Syyskuulaiset 2008

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Iiris*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moi!
Mullekin käy suljettu lista. Täytyy vaan jotenkin huolehtia, että sellaisetkin syyskuulaiset, jotka ovat olleet satunnaisesti mukana ja vähän lueskelleet tekstejä pääsevät mukaan. Ainakin itse olen käynyt paljon useammin lukemassa meikäläisten kuulumisia kuin mitä olen ehtinyt kirjoittamaan. Tai sitten pitää jatkaa keskustelua suljetun listan lisäksi täälläkin.

Tajusin juuri, että olikohan Lennilläkin kuumetta rotarokotteen jälkeen. Ripuli ainakin oli kova ja kesti useamman päivän. Nyt kun kirjoititte lämpöilystä tuli mieleen, että samoihin aikoihin ihmettelin, että Lenni tuntui usean päivän ajan tavallista kuumemmalta. Ei kyllä varmasti mitenkään kovin pahasti ollut kuitenkaan kipeä, koska oli ihan pirteä ja hyväntuulinen ripulista ja lämmöstä huolimatta.

Nimistä: Älkää huoliko, jos joku kommentoi tai kummastelee nimiä. Tärkeintä, että tuntuu itsestä oikealta. Ja nimet Henri ja Amandahan ovat aivan ihania eikä mitenkään kovin poikkeavia. Amandan kaltaiset uusvanhan nimet yleistyvät kovaa vauhtia ja niistä valtaosa on mielestäni todella kauniita. Lähipiiriini on ilmaantunut mm. kaksi Almaa. Meillä Lenni nimestä on kovasti tykätty. Muutamat ovat kysyneet, että onko se oikea nimi vai kutsumanimi. Oikea kuitenkin on. Lenni sai kalenteriin nimipäivänkin pari viikkoa syntymänsä jälkeen... :)

Tiedättekö jotain hyvää sivustoa, jossa olisi vatsalihasten palautumisesta ja liian aikaisen treenaamisen aloittamisen vaikutuksista. Tiedän vain, että niin kauan kuin vatsalihasten välissä on se rako, suoria vatsalihaksia ei saa treenata, mutta en tiedä, mitä treenaaminen tarkalleen voi aiheuttaa. Kuulemma pysyvää vahinkoa, mutta mitä? Ollaan oltu pari kertaa siskon kanssa pelaamassa kössiä. Ollaan pelattu tosi kovaa ja tokan kerran jälkeen hengittäminenkin sattui vatsan ja kylkien lihaksiin. Kylläpä huonoon kuntoon voi päästä! 5 kk edellisestä pelikerrasta. Kössin lisäksi ollaan käyty äiti-vauva pilateksessa ja joogassa. Savate-nyrkkeilyyn oli tarkoitus mennä tänään ekaa kertaa, mutta kössin jälkeen en nyt uskaltanutkaan. Tahtoisin eka vähän tietoa vatsalihasten palautumisen merkityksestä. Hirmuinen hinku olisi kuitenkin päästä urheilemaan vähän rankemmin kuin vain joogaamaan ja pilatekseen. Tietoa?

Meillä Lenni jätti viime päivinä päikkärit väliin ja oli illalla huutavainen ja hänen oli paljon vaikeampi nukahtaa. Eilen ja tänään taas nukkunut päivällä paljon niin, että oli hereillä koko ajan hyväntuulinen ja nukahti taas sujuvasti yöunille. Jännää, miten pitkät päikkärit pidentää yöunia eikä suinkaan lyhennä niitä... Meillä unirytmi on edelleen pääasiassa tosi hyvä. Viime yönä Lenni heräsi sen jälkeen, kun menimme nukkumaan ensimmäisen kerran aamulla miehen herätyskelloon. Ollaan kyllä nukkumismielessä saaneet todella helpon vauvan.

Lennin jalat ovat ilmeisesti perätilan takia vähän vinot. Kääntyvät nilkoista sisäänpäin ja olemme nyt aloittaneet fysioterapeutin ohjeiden mukaisen jumpan. Täytyy toivoa, että auttaa eikä tarvita lastoja tai leikkausta sitten seisomaan opetellessa...

