Tahkoojaplussat 86

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Molly*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voihan video peruuntunutta treffiä. Mitäs nyt tehdään?

Mä oon pari päivää mennyt ja lukenut vaan viestit joten sairaasti juttuja kommentoimatta. Musta oli kamalaa kun eilen kävin HMllä ja totesin että lapseni tarvitsee jo TYTTÖJEN osaston vaatteita seuraavaksi eikä enää lasten...osaako sieltä edes ostaa mitään kun ovat niin isoja?? Ja milloin äidin vauvasta on tullut noin iso tyttö??? NYYH ja NIISK. Eilen yllätin itseni ihailemasta pikkuvauvoja, voi vide.

Käytiin tänään siellä kasvukontrollissa, painoa tullut melkein kilo ja pituuttakin 3 cm viimeisestä joten ei tartte enää mennä sinne kontrolleihin. Kuulemma seuraavaksi sitten 2 vuotisneuvola. Mitat tänään 10,7 kg ja 81,2cm. Kirppu mikä kirppu.

Sanelman masu ei oo mikään kirppu! Ja ihan kohta jo nähdään kuka siellä on:-))).

Nellalla tulee päivittäin uusia sanoja, eilen tuli ekaa kertaa iti:-). Jotenkin hauskaa aamulla herätä siihen kun tyttö huutaa sängyssään "äitiii" eikä vaan kilju tai huuda muuten. Sanavarasto ei ole vielä kovin laaja mutta aika hienosti pärjää jo.Pikku- Hertta on ihan omalla asteellaan, meillä edetään hitaasti mutta varmasti.

Me taidetaan Herttojen kanssa pysyä täällä pk-seudulla huomisen, kokeillaan sitten seuraavalla kerralla paremmalla onnella?

No voi harmi, jos teidän treffit peruuntuu. Kaisla kuulosti kyllä tosi kipeltä, voih! Eipä sille mitään voi, tauteja on tosi paljon liikkeellä. Jospa kuitenkin osa porukasta mööttaisi!

Mä olen pikasiivonnut ja odotan Masaa puistosta. Yleensä isänsä noutaa, kun lounastaa samalla meidän kanssa.

Täällä on niin onnellisia ja hyvinvoivia odottajia (hyvä Okko-Riina!). Mahtista lukea kaikkien kuulumisia, vaikka omasta ekasta odotuksesta tuntuu olevan valovuosi, eikä niitä syvimpiä tuntemuksia enää niin muista - paitsi että ihanaahan se oli!

Hyvä, että Nasuppi teidän tytsyn itkuihin selvisi syy. Eipä tuota itse olisi varmaan osannut arvata, tuliko se siis lääkärissä esille? Hienoa, että teillä arki sujuu lapsosten kanssa, ja koko ajanhan se helpottuu.

Voi apua Stelle tuotta kakkaepisodia...!! Jaiks sentään. Mä vaklaan aina sivusilmällä, kun Matsku tekee aamukakat pottaan, ettei vaan ehdi nostella pottaa, kun tuotos tehty. Yleensä tuleekin hihkumaan, että "iso kakka tuli", ja sitten kerjää muumikeksejä ;-) Pikkuhiljaa alkaa yövaippakin olla melko kevyt, että jospa se olisi sen merkki, että yöpisut alkaa jäädä...? Vai miten se menee pojilla.. Tänään meinaan ei edes ehtinyt potalle, kun lirahti ekat pisut lattialle. Vissiin oli niin täynnä rakko tai jotain. Hmpp... on tämäkin tiedettä :)

Tytöt tuntuu kyllä olevan aika erilaisia monien oppimisten suhteen. Matskua ei lainkaan kiinnosta värit, muodot tai vastaavat, mutta sen sijaan ulkona kaikki pallo-, maila-, juoksupelit on parhaita, ja niissä on mun mielestä aika eteväkin. Mutta silti, Hertta wau, kyllä on syytäkin olla ylpeä! Tosi aikaista oppimista ilman muuta!

Heh, mä olin jo varaamassa hotellia Parriisista, kun tajusin, että huhtikuussahan siellä voi olla vielä melko kylmä. Oli ainakin kolme vuotta sitten. Ja mähän haluan makoilla nurtsilla ja kahviloissa ja nauttia ULKOelämästä :-) Eli taidan sittenkin siirtää ekskursion lähemmäksi kesää. Roomakin olisi _aivan_ ihana, mutta jotenkin en osaa yksin lähteä paikkaan, joka ei ole tuttu.

Keijulle vielä, että junassa on invavaunu, jossa siis pyörätuolipaikkoja. Niihin voi laittaa vaunutkin, ja yleensä on aina vapaata. Samassa vaunussa on istumapaikkoja toki, mutta niitä ei voi erikseen varata. Muistaakseni meni näin.

Jes, nyt lounaalle.

Tosi harmi tuo Kaislan sairaus :( Uskon kyllä että Stella sua harmittaa, mä itse ainakaan en meinaa millään päästä yli noista viime hetken peruutuksista, jos olen kovin jotain odottanut. Tietysti ne harmitukset vielä kasaantuu ja koko viikko menee mönkään :( Toivottavasti saat nyt pian jotain piristystä, ettet ihan masennu!!

Kiitos Sanelmalle kuvasta, iso ja ihana masu sulla!! Kiva, että kaikki arvot hyvin ja muutenkin voit suht hyvin.

Mä kaipailen nyt Aniliinin mielipidettä treffeistä, kun en tiedä viitsinkö yksin sitten lähteä. Sanelma tietysti ja Keijukin ois tulossa ja siis Sande ja Hertta ja Nekkukin edelleen?

Me sovittiin Herttojen kanssa muuta ohjelmaa, mutta jos nyt pikaisesti jotain sovitaan niin voidaan muuttaa suunnitelmaa, mutta ihan pelkän lounaan (siis lasten perässäjuoksemisen) takia ei taideta lähteä....pöh sentään noita flunssia!

Pikaisesti: Voi harmin harmi!! Mäkin olin kovasti odottanut huomista. Mutta tosiaan ihan raflatreffeille ei jaksa lähteä... Semmoiset voisi järjestää taas joskus meidän naisten kesken? Yritetään joka tapauksessa uudemman kerran! Viikonloputkin käy.

Kaislalle pikaista paranemista!! Ymmärrän hyvin, Stella, että peruutat kyläilyn. Tartuntavaaran takia, mutta on se muutenkin raskasta sairaan lapsen kanssa. Kaisla tarvii nyt syliä ja hoivaa.

Keijulle vielä junamatkailusta. Saat kyllä varattua istumapaikan myös siihen vaunuun missä rattaille ja vaunuille on paikkoja, jos ostat lipun tiskiltä.

