Tahkoojaplussat 86

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Molly*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Me ollaan jo Tampereen-reissullamme tyttöjen kanssa, siis matkalla sinne. Pöh, jos Keiju ja Mai eivät tuukaan! Mun äiti oli sitä mieltä, että E on jätettävä hänelle, mutta enpä taida raaskia, hih. Tai siis just tuonne on hauska tulla molempien kanssa. Tänään kyläilen vain isomman kaa, komppaan P:a, on hauskaa (ja ihan lomaa) lähteä vain toisen kanssa matkaan.

Kääks Riinuskan miesten kommentteja sämpylöistä. Mokomat äijät! Meillä vastaavat tekeleet saivat huippuinnokkaan vastaanoton. Mies ja L ja mä vedeltiin yli puoli peltiä uunilämpiminä ja mies kehui ne maasta taivaaseen. (Takana oli hällä 12 km lenkki, joten vähän oli ehkä nälkäkin.) Kiitti Ansku reseptistä, menee vakiokalustoon meillä!

Molly, me tilattaneen ne sieltä Ping Pongista. Nyt ei oo linkki käsillä, mutta google löytää. Se on käsittääkseni hyväksi havaittu paikka. Just tajusin, että meidän jo valitsemassa rataskuosissa on istuinosa valkoinen, että uusiksi meni valinta. Ehkä italialaiset lapset on siistimpiä kuin omani…

Lotan tukka on ihan kaamea. Sellainen sekalainen mallista kasvanut huitula. Ei suostu pitämään saparoita (kun ne kuulemma kiristää...) ja pinnikin pysyy max tunnin. Kampaaja varattu, mutta se on vasta parin vkon päästä. Siellä pitää kuulemma saada pillimehua ja suklaakeksiä, kuten viimeksi… Mies tietty kauhuissaan ja hokee, ettei saa lyhentää kuontaloa, että pitää olla pitkä. No joo, sama päämäärä, mutta mä inhoan tollaisia epämääräisiä pehkoja lapsilla ja aikuisilla. Mullahan on siis auttamatta liian lyhyet hiukset (kuulemma), vaikka ovatkin just nyt pidemmät kuin viiteen vuoteen, kun on mallinvaihtoprojekti menossa.

Uuh, täällä elin hengessä Anin paniikkia. Sydän hyppäsi kurkkuun! Mä muuten suunnittelen ottavani sen hormonikierukan, jahka imetys loppuu. Onko kellään? Sen kuulemma pitäisi vaikuttaa vain kohdun limakalvoon eikä päähän, hih. Meinaan musta ne Cerazettet on ihan haitarista, voipi olla, että lopetan tämän laatan jälkeen.

Stella, hyvä tietää tosta noro-karanteenista! Ja onneksi vältyitte. Me saatiin se kaksi vuotta sitten lennolta.

Hellurei! Mukavaa kun osa teistä tulee meille tällä viikolla :). Samaa sanon minä, että höh kun Keiju ja Mai eivät tule, olin niin odottanut teidänkin näkemistä. Mitä jos lähtisitte vasta kympin junalla? No, ymmärrän kyllä että päiväreissu pienen kanssa junalla on raskas nakki.

Mä tilasin tuolta Pingpongista tuplarattaat. Meille toimitus oli ihan suht nopea ja meni mallikkaasti, mutta joudun kertomaan negatiivisen kokemuksenkin. Yksi ystäväperhe tilasi sieltä turvakaukalon ja toimitusaika venyi hävyttömän pitkäksi. Se oli kuukausia! Saivat rattaat järkevässä ajassa, mutta kaukaloa perhe joutui odottamaan turkasen kauan. Että jos päädytte sieltä tilaamaan, niin olkaa varmuuden vuoksi ajoissa liikkeellä. Mollykin siis, vaunut tilaukseen asap.

Mun pitää myös kokeilla Anin sämpylöitä, heti tänään ehkä. Nyt tulee nälkä, kun niitä ajattelen.

Miehet ja pitkä tukka, se on ihan klassikko. Meillä ei olla vielä siihen keskusteluun menty lapsen osalta, kun tukka on vielä niin lyhyt, mutta kerran leikkautin itse aika lyhyen (polkka), niin heti tuli kommentti "onpa lyhyt" eikä mitään muuta.

Mua liikutti, kun jossain oli jotain juttua naisten ulkonäöstä (olen täysin unohtanut tarkemman sisällön) ja mies sanoi ykskaks yllättäen lähes tippa silmässä, että meidän Kaisla on kaikkein kaunein tyttö. Että taitaa isi olla pikkusormen ympärillä tukevasti :). No, tämä meni ohi aiheen, mutta tuli vain mieleen.

Aniliini, mä söin Cerazetteja imetyksen ajan, mutta sitten päätin olla muutaman kuukauden luomuna. Harmitti kuitenkin jännittää vahinkoa, kun en luota kortsuihin eikä mulla ole selkeää ovulaatioajankohtaa. Siispä aloitin taas Melianet.

No niin, nyt se nälkä alkoi vaivata niin, että ajattelen vain ruokaa. Lähden etsimään lounasta.

Moikka!

Tällä viikolla tosiaan tavataan monien kanssa, jännää ja kivaa. Harmitus, jos Keiju ja Mai eivät tule. Miettikää vielä!

Mäkin olen tehnyt Aniliinin sämpylöitä, helppoja ja hyviä :). Mä kun en ole mikään leipurimestari.

Hei, millaisilta supistukset tuntuvat? (Siis raskauden tässä vaiheessa..) Mulla on tänään vihlonut alavatsaa inhottavasti. Herttaa joudun tietysti vielä kanniskelemaan aina välillä, erityisesti portaita ei aina halua kiivetä, asutaan 2. krs, ei hissiä. Voisko aiheuttaa supisteluja?

Jee ja jee! Meidän tyttö on tosiaan ruvennut nukkumaan, 1,5v siihen meni. Ei toki koko yötä putkeen, mutta vaikka vähän itkisikin pelkkä hys-hys riittää, että nukahtaa uudelleen. Enää ei myöskään "vaadi" käsikosketusta nukahtaakseen yöunille, riittää että istuu sängyn vieressä. Iso tyttö!

Hertan tukalle pitäisi keksiä jotain. Parturiin ei ole vielä tarvetta viedä (ei taatusti suostuisi leikeltäväksi). Itse olen häthätää klipsassut etuhiuksia kun kasvavat silmille. Muuten on varsinainen amis-takatukka-look :). Mä pääsen, halleluja, kampaajalle ensi la. Harmi, etten ennen meidän tapaamista ;).

Sanelmasta oli hyvä kuulla. Ja Mollyllakin työpäivät vähenevät, jess.

Torstaihin, jos en ehdi sitä ennen kirjoitella!!

