, tyttö 01/05
Mii83 23/25, y08/06, poika 11/04
Tomaatti y09/06, tyttö 11/05
Puh 28/29, y08/06, poika 12/04
Martta 29/34, y07/06, poika 04/06
Ninni 23/24, y08/06, tyttö 01/04
Pioni, 29/35, y09/06, tyttö 01/06
Mallu 32/33, y06/06, poika 01/06
Ipana 26/26, y06/05, poika 09/04
Tia 26/28, y07/06, tyttö 09/05
Myy 25/25, y09/06, poika 11/05
Piitu 25/33 y10/06, poika 12/04
Claire77, 29/29, y 11/06, poika 07/05
Ilona 31/37, y2003, tyttö 07/06
mopsis 29/30, y10/06, tyttö 03/05
Niksu 27/27, poika 12/05, tjot 06/06 (tm 10/06)
Niiskuneiti 29/27, poika 04/06, tjot 09/06
Kapris 27/28, tyttö 09/05, y 11/06 (km 10/06)
Ruusa07 31/32, tyttö 08/04, y 7/06 (tm 10/06)
Saara 22/22, tjot 10/06, poika 06/06

Odotus-puolelle siirtyneet:
Pinski-70, tyttö 12/04 (+08/06 )
Minni, poika 10/05 (+08/06 )
Rosalinda 27/30, tyttö 12/03 (+08/06)
Maya80 26/27, poika 11/05 (+09/06).
Nirppu, tyttö 10/05 (+09/06)
Moona, tyttö 07/05 (+09/06)
Omppu75 31/33, y04/06, poika 03/04 (+11/06)

Pieni tarkennus :)

Moi,

Mä olen käynyt lukemassa ahkerasti, mutta kun sitten olisin laittanut viestiä, niin aina on jonnekin ennätettävä.

Olen tässä mietiskellyt ittekseni, että antaisivatkohan nuo terveydehuollon ihmiset tuolle mun pikku veijarille sen influenssa rokotteen ja oliskohan siitä mitään vaaraa. Pojalla on nimittäin sydämessä kaksi reikää ja ollaan niin sanotusti tarkemmassa syynissä tuolla sairaalassa... Mene ja tiedä, kahden viikon päästä tuota vois kysyä kun on sydänspesialistin kontrolli.

Vauva haaveilu täällä jatkuu, mutta en usko, että meille plussa tärähtää ennenkuin esikon imetys ratkaisevasti vähenee tai loppuu. Nimittäin oviksen tunnistan sellainen aikas kiva kipu löytyy, mutta siinä vaiheessa kun sitten olis tuo kiinnittyminen tapahtumassa mua supistelee samalla tavalla kuin jälkisupistusten aikana. Kierto on ollut pitkä, mutta säännöllinen, joten uskoisin sen olevan melkein kunnossa :) mutta mene ja tiedä.

Niin meillä isä sai tohvelit (ei aina juokse alakertaan saunomaan avojaloin)ja kakut niin kuin asiaan kuuluu.

Nyt jos pistäis vaatteet päälle ja lähtis vähäksi aikaa ulos reippailemaan vaunujen kanssa.

mallu kp15/35 siis melkein oviksessa kiinni jälleen

Testailinpa tänään huvikseni ja negahan sieltä tuli. Ei sitä ihminen osaa odottaa tarpeeksi pitkälle vaan tuhlailee testejä. Mitään oireitakaan kun ei ole niin pitäisi jaksaa odottaa niitä menkkoja.

Syynä miksi testasin oli se että esikoista hiukan ahdistellut ja ajattelin että jos sitä joudutaan osastolle niin olisi hyvä tietää onko raskaana. Esikoisella oli kuitenkin keuhkoissa kaikki ok eli ei kuulunut rohinoita eikä vinkunoita, mutta ilmeisesti sitten on streptokokki (?), oli kurkku sen verran peitteinen että ottivat terveyskeskuksessa nieluviljelyn. Keskiviikkona saadaan tulokset.

Mii kp 29/28-31

Heipä hei!
Tulin tuolta odottajien puolelta kuikkimaan entistä haaveiluketjuani....:) Uusia on näköjään liitynyt joukkoon ja onpa mukavasti plussakin tupsahtanut Omppu75:lle! Parhaimmat onnittelut siitä!:)

joulunalusterveisin, Rosalinda rv 15+5

Mulla on ollu kierukanpoiston jälkeen tällästä tuhruttelua. Oon miettiny, et jos en vielä vaikka ole ovuloinut ja siksi menkat tälläset että pari päivää tuhrua ja sit 2-4 veristä päivää sitten taas tuhrua. En tiedä milloin ois syytä mennä lääkäriin? Saako ne keltarauhashormonit jollain lääkkeillä tasapainoon?? Mulla on ollu ennen ekaa lasta munasarjoissa kysta, joka täytyi puhkaista. Onkohan keltarauhashormonilla jotain osuutta kystien syntyyn?

Mä en jaksa. Esikoinen ei suostu enää ottamaan antibioottia, sylkee kaiken pois. Itku tuli molemmilta kun väkisin täytyy antaa. Oma juuri ja juuri huomattu tuhru ei tunnu miltään nyt. Mieli on niin alla esikoisen sairastelujen takia.

