Tahkoojaplussat 84

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aniliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heipat, ihan pikana. Odotellaan appea saapuvaksi tänään pitkän matkan takaa ja valmisteluja olisi vielä. Siis siistimistä ja joulutorttuja tehdään Vilkun kanssa. Tiskatakin pitäisi, ällöä puuhaa, tiskikone hajosi. :/

Mannalla ihania kuulumisia, päivää vauva, hihii! I-HA-NA! =)

Piritalle sen sijaan osanotot isoisän poismenon vuoksi. :(

Sanelma, höpsistä, en tietenkään loukkaantunut, justiinsa noin ajattelin jokin aika sitten itsekin fb:sta, mutta kun kurkkasin, niin piru vei pikkusormen lisäksi koko käden. :)

Taloasian rustaan vielä äkkiä, kun niin kovin olitte kyselleet (mukava, että kiinnostaa!=) sitten mentävä. Sorpat vaan, kun en ehdi muuhun paneutumaan tällä erää, luettu on tarkasti, kommentoinnit myöhemmin.
Eli tehtiin jo päätös, että jätetään tarjous, mutta tuli mutka matkaan. Nimittäin toinen talo, jota päästäneen lauantaina katsomaan. Olisi aivan ihanteellisella paikalla, tuossa n. parinsadan m:n päässä, miehen siskon naapurissa (joka siis asuu heidän lapsuudenkodissaan), yksi talo välissä heihin. Rakennettu 80-90-luvun vaihteesssa, mutta niin pieni, että autotallista tai varastotiloista pitäisi tehdä yksi lisähuone. No, en tiedä siitä enempää, kerron lisää, kunhan ollaan käyty katsomassa. Se tasakattotalo kiehtoo kyllä talona ehkä vähän enemmän, siis pohjaratkaisultaan, mutta paikka on ihan pyrstöstä, kun on tien vieressä. Ei ison, mutta kuitenkin, kävely/pyörätie menee ihan läheltä. Äääääähhhhhhhhhhhh. Niin vaikea päätös, joka syö mun yöunia. Kun lapsista jompi kumpi herättää, en kykene uudelleen nukahtamaan, kun mietin, mietin, mietin.. Mä olen sellainen heti mulle NYT -tyyppi, joka ei kestä epätietoisuutta. Kyllä mä lomamatkaa tai sitä muuttoa jaksan odottaa, mutta en sitä, että päätöstä ei ole tehty. :/

Duhadedille parannusta, me ollaan nyt miehenkin kanssa ihan räkäisiä, hällä taisi olla kuumettakin yöllä, mutta turha ajatella, että jäisi sairaslomalle, ei ennen kuin jalat ei kanna.

Mun veli tulee vaimonsa kanssa la tai su, joten kiirettä pitää vierailijoiden suhteen, mutta palaan kuulumisille, kunhan taas on aikaa. Jos joku ennättää sitä ennen lähteä joulunviettoihin, niin oikein tunnelmallista aikaa toivotan. Nauttikaa toisistanne, yhteisestä ajasta, kiireettömyydestä, lämmöstä, ja hyvästä ruuasta sekä tietysti suklaasta! =)) *jouluhalaukset*

Tahkoojaplussat 84
Mimmu: 29.10.2005 Venla, 53 cm, 3670 g
Kirppu: (esikoinen poika -97) 9.8.2005 Viljami, 52 cm, 4750 g ja 1.7.2007, Anna-Sofia 51 cm, 4475g
Hilla: 20.8.2005 Nea, 50cm 3390g
Riinuska: 7.1.2006 Juska, 50cm 3260g
Stella: 24.1.2006 Leo, 48 cm 3250 g ja 26.7.2007, Kaisla 50 cm, 3355 g
Julia: 30.5.2006 Ilona, 49cm 3240g ja 16.5.08, Hertta 48cm, 3470g.
Nekku: 30.6.2006 Lotta, 51 cm, 4165 g ja 28.6.2008 Elli
Piritta: 30.6.2006 Matias, 50,5 cm, 3330 g ja 27.4.2008, Anna, 50 cm, 3600 g
Aniliini: 21.7.2006 Vili, 51,5 cm, 3660 g. 30.4.2008 Silja, 51 cm, 3540 g.
Mariska: (esikoinen Teemu 12/02) 9.8.2006 Samu, 51 cm, 3100 g
Suvi: 10.2.2007, Elsa 46 cm, 2500 g
Kata: 23.2.2007, Vanessa 53 cm, 4428 g
Murmeli: 23.2.2007, Maija 51 cm, 3650 g
Sandeman: 1.5.2007, Nella 50 cm, 3320g
Hertta: 27.7.2007, Hertta 51 cm, 3680 g
Keijukainen: 10.7.2008, Mai 51 cm, 3740 g
gissa: 19.7.2008, Leo 50 cm, 3080 g
Tiitu: 11.8.2008, Linus 51 cm, 3880 g
Nasuppi:

Odottajien la:t:
Sanelma 5.3.2009
Molly 14.4.2009
Hertta 4.7.2009
Manna 7.7.2009
Mimmu 9.7.2009

Uskalsin laittaa omani listaan. Toivottavasti tmä ei tuota paha onnea:( Pelottaa jonkunverran edelleen, että menetettäisiin vauva. Jotenkin hirveän vaikea pästä irti vanhoista itkuista ja peloista, ettei saada vauvaa koskaan. Pitäisi kai alkaa hiukan nauttia. No, tuossa se nimi nyt nököttää; vuosi myöhemmin kuin Main aika. Hauskaa!

Stella ja Sanelma, olen lukenut pentuopasta, kun tänään oli aikaa. Kiitos Stella kirjavinkistä, saan jonkun kirjan aktiiviselta koiraihmiseltä lainaan ja täytyy katsoa minkälainen se on ja painaa tuo sun mainitsema mieleen. Meill tämä pikkuinen on 13 viikkoa, huomenna mennään rokotukselle. Eilinen yön oli mälsä..oksensi matolle yöllä, pissasi makkariin. Sen virheen olen tehnyt ja myös mies, että olemme moittineet pissavahingoista sisälle. Nyt tajuttiin ja luettiin, että niin ei saa toimia. Eli palkitaan aina hyvästä toiminnasta, kuskataan ulos usein ja ns. tattisnamuilla palkitaan. Myöhemmin vain kehuilla. Pentu oli tässä välissä toisessa paikassa hoidossa ja ehkä kolmanteen paikkaan saapuminen on saanut hiukan sitä, että sisäsiisteys on kärsinyt. Uskon sen oppivan kyllä. Täytyy pitää kuria, vaikka se kuinka suloisesti katsoo päälle. Myöhemmin helpompaa elämä sitten. Tänään aiomme sen pestä ja yritämme totuttaa fööniin. Olisi helppo kuivata ja harjata pientä koiraa niin. Pesemistestä se on tykännyt, mutta se föönaus..katsotaan :/

Aniliinilla kinkkiset talojutut meneillään. Kummassakin puolensa siis. No olette viisaampia, kun menette katsomaan. Sijainti on kyllä mun mielestä tosi tärkeä ja olimme itse valmiit tinkimään itse hiukan talosta, kun löysimme kivan (vaikka vain tuhannen neliön) tontin. Ja tosiaan; kannattanee tsekata talon laajentamismahdollisuus, jos tilaa tarvitsee lisää. Onko mahdollista tehdä yläkertaa?

Nuhaisille täältäkin toipumista. Sitä on meillä töissäkin liikkeellä kovin.