Härregyyd, miten ihana ilma!! Pari tuntia meni siivillä kavereiden kanssa pulkkamäessä ja leikkipuistossa, eikä ois oikein vieläkään raaskinut tulla sisälle. Ihan epätodellista, että Helsingissä voi olla näin kaunis, talvinen sää. Me ollaankin oikein tehokulutettu läheistä pulkkamäkeä ja pulkkaa, yksi meni jo rikkikin, kun mamma vähän laski kumpareista, heh.

Tosi kiva viikkis oli myös, kävin kokeilemassa salsaa, mikä tuntui tosi kivalta - just sitä Stellan kuvailemaa pepunheilutusta ;-) Ei haittaa vaikkei niin osaa, hauskaa on!

Onpa kiva, kun tapaatte tällä vkolla Tampereella. Mä voin mieluusti tulla treffeille vain yhden kanssa, mutta tällä vkolla ei ois onnistunut. Mies on vikaa vkoa töissä ennen kahden vkon isäkuukauslomaa, joten puuhaa riittää.

Jee jee pikku-Hertta, aikansa se otti, mutta hyvältähän tuo näyttää. Voit Hertta hieman huokaista ennen uutta valvomisrupeamaa ;-) No ei vaan, vauvathan nukkuu yleensä hyvin ensikuukaudet.

No pöh täältäkin Riinuskan sämpyläepisodille. Teet R kaksi satsia, ja miehille sellainen siemenetön versio :-) Musta ne sattumat on just parhaita, ja laitan aina sämpylöihin kurpitsan - ja auringonkukansiemeniä. Terveellisiä ja niin herrrrkullista.

Pingpongista (http://www.pingpong-online.com/) tuli meidän Hartanit. Mähän jouduin odottamaan rattaita todella pitkään, Matsku oli jo syntynyt. Syynä taisi olla se, että tein tilauksen, jonkun syyn takia, s-postissa, enkä normaalia tilauslomaketta käyttäen. Kehuttu, turvallinen verkkokauppa, suosittelen. Sieltä kävin jo silmäilemässä rattaita, mm. Plikoja....Halvalla ne sieltä saa, ja kuljetus on kotiovelle. Kätsyä!

Voi ihanuus Kaislan isukin kommenttia! Niin kai se on, tyttäret on isän silmäteriä :-)

Huh Huh A, olin jo lukevinani, että teikäläinen on siellä raskaana...! Huih, aikamoisia sydämentykytyksiä olet kokenut. Onneksi näin päin, tällä kertaa, tosiaan, kyllä se perhe on meilläkin tässä, ja moiset paniikkikohtaukset jäävät toivottavasti kokematta ;-)

Mä rupean nyt hieman googlettaa Pariisin-hotelleja. Erehdyin katsomaan FST:ltä dokkaria Osoitteena Pariisi, ja sain ihan mielettömän Pariisi-kuumeen. Että sinne ja yksin hotelliin pariksi pväksi. Meidän sikäläistutuilla oli hieman epäselvä tilanne silloin, koska lapset ovat kahden vkon pääsiäislomalla, joten saattavat olla silloin Suomessakin. Mutta kai sinne voi mennä yksinkin... :-) Aah, ois ihanaa.

Moikka,
Huoh, kirjoitin eilen pitkän viestin, ihan loppumetreilä jo olin ja sitten sohaisin jotain näpäintä ja koko teksti hävisi. Olin niin kiukkuinen että panin koneen kiinni.
Uudelleen, mutta lyhyemmin nyt siis..

Sanelman mieliala on onneksi jo parempi. Kun selaisn ketjua, niin onneksi vastaan tuli jo valoisampi viestisi. Mukavaa mammalomaa ja kyllähän se vaatii sopeutumista, oli tilanne mikä hyvänsä. Toivo miehellesi töitä myös, olisi yksi murhe vähemmän, kun työtä olisi. Ei ole helppoa yrittäjällä ja kyllä meilläkin on välillä huonompia kuukausia; ne alasta johtuen kyetään jokseenkin ennakoimaan, mutta silti yrittäjänä olo on siinämielessä riskabelia. Ja samaa toivon kuin Molly; laitathan viestiä, kun tapahtuu jotain. Nyt alkaa tosiaan olla jo jännittävää. Oletko käynyt jossain kokoarviossa tmv. käyntejä nyt? En oikein tiedä viimemetrien tutkimuksista ja käynneistä kunnolla :/

Mollynkin huippauskohtaus oli ikävä, mutta luonnollinen syykin varmaan on. Mulla on ollut aikaisemmin niitä johtuen niskahartiaseudun jumeista, hiuakn heittelehtivästä verenpaineesta tai sitten molemista niistä. Hierojalla käynti ja lapojen venyttely auttaa. Ihana teidän aamutyön perhehetki, kun kaikki muut nukkuvat :)

Lotan kuohuviinitarjoilu kelpaisi mulle, kiitos. Oikeastaan ainut himo mulla on kylmä kuohuviini. Alussa oli niitä tekeemieli-juttuja, mutta kuohari on ja pysyy vakiona. Ihanaa olisi sitä siemailla..Frsesitaa, Astia, Deinhartia..

Aniliinin tekstistä minäkin bongasin raskauden ja piti pari kertaa lukea, että oletko tosiaan raskaana. No, onneksi lopputulos oli toivottu ja oma kroppa vain säikyttelee. Itsekin mietin Mollyn tavoin muuten kastetun vauvan nimeä, että mikähän on tytön nimi?:)

Riinuska; kohtaukset ovat ihan ymmärrettäviä. Joskus ei vaan paljoa tarvi, kun voi pimahtaa. Mulla oli raskas vikonloppu, vaikka olimme pikulomalla ja oli ihanan rentouttavaa olla hotellissa ja ulkoilla, mutta eile olin ihan poikki ja suutuin miehelle ihan olemattomasta ja aloin pillittää. Sitä lohdutusta sitten sain myös. Jotenkin yllättävää itselle, että joskus reagoi niin voimakkaasti, kun olen aika tasainen ollut koko raskauden. Hoitojen aikana enemmänkin sain hepuleita välillä johtuen epätoivosta. Niin, ja sama juttu täällä: kvin pari viikkoa sitten neuvolassa, koska yhtäkkiä alkoi tulla sellainen olo, että haluan kuulla sydänäänet. Terkka on niin ihana, että sanoi, että vaikka joka päivä saa soittaa. Kun ei liikkeitä tunnu, niin olen hiukan levoton välillä. Miten Riinuska sun vointi nyt? Onko pahoinvointi kokonaan poissa ja parempi vaihe nyt? Toivottavasti.

Hertan unille onnea! Ihanaa varmasti ja toivottavasti jatkuukin. En tiennyt, että isoHerttakin on joutunut alkuvaiheessa oksentelemaan pahoinvoinnista :/ Ikävää. Nyt kaikki sielläkin ok? Joko teillä, Hertalla ja Riinuskalla, on vatsat paljon kasvaneet? Mulla on Hertta ollut sellaista vihlomista alavatsalla, mutta en ole oikei osannut edes ajatella mitä se olisi. Sellaista nykimistä ja vihlontaa. Mitään kupluvaa liikettä tai perhosenlentoja en ole vieläkään tuntenut, mutta jospa ne vielä ilmestyy, kun viikkoja lisääntyy.

