Tahkoojaplussat 80

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sandeman ejk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitos Sanelmalle kuvasta. Kiva masu, voi että :)

Me oltiin tänään neuvolassa ja täti unohti merkitä mitat korttiin. Paino jäi hiukan alle 7 kilon, eli 69 jotain ja pituus 61,5 muistaakseni. Piti kortista tarkistaa, mutta eipä lukenut :/

Voi tuo nukkuminen meilläkin kääntyä vielä huonompaan suuntaan. Esim. vaipasta ei välitä, voihan olla, että häiriintyy siitä myöhemmin, niin kuin Mai.

Jos meillä ei olisi keskuspölynimuria, niin oisin ollut kiinnostunut siitä dysonista. Kurjaa, jos on kovaääninen, se oli mulle yksi suurin syy, että keskuspölynimuri laitettiin. Että mä voin vihata imurin ääntä :)
Mä hain sen Wii Fitin tänään, kun tuli jälkitilauksena hullareilta. Pitänee koittaa huomenna.

Niin ja sykkeistä. Sama käsitys kuin Sanelmalla että tytöllä korkeammat ja sekin tuki silloin mun fiilistä tytöstä. Vaan eipä ollut :)

Lyhyeksi jäi taas, Leo on nälkäinen.

Hauskaa, kun nuo Gissan viestit aina loppuvat siihen, että Leo haluaa tissiä :).

Mä luulin eilen kirjoittaneeni jotain, mutta en näköjään ollut. Sanelmaa ja Mollya onnittelen hyvistä näkymistä! Mulla ei ole teidän suhteen mitään ajatusta sukupuolesta, vaikka kuinka yritän leikkiä meediota. Sanelmalle fiilistelin aiemmin poikaa, mutta se johtuu ehkä siitä, että puhuimme kerran poikien nimistä ja tekonimikin on Okko.

Mä muuten ostin lapsille Rainbow'n tarravaippoja viimeksi, mutta eivät toimi meillä. Leolla ainakin tulee pissat läpi niistä öisin ja ne taitavat jättää pinnan aika märäksi, kun Leo aina ahdistuneena näyttää vaippaa ja alkaa itkeä. Meillä ovat parhaiten toimineet Liberot. Pampersit tulee kakkosena, mutta esim. Muumit eivät istu. Meillä jäi kestojen käyttö kesällä, mikä mua toisaalta harmittaa. Välillä laitan Kaislalle keston edelleen, mutta jos niitä käyttää satunnaisesti, tulee pyykkiongelma. Äh, pitäisi saada itsestään se irti, että vaihdettaisiin takaisin kestoihin ainakin Kaislan kohdalla. Niitä ekovaippoja olen yrittänyt bongata, mutta meidän lähi-Prismassa on ollut vain sitä isointa kokoa, joka on vissiin 13-25-kiloisille.

Sanelmalle kiitos kuvasta, masu näytti oikein suloiselta.

Mariskan päivän piristys toimi mulla hyvin, olin eilen vähän alakuloisella tuulella.

Jahas, se on kohta taas viikonloppu. Mitäs suunnitteilla? Meillä on vauvauinti ja sunnuntaina menen Leon kanssa Pikku Kakkosen konserttiin Tampere-taloon. Muuten varmaan sitä tavallista eli ulkoilua ja syömistä. Jonkun leffan voisi katsoa.

Eh heh, unohdin sitten koko käsilaukun kotiin aamulla! Mies heitti autolla töihin ja kun olin nousemassa kyydistä huomasin että hmm, missäköhän mun työavaimet on... Ja koko laukku, kotiavaimet, käteinen, kortit, puhelin, huulirasva (olen addikti) jne. Hehee. Hajamielisyyttä, no? :)

Onnittelut tällekin puolelle Sanelmalle hyvästä rakenneultrasta! Ja kiitos kuvasta, masu on ihana! Uusi look on kans hieno, kyllähän siitä hyvin selvää sai, sopii sulle!

Meilläkin mies oli mukana käynnillä, ollut jokaisella paitsi yhdellä. On niin liikkis muutenkin, luki jotain neuvolan esitteitä yksi ilta ja ihmetteli niitä juttuja ääneen ja kertoi mulle vastasyntyneen tarpeista, ihana. Pillahdin tietysti itkuun liikutuksesta.

Gissa, voi että miten teidän ystäväperhettä koetellaan :( Toivottavasti leikkaus onnistuu ja pikkuinen lähtee hyvin toipumaan.

En saanut vielä ostettua mitään ekaa pikkupikku bodya vauvalle, kun siinä kaupassa mistä olisin halunnut ostaa ei ollut ihan pienille, höh. Viikonloppuna aion kyllä toisesta paikasta hakea. Haluan jotain vähän "ekstraa" kun on ihan eka symbolinen vaatekappale, eikä ihan vaan mitään halppisjuttua marketista. Heh, ihanaa turhamaisuutta.

Pirittan perheen asuntokuviothan vetää jännäksi.

Keijun poppoolle mukavaa iltaa ystäväpariskunnan luona tänään! Tehdäänkö teille oikein jotain ruokaa?

Meillä on (taas kerran) rauhallinen viikonloppu tiedossa, ei mitään erityistä. Tänään normaalit perjantaikokkailut kotona ja varmaan huomenna nähdään jotain kavereita jossain. Muutamat on vaan ollut sitkeässä flunssassa joten niitä ei ehkä "halua" nähdä nyt just. Ehkä käydään katsomassa joku elokuva...

Mitäs muiden suunnitelmiin kuuluu? Ja miten Aniliinin perheessä voidaan? Onko lapset toipuneet ja olette päässeet/pääsette kyläilemäänkin pikkuhiljaa?

Mannalla on muuten tänään siirto, pitäkää kaikki peukkuja että tulee lisää tahkoojavauvoja!! :)

Hello! Kyllä, Mannan siirtoa jännätään,kävin jo kurkkimassa mutta ei ollut vielä uutista..kyllä on peukut tukevasti ojossa! Sitä kun vielä niin elävästi muistaa tuon tilanteen ja nyt ollaan tässä :)

Sehän olis kivaa Piritta jos pääsisitte muuttamaan samaan taloon. Kiva kuulla sit miten kävi.

