Tahkoojaplussat 83

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sanelma*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuossa on nyt viikot. Uskaltaako niitä nyt laittaa vielä, mutta tämän kerran. Listoille en haua vielä, ehkä sitten kun RV12 on ohitettu, reippaasti.

Ihanalta kuulosti Mollyn vauvahetket illalla:) Tytöt kaksin kotona, hellyttävää! Noihin vauvansänkyjuttuihin en oikein osaa ottaa kantaa.Meillä on miehen suvussa tosi vanha kehto, joka kulkeutunee meille, JOS kaikki menee hyvin ja jostain syystä miehellä on ollut ajatuksena ostaa se Stokken ovaali sänky joksus "jos meillä on vauva". Nähtiin se huonekalukaupassa joskus ja hän on nähnyt sen jossain ohjelmassa, hirmuisen kallis muistaakseni, tosi iso, mutta kaunishan se on kyllä. Olen yrittänyt joskus sanoa, että jos meille tulee joskus vauva, niin niitä snkyjä saisi Ikeasta halvalla ja ovat kivoja. No, ei todella ole meillä nyt ajakohtaista, mutta tuli vain mieleen.

Mollyn ostksetkin kuulostaa kivoille. Ihanaa, kun masu on jo sen kokoinen, että se näkyy hyvin. Olet varmasti nätti mekossa; laitathan kuvan , kun laitat sen yllesi. Haluaisin kyllä mekon myös...Pikkujouluillalliselle ja sitten jouluksi olisi kiva pukeutua siihen, olisi mukava päällä. Täytyy katsella, jos löytyisi.

Mä olen kuullut/lukenut tuosta lantioasiasta Stellan kanssa samaa. Ja myös se että vaikka synnyttäjä olisi ns. leveälanteinen, niin luut voivat olla myös sisäänpäin leveät ja siten ahtauttaa lantiota. Mutta perin harvinaista on kai se, että lantio olisi niin ahdas, ettei synnytys tulisi alakautta kyseeseen. Kyllähän ne kuvaamalla voivat varmistaakin asiaa.

Sanelmalle tulossa siis ihan hyvänkokoinen neiti tai poika. Hyvä niin. KIva kuulla, että ä-poli uutiset oli hyviä ja nyt saat sen suhteen hengähtää. Voi että, eihän tässä ole kuin ..öö..reilu 10 viikkoa sun h-hetkeen, vai mitä? Tuntuu nyt niin lyhyelle, kun viikoissa ajattelee.

Vein koiranpennun eilen pois. Kyllä se niin ihana on. Illalla mulla oli oikein ikävä sitä, nyyh:( Niin suloinen tapaus. Se sai vielä sellaisia hepulikohtauksia välillä ja taisteli mm. leulujensa kanssa välillä kun viimeistä päivää. Sitten ihan uupuneena kaatui lattialle nkkumaan kovan tasitelun jälkeen. Fb:ssäni on kuvia, Molly niitä oli katsonutkin :)

Sandelle onnea haastikseen, vaikka tunnut olevan vähemmän innostunut :) Sotajuttuja voih* Kiva, että taudit alkaa taittua, mutta harmi Nellan korvatulehdus. Josko sen jälkeen taudit riittäisivät sitten ja Joulu menisi terveen ja virkeänä.

Nyt alan leipoa. Meillä on siis viikonloppuna Joulu-Part1 ja samalla yhdet synttärit tavallaan. Lähdetän iltapäivällä ajelemaan. Ajattelin tekaista suklaajuustokakun dominopohjalla :)

Mukavaa viikonloppua. Lunta pyryttää ja -1 astetta, onkohan valkea Joulu?

Kuuntelen Mozartia ja hiljaisuutta vuoronperään. Pitkästä aikaa vein Masan puistoon, joten hetki itselle. Hassua todeta, mutta kyllä Matsku (kuten Lottakin) on nykyään niin hauskaa seuraa, että kyllä mä ihan mielellään hänen seurassaan olen. Uhmassa on taas seesteinen "kiltti poika -vaihe". Siksi toi puistokaan ei ole mikään must. Mutta onpa edes joskus aikaa katsella boxin nauhoituksia ja lukea lehteä rauhassa.