Huomiset treffit näin ollen siis siirtyy kokonaisuudessaan toiseen ajankohtaan. Miltäs kaikkien ensi viikko näyttää? Mulla neuvola keskiviikkona puolilta päivin, mutta vielä ei muuta kellotettua menoa. Uskalletaanko heti ensi viikolle yrittää uusintaa vai olisko vk 8 parempi?

Kaislalle pikaista paranemista!

Noh, harmin harmi että siirtyi :/ Mitäs muut olette keksineet nyt sitten tälle odottamattomalle "vapaapäivälle"? :)

Toivottavasti Kaisla on paremmassa kunnossa jo? Hus pois pöpöt pikkutytöstä.

Voih, Piritan Pariisin suunnitelmat on niin ihanaa luettavaa, huokaus sentään... *Haaveilee vaan jostain matkasta*.

Ja ne Lotan jutut taas :) Kirjoitteletko niitä jonnekin ylös Nekku? Mä tein taas ison urakan ja kopsasin word-päiväkirjaan tänne kirjoittamani juttuja jostain marraskuusta saakka, siitä mihin viimeksi jäin. Nekku muuten, me ollaan menossa lauantaina kotibileisiin mihin on kutsuttu ne meidän yhteiset tutut kanssa, en tiedä ovatko he tulossa.

Katselinkin yks päivä viime kesän kuvia ja Nekun & Keijun ihania pallomahoja :) Heh, meillä taisi käydä silloin niin, että varmaan useammalla oli kamera mukana mutta kuvia unohdettiin ottaa ja sit hätsynpikaa siinä erotessa napsittiin pari.

Nasupista oli kiva kuulla! Mahtista, että löytyi syy tytön itkuihin ja olette saaneet hänet nyt rauhoittumaan - ja vielä yhtä aikaa veljensä kanssa, onkohan se joku taitolaji?

Pikku-Hertan taidoista saa kans ylpeä tosiaan!

Ush sen sijaan Keijun vatsakipuja :/ On se nyt piru jos se endo siellä harjoittelee paluuta? Toivottavasti oli jokin tilapäinen häiriö.

Missä Aniliini luuraa? Entä Manna? Vippestäkin olisi ihan kiva kuulla!

Hih, tää mun vilkas "pikkutyttö" möyrii täällä mahassa samalla kun kirjoittelen, oikein työntää peppua tuohon oikealle niin että koko maha muljahtelee :) Eikä kerran tai kaksi vaan silleen repeatilla useita kertoja putkeen. Ihana. Nyt se tuntuu kyllä jo isolta likalta, ei ole mitään pikkupotkuja enää, selvästi kasvanut massaa.

Siellä se Mollyn typsy tanssii :).

Harmitus Keijun kipuja, ei ole yhtään reilua :(.

Nasupille täältäkin hurraa! Tosi mahtavaa, että nyt menee noin paljon paremmin ja että tytölle on löytynyt hyvä olo. Hinoa myöskin, että imetysahdistus tuntuu olevan mennyttä ja sulla on siellä toimiva "systeemi".

Kaisla ei näytä vieläkään paranemisen merkkejä. Kuumetta ja räkää. Nyt Leokin aloitti yskimisen, joten saas nähdä, miten pitkä sairastelusessio tästä äityy. Meille piti tulla kavereita kylään viikonloppuna, mutta sekin pitänee nyt peruuttaa, kun heilläkin on pikkuinen. Niin ja Kaislan neuvola huomiselta peruuntuu myös. No, tää on tätä taas ja eikun eteenpäin.

Tänään tehtiin viimein ruutusämpylöitä ja hyvin kelpasi! Tuore leipä on aina niin namia.

Meillä näitä episodeja riittää. Tänään tiskasin keittiössä ja kävin pari kertaa katsomassa, kun lapset kiltteinä leikkivät legoilla. No sitten alkoi olla huolestuttavan hiljaista ja kun tulin paikan päälle, oli kukkamullat levitetty pitkin mattoja ja Kaisla suti parhaillaan multaa hiuksiinsa ja vaatteisiinsa. Tämä on suoraa seurausta siitä, että turhautuvat kun eivät pääse ulos. Minä olen leikkinyt ja viihdyttänyt herrasväkeä koko aamun ja tuo on sitten palkkio. Nice.

Tämä nyt on tyhmää vain valittaa, mutta joskus menee kuppi nurin. Tuosta tulikin mieleeni, etten yhtään panisi pahakseni iltaa kaupungilla :).

Jos vaan sopii, niin yritetään ottaa tärskyt uusiksi. Mulle sopii hyvin tässä kuussa vielä, jos vaikka ehdittäisiin porukalla ihastelemaan Okko-Riinan aiheuttamaa masua.

Nyt menen lakkaamaan varpaankynnet, jos siitä vaikka saisi sitä kaivattua piristystä?

Voi Stella, en voi kun sympatiseerata. On sua koeteltu. Kurjaa, että molemmat muksut ovat kipeinä. Syö kyllä äitiäkin aika lailla, just tuon ulkoiluttomuuden takia. Zemppiä, muista varata vklopuksi pullo kuoharia. Ollaan miehen kanssa huomattu, että tepsii mihin vaan ;-) Mutta joo, tuo maaginen hiljaisuus lastenhuoneessa on niin kuin niin enteilevää. M:lla on rasittava piirre tässä "hiljaisuudessa" tonkia lipaston laatikot ja napata sieltä paperiliimat, teipit, korostustussit, mustekynät, kamerat, laturit...No nyt ne on astiakaapissa ylähyllyllä! Ainoa paikka, jonne herra ei ylety.

Molly saanut siellä ihania masukutkutuksia. Noi on sitten ihkun ihania! Muistan elävästi. Se näky ja tunne, kun toinen törkkää kantapäätä ja luisevaa kyynärpäätä nahan läpi. Oih ja voih, ehkä hitusen sitä kaihoaa..mutta onneksi vain vähän.

Käytiin tänään Antsun kanssa mun työpaikalla. Miten se touhu siellä tuntuikin niin kaukaiselta! Ihanat kollegat ja mukava työ, mutta silti - en kaipaa sitä vielä pitkään aikaan. Se elämä on sitten NIIIIIN hektistä, että hui sentään. Nyt on lupa nauttia näistä seesteisistä aamuista ja iltapäivistä, ja se on ihan loistavaa.

Matias on sitten hassu. Kiintyy tosi voimakkaasti joihinkin leluihin, ja sitten nukkuu niiden kanssa (kuten vissiin Leokin ;-) ja etsii niitä öisinkin, jos ei ole vieressä. Nyt on aivan täpinässä lätkänpeluusta, ja yöllä heräsi etsimään pientä mailaansa. Mä olin ihan, että mitä ihmettä..maitoako? Tyyppi laittoin valot päälle ja paniikissa etsi mailaansa. Ja kun se löytyi, kömpi takas sänkyyn ja nukahti. Heh :D Rakastaa mailalla pelaamista, ei muuta tekiskään päivät pitkät. Kai siitä tulee lätkänpelaaja... :-)

Jatkan nyt Masa-aiheella, mutta just kun eilen kirjoitin, ettei M ole kiinnostunut/osaa värejä, niin yhtäkkiä alkoi omassa huoneessaan luetella, mitkä kaikki on punaista..! Ja sen peräään, mikä on keltaista. Voitte kuvitella, että olin hiukka puulla päähän lyöty. Tosi harvoin nimittäin ollaan puhuttu väreistä, kun ei juuri vielä piirretä.