Molly, mä olin ihan mahdottoman hajamielinen raskaana ollessani ja olen edelleen..tosin nyt taitaa vaikuttaa nuo yöheräilyt.
Josta tulikin mieleen että me muuten rohkeina kokeiltiin sitä maissivelliä ihan pikkutippa, n. 20 milliä maidon sekaan mutta ei ollut kyllä vaikutusta. Herätykset oli klo 1 ja klo 5. No, jos on hyvä juttu ettei vauva herää enempää kuin 2 kertaa yössä niin sitten olen tyytyväinen.

Gissa, hyvä kun ostit sen Wiin. Siis sikäli että mä oon ollut tosi tyytyväinen. Hula Hoop eli perinteinen hula-renkaan pyöritys tiukentaa kyllä tehokkaasti vatsalihaksia :)
Toivottavasti tykkäät.

Molly, illalla luvassa on ihan jotain pientä suolaista ja vähän viiniä tänään :) Ja tosi hauska tv-visailu-peli, muistaakseni pleikka 3:lla, vähän sellainen vanhanajan tv-visa jossa nopeiten ehtivä saa vastata ensin. Aihealueita on monenlaisia. Pelattiin sitä miehen kanssa kaksin yks ilta kun Mai oli mennyt nukkumaan ja oli tosi hauskaa!

Stella, mua kans ärsyttää kun ne ekovaipat on jatkuvasti loppu. Ollut siis meidänkin Prismasta loppu jo monta viikkoa. Kuulin kyllä että läheisessä S-Marketissa olis, täytyy käydä sieltä hakemassa.

Idolsista muuten, oletteko seuranneet? Eilen katsottiin ja mä tykkäsin siitä Vesasta ja Koopista. Yksi kisaaja on tavallaan tuttu joten häntä tietty jännätään erityisesti.

Äsken joogasin ja nyt nautiskelen kupin vihreää teetä. Mai vetää sikeitä partsilla ja kissat omissa oloissaan. On kyllä pakko hehkuttaa tätä kotonaolon ihanuutta. En ole yhtään ehtinyt tylsistyä vaan todella nautin.

Jees, se on sitten mukavaa viikonloppua! Hauska oli muuten tuo Mariskan piristys!

Täällä taas. On se vaan selvästi viileempi täällä pohojosemmassa.

Ihania kuulumisia Sanelmalla ja Mollyllä. Erinomaista! Mä veikkaa Santsulle poikaa ja Mollylle tytsyä ;-)

Kurjuus, kun meidän viime yö oli taas jättiaskel taaksepäin. Uusi paikka ja uusi sänky Annalla, joka taatusti vaikutti, mutta hitto, kun sai taas 5 kertaa rampata neidin luona + siihen lisäksi Matskun pari heräilyä. Sitä on vielä tavanomaista stressantunut itsekin, kun ei halua, että tytön itkuun herää koko talo...Erehdyin antamaan kauravelliä illalla, kun ei muutakaan ollut, eikä kyllä lainkaan sopinut tytölle.

Voit varmasti Keiju antaa enemmänkin maissivelliä Maille, monet antaa jo kolmesta kuusta siitä. On kuitenkin hyvin hellää ja laimeaa tavaraa. Toki on ihan hyvä antaa pikku annoksia ja testailla - Anna on mulle opettanut, ettei mikä tahansa tosiaan sovi hänelle. Esim. omenasta (todnäk) tuli kunnon ihottumat reisitaipeeseen.

Mä sain töistä testiin noita ekovaippoja. Saveteista en pitänyt lainkaan (eivät pyyhdi kunnolla), mutta vaipat on hyväntuntuiset ja suht pehmeetkin. Ovat suosittuja, esim. lähi-Prismassa täällä lähes tyystin loppu. Hyvä niin :)

Mä vasta hajamielinen olenkin! Raskausajan muistihäiriöisyys ei ole mitään verrattuna arkeen kahden lapsen kanssa. Usein löydän tuntikausia myöhemmin mikrosta kahvikupin, tai sitten saan jonkun hyvän idean ja kun olen menossa sitä toteuttamaan, unohdan idean matkalla ;-) Näin kävi kerran, kun luin lehteä ja sain samalla superidean, että lakkaan vuosien tauon jälkeen sormenkynnet (värittömällä tietenkin :) ja kun nostin peffan tuolista, en muistanut mitä mun piti teki. Että semmoista dementiaa :D

Leo taitaa olla samaa kokoa kuin Anna, ei ollut vielä 7 kiloa rikki Antsun viiskuisneuvolassa. Mutta niinhän ne pojat yleensä ovat reilumpaa kokoa kuin likat. Nyt tosin A syö siihen malliin kiinteetä, että varmaan on painoakin tullut reippaasti lisää.

Rentoja vkloppuja täältäkin. Huomenna hengaan koko pvän ystäväni luona, jolla myös vauveli. Jossain välissä ryystetään pari lasia skumppaa ja maistellaan herkkuja. Matsku pääsee möksälle haravointihommiin mummin ja papan kanssa.

Perjantaita,

Sanelmalle kiitos kuvasta, ihana vauvavatsa ja tyylikäs tukka!

Meidänkin S-marketista on taas nuo eko-vaipat loppu, höh. Seuraavan kerran täytyy varmaan ostaa pari pakettia kerralle, koska näyttävät olevan niin suosittuja. Linuksella alkaa nuo pienet s-koon kestovaipat olemaan piukeita, täytynee niitäkin alkaa hankkia isompia. Heh, silloin kun raskausaikana ostin niitä, niin esittelijä kertoi, että heidän pojalle meni s-koon vaipat koko ekan vuoden!?

Katsoin myös eilen Idolsia, kaikki pojat olivat kyllä mun mielestä hyviä. Eniten tykkäsin Koopista ja Petestä (jonka veikkaan voittavan koko kisan) ja se Vellukin ja Vesakin on ihan jees.

Meillä on huomenna rapujuhlat:) Meillä on vakio kaveriporukka, 5 pariskuntaa, joiden kanssa ollaan joka vuosi pidetty. Tänä vuonna meni vähän myöhäiseksi, yhdellä toisellakin pariskunnalla on Linusta viikon nuorempi vauva, mutta haluttiin kuitenkin järkätä. Pikkumiehen ehdoilla sitten tänä vuonna, äiti jättääkin sitten snapsit väliin ja porukka lähtee ajoissa kaupungin yöhön...