Molly, kuulosti hyvälle tuo kylmä glögi:) Olen vain kuumana nyt nauttinut alkotonta ja ihanaa sekin. Teidän Joulu kuulostaa muuten ihanalle:)Ja ensivuonna Joulua viettää pieni tytöntaapero:)

Sanelma,mulle on yhtäkkiä tullut tyttöolo teidän puolesta!No, kaksi on vain vaihtoehtoa;) Vauvanvaateasiat on mulle hepreaa..Sen "tiedän", että NameIt-merkkiset vaatteet on kapeita, koska en osta niitä pulskalle kummipojalleni lainkaan, vaan jotain muuta. Olikos Tutat taas isompia? Äh, en tiedä. Meillä muuten anoppi kutoo jo vauvanpeittoa.Uuuuuh..No, saa pitää ne kutomuksensa vielä kotonaan. Hän on taitava tekemään ja tekee tosi kivoja vaatteita kutomalla. Mutta ei vielä meille tarvitse tuoda..Mä en taida löytää täältä BellyBeltiä, huomenna soitan yhteen liikkeeseen. Täytyy tilata sitten. Saiskohan sen tuubin HM-liikkeestä vai? En oo koskaan nähnyt HM:llä, mutta en ole kyllä mama-puolella olutkaan, hih*

Nyt mennään pesemään tuo pallero. Mukavaa loppuviikkoa.

Vipsukalle mukavaa matkaa, jos lurkit tänne. Toisella puolella on niin tiivis tunnelma että toivotan täältä :))

Puuh, mun vuosikausia samana pysynyt aamukahviannos ei tunnu enää riittävän… Kaksi muumimukia jo mennyt ja yhä tekisi mieli. Pidättäydyn.

Mutta hei, kirjaimellisesti ihania kuulumisia Mannalla! Nauratti lääkärin kommentti. Pelot on enemmän kuin ymmärrettäviä, mutta toivottavasti pian uskallat jo alkaa_nauttia_raskaudesta. Odotus on erityisesti esikoisen aikaan ainutlaatuista ja ihanaa aikaa, tai ainakin mulle oli.

Molly, mä luulen, ettei ruokavaliolla hirveästi voi vaikuttaa maidon rasvaisuuteen tms. Tai sitten se on joku hyvin pidetty salaisuus! ;-) Sen sijaan imettävän pitää kyllä muistaa syödä, syömättömyys tuntuu ainakin mulla tosi herkästi maidon määrässä. Heh, tosin eipä meitsi usein unohda syödä…

Ellin mitat 7280 g, 66 cm eli aika sintti siskoonsa verrattuna. Vitsit, varmaan ekaa kertaa nlan terkka (vakkarin sijainen!) kysyi multa, miten jaksan ja otti kantaakin asioihin eikä vain hymistellyt ympäripyöreitä! Yöt edelleen sitä ja tätä, max 2 h putkeen.

P, miten teidän yöt? Mitä Masalle pitää öisin sitten tehdä? L huutelee myös joskus ja usein aamuyöllä on pottakäynti. Viime yö tosin meni ilman.

Ei lapset kyllä taida kesällä sairastella yhtä paljon. Ja voisin kuvitella, että lämpimissä maissa vähemmän flunssia. Täyttä mutua tämä.

Anskulle tsemppiä talopohdintoihin, kimuranttia. Manna, tuhannen neliön tontti on näillä lakeuksilla jo ISO! Kaverit pykäsivät valtavan kolossinsa 450 neliöiselle läntille, heillä ei pihaa juuri ole, iso terassi kyllä – ja ikkunat kohtia naapuria.

Sande, toivomme kovasti, että kohdalle osuu pian se oikea paikka! Koska kuulet tosta kummallisesta haastiksesta? Voisitko muuten kuvitella meneväsi vuokratyöfirman kautta töihin, sunkin alalta varmaan hommia löytyisi niinkin?

Stella olikin hyvin vastannut Sanelman kyssäriin vaatteista. 56 cm tosiaan käyttökelpoinen koko useimmille, Eltsulla oli joitakin 50 senttisiä. Mä sanoisin, että kun ette tiedä sukupuolta, älä osta 62-vaatteita, koska sitten varmaan kuitenkin haluat ostaa selkeästi pojalle tai tytölle. Ja ehkä kaverit alkavat kaivella kaappejaan ja saatkin paljon vaatteita. Mun kaveri sai just tytön ja mä täällä jo hieron karvaisia käsiäni ajatellessani, että saan antaa hänelle kasan tyttöjen vaatteita kaappeja täyttämästä. Puuh, tahrat on ankeita ja meillä koon 74 housut menivät melkeinpä kaikki roskiin, koska kuluivat polvista puhki. Tutan koosta en osaa sanoa mitään. Mun mielestä H&M:n vaatteet on aika “keskikokoisia”.

Ai joo, Hertta ei varmaan pane pahakseen, jos kerron, että ultrassa oli kaikki kohdillaan. Nähtiin maanantaina ja hänellä tosiaan jo sievä pallomahan alku.

Manna, menu oli ihana: alkuun kaloja ja mätejä, pääruoaksi tournedos ja madeirakastiketta ja röstiä, jälkkäriksi suklaakakkua jne. Aah! Tein eilen blinejä ja niiden kanssa mätiä, kylmäsavulohta ja tietty sipulit, smetanat ja suolakurkut. Ah, loppuivat melkein kesken, joten otamme uusinnan piakkoin.

Nautihan Molly siskosi seurasta! Mulla joulu on to do –listojen asteella, lahjat onneksi jo kasassa ja paketeissa, joten ehtinen tännekin vielä. Voikaa hyvin ja tulkaa jutulle!

Mimmu: 29.10.2005 Venla, 53 cm, 3670 g
Kirppu: (esikoinen poika -97) 9.8.2005 Viljami, 52 cm, 4750 g ja 1.7.2007, Anna-Sofia 51 cm, 4475g
Hilla: 20.8.2005 Nea, 50cm 3390g
Riinuska: 7.1.2006 Juska, 50cm 3260g
Stella: 24.1.2006 Leo, 48 cm 3250 g ja 26.7.2007, Kaisla 50 cm, 3355 g
Julia: 30.5.2006 Ilona, 49cm 3240g ja 16.5.08, Hertta 48cm, 3470g.
Nekku: 30.6.2006 Lotta, 51 cm, 4165 g ja 28.6.2008 Elli
Piritta: 30.6.2006 Matias, 50,5 cm, 3330 g ja 27.4.2008, Anna, 50 cm, 3600 g
Aniliini: 21.7.2006 Vili, 51,5 cm, 3660 g. 30.4.2008 Silja, 51 cm, 3540 g.
Mariska: (esikoinen Teemu 12/02) 9.8.2006 Samu, 51 cm, 3100 g
Suvi: 10.2.2007, Elsa 46 cm, 2500 g
Kata: 23.2.2007, Vanessa 53 cm, 4428 g
Murmeli: 23.2.2007, Maija 51 cm, 3650 g
Sandeman: 1.5.2007, Nella 50 cm, 3320g
Hertta: 27.7.2007, Hertta 51 cm, 3680 g
Keijukainen: 10.7.2008, Mai 51 cm, 3740 g
gissa: 19.7.2008, Leo 50 cm, 3080 g
Tiitu: 11.8.2008, Linus 51 cm, 3880 g
Nasuppi: 20.9.2008 tyttö ja poika

Odottajien la:t:
Sanelma 5.3.2009
Molly 14.4.2009
Hertta 4.7.2009
Manna 7.7.2009
Mimmu 9.7.2009
Riinuska 20.7.2009

Mä nyt rahtaan vielä kertaalleen tämän päivittämäni listan mukana ja lisäsin nyt Mannankin, kun oli rohkaissut mielensä. Hyvä, hyvä!