Mukavaa, kun teillä on treffit Stellan luona. Uskon, että on tulossa mukava päivä, kun riittää juteltavaa. Kaikki eivät ole varmaankaan tavanneet kaikkia, niin siksikin pientä odotusta ilmassa enemmän.

Etelässä ilmeisimmin pikottanut aurinko, kun Piritta hehkutti ihana keliä. Kuulosta ihanalle; pulkkamäki ja kaakao:) Samoin Pariisimatka enemmän kuin ihanalle! Nekkuhan on lähdössä pian lomalle myös?

Linuksen nokkosrokko tosiaan varmasti säikytti. Vielä omalla lapsella jkin epämääräinen ja uusi oireilu saa varmasti huolen voimakkaammaksi. Onneksi kaikki hyvin.

Gissa kävin muuten siellä laattasivuilla, mutta me nyt otetaan kaikki täältä samasta paikkaa varmaan, joten saan unohtaa juuri tuon teidän laatan. Jotain samaa sävyä kylä haen. Aika pian tulee eteen kaikki materiaalivalinnat ja taitaa tulla kiirekin, kun on miljoon asiaa hoidettavana muutenkin.

Niin, palasin töihin ja tosiaan hirveä määrä stressinaiheita olisi. Yritän kovasti priorisoida asioita; oma jaksaminen on ykkösenä ja sitten tulee kaikki muu. Nyt on vain aika ainutkertaisia juttuja töissä, joissa olen saanut luottamusta niiden hoitoon ja siksi haluaisin hoitaa asiat kovin perustellisesti ennekuin jään pois. Jonkinlainen ristiriita ja huono omatuntokin, mutta en suostu nyt laittamaan itseäni kakkoseksi, koska masussa kasvaa joku, joka on kaikessa ykkösenä.
Olen kertonut töissä ja saanut positiivista palautetta. Isoin esimieheni alkoi kyynelehtiä ja mukana oli todellakin aitoa iloa ja tunnetta. Jotkut sanoivat, että olivat arvanneet, jotkut taas sanoivat, ettei päällepäin huomaa juurikaan..No, mammahousut on pian otettava esiin, koska etenkin iltapäivästä alkaa jo kiristää. Huomasin myös, että saappaiden vetoketjut tihkaisee, niin otan tukisukat työsukiksi varmasti pian, jos auttaisivat turvonneisiin jalkoihin. Mulla näkyi muutaman päivän ajan isot laskimot hyvin pinnassa sisäreisissä, mutta nyt ne ovat haalenneet. Säikähdin jo suonikohjujen esiinmarssia, mutta ei ainakaan vielä. Iskiasvaivakin on jo parempi, vaikka edelleen saattaa aika-ajoin vihloa kankkua.

No, nyt täytyy lähteä kauppaan hakemaan appelsiineja; oletteko maistaneet kuinka ihania ne Jaffat on nyt? Kannattaa!

Mukavaa viikkoa!

Heippa!
Hertta, supistukset mulla tässä vaiheessa tuntuu lähinnä kohdun kovenemisenä, mulla ei ole vielä koko maha kovettunut. Kivikova kohtu tuntuu ja semmoinen kiristävä tunne. Vihlontaa ei mulla ole ollut. Kuplimista kovasti mahasta, varsinkin ruokailujen jälkeen. Odotan niiiiiin kovasti kunnon potkuja!

Kiitos episodisympatioista.. johtui varmaan osaksi siitä, että olin tehnyt pari päivää aiemmin lohta (mies ei voi sietää kalaa) ekan kerran eläissäin. Mies pyöritti haarukkaa lautasella ja Juskaa piti oikein syöttää! Mun mielestä oli hyvää, että sillai. Sitten sämpyläjuttu perään niin raivari oli valmis. Kyllä mäkin Stella tuollaista saatan tehdä ilman raskaushuurujakin ;) Täytyy ensi kerran leipoa perusjauhoista, eikä niistä terveellisemmistä, huoh. Eli en luovuta.

Manna, kyllä mun maha on jo ihan kiva vauvamaha. Mitkään omat housut ei mene enää jalkaan kunnolla, paitsi lökärit. Farkuista ei puhettakaan, viilot auki saa kulkea ja reisistä kiristää. Kaikkia paitoja en viitsi venyttää, joten osa on jo varastossa odotellen hoikempaa aikaa. Olo on aika hyvä. Yleensä jossain vaiheessa päivää tulee hetkellinen huono olo, muttei se kestä kun minuutteja. Onneksi, ajattelin jo, ettei lopukkaan. Kiitos vaan kysymästä. Tiedätkö missä sun istukka on? Mulla oli Juskasta etuseinässä ja tunsin ensimmäiset kuplinnat silloin rv 18+ ja tosi nopeesti ne voimistui potkuiksi. Kyllä säkin saat pian kokea sen ihanuuden! Sitä alkaa aina väkisin hymyilyttää, niin onnellisiksi ne liikkeet vaan tekee, mut ainakin.

Ihana kommentti tosiaan Kaislan isiltä, niisk.

Hinoa, että pikkuH on alkanut nukkua. Toivottavasti jatkuu samaan malliin.

Miehet ja pitkä tukka, niimpä. Mulla oli lyhyt polkkis kun ollaan tavattu, mutta sen jälkeen aina pitkähkö. Voin siis vedota siihen, että kelpashan se silloinkin jos alkaisi lyhyestä urputtaa :) En kyllä usko, että ihan äkkiä lyhyttä leikkaan, näyttäisin varmaan ihan pojalta, enkä jaksaisi sitä laittaa. Tai ainakin olen siinä uskossa, että lyhyttä pitäisi laittaa useammin? Olisi kiva kokeilla erilaisia peruukkeja, että minkälainen malli sopisi hyvin. Ei uskalla muuten tehdä mitään radikaalia.

Nonni, nyt täytyy mennä. Heippa.

Ja juu, niin sopiskin keltainen harmaan kera. Olisi jo kellertävä pinniksensuojuskin valmiina. Juskalla oli meinaan keltainen huone vauvana. Keltaisena noita juttuja olis varmaan helpompi löytää kun violettina, luulisin.

Iltoja!

Yritän tulla ainakin pari kertaa viikossa ilmoittautumaan ja juu laittelen sitten viestiä johonkin päin kun h-hetki koittaa. Jotenkin mulla on itselläni sellainen kutina, että aika lähelle LA:a menee. Vaan tuo on vain kutina ja herra yksin tietää mikä on todellisuus :)

Mukavaa nähdä porukkaa torstaina. Mutta on kyllä suurin pettymys, kun jää Keiju ja Mai tapaamatta. No mutta täytyy sitten vaikka yrittää treffata siellä päin kevään/kesän kuluessa viimeistään.