Mii kp 29/28-31

Mun hormonit on varmaan ihan sekaisin. Ensinnäkin minun hiukset rasvoittuu ihan älyttömän nopeasti, kun yleensä ei ole rasvoittuneet. Mielialat heittää häränpyllyä ja olen kiukkuinen kuin ampiainen. Valkovuotoakin on ollut ja mahaa juilii lähes jatkuvasti, turvottaa. Menkkoja odottelen alkavaksi torstaina/perjantaina (voi tietysti olla menkkakipujakin..). Saa nähdä alkaako, on kyllä sellaiset oireet että vois olla vaikka alkamatta.

Yritän koko ajan puhua itselleni järkeä, että en ole raskaana, ettei se pettymys olisi niin paha.

Onko muilla ollut mitään tällaisia "kuviteltuja" oireita?

Piitu 25/28

Mii: tosi harmi nuo sairastelut, voimia!!!

Mä kävin lukemassa viestejä tuolta vauvanhoito puolelta ja silmään kävi ketju missä puhuttiin siitä ettei menkkojen alkaessa voi vielä välttämättä yrittää kakkosta, koska ne menkat voi kuulemma taas "hävitä" ja mahikset sen mukana. Mulla tosiaan on just nyt ekat menkat menossa, ja ajattelin tosiaan laskeskella päiviä, mutta sitten kyllä kismittää jos kierto venyy ja venyy ja venyy vaan, äh. (kuulostampa ahneelta, mutta minkäs sille voi kun vauvakuume polttaa niin ;)

Piitu: ekaa yrittäessä joka kierrossa mulla oli "oireita", kaikenlaisia, mutta sit kun tärppäs niin ei ollut mitään sen kummempaa mistä olisin arvannut, jotain pientä kyllä ja runsas valkovuoto oli mulla yks oikea oire...

Ilona kp 3/?

Mii:Voi ei, on tosi ikävää kyllä tuo kun joutuu pientä huudattamaan. Tiedän itsekin kokemuksesta, kun ollaan allergia-asioiden takia rampattu lääkäreissä ja tutkimuksissa..hyväähän siinä tarkoittaa, mutta ei pieni sitä vielä välttämättä tajua. Tsemppiä. Toivotaan, että sulla tuhru häviää ja plussaat :)

Piitu: Iiiiiiks, kuulostaa hyvältä...*peukkuja* Mulla oli esikoista yrittäessä monessa kierrossa vaikka mitä oireita, mutta oli kyllä siinä tärppikierrossakin, ainoa mikä oli uutta oli se, että jotenkin vaistosin, että plussaan ja niinhän siinä sitt kävikin..Ehkä tuollaista hiusten rasvoittumista kuitenkin on vaikea kuvitella, että....;)

Ilona: Eipä siinä mitään häviä, jos aattelet, että nää on ekat menkat ja toimit sen mukaan. Mulla kierto hieman on venähtänyt (n. 3 päivää) raskautta edeltäneistä kierroista, mutta ei muuta kuin yrittämään ja sitten voidaan piinailla...;)

Pioni kp6/29 ja vielä jatkuu menkat...argh!

Kyllä se taitaa olla kp 1/28-31. Ei kyllä haittaa. Mua ahistaa nyt niin pirusti toi esikoisen tilanne. Jos jatkaa tota lääkkeen pois sylkemistä, niin vaihtoehdoksia jää sairaalaan meno. Enkä mä jaksa, kun lisäksi torstaina alkaa 10 tentin tenttiputki.

Pahoittelut kaikille, joilla menkat alkoi (paitsi Ilonalle, joka pääsee vihdoin "oikeasti" yrittämään).

Piitu: Lupaavalta kuulostaa, toivottavasti olisi tärpännyt!

Viime viikolla säikähdin yhtenä päivänä ihan älyttömästi, oli tosi huono keli ja melkein ajoin kolarin. Ajelin koiran ja pojan kanssa kotiin leveäkaistatietä, kun yhtäkkiä auto alkoi heittelehtiä. Yritin saada auton hallintaan, mutta ei onnistunut vaikka mitä tein. Sitten auto liukui poikittain eteenpäin ja rekka tulee vastaan (onneksi oli leveäkaistatie), oli pakko lyödä jarrut lukkoon ja auto liukui perä edellä oman kaistan penkkaan (nokka oli väärään suuntaan). Onneksi en käynyt kertaakaan vastaantulijoiden kaistalla, eikä käynyt mitään kellekään. Mutta säikähdin niin perhanasti. Joku mies sitten tuuppasi autoani eteenpäin ja pääsin liikkeelle sieltä penkasta. Sydän hakkasi varmaan kahtasataa ja kädet ja jalat tärisi, ja kun vihdoin sain auton parkkiin, alkoi ihan hillitön itku, jolle ei meinannut koko iltana tulla loppua.

Jotenkin en enää kauheasti uskalla ajaa, etenkään isoja teitä vaan ajelen mielummin pienemmillä teillä missä saa ajaa hiljempaa. Enhän mä tuollainkaan ajanut kovaa, satasen alueella ajoin kuuttakymppiä huonon kelin takia. Onneksi en ajanut yhtään lujempaa.

Muuten meille ei kuulu sen ihmeempiä.

Saara