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Heippa pitkästä aikaa! On kirjoittelu vähän jäänyt, yritän kuitenkin ehtiä lukea teidän kuulumisia.

Taustislaisetkin aktivoituneet... Äh, mulle kyllä sopisi hyvin suljettukin ryhmä. En erityisemmin nauti "kaikelle kansalle" kirjoittamisesta. Mutta lupaan käydä välillä päivittämässä omiakin kuulumisia. Ja tietty kun nähdään monien kanssa livenäkin niin silloin saadaan jutella face to face, mikä on tietysti mukavampaa :).

Mahtavaa, että Sanelman ja Mollyn raskaudet edenneet jo noin pitkälle!

Keijun Pariisin matkaa hieman kadehdin... Miehen kanssa sinne on kyllä parasta matkustaa, on niiiin romanttinen. Ehkä mäkin jossain vaiheessa uskaltaudun matkaan ilman Herttaa. Nyt meinaan kelpaa iskäkin nukuttamaan yöunille, joten oon vapaa :). Paitsi nyt kodinhoidontuella ei kyllä matkustella :(.

Ekovaipoistakin olitte jutelleet. Meillä käytössä kestot, toki usein reissun päällä ja aina yöllä kertikset (pampers baby dryt toimivat meillä parhaiten). Onhan se niin, että jos oikeasti haluaa olla eko näissä vaippa-asioissa, niin kestot peliin. Vaikka onhan se hyvä, että kaikenlaisia vaihtoehtoja kehitellään.

Toivottavasti, Piritta, yöt parantuvat suht pysyvästi. On varmasti ollut AIVAN hirveää.

Meidän neiti on 1v 3kk eikä nuku vieläkään kokonaisia öitä. Yhden käden sormilla voi laskea yöt, jotka on nukkunut heräämättä aamuun asti. Nukkuu nyt omassa huoneessa ja aluksi tuntuikin nukkuvan paremmin. Mutta samanlaista heräilyä on välillä nytkin. Pahimmillaan herää eli parkuu 5 krt yössä, parhaimmillaan 1 krt. Toissa yönä ravasin kahden tunnin välein rauhoittelemassa, ja joskus pitää roikkua sängyn laidalla puolikin tuntia! Otan välillä viereen, mutta ei nukahda siihen yhtään sen helpommin, päinvastoin pyörii ja hyörii joskus tunninkin ennen kuin nukahtaa. En ymmärrä, miksi heräilee?? Onneksi en olen vielä töissä. Päivisin on niin ihanan iloinen ja tyytyväinen. Plääh..

Tsemppiä, Nekku, Lotan pottailuihin! Uskon, että oppii kyllä siihen pian, varmasti kannattaa kaikenlaisia kikkapottia käyttää. Mä en ole vielä jaksanut Herttaa tutustuttaa pottaan, pitäis varmaan. Sanoo nimittäin välillä kakka ja sitten alkaa punnertamaan. Usein sanoo kyllä kakka vasta sitten, kun on jo housuissa...

Mahtavaa huomata, miten Hertan leikit kehittyvät koko ajan. Mm. syöttää leikkieläimiään ja nukkejaan ja välillä laittaa niitä nukkumaan. Sanoo, että nukkuu ja rupeaa hyräilemään, niin kuin mä hyräilen aina kun laitan H:n päikkäreille. Ihan uskomaton tyttö!

Keiju, H oli myös vähän alta 6 kiloa 3 kk neuvolassa ja 61,5cm. Hoikka tyttö on edelleen.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Laitoin teille kuvan kun tahkoojien puolella oli asiasta juttua. Heh, vähän onneton tuo mun "maha" kyllä on :) Sellainen tasapaksu pötkylä vatsan kohdalta - iltaisin. Aamuisin ei senkään vertaa. Mutta kaipa se pian pumpsahtaa siitä kunnolla näkyviin, onhan bebe jo ainakin 9 senttinen päästä peppuun joten luulis sen nyt alkavan viemään enemmän tilaa pikkuhiljaa.

Mukavaa kun Hertta kävi ilmoittautumassa. Mitenköhän Pirittan kyläilyt sujuu? Harmi kun Annan uni häiriintyi vieraassa paikassa :(

Kiinnostaisi tietää miten Tiitun rapujuhlat meni :) Ja Keijun viikkis. Ja muidenkin tietysti. Aniliiniakin huhuilen.

Toivottavasti Stellan alakuloisuus oli ohimenevää silloin yksi ilta. Aurinkoa sinne!

Mannalla ainakin siirto onnistui nappiin ja nyt jännätään ja peukutetaan!

Kiitos Molly huolenpidosta, alakulo oli onneksi ohimenevää. Sun kuva ei muuten auennut ainakaan mun sähköpostissa. Viesti oli kyllä tullut, mutta se oli tyhjä. Mites muilla?

Mulla ja Leolla oli eilen aivan mahtava äiti-poika-päivä! Käytiin siellä Pikku Kakkosen konsertissa ja poika oli _ikionnellinen_! Olisittepa nähneet. Ensin vähän pelkäsi isoa paikkaa ja kovaa meteliä, mutta kun päästiin konserttisaliin, muuttui ääni kellossa. Alusta loppuun (2 tuntia) Leo eli mukana, huusi ja kiljui ilosta, tanssi ja taputti ja touhotti mukana laululeikeissä. Minä istuin ihan tippa silmässä vieressä, näky oli niiin hellyttävä. Ja se epäuskoinen ilme, kun esiin tuli Pikku Kakkosesta tuttuja hahmoja. Leo osoitti lavalle ja hihkui "äiti, äiti" ja kiljui suoraa huutoa, kun esim. Tuttiritari saapui lavalle. Eikä meinannut kirjaimellisesti pysyä housuissaan.

Konsertin jälkeen käytiin vielä hampurilaisella ja sielläkin poika vielä fiilisteli, keinui puolelta toiselle ja hymyili koko ajan. Kyllä kannatti! Kotona alkoi omalla kielellään tohkeissaan selittää isälleen, mitä oli kokenut. Voi pientä :´).

