Syyskuun odottajia....?Huhuuu? :) 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Masi*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No joo, voin sanoa että kun se vuoto ei lakkaa, vaan jatkuu, ja totuus on myönnettävä, niin ei kyllä _yhtään_ lohduta ajatus, että tämä oli kaikkien parhaaksi. Enpä kyllä muista, milloin oisin itkenyt yhtä paljon kuin silloin kun eka meni kesken. En sitä surua silloin pystynyt järjellä käsittelemään, ja olin yllättynyt kuinka pahalta se tuntui, kun niin vähän aikaa oli kulunut. Mun mielessä pieni elämänalku oli jo jotenkin kasvamassa lapsekseni, uskalsin jo olla iloinen. Terveydenhoitajan sanat, että uutta putkeen vaan, tuntu ihan pilkanteolta.

Mehän tuon jälkeen sovittiin, että ei edes yritetä, ja minusta tuntui etten koskaan varmaan edes voi tulla raskaaksi, että tässä jotenkin olen tämän lapsenteonkin päässyt ryssimään ikiajoiksi. Jos tää nykyinen plussa ei puolivahingossa ois tupsahtanut meidän elämään,niin meillä ois tällä hetkellä varmaan koko yrittäminen tauolla.

Tiedän Hilma, ettei tää mun purkaus yhtään lohduta. Muista että yksin ei tarvi asioita miettiä, vaan jos on tarvetta puhua, niin niistä täytyy puhua, ja itkeä tasan niin kauan kuin pienen ihmisenalun menettämisen sureminen vaatii. Toivotaan, että vielä kuullaan sulta iloisia uutisia!

Alkuperäinen kirjoittaja Hilma77:
Mulla meni kesken perjantaina: vuoto voimistui ja jatkuu edelleen. Poistun takaisin haaveilemaan.

Suuret pahoittelut Hilmalle. Toivottavasti voit puolisosi kanssa keskustella ja purkaa pahaa oloa. Kyllä kyyneleet tulee omaankin silmään kun tätä ajattelee.

Kiitos kaikille! Täytyy myöntää, että koska alkuraskaus meni niin pienillä oireilla, niin jotenkin tätä kai alitajuisesti pelkäsi. On vain sellainen olo, että mulla ei ole niin hyvää tuuria, että selviäisin ilman pahoinvoitia raskaudesta. Aivan kuten täälläkin on todettu, niin kunnon oireet vahvistavat raskauden tunnetta!

Suuret pahoittelut Hilmalle ja voimia tuleville päiville.
Mulla on myös pahimmat oireet aikalailla kadonneet mutta yritän ajatella että nyt olen jo sen verran pitkällä joten se kuuluukin asiaan.
Kummallista myös että vaikka olen tosi väsynyt päivällä ja illalla niin olen tosi monena yönä herännyt siinä kolmen neljän aikoihin enkä saa enää unta ja aamulla olo on kuin zombiella. Onko kenelläkään muulla samanlaista "unettomuutta"?

Karoliina 10+1

Heippa!
Yksi uusi syyskuun (esikoisen) odottaja ilmoittautuu ketjuun :) Laskettu aika olisi siis 7.9 eli nyt RV 10+2. Ensin kuitenkin haluan osoittaa pahoittelut Hilmalle. Jaksamista ja voimia surun keskelle! Keskenmenosta ei ole omakohtaista kokemusta mutta yksi hirvittävä kokemus on viime syyskuulta. Mulla oli kohdunulkoinen raskaus, jossa hedelmöittynyt munasolu oli juuttunut munanjohtimeen ja rv 6+2 kasvaessaan munanjohdin repesi ja aiheutti sisäisen verenvuodon. Järkyttävien vatsakipujen saattelemana sairaalaan ja suoraan leikkauspöydälle. Viallinen munanjohdin poistettiin ja sairaalassa vietin 4 päivää (hemoglobiini laski 135->80) olon ollessa niin heikko. Silloin kuitenkin ainoa ajatus mielessä oli uuden raskauden yritys, mikä sitten tärppäsikin aika piankin :) Toivoa ei saa siis koskaan menettää!!
Nyt onnellisesti siis raskaana, vaikkakin erittäin kova pahoinvointi on vaivannut jo 4 viikkoa. Mulla myös (välillä kovaakin) kipuilua alavatsassa. Tosin lääkäri sanoi että saattaa johtua leikkauksen aiheuttamista kiinnikkeistä ja niiden venymisestä...
Olen itse käynyt ultrassa rv 5+ (kohdunulkoisen raskauden poissulkemisen takia) ja rv 7+ yksityisellä (oman mielenrauhan takia). Sydänäänet kuultu myös viime viikolla neuvolassa, joten tällä kertaa kaikki taitaa toivottavasti mennä vähän paremmin! Jospa vaan tämä paha olo loppuisi...