Onnellisia hetkiä pimeisiin päiviin!

t. Palmuhiiri ja Lenni 10vk

noita vatsalihaksia olen minäki miettiny, mutta eivät ainakaan neuvolassa sanoneet mitään mistään. Omalla kohdallani tunnustelin tuota rakoa ja siinä kolmen viikon jälkeen synnytyksestä en enää mitään ole tuntenut ja olenki sitte tehny vatsalihasliikkeitä aika huoletta. Käsittääkseni jos alottaa liian aikaisin niin se rako voi jäädä eikä mene umpeen?

Kovasti odotan minäkin salille ja ihan kunnolla liikkumaan pääsyä! Ärsyttää tää nyhvääminen kotona..jotenki niiiiiiiin laiska, löysä, vetelä ja väsy olo senkin takia. Salikortti on jäädytetty tammikuuhun että sitten pääsee päästelemään höyryjä !!

Peppi-Lotalla oli jokseenki hankala yö, nukahti vasta puol 1..ja tunnin parin välein heräili. Johtuu varmaan siitä kun parina päivänä nukkunu päivällä liianki kanssa. Jaahas, pitääkin kohta lähtee neuvolaan Pepin kaa tätejä moikkaamaan!

Vatsalihaksista vielä... Lueskelin vielä eilen artikkeleita aiheesta. Jos aloittaa liian varhain suorien vatsalihasten treenaamisen, voi saada aikaiseksi kunnon pallon niin, että näyttää jatkuvasti raskaana olevalta. Käytännössä liian aikaisella treenillä harjoittaa vain päällimmäisiä vatsalihaksia. Kun ne kehittyvät, mutta syvemmät lihakset (yhteensä 4 erilaista kerrosta) eivät, niin se aiheuttaa pallomaisuutta. Ehkä siis ihan tyytyväisenä käyn vielä joogassa ja pilateksessa ja aloittelen sitten ensi vuoden alussa kunnon treenit. Kössiinkin tulee nyt viikon tauko, kun sisko on muualla.

Nyt pitääkin jo ruveta tekemään lähtöä joogaan. Aika unenpöpperöinen olo. Jostain syystä Lenni heräsi jo viiden jälkeen. En ehtinyt takaisin nukkumaan ennen kuin piti lähteä klo 8 alkaneeseen kokoukseen.

Kivaa päivää kaikille!

kiitti palmuhiiri tosta vatsalihas infosta! Pitänee siis vähemmissä määrin treenata ettei tule pallomahaa.. :) pitää jostain selvittää millon niitä voi treenata sitte kunnolla

Heippa!
Jos kerran keskusteluryhmä kiinnostaa, niin mulla on varmaan huomenna tai perjantaina sen verran aikaa, että kerkeän keskittymään ja kirjottaan tänne ohjeita.
Mun mielestä on siis ok, että täälläkin kirjoitellaan, onhan aika selvä, että jos on vaan vähän aikaa nettailuun, niin gmailin käyttö voi tuntua vaivalloiselta. Ja mulle on myös ihan ok, jos ei halua paljastaa muille omia henkilötietojaan, että jatkaa vaan täällä nimimerkillä kirjoittelua, lähinnä siksi tuosta ryhmästä puhun, että voi lähettää halutessaan myös valokuvia, ja kirjoitella sinne sellaisistakin, mitä tänne ei viitsi, ettei yksityisyys vaarannu.

Tinttiliinille ja muillekin vatsalihaksista. Sekä joogassa että pilateksesssa ohjaaja on tarkistanut vatsalihasten tilanteen ja ohjaa liikkeitä sen mukaan. Sen voi tarkistaa itsekin: selällään makuu, polvet koukussa, kädet sivuille. Päätä ja käsiä kohottamalla vatsalihakset jännittyy, jolloin voi tunnustella aukiota suorien vatsalihasten välissä. Sitten, kun tätä aukiota ei enää ole, saa treenata suoria vatsoja. Yhdellä tutulla on 8kk vauva ja on vielä yhden sormen mentävä rako. Voi siis viedä aikaa...