Heippa.

Ihanaa, viimoinen työpäivä ennen kahden viikon lomaa. Ihanaa. (Tai joudun mä tulemaan muutaman kerran töissä käymään postia avaamaan ja laskuja maksamaan, mutta en mieti sitä nyt) Mä oon niiiiiin odottanut tätä, ihanaa kun ei tarvitse repiä lapsia väkisin sängystä ylös, ihanaa ku ei ole hoppu, ihanaa kun voi vaan olla. Hei sanoinko mä jo, että IHANAA!!! (Mä sekosin, kun pyörähdin ton viimeisen huutomerkin jälkeen tällä toimistotuolilla ympäri muutaman kerran...toivottavasti kukaan ei nähnyt)

Stella, mitä joulunameja meinaat tehdä?

Hinoa, että Manna sai kuulla sydänäänet ja hyvä, että Hertallakin kaikki o.k. Voi kunpa kerkeisit useammin jutustelemaan tänne.

Ihanilta kuullosti taas noi Nekun menut...mä en oo varmaan ikinä maistanutkaan blinejä...

Sandemaille voimia alakuloisuuteen. Kyllä mä uskon, että se unelmien työpaikka kävelee vielä vastaan.

Terveys säteitä täältä kaikille nuhaisille ja kuumeisille lapsille ja aikuisille!!

Anskun taloasia, jännää. Raportoihan meille sitten päätöksistänne. Ollaan sen verta uteliaita.

Mollylle on tulossa mieluisia jouluvieraita. Kivaa!

Mä herätin miehen aamulla viideltä sekstailemaan. Panetti niin älyttömästi ja iltaisin ollaan oltu niin väsyjä. Olipas kivaa pitkästä aikaa *hymy korvissa*. En tiedä miksi mun piti toikin ilmoittaa, oon vähän pöhköllä tuulella muutenkin..

Nyt mä lähen viemään paketin postiin, en tiedä kerkeääkö jouluksi, mutta uudeksi vuodeksi ainakin.

Sori, jos joku jäi kommentoimatta...sama pää kesät talvet..

Ihanaa joulunaikaa kaikille jos en kerkiä sitä enään tulla toivottamaan. Olette kaikki rakkaita :)

Huh. Onneksi olin kaukaa viisas ja kopsasin tekstin ennen lähetysyritystä. Ei meinaan lähtenyt ekalla kerralla.

Jepulis. Tuttan vaatteet on tosiaan reiluja kokoja. Lindexistä ostamiini verrattuna eroa oli bodyissakin monta senttiä! Olen nyt ostanut muutaman 50 senttisen ja sitten muutaman 56 senttisen. Isompien oston ajattelin tosiaan jättää sitten myöhemmäksi, kun tiedetään se sukupuolikin. Ei oo kivaa jos puolivuotiaaksi asti on vaan beigejä vaatteita. Mutta Lindexissä oli muuten tähän astisista löytämistäni unisex vaatteista kivoimmat kuosit.

Manna HenkkaMaukasta tosiaan löytyy niitä tuubeja. Ovat kahden pakkauksissa aina musta ja valkoinen yhdessä. Yhden koon asuste.

Voih, Nekun blinit kuulosti niin herkulta. Kyllä tekee mieli. Mutta tuota mätiä ei kai kauheasti suositella tässä tilassa nautittavaksi. Harmi.

Okko-Riina on tainnut innostua mun suklaan syönnistä ihan totaalisesti. Tuntuu että hän ei ole hetkeäkään paikallaan. Koko aamun on myllännyt niin, että mun tulee suorastaan etova olo... ihan kuin matkapahoinvointia...heh...

Jokos on Molly Minillä ollut hikka. Okolla on lähes päivittäin ja monesti montakin kertaa päivässä. Käy oikein sääliksi välillä kun jatkuu ja jatkuu vain. Normaalia kai kuitenkin. Ainkakin lääkäri oli sitä mieltä.

Olin muuten viime yönä ekaa kertaa sitten synnyttämässä. Uni oli niin toden tuntuinen ja jatkui aina vaan vaikka välillä heräsin. Jostain syystä kätilö oli päättänyt, että vauvan pitää syntyä nyt viikolla 30 ja synnytys on käynnistettävä. Minä pistin hanttiin kynsin hampain ja lopulta homma päättyi siihen, että marssin ulos synnäriltä ovet paukkuen ja ilmoitin, että minä tulen tänne vasta sitten, kun vauvan oikeasti on aika syntyä. Huh, kyllähän joutui kovasti asiasta kinastelemaan :) Liekö tämä uni juontanut juurensa siitä neuvolapapereissa olleesta kysymyksestä, että pelkäänkö ettei minun toiveitani oteta huomioon synnytyksessä? No onneksi oli vain unta.

Mukavaa viikonloppua kaikille. Yritän ennättää vielä ensi viikolla koneelle toivottelemaan hyvät joulut.

Heippa! Päällimmäisenä mielessä Mariskan hihitykset :). Nauti hepulistasi! Kello viisi kuulostaa kyllä aikaiselta, mutta hyvä kun sait miehen innostumaan. Meillä ei onnistuisi ikinä.

Manna, pentu on vielä aika nuori, joten ei kannata olla sisäsiisteysasiasta huolissaan. Varmasti sekin vaikuttaa, että on jo kolmannessa kodissa. Mun äidillä on 9-kuinen Kreikan-tuliainen, ja sillä on ollut niin stressaava elämä, ettei ole vieläkään täysin sisäsiisti.

Nekun blinit kuulostivat mahtavilta. Saisikohan sitä itse samanlaiset aikaiseksi viikonloppuna? Ois ihanaa.

Hertalla hyviä ultrakuulumisia, mikäs sen mukavampaa!

Sanelmakin käynyt jo synnärillä ;). Siitä se sopeutuminen alkaa. Kaisla oli myös kova hikkaamaan mahassa ja möyri myös paljon. Tästä voidaan taas aloittaa sukupuolispekulaatiot, heh.

Vaatteista tosiaan voin allekirjoittaa, että Lindexillä on pienet koot, mutta mukavat kuosit. Tutan vaatteet haalistuvat, nyppyyntyvät ja venähtävät helposti (trikoovaatteet), ainakin ne harvat, joita meillä on ollut. Name it on hyvä hinta-laatusuhteeltaan, mutta ovat tosiaan aika kapoisia vaatteita. HM on monella tapaa aika ylivertainen lastenvaatteiden ostopaikka. Valikoimaa on hyvin, ja hinnat edullisia. (Eettisyys onkin sitten toinen juttu?)

Mariska, tarkoitus on tehdä viimeisimmässä Oliviassa olleen reseptin mukaan Baileys-tryffeleitä. Olen maistanut irlantilaisia Baileys-konvehteja ja ne ovat tosi hyviä. Jospa itse pääsisin samaan lopputulokseen? Voi olla, että teen muitakin nameja, mutta aloitetaan noilla.

Mä taidan nyt jo toivottaa hyvää joulua kaikille ihanille tahkoojanaisille! Luultavasti en tule linjoille ennen joulua - ainakaan kirjoittamaan. Nauttikaa herkuista ja läheisistänne.

Heippa rätinheilutuksen keskeltä. Etsin netistä yhtä joululeivonnaisreseptiä ja koitan samalla saada vessoja puhtaiksi...Onneksi molemmat muksut kuukahti, koska ajatuksissa myös parit paketoinnit...Matskulla pientä lämpöä, joten ollut sisäpäivä, joka onneksi mennyt hyvin, koska M tykkää niin leikkiä itsekseen autoillaan ja legoillaan. On muuten innostunut myös piirtämisestä.

