Tahkoojaplussat 40

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nekku*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miehet ei taida tosiaan edes huomata, että huusholli on ihan sekaisin, ja etenkin tuo kukkien kastelu on meilläkin aika mahdotonta. Kukat saa kuolla ihan silmien eteen, eikä silti huomaa...

Meillä oli muuten aika huonoja kokemuksia tallentavasta digiboksista, kahden vian ja korjausyritysten jälkeen palautettiin ja vaihdettiin toiseen merkkiin. Harmi kyllä en nyt muista mikä sen ekan merkki oli, Stockalta kuitenkin, ja uusi joka toimii hyvin on Pioneer, eli se ei ainakaan ollut sellainen.

Viikonloppuna on luvassa ainakn eteisen kaappien metsästystä, lisäksi pitäisi vähän kiinnittää lamppuja, tauluja yms. ja koota yksi hylly - jos jaksetaan. Ja sentään ollaan menossa kaveriporukalla ulos syömään, kiva että on jotain sosiaalistakin elämää luvassa kun olen lähinnä puuhastellut itsekseni kotona koko viikon.

Tänään ollaan menossa synnytysvalmennukseen. Mä en ole vielä ainakaan kamalasti stressannut asiasta, mutta ehkä se stressi on vielä tulossa. Mutta ihan mukana lukea synnytysjuttuja, kunhan eivät ole mitään kauhukertomuksia. Lähinnä mietin, miten jaksan kuunnella kolme tuntia valmennusta, en jaksa yleensä oikein keskittyä mihinkään luennointiin kovin pitkään.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Valitusta heti kärkeen: Väsyttää, ei huvita työt, vaikka niitä riittäis. Pakko saada tänään vielä jotain aikaiseksi. Yöt menee vähän niin ja näin, ravaan vessassa pari-kolme-neljä kertaa yössä, paha olo yllättää usein, käyn puputtamassa hapankorppuja, kurkkua kuivaa, pitää hörppiä vettä. Mutta kaikki tuohan kuuluu "taudin" kuvaan, joten kestetään. Koska pahoinvointi oikein loppuu? Eilen aamullakin tuli oksu.

Mutta valitukset sikseen. Nyt on ihana vaihe, kun voi kertoa ystäville sitä mukaa kun niitä näkee. Varsinkin sellaisille joita näkee harvemmin, kun tuon pitkän yrityksen aikana tuntui, ettei meille ole tapahtunut mitään, ei kuulu MITÄÄN uutta. Se oli masentavaa.

Eilen kerroin tanssiopettajalle, joka sanoi nähneensä musta jo pari viikkoa sitten (jep-jep). Jotain liikkeitä teen rauhallisemmin (hih, hyvä syy vähän lintsata, kun meidän tunnit on sikarankkoja..). Voi olla että vaihdan vähän rauhallisempiin tanssitunteihin pian. Ei ole kiva puolellatehollakaan tehdä tai pelätä koko ajan, että joku potkaisee kylkeen..

Piritta: Semmoinen 32 tuumainen Panasonic ostettiin. Halvin tuonkokoinen tunnetuista merkeistä, jotain outoja merkkejä olisi saanut vähän halvemmalla. Digibokseja on muuten tosi ihmeellisiä merkkejä, ehkä siinäkin kannattaa panostaa johonkin tuttuun. Ja arvasihan sen, nyt mies himoaa digiboksia... Tästäkö se lähtee? Pian tulee kotiteatteria tms.

En ole muuten tainnut toivottaa Murmelia tervetulleeksi: Tervetuloa joukkoon!

Stellan kuulumisia odotellaan!

Voi hitsi Kata kun meidän mökki ei ole vielä valmis:-) saisitte vähän halvemmalla ja venekin löytyy. Samat speksit siis tuloillaan, ap-koneet ja sauna, vielä jos malttaisit pari vuotta odotella:-))

Murmelille säilytysratkaisuja: mä kun en oo oikein valtavirtatyyppiä niin kassoppa www.juvi.fi, sieltä löytyy kaappeja joihin saapi itse valita värin tai petsin, tekevät myös mittojen mukaan. Toinen mitä mää oon kuolannut on www.puupaja.com, josta löysin antiikkisia kaappeja ja lipastoja. Tosin tuo puupaja on täällä pk-seudulla:-(. Ikeasta saa sitten sitä toista laitaa spektristä.

Olin äidin kanssa lounaalla. Oli mukavaa. Meni myös mukavasti työaikaa:-). Nimimerkillä: Työmotivaatio hukassa.

Mä vielä odottelen Kelan päätöstä, oli kuitenkin eilen jo saapunut kelaan kun tsekkasin tilannetta. Saattaahan tuossa pari viikkoa mennä...

Moi! Jäin Leon kanssa kaupungille ultran jälkeen, joten siksi vasta nyt täällä.