En taida itse osata tunnustella tuota aukiota vatsalihasten välissä,tai en oo varma onko vai ei. Kun ne jännittää palmuhiiren ohjeiden mukaan niin ei tunnu mielestäni,mutta joutaahan tässä ottaa vielä vähän rennommin! Alottaa sitte joulun jälkeen kun iskee keväinen kuntobuumi päälle :)

Taitaa olla meillä pepikkä kipeä kun on nyt nukkunu muutamana yönä 5-6h putkeen. Eilen veti 5h päikkärit ja nukku yöllä 8h. Nenä on pienelä ihan tukossa ja suolatippoja oon antanu että helpottas. Tänään olisi illalla pikkujoulut joihin ois tarkotus mennä yhdessä syömään ja olen nakittanu siskoni ja kaverini tyttöä pariksi tunniksi vahtimaan. Toivottavasti tyttö ei huuda koko iltaa.. Iiris tais kysellä miten siskoni on alkanu suhtautumaan lapsiin: nooooh, kaikki on kivaa niin kauan kun ei huuda, ei kaki, ei tarvii siis vaihtaa vaippaa ja sitte ku on 18v ni vois vahtia enemmän :D Että ei vielä oo täysin iskeny, mutta rivien välistä olen lukenu, että alkaa lämmetä...

Kävin neuvolassa tytön kaa ja piti täyttää sellanen kysely jossa kartotetaan masennusta. Onko teillä ollu sellasta kyselyä? Parissa kohtaa kiinnitettiin huomiota vastausten perusteella ja pitää oikeesti nostaa hattua miten nää ihmiset on oikeasti huolissaan ja tarjoaa apua! Luultavasti pientä masennusta on ilmassa, sen olen huomannu itekki ja kovasti on sanottu neuvolassa että soita jos tarvii apua, heillä on ihmisiä jotka voi tulla auttamaan siksi aikaa kun vaikka nukut. Yllätyin tuosta asenteesta, kun oon tottunu siihen että sanot mitä tahojaan ni ei ne lääkärit ym. ota kovin vakavasti. Ei tässä ny oo onneks ollu sellasta tarvetta vielä, mutta hyvä tietää että sellaseen on mahdollisuus!

tinttiliini+p-l

Hei!

Nyt siis saan aikaiseksi laitettua nämä keskusteluhommat kuntoon. Valitsin tuon gmailin (on siis Googlen ilmainen web-pohjainen sähköpostipalvelu) lähinnä siksi, että siinä on erittäin suuri muistitila muihin sähköposteihin nähden, mikä on iso helpotus, jos aiotaan liikutella isoja tiedostoja ja kuvia. Se on myös suomenkielinen, siinä on hyvä roskapostisuodatin ja minusta ylipäänsä hyvin helppo käyttää. Yleistä gmailista löytyy tästä linkistä:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Gmail

Keskusteluryhmä on siis osa gmailia. Kirjautumalla gmailiin siis tavallaan avaa oven taloon, jossa on eri huoneita, ja keskustelutoiminto on näistä yksi. Keskusteluryhmää käytetään siis kuten sähköpostia, ainoa ero on se, että nämä viestit näkyvät sitten keskustelun muodossa.

1. Jokainen tarvitsee siis gmailin voidakseen osallistua keskusteluun. Jos sinulla ei ole gmailia, se on helppo luoda. Sen löytää linkistä www.gmail.com Jos kieli on englanti, etkä saa sitä vaihdettua, laita googleen hakusanaksi "hanki gmail", jolloin ainakin saat suomenkielisen palvelun. Klikkaa sivun oikeassa alalaidassa linkkiä "hanki gmail", ja pääset tilipalveluun, jossa kysytään millä nimellä haluat kirjautua ja näin päin pois. Kun olet onnistuneesti luonut tilin, pääset etusivulle, jossa esitellään mailin toiminnot.