Hehee, Mariskan sekstailut tuli niin puskista, että sai mut melkein punastumaan =) No mitäs sitä turhia kainostelemaan :) Kuu tippuu taivaalta ennen kuin moista tapahtuu meidän huushollissa. Ja siis, mehän nukutaan myös eri huoneissa, heh.

On muuten hiano tahkoojaheinäkuu tulossa, voi että. Kelpaa katsella noita päivämääriä listassa, heh. Mannalla ollut ihana lääkäri =)) Ja kiva, että kaikki on nyt mallillaan.

Meidän yöt on kovin vaihtelevia. Anna on nukkunut taas ihan hyvin, aika limaista röhää tosin, joka pitää molempia hereillä. M herää kerran pari huutamaan, syli ja rauhoittelu auttaa. Tosin taas vaihdettiin miehen kanssa nukkumahuonetta, joten mies klaarailee Matskun heräilyt.

Sanelma saanutkin jo hyviä vaatevinkkejä. Meillä oli 56cm pitkään käytössä, jotenkin meni aikaan ennen kuin meidän vauvoista tuli "pulleroita". Nyt Annalla kasvu on taas kiivasta kiinteiden myötä ja saa kaivaa pian 74cm esiin. Mun suosikkeja ollut HM ja Name it. Tutta ja Ciraf on tosiaan aikas reiluja. Zaraa, Benettonia, Girandolaa ja vastaavia eteläeurooppalaisia merkkejä en ostaisi paljon, koska ovat niin minikokoisia. Monet ns. merkkivaatteet jää pariin käyttökertaan, koska ovat niin oudon tiukkoja, etenkin pääteistä. Ne tuntuukin olevan vain koristeita :)

Hyvä vinkki Molly tuo Herrljunga-glögi kylmänä. En ole tullut edes ajatelleeksi. Tosin eipä sitä pääse enää kokeilemaan, koska yhdessä Alkossa oli Hgissä enää sitä jäljellä...No ei ihme, oli niin hyvää.

Voi voi, joku hauska juttu jäi toisella puolelle ketjua...mikä lie...

Nekku, neuvo mua joskus kädestä pitäen blinientekoon, jostain syystä mä epäonnistun niissä aina...! God knows why.

Apua, nyt muihin puuhiin. Me vietetään illalla perheen omaa joulua tapasten, riisipuuron, kuohuvan ja konvehtien kera. Huomenna saadaan ruokavieraita pitkästä aikaa. En olekaan emännöinyt ihan hetkeen, onneksi on suht helppo ja yksinkertainen menu tiedossa :-)

Toivottelen minäkin Oikein ihanaa joulunaikaa teille rakkaat ystävät! Olette olleet tärkeä tuki ja tsemppaaja tämän kohtalaisen vaiherikkaan ja vaikeankin vuotemme aikana. Kiitos siitä.

Pikapikamoi.
Np-ultrassa kaikki hyvin ja normaalisti. Pikkuinen oli niin vilkkaalla tuulella taas:) Tuli tosi hyvä mieli ja olo tuntuu nyt jo paljon varmemmalta.
Mä en ehdi nyt muuta jutella, mutta palaan paremmalla aikaa.
Viikkiksiä naiset!

Tervehdys! Mä en kyllä meinaa enää ehtiä tänne ollenkaan. Mai osoittaa mieltään heti jos teen omia juttuja, vaatii kyllä aika lailla jo..luonne ei kun vahvistuu. Nyt on keksinyt kiljumisen ja kova on ääni, innostuu vaan enemmän kun naureskellaan kiljahduksille.
Laitan heti eiliset mitat, 7310 g ja öhöm..70,2 cm!!!! Mutta pitkät on jalat eli siro tyttönen eikä mitenkään liian laiha. Kukas se sanoikaan ultrakuvankin perusteella että siro ja pitkäsäärinen ballerina tulossa.. Manna? :)
Painoa oli tullut 9 pv aikana 400 g eli kyllä se paino nousee kovaa vauhtia vaikka onkin vielä miinuksella pituuden suhteen. Piikistä ei neiti ollut jälkikäteen moksiskaan vaikka toki huusi pää punaisena pistoksen ajan.

Mutta heti ultrakuulumisiin! Mannalla ja Hertalla masussa kaikki kunnossa, aivan mahtava juttu. Mannan puolesta mulla on ihan liikutuksen kyynel silmässä, pitkän taipaleen olette kulkeneet ja noin mahtavat uutiset saitte, sydänääniäkin saitte jo kuunnella. Ihana lääkärin kommentti!

Molly nautiskelee rakkaan vieraan seurasta ja kaupunkilomasta! Mahtava juttu. Ja masukuvaa odotetaan kovasti kuten myös Sanelman kummusta olis kiva saada foto vielä. Toki myös tuoreiden odottajien kuvia odotetaan heti kun masu alkaa näkyä :)

Oi, onnittelut Manna pikku hauva-vauvasta! Voi sentään, laittelehan ihmeessä kuvia!

Heh, mä ostin Herrljungan glögiä Pirittan vihjeestä :) Ei tosin olla vielä maistettu. Mies kotiutuu tänään ihmisten aikoihin joten tarkoitus olisi viettää perheiltaa pitkästä aikaa ja eiköhän tuo glögipullokin sitten aukea.

Tanssinäytös on ohi ja tossut naulassa ensi vuoteen! Meni ihan hyvin, niin hyvin kun ilman vatsalihaksia voi tanssia :) Kyllä huomaa ettei kroppa ole vielä ihan palautunut raskaudesta.

Meillä yöt menee jo kivasti, Mai herää nykyään vain kerran syömään. Mies on monesti hoitanut syötön kotiuduttuaan myöhään. Iltapuuro on selkeästi auttanut yöuniin. Ja on niin aamu-uninen että jouduin ysiltä HERÄTTÄMÄÄN neuvolaa varten :) Sujautin pöpperöisen tytön yöpukuineen päivineen pehmopukuun ja makuupussiin vaunuihin. Kympiltä herää vasta itsekseen.

Nekku, ah blinejä! Mahtavaa, tuli ihan vesi kielelle. Muuten, kysyitkö "meidän" kampaajalta oliko vastuussa Linnan juhlien lookeista?
Mä muuten fiilistelin duunin joululounaalla, oli mahtavan hyvää ruokaa ja sai syödä rauhassa :) Sain upeat joululahjat ja bonuksenkin. Kyllä tuli hyvä mieli. Mahtaneeko tuo bonari vaikuttaa Kelan äitiysrahaan, ei kai kun on lahja?

Aniliini, Mai ainakin hylkii selkeesti toista rintaa yöllä. Päivällä ei enää malta imeä muuta kuin pullosta, olen pumpannut niin pysyy tuotanto vielä yöllä käynnissä.

Tosta bellybeltistä ja masutuubeista Sanelma olikin jo Mannaa valistanut. Kieltämättä loppuraskaudessa oli tunne että on vetskari auki mutta tarpeeksi pitkää paitaa vaan kehiin.
Ihana Okkoriina pitää suklaasta! Mulla oli mahdoton jäätelönhimo loppuraskaudessa, tosin silloin oli kesäkin.

Apua, en muista kyllä enää kommentoida mitään...Gissasta ja Leosta oli kyllä kiva kuulla pitkästä aikaa. Tiitu lienee kiireinen :-)

Me ollaan aattona mun vanhemmilla, veljen perhe tulee ja anoppi. Joulupukinkin piipahdus on luvassa, saas nähdä tajuaako Mai vielä mitään :)? Mutta odotan kovasti joulua, meillä kotonakin on jo niin jouluista valoineen ja kynttilöineen. Kuusi haetaan maanantaina.