Heh, tällä kertaa nauratti Sanden sotajuttu :D Heh, miten sun pokka piti?! =)))
Voi noita teidän öitä - ja korvatulehdusta :/. Jotenkin masentaa, että lapset voi valvottaa vielä tuossakin iässä...Nooh, heräilee se Masakin nykyään kerran pari per yö.

Ihanan ihana hetki Mollyllä ja pikkuprinsessalla. Voi että!
Juu, mustakin Karpelan kampaus oli aika oldfashioned. Just sellainen barbipehko, ja tosiaan, aika mummomainenkin. Samoin meikki oli liian räikeä. Abreu oli ihanan pirtsakka, mutta munkin makuun puku liian räväkän värinen. Mutta hooh, entäs Niina Kelon look......Ihan kiva.

Siljan ensikonttaus oli aivan ihastuttava Aniliini! Toinen niin haparoivin ottein eteni, mutta niin määrätietoisesti. Voin kuvitella, miten Siljan päässä raksutti koko ajan "wautsi wau, mä pääsen näinkin eteenpäin" :)

Hurraa Sarkomaa, varmasti ollut vaikea päätös jättää tuollainen pesti. Mutta ei ole ihan helppo yhtälö pyörittää kolmilapsisen perheen arkea, kun molempien työt ovat niin vaativia.

Musta Manna se Stokken sänky on aivan ihana. Varmaan siihen olisi päädytty, jos ei olisi saatu pinnistä tutuilta lainaan. Saikos siitä laidan alas? Eilen puhuin yhden mamman kanssa lastensängyistä ja todettiin, että alas laskettava laita pitäisi olla jokaisessa pinniksessä. Ihan must-ominaisuus.

Nauratti Stella sun kirjoitus, sulla on niin hyvä tyyli kirjoittaa ja mahtavat sanavalinnat. Tosta valvomisesta siis, kun mainitsit Nekulle. Ja toi peilikuvapelästys :D Heh heh. Mulla oli joskus vaihe, etten katsonut peiliin lainkaan....Ja kun viimein erehty katsomaan, sitä kuvaa todella säikähti, ja kyllähän se aavistuksen masensi. Outoa miettiä, että sitä joskus kävelee työpaikan käytävillä siistit vaatteet päällä, tukka ja naama edes jokseenkin laitettuna. Ja ne kengät - onko elämää (tarrasuljettavien)lenkkareiden jälkeen??! Miten sä Stella pukeudut, nyt kun olet kotona töissä? Veteletkö collareissa/verkkareissa vai laitatko ihan siistit sisätyövaatteet?

Voi, nyt mun aika jo meni. Mukavaa viikonloppua kaikille! Mä pääsen huomenna vähän irrottelemaan, heh, Jartsan (Sillanpää) joulukonsertti ja japanilaiseen syömään sen perään. Joku drinkkibaarikin kiinnostaisi. Saas nähdä, miten sitä osaa kaupungissa suunnistaa, kun viime kerroista on valovuosi. Noh, will see. Sunnuntaina sitten hiljentymään lasten joulukirkkoon. Adios!

Sunnuntaita.
Nostelen meitä samalla.
Sanelma, unohdin vallan kommentoida sitä BellyBelt-juttua, vai mikä sen nimi olikaan :) En oikein hokaa sen käyttötapaa, mutta täytyy vaikka googlettaa. Mulla on nyt vatsaa tullut hiukan, että farkut, jotka ostin vyötäröstä reiluna, niin ovat aika justit. Illalla etenkin ei tahdo sopia jalkaan mitkään housut. Kokeilin ihan piruuttani saamianai mammahousuja ja hassun suuret ovat:) Voiko se masu tosiaan kasvaa niin ja miltähän se tuntuu, kun se alkaa oikein kunnolla kasvaa:)?! (toivottavasti alkaa!)

Kiva, että Aniliini otit yhteyttä fb:n kautta. Ihania kuvia sulla ja tosi kiva oli saada kasvot nimen taakse!