2) Laita postia osoitteeseen syyskuulaiset08 @ gmail.com. Lähetän sähköpostikutsun keskusteluryhmään, jonka hyväksymällä voi ryhmässä alkaa keskustella. (Laitan myös sit ohjeet miten sitä käytetään tossa viestin mukana) Minäkin siis keskustelen ryhmässä omalla nimelläni omasta gmailistani käsin, tämä osoite on vaan väline saada meidät kaikki kasaan.

Olen seuraavan kerran koneella niin, että voin keskittyä, todennäköisesti tiistaina, mut voi mennä torstaihin. Älkööt siis kukaan hermostuko, jos ei saa supernopeaa vastausta.:)

Pikaseen.

Iiris, laitoin viestiä syyskuulaisten gmailiin.

Meillä huomenna neuvola. Jännittää ihan. Annetaan se eka piikki rokote ja uusi neuvolatäti. Pitää kysäistä samalla, onko tää nyt ihan normaalia, että meillä syödään melkeinpä läpi vuorokauden kahden tunnin välein. Tutti meillä on kuitenkin jo käytössä, että sen pitäisi myös tyydyttää imemisen tarvetta. Miten usein teillä muilla syödään? onneksi ei ole mitään imetys-sessioita, et tyttö kyllä syö aika nopsaa.

Meille muuten kuuluu oikein hyvää. Amanda on iloinen tyttö, eikä turhia kitise tai itkeskele.

Tähti + Amanda 3kk

Laitoin minäkin mailia.

Meillä oli eilen risitäiset. :) Kaikki sujui hienosti, oli oikein ihanat juhlat. Poika tuijotteli ihmeissään aluksi ja nukahti sitten loppukasteen ajaksi isänsä käsivarsille.

Kaikki tykkäsivät nimestä, paitsi anoppini haukkui sen lyttyyn. :/ Pahoitin kyllä mieleni siitä.
Mutta muuten oli ihanat juhlat. :)

Phale ja poika 2kk 3pv

Moi!
Miten meni tähden ja Amandan neuvolareissu? Meillä edessä huomenna.

Miten teillä kasvaa varpaankynnet? Lennin isovarpaiden kynnet on ihan normaalin näköiset, mutta muut kynnet ovat kasvaneet alaspäin. Kääntyvät siis päästä ihoa kohti eivätkä kasva suorana niin, että niitä pystyisi leikkaamaan. Äitini muisteli, että niitä ei kannata leikata, vaan muotoutuvat itse pikkuhiljaa normaaleiksi. Lääkärimieheni (joka ei ole lastenlääkäri) oli sitä, mieltä että helposti jatkavat kasvua sisällepäin jos niitä nyt leikkaa. Hän oli tätä mieltä kuitenkin vain fiilispohjalta eikä ollut varsinaista tietoa taustalla. En nyt oikein tiedä, pitäisikö ne jo kiireisesti leikata vai odottaa vaan. Olisi mielenkiintoista kuulla, miltä teidän pikkuihmisten varpaankynnet näyttää... :)

Olin työpaikan glögeillä (kokkarihenkiset, joissa kaikki mahdolliset yhteistyötahot) Lennin kanssa piipahtamassa. Oli ihanaa, kuinka siellä nimeä ihasteltiin. Toisen nimen kanssa yhdistelmä on kiva. Liikuttavinta oli yksi työkaveri, joka oli ihan vedet silmissä, kun kuuli nimen. Se oli kivaa palautetta.

Nimi on niin herkkä aihe, että voin kuvitella kuinka pahalta tuntuu, jos joku ei pidä ja sanoo sen vielä ääneen. Harmillista, että Phalen anoppi suhtautui noin. Olisi hienoa, että ihmiset ymmärtäisivät, mitä asioita voi sanoa ääneen ja mitä ei.

On kyllä maailman ihaninta olla äiti. Oli tosi kivaa olla Lennin kanssa glögeillä vaikka kovin pitkään Lenni ei viihtynytkään. On vaan niin superylpeä olo siitä, että on tällaisen pikkukäärön äiti. :) Huomenna sitten vielä duunin pikkujoulut. Anoppi ehtii hoitaa pari tuntia, mutta yöuniaikaan Lenni tulee mukaan ravintolaan. Meillä on onneksi oma kabinetti. Lenni on mennyt tosi sujuvasti yöunille vaunukoppaan sekä ravintolassa että erilaisissa bileissä. Toivottavasti sama linja jatkuu huomennakin...