Oikein rauhallista ja lämpöistä joulunaikaa teille kaikille,olette ihania!!

Manna, kävinkin jo kurkkimassa pikku koiranpennun kuvia fb:ssa. Ihana!!
Luin myös toisen puolen kuulumiset uteliaana. Kylläpä siellä taas varsinainen kattila :)

Pikahei,

Ihanaa Manna, kaikki np-ultrassa hyvin! Ja pikkuinen taas siellä kovassa vauhdissa, hih! Mulle tulee Keijun tapaan melkein liikutuksen kyynel aina Mannan hyvistä uutisista. Ja Hertalla tosiaan kanssa kaikki mallikkaasti, hinoa!

Eh, pitää muuten korjata nyt äkkiä, eli se rommipohjainen valkoinen glögi ei ollutkaan herrljungan vaan blossan. Mutta ruottalainen mikä ruottalainen... :) Herrljungan punainen alkoholiton on mun makuun vähän makea. Blossan viiniglögi taas hyvä. No se siitä.

Mä nautin siskon seurasta ja vapaapäivistä, ihanaa. Vauvakin on potkinut tädin käteen pyynnöstä. Suklaasta tosiaan innostuu meilläkin, ei tarvii kuin ekan suupalan ottaa niin johan iloitsee siitä niin että potkuja ja viuhtomista heti samantien havaittavissa :) Sisko makaa vieressä sohvalla käsi mun mahalla ja käskyttää mua: syö! :) Minä vedän suklaata ja vauva potkii :) Mies katselee naureskellen vieressä ja pyörittää päätä.

Piti varmaan jotain muutakin kommentoida mutta nyt täytyy kohta rientää joten viikonloppuja kaikille!

Kivaa kuulla Keijukaisesta! Pitikin kysymäni tanssiesityksestä ja nyt se on sitten ohi :) Mukavaa että pääset rakkaan harrastuksen pariin välillä. Eiköhän ne vatsalihaksetkin sieltä löydy vielä, hih*
Juu, koira on suloinen kuin mikä. Kovasti se meitä työllistää, mutta palkitsee myös. Päivällä olin kaupungissa muutaman tunnin ja mun tuli sitä ihan ikävä:) Kuinkahan vauvan kanssa, kun koiraakin ikävöin näin helposti!
Kiva kuulla, että Mai nukkuaposottaa hyvin. Se lienee ihana helpotus, kun voisi osiaan olla toisinkin. Teidän Joulu kulostaa Keiju mukavalle, iso porukka koolla.

Voih, Moly oli laskenut työpäiviä! Ei niitä siis montaa ole sielläkään, heh* Mukavaa, että sisko on vauvanodotuksessa noin ihanasti mukana. Mies ihmeissää teidä kolmen naisen kanssa:D

Kaikilla odottajilla kaikki hyvin. Mukavaa ja helpottavaa.

Illalla lähdemme ulos syömään, Pikkujouluilemaan hiukan. Molly tietää sen kivan huvilamaisen paikan, johon menemme. Hyvä ruokaa ja kiva paikka:) Meillä on 3 pariskunnan seurue .

Kävin ostamassa BellyBeltin, yksi ainoa koko kaupungissa ja sain halvalla 15e. HM:ltä nappasin kuin salaa masutuubit, nekin ainoat, jotka oli. Kokeilin joitain housuja, mutta äh..Oli "housut auki"-olo. Täytyy proovata monien housujen kanssa, koska mulla on niin matalia housuja, että oli hiukan hölmö olo:) Yhdet farkut kokeilin Beltin kanssa ja laitoin tuubin, ihan ok oli. Mä vaan tykkään nyt, että ainakin alkkarit täytyy olla hyvät ja varmaan myöhemmin haluan korviin asti nostettavat hyvät alkkarit jalkaani aina, kun masu kasvanee...Ainakin tuntu sille nyt.

No, nyt alan valmistautua iltaan. Taidan ahtautua mekkoon ja muuhun mustaan, vaikka vatsa hiukan pömpöttääkin. Hämärässä tuskin kukaan rekisteröi..

Sunnuntaita!

Tosiaan ma oli np-ultra ja siellä pikkuinen kovasti potki ja sätki. Kaikki näytti ok:lta. En mennyt sitten ollenkaan siihen veriseulaan. Siitä tulee kuulemma niin paljon vääriä ns. positiivisia tuloksia ja pelkkä äidin ikä nostaa suhdeluvun usein positiiviseksi. Ajattelin, että vältymme turhalta jännitykseltä. Laskettu aika muuten muuttui niin, että lasketaan menkoista eli on 6.7.

Maha pömpöttää jo aika tavalla, muutamat erittäin matalavyötäröiset farkut mahtuvat jalkaan ja hameet. Mutta hameet eivät kovin käytännöllisiä puistoleikeissä.. Mä en olisi voinut kuvitellakaan pärjääväni ilman mammahousuja edellisessä raskaudessa enkä nytkään. Mulla monet housut aika matalavyötäröisiä enkä usko, että baby belt toimii niissä kovin hyvin? Manna taisi niin todetakin. Ja tosiaan kyllä kiloja tuli myös lanteille siinä määrin, ettei tavalliset housut olisi päälle mahtuneetkaan, ainakaan suurin osa...

Ihania kuulumisia Mannalla! Nyt yrität vaan ruveta nauttimaan raskaudesta :).

Hei Aniliini, se mun kotopuoli, jossa neuvolakäyntejä harvennettu rajusti, on Helsinki... Seuraava eli toinen käynti varmaan joskus helmikuussa. Vielä ei voi edes soittaa ja varata aikaa. En tiedä sitten, voiko olla kaupunginosakohtainen asia, mutta luulisi, että koskee koko cityä.

Sandemanille tsemppiä isosti työnhakuun! Ei liene helppoa näinä päivinä. Plääh.

Töistä puheen ollen mä menen maalis-huhtikuuksi töihin! Mies jää kotiin Hertan kanssa. Mukavaa vaihtelua molemmille. Ja varsinkin mulle ennen uutta kotiäitiysputkea.. Taloudellisesti ei järkevä ratkaisu, mutta ei enää tässä konkurssissa tunnu miltään.

Blinit ON ihania. Meillä on miehen kanssa perinne, että tehdään niitä aina joulun- tai uudenvuodenaikaan. Nytkin tehdään kun tullaan joulunvietosta sukulaisista.

Meidän piti huomenna lähteä Hertan kanssa siskon perheen luona käymään, mutta H:lle nousi eilen kuume. Koko yön oli kuumeinen ja tänään aamulla. Nyt on nukkunut päikkärietä 2,5tuntia, mikä on erittäin harvinaista. Jos illalla vielä kuumetta, niin ei kyllä lähdetä. Kurjaa!

Mä möksötin miehelle tänään, kun toi ihan vääränmallisen kuusen ja joka on sitä paitsi ihan vinossa! Naurettavaa, mutta kuusi on mulle tärkeä ja nyt se on ihan ruma, yhyy. No, lepyin jo, mutta ensi vuonna menen kyllä mukaan valitsemaan! Odotellaan, että neiti heräis ja ruvetaan koristelemaan.

Jos en ehdi enää koneelle, niin oikein rauhallista ja lämpöistä joulua kaikille!

Nekku, voisiko saada bliniohjeen sähköpostitse pliis? :) Kuulosti tosi namilta! Me ei olla siis ikinä tehty niitä itse. Muiden tekemiä kyllä syöty, herkkua!