Täällä ollaan Nekun kanssa hehkutettu isäkuukautta, mutta sanon vielä kerran, että suosittelen! Siitä saa yllättävän hyvän korvauksen, mies on sitä äimistellyt viimeiset kaksi iltaa. Meillä alkaa maanantaina perheen kahden vkon loma, mikä on ihan jees =))

Onkos pikku-Hertan hyvät unet jatkuneet? Aplodit Nellikselle ja mamalle, että kasvua on tullut noin reippaasti - ja sille, ettei kontrollissa tartte enää käydä. Hinoa!

Nyt mä käperryn mun lehtikasaan. Ihana hiljaisuus talossa.

Täällä ollaan, vähän vaan kökkö päivä täälläkin, itseaiheutettu, tai seurausta huonoista yöunista. Meillä herätään taas sen sata kertaa, molempien toimesta. Vili kai näkee painajaisia ja pitää sylitellä muutamia kertoja yössä ja Silja herää muuten vaan ja aina tikkana pystyssä sängyssään. Krooh. Miehen kanssa sitten sain väsyneenä jostain sanaharkkaa. Jo sovittiin, mutta kelju fiilis vaivaa.

Että päivää vaan, parempaa sellaista kuin tähän saakka! =)

Ihana Mollyn pikkutyde, siellä se meuhkaa ja tanssahtelee!

Voi Stella teidän episodeja. Miten sä selviät niistä? Miten siis tarkalleen ottaen reagoit? On meilläkin kukkamultajuttuja ollut jne, muttei mitää yökkiksiä kakkajuttuja. Kauheeta. Mä en selviäis oksuitta. :/ Paitsi olipas kerran; Vili hämmenteli tuotostaan vaateripustmella ja mä sain niin kauhean kohtauksen (yökin ja lähes kiljuin hyiolkoota) ettei ole toistanut. Ja aina potaltaan huhuilee: äitiii, kakka tuliiiiiiii!!

Paranemisia teille, Stella vielä!
Varmaan viisaanpaa miettiä aikaisintaan vasta seuraavalle viikolle niitä treffejä, jotta saatte ihan rauhaisan toipumisajan.

No, pienestä ne ilomme on revittävä, sillä varpaankynsien lakkauksellakun voi olla hyvinkin suuri vaikutus mielentilaan. Taidanpa kokeilla minäkin. :)) Ja sitä kuoharia tai jotain viiniä viikkiksenä.

Piritta se aikoo piristäytyä Pariisissa ja vieläpä mahdollisesti yksin. Niin me ollan erilaisia, en kyllä itse missään nimessä uskaltaisi/haluaisi lähteä sinne ypöyksinäisenä "virkistäytymään", ihan painajaismaista!! Mutta mahtavaa, että sä nautit jo pelkästä ajatuksesta saati sitten toteutumisesta. :)

Tosi kiva kuulla Nasupista ja vieläpä niin hyviä kuulumisia. Mahtavaa, että itkujen syy löytyi. Päivät muuttavat heti muotoaan, kun kaikilla on positiivisia fiiliksiä.

Voi että, mä taas liikutuin Lotan jutuista. Se päättelykyky on kyllä mainiota. Ja asioiden yhdistäminen mitä hämmästeltävintä! Ja hauska Masa, kun yllätti mamin väritietämyksellään. Ja pikkuneitosten, Hertan ja Nellan sanailut, liikuttavia hetkiä. Ihanat pienet! <3

Vili puhalteli eilen ja kun kysyin, että yrittääkö viheltää vastasti, että " En suinkaan. Mutta vaikka mää kuinka puhallan ja puhallan, niin mitään höylyjä ei tule". Ei siis toiminut sama juttu kuin ulkona pakkasessa. ;)

Sanelma ja Molly -äitykät olivat saaneet tahoillaan hyviä kuulumisia masuistaan, se on hyvä se! :)

Mukavaa, että moni pisti ruutusämpyläohjeen kokeiluun, ovat niin helppoja ja silti vetävät vertoja tavissämpylöille, ehkeivät ulkonäöllisesti, mutta makuhan se tärkein on. Jää siltä pyörittelyltä aikaa muuhunkin.

Aivan ihania kuvia olitte laittaneet, Sanelman kaunis ja mukavan muhkea masu. Ja Leo, ihan syötävän suloinen veitikka!

Voi Keijun (endo)kipuiluja. Toivottavasti on jotain ihan muuta. Mulla ei ole ilmennyt.
Ja ne mun menkatkin onneksi tulivat, loppusuoralla mennään.

Melko varmaan se on kiertoa venyttänyt, kun ollaan vatvottu,väännelty ja käännelty sitä taloasiaa ja nyt ollaan sitten tehty ratkaisu: aiotaan tehdä tarjous siitä tasakattotalosta. Huoh.

Silja muuten lähti viikonloppuna "kävelemään". Kun ne ristiäiset oli, meidän pöytä ja tuolit olivat siellä lainassa ja avaraa tilaa niin ollen. Keksi sitten ruveta työntämään Vilin juniorituolia (siis ei syöttis, mutta Ikean korkeampi lasten ruokailutuoli) ja käveleskenteli sen avulla ympäriinsä. Ja pari päivää sitten kiipesi sohvalle, kun Vili taas oli laittanut kaikki sohvatyynyt majaansa lattialle, niin oli matalampi mimmin kiivetä. Apua, en pysy kohta enää perässä.. =)

Ai niin, kyselitte kummipoikamme nimeä, koko nimeä en täällä tosiaan viitsi paljastaa, mutta ekaksi nimeksi tuli Alex. :)

Mitäs Mannalle?

Mä nautin nyt hetken hiljaisuudesta, Vili onkin ihan suht iisisti mennyt taas viime ikoina päikkäreille. Illalla pulkkamäkeen kamujen kanssa!

Voikaa hyvin!

Tervehdys!
Harmi tosiaan ettei nyt nähty mutta pikaista paranemista Kaisla-potilaalle ja voidaan olla yhteydessä uusista treffeistä kun pikkupotilas on kunnossa ja riippuen tietysti Sanelman tilanteesta. Okko siis ottanut askelen kohti ulkomaailmaan, vautsi vai! Jännittääkö synnytys? Mä muistan etten oikeastaan osannut ajatella koko synnytystä ennen kuin sen aika tuli. Tokalla kerralla vois olla toinen juttu jos koskaan pääsen sitä kokemaan.