Jälleen pikaisee...

Ihan hyvin meni neuvolassa. Amanda sai toisen annoksen Rotateqiä. Tällä kertaa neiti söi sen hyvin, eikä syljeskellyt. Piikkirokotekin meni hyvin ilman suurempia itkuja. Tyttö kehittynyt normaalisti ja samaan malliin jatketaan. Eli paljon jumppausta lattialla lelujen kanssa.

Pari kertaa Amanda on jo vähän vahingossa pyörähtänyt mahalta selälleen. Mutta edelleenkään ei viihdy mahallaan kuin ihan pienen hetken.

Painoa oli 6060g ja pituus (n.) 61 cm. Eli hyvin on kasvettu. Edelleen syödään hyvin tiuhaan, mutta varmaan aika pieniä määriä...

Meillä ei ole vielä koskaan leikattu varpaankynsiä. Ne ei ole vain kasvanut. Pitääpä vielä tarkistaa, ettei ne vaan kasva sisäänpäin. Mitä olen aiemmin niitä katsonut, niin ne on sellaiset ihan pienet kynnet. Sormissahan tietenkin kasvaa hirveän nopsaa.

Mulla on treenikuulat, mutta synnytyksen jälkeen en ole vielä muistanut käyttää. Muuten olen yrittänyt aina toisinaan jumppailla lantiopohjanlihaksia. Kuulat ostin muistaakseni SinCityn verkkokaupasta. On mulla sellaiset SmartBallitkin, mut ne on liian isot...

Nyt täytyy lähteä viettää sitä omaa-aikaa kaupungille!

Tähti + Amanda reilu 3 kk

Heippa!

Kaikille teille on lähetetty nyt kutsu ryhmään sekä ihan oikeatakin postia. Me ollaan Henkan kans kipeitä ja mun ällin terävin kärki on näistä valvotuista öistä vähän tylsynyt, joten jos joku juttu niissä mättää, niin laittakaa viestiä. Jos ei oma järki riitä niin pistän tän meidän perheen atk-tukihenkilön sitä selvittään.

Iiris

Tulin hetki sitten kotiin. Olipa mukavaa pitkään uida ja vesijuosta ja käydä syömässä kaverin kanssa. Olen kerännyt paljon erilaisia äiti-vauva harrastuksia niin on jäänyt vähän vähemmälle tämä ilman Lenniä liikkuminen. Suosittelen muuten joogaa ja pilatesta. Tosi hyviä lantionpohjan lihaksille...

Tuttipullojen kanssa kaipaisin vinkkejä... Ihan pienenä Lenni söi tuttipullosta, mutta nyt ei suostu. Olemme hankkineet Avent merkkiseen pulloon uuden tutin, joka on 3+ kk. Siitäkään ei saa millään tavalla syötyä. Mulla maitoa tulee aika helposti ja pienellä imemisellä. Herumisen alkamisen jälkeen melkein riittää vain nieleskely. Mitä tuttipulloa kannattaisi kokeilla? Mikä teillä on toiminut? Mistä on helppo syödä?

Hienoa kuulla, että Tinttiliinillä oli noin hyvä kokemus neuvolasta ja siellä suhtautumisesta synnytyksen jälkeiseen masennukseen. Ystävälläni on aika pahaksi päässyt masennus, mutta hän ei saanut neuvolasta edes lähetettä eteenpäin, mikä olisi ollut ihan minimi virallisten hoitosuositustenkin mukaan. Kannattaa todellakin ottaa apua vastaan mieluummin vähän liian aikaisin kuin liian myöhään. Voimia!

pikaiseen täältäkin!