Ultrassa oli kaikki hyvin! Kuten arvelinkin, sikiö oli nuorempi kuin mitä menkoista lasketut viikot antoivat ymmärtää. Nyt on rv 11+4. Lasketuksi ajaksi vahvistui siis 30.7. Pääsin samalla johonkin tutkimukseen, minkä hyvä puoli on se, että saan kaksi ultraa lisää, tästä kolmen viikon välein. Viimeisessä voisin sitten kysäistä sukupuoltakin, sillä ultrat tehdään 3d/4d-laitteella. Hinoa! Tutkimus kartoittaa mm. sikiön ja istukan verenkiertoa.

Oli kyllä vinhaa nähdä pikkusintti. Aika minimonsterilta se kyllä vielä näytti siinä moniulotteisessa kuvassa...

Mariskalla on ollut raskasta Samun kanssa. Voimia sinne! Ihanaa, että sait järjestettyä itsellesi nukkuma-aikaa.

Tuli tuosta Lotan touhukkuudesta mieleen, että jossain luki, että pojat voivat kielellisesti kehittyä tyttöjä jopa puoli vuotta hitaammin. Leo ei osaa vielä sanoa mitään muuta kuin äiti :). Kuuntelee kyllä sujuvasti ja ymmärtää selvästi koko ajan enemmän sanoja.

Meillä ei ole vielä digiboksia. Sehän niissä on ongelma, että perinteiset elektroniikkavalmistajat eivät juurikaan tee digibokseja. Humaxit ovat kuulemma hyviä, mutta hintavia. Tuntuu, että kaikilla on boksien kanssa pelkästään ongelmia. Ei oikein houkuta mennä ostoksille.

Olikos mulla jotain vielä. Niin, Murmeli, jos oot menossa TAYS:iin valmennukseen, niin siellä ei ainakaan reilu vuosi sitten ollut mitenkään tylsää. Luennot ovat aika konkreettisia ja kysymyksiä saa esittää niin paljon kuin huvittaa. Samalla tehdään pieni kierros osastolla. Mun mielestä eka kerta erityisesti oli hyödyllinen, toinen oli sitten vähän tylsempi.

Nyt täytyy kiitää yläkertaan, Leo alkoi heitellä CD-levyjä lattialle!

Ihanaa Stella, onnittelut minimonsterin näkemisestä!

Sande, juu me ollaan harmiteltu ettei oikein kellään tutulla ole mökkiä jonka voisi vuokrata, tai ainakaan kukaan ei halua luvata sitä parhaaseen kesäaikaan, ollaan nimittäin mietitty ihan heinäkuuta kun mies on lomalla. Saahan ihan ok mökkejä vähän halvemmalla, mutta noin 800 niistä joutuu kyllä lähes aina pulittamaan, ja on kyllä kämäsempiä kuin tämä.

Mä lähden nyt painelemaan kotiin, joten viikonloppuja kaikille! Ja hei, siis vieläkin on auki nähdäänkö ensi viikolla?? Voitais me nyt joku päivä treffit täräyttää jos ihmisiä pääsisi, oliko sitten Sande niin ettei se pe sopinut sulle? Mulle edelleen sopii kaikki päivät ma:n jälkeen.

Jaa kyllä mulle vaan sopii se perjantaikin ens viikolla, ainoastaan tiistai ei. Että miten vaan. Paikka varmaan oli viimeksikin sopiva? Ketäs muita olis tulossa?

Stellalle onnittelut näkymistä!

Motorisesta kehityksestä: mummi kertoi lounaalla ylpeänä veljenpoikani kehityksestä, oli noussut sängyssään seisomaan, ikää 7kk, vanhemmat olivat heränneet kikatukseen:-). Kaveri ei kuitenkaan konttaa, ryömii kyllä vauhdikkaasti. Saattaa olla että pojilla tulee tuo motorinen puoli ensin ja tytöillä sitten kielellinen? Vaikka yksilöitähän nuo kaikki on ja ehtiihän sitä.

Meidän uudessa telkussa on digiboksi sisäänrakennettuna, mies himoitsee vielä tallentavaa dvdtä jolla vois katsella myös valokuvacdtä. Maksaa vaan hunajata. Meillä oli ihan sellainen perus-digiboksi, Nokian malli maksoi varmaan 89 tai jotain. Ihan riittävä ja toimiva.

Voi nöyryytys, mä vetelän täällä pinaattilettuja...Jotenkin on niin turkasesti hommaa, etten jaksa ja ehdi väsätä pöperöitä. Kuitenkin tehdään erikseen illallista, kun mies kotiutuu seiskalta.

Ihanaa Stella, onnittelut!! Näin nämä hyvät ultrakuulumiset jatkuvat. Ajatella, puoli vuotta menee vauhdilla, ja pian teillä on toinen napero huushollissa. Mä olen tavannut monia vuoden ikäisiä, jotka ei sano yhtikäs mitään. En siis usko, että on mikään kummastus, että Leo sanoo vain "äiti". Tietääkseni sanoja ja lauseita alkaa tulla enemmän tuossa 1,5-2-vuotiaana.