Nyt lähdetään kotiinpäin täältä "joulunvietosta". Viikkis on ollut kiva, shoppailua ja oleilua, joululahjoja ja syömistä, uuuh* Sain muuten ihanan äitityskirjan, sellaisen, joka mulla on ollut lainassa, mutta nyt sain oman. Tosi hyvä ja kiva, että saadaan seurata viikkoja kirjasta. Miehen lempi-iltalukeminen nykyään!

Mukavaa sunnuntaita ja toivottavasti Koop voittaa!

Ps. mulla ei ole ollut tuhruja 3 päivään!!!!!!!

Sunnuntaita täältäkin! Stellan perheelle ekaks voimia vatsatautiin. Täällä ollaan räkätaudissa..ensin sairastui Mai ja nyt minä. Onneksi ei ole kuumetta.Mutta kumpikin nukutaan huonosti yöt, Mai herää parin tunnin välein ja kuorsaa.

Riinuskan ultrakuulumiset sainkin jo silloin tekstarina, kiitos! Tuo napanuorajuttu on toivon mukaan harmiton.

Manna, mä vedin koko raskauden belly beltilla ja omilla housuilla :) Kun masu oli vaan tuossa edessä pallona, kaikki kokeilemani mammahousut pyöri lanteilla. Sitten ostin H&M:sta niitä masutuubeja pari kappaletta, oli kans tosi kätsyjä.
Tuosta sun havuideasta vielä, mulla oli kans yhden joulun havuja maljakossa ikkunalla ja vieressä sähkökynttilät - just silloin kun asuttiin vuokralla pikku luukussa odottaessa tän nykyisen asunnon valmistumista. Kyllä siitä vähän joulun tuntua sai ja ainakin oikeiden havujen tuoksua kämppään!

Ai niin, tänään on tosiaan Idolsin finaali! Saas nähdä, kumpikin on hyviä mutta musta se Anna ehkä kuitenkin lahjakkaampi ja monipuolisempi?? Koop taitaa kyllä kuitenkin voittaa. Anna muistuttaa jollain lailla ulkoisesti meidän Mollya :) Yhtä söötti!

Ihanaa ollut Mollylla masun ja pikkuprinsessan kanssa, siellä hän tosiaan jo kommunikoi :)

Lantiosta tuli mieleen että mulle neuvolalääkäri totesi tosi ystävällisesti että kyllä tuosta lantiosta 5-kiloinenkin tulee :) kun vähän tuskailin että vauva tuntuu suurikokoiselta. Mutta kyllä mulla lantiossa tilaa on, sanoivat synnytyksen edistyessä että vauva pyörittää vielä päätään (ja tsiisus että se sattui!!) joka tarkoittaa tosiaan että on tilaa sieltä tulla. Toisaalta Main pää oli kyllä sen mallinen ettei ihan helposti tullut.

Sanelman Okko-Riina on sitten ihan komean kokoinen jo. Joskus noi arviotkin voi heittää - Maista veikattiin maksimissaan 3,2 kg ja oli sitten karvan alle 3,8 kg. Kaverilla kävi just päinvastoin, arvioitu nelikiloinen olikin 3,4 kg.Kiva Sanelma kun sulla on ne veriarvot kunnossa!

Voi joulua, ihanaa! Oon jo kans kuunnellut joululauluja ja laittanut vähän joulua kotiin, kuusi puuttuu vielä mutta se hankitaan - ehdottomasti! Oon samaa mieltä kuin Manna että kuusi tuo kyllä joulun tunnun vahvimmin.
Eilen kävin hankkimassa osan lahjoista samalla kun kävin tanssitreeneissä. Ollaan Main kanssa k-viikko ja torstai mun vanhemmilla, pääsen duunin joululounaalle ja silloin ajattelin samalla shoppailla loput joululahjat. Torstaina tulee myös sisko, ihanaa!
Eilen vietin aikaa veljen vanhemman pojan kanssa - on noi nelivuotiaat kyllä yllättävänkin fiksuja (siis kun mä en tiedä lapsista lähes mitään vielä!) ja ihanaa seuraa :) Mitkä jutut!

