Tahkoojaplussat 40

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nekku*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Puh, mä oon ihan puhki, heitin yli 10 km vaunulenkin. Melkoinen vastatuuli takaisin kävellessä. Teki kyllä hyvää.

Ah ihanat ystävät, kiitos tsempeistä tuossa ruoka-asiassa, saitte mut luottavaisemmalle mielelle! Lotta sylki peruna-parsakaalin kategorisesti ulos (en voi syyttää, haisee järkylle!), mutta muuten ei tunnu maulla juuri olevan merkitystä. Tosin parhaiten saan menemään alas maissia tai maissi-perunaa. Se on sopivan kokkareista, ettei sylje pois. Omena-päärynäkään ei aiheuta irvistyksiä. Eilen kokeilin lantrata maissia äm:lla, mutta siitä tuli sellaista velliä, että valui vain suupielistä ulos eikä ollut menekkiin vaikutusta. Ongelma tuntuu tosiaan olevan vain se lusikka. Ja juu, kokeiltu on erilaisia ja omassa kädessä lusikka tai lelu… Melkoisia sirkustemppuja. Huomenna nla ja kysyn sieltä, mutta kun se meitin tätsy on just sellainen, joka ei ota kantaa mihinkään. No, onneksi olen edellisessä elämässäni ollut varmaan lehmä, joten L ei näe nälkää, vaikkei soseiden päälle ymmärräkään.

Hei muuten, mä en yleensä juurikaan katso ruoan hintoja, mutta vauvan soseiden kohdalla nyt huomasin niin tehdä. Uskomatonta mielestäni oli se, että kahdessa Citymarketissa täsmälleen samat soseet maksoivat toisessa 24 senttiä ja toisessa 48 senttiä kappale! Aika holtiton ero.

Aniliinille voimia yöheräilyihin! Kaipa ne johtuvat uusista taidoista, hampaista, milloin mistäkin. Muuta en osaa antaa kuin vertaistukea. Noina horror-öinä ei tosiaan kannata edes laskea, montako kertaa on tullut noustua ylös / herättyä… :-( Onko teillä noin huonoja öitä monta peräkkäin? Meillä yleensä vain yksi ja väliin useita hyviä. Viime viikolla oli itse asiassa pari aika kaameaa yötä, kun L vain huusi keskellä yötä 45 min selkä kaarella, mikään ei auttanut! Tuntui, ettei tavallaan ollut edes hereillä silloin. Sama toistui toisenkin kerran samana yönä. TODELLA epätyypillistä, yleensä auttaa maito tai tutti, sippaa niiden voimalla saman tien. En tiedä, mikä sekin oli, mutta tuli kurja olo, kun ei osannut auttaa. Mietittiin, josko olisi ollut hampaista johtuvaa ja annettiin puolikas annos Panadoliakin silloin yöllä.

How about tärskyt ensi viikon maanantaina tai tiistaina?

Äh, mä en saa aikaiseksi tehdä vaununkopalle vielä mitään. Se on nyt niin helppo nostaa sisään lämpimään. Tarttis tutkailla, miten ne kovikkeet otetaan pois. Ajattelin ostaa sinne lampaantaljan alle. Onkos muilla sellaista? Istuuko M jo tukevasti vaunuissa? L ei tosiaan vielä osaa kunnolla istua, keskittyy vain mennä viuhtomaan lattialla.

Missäs Suvi on? Julia on kiireinen tai netti jumissa.

Heips!
Lohtuhalit täältäkin Sandelle! Noi on rankkoja juttuja elämässä. Mullekin tuli kyyneleet silmiin tänään kun mietin papan kuolemaa (viime heinäkuussa), tuntuu ettei suru oikein helpota.. Voimia sinne!

Nekku, Juskahan se tosiaan oli joka ei sitä suutaan avannut 2kk:een.... Mä olin jo aika epätoivoinen, että mun poika menee maitopullon kanssa vielä kouluunkin kun ei muu kelpaa :) Sitten tein niin, että laitoin joka lusikan nokkaan ruuan lisäksi esim luumua kun poitsulle makeat maistui paremmin. Näin sain jotenkin huijattua syömään. Kun sitten päätti, että hän voi sittenkin syödä kiinteitä, jätin makeat lusikan nokasta pois. Kyllä se kärsivällisyyttä vaati/vaatii!