Digibokseja ei juu valmista juurikaan tavalliset elekt. valmistajat. Meillä on markkinoiden edullisin tallentava digiboksi ja maksoi 399 (Handan). On aivan tajuttoman kätevä. En voi ymmärtää, että vielä vähän aikaa sitten taisteltiin vhs-kasettien kanssa. Helppokäyttöinen, eikä ainakaan vielä ole ollut onkkelmia.
Kantsii siis suoraan hankkia tall. boksi, jos yhtään mielii nauhoittaa ohjelmia.

Hui Kata, aikamoisen tyyris mökkiviikko. Jos ton kääntäisi markoiksi, niin onhan se aikamoinen summa. Mutta, jos haluaa laatua, niin kyllähän se maksaa. Itse ehkä etsisin vielä hetken - takuulla löytyy edukkaampia ja silti hyviä. Tolla summalla saisitte jo huvilan Provencesta =))

Mä alan nyt veivaamaan valokuvia. Nykyään kuvat pitää rajata itse Ifillä, jos haluaa normikokoon (10X15), ja ei millään jaksaisi...Mutta pakko, koska en halua sitä uutta, isompaa kokoa, joka ei sovi edes albumiin.

Illanjatkoja!

Pikaisesti vielä ennen kotiinlähtöä: P miksi et käytä netanttilan fotopalvelua? Siellä ei tartte rajailla, kuvat saa toimitettua lähimpään anttilaan tai kodinykköseen. Oon käyttänyt ja on kätevä. Mutta jos ei anttilaa ole lähellä niin sit hiukka hankalampi.

Siis nyt toivotan kaikille mukavaa viikonloppua!!

Huomenta!

On tainnut olla vilkas viikonloppu kun ketjussa ei ole ketään kirjoittajaa. Meidän viikonloppu oli ihan odotetun oloinen, mies makasi koko lauantain, nousi puoli kahdeksalta sängystä (grrr) ja sunnuntaikin meni kokonaan pyjamassa. Sunnuntainen lököily oli kyllä ihan tarkoituksellista, ei vaan jaksanut pukeutua ja nousta soffalta. Katsottiin sitten varmaan KAIKKI telkkuohjelmat ja nukuttiin päikkäritkin. Kohta tuollaiset päivät on historiaa joten otettiin sitten kaikki irti.

Lauantaina kierrettiin kaverin kanssa Vantaan vaunumyymälöitä. Voipi olla että mä kallistun sittenkin Teutonian tai Hartanin vaunuihin, näyttivät aika makeilta. Eikös P sulla ollut Hartanit? Yritetään varmaan miehen kanssa viikolla käydä tutkimassa niitä että saatais tilaus sisään, jos hankitaan netistä.

Tulkaapa tyttöset linjoille! Mites sen lounaan kanssa on, ketä ehtii paikalle? Ke, to vai pe?

Huomenta!

Viikonloppu ohi, tosin ei stressaa kun täällä kotona oon.. Eilen oli kaverit järjestäneet miehen avustuksella yllärinä baby showerit, oltiin anoppilassa syömässä ja kun tultiin takaisin kotiin, oli tytöt vallanneet kämpän sillä aikaa. Olihan se kivaa kun kaverit oli viitsineet nähdä vaivaa ja ostaneet vielä kasan lahjoja ;-) Oli pari leikkiä ja paljon herkkuja!

Tänään ohjelmassa koiran rokotukset (ei niin mukavaa, yrittää taatusti näykätä lekuria) ja illalla eka neuvolan perhevalmennus. Sitten pitäisi tenttiin lukua harrastaa, tosin nyt alkaa tulla vähän väsy tähän opintojen loppukiriin, epäilen etten ehdi tuota viimeistä lopputenttiä tehdä ennen syntymää. Alkaa tuntumaan liian mukavalta tämä kotona olo...

Hylättiin se kallis mökki, josta puhuin viimeksi. Tänään olis tarkoitus varata joku hieman inhimillisemmän hintainen, menee nimittäin aika kovaa vauhtia tuo heinäkuun aika varsinkin. Se on jännä miten näin tammikuussa alkaa ajattelemaan kesää ihan eri tavalla kun joulukuussa, uuden vuoden alku tuntuu jo melkein keväältä!

Tänään rv 36+4, huisia!

Huomenta! Meillä oli rento viikonloppu. La olin kaverin luona saunomassa ja su lähinnä lököiltiin, katottiin leffaa, tehtiin ruokaa.