Laura-79

Pahoittelut Hilmalle!

Minulla vuoto oli ja meni eikä muuttunut ollenkaan sitten ihan vereksi vaan oli vaan valkovuoto 2 päivänä vaaleanpunaista.
Nyt on pahoinvointi alkanut sitten oikein kunnolla. Eilen en sängystä kyennyt ylös koko päivänä ja ainoastaan kaurapuuroa sain alas. oksentanut en ole mutta muuten olo on ollut niin kuvottava etä mitään en ole kyennyt tekemään. tosin voi olla että jotain vatsatautiakin on liikkeellä sillä maani on myös ollut ihan sekaisin. pitää toivoa että ei tällaisena jatku sillä jaa kaikki asiat olon takia muuten hoitamatta.

torstaina ois sitten alkuraskauden ultra. jännittää ihan älyttömästi että onko siellä nyt kaikki hyvin...

Jenninen rv 7+2?

unettomuus on tuttua ekasta ja tokasta raskaudesta kuten nyt Karoliinalla. Silloin oli kesä kuumimmillaan ja heräsin yöllä pissalle - kuten nytkin - enkä sitten enää saanut nukahdettua osin helteen, osin kaikenlaisten ajatusten ja osin en tiedä minkä syyn takia. silloin tosiaan yöunet loppui joskus neljän korvilla alkuraskauden ajan.

tällä kertaa olen nyt jotenkin ollu niin totaalisen väsynyt, että nukahtelen ihan mihin sattuu ja nukun kyllä sinne asti kunnes esikoinen herättää. yöllisten vessareissujen jälkeenkin ei tarvitse muuta kuin sänkyyn kellahtaa niin olen jo täydessä unessa.

mulla kyllä päiväväsymys on helpottanut ihan selkeästi. yölliset vessareissutkin ovat harventuneet, mutta rinnat on kyllä kuin silikonipallot. eilen jumpassa tehtiin selkäliikkeitä päinmakuulla ja kyllä tuntui tissit oudoille! kohtu ei vielä tunnu yhtään vatsalla ollessa.

Minulla kans loppuu unet öisin kolmen-neljän maissa. Mieskin on sen jo huomannut, että alan siihen aikaan pyöriä vuoteessa. Ei vain nukuta, ihan hirveän pirteä henkisesti olo ja voisi mennä vaikka ulos juoksemaan, paitsi että on ihan veltto olo fyysisesti. Sitten viiden jälestä nukuttaa taas, mutta ennen kahdeksaa on taas ihan virkeä, ja yleensä nousen silloin.
Ennen raskautta ei ollut mitään ongelmia nukkumisen kanssa ja nukuin vapaapäivisin kymmenen korville asti.

Sitten päivisin nukuttaakin, ja voikin vedellä 2-3h päikkäreitä surutta. Ihan ihmeellisesti vinksahtanut unirytmit.

Huomenna varhaisultraan, jänskättää!

Phalenopsis rv 8+2

Hei pitkästä aikaa! Pahoittelut Hilmalle...

Omaan napaan kuuluu hyviä ja "hyviä" uutisia. Kävin 5.2 varhaisultrassa ja pieni alkiohan siellä köllötteli ja sydän sykki. Koko komeudessa oli pituutta 6,3mm eli viikolla myöhästyis lakettuaika sen mukaan, sitä kuitenkin tarkistetaan vielä myöhäsemmissä ultrissa. Jätetään ilmeisestikin se np-ultra väliin, mutta rakenne ultrassa sitten. Elelelen siis kuukautisten mukaisten viikkojen mukaan siihen asti.

Ja sitten ne "hyvät" uutiset eli pahoinvointi pahenee vaan ja jatkuu aamusta iltaan. Oksentanut olen parina aamuna, muuten säilynyt tunteen tasolla. Muiden kirjoituksista päättelen että pitää yrittää olla onnellinen kun on oireita. Mittasin just hemoglobiinin, jooa oli odotetusti tasoa 115, esikoiselta laski kans eikä noussut millään. Mutta pahoinvoinnissa väitän hänen kohdallaan päässeen helpommalla. Ja nämä ilmavaivat... vieläkö teillä on kaasuuntumisongelmaa?