Aniliinin sämpylät on mullakin ohjelmassa vielä tänään. Piti oikein ostaa taikinapyöräkin sitä varten, kun ei talossa ennestään ollut! Uskon että maistuvat, jos vain saan aikaiseksi.

Keltainen tosiaan sopii Riinuska hyvin harmaan kanssa ja muutenkin sekä pojalle että tytölle. Meillekin tuli keltapohjaiset Nalle Puh-verhot viikonloppuna ikkunaan. Mummin (äitini) kanssa saatiin muutenkin kaikki ompelutyöt valmiiksi, enää tarvitsee pujottaa kuminauha korin suojakankaan päärmeeseen. Toiseksi viimeinen koneellinen vauvapyykkiäkin on jo pyörimässä, joten aika valmiita tässä aletaan olla vaavin tuloon. Sairaalakassia en ole vielä pakannut. Laittakaahan taas kertauksena suosituksenne sen sisällöstä.

Hertta mulla supistukset on olleet ihan kivuttomia edelleen. Koko maha kovettuu jo nyt kun kohtu on jo noussut niin ylös asti. Vihlonnat voi olla tietty niitä kiinnikkeiden kasvukipuja tai sitten liitoskipuja. Tuntuuko siis selvästi mahassa vai tuolla häpyluun tienoilla? Liitoskipuja mulla on ollut, mutta ne on kyllä selkeästi tuolla alapäässä ei mahassa. Ja mukavaa että Pikku-Hertan yöt parantuneet. Saat kerättyä voimia ennen uuden tulokkaan syntymistä.

Voi Mannakin alkaa ihan pian tuntemaan liikkeitä. On ne vaan niin ihania. Nauti niistä sitten. Näin loppuraskaudestakin ne on ihania vaikkakin välillä jo vähän tekee kipeääkin varsinkin tuonne virtsarakon seutuun. Mutta onneksi se on aina vain pieni hetki. Tuossa ihan rintojen alla kylkiluiden tienoilla on meillä tällä hetkellä se tavallisin tanssitanner. Aika tasaisesti liikuskelee pitkin päivää, joten huolissaan ei tarvitse olla.

Keskiviikkona mulla on viimeinen neuvolalääkäri. Käsittääkseni mulla ei sen kummempia kontrolleja lääkärillä sitten enää ole minkään syynnytyksen tai koon suhteen. Vaikka masu onkin iso (yläkäyrällä), on se kuitenkin ihan "normaalin" kokoinen. Neuvolakäynti on nyt siis jo joka viikko.

Ja nyt on sitten napattu pari kuvaa mun pötsistä. Laitan ne tulemaan kunhansaan tämän viestin lähetettyä. Älkää järkyttykö... Pikku-Leon kuvat olivat muuten aivan valtavan ihanat. Paitsi että malli oli erittäin suloinen, niin myös kuvat olivat tosi kivasti otetut. Kiitos siis gissa kuvista.

Voi pitiköhän mun jotain Mollyn juttua vielä kommentoida. Hmm. Jäivät tuonne toiselle sivulle. Mutta palaillaan!

No nyt on sämpylätaikina nousemassa...

Muistui mieleen, että joku (Riinuska?) kyseli sitä juomisen määrää. Neuvolasta ei tullut mitään määrällistä ohjetta, mutta olen nyt yrittänyt juoda 1,5-2 litraa vettä päivässä + ruokajuomat. Vessassa saa juosta kerran tunnissa, mutta ehkä se on kyllä vähän auttanut tuohon turvotukseenkin.

Puhaltelehan Piritta sitä auringon paistetta myös tähän suuntaan. Poutaa kyllä on, mutta pilvistä sellaista. Kuulostaa muuten kirjoituksesti noista teidän ulkoiluista ja mäenlaskuista siltä, että olet todella antanut itsellesi luvan nauttia kotona olosta ja lasten seurasta ja kaivanut esiin oman sisäisen lapsesi :)

Kiitos kuvista. Sanelma: sulla on _ihana_ masu!Ja muutenkin näytät kauniilta. Sulla ei ole lainkaan turvotusta? Ja viikkoja niin huimasti. Voih, voin kuvitella seuraavia kuvia jo, missä pitelet ihanaa vauvaa sylissäsi. Huippua!!
Kiva, että pidät meitä ajantasalla nyt säännöllisesti ja voinnin mukaan. Ja tekstaria tosiaan sitten, eikös?

Yyh, olen hiukan hämilläni, kun en osaa tunnistaa tuntemuksiani vatsalla. Kai ensiodottajalla se on tyypillistä, mutta kateellisena luen kuplimisista :) M en tosiaan tiedä missä mun istukka on (tai siis vauvan istukkahan se on?), mutta terkka sanoi, että oikea puoli kohdusta on vauvan kotipuoli ja välillä se vierailee myös vasemmalla puolella. Vatsa on nyt jo oikealla hiukan pulleampi, mikä oli mun mielestä aika erikoista, koska en sitäkään tajunnut. Selällä maatessani sen huomaan hyvin. Tänään aamulla oltiin neuvolassa ja mieskin sai tunnustella kohtua painelemalla terkan kanssa, samoin minä. Mitattiin vatsan kokoa ja se oli nyt 15 cm. Hb oli onneksi laskenut, verenpaine parempi ja painoa mulle tullut nyt reipas 3 kg. Sokeri ihan normaali, samoin pissakoe. No, tulipas siitä rapsa nyt kaikille, että tiedätte:) Mutta kun kaikki on mulle niin uutta:D Tuossa illalla taas kyynelehdin, kun olen niin onnellinen. Huoh, tätä tunteikkuutta..

Nyt jatkan Dominoiden syömistä sohvalla..

Täällä taas. Minähän nyt vallan aktiiviseksi olen alkanut :) Firman kuunvaihdetta tulin tekemään koneelle ja tännehän minä eksyin.

Kyllä mulla Manna turvotusta löytyy. Jaloissa eniten ja käsissä vähän vähemmän. Sormuksista olen luopunut jo monta viikkoa sitten. Juominen kuitenkin on nyt auttanut tuohon turvotukseen ja nyt kun on mahdollista levätä pitkin päivää, niin pyrin jalkoja pitämään mahdollisimman paljon ylhäällä.

Okko-Riinan istukka on edessä, mutta eipä tuo ole kyllä estänyt liikkeiden tuntumista. Ole Manna huoleti, kyllä sä sitten huomaat, kun ne liikkeet tuntuu. Tosin itsekin luulin, että ilmavaivojahan ne on, kun muuttuivat niistä hipaisuista pikkuhiljaa kupliksi. Ja sitten ihan potkuiksi. Malttia vaan. Jotkut ensiodottajathan tuntee liikkeet vasta reilusti yli 20 raskausviikoilla.

Tänään paistaa muuten aurinko täälläkin. Täytyy kohta vääntäytyä ulkoilemaan haukkujen kanssa.