Kerroin tälle mun kaverille uutisen ja suhtautui vähän niin kuin pelkäsin. Hän on kaveripiirissään pian ainut jolla ei ole lapsia ja on ainut sinkku. On multa jo vähän aikaa kärttänyt, että koskakohan sä ilmoitat että oot raskaana. Nyt sitten otti jotenkin nokkiinsa. Ja miksen ole kertonut aiemmin, kyllä mä arvasin jne. Onnitteli sitten kuitenkin lopulta. En ollut hänelle kertonut meidän yrityksestä ja siitäkin loukkaantui, että miksen ole puhunut. Mä siinä yritin, että kun ei näistä asioista niin halua puhua jne. Sitten kehtasi sanoa, että ai teillä kesti kauan (en sanonut tarkalleen), että kun hänen kaverinsa ovat melkein heti raskautuneet. Onkohan tämä sitä hormoneista johtuvaa herkkyyttä, mutta tuli paha mieli. Kotona miehelle vähän itkeä tirautin. Ymmärrän tietysti, että ystäväni on pettynyt tai ahdistunut siitä kun kaikki saavat lapsia jne. Ei tietenkään kysynyt multa mitään raskaudesta, mutta hänen miesasioitaan kyllä vatvottiin koko ilta. Enkä mäkään mitenkään hehkuttanut, että tämä on aika helvetin iso juttu meille!

No sellaista purkausta. Iloisempaa uutista: Varasin meille juuri lennot Wieniin pääsiäiseksi! Kun jää kesän ulkomaan reissu tekemättä, niin ihanaa vielä päästä jonnekin. Nyt yritän varata jonkin mukavan hotellin. Onko jollakin tietämystä? Yhteen lähetin jo kyllä kyselyn.

Vau Katalla on ollut showerit. Mukavat yllätykset on aina paikallaan.

Mä en pääse tällä viikolla lounastreffeille, ehkä sitten myöhemmin...

Lasten kielellisestä kehityksestä: Mun pikkuveli ei 2 vee synttäreillään sanonut vielä sanaakaan (tästä on kotivideo todisteena :), osotti vaan mitä halus: ä-ä. Pian synttäreiden jälkeen puhui täydellisesti ja kokonaisia lauseita.

Voi Hertta, ystäväsi on vaan kateellinen eikä osannut varmasti suhtautua sun uutiseen ja päästeli sammakoita, tosi tylsää. Mäkin olin pe-iltana ystäväni luona, meitä oli kaksi about samoilla viikoilla raskaana olevaa ja sitten tämä sinkkuystävämme. Ei kyllä kauheasti puhuttu äitiydestä, mutta sekin on ihan hyvä, mukava välillä puhua jostain muustakin.

Wien on hieno paikka, tykkään kovasti. Ja pääsiäisenä voi olla jo vihertävää:-). Me ollaan siellä oltu monesti mutta aina yövytty kavereilla joten hotellijutussa en voi auttaa. Ihania kahviloita on vaiks kuinka paljon ja niistä saa myös lounaantynkää. Ainoa mikä mua tökkäsi viimeksi oli että JOKA puolella saa polttaa. Että niistä kahviloista on vaikeaa löytää savutonta puolta silloin kun ei itse polta:-)). Mutta leivonnaiset on ihania, salaatit UI kastikkeessa jos ei tajua/osaa pyytää sitä erikseen ja kannattaa kokeilla heidän perinteisiä ruokiaan, ei pelkkää snitzeliä:-).

Tänään alkoi taas uudet viikot rv27+0 ja töitäkin enää 38 päivää!! Huisaa.

Perjantain lounas sopii mulle.

Hei!
Ihana talvikeli täällä, pikkupakkanen ja kunnolla lunta!

Kiitos Sande säilytysratkaisuvinkeistä! Vähän samaa tyyliä on etsitty, ja noista sai vähän vertailuhintoja. Ollaan nyt päädytty Lundiaan, kun sieltä saa koottua just oikean kokoiset, ne vaan tuntuu tosi kalliilta, kun kaapeissa on tarkoitus säilyttää kenkiä ja siivousvälineitä.

Meilläkin on mökki jo varattuna kesäksi, Turun saaristosta, varattiin se jo elokuussa heti edellisen mökkiloman jälkeen, että saatiin sopiva ja kohtuuhintainenkin.

Kyllä Hertta on kaverilta ikävä tapa suhtautua uutisiin, kyllä tuosta paha mieli tulee. Samaa olen huomannut, kun monilla kavereilla ei vielä ole lapsia, eivät välttämättä osaa sanoa mitään, ja ovat helpottuneita, kun ei itse puhu kovin paljon raskaudesta.

Synnytysvalmennus (TAYSissa) oli ihan positiivinen yllätys, asiallinen kätilö. Eikä se kestänyt kuin pari tuntia, sen verran jaksoi ihan hyvin kuunnella. Tällä viikolla on sitten vielä toinen osa. Vähän oli kyllä sellainen kätilöt vastaan synnyttäjät -fiilis kivunlievityksen suhteen, kun moneen kertaan toistettiin, että melkein kaikki ottaa jotain kivunlievitystä, mutta hienoahan se on, jos selviää ilman. Ja että kyllä annetaan kaikki tarvittava, mutta aina ei tarvitse.