Levätä täytys ja haluttas, mutta työvuorot suunniteltu niin ettei taida onnistua. Nyt kun pääsen nukkuumaan niin Torstain pitäs vääntäytyä jo iltavuoroon. Ei auta ku jaksaa ja yhtä hankala se olo on kotonakin. Sitä toista kolmannesta odotellessa...

T:Hilla-79 ja Sisu 8+4

Uniongelmia täälläkin. Viikonloppuna tuli valvottua aamuyöstä ilman omaa syytä, ja nyt heräilen noihin aikoihin vaikkei mitään muuta häiriötä ole kun hemmetin digiboksin päivityspiippaus. Sen jälkeen uni on katkonaista ja joskus valvon tunninkin pätkiä, ja ylös pitää nousta ennen seitsemää. Minä en osaa mitään päikkäreitäkään nukkua joten väsymyshän tuosta seuraa, tuntuu että muuten varsinainen raskausväsymys ehkä jo helpottaisi mutta tän todistamiseksi tarvitsisi yhdet kunnon yöunet. Pahoinvointikin on sitten vaan jatkunut, ja vaikka välillä ihan itkettää tää olo, koitan olla onnellinen oireista. Olisi vaan mukavaa kun olis energiaa muuhunkin kuin telkkarin tölläämiseen töiden jälkeen.

Tsemppiä muillekin väsähtäneille ja Lauralle tervetuloa, toivottavasti sulla kaikki menee tällä kertaa hyvin!

Eli meitä uniongelmasia on sitten vähän enemmänkin!Mä kanssa herään siinä kolmen neljän välissä pissalle ja sitten ei enää uni tule. Ja töiden jälkeen niin väsynyt että nukahdan aina sohvalle ja voin helposti nukkua parikin tuntia joten ei ihme jos uni yöllä tule koska en ole ikinä aikaisemmin tottunut nukkumaan päikkäreitä.

Mulla myös samoja ongelmia kuin Miisiksellä, ei mitään jaksaisi tehdä vaan telkkaria vaan kaiket illat katselen. Kova yritys aina lähteä kävelylle mutta ei jaska millään... Tääss alkaa jo mielikin kohta masentua kun en ole tottunut tällaiseen "löhöilyyn" ja tuntuu ettei mikään oikeen jaksa kiinnostaakaan...Kai se on vain otettava itseään niskasta kiinni ja lähettävä iltaisin kävelylle. Koira olisi hyvä tässä tilanteessa niin tulisi pakostakin ulkoiltua! Nyt päivät töissä kattelen tietokoneruutua ja illat telkkariruutua joten ei mikään ihme jos unenlaatukin vähän kärsii ja olo hieman apea...
Toivotaan että meillä kaikilla väsymys ja huonovointisuus helpottaa lähiaikoina kun toinen kolmannes lähestyy ja päästään nauttimaankin tästä ihanasta odotuksesta!

Karoliina 10+2

Hei vaan!

Ensimmäinen neuvola käynti on nyt takana. Hirveesti tietoo tuli ja sydänääniäkin yritettiin kuunnella, mutta eihän sieltä vielä kuulunu, kun on vasta 7+5 takana. Seuraava käynti on rv 9+6 ja ei kuulemma välttämättä sillonkaan kuule ääniä.. Jotain varmuutta (vaikka testit on plussannu) olis kiva saada, kun ei oikein itse usko tähän. Oireista en tiedä, mutta väsyttää sikana (vois nukkua 24/7 , töissä nukahtelen kesken kaiken, todela rasittavaa...) ja rinnat on tosi turvoksissa. Ei oikein muuta oo! Verta ei oo edes tiputellu, joten toivossa on hyvä elää ja uskotaan nyt että kaikki olisi vaan hyvin "idillä"!