Hinoa Silja, onnittelut ekoista askelista! On tosi kiire tytöllä päästä liikkumaan :)

Kiitos Nekku panadol-vinkistä, viime yönä annoin kun Mai itkeskeli puoli yhden kieppeillä ja nukkui klo 7 jolloin vasta söi ekan kerran! Halleluja! Nukahti siis jo puol ysi. Menee kyllä nykyään aivan unelmasti nukkumaan, ei välttämättä vaadi edes viereen silittelemään *kopkop*

Mitenkäs Nekku teillä, vieläkö Elli on räkäinen?

IHana Mollyn pikkulikka siellä möyrii! Tosiaan kun tila vähenee, alkaa liikkeet tuntumaan tosi voimakkailta. Ja tuleehan hälle itselleen sitä voimaa koko ajan lisää :-)

Piritta, tosiaan toi Pariisin lämpötila kandee ottaa huomioon. MUtta eikös keski-Euroopassa nykyisin ole aika lämmin kevät? SErkkuni oli perheineen heinäkuussa kun oli +34, kokivat senkin kyllä aika tukalaksi suurkaupungissa. Mutta tuskin heinäkuussa olisitkaan menossa :) Silloin lokakuussa kun oltiin siskon kanssa, oli n. 20 astetta joka oli aivan ihana, syötiin ulkona joka päivä.

Kiva kuulla Nasupista! Teillä hinot yöunet jatkuu, mahtavaa! Ja upeaa että tytön itkuihin löytyi selitys. Toi vauvan nauru on kyllä jotain niin herkistyttävää. Meillä toinen kissa saa parhaat kikatukset, jostain syystä on hauskempi kuin toinen?
Ja ihanaa kun tulette Suomeen, sitten tosiaan treffataan!

Kiitos infosta junamatkailun suhteen Piritta ja Hertta. Tuo hyttihomma kuullostaa ihan kätsältä, matkakin on lyhyt.

Mai on hauska kun on keksinyt kielensä. Työntää sen aina ulos kun masu on täynnä, oli kyse maidosta tai ruuasta. Eli "kiitos, nyt riittää :)".

Mä muuten ilmoitin töihin olevani tän vuoden kotona. Mahdollisesti jopa syksyyn 2010.Katson ensin, pärjääkö sillä kodin hoidontuella ollenkaan. Voi olla meidän ainokainen tuo Mai joten en pidä kiirettä töihin. Ja saan onneksi 10 vk vuosilomaa kesällä.

Kiitos tsempeistä kipujen suhteen. Lueskelin vähän keskustelupalstoja ja muutamat äidit valittelivat ovisajan muuttuneen kivuliaaksi synnytyksen jälkeen, ei ollut endoakaan. Mutta jos jatkuu, varaan varmaan ajan gynelle/yleislääkärille. Mammaloman ajan saan kuitenkin käydä työterveyshuollossa.

Jaahas, me lähdetään tästä kauppaan koko perhe. Illalla tapaan ystäväni, lähdetään bändiä katsomaan. Sitä ennen ehditään miehen kanssa nauttia lasilliset kotona.
Voikahan naiset hyvin ja mukavaa viikonloppua itse kullekin !

Taudit löysivät tiensä meillekin. Pikku-Hoolla on korvatulehdus ja Isolla flunssa. Plääh. Pikku-Hoo ei tosin muuten oireile kuin nuhaa, joka jatkunut jo 2 viikkoa, kun sitten pari viime yötä ollu tosi itkuinen ja piteli yöllä korvaansa, äidinvaisto sanoi, ettei kaikki ole kunnossa. Elämänsä eka korvatulehdus ja antibiootit. Mulla nuhaa ja tosi tukkoinen ja kipeä olo. Enpä ole sairas ollutkaan aikoihin. Onneksi viikonloppu, niin mies kotona...

Toivottavasti Kaisla jo parempana. Ja Elli myös. Hertta muuten puhuu harvase päivä Elli-vauvasta ja sitten perään Lotasta. Muisti on muutenkin ihan uskomaton.

Nasupin vauvat kuullostavat ihastuttavilta tapauksilta, elämä on mallillaan!

Mulla on jotenkin sellainen onnellinen elämä-on-tässä-ja-nyt -olo. Ei voi, eikä tee mielikään, haikailla esim. uutta työtä tai asuntoa. Harvoin ennen lasta tällaista fiilistä on ollut..

Tekisi mieli jaaritella enemmänkin, mutta joku huutaa äitiä... Pitää mennä halimaan ja pusimaan :).

Hauskaa viikonloppua!

Lauantaita.
Olin täydellisen varma, että olen kirjoittanut pari päivää sitten tänne ja yritin kahteenkin kertaan kahlata ketjua läpi, mutta ei viestiä vaan ollut. Outoa. Olin muka niin varma viestin sisällöstäkin :/

Ihanaa, kun on viikonloppu; töissä nimittäin kamala kiire ja stressi meinaa pukata kehiin. Välillä ajatukset karkaa muihin asioihin, myös ikäviä asioita lähipiirissä ja keskittyminen työhön on vaikeaa. Toisaalta maailman suurin onni aiheuttaa tuntemuksia vatsassa ja jaksaa ilosta itkettää. Otin tietoisesti tänään kotonaolopäivän ja olen tehnyt sellaisia mukavia kotihommia; siivonnut, laittanut ruokaa, pyykännyt, leiponut..Oikeasti nauttinut puuhailusta kotosalla. Iltapäivällä käytiin yhdessä ulkoilemassa (=lompsimassa, heh*) ja vielä tiedossa saunaan meno ja sohvalla oleilua. Lauantait on ihan parhaita. Odotan niin mammalomaa, arkea pienen perheen kanssa ja pikkuhiljaa alkaa myös tosisaan kaivata lisätilaa tässä väliaikaisasunnossa.

Tuntemuksista vielä..Mulla on sellainen jännä tunne välillä masussa. Ihankuin jokin liikkuisi siellä, mikä varmaan on siiis tottakin :), mutta se tunne on niin jännä. Iltaisin, kun menen vatsalleni nukkumaan, niin tuntuu, että tosiaan makaan jonkun pallon päällä. Mun täytyi eilen oikein suoristaa yöpaitaa ja lakanaa, kun ne muka painoivat vatsan kohdalta..mutta se olikin se pieni pallo, joka on nyt kasvanut hiukan:D Mun kaverini muuten sanoi, että "ai saako vatsallaan nukkua"? Ja mä mietin, ett miksi ei..Mun luuloni mukaan vauvat ei saisi mielellään nukkua vatsallaan?!?Mutta kai odottava äiti saa?
Ihanaa, rakenneultra on pian ja odotan sitä kovin miehen kanssa. Kunpa kaikki olisi hyvin. Pieni jännittävä olotila liittyy siihen ultraan, mutta toivotaan, että kaikki olisi hyvin.