Peppi-lotta on kasvanu ihan kivasti vaikka aika pieneltä tuntuu vieläkin. 2kk neuvolassa painoa oli 4950g ja pituutta 56cm. Rota-rokotetta ei nyt sitten otettu, kun koko asiakin unohtui tuossa uupumuksen keskellä. Muuten kaikki onkin ihan hyvin tytöllä ja äidilläkin :)

Palmuhiiri vaikuttaa toooosiii menevältä tyypiltä! Itteäni vähän harmittaa ettei ole kunnolla päässy (siis jaksanu) lähtee mihinkää, kun tyttökin oli yhdessä vaiheessa niin huutavainen masun takia. Siitä on jääny joku trauma vissiin kun aina mietin uskaltaako mihinkää lähtee jos alkaa huutamaan ja mitä ne muut ajattelee..Ei omalla kohdalla tulis mieleenkään lähteä tytön yöunien aikaan ravintolaan, sen verran ääntä lähtee jos on lähteäkseen. Imettämisestäki jäi "trauma" enkä koe millään lailla rentouttavaksi imettää yleisellä paikalla :(

Täällä ei järjestetä kyllä oikein mitään äiti+lapsi harrastuksia - jopa vauvauinti on lopetettu, harmittaa sikana!!! Äiti+lapsi jumppaa on +3kk etiäpäin ja jotain muskareita taitaa olla kanssa. Nää meikäläisen harrastukset ovat olleet siis jumppaa kotona tytön kanssa, koirien kanssa lenkit ja vaunulenkit. Sitte omia neulomisia ja sisustusjuttuja. Pari kaappia odottaa autotallissa kunnostusta, kunhan tässä pääsee puuhaan kiinni! Ens kesänä onkin sitten festarit ja tottahan toki tytön kanssa lähdetään ajelulle vanhan plymarini kanssa - raskausaikana tottukin mukavasti kasikoneen murinaan :)

nyt pitänee mennä unille..

Moi

Iiris, minulle ei kait tullut kutsua? Tuli vain ohjeesi, mutta en tajua mistä se ryhmä aktivoidaan, tai mihin se kutsu tulee? Inbox-laatikkoon, vai johonkin muualle siinä Gmailissa? Kävin katsomassa niitä omia ryhmiä, niissäkään ei ole mitään.
Olen ihan pihalla..

Tinttiliini, onpa tyttösi tosiaan pieni. Varmaan ihana :)
Meillä poika 2kk neuvolassa 5850g ja 62cm, pitkä roikale siis. :) Sentään oli kasvu vähän hidastunut, kun ekan kuukauden aikana venyi syntymämitoistaan 7cm ja lihoi 1,5kg!! Nyt tuntuu kyllä taas kasvaneen, yhtäkkiä toissapäivänä ei enää menneet koon 62 bodyn napit kiinni, kaula aukko venyi vaan suureksi ja hihatkin näytti lyhyiltä. Vaikka onhan noissa vaatteissa onneksi kokoerojakin. Hieman haikeelle tuntuu jo nyt ottaa 68:t käyttöön. Ois ollu ihanaa, jos poika ois pysyny pidempään pienenä. 2kk vasta, ja niin iso jo.

Palmuhiiri, olen kuullut että Tomme Tippee (en ole varma kirjoitusasusta) tuttipullojen ovat hyviä, ja useimmat vauvat suostuvat juomaan niistä, vaikka muita pulloja hylkivät. Itsellä on aikomus sellainen ostaa, kun poika vaan huutaa Aventin pullonnokka suussa, eikä osaa siitä juoda ollenkaan.

Phale; no ohhoh! Lähetän sen sulle uudestaan, oonkohan mä jotenkin sekoillut.
Palmuhiiri; meillä aventin pullo ei tomi ollenkaan. Lapsen on vaikea saada siitä imuotetta. Parhaiten on toiminut ihan Ainun peruspullo, siitä maitoa tulee helposti. Kaikki pullot, joissa imuosa on kapea, piikkimäinen ja suora, on Henkan mielestä hankalia. Eikä noiden koliikkipullojen venttiilit kyllä toimi luvatusti, tässä on kokeiltu vaikka mitä.
Ei meilläkään ole muuten varpaankynsiä leikattu, eivät ole kasvaneet niin pitkiksi.