Napsin muuten tässä päivän kinderyllätystä- mies osti mulle lapsenmieliselle Kinder-suklaakalenterin, kyllä on namia :)! Mai voi joskus vähän kummastella kun mamillakin täytyy olla oma kalenteri..

Muuten mä rehellisesti odotan jo vuoden vaihdetta ihan siitä syystä että mies on tehnyt hulluimmillaan 17 h työpäiviä ja 7 pv viikossa töitä, ymmärrettävästi ei olla paljon nähty ja hän on välillä niin poikki että mua huolestuttaa. Väläytteli että vähentäisi töitä ensi vuodeksi jolloin ehtisi olla enemmän kotona meidän kanssa, olisi aivan ihanaa! Tottakai täytyy huolehtia rahasta, se on pakko, mutta muuten oon sitä mieltä että tingin mielelläni elintasosta kun saadaan olla perheenä enemmän yhdessä - niitä vuosia ei sitten takaisin saa.

LÄmmintä joulun odotusta itse kullekin - palailen viimeistään toivottelemaan hyvät joulut kun tanssinäytös on ohi (pitäkään peukkuja että pääsen flunssasta!) ja elämä vähän rauhoittuu :)

Nekku, mä en saanut kuvia? Mulla varmaan taas p-laatikko täynnä, saisitkohan sä poimittua jostain osoitteistosta sen mun toisen osoitteen? Mä en viittis laittaa sitä tänne.. :-)

Heippa! Mä aloittelin yhtenä iltana kirjoittelemaan, naputus keskeytyi ja paf, teksti katosi, joten "suivaannuin" ja jatkan vasta nyt. Silja nukkuu, miekkoset touhuilevat omiaan: toinen makaa sohvalla ja toinen hyppelee päällä ja killuu ja kiljuu käsivarsien varassa. =)

Mua jotenkin ahistaa tuo harmaus ja eniten kurjistuttaa se, että lähes tulkoon saa pakotaa Vilin ulos. Toki hiekkiksellä on tekemistä, mutta kuitenkin sen verran kylmää, ettei ole kiva istua, eikä kyykyssäkään jaksa tököttää.

Silja kuumeessa, parkunut nyt pari yötä ja haluaisi vaan sylissä nukkua. Mutta ei vielä mitään hirmuista univajetta, vaikka valvottu ollaankin. Rankinta on se, että on nyt tosi tiivis äiti-vaihe, edes iskän syli ei kiukkuhetkellä kelpaa, muuten kyllä saa parhaimmat hymyt ja ilokieunnat!
Sylitin sitten tyttöä eilenkin yömyöhään saakka ja roikuin koneella. Yritin moneen otteeseen mennä makoilemaan, mutta heti havahtui ja aloitti sydäntäsärkevät parkumisen. En tiedä mihin sattui, varmaan kovasta kuumeesta turtana koko pikkuvartalo.

Mukava oli tosiaan nähdä Mannan kasvot, taas tuli lisäkauneutta tahkoojaplussiin ! :) Mahtijuttu, ettei enää tuhruile. Mielenrauhasta antaisi omaisuutensa.

Keiju, tuttu fiilis tuo, että mies tekee ympäripyöreitä päiviä ja yhteistä aikaa on vähän. Meillä vähän korjaantui, kun on nyt sentään aina johonkin aikaan vrk:sta kotona, mutta koin pitkää päivää tekee edelleen. Tai vuoroviikoin, hieman pidempää ja hieman lyhyempää. Mahtijuttu, jos tekin saatte yhteistä extra-aikaa ensi vuonna!!
Maille parannuspuhallus!

No, tottahan toki Annan ja muiden oppimat taidot kiinnostaa, päivitystä vaan usein!