Olenkos mä muuten kertonut, että meillä on miehen kanssa kuntoiluskaba vuoden loppuun asti. Se jolla on vuoden päätyttyä vähemmän liikuntamerkintöjä kalenterissa, joutuu leipomaan toiselle kakun. Ja voittaja saa tietysti patsastella voitollaan seuraavat kuukaudet :). Meillä oli joskus aiemmin vähän samanlainen systeemi. Silloin mä voitin, mutta nyt näyttää huonolta. Olen kolme suoritusta jäljessä, joten pitää alkaa skarpata. Tänään kävinkin jo salilla.

Hertasta oli tosiaan kiva kuulla. Harmi, että öisin on vielä noin paljon heräilyä. Tähän ikään kyllä taitaa jonkinlainen yölevottomuus kuulua. Kaislakin on alkanut öisin itkeskellä. Muistaakseni Leolle kävi samoin näillä paikkeilla. On muuten tosi ihmeellistä, mitä nämä tämänikäiset osaavat! Kaislallakin on päivittäin sellaisia oivalluksia, että meinaan lentää pyllylleni. Joku mun pieni vaavini osaa tuonkin.

Eilen katsoin Idolsista vain lopun, kun meidän digiboksi temppuili. Kolme viimeistä lauloivat ainakin tosi hienosti, vaikea sanoa suosikkia. Ehkä se viimeinen, Anna vissiin. Pojista tykkään Koopista ja Petestä minäkin.

Nyt tarttee tehdä töitä. Tulkaas kertomaan kuulumiset!

Täällä taas. Koitan itsekin tehdä vähän hommia jossain välissä, mutta heh, kun vaatii hiukka itsekuria. Mun iskällä on vielä erilainen kone, enkä tykkää näistä näppäimistä lainkaan.

Kiitos symppauksesta, meidän yöthän ovat taas mainiot! Kummasti voivatkin vaihdella. Anna nukkuu toisella puolen taloa, ja sehän kummasti rauhoitti menon. Toisa yönä heräsi kerran, viime yönä nukkui 12 h putkeen....!!!! Mä tietty nukuin levottomasti, kun koko ajan odotin, että nyt se herää ja kiljuu taas oktaavissa, mutta ei. Olen tosi onnellinen, koska nyt voi edellyttää jo, että typy pärjää syömättä aamuun asti, koska syö tosi hyvin soseita - oikein tuntuu odottavan ruokailuhetkeä ;-)
Vaikka soseiden aloitus on vähän rasittavaa ja todellakin sohlausta, kuten N totesi, niin tämä plussa kyllä otetaan vastaan. Mummilassa Anna istuu jo matkasyöttötuolissa, joten ruokailutkin on helpompia kuin ei tartte kontata lattianrajassa.

Voi että, ihanalta kuulosti äiskän ja Leon oma yhteinen päivä. Lapsen riemua on niin mahtava katsella. On kyllä suloinen poika Leokin, mahtava pitkä tukka ja jotenkin tosi sirot kasvonpiirteet. FB:ssa Stella siis ihailin ;-) Ja Kaisla ihana naperoinen, ihan äiskän simmukat =)
Hauska tuo teidän kuntoiluskaba, aika hyvä rangaistuskin, jos laistaa, hih!

Idolsista, olipa ylläri, että se Linda putosi, jos tässä nyt saa dramatisoida :) Sen biisi oli kyllä ihan pöhkö, mutta olihan sillä tuhat kertaa enemmän karismaa ja särmää kuin muutamissa muissa. Anna on mun suosikki, ihana tyttö ja ihana kipale. Finaalissa on A ja Pete, sano minun sanoneen ;-)

Olen samaa mieltä, lasten taitojen kehittymistä on niin huippua seurata. Kesän alussa Matsku ei ollut vielä lainkaan kiinnostunut palapeleistä. Yksi päivä, reilut kuukausi takaperin, ihmettelin, miten oli niin hiljaista sen huoneessa, niin siellähän poika teki palapeliä. Ja ihan sujuvasti, mikä mun mielestä oli ihmeellisintä, kun ei lainkaan oltu "treenattu" aiemmin. Että näköjään useimmat taidot ja osaamiset vain tulee.

Pitää mennä ihailemaan Mollyn masua ;) Sieltä se pian pumpsahtaa esiin. Tuo alun turvotus ja tasapaksu pökkelö olotila on vähän rasittava, mutta kyllä se siitä lähtee turpoamaan :)

Mitäs muille?

Maanantaita,

Kiitos Molly kuvasta, hyvältä näyttää:)

Rapujuhlat meni loistavasti, oli niin mukavaa. Linus taisi vaistota, että on juhlat tulossa, kun oli superunelma, nukkui päivällä neljän tunnin päikkärit ulkona, että saatiin valmistella iltaa ja sitten nukahti yöunille jo klo 19.30 (normaalisti 20-21), vieraat tulivat kahdeksalta. Oli niin mahtavaa istua isolla porukalla tuntitolkulla pöydässä, ah. Yhden maissa porukka alkoi hipsiä kotiinsa, jolloin kävin vielä syöttämässä poitsun.

Voi, hauskalta kuulosti Stellan ja Leon konserttireissu. Tsemppiä kuntoprojektiin!

Mukava kuulla Piritta, että Annalla on ollut nyt hyviä öitä, toivotaan, että jatkuvat.

Idolsista, samat sanat, kuin Pirittalla, Anna on tytöistä paras. Muut ovat vähän arvoituksia, ei kukaan nouse samalla tavalla toistaiseksi ainakaan esiin. Taitaa olla miesvoittoinen kärkinelikko, ehkä Anna kuitenkin mukana.

Nyt taidan mennä keittelemään pullakahvit, sain eilen inspiksen leipoa vaniljasilmäpullia. Heh, en ole eläissäni ennen leiponut pullaa, mutta nyt Linuksen synnyttyä tämä oli jo toinen kerta:) L nukkuu vaunuissa jo neljättä tuntia, joten ehkä kohta heräilee, palaillaan!