Tsemppiä kaikille ja toivottavasti menee hyvin!

tinttiliini 7+5

Joo, mullakin on ongelmia nukkumisen kanssa.. Heräilen parin tunnin välein pissalle... Se on kyllä tosi rasittavaa kun ei saa nukuttua pidempään yhtäjaksoisesti. Tosin sitten aamulla seitsemän jälkeen nukkuisin kyllä vaikka kuinka pitkään ja hyvin :) Tosin tohon vessahätään vaikuttaa se, että on koko ajan ihan hirvee jano! Toki hyvähän se vaan on jos juo paljon, mutta sitten koko yö menee vessassa ravatessa... Onko muilla tällästä "ongelmaa"?
Milläs viikolla teillä muilla (jotka aiotte mennä) on nt-ultra? Mulla on 12+2 eli vielä tasan 2 viikkoa pitäis jaksaa odottaa. Karoliina, me taidetaan mennä ihan samoilla RV:lla!?
Tosissaan sitä toista kolmannesta odotellaan täälläkin, jospa pahoinvointi helpottaisi sitten... Ja ehkä muutenkin nt-ultran jälkeen
mieli rauhoittuu (toivottavasti ainakin) ja sitten uskaltaa ehkä jo jakaa sukulaisten ja ystävien kanssa tämän ihanan uutisen ;)

Kertoilkaas kuulumisia te joilla oli se alkuraskauden ultra!!!

-Laura79

Laura: mulla on la 8.9. eli aika samoissa mennään!
Mä kävin varhaisultrassa viikolla 6+1 ja seuraavaksi on np-ultra Naistenklinikalla ensi viikon perjantaina...se kyllä vähän jännittää mutta toivotaan että kaikki on hyvin!
Mulle sanottiin neuvolassa että koska kävin varhaisultrassa ja kaikki oli ok niin en tarvitse sitä ekaa neuvolan ultraa..onko se siis juuri tämä nt-ultra, vai mitä eroa on np-ja nt-ultralla?

Olisi kiva tietää että kuinka kauan yrititte tulla raskaaksi ennekuin tärppäsi? Meillä alkoi "yritys" lokakuussa ja nyt sitten joulukuussa tuli plussaa.

-Karoliina

Karoliina: Mulla taas laskettu aika 7.9 :) Np- ja nt-ultrat taitavat molemmat tarkoittaa sitä niskaturvotusultraa... Eli tarkotin siis, että mulla niskaturvotusultra tasan 2 viikon päästä. Pääset siis vähän ennen mua hengähtämään ;) Meillä täällä Turussa toi ensimmäinen neuvolan ultra on juuri niskaturvotusultra, mun ultrat tosin ovat kaikki TYKSissä koska mulla on sellanen yleissairaus joka saattaa vaikuttaa raskauteen ja silloin on tiheämmät kontrollit+ultrat äitiyspolin puolella.
Me alettiin yrittämään raskautta heinäkuun lopussa ja ekan kerran tein positiivisen testin syyskuussa, joka tosin oli siis kohdunulkoinen raskaus. Leikkauksen jälkeen piti odottaa ekat kuukautiset ja yritys jatkui loka-marraskuun vaihteessa ja raskaaksi tulin siis joulukuussa :)

Mulla on ultra viikolla 11+1, eli muutaman päivän päästä! Sitä odotan jo tosi kovasti, sillä sitten voisi tosiaan kertoa muillekin ja olla muutenkin (toivottavasti!) rauhallisin mielin!

Me jätettiin ehkäisy pois lokakuussa ja siis joulukuussa tärppäsi, eli siis toisella "luomukierrolla". Olin tosi yllättynyt, että niin nopeasti, koska paljon tutuissa pitkään yrittäneitä ilman yhtään tärppiä..

Onpa hauska kuulla, mitä niissä np-ultrissa näkyy; sikiönhän pitäis jo näillä viikoilla liikuskellakin. (Mun mielestä muuten tuo sikiö on kyllä suomenkielen rumimpia sanoja...)
Toivottavasti on Pilvinkin pienellä siellä hyvät jamit menossa.:)

Meiltä tuo Karoliinan kaipaama koira löytyy, ja se ei ymmärrä miksi musta on tullut niin hirvittävän tylsä emäntä. Kauhee hätä ois aina ulos ja muuta touhuamaan, kun mun vaan pitäis saada nukkua. Mulla on sellainen asenne, että nämä voi olla mun viimeiset hyvät unet seuraavaan kahteenkymmeneen vuoteen, joten minähän nukun aina kun siihen on mahdollisuus. Eli lähes kaiken vapaa-ajan. :) Kaikkein eniten mua äitiydessä pelottaakin se hirveä univaje, jota kaikki aina taivastelee. Onkohan se oikeasti niin hirveätä..

