PIKKUKAKKONEN

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Puh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hei vaan kaikille, ihan pikavisiitti täällä vaan...

Ninni, mulla alkoi kp21 aivan armoton valkovuoto ja olin sillon raskaana, elikkä sulla voi tulla plussaa........ (peukut pystyyn!!!)

G: täysimetyksellä, vauva 4kk, menkkoja ei vielä tosiaankaan joten yrittääkkään en edes voi vielä. Mietin korvikkeen antamista kerran (tai kaksi) päivässä, mutta muuttaisko tuo menkkatilannetta ollenkaan...

Ninni, mä toivon että oon oikeessa ..:D

G: Täysimetin 6,5kk, jonka jälkeen jouduttiin lopettaan imetys vauvan allergian takia. Menkat alkoivat n. kuukausi viimeisestä imetyskerrasta.

Ilona: Eihän niitä menkkoja tarvita, se eka kierto kun on ennen ku ekatkaan menkat tulee...;) - ja ne menkat voivat alkaa ihan koska tahansakin. En usko, että korvikkeen antaminen sillon tällön auttaisi mitään, luultavasti sitten kun alat antamaan kiinteitä, voi se vaikuttaa maidon määrään ja imetystiheyteen.

G: Mekat alkoivat 2-3kk synnytyksestä ja silloin vielä ihan täysimetin.

Menisi viikko jo nopeasti, jotta pääsisi uuteen kiertoon. Rinnat on kipeänä, muttei oikealla tavalla. Mahassa ei vielä tunnu mitään, mutta eiköhän sinnekin tule menkka tunteita parin päivän päästä. Kyllä mä oon ihan varma että en ole raskaana. Toivottavasti Ninnillä on parempi onni!

Pitäisi kai alkaa suuntautumaan kohta kouluun...huoh! Ois niin kiva vain jäädä kotiin löhöämään, mutta ei voi. Jakso lähenee loppua eli 11 tenttiä lähenee, joihin kaikkiin on mahdotonta satsata, niin pakko olla tunneillä jotta pääsisi edes kursseista läpi.

Mii kp 23/28-31 (kai)

Ihanaa, kun tässä ketjussa on kirjoittajia haaveilemassa pikkukakkosesta. Me ollaan melkein aina etusivulla :-)
Ovistestailin tänään ihan elämäni ekaa kertaa, hui. Osaatteko sanoa, onko noissa testeissä ns. viivan paikkaa sen kontrolliviivan lisäksi, vai tarkoittaakohan se hennonhennon vaaleanpunainen viiva sitä, että ovis on tuloillaan? Jos jälkimmäinen vaihtoehto, niin meillä se tietää vipinää vällyissä ainakin huomenna ja perjantaina. Urheiluharrasteet vähän rajoittaa päiviä... kun en halua mitään pakkoseksiä ruveta harrastamaan.

Ninniä jännään :) ja Mii83:llekin piti sanoa, että älä nyt vielä heitä kirvestä kaivoon. Kun mä tulin raskaaksi, mulla ei ollu MITÄÄN oireita, josta olisin voinut päätellä jotain poikkeavaa tapahtuneen.

G: Imetin 9kk ikäiseksi ja menkat alkoi siitä kahden kuukauden päästä.

Claire (kp11/28-30)

Tervehdys tännekin :)

Aamulla taas plussatestin tein ja kai se on pakko pikkuhiljaa alkaa uskomaan... eilen varasin ultra-ajan loppukuulle, sittenhän tuon varmaksi tietää, että onko siellä mitään vai ei. Oireita ei edelleenkään, paitsi et nyt tuntuu, että posket räjähtää kohta, kuumottaa niin kovasti. Mut toi nyt voi johtua mistä vaan.

Claire, ei mun tietääkseni testeissä pitäis mitään viivanpaikkoja näkyä, eli jatka vaan testailua kunnes saat vahvempaa viivaa. Jotainhan on tapahtumassa, jos haaleeta jo näyttää :)

Onpas Miillä rankkaa tiedossa, no tsemppiä tentteihin! Ja muuhunkin!

Eipä nyt muuta, oireita odotellessa...ja nyt olis sitte niinku 4+0, oviksesta laskien (tai siis positiivinen ovistesti 16 päivää sitten..)