Mollyn vilkas tyttö pitää äidin siellä onnellisena ja tyynenä. Ihana kuulla, että kaikki hyvin ja kroppa "toimii". Samoin Sanelmalla kaikki hyvin. Mulla on jotenkin poikafiilis Sanelmasta..vaihteeksi. No, pian se selviää.

Voih, en tajunnutkaan, että Piritta sunnittelee yksin Pariisin matkaa. Itse en ole yksin matkustellut juurikaan, mutta ei se niin vieraalta kuulostaisi, toisaalta. Olikos niin, että sulla ois kuitenkin Pariisissa tuttavia? Vai ihan yksin koko loma? Mun tuli mieleen taas tuosta nurmikolla makoilusta kuohuviini..en pääse siitä ajatuksesta eroon millään ja liitän sen näköjän kaikkeen kesäiseen asiaan.

Kaunis nimi Aniliini kastejuhlassa tuli pojalle. Ja ihana video teidän neidistä fb:ssa! Voi miten määrätietoinen askeltenottaja Silja on. Onnea siis askeleista! Pian on perässä pysyminen.Ja hei, hienoa, että päätös talosta on tehty ja aiotte tehdä tarjousta. Jännät ajat siis edessä! Olikos niin, että kartoititte nyt miten voisitte rempata taloa?Ja tontti oli tosi kiva? Wau! Toiottavasti saatte hyvään hintaan ja sitten saisitte laittaa mielen mukaan tupaa. Pidä meitä ajantasalla, miten teidän tarjousten kanssa käy. Niin ja tsemppiä sinnekin öihin..ei ole helppoa ja sitten väsyneenä on pinna tiukemmalla, eikä siinä paljon tarvi, kun saa mielen matalaksi sanaharkassa :(

Stellan luona tapahtuneet kakka- ja multashowt kuulosti aika..ööh..hermoja koettelevalta. Nostan hattua sinnekin jaksamisen suhteen. Toivottavasti olisi Kaislakin jo paranemaan päin ja iikonlopun vieraat olisivat voineet tulla. Miten Leon kanssa sujuu viittomat ja sanojen harjoitukset?

Herttalassakin siis tauti jyllää. Voi että, miten tylsää.Paranemisia. Mitenkäs Nekun luona? Ihania nuo Vilin ja Lotan juttelut taas:) Suloisia!

Nasupista oli niin mkava kuulla. Miten helpottavaa että tytön elo alkaa tasoittua ja samalla koko teidän perheen arki. Ja kesällä takaisin Suomeen; sitten tavataan!:) Eikös? Olisi niin kiva nähdä pikkuisista kuvia, kun kasvavat ihan silmissä varmasti. Kiitos muuten koirakannustuksesta; välill sitä aina miettii, kun tuo miedän koira on niin vauva itsekin ja aika vilkas tapaus. Uskon kuitenkin, että hyvin menee ja myös siihen, että lapsi+koira on ihan hyv kobinaatio myös lapsen kasvun ja kehityksen kannalta monessa mielessä. Vaikka ei tämä ollut ihan suunnitelmissa, että otamme koiran nyt, mutta eipä kaikki asiat mene kuin elokuvissa...Kuten tiedämme:)

Ihanaa lukea, että Hertalla(kin) hyvä olla. Sellainen seesteinen fiilis on hyvä olotila. Ei ole kiire ponnistella mihinkään, kaikki hyvät asiat ovat siinä lähellä turvana ja elämä on tasaista. Se on onnea. Mulla tuntuu aina olevan sellainen perus-suru takataskussa, joka varjostaa eri muodoissa elämää, mutta senkin kanssa oppii taiteilemaan. Kun ei kaikille asioille vain voi mitään, niin ei kannata vastaankaan taistella.

Nyt alan pakata saunakamppeita, kun ei sinne pitää oikein lähteä...sekin asia on onneksi kohta muuttumassa, kun päästään tästä muuttamaan.

Mukavaa lauantaita ja tietty sunnutaita!

Btw..Miten keijun keikkailta meni? Oliko Hubaa?Harmittavilta kuulostaa nuo kivut, mutta tosiaan, eivät välttämättä olekaan merkki endoilusta toivottavasti:/ Ihana kuulla myös pikku Main juttuja, kuviakin olisi taas kiva saada!

Mitä Vipelle kuuluu? Hu-huu...

Heips! Pikainen ilmoittautuminen. Täällä kaikki ennallaan.

Voi kurjuus näitä kaikkia tauteja mitä on liikkeellä. Pikaista paranemista kaikille.

Siellä se joku kasvaa Mannan masussa. Kyllä menee aika mun mielestä nopeasti. Rakenneultra jo ihan lähellä teillä! Tuntuuko itsestäsi että aika matelee vai päinvastoin? Kyllä mun käsittääkseni mahallaan voi nukkua niin kauan kuin se vaan on mahdollista. Kyllä sen sitten huomaa, kun ei enää mahallaan voi olla. Sitä selällään nukkumista loppuraskaudessa kannattaa välttää, jos tulee huono olo.

Keijulla ollut iltaohjelmaa? Oliko mukava ilta? Kiitos kysymästä. Suhtaudun tulevaan synnytykseen varmaan aika samalla lailla kuin sinäkin. Etukäteen en kauheasti osaa vielä jännittää. Ja totta muuten tuo, että synnyttäneillä ovikset voi olla tosi kipeitä. Kaverini on mm. joutunut olemaan töistä poissa o:n takia, koska kivut ovat olleet niin kovia!

Vai meinaa se Silja lähteä viipottamaan nyt jo. Taitaa isoveljen esimerkki kannustaa yritämään oikein tosissaan. Neuvolan aulassa näin kanssa viikolla pienen pienen tyttösen joka sujuvasti käveli puita pitkin. Neuvolantäti siihen huikkasi että kuule ei sun vielä kuuluis noin tehdä. Äitinsä vaan totesi, että pakko on yrittää että pysyy isompien sisarusten leikeissä mukana. Taisi lapsia olla kaikkiaan neljä.

Mulle on iskenyt unettomuus. Ekan vessakäynnin jälkeen en saa koskaan unta, vaan pyörin sängyssä sellaiset 2-3 tuntia ennen kuin nukahdan uudestaan, vain herätäkseni sitten taas vessakäynnille :) No, onneksi sen jälkeen yleensä saan sitten nutkuttua ihan hyvin. Ja onneksi aamulla ei tarvitse herätä aikaisin.

Mutta nyt tuli isäntä vieraiden kanssa sisälle. Täytyy varmaan mennä kahvia keittämään.

Hui uj, mä katon noita Sanelman raskausviikkoja ja mietin, että miltähän tuntuu sitten kun itse saavuttaa noi lukemat! Niin mä olen tehnyt koko syksyn/talven ajan. Ja aina vaan oon perässä tullut ja ihmetellyt miten se ja se rajapyykki on taas hups ohitettu :) Tosiaan Mannakin jo pitkällä!