Meillä on ollut aika sottaisia hetkiä kun Juskalla on lusikka omassa kädessä! Kivaa tuntuu olevan. Onneksi koira kärkkyy tippuvia lusikallisia :)

Laitoin muuten Keijulle pari kuvaa Juskasta ja pyysin välittämään ne teille muille. Mä olen siis aivan tura tuossa lähettämisessä... No, jospa jotenkin löytäisivät teillekkin.

Hertta, sympatiat sinne! Mullehan myös "suututtiin" kun en ollut kertonut meidän yrityksestä. Uskomatonta. Eihän ihmiset yleensä siitä puhu. Ja myös siitä, että kerroin niin myöhään, eli heti np-ultran jälkeen. Siitäkin suututtiin, että menin naimisiin salaa. Se vaan oli mun tapa, en halunnut päivää prinsessana ja kaikkien keskipisteenä vaan lähinnä mentiin käytännön syistä naimisiin (tuosta kommentista mies kyllä suuttuisi, heh). Kaikki ystävät (?) eivät näköjään osanneet kunnioittaa mun tahtoa vaan loukkaantuivat. Paha minä. Paras kommentti oli että "pitäkööt oman pikku perheensä, en mene poikaa katsomaan, vaikka pyytäisivätkin!"
No, tuli katsomaan ja kerroin kuulleeni jutun ja pahoittaneeni mieleni todella. Oli kyllä tosi nolona. Hän on kaveripiirimme ainoa sinkku, joten ehkä kommentit juontuivat siitä pelosta, että hän jää yksin.

Mitäs muuta mun vielä piti kommentoida. No, palaan asiaan jos muistan.

Pikaisesti... Nekku, meillä on noita kauhuöitä ollut jo reilun pari viikkoa putkeen, ei ainuttakaan hyvää yötä välissä. Alan olla puhki. Viime yönä tuli itku itseltäkin, kun en heti Vilin nukahtamisen jälkeen saanut unta ja juuri kun olin uinahtamassa alkoi parku ja venkoilu uudelleen.. Ensi yönä kokeillaan tassuttelua. Ja tilasin unipussin, sitä oli kehuttu tuolla vauvanhoitopuolella. Jospas saatais apua niistä.

Ihmeesti olen päikkäreiden turvin jaksanut, vaikka yöt ovat _todella_ katkonasia. Tummat silmäaluset ja ajoittainen huimauksen tunne kertovat pitkästä valvomisesta. Mutta iloinen ja koko ajan uutta oppiva vauveli auttaa jaksamaan, hymyillen tätäkin päivää vietämme, vaikkakin äitiliinin silmät ristissä! :)

Meillä on lampaantalja, Vili sai ristiäislahjaksi kummitukselta. Eilen oltiin pulkkailemassa (talja siis pulkassa ja Vilkku makuupussissa), hyvät unet tuli, pikkuherra näytti ihan eskimovauvalta! Tänään ei sitten pulkkailla, lumi on melkoisesti sulanut eilisestä. Eilen kyhätyltä lumiukolta porkkananenä on pudonnut ja ukko kutistunut puolella. Eilen oli talvi, tänään ei.

Nyt tuli vieraita..

Moi,

tänään on ollut hieman kiirus päivä, vasta nyt koneella. Leon kanssa muskaria ja sitten pitkä shoppailurupeama kaverin kanssa keskustassa.

Meillä on lampaantalja, ja ihan pikku vauvana Leo köllötteli sen päällä paljon ihan sisällä. Nyt ei olla otettu sitä vielä käyttöön, kun on ollut niin lämmintä.

Aniliini, olinkin aikeissa ehdottaa teille unikoulua/tassuttelua, kun Vilillä alkaa olla puoli vuotta täynnä. Tuo unipussi saattaa olla hyvä ratkaisu. Leolla on ollut sellainen melkein koko ajan, ja se on kyllä kätsy ja pitää varpaat lämpiminä. MItes teillä olikaan, missä Vili nukkuu? Heräätkö ihan jokaiseen ääneen? Jos kyllä, niin pystyisitkö pitämään korvatulppia? Entä päivisin, oisko sulla mahdollisuutta saada lapsenvahtia välillä, että voisit itse nukkua muutaman tunnin? Väsymys on ihan kamalaa, kun sitä on ollut noin pitkään. Toivottavasti jostain keinosta on pian apua.

Julia ja Suvi, tulkaapas esiin :).

Niin ja lopuksi sitten ilouutisia siitä mun ystävästä, josta kerroin taannoin. Hänet on nyt leikattu ja kaikki on hyvin! Pienokaisen pitäisi näillä näkymin tulla maailmaan heinäkuun alussa. Olen NIIN helpottunut!