Täällä yks onnellinen odottaja ja ylpeä äiti :) Voi miten sitä voikin olla nyt jo ylpeä tytöstä kun kasvaa ja käyttäytyy mallikkaasti, hih! Katsottiin ultralla ja siellä se köllöttelee pää alhaalla, välillä availi suuta ja taputteli käsiä - oikein esitti monipuolisia taitojaan :) Hänelläkin on kotipuoli tuossa oikealla, siellä siis selkäranka ja peppu. Mun maha pullottaa selvästi enemmän sillä puolella myös, vielä selvemmin alkanut sitä tekemään nyt viimeisellä kolmanneksella kun typy on kasvanut hurjasti. Oon kans miettinyt kun tuolla alapäässä tuntuu välillä kuin joku "raapisi", siis sellaisia pienempiä täsmäliikkeitä, ei ole niin isoja liikkeitä mitä potkuilla voi saada aikaiseksi, ja niinhän ne kädet siellä nyrkkeilee!

Ja itse asiassa saa olla vähän ylpeä omasta kropastakin, kun asiat näyttää toimivan niinkuin pitää (mikä ei mun mielestä aina ole itsestäänselvyys). Hb tosin on matala, 106 nyt, mutta muuten kaikki oli hyvin. Virtsakoe ja bakteeriviljely puhtaat, verenpaine 120/70, kohdunkaulan pituus vielä 32 mm mikä ymmärtääkseni ihan ok, sf-mitta 30, se taitaa siis mennä yläkäyrällä... Nyt lisään rauta-annosta ja katotaan sitten seuraavalla kerralla auttaako mitään. Sormien turvotus aamulla, ja siitä johtuva nivelkipu, on ihan normaalia ja nyrkkijumppa auttaa siihen. Iltasin ei yleensä enää tunnu niin. Supistuksiakaan ei ole ollut nyt kuin ehkä viitisen kpl päivässä mikä on ihan ok. En sitten koskaan ottanut sitä ventolinea, mää en tykkää. Arvelin että lepo auttaa ja jos ei niin sitten voi miettiä uudestaan ja hyvin tää on mennyt näin ilman mitään tabuja. Eikä se kohdunkaula tosiaan mikään hälyyttäävän lyhyt ollut tai mitään.

Sellaista omaa napaa heti alkuun :)

Kiitos Sanelma tosiaan fotoista, ihana kaunis masu sulla! Ja Gissa myös Leon kuvista, niin kertakaikkisen valloittava!! :) Ootko muuten Sanelma lähiaikoina tehnyt sen mittatestin mistä kerroin spostitse? Olisi hauska katsoa meneekö sinnepäinkään.. Tosiaan, tehtiinkö vauvalle jo syntymäpainoarvio? Ihan ammattilaisten arvio siis, heh.

Manna, ne alavatsan vihlonnat kuulostaa hyvin tutuilta ja voi johtua siitä kun kohtu kasvaa ja varmasti vauva liikkuu ja yrittää tönäistä ja saada huomiota mutta se ei vaan tunnu selkeästi vielä :) Kohta varmaan tunnet ihania pieniä liikkeitä! Ja tuttu juttu tuo tunteikkuus, huooh :) Niin kivaa kun olet saanut noin positiivista palautetta raskaudesta töissä. Mun seuraajaa ei olla vieläkään päätetty, en tiedä mitä jahkailevat mutta omapa on ongelmansa pian...

Kiitos Ping Pong-tiedoista, kävin katsomassa mutta heillä ei ole juuri sitä mallia mitä me ollaan katsottu. Täytyy tää vaunuhomma silti käydä hoitamassa lähiaikoina koska kyllähän sen saamiseen voi mennä aikaa jos sattuu just olemaan varastosta loppu tms.

Ihania hetkiä teillä lasten kanssa ulkoillessa, varsinkin kun säät suosii. Kuuma kaakao ja pulkkamäki, voi sitä riemua ja kaikkien punaisia poskia :)

Onnittelut Mollylle kolmenkympin rajapyykistä!! Hyvä että kaikki hyvin lääkärikäynnillä.

Huomenna mulla tosiaan viimeinen lääkärikäynti, mutta meidän lääkärillä ei ole ultraa, joten tuskin kovin tarkkaa syntymäpainoarviota saadaan. Jos kaikki on ok, niin ei varmaan ole mitään ultraa enää ennen synnytystä. Näppituntumalla siis edetään. Sitä mittausjuttua en ole tehnyt nyt, mutta täytyypä vielä kertaalleen mitata, niin nähdään toimiiko.

Moi! Tulee tosiaan avattua tämä kones paljon useimmin, kun on niin kätsyn nopea.

Kiitos supistustiedoista, ne mun vihlonnat sitten niitä ollut, eikä ole tänään tuntunutkaan. Pieniä liikkeitä tuntuu aina välillä. Manna, mä tunsin Hertan liikkeet vasta joskus 20-21 viikoilla, maltahan odottaa! Niitä perhosen siipi -juttuja en kyllä ymmärrä.. Ei ne liikkeet musta semmoiselta tunnu.

Sanelmalla ihana pallo! Kivaa nähdä livenä (samoin kuin muu osa naisesta tietysti :). Leo on oikea söpöliini, kiitos kuvista.

Ensin luulin, että Molly on täyttänyt 30v, mutta Sanelma onnittelikin 30rv:sta, heh. Ole, Molly, vaan ylpeä kropastas ja tyttelistä! Mallikkaasti kaikki on mennyt. Mä odotan innolla myös seuraavaa neuvolakäyntiä ja niitä ihania sydänääniä.

Hertta on kyllä ihan ihmelapsi (äidin mielipide, öhöm). On oppinut tunnistamaan jo värejä! Tänään otti punaisen kynän ja sanoi punainen, ja keltaisen ja sanoi keltainen. Kirjaimiahan on jo tunnistanut pitkän aikaa ja muutaman numeronkin jo osaa. Oonko vähän ylpeä äiti minäkin :).

Täällä on tosiaan eilen ja tänään ihan mahtavat ulkoilusäät. Harmi vaan, että H nukkuu päikkärit just nyt parhaaseen aikaan. Oltiin jo ennen klo 10 ulkona, mutta silloin arska vielä niin matalalla ettei päässyt oikein paistamaan. No, pitää vielä myöhemmin ip mennä ulos. Alkaa muuten jo klo 8 aikaan olla valoisaa, mahtista! Kevät tulee..

Piritta ja Pariisi.. Se on niiin ihana kaupunki. Mun ja miehen kaksinkeskinen matka taitaa kutistua yhden yön Tallinnan hotellimatkaan, kun ei ole oikein fyffeä. Eikä H:aa moneksi yöksi raaskittaisikaan jättää. En ole kyllä Tallinnassa ollut ainakaan 6 vuoteen, että sikäli ihan hauskaa. Joskus huhtikuussa ajateltiin mennä.

Nyt nakkikeiton tekoon...