Tervehdys!
Äh, Hertta, tiedän tuon tunteen. Mulla on yksi sinkkukaveri, joka suhtautui samalla tavalla kun ekaa kertaa raskauduin. Nyt jännittää taas kertoa hänelle, kun hän sanoi tuossa joku kerta, että ei nyt sentään vielä toista, kun Leo on noin pieni. Se on niin ikävää, kun negatiivisista tai hyvin neutraaleista kommenteista tulee itselle niin paha mieli. Voin vain kuvitella, miltä susta tuntui, kun tahkousta kuitenkin oli takana niin kauan. Jotkut eivät vaan osaa asettua toisen kenkiin, ja ehkä siinä tosiaan on kateutta taustalla, kuten Sandeman mainitsi.

Murmeli, mä muistan valmennuksesta, että "tuputtivat" epiduraalia mutta pelottelivat aquarakkuloilla ("se on ihan kuin tupakalla painettaisiin ihoon"). Myös ilokaasua mainostettiin. Sitten yksi ehkä selkein viesti oli, että ÄLKÄÄ tulko liian aikaisin, kun siellä kotona on mukavampi olla avautumisvaiheessa. Osittain varmaan tuosta syystä meikäläinen sinnitteli kotona ihan viimeiseen asti, mikä oli vikatikki (en ehtinyt saada epiduraalia). Että kannattaa ottaa valmennuksesta irti faktatieto ja antaa värittyneiden mielipiteiden valua toisesta korvasta ulos :).

Mies on nyt Intiassa työmatkalla ja nauttii siellä auringosta. Tai no, suurin osa ajasta taitaa mennä neukkareissa. Mä odotan jo niin innolla meidän Thaimaan-matkaa, että hyvä kun en ole jo pakkaamassa laukkuja.

Me oltiin tänään Leon kanssa perhekerhossa, huomenna on muskari, torstaina vauvakino ja lauantaina vauvauinti. Auttaa kummasti hyvän fiiliksen (lähinnä äidin) ylläpidossa, kun on tekemistä.

Teidän "ansiostanne" olen nyt katsonut kahtena sunnuntaina Amazing Racea. Aika kireinä on pariskuntien välit! Se yksi mies ainakin on ihan pimeä... melkoinen kilpailuvietti, etten sanoisi :).

Nyt on pakko mennä syömään, alkaa olla kova nälkä! Linjoille, mars! Ai niin, vielä Sandemanille, että meillä Hartanit. Olen tykännyt kovasti, ovat tilavat ja nätit.

ikäviä uutisia kotoa, ainoa isöäitini on saanut aivoverenvuodon ja keuhkokuumeen, taitaa olla menoa. En jaksa käkkiä täällä, menen kotiin itkemään. Yritin viimeksi sanoa että jos jaksaisi kevääseen, kun Ilppiskin tulee.....

Voi sentään Sande! Lohtuhali minultakin. Toivottavasti isoäiti olisi teräsmamma ja vielä jaksaisi toipua ja saisi tavata Ilppiksen.

Hertalla kaverilla kurja suhtautuminen. Hänelle varmaan tosiaan iskee ns. pakokauhu, kun ystäväpiiri lasten myötä muuttuu – ei tosin silti oikeuta sammakoita. Mulla yhden kaverin suhtautuminen (ekaan raskauteeni) oli yhtä nuiva, kun hän tosi paljon lasta toivoi eikä mies suostunut. No, sitten kun sai taivuteltua, onnistuikin punttia nostamalla ja meillä kävi miten kävi ja hän laukoi aikamoisia ”viisauksia” ja meni aivan jäihin meidän surun edessä. Ystävyys ei valitettavasti ole toipunut ihan ennalleen.

Katalla ihana ylläri! Eikös olekin ihanaa tulla noin kivasti yllätetyksi? Mut onnistuttiin saamaan nalkkiin täydellisesti.

Hei, ei kai yleensäkään vuoden ikäiset kovin montaa sanaa sano? Tuntuu itse asiassa omituiselta ajatella, että Lotan suusta voisi jo puolen vuoden kuluttua kuulla jotain ymmärrettävää. ;-) Nytkin tosin suu käy aivan taukoamatta, äy-väy, ä-väy, äy-väy, ä-väy, äy-väy, ä-väy, äy-väy, ä-väy… Aika hauskan kuuloista höpötystä kyllä.

Stella, koska ootte lähdössä reissuun? Me edelleen mietitään, minne mentäis.

Juuh, Amazing Racessa se yksi on kyllä kovan luokan skitso! Ihan pimee mies, mä en tollaista äijää katselisi päivääkään. Tänään vuorossa Huippumalli haussa, jee.

Mulle tuli perjantaille iltapäiväksi pakollinen sukulointi, joten ehdottaisin, että lunchtärät siirretään ensi viikkoon. Ke eikä to käy. Sopisiko muille ensi viikko? Mulla tällä haavaa kaikki päivät vapaita.

Meillä Teutoniat. Suosittelen lämpimästi. Voit potkia P:n ja mun renkaita, jahka nähdään.