_Aivan_ ihana ajatus Lotalta mennä katsomaan sitä Joulua ovelta! Nällikäs neiti! :)

Mitäs Juskalle? Onkoja siellä tullut hassuja sutkautuksia? ;)

Kivoja ostoksia olit Molly tehnyt. Ja niin suloisen ja liikuttavan hetken olitte viettäneet tytsyn kanssa, tai tietty useinkin, mutta kerroit _siitä_ hetkestä niin kivasti. :)

Sanelman ä-polikäynti oli mennyt mallikkaasti! Vilistäkin veikattiin yli nelikiloista ultrien perusteella (iso pään ympärys varmaan vaikutti paljon..), kokeneen th:n arvio sf-mitan mukaan osui nappiin, 3,6 kg. Niin ne välillä heittelee. Niin ne fiiliksetkin heittelee: tyttö-poika-tyttö-poika! Ja maailman ihanin ylläri sieltä sitten aikanaan paljastuu! =)

Mariskalle mahtionnittelut saavutuksesta, reipas koululainen! ;)

Mites Sanden haastis? Vai olikohan se vasta ensi vkon alussa..? Muakin hymyilytti se sota-juttu, hih!

Nekun tavoin täällä _edelleen_ +5 kg, tammikuussa otan tiukan niskaotteen itsestäni ja karistan ne pois, kun imetyskin on ihan maalissa nyt. Viime yönä ei huolinut ollenkaan, eli yli vuorokausi edellisestä imetyksestä. Eikä tunnu tissisä "miltään". Niin, olen viimeiset pari vkoa imettänyt enää vain toisesta, kun ei toista ole enää kelpuuttanut, on jotenkin hylkinyt toista rintaa koko ajan, eikä se ole kelvannut välillä kuin ihan väsyneenä. Onko kellään ollut samaa?

Onpa muuten outoa, että Hertan kotopuolessa nla-kertoja harvennettu raa'alla kädellä. En kyllä tiedä miten täällä.
Kyllä pikku-Hertalla on jo hyvä sanavarasto. Se on niin ihana vaihe, kun joka päivä pulpahtaa suusta jotain uutta. Siinä riittää lähipiirille ihasteltavaa!

Mitäs Kaislan sanavarastoon kuuluu? Meidän ystävien esikoipojalla puheenkehityksen viivästymä, viittoili ja elehti myös aluksi ja tuli ymmärretyksi omalla kielellään, tottahan sitä fiksut ihmisenalut tuovat itsensä esille muutoinkin kuin oikeilla sanoilla! Mutta kun pari vuotta nuorempi pikkusisko alkoi tuottamaan puhetta, niin jo innostui poikakin. Nyt 5-vuotiaana puhuu jo ihan hyvin, ehkä hitusen epäselvästi, jos tottumattomuuttaan kuuntelee, mutta valtavasti edistyy koko ajan.

Lähipiirissämme myös toinen poika, joka vasta nyt 5-vuotiaana on alkanut toistelemaan sanoja. Mitään muuta erityistä ei ole, vain normaalin kehikkoon kuuluva puheenkehitys uupuu.

Mä näin unta Nasupista ja siitä, että mietit kovasti kumpaa vauvaa imettäisit ja kumpi olisi korvikkeella. Tämä siis ennen sitä "tasapuolisuusviestiäsi". Varmaan itsekin siis ajattelin, että se ei ehkä tulisi kysymykseen siksi, kun ei pystyisi tekemään helposti tekemään sellaista päätöstä.

Huomenna muuten päätetään täällä valtuustossa, että saammeko kotihoidontuen kuntalisää. Uusi ehdotus näillä nurkilla.

Mä ihmettelen, kun meillä on olkkari pysynyt jo 4 päivää (!!) siistinä, kun roudasin kaikki Siljankin lelut ja leikkikaaren tänne leikki/tietokone/pyykki/sekasortohuoneeseen. Ei paljoa pimu enää pysy lelukaarensa välittömässä läheisyydessä. On niin hassun näköinen, kun niin mininä ilmestyy kontaten ovensuusta toiseen huoneeseen osaamisen riemu kasvoillaan. :) Kun nyt vaan neliveto pysyisi päällä mahd. pitkään, pari pvää sitten uhkaavasti yritti nousta punttia pitkin, toivottavasti ei vielä pitkään toviin kohottaudu!