Öitä ja huomiseen!

Stella 12+1 (hassua käyttää taas näitä viikkoja...)

Iltaa vielä! Miehen sisko oli tyttärensä kanssa kyläilemässä, oli kiva turista. Vili sai hervottoman naurukohtauksen ja "vierailla" oli tosi hauskaa! :))

Kiva kuulla ystävästäsi Stella, hienoa, että kaikki on hyvin. =)

Stella, kerrotkos teidän tassuttelusta vähän. Muistelin, että Leo pelästyi aluksi ja huusi kahta kauheammin.. Muistanko väärin?
Joo, kyllä mulla on mahdollisuus päikkäreihin vaikka joka päivä, mun äiti on vuorotteluvapaalla (juuri ekan lapsenlapsensa takia, monta vuotta mietti ja punnitsi vaihtoehtoa, mutta nyt oli maaliman paras syy jäädä!:) joten Vilille järjestyy kyllä hoitaja aina kun on tarvetta. Ollaan välillä oltu mummilla yötä, kun mies on reissussa, juuri siksi, että saan nukkua.
En herää joka äännähdykseen, vain "kunnon kitinään". Pystyn yleensä nukahtamaankin pikkumurinoihin ja ähinöihin, paitsi viime yönä.. Vaikka niitä päikkäreitä olen ottanutkin, niin ei se silti korvaa kunnon yöunta. Pitänee taas harkita yökyläilyä mummilassa.. Mutten sielläkään millään meinaa malttaa antaa Viliä koko yöksi mummin hoiviin, tulee ikävä! :)
Niin, Vili nukahtaa helposti omaan sänkyynsä (joka on kiinni meidän sängyssä mun puolella), mutta herätessään yöllä ei millään meinaa nukahtaa sinne uudelleen, olen melko herkästi nostanut meidän/mun viereen, johon onkin ennen nukahtanut heti uudelleen, mutta nyt on joku kumma vaihe. Nyt aion sinnitellä ja yrittää saada pojun "tassun avulla" nukkumaan koko yön omassa sängyssään. Auttaisi paljon asiaa, jos pinniksestä saisi laidan alas, muttei saa.

Tosi mälsää tuo, että ystävänne ovat suutahtaneet iloisista uutisistanne. Pöyristyttävää lukea Riinuskankin saamista kommenteista. Toki ymmärrän sen, että kateus tai pelko omasta tulevaisuudesta saa ihmiset välillä päästelemään sammakoita, mutta ei ole kiva, että loukataan. Jos ystävä tulee omasta puolestaan surulliseksi, se on sitten eri asia, mutta että suuttuu... =/

Mäkin olen muuten huomannut soseiden hintaeron kauppojen välillä. Luulisi kuitenkin saman ketjun hinnat olevan samoissa. Mä hamstrasin Vilille Siwasta kymmeniä purkkeja ruokaa, päiväys ensi vuodelle, mutta poistuvat valikoimasta ja olivat puoleen hintaan. Liha-kasvissoseet maksoivat n. 0,40€. :)

Piritta, öh, mä en huomannut mitään muutosta Ifin tilaussysteemissä. Sanoit jostain pienennysjutusta, ettei tule automaattisesti. Saankohan mä jotakin jättikuvia, kun en huomannut mitään eroa aiempaan, olen palvelua monet kerrat käyttänyt..? :D

Me ei nytkään ikävä kyllä lähdetä Hki:n tapaamiseen, odotetaan Tampereen treffejä! :)

Laitan teille vielä pari tuoretta otosta Vilistä ja sitten menen hetkeksi lukemaan ennen unta. (Kumma, kun nyt ei väsytä mitenkään mielettömästi, kun voisi käydä nukkumaan.)
Onko joku teistä muuten lukenut Liza Marklundin kirjottamat kirjat Uhatut ja Turvapaikka? Nyt dokumenttikirjoille ilmestyi jatko-osa Mian tarina, jonka kävin juuri varaamassa kirjastosta. Todella hyvät kirjat, mutta niin riipaisevat. :(

Mä en muuten ole ainakaan vielä saanut Juskan kuvia, mutta odottelen. =)

Öitä!

Aniliini, kiitos kuvista! Vilin kuvat tulivat perille, vitsi taisi olla liian iso mun postilaatikkoon :) Suloinen punaposkinen pikkumies!
Riinuskan pyynnöstä laitoin myös Juskan kuvat kaikille. Kiitos myös Riinuskalle niistä! On poika kasvanut kovasti mutta vielä tunnistaa :)
Se joulukuvan asu oli aivan ylisöpö!