Huomenet! Täällä ollaan, nuhan ja yskän keskellä edelleen. Niin rikkonainen yö taas takana, että huoaaah. Ja Silja on ollut päivisinkin aika itkuinen ja kitiseväinen, ennenkuulumatonta täällä. Vili vielä heräsi tänään täydellisen väärällä jalalla ja nousi ylös mennäkseen pissalle. Ei saanut kuitenkaan heti vaippaansa pois, jolloin aloitti kamalan kiukkuparkumisen ja tuli sänkyyn mun korvan juureen täysillä kiljumaan, että äiti ÄLÄ auta, en saa tätä pois, ÄLÄ auta, tämä ei irtoo, ÄLÄ auta. Ärähdin ja nyppäsin vaipan sitten hetken kuunneltuani vähän äkäisesti pois, täynnä kun oli, se hajosi reunasta ja ne tuhannet pissaset geelipallerot levisi mun päälle ja sänkyyn. Great. Mutta omapa oli vikani. Noo, kävin tässä aamutuimaan lämpöisessä suihkussa _yksin_, lapset leikkivät niin nätisti olkkarin lattialla, niin huuhdoin kuset ja kiukut viemäristä alas. =) Rasittavaa, kun olen niin impulsiivinen, jos aamulla joudun heräämään johonkin täysin turhaan kiukutteluun. Mutta halittu ja sylitelty ollaan. "Ollaan kavereita jookos, ollaan ananas ja kookos" on Vilin mieliluritus kiukun jälkeen. :)

Me istuttiin iltaa (ja yötä) miehen kanssa lauantaina, tehtiin tacoja, juotiin viiniä, jutusteltiin, YM ;)), mä olen ihan inlaav!! ;) Hih.
Ja lapsethan ne silloin nukkuivat hiiskumatta, Silja viideltä vähän tissitteli ja posotti aamuun. Toista on olleet viime yöt ja tuota la-su:ta edeltävät. :/

Se meistä.

Täällä vaihteeksi liikutuksen kyyneltä pukkaa, kun elävöidyin niin Leon mieluisaan konserttimatkaan!

Tosi hieno idea tuo kuntoilukisa teillä Stella! Voi, kun mä saisin omankin mieheni edes jonkin sortin kuntoilusta kiinnostumaan. Tietysti töissään joutuu aika ajoin "pusertamaan tonneja", ettei missään ihan rapakunnossa ole, mutta silti..

Sanelman masu on alkanut ihanasti pyöristymään ja hiuksesi saavat multakin kehut, tosi kauniit ja _niin_ paksut!

Molly, mä en saanut edelleenkään sun kuvaterkkuja auki, johtuukohan taas s-postista, muistaakseni Stellalla sama loota. Jos millään viitsisit, laitatko mun toiseen osoitteeseen Molly sen kuvan, tahtoisin niin nähdä! etunimi.sukunimi@gmail.com KIITOS! :))

Oli tosi kiva kuulla Tiitun onnistuneista rapujuhlista! Ja Liuskin antoi mahtavasti äiille ja iskälle "vapaaillan!. =)
Meilläkin pyhäinpäivänä tiedossa pirskeet, joihin päästään yhdessä miehen kanssa, mummi tulee meille lasten kanssa.

Hinoa, hinoa, että Anna nukkuu ja syö hyvin! Sitä odotellessa.. Uskon kyllä, että täälläkin taas suttaantuu, kunhan nuhat saadaan selätettyä.

Hertoille sen sijaan parempaa unta! Vili oli 1v 8 kk, kun alkoi täysiä öitä nukkumaan, toivottavasti teillä aikaisemmassa vaiheessa. Onneksi sä saat H kuitenkin olla kotosalla neitosen kanssa, eikä tarvitse pinnistellä väsyneenä työympyröissä.

Mitekäs Keijun peli-ilta sujui viikkiksenä?

'Mä en ole katsonut yhtään Idols-jaksoa tällä kaudella. Tulee niin huonoon aikaan lasten iltatouhuja ajatellen, eikä meillä edelleenkään ole tallentavaa digiboxia.

Nekkuu, Sandemaan...!!

Pah, täällä sataa. :/

Niin täälläkin sataa. Aikamoinen aamun aloitus sulla Aniliini... mutta onneksi suihku auttoi :). Kyllähän sitä välillä tulee ärähdeltyä ja oltua äkkipikainen. Silloin lienee tärkeintä että pyytää lapselta anteeksi. Antaa samalla esimerkin, että "hölmöä" käytöstä pitää itse kunkin pahoitella. Mulla myös keittää yli herkästi, kun Leo saa uhmakohtauksia tai on jotenkin "päätön". Leo esim. potkii tosi paljon, ja se on mulle ihan punainen vaate nykyään. Se nimittäin tosissaan sattuu. Tuntuu vaan, että sitä tapaa on tosi vaikea saada pojalta pois.

Vili on niin ihanan viisas lausunnoissaan. Miten noin pieni osaakin!

Muuten, mä sain Mollyn sähköpostin auki siten, että yritin välittää (forwardoida) sen itse toiseen sähköpostiini. Sitä kautta sain liitteen auki. Siinä ruudussa, joka aukesi, kun aloin välittää viestiä eteenpäin, liite ja runkoteksti näkyivät. En tiedä, mistä tuo suomi24:n ominaisuus johtuu. Liian teknistä mulle.

Hienoa, että Annalla ovat yöt parantuneet.

Stella, yritin jo aiemmin kokeilla tuota samaa, mutta aukeaa vain valkoinen ruutu ilman sitä runkotekstiä ja liitettä, joten en pysty välittämäänkään viestiä, kun koko viestiä ei oikeastaan ole. Heh, melko kansantajuisesti selitetty, mutten muutenkaan osannut. Mä aina vaan kokeilen kaikkia kikkoja, vähän kuin kepillä jäätä, kun en oikeasti osaa, tuurilla vaan, mutta nyt ei sujunut! :)

Täällä jatkan eilen aloitettua raivaustyötä, yritän saada tätä tietokone-leikki-pyykki-sekamelska-huonetta edes astetta parempaan järjestykseen. Mutta kun tämä kone vieressä auki, Vili leikeissänsä ja Silja ulkona unilla, niin vähän väliä tulee vilkuiltua tänne ja muuallekin. Eli homma etenee etanan tahdilla.

Niin, tuosta anteeksipyytämisestä on jo poikinut se, että Vili osaa kyllä tosi hienosti pyytää huonoa käyttäytymistään anteeksi, joten onni, että olen aina muistanut äkkipikaisten tuiskahdustenkin jälkeen esimerkillisesti (ja hyvin nöyrästi) pahoitella ja sanoa sen anteeksipyynnön. Mutta silti kenkuttaa, kun pinna palaa joskus niin helposti, varsinkin huonosti nukuttujen öiden jälkeen, kuten tiedätte!