Meille ei tuoda kuusta, takaterassin aidalla kuusenhavuja ja valot, kuusen viereen pääsemme aattona miehen siskonluona, jossa lähisuvun kanssa joulun vietämme.
Meillä on musta-valkoinen joulu tänäkin vuonna, en kaipaa mitään ylimääräisiä tonttuja, he kurkkikoot ikkunoista ja kirjojen sivuilta sekä lauleloissamme. (Eivätkä ne saisi rauhassa istua paikoillaan kuitenkaan.. Siitäpä tulikin mieleeni, että tottahan Vili saa tonttujamme joulunalusleikkeihinsä, pitää kuitenkin kaivaa ne kätköistä..) Mustia ja valkoisia kynttilöitä, pieni hillitty kynttelikkö olkkarissa ja keittiön ikkunalaudalla lasimaljakossa valkoista helminauhaa, pienilamppuiset kirkkaat valot ja mustaa paperinaurua yhtenä sykerönä mustien satiiniverhojen alla amarylliksen kanssa, siinä meidän joulukoristeet, eikä mielestäni ole synkkää, kynttilät luovat niin paljon lämpöä. Paras tunnelma tulee siitä, että olemme läsnä toinen toisillemme.

Apuaa, se taloasia pitäisi päättää. Nyt.

Hetkinen, missäs muuten on Tiitu? Ja gissastakin ja Leostakin olisi kiva kuulla pitkä rimpsu! Mutta ei paineita. :)

Sunnuntaita! Hinoa Manna että vuodot pysyneet poissa. Voi kun pysyisivät lopullisesti. Jännä viikko teillä tiedossa. Toivottavasti kuulette sydänäänet. Kurkkaa tosiaan netistä se BellyBelt on kyllä ihan jees juttu. Sillä menin aika pitkään, kunnes hommasin ekat äippähousut. Saas nähdä meneekö samat loppuun asti. Ja on se tosiaan jänskää, kun se masu oikeasti sitten alkaa pullistua. Mieskin sitä aina jaksaa ihmetellä :)

Totta puhut Keijukainen noista painoarvioista. On ne aika monella mennyt ihan metsäänkin. En siitä nyt ainakaan toistaiseksi aio mitään sen suurempia paineita ottaa. Eiköhän sitä sitten vielä tarkastella lähempän synnytystä tarkemmin, jos aihetta on. Vaikka kyllähän tuo mun sf-mittakin on vähän yläkäyrillä mennyt...
Mukavia tanssihetkiä muuten sinulle! Mun tuuraajanikin on kova tansiimaan. Käy kuulemma viitenä päivänä viikossa tanssimassa. Huh!

Voi hitsin hitsi näitä pieniä ja vähän isompiakin potilaita. Paranemista sekä Keijun että Aniliinin pienokaisille ja Keijulle tietty kanssa.

Aniliinilla onkin isoja asioita päätettävänä. Talon/kodin osto on iso juttu. Totta kai asiassa pitää punnita taloudelliset ja käytännön asiat, mutta pitää pitää mielessä myös se tunne puoli, kun on kodin ostosta kysymys. Tämä viimeinen vaihto me tehtiin kyllä tarkkaan harkiten, mutta missään nimessä emme olisi muuttaneet, jos tämä nykyinen talo ei olisi tuntunut heti kodilta. Tsemppiä siis päätöksen tekoon.

Meillä on viikonloppu mennyt rauhallisissa merkeissä. Mies tosin on tehnyt töitä, mutta "onneksi" hitsauskone tilttasi tänään, niin joutui pitämään pakosti vapaa päivän. Käytiin sitten pitkällä kävelyllä koirien kanssa ja kohta katetaan myöhäiset iltakahvit.