Just noin olisin vastannut kans Mannan nukkuma-asentokysymykseen. Mä olen yleensä sellainen mahallani nukkuja, toinen jalka koukussa sivuun, mutta se asento ei ole ollut pitkään aikaan enää mukava. Suosittelen muuten Manna sellaista pitkulaista tyynyä, se on ihana laitta polvien väliin kun makaa kyljellään ja se ylettyy melkein leuan alle asti, että se tukee mukavasti mahaakin niin ettei pääse pyörähtämään vatsalleen. Olen sitä käyttänyt varmaan jostain rv14 asti koska se vaan tuntuu niin hyvältä.

M, ihana kun susta alkaa nyt tuntumaan että joku ehkä mekkaloikin siellä mahan sisällä :) Sellaista tosi epämääräistä se kyllä alussa oli ja sitä ihmetteli heti perään, että ehkä mä vaan kuvittelin jotain. Siitä se yhtäkkiä voimistuu ja eka selkeä potku tulee. Mä oikein silmät kiinni ja keskittyneenä yritin tunnustella niitä liikkeitä alussa ruokailun jälkeen kun makasin ihan paikallani sohvalla ja söin makeaa :)

Manna, sulta vaaditaan kyllä nyt masukuvaa :) Ja Hertalta kanssa, ja Riinuskalta ja Mimmulta. Mä en ole koskaan Mimmua "nähnytkään".

Vai on Silja tosissaan lähtenyt liikkeelle! Vau! Mites muuten Elli ja Anna joilla on kans isosisko&veli, onko hinku kova päästä eteenpäin ja leikkeihin mukaan kans?

Mun on pitänyt kans Stellalta kysellä miten Leon viittomiset ja harjoittelut on edennyt?

Ihana Hertan olotila! Mulla on kans tosi seesteinen fiilis ja hyvä olla.

Voi Nasuppi tosiaan, kesällä sitten kyllä tavataan! :)

Mulle on nyt valittu ä-lomasijainen, se aloittaa vasta maaliskuussa mutta tulee to-pe kuuntelemaan ohjeita ja tutustumaan ja katsomaan mitä täällä mun deskillä tapahtuu.

Mitä muut puuhaili vkl? Mulla oli tosi kiireinen sellainen, treffasin mm. tyttöporukan kanssa lauantaina 3 tunnin herkuttelusession merkeissä kivassa paikassa. Ja oltiin yksissä läksiäisissä, kaverit muutta pois.

Moikka!
tässä M sylissä kirjoitan ykskätisesti, voi tulla vähän kirjoitusvirheitä..

Voi Manna, ikäviä asioita perhepiirissä, voimia sinne :(
Mutta tosiaan se elämää suurempi onni kasvaa siellä masussa, ja ihanaa kun sulla on jo tuntemuksia liikkeistä! On se van mahtava tunne!

Meillä kans surua täällä, kuolemantapaus isäni suvussa, joka alkaakin uhkaavasti jo kutistua..ikävää se on aina. Edellinen oli silloin kun Mai sai alkunsa.

Voi sentään Herttojen tauteja! Toivottavasti paranette pian.

Kiitos kysymästä, ilta meni mukavasti. Bändi aloitti tosi myöhään joten venyi iltakin, olin vasta 2.30 nukkumassa! Ystäväni oli onneksi autolla joten ei tarvinnut jonottaa taksia. Lauantaina totesin että on vaikea kyllä nykyään valvoa noin myöhään. Onneksi ei ollut kankkusta, oli aika hassuakin olla selvinpäin ravintolassa :) Sellaisen huomion tein että naiset olivat tuntuvasti enemmän päissään kuin miehet? Näinkö se nykyään menee :)??
Lauantaina vietettiin sitten omaa iltaa miehen kanssa, syötiin kaikkea epäterveellistä ja avattiin punkkupullo. Hyvä komedia katsottiin ja oli ihana ja rentouttava ilta. Eilen sitten tehtiin pitkä kävely Mai rintarepussa ja sen perään saunaan.

Kiitos Sanelma tiedosta että oviskipuja on ollut sunkin tutuilla. Tosin mulla kivut jatkuu epämääräisinä edelleen, varsinkin öisin. Tsekkaan nyt vielä seuraavat menkat, jos kivut jatkuvat senkin jälkeen, taidan varata ajan gynelle.

Manna, tosiaan munkin mielestä tuo vatsallaan nukkuminen on ok niin kauan kuin pystyy. Selällään olo oli ainakin mulla loppuraskaudesta tukalaa, mm. hammaslääkärissä ja neuvolassa sf-käyrän mittauksessa meinasin aina pyörtyä. Mutta mulla oli masu tosi ylhäällä synnytykseen saakka.

Mollyllakin jo ä-lomasijainen! Ajattele, ihan pian se sun mammaloma alkaa!! Mahtava juttu :-)

Joo, masukuvia tosiaan kaivataan! Niitä on aina ihana katsella.

Nyt lähdetään ulos, ihana auringonpaiste! Mai pääsee päikkäreille, täällä porataan kalliota tällä hetkellä joten parvekepäikkärit ei onnistu...

Voi ihanuus tuota aurinkoa. Aamulla vielä näytti pahalta, kun lunta pyrytti vaakatasossa, mutta siitä se vaan yhtäkkiä kirkastui aivan pilvettömäksi taivaaksi. Tuuli tosin oli aika kova, joten silmät vuosivat kuin Niagaran putoukset. Kävin koirien kanssa ihanalla toista tuntia pitkällä kävelyllä metsätiellä. Oli niin kaunista. Välillä piti pysähtyä naama kohti aurinkoa ja imeä energiaa taivaalta. Koiratkin nautti!

Miehen työrintamallakin näyttää nyt valoisammalta, joten eiköhän se aurinko ala tosissaan paistaa tähänkin risukasaan. Tänään juuri mies sai hyviä uutisia, joten mieli on korkealla meillä molemmilla. Ei olis vielä aamun harmaudessa uskonut.

Hyvä että äippälomansijainen on löytynyt Mollylle. Vaikka eihän se sun päänvaivasi olekaan ollut. Pääset nyt sitten tosissaan orientoitumaan lähestyvään lomaan! Tervetuloa joukkoon vaan kun se aika koittaa. Ja tosiaan vähä vähältä ne viikot vaan karttuu meille odottajille. Jos Okko-Riina malttaa torstaihin asti masussa, niin sitten ollaan ihan virallisesti täysaikaisia. Ja ei kyllä mitään lisämerkkejä syntymästään ole ilmaantunut. Vointi on mitä mainioin.