Ja nyt valitusosuus, varokaa! Prkl, mulla menee hermot ton Lotan syömisen kanssa! Kiinteitä maisteltu nyt reilut 2 vkoa eikä YHTÄÄN MITÄÄN edistystä. Saan kyllä tavaraa sisään – pakottamalla eli tunkemalla lusikkaa väkisin suuhun. Suutaan ei avaa, ei sitten millään, pistää viivaksi vain. Nielee kyllä nätisti, minkä suuhun saa tungettua. Voin sanoa ihan rehellisesti, että niissä tilanteissa v*****aa, siinä perkeleen tahmeassa soseessa on tytön lisäksi sitteri, lattia, mun vaatteet, naama – kaikki noin metrin säteellä. Hyvät neuvot on kalliita, otetaan vastaan myös tautisilta!!! Riinuska, oliko todella niin, ettei Juska avannut kahteen kuukauteen suutaan? Miten ihmeessä toimit? Vai Leoko se oli? Mä tiedän, että 2 vkoa on lyhyt aika, mutta kun ei MITÄÄN edistystä ole näkyvissä. Turhauttaa. En tosiaan tiedä, teenkö hallaa, kun tungen (silikoni)lusikkaa suuhun, mutta kun muuten tyttö ei olisi kyllä syönyt yhtään mitään.

Öö, sujuvasti muihin asioihin, jotta saadaan romaani aikaiseksi: P, ne Bobon pöksyt tosiaan on aika pientä kokoa. L:lla on ne paraikaa päällään ja koko 74 on jo melko kinkkana.

Annan suunvuoron muille… Ai joo, mun mielestä avautumisvaiheessa oli kyllä kivempi olla naama kiinni ilokaasumaskissa kuin kotona, joten suosittelen, että lähdette ajoissa. Kata ja Murmeli nyt seuraavaksi.

Sandemanille voimia, ja isoäidille erityisesti. Toivotaan vielä parasta!

Nekku, ei kai tuossa tilanteessa ole muuta tehtävissä kuin jatkaa tuputtamista. Kyllä se suu sitten jossain vaiheessa aukeaa. Olitkos koettanut erilaisia makuja? Maissi-peruna oli meillä alkuvaiheen suosikkeja. Kyllä Leolla ainakin ekat viikot meni siten, että suuhun meni ehkä 3 teelusikallista per ruokailu, ja osa siitäkin saattoi tulla ulos. Sitten yhtäkkiä ruokaa alkoi mennä enemmän. Että eikun kärsivällisyyttä vaan...

Me lähdetään sinne Thaimaahan 20.3. eli onhan sinne vielä pari kuukautta aikaa. Silti stressaan lentomatkasta jo nyt.

Juu, ehtiihän niitä sanoja tulla. Olen ottanut asiassa kai vähän paineita ulkopuolisilta, kun niin moni kysyy, mitä Leo osaa sanoa. Ja muutamat tutut vauvat ovat tässä vaiheessa osanneet jo useita sanoja. Olen siis hätähousu :).

PIkku-ukko on pahalla tuulella, kiljuu koko ajan syliin eikä mikään muu kelpaa. Menoksi siis, taas.

Stella, älä ota paineita. Meijän kaikki pojat on opppinu puhumaan vasta pitkälti kahden ikävuoden jälkeen. Meijän kaksivuotias ei puhu kuin yksittäisiä sanoja. Ja aika vähän. Min mamma on ainoa kaksisanainen, jonka sanoo. Ne on ollu motorisesti edellä muita, mutta puhetta on saanu odotella. Enää en ota paineita, kun tiedän puheen tulevan ajallaan.

Noniin, huonosti nukutun yön jälkeen täällä ryypiskelen kahvia ja yritän motivoitua työntekoon. Eilinen tekstiviesti kotoa sekotti kyllä pasmat ja sain hysteerisen itkukohtauksen täällä töissä. Painuin sitten kotiin ja rauhoituinkin niin että sain nukuttua päikkärit, mutta illalla nukkumaan mennessä tuli taas SURU ja niiskutin pitkälti yli puolen yön, tänään siis tosi hehkeä olo. Mun elämän tärkeimmät henkilöt onneksi lohduttivat ihanasti, Ilppis viestitteli masusta ja Mies piti sylissä ja kädestä kiinni ja silitti. Isoäidille ei enää anneta antibiootteja vaan saa mennä jos ei itse jaksa toipua, on jo pitkään ollut valmis. Onneksi viimeksi oli ihan tolkuissaan, luulen etten halua rynnätä sairaalavuoteen ääreen koska mielikuva virkeästä vanhuksesta on sellainen jonka mieluummin pidän, enkä hampaatonta laihtunutta kroppaa joka ei ole enää tässä maailmassa. Voin olla itsekäs mutta nyt tuntuu siltä.

Odottelen tässä vaan seuraavaa tekstaria enkä oikein osaa aloittaa mitään. Työt on todella EVVK, eilen luulen kokeneeni ensimmäiset supparit. Josko niitä tulisi lisää niin saisin syyn jäädä saikulle? Pari tuntia unta ja kävely ulkona auttaisi kummasti, mutta ehkä munkaan työmoraali ei anna periksi lusmuilulle ilman syytä.

Treffit voi mun puolesta olla ens viikolla, muut käy paitsi ei keskiviikko.