Jaahas, Hertta pääsee töihin sitten just kun meikäläinen jää ä-lomalle ;) Molemmat varmaan nautitaan "kohtalostamme" yhtä paljon sitten, hih! Sulla taitaa tänään olla 12 viikkoa täynnä, onneksi olkoon!

Ja LA:n perusteella kun Hertta on Mannaa päivän edellä, niin Mannalla se 12 tulee täyteen huomenna? Yes ja vau! Tässä sitä olette ja porskutatte! Ihanaa!

Meidän mini on taas erityisen vilkas tänään, sarjapotkua tulee ilman suklaatakin. Sanelma, en ole hikkaa vielä huomannut tytöllä. Missä vaiheessa Okko-Riina alkoi sätkimään? :) Ihanasti kirjoitit, että ihan sääliksi käy välillä, hih.

Mannakin ikävöinyt hauvavauvaa kaupunkikierroksella, heh. Teillä on siellä show päällä kun opettelette ymmärtämään toisianne :)

Voih, meidän ystävät sai tytön viime viikolla. Kävin katsomassa sairaalassa alle vuorokauden ikäistä pientä ja jösses... sniif. Miten pikkuinen ja ihana! Pidin sylissäkin ja toinen tuuheatukkainen tiukkaan kapaloitu pikkupaketti vaan siinä tuhisi tyytyväisenä. Liikkistä. Toisestakin raskautumisesta kuulin viikonloppuna, olivat jonkin aikaa yrittäneet, ja myös yhdestä vanhasta lapsuudentutusta joka painii lapsettomuuden kanssa. Sitä aina vaan toivoisi niin kovaa, ettei kukaan joutuisi kärsimään siitä.

Onpa Mai muuten pitkä ballerina. Ja Keijulla oma tanssiesitys nyt ohi. Kiva kuulla, että meni hyvin ilman vatsalihaksiakin ;)

Ai niin, Mariskan panojutut pisti naurattamaan :D Onneksi sentään on niitäkin meidän joukossa joita panettaa ;)

Huomenna olen varmaan vielä aamusta linjoilla, mutta seuraava visiitti voi mennä joulun jälkeisille päiville. Oikein ihanaa joulunaikaa kaikille jotka karkaavat sen viettoon jo!

Ai niin, miten Manna teidän pikkujoulut? Menikö vielä joku mekko kaapista sun päälle vai jouduitko ostamaan uuden? :) Oli varmaan kiva ilta! Ihanassa ympäristössä olitte, kun tiedän tosiaan paikan. Oliko paljon tuttuja? Entä muuten se aikaisempi vierailu eräällä sukulaisella joista taisit kirjoittaa, oliko se just tämä ketä minä tiedän hyvin kans? Oliko poika paikalla? :)

Hihii, repesin ihan täysin Mariskan viestiä. Pöhkön hyväntuulinen. ;-D

Jälleen hyviä uutisia Mannalla! Hyvä.

Molly, koitan laittaa sulle pikapuoliin bliniohjeen spostiin!

Apua, joulu on kahden yön päästä, ihan käsittämätöntä! Eilen tuotiin kuusi ja koristeltiin se. Lotta oli aivan tohkeissaan niistä palloista, joten se_todella_näyttää joulukuuselta… Kyllä nää lapset tuo mieletöntä iloa ja onnea tähän(kin) juhlaan! Siinä vetisteltiin miehen kanssa vieressä. Sitten hän hartaana sanoi, että “mä toivoisin, että saisin isosta paketista nukenrattaat”. Snif. On varmaan hänen hartain toiveensa ja takuulla tulisivat käyttöön, mutta tuumattiin, että joko saa periä ne serkultaan tai sitten saa kesällä 3-vee lahjaksi, jolloin voi työnnellä ulkona niitä.

Meillä - kuten monella täällä - on vähän haikea joulu, kun yksi on poissa. ;-( Koitetaan kestää. L sanoi yksi päivä, että toivoisi, että XX tulisi takaisin. Se oli niin ihanasti sanottu, että mulla tuli itku välittömästi.

Mutta onpa Mai tosiaan pitkä! Olisiko muuten mittavirhe tuo paino, vai voiko tosiaan tässä iässä tulla reilussa viikossa 400 g??? Meidän tytöt on molemmat äitinsä tavoin, öh, varsin reiteviä. Sellaisia sopusuhtaisella tavalla pulleroita, vaikka E yli kilon pienempi kuin L vastaavassa iässä.

Hertan tavoin mäkään en tosiaan olisi voinut kuvitella pärjääväni omilla housuillani raskautta! Vatsa pönkötti juu kyllä suoraan tossa edessä, mutta kyllä sitä ylimääräistä kertyi lantioon ja reisiin aika tavalla. Mun byysat eivät olisi ikuna istuneet sellaisen beltin kanssa päälle. Ja mammapaidatkin olivat mulle ihan must. Tavalliset näyttivät naurettavilta, kun tissit olivat turvonneet ja helma jäi lyhyeksi jo ihan alkuraskaudesta. Enkä edes halunnut venyttää tyköistuvia neuleitani, joitakin villatakkeja tuli tietty käytettyä. Mulla oli paaaljon mammavaatteita, jotka ovat nyt kierrossa kavereilla.

En edes jaksa raportoida meidän öitä... Ihan hanurista ja nyt kiusaa tekee myös ilm. eka hammas, jota on parina yönä lääkitty Panadolilla. Olen antanut nukkua vieressä, kun siihen kerran rauhoittuu tällä hetkellä. Onhan se liikuttavaa, että toisella on siinä vieressä hyvä olla, mutta oma asento muistuttaa korkkiruuvia. Toisaalta helpompaa, kun ei tarvii repiä adrenaliinipiikkejä siitä, että joutuu nousemaan sängystä tsiljoona kertaa.

Nää aamut on niin parhaita, kiireettömiä! L tossa katselee tonttuohjelmaa yökkärissään eikä oo kiire minnekään. Häntä ei onneksi tarvii pk-päivinäkään herättää, vaan herää itse. Ja loistavaa on, että tytöt ovat about samassa rytmissä, kun E:kin herää aamuisin klo 7-8, joten nukkuu sitten puistoilun aikana ekat päikkänsä. Elämä on muutenkin jotenkin kiireetöntä, ja melkein jo kauhistelen sitä hulabaloota töihin paluuni jälkeen. Ja suren sitä, että Elli ei sitten saa tällaista pehmeää laskua päivähoitoon…. Joten Mariska, nauttikaa tosiaan nyt lomastanne!

Makeanhimo on vähän hellittänyt. Ja kyllä huomaan, että maitoa menee jo vähemmän. Nooh, mies tosin ihmetteli “suklaasix packiä”, jonka ostin eilen kaupasta… Kohotteli vähän kulmiaan, johon totesin, että paheensa kaikilla.

Ihanaiset naiset ja lapset, oikein ihanaa ja rauhallista joulua! Nauttikaa pallomahoistanne, lapsistanne, miehistänne, suklaatista ja kaikesta. Mä varmaan kurkin tänne joulunpyhinäkin. Ehkä.

Tervehdys piiitkästä aikaa! Meillä pamahti kovalevy koneesta ja oli viikon verran pois käytöstä, kun mies oli työmatkalla, eikä ehtinyt korjata ennen sitä. Sitten viikon aikana tottui jo koneettomuuten, joten en vaan ole saanut aikaiseksi surffailla. Niin pikaisesti luin kolmen viikon viestit, että pyydän jo etukäteen anteeksi, että en kommentoi kaikkea.