Harmi että Mannalla on huolia lähipiirissä. Voimia vain voin toivotella.
Tuo Mollyn tyyny vinkki on muuten oiekasti hyvä. Mulla tosin ei ole mikään kovin pitkä se tyyny, mutta sama tyyny on jalkojen välissä ja siitä sitten masun alle tukemaan. Ilman tuota tyynyä en pääsisi varmaan ollenkaan ylös sängystä.

Nyt taidan lähteä elokuvan pariin. Jäi aamupäivällä yksi raita kesken, kun oli pakko lähteä nauttimaan auringon paisteesta.

Päivää taas!
Lomaillaan mun vanhemmilla jälleen, ihanan talvista ja aivan yyberkaunista oli tänään.
Käytiin aamulla pulkkamäessä ja iltapäivällä retkiluistelemassa, joten onhan tässä jo saatu happea ja punaset posket. Huippua touhua muuten tuo retkiluistelu! Onko joku muu kokeillut? Harmi, ettei ole ihan meidän kotikulmilla mahdollista =(

Voi että tuota Siljaa, aikamoinen vipeltäjä jo! Mitenkäs se Vili lähti liikkumaan, meneekö heillä samassa tahdissa kehitys? Meillä Anna edelleen vaan istuskelee, on ns. peppukiitäjä, eli hilaa itseään pepullaan eri paikkoihin. Hitaasti mutta varmasti. Heh, olin itse kyllä samanlainen, samoin Masa. Näin se menee, kai :)

Mitens teidän yöt Ansku? Tylsää teidän kannalta, että on taas täysikuu. Zemppiä mahdolliseen yökukkumiseen! Meillä on ollut tosi hyviä öitä, nyt kun A:n korvat on kunnossa. Lapset heräilee välillä 06-08, mikä tosi jees. Luojan kiitos Antsun kello kuuden heräilyt ovat tältä erää finito. Vilin tavoin Matsku näkee painajaisia harva se yö.

Mun piti jo aiemmin sanoa, että tosi hienoa Manna, että sait kerrottua töissä ja sait niin ihanan vastaanoton. Niiskuttavat esimiehet on aika liikuttavia :) Ja hei, sieltä se teidän papunen alkaa ilmoitella itsestään, aikas ihanata!

Ääh, voi kurja Hertan korvatulehdusta. Kai se tulee jokaiselle jossain vaiheessa. Kurjinta mun mielestä on melkein löysä vatsa...Ei paljo relatropit auta.

Onkos Stellan lapsukaiset jo terveitä?

Kävin vkloppuna katsomassa Revolutionary Roadin. Hyvä leffa, ja upeat roolisuoritukset, muttei mitenkään mieleen painuva kuva. Winsletille kyllä soisi Oscarin, ja taitaapi sillä olla kaksikin leffaa, josta sitä tavoittelee.

Hehee Ansku, ihana oli sun Pariisi-analyysi :-) Ei kai tuo iso ihme ole, jos ei yksin halua lähteä suurkaupunkiin. Musta tuntuu, että nykyelämässään sitä saa vaan olla niin vähän yksin, että ois aivan ihanaa viettää pari päivää itsekseen. Tosin kaksi kolme päivää taitaisi olla ihan maksimi. Nautin suunnattomasti yksin olosta ajoittain, etenkin shoppailu ja sellainen samoilu kaduilla ja puistoissa. Mähän olen joskus nuoruudessani ollut Mykonos-saarella pari pvää yksin homojen keskellä, heh =) Se vasta turvallista olikin :D

Nyt letulle! Voikaa hyvin, eri toten Sanelma. Toivottavasti saat unesi takaisin!

Maanantaiväsymys..Huoooh* Kyllä menin niin tympääntyneenä töihin, mutta pikkuhiljaa se alkoi taas luistaa. On vaan niin kovin kiire, että työpäiviin valmistatuminen aina ärsyttää. Viikonloppu oli ihan rauhallisen rentouttava, mutta taas meni aika kuin siivillä.

Mua nauratti tuo Piritan Mykonos-saari lomailu:) Turvallista juu ainakin. Yksinolo käy mullekin välillä hyvin. Joskus on ihanaa rentoutua ja olla yksin, rauhassa. Ja niin totta tuo, että nykymaailmassa on harvinaista olla yksin, kun kokoajan on hälinää, vaatimuksia, pitäisi olla siellä ja täällä samaanaikaan. Retkiluistelu ois muuten varmaan kivaa. Meilläpäin sen harrastaminen onnistuu kohtuuhyvin ja naapuri sitä harrastaakin.

Keli oli tosiaan tänään niin kaunis. Aamulla pyrytti, sitten taivas selkisi ja aurinko mollotti. Kuvittelin Sanelman metsätiellä koirien kanssa nauttimassa auringosta ja nauttimassa mammalomasta:) Mukava kuulla, että miehelläkin aurinko alkaa paistaa työrintamalla. Asiat loksahtaa kohdalleen sen suhteen. Toivottavasti unen kanssa päset myös voitolle ja saisit öisin nukuttua. Aamulla saat onneksi loikoilla:) Ihanaa, kun pääset tänne useammin, sillä olet tosiaan mielessä ihan päivttäin ny sattuneesta syystä ;D

Kiitos Molly, ja Sanelma, tyynyvinkistä. Laitan harkintaan, kyllä. Myös uusi sänky olisi tarpeellinen. Niin paljon olisi hankittavaa nyt uuden kodinkin myötä, mutta ei tosiaankaan rahavarat anna myöden kaikkiin ihaniin huonekaluihin heti..Mutta ainakin tyynyyn ja sänkyyn :) Ja Mollylla valittu siis seuraaja. Niin se mammaloma vaan lähenee. Niiin odotettua ja ihanaa. Laitan tosiaan kuvan tulemaan, taitaa olla rv 17 viimeks päivitetty, mutta vielä kamerassa. Tänä aamuna huomasin taas masun hiukan kasvaneen ja myös äitini näki mut piiitkästä aikaa eilen ja totesi, että vatsaa löytyy jo:) Huomenna alkaa viimeinen viikko ennen virallista puoliväliä ja edelleen kaikki tuntuu niin ihanalle, epätodelliselle.

Niin, mulla ei ole mitään "uutta" suruasiaa sinänsä tai mitään ei ole tapahtunut dramaattiesti, mutta siis kestosurua, joka vain on olemassa halusin tai en. Kiitos silti sympatiseerauksesta.

Kivalle kuulosti Keijiksen ilta. Heh, taitaa ne naisetkin ottaa alkoa nykyään ihan kunnolla. Näin selvinpäin liikkuessa sitä oikein huomaa asioita eri näkövinkkelistä.Pahoittelut sinne suri-uutisesta:( Ikävät asiat koskettaa meitä kaikkia aina ikäänkuin vuorotellen.