Mulle muuten sanoi gyne, että paikat palautuu ilman kuulia ja palautuis ilman jumppaakin näin ekan lapsen jälkeen, joten no worries.:)

Tinttiliini; mun neuvolassa ei kyllä mitään vointeja olla kyselty. Riippuu varmaan todella paljon terveydenhoitajasta. Mullahan terkka mielellään juttelee omia juttujaan ja muiden asiakkaiden juttuja, joten en sille kyllä hirveästi halua asioitani kertoakaan (tai siis, ei hän kyllä kuunteliskaan. :D ) Neuvolassa kyllä kulminoituu tää uus elämäntilanne siihen, ettei kukaan tosiaan enää kysy, että mitä minulle kuuluu, kaikkia kiinnostaa vain Henkan vointi. Siksi on niin ihana tavata lapsettomiakin ystäviä ja jutella kaikesta muustakin kuin lapsenhoidosta.

Niin, tuli tuosta Phalen kutsusta mieleen, että toimiiko teidän muiden muisti eri tavalla kuin ennen? Mun mieli on jotenkin niin virittynyt kuuntelemaan vauvaa, että muu muisti on tosi heppoisa. Eilen, kun lähetin kutsua (just sulle Phale :) niin Henkka alkoi itkemään sitterissä. Raukka kun tahtoi olla koko ajan vaan sylissä kun oli niin kipeä ja minä kehtasin jättää hänet tuolla tavalla puolen metrin päähän itsestäni. Mulla ei suoraan sanottuna ole mitään muistikuvaa, mitä sitten tein, muuta kuin että hirveissä syyllisyydentunnoissa nostin mun heitteille jätetyn vauvaraukan syliin.

Samalla tavalla hukkasin asukkaiden yhteisen avaimen tässä yksi päivä; mun piti päästää muita asukkaita yhteisiin tiloihin, ja Henri odotti rattaissa oven ulkopuolella koiran kanssa. Mua koko ajan vaan hermostutti, kun availin muille kaappeja ja selitin sääntöjä, että milloin Henkka alkaa itkemään, kun ei varmaan ole enää unessa. Kun Henri sitten parkas, niin mun muistikuvat loppuu siihen. Muistan, et avain oli kädessä, kun menin rattaiden luo, ja sen jälkeen sitä ei ole löytynyt. En vaan käsitä, mihin ihmeeseen muka voin avaimen hukata omasta kädestäni keskellä pihaa. Sen sijaan kyllä muistan tarkasti, mikä tuteista meillä silloin oli mukana ja kaiken muun epäolennaisen. Tälle ilmiölle on siis ihan joku psykologinen nimikin, lukiossa siitä tais joskus olla puhetta. Mut, sitähän nyt en todellakaan muista...:D

Hmm, tiedoista näkyy, että kaikille ois kutsu lähtenyt. Eipä hätää, odotamme että atk-tukihenkilö perehtyy asiaan.:D
Täähän on siis helppokäyttöinen keskusteluryhmä, toivottavasti ei pelästytä teitä nää hankaluudet..:)

Ne joilla onpi ollut ongelmia - teidät on liitetty suoraan ryhmään. Siitä on tullut viesti inboxiin, klikatkaa sitä ja pääsette keskusteluun. Ryhmän kieleksi on asetettu suomi, pitäisi näkyä siis teilläkin suomenkielisenä ohjeet.

Kiitos tuttipullovinkeistä! Ilmeisesti meilläkin ongelmana tuo Aventin pullo. Kavereiden vauvan pulloa lainatessa miehellä oli onnistunut syöttäminen ihan hyvin. (Olivat siellä ja Lenni huusi nälkäisenä, mutta ei saanut mitään pullosta irti) Kokeillaanpa jotain ihan peruspulloa seuraavaksi.