Mälsät uutiset heti alkuun: Kaisla on kipeä :(. Eilen päivähoidon jälkeen oli tosi kiukkuisella päällä ja tädit sanoivat, että K oli yskinyt päiväuniaikaan paljon. Nooh... sitten viiden aikaan alkoi kuume nousta vauhdilla, tyttö vain tärisi sylissä. Nelisenkymmentä astetta pärähti mittariin ja loppuilta meni mun sylissä torkahdellen. Ja yöllä oli 101 herätystä, kun parkui äidin syliin kuumana kuin kekäle. Positiivista tässä on se, että alkusäikähdyksestä huolimatta ei taida olla kyse influenssasta vaan flunssasta, koska nyt kuume on selvästi laskenut ja K on pirteämpi. Negatiivista sen sijaan on se, että myös Leolla vuotaa nenä ja pahimmassa tapauksessa tämä viikko menee flunssan kourissa.

Edellä mainittu tarkoittaa siis mahdollisesti sitä, että mun pitää perua torstain treffit :(. Se olisi tositositosi suuri sääli, kun olen niin kovasti odottanut teitä tänne ja olette tehneet järjestelyitä tänne päästäksenne. Laitan vielä huomenna tilannetiedotuksen. Hyvässä lykyssä tästä selvitään nopeasti ja voitte tulla. Toivotaan niin!

Hertta, kyllä pikku-Hoo on tosiaan etevä ja saat ihan syystä olla ylpeä! On kyllä tosi erityistä, jos noin hyvin jo taitaa asioita, tuohan on ihan kolmevuotiaan tasoa.

Mäkin olen ihmeissäni, miten K on niin erilainen kuin Leo. Ihan eri tavalla omaksuu ja oppii asioita ja kokeilee rohkeasti. Hellua on tänään ollut se, että Kaislalla on kamala ikävä päiväkodissa olevaa veljeään. Kyselee Leoa koko ajan ja olisi halunnut omenamehunsakin jakaa Leon kanssa. Tyttömäisyyksiäkin tulee joka päivä lisää. Tänään laitoin Kaislalle vaaleanpunaisen pinnin päähän, mutta sepä ei kelvannut vaan piti saada punainen. Ja sitten mentiin peilin etteen ihastelemaan. Voi jee.

Waude mikä masu Sanelmalla on! Mulla oli samaa kaliiberia Kaislaa odottaessa. Muakin kyllä kutkuttaa kovasti, että sun synnytys on niin lähellä.

Mun mielestä vauvan liikkeitä kohdussa kuvaa parhaiten kalanpyrstön hipaisut (ja myöhemmin iso lohikala kääntää kylkeä :)).

Pariisi. Tahtoo.

Kiitos Gissalle Leon kuvista. Poika oli muuttunut viime kuvista aika tavalla ja näytti jo ihan "isolta". Suloinen nappisilmä.

Hertalta piti vielä kysyä, että millainen arsenaali pikku-Hertalla on hampaita? Kaislalla on neljä ylhäällä ja neljä alhaalla ja nyt alkaa pari poskihammasta pilkottaa. Yhdellä samanikäisellä pojalla on jo 16 hammasta. Mä en yhtään muista Leon hammastahtia enkä ole kirjannut sitä mielestäni mihinkään ylös.

Noh, niin nyt hommiin. Palaan huomenna asiaan. Laitan myös meiliä, jos joku tulijoista ei lue tätä ennen torstaita.

Ikävää että Kaisala on sairas. Toivottavasti paranee pian ja Leokin pääsisi mielummin ilman tautia ja vanhemmat myös. Pistä Stella tilannetietoa.

Pitäiskö tehdä joku varasuunnitelma torstaille? Olis joka tapauksessa mukava tavata ihmisiä. Ravintola/kahvilatreffit ei tietty ole mitään verrattuna aiempaan loisto suunnitelmaan, mutta kertokaa mitä olette mieltä siinä tapauksessa että suunnitelma A ei toteudu. Meillekin voi toki tulla, mutta se tietäisi pitkänmatkalaisille 100 kilsaa lisää ajamista... ai miten niin metsässä asutaan...

Stellan kuvailut vauvan liikkeistä osui muuten musta aika oikeaan! Iso lohikala tosiaankin. Perhosen siipiä en minäkään Hertan tapaan tunnistanut.

Heipparallaa!
Voi kun ihania olette, olisi tosiaan ollut huippua nähdä. JO s-postilla vastasinkin että 10 juna voisi kyllä olla hyvä mutta flunssan suhteen oon nyt epävarma..nimittäin kun en enää imetä, ei Mailla taida olla juurikaan vastustuskykyä? Toinenkin alahammas pilkottaa joten kitinää riittää öisin ja mahdollinen flu tuntuisi ihan katastrofilta tässä kohtaa :) Ilmoittelehan Stella kuitenkin sitten miten teillä huomenissa jaksellaan?
Mietin kuitenkin vielä sitä että vaunuille ilmeisesti junassa vaan säilytyspaikka, mutta mä en voi itse istua vaunujen vieressä? Nimittäin päiväunet menisivät kätevästi junamatkalla, ei välttämättä malta enää nukkua kylässä? Kauhuskenaario on se että Mai huutaa koko junamatkan.. :/ Reissasitteko Hertta silloin kun pikku-H oli vaunuissa?

Ihania Leon kuvia, kiitos Gissa! Tosi tummat nappisilmät on pojalla, aivan huippusuloinen. Linuksestakin olisi tosiaan ihana saada uusia kuvia.

Ja Sanelman mahtava masu, kiitos kuvista :) Mulle tuli kuvia katsellessa susta ihan poikaolo!
Jotenkin masu pönköttää niin eteenpäin.

Juu Piritta, Pariisiin, ihanaa!! Mä haaveilen tällä hetkellä Roomasta...

Kiva kuulla Mannastakin, kaikki hyvin siis siellä. Ja Mollyllakin, aivan huippua!

Mulla on ihan kamalia alavatsakipuja. Mietin että voiko endo palailla näin ärhäkkäänä heti imetyksen jälkeen? Ekat menkat oli kyllä kivuttomat ja yhdethän mulla on vasta olleet. Varsinkin mahdollinen ovis oli hirmu kivulias, ja tärinäkipua esiintyi mistä en ole koskaan aikaisemmin kärsinyt. Tanssitunti oli ihan tuskaa silloin.

Heissulivei, pitkästä aikaa!

Ihankohan sitä ehtisi raapustaa muutaman sanan. Tietty nyt kun aloitan, niin kohta alkaa kuulua heräilyn ääniä. Noh, otan riskin :) Kiirettä on pidellyt, en ole ehtinyt hirveästi edes lueskella kirjoituksia saati kirjoittaa itse. Onneksi on fb, sitä kautta pysyy aika hyvin kartalla melkein kaikkien jutuista.