Ilona la 3.9 , tytto 07/06 , englanti
Kirsi la 3.9
Kateke la 6.9
Tähti* 23/28v, esikoinen, la 7.9 (?), Keski-Suomi
Pilvi 30/31v, la 7.9 (?)
Anni67, 40v, esikoinen, la 7.9. (hedelmöityspäivästä laskettuna) Uusimaa
Laura79 , la 7.9
Iiris*, la 8.9. Oulu
Miisis, 36/36v, Turku, la 9.9.
Sanni77, HKI, 30v, poika 3/06, km 9/07, la 12.9.(?)
Helinä84, la 15.9
Masi 23/31v,Uusimaa, poika 01/07, la 16.09
Weenie, 29/30v, tytär 8/06, la 16.9(?)
Hilla-79 28/36, poika 01/00, la 20.9
Doblen 32/46, la 20.9.
Palmuhiiri 28/31v, HKI, la 21.9
Phalenopsis, 26v. la 21.9. Oulu
-dream- 24v/26v, HKI la 22.9.2007
Kaisa~, 22v/33v, Kouvola, tytär 10/06
Ella, 27v., Pääkaupunkiseutu, la 22.9.
Ella11, la 23.9.
Jenninen 20v. la 28.9
sweetpearll 23v., la 30.9

Lisäsin Laura79 tuonne listaan ja päivitin omia tietojani..

Meillä aloitettiin yritys joulukuussa ja joulukuussa tärppäsi.
Täällä ei kummempia uutisia vielä,huomenna neuvola niin sitten enemmän :)

Pitikin mennä viimeksi sanomaan että en ole oksentanut... eilen illalla se sitten alkoi ja sen jälkeen ei olekkaan mikään pysynyt sisällä. tosi uuvuttavaa mutta minkäs teet. mies kävi tänään hakemassa inkivääriä ja manteleitakin jos ois oloa helpottanut mutta ylöshän nekin tuli.

täällä myös ollut unen kanssa ongelmia. tulee vaan pyörittyä yöt läpeensä ja aamulla kylläkin uni maistusi paremmin kuin hyvin.

me aloitimme yrittämisen lokakuussa ja tammikuussa tuli plussa testiin.

Huomenna oisi muuten alkuraskauden ultra! olen odottanutkin sitä jo kaksi viikkoa kuin kuuta nousevaa ja nyt kun sinne pääsisi olo on niin kamala että mielummin jättäisin koko ultran välistä...

Käytiin tänään varhaisultrassa, ja täytyy sanoa että oli VILLIÄ.

Vauva näkyi oikein hyvin. Istukka on kiinni kohdun etureunassa, eli just tuossa navan alapuolella.Ja vauvalla oli pituutta puolitoista senttiä noin, ja sydämen syke näkyi ruudulla hillittömän pompotuksena. :,)

Kaikki oli kuten piti, pieni oli elossa, oikeassa paikassa, ja suunnilleen oikean kokoinen. Näkyi napanuora ja vähän käsiäkin.Se kuulema heilutteli käsiään, mutta
sitä en nähnyt. Näin sydämen sykkeen ja napanuoran liikkeen. Sinänsähän kuvassa näkyi vain musta soikio,eli kohtu, ja siellä sisässä vaalea "papu", jossa oli
Toisessa päässä pallo, jossa silmän kohdalla reikä, käsivarren kohdalla pieni poikkiviiva, sen päällä osittain punoksen näköinen nuora, eli napanuora,
ja sen alapuolella vielä vaaleampi tykyttävä möykky eli sydän. Ja sanottiin, että syke on hyvä, normaali näille viikoille, ja että kun näkyy noin voimakkaana,
on elinvoimainen, ja ei enää pitäisi mennä kesken, kun on tässävaiheessa hieno syke nähty. Ja että raskaus on alkanut ja edennyt hyvin.

Ja sitten tuli jänniä juttuja.

Vauvalla oli ollut sisarus. Mutta sille oli käynyt huonosti, sen kehitys oli pysähtynyt viikolle viisi. :/ Se on kuulema melko yleistä, että alkaa kaksoisraskaus, ja toinen menee alkuviikoilla kesken. Kuulema yksi kolmestakymmenestä raskaudesta on tällainen. Ultratessaan löytyi eka elossaoleva vauva, ja sitten ultraaja sanoi, että katsotaan onko toista. Sitten ensin toinen oli piilossa, eikä sitä näkynyt, niin sanoi, että näyttää olevan vain yksi. Johon minä henkäsin, että "eikö ollutkaan kuin yksi?".
Mulla oli alusta saakka todella vahva tunne että voisi olla kaksi ja tunnen että toisinaan ovuloin kahdesti peräkkäin.