Me nukuttiin tänään ennätyspitkään, puol kymppiin asti :) En ole varmaan kahdeksaan vuoteen nukkunu niin pitkään. Ja mikä ihaninta poikakin nukkuu jo pitempään, kun se ensimmäisen vuoden heräsi aina klo 5-6. Silloin sitä muuten ajatteli että ei kyllä moneen vuoteen toista koska aamuherätykset oli niin aikaisia ja vaikeita, mutta siinä se taas nähdään että aika kultaa muistot ja nyt kun on saanut melkein vuoden nukkua pitempään niin heti tekee mieli jo toista nyyttiä.. Mies muuten sanoi että ei hän muista noita aamuja vaikeiksi, ihana se on kyllä!

Toivottavasti Ninnillä on tärpännyt ja Mii83:llakin! Täälläkin jännäillään ensi tai sitä seuraavalla viikollaalkavia menkkoja, jännittää. Ei se kyllä yrityksestä ollu kiinni tai sitten hommailut osui tosiaan liian myöhään, mutta sehän nähdään kohta :)

Ihana vapaa päivä meillä täällä, ollaan käyty jo pulkka-ajelulla ja touhuiltu pihalla. Oravakin kävi lintulaudalla ja sekös aiheutti suurta hämmästystä ;)

G: menkat taisi alkaa parin kk:n päästä synnytyksestä ja imetin neljä kuukautta (Sai kyllä korviketta samalla).

Ihanaa Omppu että asiat näyttävät taas positiiviselta ja tuhrutkin ovat varmaan jo mennyttä? Jännittää varmaan tuo ultran odottelu, minua ainakin jännittäis :) Onnea vielä kerran, perästä tullaan toivottavasti jokainen!

Kiitos Omppu nopeasta vastauksesta! Sullahan näyttää asiat olevan oikein mallillaan! Toivottavasti me muutkin päästäisiin pian samaan tilanteeseen!

Täällä onkin näin päiväuniaikaan aina enemmän kirjoittajia, ootteko huomannu?

Juu ei ole tuhruja ollut sitten perjantain, koputan puuta!

Voi, oon kateellinen Piitun ihanasta vapaapäivästä!! Ja toivon, että kaikki seuraatte mua plussapuolelle!!!

Tervehdys kaikille. Taustailen päivittäin, mutta kirjoittelemiset on jäänyt vähemmäksi.

Onnea Ompulle ja pitkämielisyyttä siihen ultran odotteluun :) Miten ne viikot kulkeekin alussa niin hitaasti. Oletteko muuten huomanneet, että kaikkien muiden raskaudet tuntuu menevän kauheen nopeesti, mutta se oma tuntui pitkältä? Musta ainakin tuntui siltä. Kun ystävät kertoo odottavansa, niin hups vaan, kun vauva jo syntyy. Oma raskaus oli sitten viikkojen matelemista, varsinkin alussa.

Täällä on menossa kp 21/26. Ollaan oltu miehen kanssa flunssassa puolin ja toisin, joten tämän kierron saldo sänkykamarin puolella on huikeat 2 kertaa. Ne tosin oli suurinpiirtein silloin, kun pitikin. Odotukset on aika matalalla, mutta seuraavalla kierrolla on tarkoitus tiivistää tahtia :)

Galluppiin sitten: Kuukautiset alkoi neljä kuukautta synnytyksen jälkeen. Viiteen kuukauteen saakka vauva oli osittaisimetyksellä.

Onnea vielä vahvasta plussasta Ompulle =)

ja tsemppiä muille jännäilyihin!!

Täällä ei mitään uutta, joten en ole viitsinyt edes kirjoitella...
5vk keskenmenosta eikä tätiä näy... odotellaan. Ei siis mielestäni ole edes ovista ollut, joten tooooosi pitkä "kierto" tulee.
No ei se haittaa, kun tällä menolla voisin viettää täti-vapaan matkan =)
Lähtöön alle viikko. Ihanaa päästä hetkeks etelään!!

G: kuukautiset alkoi 7kk synnytyksestä (imetin ½vuotta) eivätkä ehtineet tasaantua, ennen uutta raskautta/keskenmenoa.

Omppu, iiiiiih ihanaa, kun pääset ultraan...nyyh, tahtoo kans!!!