Meillä on viime aikoinan helpottanut _todella_ paljon. Vauvat ovat tietysti kasvaneet, mutta myös tytön itkuisuudelle löytyi selitys: lisärauta. Alle 2,5 kg syntyessään painavat vauvat saavat ensimmäisen vuoden ajan lisärautaa. Se kun testimielessä lopetettiin, niin tytöstä tuli ihan erilainen, onnellinen vauva. Nyt pitää vaan miettiä lääkärin kanssa mitä tehdään raudan tarpeelle. Nyt meillä on niiiiiiiin paljon helpompaa, molemmat nukkuvat hyvin päikkäreitä, nukkuvat hyvin vaunuissakin ja mikä parasta, nukkuvat erittäin hyviä öitä. Menevät tosi helposti nukkumaan about klo 20, nukkuvat 05 saakka, tankkaavat ja jatkavat sitten unia 08 asti. Sweeeet! :)

Heistä on kehittynyt kerrassaan ihania ihmisen alkuja, oikeita päivänsäteitä. Ovat perustyytyväisiä, nauravat ja jokeltavat. Tietty mukaan mahtuu itkuakin, mutta normaalissa määrin. Viime viikolla nauroin vedet silmissä kun poika nauroi ääneen n. 5 minuuttia. Se on niin hauskan kuuloista! :) He nauravat meille, me heille.

Nyt meidän elämä on siis aika lailla palannut raiteilleen ja voidaan taas käydä ihmisten ilmoilla. Ihanaa! Edelleen imetän ja annetaan pullosta loput, mutta alkaa rintamaito vähetä pikkuhiljaa. Tai sitten se ei vaan lisäänny ja vauvat tietysti tarvitsevat enemmän, joten korvikkeen määrä lisääntyy. Olen silti tosi tyytyväinen, että näin pitkään vauvat ovat jaksaneet tissi+pullo -yhdistelmää. Jatkan näin siihen asti, kun se tuntuu hyvältä. Nyt jo vauvat ovat aika isoja, eivätkä meinaa mahtua samaan aikaan rinnalle. Samaan aikaan heidät on kuitenkin syötettävä, muuten lähtee homma lapasesta - kokemusta on :) Kiinteitä ei olla vielä aloitettu, koska korviketta menee kuitenkin vielä sen verran vähän, vauvat ovat tyytiksiä ja syöttövälit aika pitkiä. Kiitos Keijulle hyvistä neuvoista, ne tulevat tarpeeseen kun se aika koittaa!

Pikaisesti ehdin lukea teidän juttuja. Kiitos kaikille ihanista kuvista! Vaude Sanelma sun mahaa, ihku! :) Mannalla ja Mollylla myös, teillä kolmella onkin sopivasti mahoja eri kokoisina ;) Mua harmittaa kun mulla ei ole ihan loppuvaiheesta kuvia lainkaan, synnytys kun tuli niin yllättäen. Hui miten Sanelmalla jo synnytys lähestyy, niin jännää! Kyllä on aika mennyt nopsaan.

Kaikilla odottajilla tuntuu menevän hyvin, hienoa! Onnea Mollylle viimeisen kymmenyksen alkamisesta! Suppareista sen verran, että mulla oli niitä tosi pitkään, alkoivat niihin aikoihin kun mahakin alkoi näkyä ja kesti loppuun saakka. Ne oli sellaisia kestosuppareita, maha jatkuvasti kovana. Ne varmaan aiheutti sitä kohdunkaulan lyhenemistä mulla, koska kun sitten jaksoin olla levossa, eikä supistellut niin paljon, niin kohdunkaula pysyi samana. Mutta ei se kuitenkaan kaikilla aiheuta sitä.

Manna kyseli taannoin koirien suhtautumisesta vauvoihin... Meillä ei ole ollut mitään ongelmia, toinen koira ei edes välitä vauvoista, mitä nyt välillä koittaa pukata niille palloa. Ei raukka tajua, että menee jokunen vuosi ennen kuin saa lapsista leikkikavereita. Toinen koira on kiinnostuneempi vauvoista, aina seuraamassa ja nuolemassa. Ehkä jopa vähän liian kiinnostunut, oudolla tavalla. Muutenkin tällä koiralla on vanhuuden vaivoja, joten ei siedä hirveästi koskettelua ja siitä voi tulla ongelmia myöhemmin :( Jos teidän koiruus on kiltti, normaali ja terve koira, niin en usko, että tulee yhtään mitään ongelmia. Meilläkin mies toi etukäteen sairaalasta kotiin vauvantuoksuisia liinoja. En tiedä oliko siitä hyötyä, mutta ei siitä haittaakaan ole :)

Nyt täytyy lopetella, mutta sainpa sentään jotain kirjoitettua, jee! :) Toivottavasti saatte tapaamisen jossakin muodossa järkättyä, pitäkää hauskaa! Tämä perhe muuttaa ensi kesänä takaisin koto-Suomeen, joten sitten päästään mekin mukaan tapaamisiin :)

Hyvää loppuviikkoa kaikille, voikaa hyvin!

Voi sentään, jos huominen siirtyy! En siis sano, että peruuntuu, siirtyy vain. Kurjaa tietty, mutta no stress, ainakin mulle käy helposti muukin ajankohta. Hertta tietty menee töihin ensi kuussa pariksi kk:ksi – ja sitten toivotaan, ettei Sande pääse mukaan arkipäivänä, vaan on töissä myös, heh. ;-D Jos riittävän pitkälle menee, nähdään sitten tuoreeltaan Okko-Riinakin. Mutta ei nyt vielä heitetä kirvestä kaivoon.

Nyt on tauteja liikkeellä ihan tolkuttomasti. Kyllä meilläkin vähän nenät vuotavat molemmilla, mutta jotenkin en sitä edes noteeraa. Elli tosin nukkuu sikahuonosti nyt ja on vähän kärtty. Voipi olla, että kolmas hammas tekee tuloaan. Keiju, suosittelen Panadolia, jos/kun tiedät, että hammas kiusaa Maita.

Ihana Kaislan isin kommentti, voi sentään. Meilläkin mies pyyhkii kyllä usein silmiään, kun tyttöjensä touhuja seuraa.

Nasupista loistavaa kuulla!

Sanelman maha on ihana! Ja vitsit, miten_suloinen_on Leo, aivan valloittava! Onko Mannasta saatavilla mahakuva??? Ei oo tullut mulle asti. Molly, onnea uudelle rv-kymmenelle siirtymisestä. Vitsit, sinäkin noin pitkällä jo. Justhan me nähtiin eikä silloin ollut raskaudesta tietoakaan!!! Öö, mulla ja Keijulla ehkä vähän.