Sitten se löysi toisen, ja sanoi sitten, että no, ei teidän tarvitsisi tätä edes tietää, täällä on toinenkin, mutta ei enää elossa, mutta hän kertoo nyt, kun näyttää äidillä olevan aavistus kaksosista. Se kuollut sikiö oli eri sikiöpussissa, eli erimunainen kaksonen (kaksi ovista)eikä sen kuolema vaikuta milläänlailla toisen kehitykseen. Se häviää ja tuhoutuu sieltä ihan itsekseen. Jos ei oltas tähän varhaisultraan menty, ei sitä enää seuraavassa ultrassa ollut näkyvissä. Sen kehitys oli pysähtynyt viikolle viisi. Alkavassa kaksoisraskaudessa on eloonjäävälle kaksoselle hyötyä, sillä äidin hormonitoiminta on kaksinkertainen, ja se on hyväksi kehittyvälle sikiölle ja varmistaa sen toisen henkiin jäämistä. Se kysyi, onko oireeni olleet voimakkaat. Sanoin yökkineeni jo ennen plussaamista ja pitäneeni oireita kohtuullisen voimakkaina. Se ei ihmetellyt yhtään, sanoi sen olevan hyvin normaalia kaksosraskauksissa.

Toinen jännä juttu tuli, kun se kysyi mun kierron pituudesta. Sanoin,että säännöllisimmillään se on 28 päivää, mutta minulla välillä kierrot venyy, ja menkat myöhästyy viikon tai kaksikin. Se ultraaja sanoi, että vauva ei ole ihan 8+3 viikolla, mitä kuukautisista laskettuna olisi, vaan oisi 7+2 tai 7+3 mittojen mukaan ja katsoi minua, että olisiko se mahdollista. Sanoin, että olen aavistellutkin, ettei pieni ole ehkä niin vanha kuin mitä kuukautisista voisi olettaa. Että mielestäni tunsin oviksen viikon myöhemmin kuin "piti" ja että mulla tuli kiinnittymisvuotoa kp28 , jota luulin alkaviksi menkoiksi ensin. Se sanoi, että se täsmäisi melkolailla päivälleen, että vauva on vielä niin pieni, että tuo päivän heitto iässä mittausten perusteella tulee siitä, että sitä on hankala vielä nähdä ja saada tarkkaa mittaa.

Jos tuo pitää paikkansa ja varmistuu vielä np-ultrassa, saatan joutua jättämään syyskuulaiset, koska la voi siirtyä 1.10.

Hei,

Voimia Hilmalle! Meinasin kirjoitella tänne kuulumisia jo toissapäivänä, mutta tuli niin surullinen mieli, että ei tehnytkään mieli kirjoitella iloisia kuulumisia.

Kerroin pomolle toissapäivänä raskaudesta. Sattui sopiva tilanne, kun hän itse otti puheeksi raskauden keskeyttämisen osittain yhteen työjuttuun liittyen. Pomoni on pienen lapsen isä. Hän innostui hirmuisesti ja onnitteli. Ensimmäinen kommentti oli, että muistaisin vähentää työtahtia ja ottaa rennosti. Hän totesi, että mikään ei ole tärkeämpää kuin lapsi. Hän myös sanoi, että kannattaa sopia neuvoloita ajoissa eteenpäin, jotta on helpompi peruuttaa työtapaamisia. Yhdestä työhön liittyvästä iltatilaisuudesta hän seuraavana päivänä vaivihkaa sanoi, että voin hyvin jättää väliin. Tilaisuus on luonteeltaan sellainen, että voisi olla vaikeaa olla ilman alkoholia tai lähteä aikaisin pois. Pariin kertaan hän on muistuttanut, että raskaus menee työn edelle.

On kyllä ihanaa, että on tällaisia pomoja ja tällaisia työyhteisöjä. Moni on kertonut erilaisia kauhutarinoita ja jännitti vähän kertoa pomolle.

Mulle on nyt tainnut vakiintua aamuoksennus. Öklö olo jatkuu puoleen päivään asti, mutta lounaan jälkeen paha olo harvoin palaa. Olo myös helpottuu sillä, että syön jotain vähän raskaampaa vielä ihan illalla niin, että maha ei pääse ihan tyhjäksi yön aikana.

Alavatsaan on tullut omituinen pistävä kipu. Vähän samanlainen kuin virtsatietulehduksessa eikä ollenkaan vastaa alkuraskauden menkkamaista kipua. Onko ideoita, mikä voisi olla? Kuuluuko joku sellainen kipu tähän vaiheeseen?

Palmuhiiri ja Rusina 8+4