Vielä tuosta viestistä Aniliinille :). Mullakin aukeaa valkoinen ruutu, kun avaan Mollyn viestin, mutta painan silti "välitä" ja siinä uudessa ruudussa näkyy sitten liite ja runkotekstikin. Sullako ei näy? On tää tekniikka kummallista. Ja juu, mulla sama logiikka, että kokeilen kaikkea ja joskus onnistun, joskus en. Heh.

Heeei, kiitos Stella, nyt onnistuin! Mä en älynnyt, että voin silti yrittää välittää, kun tuli vain valkoinen ruutu. Mutta kiitos siis Stellan ja gmailin, nyt mä näin Mollynkin pikkumasun, ihana, ihana!!! =)))

Mutta nyt mun on PAKKO taas raivata. Ainakin pari minuuttia. Hihii, mitä "työntekoa". ;)

Nyt on yöhulinat alkaneet tässä taloudessa… Unta ab. 1-2 h pätkissä ja viime yönä Elli myös valvoi 1,5 h aamuyöstä. Kippasin heilumaan leikkimatolleen, kun ei uni tullut vieressä eikä omassa sängyssä. Ääh. Mies onneksi tajuaa ottaa osansa yökukkumisista, kun tietää, ettei täällä kotona ihan kepeää ole. Melko lailla hyytynyt olo, moni pystynee samaistumaan, heh.

Tiitun rapujuhlat kuulostivat onnistuneilta! Meilläkin vastaavanlainen täydellinen ilta la:na, kun tehtiin ystävien luona sushia ja syötiin lasten (4 kpl) mentyä nukkumaan. Sitä ennen saunottiin puusaunan löylyissä ja paistettiin lapsille takkamakkaraa ja saivat pillimehut. Kyllä siinä silmät loistivat pienillä! Ja isoillakin. Eli just sitä samaa iloa ja riemua, josta Stella kertoi! Se on niin parasta. Mielettömiä onnenhetkiä.

Meilläkin L nauttii silminnähden kahdenkeskisistä retkistä ja käyttäytyykin silloin kuin enkeli. Joskus, jos ollaan koko porukalla esim. kaupassa saattaa olla oikea apina ja kokeilla konnuuksia.

Keijun päivät kuulostavat aina niin seesteisen terveelliseltä: joogaa ja vihreää teetä. Mulla on yleensä laiskottelua ja suklaata… Kumma juttu ettei ne kilot oikein karise. Mutta hyytymyksessä pitää itseään hemmotella.

P, sehän olisi ihan huippua, jos saisitte isomman omasta talosta! Mä niin fanitan niitä teidän lattiasta kattoon –ikkunoita. Härregyyd Annan öitä, kerrassaan loistavaa! L ei muuten ole ikinä elämässään nukkunut kellon ympäri, ei herätyksillä eikä varsinkaan ilman!

Samoja dementian oireita kuin P:llä. Aivot jotenkin ihan tahmeat. Mies aina ihmettelee, miksi mun kahvikuppeja löytyy milloin mistäkin. No kun harvoin sitä saa juotua rauhassa ja loppuun…

On muuten meidän kesäpojat Leo ja Linus hyvissä mitoissa! Musta tuntuu ihan oudolta, kun Elli on niin "pieni”. Lotta kun oli sellainen köriläs ja suursyömäri.

Nyt laittamaan L unille – ja pienempi unilta sisään. Se siitä ”omasta ajasta”… Onneksi pienempi ei maindaa, vaikka vetelen karkkia. Isomman kaa ei voi.

Heipat pitkästä aikaa!

Ilmoittaudun pikaisesti. Elämä on aika haipakkaa tällä hetkellä. Taisin viimeksi mainita siitä vuodosta, joka vaan jatkui ja jatkui kahdesta kaavinnasta huolimatta. Kohtuun tehtiin sitten nukutuksessa tähystys ja todettiin, että istukkaa kasvaa kohdun seinämässä. Kuulemma aika harvinainen tilanne, mutta vakava tuon vuodon takia. Sitä koitettiin poistaa viime viikolla toimenpiteessä (jälleen nukutus, neljäs kuukauden sisällä...), mutta aloin vuotaa ja he joutuivat tukkimaan vuodon kohtuun laitettavalla pallolla, samalla tavoin kuin synnytyksen jälkeen. Eivät saaneet ihan kaikkea pois. Tänään taas ultrattiin ja olihan siellä vielä tavaraa jonkun verran, mutta katsellaan nyt pari viikkoa josko vaikka tulisi itsestään pois. Huoh, rankkaa on ollut, yhtä sairaalassa ravaamista ja kuitenkin pitäisi normaalisti jaksaa hoitaa myös vauvoja ja pyörittää arkea. Jospa tämä tästä nyt alkaisi helpottaa.

Vauva-arki on lähtenyt ihan mukavasti käyntiin. Saikun vuoksi olen saanut pitää miehen täällä kotona ja hän on vielä ensi viikon apuna. Yksin en olisi mitenkään pärjännyt, kun toimenpiteistä toipumisessa on aina mennyt jokunen päivä. Mutta siis ah, miten ihanat vauvat on meille suotu :) He ovat varastaneet meidän sydämet ihan täysin. Aika helpolla ollaan päästy, eivät ainakaan vielä ole kovin itkuisia tai muuten vaativia. Tosin kyllä sisuakin löytyy, huutoa kuullaan kun on nälkä, varsinkin jos ennen ruokailua ryhtyy vielä vaippaa vaihtamaan, niin poika varsinkin suorastaan kiljuu. Öisin he tykkäävät valvoa ja heillä on ihan selvät vuorot: kun toinen nukahtaa, toinen aloittaa. Tämä on havaittavissa päivisinkin. Ihan selvästi viestittävät toisilleen, milloin toinen voi nukahtaa ja on toisen vuoro pitää meidät valveilla ;)

Kovin ovat kaksoset erilaisia, niin ulkonäöltään kuin luonteeltaankin. Poika on hiljaisempi ja rauhallisempi (satunnaista kiljumista lukuunottamatta :)), katselee vain meitä ja maailmaa suurilla silmillään ihmetellen. Tyttö ollaan nimetty drama queeniksi, hänellä on niin hauskat ilmeet ja eleet, kun viuhtoo käsillään.