Hienosti pikku-Hoo omaksuu asioita! Lotta oli reilusti alle 2-vuotias, kun tajusi värit ja muodot. Mutta ah, mä niin nautin hänen jutuistaan ja meidän keskusteluista. Tällä vkolla oltiin kahdestaan autossa ja kysyi sitten, että ”äiti, tiedätkö, mitä on ikävä. Kerro siitä.” Sitten kerroin ja otin esimerkkicaseksi isän. L oli vähän aikaa hiljaa ja tuumasi sitten, että ”isä on mulle tosi tärkeä”, kun olin selittänyt jotain sellaista, että ikävä on hyväkin juttu, kun sitten tietää, että joku on itselle tärkeä. Ja eilen meni mummin kanssa lelukauppaan vaihtamaan hajonnutta lelua niin toimitti sitten siellä nukke kainalossa asiaansa ja kysyi myyjältä, että ”onko teillä nukkumarattaita” eli siis nukenvaunuja. Oli heillä ja myyjä kysyi, halusiko kokeilla. Arvatkaa vain, halusiko… Hartaana niistä nyt puhuu ja synttärilahjaksi on sellaiset tiedossa.
Päivittäin mä hämmästelen Lotan päättelykykyä - ja hänellä on aina selitys valmiina myös hölmöilyilleen… Mulle on todellakin jotenkin nyt kirkastunut se, että tämä on niin pieni pätkä elämää ja haluaisin laittaa tytöt pulloon, etteivät ikinä kasvaisi isoksi. No, ei sentään, mutta jotenkin tämä on kaiken työmäärän keskellä aivan ihanaa.

Tiitu kyseli susheista joskus. Joo, teen yleensä aina lohi- ja tonnikalanigireitä. Kalojen suhteen olen superkriittinen, siis tuoreuden puolesta, mutta mulla on pari hyvää vakipaikkaa, joissa on loistavat kalatiskit. Leikkaan kalat itse, mutta pyydän aina kaupassa, että poistavat lohesta nahan, helpottaa kovasti. Parhaat tulee oikein paksusta norjanlohesta.

Sori, mä en jotenkin muista yhtään mitään nyt. Olen kuulolla huomisen suhteen!

Olipas tosi mukavaa kuulla Nasupista. Minä kun en ole tuolla FB:ssa niin olen ihan auttamattoman pihalla siitä puolesta. Ihanaa kun syy tytön itkuihin löytyi. Helpottaa kummasti äidinkin huolta. Pistähän s-postilla kuvia tulemaan lapsista niin minäkin nään miltä nyt näyttävät.

Pöh, Keijun mahakivuille. Ikäviä ovat varmsti. Toivottavasti eivät ylly aivan kestämättömiksi. Ja kiitokset vaan masukehuista (kaikille). Kyllähän se aika hyvin tuossa edessä törröttää tuo kumpu.

Sitten omaa napaa. Lääkärissä käyty. Okko-Riina on nyt ottanut suunnan kohti ulkomaailmaa! On laskeutunut jo selvästi alemmas, joten siitä johtuvat myös lisääntyneet vihlonnat ja liitoskivut tuolla häpyluussa. Kohdunkaula oli nyt myös selvästi lyhentynyt ja pehminnyt parissa viikossa. Mittaa kuitenkin jäljellä vielä 1,5 cm ja kohdun suu on kiinni, joten ei tässä ehkä ihan just olla vielä laitokselle lähdössä. Lääkäri päätti myös, että tsekataan nyt sitten kuitenkin vielä se O-R:n koko ultralla, joten odottelen kutsua ultraan lähiaikoina. Masu kuitenkin kasvanut koko ajan yläkäyrällä ja meitsillä ei turhan paljon mittaa, niin halusi ottaa varmanpäälle, vaikka ei päällisin puolin mitään huolenaihetta nähnytkään. Virtsa nyt myös ihan puhdas, joten ei huolta senkään suhteen. Juominen on siis auttanut asiaa.

Huomisen suhteen odotellaan infoa. Onko poissuljettu muu kuin alkuperäisen suunnitelman mukainen tapaaminen?

pikaisesti, että mulle ainakin käy kaikenlaiset treffit huomenna. Aniliini tosin saattaa olla eri mieltä, eli sitten pitää miettiä...
Mikäs Stellan lapsosten tilanne??
Keiju, tule jooko sinäkin!!

Voi että miten ihanasti Nekku kirjoitti tytöistä, ihan herkistelen täällä :)

Valitusvirsi tännekin puolelle. Just kirjoitin sähköpostia teille, jotka olisitte olleet tulossa meille huomenna.

Eli joo: Kaisla on edelleen kipeänä. Kuumetta on yli 39 ja räkä vuotaa jatkuvasti. Me muut ollaan pysytty terveinä, Leonkin nuha tuntuu kaikonneen. Mutta kyllä tuo neitonen taitaa olla tartuttaja, joten en uskalla ottaa teitä tänne. Se harmittaa ihan kauheasti, koska olisin tarvinnut mukavaa breikkiä viikkoon ja olisi ollut ihana nähdä kaikki. Että pitääkin olla tällainen huono tuuri!

Epäiltiin kyllä vähän, että kuume voisi johtua poskihampaiden tulosta, mutta muut oireet viittaavat kyllä ihan flunssaan.

Ehdotin sähköpostin puolelle teille yhtä raflaa tapaamispaikaksi. Ja jos ulkona haluatte olla, niin Pikku Kakkosen puisto ja Sorsapuisto tarjoavat hupia ja jälkimmäinen ehkä pulkkailumahiksenkin.

Hertan, Lotan ja ylipäätään tyttöjen nopea kehitys saa tämänaamuisen tilanteen tuntumaan kyllä erittäin kornilta. Nimittäin Leo kakkasi pottaan olohuoneessa sillä välin kun minä korjailin hänen housujaan keittiössä. Huomasin asian liian myöhään ja sitten p**kaa olikin kaikkialla, myös koiran kidassa. Tosi hauskaa :(. Näitä kakkakarkeloita ei olekaan vähään aikaan ollut. Tämän lisäksi heräsin viideltä Kaislan kukkumiseen ja Leo heräsi samaan syssyyn. Sitten tiedossa on vielä loppuviikko neljän seinän sisällä, perjantaina vielä iltakin... että ei naurata. Antakaa sisua tänne päin, kiitos!

Asiasta toiseen. Lotta kuulostaa kyllä _niin_ mainiolta. Miten voikin päästellä suustaan noin syvällisiä ja hellyttäviä juttuja.

Mä en sitten tehnytkään niitä Aniliinin sämpylöitä, mutta Leolle lupailin leipomuksia tänään. Pakko tehdä, kun kaikki niin kehuvat.

Sanelman Okko-Riina lähtökuopissa. Jännää! Toki voi vielä kestää, mutta kivahan noita väliaikatietoja on saada. Loppuvaiheessa sitä elää neuvolakäynnistä toiseen. Tulepa joku päivä käymään, niin saat sen imetystyynyn.

Nyt mä yritän raapia itselleni jostain järkevät vaatteet päälle, ettei ole niin räjähtänyt olo. Kuitatkaa tapaamiseen tulijat, että olette lukeneet tämän viestin tai sähköpostin, jotta tiedän, että tieto on tavoittanut kaikki.