Huomenta!

Sandemanille hali, suru on suuri vaikka olisikin kyseessä jo elämän loppupuolella oleva läheinen. Ota ihmeessä saikkua jos tuntuu ettet jaksa, onhan sulla syitä enemmänkin, ja oma hyvinvointi on tärkeää. Et kuitenkaan ole mitään lusmuilijatyyppiä, joka vähän väliä käyttää jotain tekosyytä!

Treffit olkoot ensi viikolla, edelleen kaikki päivät käy, joten jos jätetään ke pois niin ilmoitelkaa äipät mikä teille käy.

Eilen oli eka neuvolan perhevalmennus, synnytyksestä puhuttiin vanhan ajan kalvosulkeisissa ja sitten katsottiin NKL:n synnytysvideo, kaikki olivat menossa sinne synnyttämään! Oli ihan ok, muttei mitään uutta. Terkkari joka tuntia veti, ei oikein tuntunut tietävän mistään enemmän kuin me, siitä tuli vähän turhautunut olo. Video oli ihan jees, vaikkakin kunnon mainospala.

Synnytyksen suhteen täytyy sanoa että meillä miehen kanssa tieto ei ole lisännyt tuskaa, vaan ihan päinvastoin. Nyt tuntuu että tietää mitä on tulossa suurinpiirtein, siis niin tarkkaan kun nyt voi etukäteen tietää. Tietää myös kivunlievityksistä ja mitä milloinkin voi saada. Olen siis suhteellisen valmis!

Harmaata tiistaita!
Tekis mieli olla pyjama päällä koko päivä, on niin tylsä keli ulkonakin...Plääääh. Miks ei tuu lunta????

Kurjaa Sande =( Noi on niin ikäviä uutisia, kun läheinen tekee kuolemaa, eikä enää ole toivoa paremmasta. Voimia vaan sinne työpöydän ääreen, vaikka jossain muualla ois varmaan paljon mukavampaa.

Mullekin kävin tärät paremmin ensi vkoon. Olen vieläkin vähän nuhassa, ja muutenkin on vähän saamaton olo, en usko, että saan mitään fiksua aikaiseksi tällä vkolla :-) Tekee mieli vaan hengailla kotosalla.

Himskatti Nekku tuota Loden syöntiä. Mikäköhän siihen auttaisi? Oisko lusikan vaihdosta apua...? Sori, mä koitan nyt keksiä kaikkea mahdollista...Mä syötän M:ta vain sillä oranssilla, väriä vaihtavalla lusikalla, joka taisi tulla jossain Naperokerhon kirjekuoressa tai jotain. On ihan ykköslusikka. Pieni suuosa ja annostelee just sopivan määrän. Mä antaisin varmaan reilusti hedelmä tms. makeaa sosetta, jos tuntuu, että se uppoaa paremmin. Että sais edes jotain sisään, ja suu alkais aueta lusikalle. Muuta en oikein keksi...Muistapa kysyä vinkkejä nlasta, kun seur. kerralla sinne meette.

Juu, Hartanit rules! Eilen "rakensin" vaunut rattaiksi, ja istutin pojan siihen, ja hyvä ettei tippa tullut linssiin, kun katsoin meidän isoa poikaa. Että missä se meidän vauva on??? Haikeeta. Mutta toisaalta, onhan se kiva, kun nää naperot kasvaa. Musta on oikeastaan aika huimaakin, että seuraavan puolen vuoden aikana tapahtuu järisyttävän suuri kehitysvaihe. Lapsi oppii liikkumaan, seisomaan ja pian se jo kävelee! Sit mä varmaan itkeä pillitänkin, että minne se vauva katos =(

Fotoista. Sande, käytin monien vuosien ajan Netanttilaa, ja siis Eiriä, valokuvien kehityksessä, mutta periaatteesta vaihdoin putiikkia, kun Eiri alkoi lisätä kaiken maan käsittely- ja toimitusmaksuja. Ifi on kätsy, kun kiikuttavat parissa pvässä kuvat kotiin, ja ainakin ennen niiden tilaussysteemi oli helppo ja hyvä, mutta tästä uudesta en niin menis takuuseen. Ifillä on myös hyviä tarjouksia, joten jos käyttää vain niitä, kuvat tulee aika edullisiksikin.

Ai miten ihana matka teillä Stella tiedossa! Minnes päin suuntaatte Thaimaassa? Mun vanhemmat oli ihan taivaissa matkastaan, ja suunnittelevat jo uutta. Aika käsittämätöntä, että siellä maksaa (koko)nahkakengät vain muutamia euroja. Samalla kyllä kamalaakin, koska se kertoo, mitä työntekijät siellä saa palkaksi =((

Tylsää Hertta tuo kaverisi suhtautuminen. Enkä yhtään ihmettele, jos tulee paha mieli. Kateus on vähän sellainen paha henki, joka saa sanomaan sellaistakin, jota ei normaaliolosuhteissa tulisi sanottua. Mun parit sinkkuystävät ovat oikeastaan jääneet kokonaan lähipiiristä sen vuoksi, että keskustelu on vähän vaikeeta. Ei oikein keksitä mitään puhuttavaa, ja sit voi tulla just noita sammakoita, joista huomaa, että toinen yrittää saada vain itselleen parempaa oloa "mollaamalla". Ei kiva.