Clairekos kyseli niistä ovistikuista, mulla näyttää tyyliin "aina" haaleaa, mutta sitten tosiaan, kun oikeesti on ovis käsillä on se testiviiva ihan selkeesti vahva, vahvempi jopa kuin kontrolliviiva, että ei siitä voi erehtyä.

Mii:lle peukkuja kuiteskin!

Kapris, oi pääsette lomalle...sattuispa ovis sopivasti siihen - siellä varmasti tärppäis kun on letkeetä lomailua. ;)

Mopsis, no sama täällä siis, että tää kierto jäi vähän sillai hyödyntämättä, ainahan sitä voi ihmettä ootella.

Mistä tulikin mieleeni, että taitaa olla 28/29 (jos nyt kierto on yhtään tasainen), että huomenna kai se tanttarainen saapuu vierailulle. Jos oikein pinnistää, niin olishan tässä jopa oireita: paleltaa (no minua melkein aina) ja jotenkin välillä vähän kuvottaa, mutta en piinaile! :)

pioni

Onnittelut Omppu vielä kerran : ) Hienoa että tuhru häipyi.

Pionille: peukut "ei-piinailuun"

G: Menkat palasivat mulla heti jälkitarkastuksen jälkeen eli n. 2kk synnytyksestä. Me tosin aloitettiin heti ehkäisy (cerazette) ja sitä myötä sain sitten vaivoikseni vuotohäiriöt: Vuotoa oli 2 krt/kk - ei todellakaan mukavaa. Vuotohäiriöiden piti kuulemma mennä ohi kunhan vain kiltisti söisin pillereitä pidempään. No söin niitä sitten 9 liuskaa ja vuotohäiriöt olivat ja pysyivät. Täysimetin neitiä n. 6kk ja imetys loppui kun neiti oli n. 1v, samoihin aikoihin vaihdoin Femodeneihin vuotoihin tuskastuneena. En sitten tiedä olisiko menkat pysyneet poissa, jos en olisi cerazetteja aloittanut. Hieman tässä jo mietityttääkin mahdollisesti tuleva imetyksen aikainen ehkäisy. No se on kai sitten sen ajan murhe.

R

Onnea Ompulle! Täällä sitten odotellaan kierron puoliväliä tuskastuneena, mäkin haluun jo uuden vauvan.

gallup: Mulla menkat alkoi 6 vko synnytyksestä ja ovat olleet melkein säännölliset 5 vko. Täysimetin puoleen vuoteen ja nyt sitten ollaan menty osittaisimetyksellä. Kovasti odotellaan että kakkonen ilmoittaisi tulostaan.

Pionille onnea uuteen kiertoon... et vaikuttanut kovin pettyneeltä, vai tulkitsinko väärin? Kiitos ovistikkutiedoista. Eilenkin tuli hailu viiva, mutta toivon mukaan vahvistuu. saattaa olla, että aloitin testailun liian aikaisin, kun tuo kierto on vaihdellut 28-33... No, ei mulla nyt niin suuria toiveita noille testeille oo, kun tarkemmin niistä luettuani olen huomannut, että ihmiset on puolesta ja vastaan: löytyy useita sellaisiakin, jotka yritti tikuilla löytää ovista, eikä löytänyt, mutta silti tuli ko. kierrossa raskaaksi!

Meillä on pojalla korvatulehdus molemmissa korvissa :(
Nukkuu nyt jo ekoilla unillaan, vaikka yleensä nukkuu vaan yhdet päiväunet. Neuvolan lääk. tarkastuksessa huomattiin. Arvatkaa oliko huono äiti -fiilis, kun en yhtään osannut arvata, vaikka onhan tuolla ollut aika pitkään flunssaa on/off -tyylillä. Meillä muuten melko pitkä roikale: 1 v ja 3,5kk 85cm! Isäänsä tulee eli pitkä ja hoikka. Toisin kuin äitinsä... :))

Clairelle lohdutukseksi, että meillä on tytöllä kaksi kertaa huomattu korvatulehdus yllätyksenä. Ollaan viety lääkäriin pitkittyneen flunssan vuoksi ja siellä on tulehdukset huomattu. Tyttö ei kummallakaan kerralla valitellut korviaan mitenkään. Voiko olla mahdollista, että kipua ei ole tuntunut? Omasta lapsuudesta muistan, että tulehdukset oli tosi kipeitä.