Ekaksi Piritalle osanotot:(

Mannalle onnittelut koiranpennusta ja siitä, että ultrissa kaikki on ollut mainiosti:) Ja mä ainakin suosittelen sitä Weledan raskausajan hoitoöljyä, itse käytin sitä raskauden alusta asti ja vielä pari kk synnytyksen jälkeen, eikä tullut arven arpea. Samoin on ollut kaikilla tutuillani, jotka ovat sitä käyttäneet. Tosin jotkut sanovat, että ei ole rasvauksesta vaan ihotyypistä kiinni, mutta kyllä se varmaan vähän auttaa, että pitää nahan joustavana.

Mollylle, Sanelmalle, Hertalle ja Riinuskalle myös onnittelut hyvistä ultranäkymistä!

Mai onkin pitkä tyttö! Linuksen mitat olivat 4kk-neuvolassa 7280 g (heh, taisi olla sama kuin Ellilä) ja 69 cm. Terkan sanojen mukaan pitkä ja hoikka poika, isäänsä tullut:) Paljonko gissa Leolla oli pituutta?

Poitsu on edelleen ihana tapaus, nyt ollaan jo alettu maistelemaan kiinteitä. Vaikka maitoa riittääkin hyvin, niin ajattelin pikkuhiljaa maistattamaan, jospa sitten vaikka puolivuotiaana söisi jo"kunnon" soseaterioita, nyt menee vasta pari teelusikallista kerralla. Hitaasti mutta varmasti edetään siis:)

Aniliinille tsemppiä talopäätökseen!

Nasuppi kyseli niistä metuista... En myöskään oikein tiedä mitä tekisin niiden kanssa, käsittääkseni kuitenkaan imetysaikana ei niitä saa käyttää. Toisaalta mielenkiintoista (tai sitten ei) nähdä, että minkälaiseksi raskaus on muuttanut oman hormoonitoiminnan, jospa niitä ei enää tarvittaisikaan? Ehkä kannattaa meidän kummankin kuitenkin vielä odottaa ja kysäistä vielä lekurilta ennen aloitusta.

Ihanaa, täällä on satanut viime yönä vähän lunta, märkää tosin, mutta kuitenkin taas vähän valoisampi maisema. Nyt ovat sanoneet pikkupakkasta, joten elättelen toiveita, että ei sulaisi kaikki tämän aikana pois, niin olisi jouluna vähän edes valkea joulu.

Nekku, mäkin ottaisin mielelläni bliniohjeen:)

Nyt toivottelen teille kaikille perheinenne rentouttavaa ja hauskaa joulua!

Morjensta,
Tulen ilmoittamaan että katoan skuggaan varmaan pariksi viikoksi kun tarkoitus on jäädä maalle uuden vuoden yli. Aatto ollaan vielä anopin hoivissa mutta joulupäiväaamuna pakataan kimpsut ja kampsut autoon ja suunnataan kohti vaarin lihapatoja. Luvassa ulkoilua ja syömistä ja yhdessäoloa. Alakulokin katosi kun aikaa yhdessä alkoi olla enemmän viikonlopun aikana. Oltiin mm eilen katsomassa Stokkan jouluikkunaa ja sitten italialaisessa syömässä koko pikkuinen perhe. Kaverit aina kysyy että oltiinko "lapsiystävällisessä" paikassa, mutta nytkin ihan tavallisessa paikassa tosin suht hiljaiseen aikaan. Taitaa olla asenteesta kiinni tuo ravintolassa käynti ja siellä käyttäytyminen??

Ihanaa että meitin odottajat voivat hyvin masuineen. Yhdyn kyllä Nekun sanomaan että nuo pienet on ihan parhaita joulutuojia. La-illan kuusen koristelu oli Nellan mielestä ykköstä ja sitä kuuluu jokapäivä ihailla ja räplätä. Onneksi ei vielä varise...

Siitä duunista olis tarkoitus "kuulla" joulun jälkeen, aion tosin sanoa että pitäköön tunkkinsa. Ei todellakaan kiinnosta lähteä melkein tyhjän päälle yrittämään. Ehkä niitä muitakin paikkoja vielä tulee.

Kaveripiirissä surullisia uutisia, en viitsi täällä niitä mainostaa, mutta jouluksi ei toivoisi sellaisia kenellekään, joka vuosi ne on sitten mielessä samaan aikaan ja ilon juhlasta tuleekin surun juhla:-(. Vaan taitaa nuo asiat pysyä mielessä oli vuodenaika mikä tahansa. Lapsen menettämisestä ei kai toivu koskaan.

Voi nyt meni ihan niiskutukseksi tämä homma kun piti toivottaa lämmintä joulua teille kaikille, armaat, tärkeät ystäväni, ympäri maapalloa.

Moi, laitoin joulumailia ja siinä samalla uuden mailiosoitteen. Olen pahoillani, jos joku jäi puuttumaan, kun mulla on nuo osoitteet vähän sekaisin. Leo kaipaa mua, joten en voi taaskaan kirjoittaa. Koitan palata asiaan pian!!
Nekku, mäkään en ole tehnyt koskaan blinejä itse, joten minäkin otan mielelläni ohjeen.

Yritän palata...

Heipäs hei!

Täällä aherretaan vielä kiireessä viimeistä kokonaista työpäivää ennen joulua. Tekemistä riittää, mikä on ihan kiva.

Kiva oli kuulla Tiitustakin piiitkästä aikaa.

Molly Okon ekat hikat taisin tuntea n. 4 viikkoa sitten eli jossain viikolla 26. Ensin en niitä hikaksi tajunnutkaan, mutta enää ei voi erehtyä.

Vai oikein sixback suklaata... paheensa tosiaan kullakin ;) Mä olen vähän yrittänyt nyt hillitä tuota makean syömistä. Nälkä on nykyään taas koko ajan, joten jotain on kuitenkin syötävä. Liekö tuo ennenaikainen maidontuotanto, mikä nälättää. Tuli tänään meinään ekan kerran paidasta maidot läpi!!! Vähän ihmettelin, että mitäs nyt kunnes tajusin että MAITOa valuu. Onko vähän aikaista??

Mutta toivottelen nyt kaikille oikein mukavaa ja rauhaisaa joulunaikaa! Voikaa hyvin ja nauttikaa vapaapäivistä perheen kesken.

No niin, nyt on jätkä unilla. Saas nähdä miten kauan nukkuu, kun mun pitäs tehdä ihan hirveästi kaikkea ja yleensä just silloin nukkuu lyhyet päikkärit :)
Ihme kärtty päivä Leolla, oisko jotain hammasjuttuja vai mitälie?

Tiitu, meillä jäi väliin 5 kk neuvola, kun terkka jää eläkkeelle, eikä viitsinyt enää ottaa aikoja ja kun meillä kuulemma kaikki niin hyvin... On tehnyt tämän saman myös meidän naapureille, eli uusi tyyppi on varmaan onnellinen, kun kaikki haluaa tulla tammikuussa!? Eli paino katottiin ihan kotikonstein pari pv sitten, mutta pituutta ei tiedetä. Viimeisen kerran neuvolassa saatiin mitat 64,5 cm ja 7640 g, mutta oli silloin n. 3,5 kk, eli ei enää kerro mitään. Kotona saatiin painoksi 8,7 kg, eli ihan riittävästi :) Jotain pituudesta voisi ehkä päätellä siitä, että nyt alkaa 68 cm vaatteet olla tosi jämptejä ja 74 istuu jo aika kivasti. Kiva kyllä päästä tammikuussa ja kuulla taas mittoja.