Nekulle kiitokset vielä Japani-vinkistä! Sinne ollaan maaliskuussa lähdössä. Samaan aikaan ollaan Stellan kanssa reissun päällä.

Aniliini, mä oon lukenut ne Marklundin kirjat, itse asiassa en malttanut laskea käsistäni kun lukemisen aloitin. Hyvä tietää toi jatko, täytyy ehdottomasti lukea sekin.

Mukavaa päivää kaikille!

Huomenta!
Piina jatkuu, isoäidillä eilen kuumetta 40 ja isän mukaan ei kestä enää pitkään:-(. Ei ole koskaan ollut mikään teräskuntoinen ja sairaalassamakoilu ei tunnetusti kohenna yleiskuntoa, joten eiköhän pääse pois piakkoin. On ollut jo pitkään valmis. Hoh, hautajaiset ei oo mun suosikkeja.

Taitaa Vilillä pelata palvelu liian hyvin öisin kun pitää mamaa hereillä? Eikös ikää alkaisi olla jo riittävästi omaan huoneeseen? Vai onko sellainen mahdollista? Muistaakseni Ilona (Ja Julia:-)) nukkui paremmin omassa huoneessaan?

Kiva kuulla että Stellan ystävä toipuu! Hurjia juttuja pystytään tekemään vaikka onkin raskaana.

Tänään puhuttiin että mentäis vaunuostoksille, saapi nähdä toteutuuko. Viikonlopuksi jään kotiin kun mies lähtee poikain reissulle hiihtokeskukseen. Mietin että menisinkö isoäitiä katsomaan, mutta eipä siitä taida olla apua eikä ole enää tolkuissaan. Odottelen sitten vaan huonoja uutisia, onneksi olen suunnitellut ystävien näkemistä joten yksin ei tartte olla.

36 työpäivää enää, ihanaa!

Hello!

Sandeman, vaikka isoäitisi olisi itse valmis siirtymään Taivahan porteille, se on silti läheisille todella raskasta. Tietenkin vanhan "omaa kuolemaa odottavan" ihmisen kuolema on helpompi hyväksyä, mutta se ei surua poista. Toivon kuitenkin vielä, että isoäitisi saisi jostakin voimia kevääseen ja saisi tavata pikku-Ilppiksen. Jaksamista sulle!

Jokos Mariskan huushollissa ollaan flunssa selätetty?
Missäs Kirppu kahden muun kadonneen lampaan lisäksi? Siirappia ja Suru-Iloa kaipaan edelleen...!!!

Piitkästä aikaa hieman pirteämpänä, vaikkakin valvottu on taas. Nyt kokeilin sitä tassuttelua ja se apu siitä oli, että Vili nukkui koko yön omassa sängyssään ja joi maitoa ekan kerran vasta kolmelta, seuraavan kerran seiskalta. Mutta heräsi kyllä moneen otteseen, mutta tassu rauhoitti ja tutti/vesitilkka toi unen. Jatkamme tätä.
Taitaa olla tosiaan palvelu pelannut liiankin kanssa, Vili on ennen juonut maitoa öisin 4 dl, nyt riitti yksi purkki aamuun asti. Eiköhän tämä tästä..
Ylimääräinen huone olisi, mutten kyllä millään vielä raaski/halua siirtää Viliä sinne nukkumaan. Joskus ennen rippikoulua sitten.. =) Mä olen kyllä itse välillä siirtynyt tietokonehuoneeseen nukkumaan, kun mies on kotona, mutten silloin kun ollaan Vilin kanssa kaksin kotioloissa.

Oltiin pitkällä vaunulenkillä, aurinko paistaa ja pari astetta pakkasta, mahtava ilma, vaikka purevasti tuuleekin.

Hei, mitä puuroja annatte vauvoillenne? Mä en käsitä, miksi vili ei syö puuroa, kun pottu-liha-kasvissoseet menevät kuin kuumille kiville. Hedelmä- ja marjasoseet taas eivät. Kokonaisia mustikoita maiskutteli ilolla menemään. Ja pieniä banaaninpalasia. Tänään kun annoin banaanimössöä, yökkäsi niin, että lensi lattialle asti. Olen kokeillut varmaan kaikkia tarjolla olevia puuroja tav. kaurapuuron lisäksi, mutta laihoin tuloksin. Tänäiltana ajattelin kokeilla mannapuuroa maissilla höystettynä, jospas se menisi, kun maissi on suurta herkkua!