Raskauden tilassa on mun mielestä mulla tullut nyt tällä viikolla selvä käännekohta keskiraskaudesta loppuraskauteen. Pikkuhiljaa alkaa masu olla niin iso, että se oikeasti on vähän tiellä. Sukkia ja kenkiä on vaikea laittaa jalkaan. Nukkuma-asentoa on melko vaikea löytää - vähintään 4 tyynyä tarvitaan :) Keuhkot on myös selvästi ahtaalla. Alkuraskaudessa oli sitä hengästymistä ja nyt se on palannut vielä voimakkaampana. Pienenkin ylämäen jälkeen saa oikein haukkoa henkeä ja makuulle mennessä tuntuu, että keuhkot painuu aivan kasaan. Joutuu oikein yskimään, että saa tarpeeksi tilavuutta keuhkoille. Vessassa saa nyt ravata ihan jatkuvasti päivin öin. Vauva painaa niin rakkoa, ettei kyllä paljoa kerralla pissaa tule, mutta pakko on vaan mennä. Nasuppi se taisi varsinkin kirjoittaa jossain vaiheessa tästä paineen tunteesta. Mutta, en minä valita. Olen vain edelleenkin onnellinen, että uusi elämä kasvaa masussani. Loppu häämöttää kuitenkin jo melkein pelottavan lähellä :)

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

Jokos sairastelijat ovat paremmassa kuosissa?

Huh, onpahan mukava, kun on vain normaali olotila, tuntuu suorastaan pirteältä. Eilen toivuttiin oikein urakalla krapulassa. Ei ihan kevyttä puuhaa kahden lapsen kanssa… Sain kuin sainkin olla juhlissa ihan kunnolla, klo 01 asti. Siinä vaiheessa tissit kyllä jo ilmoitti, että on aika lähteä kotiin ja tulinkin just sopivasti ruokkimaan nälkäistä suuta.

Täytyy nostaa hattua mun äidille, joka hanskasi tytöt koko illan. Eipä siinä muuten mitään, mutta kun Eltsu on syömisen suhteen vähän hankala. Mummi sitten lapioi maitoa lusikalla suuhun 40 ml, kun pullo ei kelvannut. Lusikkasapuskaa oli kyllä syönyt hyvin.

Tosiaan, kodinhankinnassa on oltava myös tunteen mukana! Mun mielestä harva huusholli on sellainen, jonka voi kuvitella kodikseen. Siinä ollaan jo pitkällä, jos sen tunteen saa aikaiseksi. Tsemppiä päätökseen!

Meillä meni Lotasta painoarvio pieleen. Piti olla max 3500 g, mutta niin vain oli 4165 g. Ellistä ei mitään arviota oikeastaan annetukaan, mutta itse sanoin intuitiolla, että olisi pienempi, kuten olikin.

Nyt on muutama yö ollut hitusen parempi. (Pitikö toikin nyt sanoa ääneen…)

Meillä ulkovalot ja kotona kynttilöitä ja pari tonttua. Kaivan aina jouluksi esiin punaiset Kivi-tuikut ja yhden punaisen samettityynyn muun muassa. Laitetaan joulukuusikin, kun sellaisen saan ilmaiseksi, vaikka ei tosiaan ole järkevää tähän ahtauteen.

Se Siljan konttausvideo oli aivan ääri-ihana! Mua naurattaa aina Elli istumassa bumbossa, kun on myös niin minikokoinen siinä.

Ani, mulla molemmat tytöt on vähän ajoittain vieroksuneet toista rintaa. Yöllä on kuitenkin mennyt sekin läpi kuin väärä raha.

Mä en nyt jaksa alkaa millekään dieetille, kun se olisi vähän säätämistä imetyksen kanssa. Karistan sitten karppauksella ja muulla nämä ensi kesänä.

Mäkin arvostan Sarkomaan päätöstä! Osoittaa itsevarmuutta ja –tuntoa ja rohkeutta. Että nyt perhe tarvitsee häntä enemmän mutta että ehtii osoittaa ammatillisen osaamisensa myöhemminkin. Itse pyrin ajattelemaan samoin.

Manna, loistavasti tuunattu sun liivit! Hyvä idis. Mä en olisi mitenkään mahtunut omiin pöksyihin raskauden aikana, enkä itse asiassa viitsinyt niihin tunkeakaan kovin pitkään, kun mulla oli tosi paljon kivoja mammavaatteita. Musta se maha näytti jotenkin nätimmältä mammahousuissa ja –paidoissa, kun sille oikeasti oli tilaa. Mulla kun normista vaatteet aika slimmeja leikkauksiltaan.

Nyt aamutoimille ja puistoon.