Iiris, kuulostaa todella tutulta! Toivottavasti löydät avaimet! Mulla on välillä kaikki mahdolliset kamat aivan hukassa ja välillä tuntuu, että päivän aikana yhteensä vietän pari tuntia aikaa etsimällä milloin mitäkin. Se on todella raivostuttavaa. Osittain tämä johtuu tietenkin siitä, että ennen olen huolehtinut vain omista kamoistani. Nyt pitää huolehtia myös Lennin kamoista. Niitä taas kaksi ihmistä järkkää paikalleen ja tuntuu, että Lennin kamat on aina eri paikassa kuin missä kuvittelen, kun mies on järkännyt niitä johonkin. Huoh.

Meillä oli aika hurja viime yö. Olin työpaikan pikkujouluissa. Oli siis ravintolassa oma erillinen kabinetti, jossa Lenni meni ihan hyvin. Duuniporukka on nuorta, rentoa ja mukavaa väkeä. Olin jo etukäteen sanonut ottavani Lennin mukaan ja osa oli jopa pettyneitä, kun Lenni liittyi joukkoomme vasta klo 21 anopin hoidosta. (Tiesin, että meillä ei ole ördäysmeinkiä, vaan lepposaa syömistä ja ruokajuomia, joten Lenni meni hyvin mukana. Mihin tahansa pikkujouluihin en olisi tietenkään ottanut mukaan.)

Pakko kirjoittaa eilisillan kommelluksesta. Selostuksesta tulee ehkä vähän pitkä, mutta en malta jättää kertomatta... Ilta oli kiva niin kauan kuin olin pikkujouluissa. Sen jälkeen imetysdementia kostautui pahemman kerran. Lähdimme juhlista aika ajoissa 23.30 kotiin. Ensin odotimme ratikkaa vartin. Ratikassa seisoimme oksennuksen vieressä. Tuulen tuiverruksessa kiipesimme mäen ylös ratikalta ja rapun ovella tajusin, ettei mulla ole avaimia. Vartiointifirmalla olisi kestänyt 1,5h tulla avaamaan ovi ja sitä aikaa en olisi tarjennut Lennin kanssa. LÄhellä ei ole kuin metelisiä ja täysiä ravintoloita. Mies oli omissa pikkujouluissaan enkä saanut häntä kiinni. Tiesin kuitenkin, missä ovat jatkoilla. En uskaltanut tilata taksia ja ottaa edestakaista reissua niin, että Lenni olisi odottanut taksissa, että juoksen hakemaan avaimet ratikan ovelta, koska mies ei olisi välttämättä huomannut soittoani ajoissa. Taivalsimme siis takaisin ratikalle, jotta olisi ollut enemmän aikaa saada mies tavoitettua. No enpä sitten uskaltanut vaunujen kanssa ratikkaan, joka oli aivan täpötäynnä kännisiä pikkujouluilijoita matkalla keskustaan jatkoille... Alkoi iskeä epätoivo. Vanhemmillani on meille vara-avain, mutta he olivat reissussa. Lopulta soitin mieheni isälle. Muistelin, että heilläkin on vara-avain. Taksia en saanut, joten odotin vaunujen kanssa bussia ja 20 min odotuksen jälkeen sain bussin appiukon luo. Tässä vaiheessa kello oli jo yli 01! Siellä ei sitten ollutkaan meidän vara-avainta! Mieheni oli hakenut sen sieltä syksyn alussa emmekä olleet muistaneet palauttaa. Istuimme sitten iltaa miehen siskon miehen ja miehen isän kanssa. Tuntui ihan absurdilta. Pikkujoulujen jatkoilta lähtiessä mieheni huomasi viestit ja puhelut. Yksi hänen työkaveri oli autolla liikkeellä ja he ajoivat hakemaan Lennin ja minut kotiin. Siinä vaiheessa appiukkoa kyllä jo nauratti, kun pitkin yötä koko väki valuu sinne hänen luo. Nukkumaan pääsimme sitten klo 3. Vähän siis venähti ilta suunnitelmista poiketen... Onneksi loppu hyvin. Lenni nukkui tyytyväisenä vaunuissa koko ajan huomaamatta koko reissausta.

Toivottavasti tämä imetysdementia pikkuhiljaa helpottaa...