Ensi viikolla päästään katsomaan pojan sydäntä ultrassa. Kamalasti pelottaa, toivotaan niin hurjasti, että tila olisi lähtenyt korjautumaan itsestään.

Yritän ehtiä käymään täällä aina välillä lueskelemassa viestejä ja kirjoittelemassa. Nyt tästä tuli pelkkää omaa napaa, pahoittelen. Kiitos kaikille ihanista kuvista! Hyvää vointia kaikille ja erityistsempit meidän odottajille! :)

Omanapaisesti hehkutan, että täällä jälleen hyvinlevännyt, kaksi kenkäparia shoppaillut äiti. Ihan käsittämätön muutos Anskun unissa: viime yönä 12 h taas putkeen, ei äänen ääntä koko aikana! Ehkä rukoukset on kuultu, ja kaikesta aiemmasta kärsimyksestä meitä armahdetaan nyt. Vielä kun tuo typy söis tuttia, niin en valittais enää ikuna ;-)

Kivaa, että Nasuppi ehdit linjoille. Niin täydellisiltä kuulostavat teidän pikkuiset. Varmaan jossain vaiheessa, aika piankin, voitte alkaa tyrkkiä heidän uni- ja valveaikaa samatahtiseksi, että saisitte edes hetken huoahtaa. Tekee kummasti terää, kun saa olla hetken yksin, lapset pois näköpiiristä :-) Aika hurjalta kuulosti tuo istukan edelleenkasvaminen. Ikävää, että teitä vielä koetellaan, kun arjessa muutenkin kaivataan paljon energiaa ja jaksamista. Mutta kaikki toiveet ovat,että vuoto loppuu ja saat kohtusi takaisin. Ja kaikki ajatukset ovat ensi vkon ultrassa.

Mitä ihmeen geelipalleroita Ansku? Voih, pois nyt kaikki nuhat ja yskät teiltä, kun olette niin hyvin saaneet nukkua. Ankeeta. Ihania juttuja kyllä Vililläkin, niin mahtista niistä aina kuulla. Mä olen alkanut kirjata ylös Masan juttuja/sanoja, jotta ne sitten ilahduttavat kiikkustuolissa ;-)

No voi pahus Nekku teidän öitä. Pepusta, as we all know. Sä kyllä ihailtavan hyvin olet siihen asennoitunutkin, vaikkakin musta edelleen tuntuu mahdottomalta, että Elli tekis jotain äitiä rasittavaa:-) On niin lutuinen typy. (ja Ooh, mikä perfect lauantai teillä!) Heh, mulla voi kertoa kaikenlaista öistä, piinaavista aamuväsymyksistä, painavista silmäluomista ja yön ahdistuksista: KAIKKI niin tuttua. Ja kaiken sympatian multa saa. Mä teen kaikkeni, että meidän yöt jatkuu hyvinä, koska silloin saadaan ihan uudenlainen tatsi meidän arkeen, energisempi ja hyväntuulisempi äiti, joka ehkä ärähtelee vähän vähemmän :)

No siitä päästiinkin aiheeseen. Masan ruokailut ovat tällä hetkellä ärsyttävät. Kyllä Mäkkärissä maistui kaksikin hampparia, mutta kaiken normaalin kotiruoan tyrkkää pois. Ärsyttää yli kaiken pyöritellä lautasia pöydästä mikroon ja taas jääkaappiin, kunnes ne päätyvät biojätteeseen. Olen jo luopunut toisesta lämpimästä ateriasta, koska ei taatusti söisi. Maksalaatikko maistuu, samoin Atrian jauhelihapihvi (jaiks...).

Onpas Linus tosiaan vaistonut hyvin vanhempien kekkerit - loistavaa! On niin helpon kuuloisia nämä kesän vauvat, ei voi kuin ällistellä.

Molly näytit kovin kauniilta ja hehkeältä kuvassa, kuten aina.

Jassoo ruokapöytä kutsuu, joten se on moi.

Pikaisesti, sub-juniori toimii lapsenvahtina hetken. Yö-hulinoita meilläkin, N on kuumeessa joten yöllä on toimitettu maitoa ja panadolia ja tuttia ihan riittävän monta kertaa. Tuntuu että puoli kahden ja viiden välillä ei tainnut tulla tuntiakaan unta. Krooh.

Huomenna pitäisi lähteä maalle joten toivotaan että kuume laskee eikä mene korviin.

Mulla on ollut noita opiskelujuttuja ja tulee enenevässä määrin joten oon vähän out ja pihalla ja poissa.

Stella, palaan niihin hirviohjeisiin kunhan saan tämän suman purettua, ok?

Voi Nasupin sairaalareissuja! Rankkaa kaiken keskellä. Toimivatko pikkuiset muuten mahassakin noin “vuorovedoin” eli valvoivat eri aikaan? Toi sydämen reikä (eikö se se ollut?) taitaa olla suhteellisen tavallinen ja yleensä paranee itsekseen, mutta totta vie uskon, että mietityttää ja pelottaa. Peukut pystyssä täällä teille!

Hyvä, Sande ilmoittautui! Just meinasin huhuilla. Tylsä juttu toi kuume. Onneksi lääkkeet tehoavat, ja sitten unikin maistuu ainakin sille potilaalle, äidistä ei oo takeita.

Meillä ihan ok yö. Kaksi sapuskointia ja kaksi tutitusta, mutta oma olo toooosi levännyt verrattuna eiliseen. Sitä osaa olla jo vähemmästä kiitollinen; mieskin totesi aamulla pirteänä, että aika hyvä yö! Heräsi siis kaikki kerrat itsekin. ;-)

Hesarissa oli muuten joku päivä sitten juttu unihäiriöistä. Luin sen aika nopsasti, mutta niiden kriteerien valossa useimmat pienten lasten vanhemmat kärsivät tosi pahasta, kroonisesta univajeesta ja unihäiriöstä – kuten tekevätkin. Sitä vain ei mainittu jutussa sanallakaan. Oli puhe vain vuorotyön yms. aiheuttamasta unihäiriöstä. Mies kertoi, että heillä jossain duunin sparrausluennolla luennoitsija oli kysynyt, että onko vaikeuksia nukkumisen kanssa. Mies sitten siihen, että juuh, lapset kyllä valvottavat, johon luennotsija jotta “mutta sehän on sellaista positiivista stressiä”. Jep, jep…

Keiju hei, mitä teidän robotti-imurille kävi, kun miehesi osti Dysonin??? Koomisia juttuja sitä ihmiselle jääkin mieleen. Imurien ystävä tuo miehesi. Käytteleekö niitä myös ahkerasti?