Täällä odotellaan kuukautisia alkavaksi viikonloppuna, sillä oireet on niin selvät. Uuteen yritykseen siis seuraavassa kierrossa.

Claire: onpas pojalla pituutta! Harmit korvatulehduksesta, mutta oon kans kuullut, että voi olla aika oireettomia, joten äläpä turhaan mitään huono äiti-fiiliksiä haudo.

Ja joo, ei tullut pettymystä, kun ei oikeesti ollut ees mahdollisuutta tulla raskaaksi, kun mies oli työreissulla "kriittisinä päivinä". En tiiä, pitäiskö nyt oikeen laskelmoida ja ihan yrittämällä yrittää...

Meillä pojalla viime kertaa lukuunottamatta korvatulehdukset ovat olleet lähes oireettomia. Nukkuu ihan hyvin eli korvatulehdus ei haittaa pitkällään oloa eikä itke kipua. Joskus saattanut hieroa korvia. Meillä noi tulehdukset huomattu suht nopeasti, sillä infektioastman takia ravataan flunssaisenakin aika tiheään kuunteluttamassa keuhkot (etteivät mene tukkoon) ja samalla aina tarkistetaan korvat. Nyt viime kerralla (eli viikko sitten) poika sanoi että korvaan sattuu, yön itki ja korva vaikkusi kovasti. Eli nyt oli poikkeuksellinen tulehdus. Tässä oli sellainen juttu, että noi tulehdukset voi puhjeta todella nopeasti. Viikko sitten keskiviikkona päivällä korvat olivat ok, mutta illalla alkoi jo itkeskely ja torstai-iltana todettiin tulehdus. Eli noi tulehdukset siis voivat tulla ihan yks kakskin.

Mii kp 26/28-29 "lähes oireeton"

Mii:lle peukkuja. Mitenkäs muuten Ninni, taitaa kierto pikkuhiljaa lähestyä loppua? Saako piinailla..;)

Minusta tuntuu, että nyt kun synnytyksen ja imetyksen jälkeen ekan kerran join sitä greippimehua tässä edellisessä kierrossa, niin nyt on ollut runsaammat menkat, että ehkäpä se tosiaan auttaa siihen kohdun limakalvoon.

Voi hitsi, nyt on sellainen fiilis, että voi kun tärppäisi tässä kierrossa...

Plussaonnea kaikille piinaaville ja mukavaa isänpäiväviikonloppua!

pioni 2/29

Ps. oisko hyvä jos laittaisi loppuun tai nimimerkin yhteyteen kp:n? Ois niin kiva tietää, että missä vaiheessa mennään?

Piipahdin kurkkaamaan mitä tänne kuuluu... Ei ilmeisesti uusia plussia Ompun seuraksi, mutta kaiketi toiveita on joillakin vielä olemassa tämän kierron osalta?

Omasta kp:stä ei niin mitään käsitystä... Menkkoja ei kuulu eikä näy, nyt ehkä saattaisi jomotella sillä lailla orastavasti että jotain on tapahtumassa lähipäivinä. Raskaana en voi missään tapauksessa olla, tai sitten kyseessä on neitseellinen sikiäminen. Muutenkin pitää odotella miehen paluuta työreissusta, puhelimessa pohdiskeli tänään pitäisikö pikkukakkoshaaveilua siirtää hieman tulevaisuuteen, ja odotella rauhassa miten mun työkuviot tästä muuttuvat. Olen nyt määräaikaisena huhtikuun alkuun saakka ja vähän on leijunut ilmassa sellaista viestiä että jatkoa olisi luvassa. No en tiedä, ehkä sitä parin vkon päästä päästään oikeasti juttelemaan asiasta ja tekemään ratkaisuja johonkin suuntaan.

Mutta oikein hyvää viikonvaihdetta kaikille!

Kyllähän täs taas vähän jo jännäillään.. Mut lähes oireettomana, lämmöt normaalia korkeammat (voi johtua myös flunssasta),palelen koko ajan,rinnat arat ja turvonneet.. Ekaa odottaessa oli niin vahvana tunne siitä, että on raskaana, nyt ei. :( Eli vaistoni mukaan en ole raskaana, mutta toivottavasti erehdyn :)

G:En millään muista! Tuntuu,että muistissa on hirveästi katkoksia vauva-ajalta..

Ninni kp 24/28-30