Mannan uutiset olivat aivan ihania, itsellekin tuli helpottunut olo, ihan myötäelämisen vuoksi vain :) Onnea myös uudesta karvaisesta perheenjäsenestä!!
Muutenkin on ihana lukea teidän raskausjuttuja, oli se niin jännää aikaa. Varmastikaan toinen raskaus ei ole ihan yhtä ihmeellistä, tai ainakaan siihen ei esikoisen vuoksi niin ehdi keskittyä.

Meillä oli jo yksi jouluaatto lauantaina, kun vietettiin miehen vanhempien ja siskon kanssa joulua. Nyt kun Leo ei vielä ymmärrä mitään, niin helpotettiin kuviota näin. Ihan oikeana jouluaattona tulee meille mun äiti, isä, sisko, eno ja isovanhemmat. Olisin halunnut että oltais oltu mun äidin luona, niin olisin säästynyt laittamiselta, mutta isän vuoksi ollaan sitten täällä. Ovat siis eronneet. Kaiken lisäksi tulin pe kipeäksi, suu taas tulehtunut ja kuumetta. Buranakuuri hieman helpottaa, mutta ei näistä hommista oikein mitään tule, kun Leo kuitenkin hidastaa tahtia.
Miehestä ei juuri ole apua, kaikesta pitää sanoa triljoona kertaa ja jättää kaiken aivan viime tippaan. Olen yrittänyt selittää, että nyt lapsen kanssa ne hommat on tehtävä kun pystyy, kun sitten ei välttämättä enää pysty, kun fiilis iskee. Kovin hyvin ei siis mene parisuhteessa. Toisessa suututtaa koko ajan joku. Eniten ehkä suututtaa se, että mun pitää patistaa hoitamaan poikaa. Jos pitää poikaa vaikka tunnin illalla, niin jo kysyy, että etkö sä voisi ottaa välillä... toki, enhän mä vielä olekaan sen kanssa paljoa ollut. Haluan tietysti pojan kanssa ollakin, ei siis johdu siitä, mutta jotenkin toivon oma-aloitteista osallistumista enemmän. Iltapesut ja kylvyt on miehen hommia ja niidenkin hoitamisesta pitää usein muistuttaa ja pyytää tosi usein mun apua johonkin ja sekin saa mut heti hermostumaan, kun ei mua kukaan täällä päivisin auta. Kuulostaa tietysti tosi tyhmältä, mutta mua tämä ärsyttää ihan hirveästi. Onneksi olen tilittänyt asiasta irl-ystävän kanssa ja sama homma heilläkin, kiva tietää etten ole ainoa :) Sori tämä valitus, alkaa vaan olla mitta täynnä. Sanon miehelle jostain jatkuvasti ja ihan sama millä äänensävyllä, kun vastaus on, että älä valita. Tosiaan toivoisin, että ei tarvis sanoa. Sellasta herkkua.

Ääh, nyt tästä tuli ihan negatiivinen viesti, sori. Muihin aiheisiin siis...

Mä annoin pari iltaa sitten vähän maissivelliä, kun ajattelin, että jos menis yöt sitten paremmin. Meillä heräillään taas kerran, pari yössä. Yleensä onneksi nukkuu heti ruokailun jälkeen uudestaan, mutta kun tiedän että on mahdollista nukkua läpi yön, niin kaipaan kyllä sitä aikaa :) No, velli ei sitten yhtään kelvannut ja arvasinkin sen, koska munkaan maito ei tahdo pullosta kelvata. Kohta on pakko kelvata, harmittaa oikein se pienen kiusaaminen :( Luinkin täältä, että teidän neuvoloissa ei velliä suositeltu... senkin olisin ehkä tiennyt, jos mun neuvolan tätiä ei olisi laiskottanut. Ajattelin nyt kuitenkin tarjota vielä muutaman kerran, katsotaan miten käy. Olin to joulukonsertissa ja konsertti oli ollut kotonakin. Peukutelkaa, että velli kelpaisi, niin mäkin pääsisin helpommin jonnekin illalla käymään.

Mäkin ihmettelin, että miten te olette voineet selvitä ilman äitiysvaatteita, mulla ei ois tullut mitään. Kummeksuin myös Eva Wahlströmin julistusta jossain naistenlehdessä, että hänen päällään ei tulla näkemään yhtään äitiysvaatetta... siis mitä, en ymmärrä mitä pahaa niissä on? Eihän ne kaikki kivoja ole, mutta luulisin kuitenkin, että jokaiselle jotain löytyisi. Se välivaihe olikin hankala, kun maha ei ollut tarpeeksi suuri äitiysvaatteisiin, mutta omiinkaan ei mahtunut, masutuubit oli mullakin käytössä. Myöhemmin äitiysvaatteet helpotti elämää ihan älyttömästi, kun ei tarvinnut keksiä mitään ihme konsteja, että vatsa mahtuu mukaan :)

Nyt toi poika heräsi jo, ei voi olla totta!! Taas jäi kesken, enkä kommentoinut teidän juttuja... sori.

Moi, täällä sittenkin. Tulin Gissalle sanomaan, että Kaisla alkoi juoda vellejä n. 5-kuukautisena, aloitti porkkanavellillä. Kaisla joi vellejä n. 1-vuotiaaksi maidon ohella - passasivat hyvin välipaloina ja reissun päällä pillillä suoraan purkista. Velleissä on samat ravintoarvot suurinpiirtein kuin maidossa, joten mä näin asian niin, että niitä voi antaa maidon tapaan. Neuvolassa sanottiin meillekin, että ne ovat "turhia", mutta ei niistä haittaakaan ole. Eli jos saat Leon huolimaan jotain vellilaatua, niin kyllä sitä voi mun mielestä huoletta antaa. Pieni makulisä voi hyvinkin kelvata.

Sanelma, mun yhdeltä kaveriltani tuli kans maitoa jo n. rv 30, etenkin jos hän näki/kuuli/koski vauvoja, mutta muutenkin. Susta tulee ehkä kunnon maitotykki :), nimittäin tuo kaverini on mm. lahjoittanut ämpäreittäin äidinmaitoa.

Heippa pitkästä aikaa!

Ihanaa, rentouttavaa ja rauhallista joulua kaikille! Aika vähän on tullut viime aikoina kirjoiteltua, välillä olen käynyt lukaisemassa teidän kuulumisia. Nyt naputtelen läppäriä kylpyhuoneen ovella, V kylpee..=)

Me ollaan aatto mun vanhemmilla, ja välipäivät mökkeillään kauempana, jospa vaikka näkisi luntakin vähän.. Mulla on kyllä joulustressi minimissä, lahjoja en ole ostanut juuri ollenkaan, Vanessallekin vaan yhden, kun isovanhemmat ostaa ihan hulluna kumminkin.

En muista kerroinko täällä, että olen päättänyt olla ensi syksyyn asti kotona. Vanessa tulee sitten olemaan 2,5 v päiväkotiin mennessä. Tosin eihän mulla sitä työpaikkaa valmiina ole, että saa nähdä kauan menee sitä etsiessä.. Jotenkin en vaan yhtään jaksa stressata siitä, kyllä ne asiat yleensä järjestyy, eikä mulla nyt ole mitään suuria velkoja niskaan kaatumassa tai mitään. Että ei paniikkia! Eihän sitä tiedä tuleeko seuraavaa muksua koskaan, että en aio hoppuilla työelämän oravanpyörään.

Ilman äitiysvaatteita en muuten kyllä ikinä olisi selvinnyt minäkään. Ihan alkuraskaudessa helpotti kesäaika, pidin vaan hameita. Sitten siirryin suosiolla äitiysosastoon heti.