Olin eilen niin kuula jumissa, etten muistanut kommentoida Stellan urheiluskabaa! Ihan loistavaa. Meillä menee nyt vähän niin, että mangutaan toisiltamme vuoroa päästä sporttaamaan. Mies tosin juoksee usein myöhäisillan lenkkejä tai lähtee puntille vasta kasin pintaan. Mä en voi mennä niin myöhään, menee (vähäisetkin) unet.

Äh Masan ruokailuja. Hanurista.

Muihin puuhiin ja ulos.

Kiitos kuvakommenteista, menihän se vissiin sitten ainakin suurimmalle osalle porukasta perille. Aniliinikin sai taiottua sen auki, hih :) Tässä sitä vaan odotellaan sitä vaihetta kun masu alkaa kunnolla näkymään, loppusuoralla voin kuvitella että ajatukset on vähän päinvastaiset, heh.

Nasupista oli kyllä tosi kiva kuulla, kauhean ikävä ollut sua jo. Olet kyllä saanut kestää noitten kaikkien toimenpiteiden kanssa, huh. Hattua täytyy nostaa, että olet jaksanut ja kuulostat kuitenkin aina niin jalat maassa ja perusonnelliselta. Ja mikset tietysti kuulostaisi kun on ne kaksi ihanaa tyyppiä siellä :) Ensiviikon käynnille pojan kanssa hirmuisesti peukkuja ja tsemppiä, toivotaan ja uskotaan että kaikki on oikein hyvin!

Jotenkin niin hauska ajatella, että Nasupin kaksoset on niin erilaisia luonteeltaankin. Södeä.

Ihanaa Pirittan parantuneita öitä ja kenkäshoppailuja :) Ja vitsi että Linus oli sitten maailman kiltein poika kun antoi vanhempien juhlistaa rauhassa viime vkl!! Nekullakin oli ollut mukava viikkis.

Jokos Aniliinin sekamelskahuone saatiin järjestykseen? Ja VAU teidän lauantaita ;) Ihanaa. Mä haluan kans järjestää meille tuollaisen lauantain kun mies kotiutuu reissulta, on ollut aika hiljaista sillä saralla, täytyy alkaa suunnittelemaan :)

Stellan ja miehensä kuntoiluskaba ja liikkumiset saa multakin kehuja. Hauska juttu! Motivoivaa mukavassa hengessä. Ihana myös sun ja Leon äiti-poikapäivä, jos en muistanut aikaisemmin kommentoida. Liikkistä.

Mun täysin sivuseikallisen marinan voi sivuuttaa, mutta meillä on varmaan planeetan ainoat vaunut, joihin ei saa normaalia seisomalautaa kiinni. Olisi ihan kahdenlaista vekotinta tyrkyllä ILMAISEKSI, mutta perskule, kun niitä ei saa kiinni! Liian paksu putki. Että ottaa pattiin. Yksi äityli haluaisi ostaa meidän tuplat kahden vkon sisällä, ja sille jo lupasin, kun niitä en haluaisi enää käyttää, mutta mihis se lauta kiinni...?? Video, kai tässä pitää alkaa etsiä toisenlaista lautaa, kun en viitsi uusia kärryjäkään/matkiksia hankkia, tietty. No se siitä, mukavaa päivää kaikille! Huomenna me palataan omaan kotiin ja isukin tykö (joka, heh, kieriskelee siellä jo ikävissään), kivaa!

Moi,
voi harmi Pirittaa, ettei seisomalautajuttu meinaa onnistua. Mä olen päättänyt hankkia meille Brion Ponyt keväällä ja niihin seisomalaudan. Ne olisivat sopivat kapea ja näppärä yhdistelmä. Meidän yhdistelmävaunut kun ovat niin leveät, ettei niitä voi parhaalla tahdollakaan sanoa käteviksi. Ja tuplarattaat alkavat käydä meidän lapsosille ahtaiksi. Leon hartiat ottavat reunoihin kiinni ja kohta Kaislallakin on jo tukalat oltavat. Muuten, voiko seisomalautaa käyttää lumisilla teillä? En kyllä tiedä, voidaanko me siirtyä siihen vielä nyt talvella, kun Leo tykkää edelleen hirveästi istua rattaissa :).

Nasupista oli ihana kuulla, mutta hurjalta kyllä kuulostaa tuo kohdun tilanne. Toivottavasti tilanne korjaantuu eikä tule mitään ikävää enää! On kyllä niin mahtavaa päästä kuulemaan kaksosperheen kokemuksia.

Niin, toki on joo lapsiperheen väsymys positiivista stressiä... fiksu laukaisu, tosiaan.

Sande, hirvireseptit ehtii kyllä! Lihat ovat vielä mökin pakkasessa. Harmi, että teillä sairastetaan taas. Ei muuta kuin virtuaalilähetys vastustuskykyä sinne!

Mulla on tänään ollut ihan kummallinen päivä. Istun tunnin ihan passiivisena eikä mikään huvita, sitten yhtäkkiä täysin maanisena kirjoitan juttuja eteenpäin. Sitten taas lannistun. Vissiin vähän liian paljon juttuja mielessä yhtä aikaa, kun tarttuminen on niin kiven takana.

Piritta, kiitos valokuvakommenteista. Taisit osua oikeaan analyysissäsi :). Leo muuten löysi eilen valokuvan minusta noin kolmevuotiaana ja kun selitin, että siinä on äiti lapsena ja että äiti näytti aika paljon Leolta, poika selvästi ymmärsi mistä oli kysymys, koska "selitti" asiaa tohkeissaan pitkään ja palasi valokuvan pariin useita kertoja. Hassu.

Aih, aurinko tuli esiin, ihanaa.