Suunvuoro muille...:)

Heippa.

Tulin pistäytymään täällä kun Samu nukkuu ja Teemu katsoo Dumboa. Yökkis ilma vaatteet kastu ihan sadasosasekunnissa kun oltiin ulkona. Täytyisi varmaan itsekkin sonnustautua päästä varpaisiin kurapukuun niinkuin Teemu.

Voi, Sandelle voimia antava virtuuaali rutistus. Ikäviä juttuja tuommoiset.

Minä ja pojat olitiin sitten flunssan kourissa koko porukka. Itse olen jotenkuten kuivilla, Samua käytin eilen lääkärissä kovan yskän takia. Saatiikiin hieman lääkettä jospa se helpottaisi siitä. Teemulla vielä nokka tuhisee. Toivottavasti parannutaan perjantaihin mennessä kun ollaan lähdössä sinne vesileppikseen.

Nekku, Samu rupes avaamaan suutaan vasta kun olin kuukauden päivät antanut sosetta. eiköhän Lotta niistä soseista tykkää kun nielee ne kaikki. Ei vaan viellä ole hoksannut että ruokailu sujuisi helpommin kun avaisi suun. Kärsivällisyyttä.

Ollaan mietitty/haaveiltu että laajennettaisiin tätä meidän taloa. Me tarvittaisi työhuone sekä mukavuus syistä isompi olohuone. Tää meidän nykyinen olohuone/ruokailutila on todella pieni vaan reilut 20 neilötä. Ja tilaa halkoo kauhean iso takka. Ajattelin että nykyisestä ruokailutilasta tulisi työhuone ja olohuonetta laajennettaisi rakentamalla uutta tilaa. Sitten meidän talosta tulisi niin sanotusti L-mallinen talo (kun nyt on I). Höh tässä mä yritän selittää, vaiketa kun ei ole kuvia näyttää. Ajatuksia herättää vaan ottaa lainaa lisää...mukavuuden takia! Tää idea sai alkunsa kun joskus haaveiltiin että rakennettaisiin uutta, mutta kun me ollaan niin ihastuneita paikkaa jossa asumme nyt ettemme haluaisi muuttaa poiskaan. Niin miksei me rakennettaisi semmoista tästä mikä me haluttaisiin...

Missäs on Aniliini?

En osaa sanoa tullaanko ensi viikon tapaamiseen. Täytyy katso miten ollaan toivuttu leppävirran matkasta.

Nyt täytyy lopettaa kun on muutama puhelin asia hoidettavana.

Heippa! Täällähän minä! Rättiväsyneenä.. ZZZZZzzzzz..
Meillä ei nukuta öisin. Tai nukutaan, mutta pienissä pätkissä. Viime yönä laskutaitoni loppui yhdeksään, olivat siis kertoja, jotka Vili heräsi. Vesi/tutti yleensä auttaa, 2 kertaa tarvii maitoa. Kitisee ja myllää ja murisee, ennen kuin nukahtaa uudelleen. Ämpärillinen kahvia ei mun zombie-olotilaa piristä. Mutta aikansa kutakin! Vinkkejä otetaan ilomielin vastaan, jos jollakulla sellaisia on!!!!!

Sandemanille luja rutistus. Toivon hartaasti, että mummosi jaksaa sinnitellä ja tavata Ilppiksen.

Stellalle ja Hertalle onnittelut hinoista ultranäkymistä, luullakseni en ole vielä täällä onnitellut, ainoastaan itsekseni ajatellut. Tosi mahtavaa!! :)

Nekku, meillä kun ei meinaa puurolle suu aueta, olen välillä antanut Vilille oman lusikan käteen (kaukana lautasesta kuitenkin) tai jonkun pikkulelun, joka ei soseesta säikähdä ja kun tunkee sitä innolla suuhunsa, lykkään puurokuorman ovelana välistä. Hyvin nielee, en tiedä miksi suu pysyy viivana puurolle, kun soseet menevät ihan liukuhihnalla alas, suu on auki kuin variksenpojalla! Myös kurkku on Vilin herkkua, kun hänellä on kädessään kurkunpala ja sitä imeskelee, niin välistä saa puuroa suuhun.
Kärsivällisyyttä (saiskos sitä ostaa joskus jostakin lisää??), eiköhän Lotta kohta hoksaa avata suunsa, kun mamma tarjoaa apetta! Kyllä meilläkin muutama viikko meni, ennen kuin suukku kunnolla avautui lusikan lähestyessä, se vesipullokikka toimi sihen asti. Pullo alahuulelle ja yläpuolelta lusikka suuhun. Se huiputus ei enää meillä onnistu kuin toisinaan..

Jahas palaan myöh, vaunuissa parutaan.......