Nyt on pakko taas valmistautua nukkumaan..armoton väsy vaiheetksi. Illat jää jotenkin niin lyhyiksi :/

Huomenet! Jospas kokeilisi tätä, mitä silloin ennen vanhaan: Vilin kanssa kaksin ja vielä Siljan pikkuvauva-aikana, eli kuulumisten kirjoittelu aamukahvin lomassa.. Lapset leikkivät niin nätisti (toitaiseksi) mun selän takana, että otan riskin. =))

Ja heti alkuun pitää hehkuttaa meidän loistavaa täysikuuyötä, Silja nyt vähän kiemurteli, mutta Vili heräsi vain kerran tarkistamaan hentoisella uniäänellä: äitiii, iskää.. Ja simahti, kun toivotettiin hyviä öitä. Ou jee!!! Hän se nimittäin on se pahempi kuuhullu ollut tähän saakka.

Silja on muuten itse vierottanut itsensä aamuyömaidosta, mulla on ollut jo hetken mielessä, että nyt sitä unikoulua, muttei olla saatu aikaiseksi. Nykyisin siis heräilee kyllä, mutta jo viikon on riittänyt pelkkä tutti. Herätyksiä tosiaan tulee, iltayöstä hyvinkin useita, että jonkin sortin unikoulu on paikallaan, mutta jotekin siirrän sen ajatukissani vielä hiukan tuonnemmaksi, nimittäin jos niistä meidän talokaupoista jotain tulee, niin muutto (ja omat huoneet!) on edessä lähiviikkoina/kuukausina.. Kassotaan.

Niin, mietittiin sitä katon korottamista, mutta asiantuntijan mukaan siihen ei ole vielä tarvetta, kun katto on hiljattain korjattu (päällystetty tms.) että olisi pelkkä ulkonäköseikka. Ajateltiin, että olkoon funkkis siihen saakka, kunnes tarvetta korotukselle on. Pintaremppaa sisällä, lähinnä seinät ja pihaan jonkinsortin aitaa, eli tontti ei ole se paras mahdollinen, pienen tien vieressä, kaikkien näkösällä. Mutta muut seikat puolestapuhuivat. Mutta tämä on vielä iso JOS..

Voi, että mua aina vaan kutkuttaa joka kerta, kun mietin Sanelman (ja muiden) tulevaa synnytystä. Niin jännää ja ihanaa. :)

Tosi hienoa, että miehesi työasioille näkyy valoa!

Mollykin se saa aloittaa ihan kohta äitiysloman. =) Mites vaunuasia?

Kyllä muuten tosiaan tässä tapauksessa taitaa isoveljen perään olla kiire, Vili lähti myöhemmin liikkumaan, konttasi 9 kk (Silja 7kk) ja ekat askeleet 11 kk, jossa pikkusisko niin ikään pari kk edellä.

Piritta, yrittääkö Anna liikkeelle, vai onko ihan tyytyväinen istuessaan (jos Masa seurana..)? Mikäs kiire, ei yhtään mikään. Huomattavasti helpompaa vaan äitykälle. Siis jos ei alati kitise paikalla ollessaan. Meillä meinaa Silja kitistä herkästi, jos V vaikka juoksee koht. V on niin monta kertaa kaatanut, joko vahingossa, mutta välillä vähän ikään kuin "vahingossa", niin neiti varmmuden vuoksi jo kitinöi, pelännee kupsahtamista.

Retkiluistelua en ole kokeillut, kertokaa lisää.

Keijulle a Mannalle täältäkin haleja lähipiirin asioihin. :( Mannalla onni on kuitenkin siellä masussasi ja onneksi pystyt kaikesta huolimatta nauttimaan. Ja Keijulla Mai iloa ylläpitämässä. =)

Keijulla oli ollut kiva ilta. Olen tehnyt joskus saman havainnon, että monesti naiset ovat enemmän päissään ravintolassa, vai johtuuko se sitten siitä, että humaltuvat pienemmästä määrästä ja intaantuvat riehumaan ja kikattamaan herkemmin. Kikatushan on kivaa, mutta jos ilmaantuu kanamaisia elkeitä, niin voi ällö.

Mua Mannan tavoin nauratti P:n Mykonos-saari. :D

Parannuksia potilaille, Hertallakin ollut korviksissa vikaa. :/
Mä olen yrittänyt aamun varata Siljalle aikaa suolahuoneelle, TAAAAS valuu räkä, varattua piippaa, varmaan muitakin sairastelijoita jonossa..

Mitäs Mariska? Nekku? Sande? Mimmu? Tiitu? gissa? Huhuilua kaikille! =)

Ihanainen aurinko, saa kyllä mielen kirkkaaksi ja iloiseksi, mulla oli viikkiksenä jotenkin kärtty/alakulo-olo, luultavasti johti matalapaineisesta ilmasta, heti virkistyin, kun aurinko loi välähdyksensä. Nyt ulos, täällä on jo yksi unelias ja yksi touhukas lumileikkijä. =)

Moro,
Eilisen olin liikenteessä, piti olla yksi haastis joka siirrettiin kuitenkin perjantaille ja sitten hommailin kaikkea kotona. Kävin lenkillä ja otin jälkihiet imuroimalla etc. Viikkis meni rauhallisesti, mies oli jahdissa lauantain joten ulkoiltiin Nellan kanssa ja käytiin kaverin 2-vuotissynttäreillä. Huh, sitä vauhtia! Sunnuntaina käytiin vielä naapurin tytön luona leikkimässä ja N oli ihan tööt päivän jälkeen mutta silti ei malttanut nukahtaa ennenkuin kymmeneltä. Oletteko huomanneet että lapsosilla olisi sunnuntai-iltaisin vaikeampaa nukahtaa kuin muina iltoina? Mahtaako johtua päiväkotiin menosta ma-aamuna vai pitäisikö su-iltapäivää rauhoittaa jotta tulisi uni?
N oli siis eilisen känkkäränkkä kun ei ollut nukkunut tarpeeksi, heitteli tavaroita ja ruokia....iltapalalla olin jo itse ihan pinnakireä. Kumma miten tuo pahatuuli tarttuu.

Mutta TADAA, muumikeksit on ihan ultimate houkutus! KAKSI kakkaa jo pottaan peräkkäisinä päivinä. Neitoa vaan itseään "pelottaa" se kopsahdus pottaan tai jotain kun on ihan jumpy, vaikka yritän selittää että se on hinoa ja oikein kakkia pottaan.

Mä olen täällä laittanut perinneruokia, tänään vuorossa maksalaatikko. Saapi nähdä onnistuuko ja onko syötävää. Harmi että tuolla ulkona on niin pirun liukasta että lenkkeily on suht vaarallista ja hankalaa, mutta olen tainnut jäädä koukkuun tuohon adrenaliiniryöppyyn mitä juokseminen aiheuttaa. Sitä jaksaa paremmin kuunnella sitä narinaakin (joku ihme takertumisvaihe menossa) kun pitää huolta itsestään.

Harmitus sentään noita Hoon korvia. Toivottavasti ei saanut pöpöä Nellalta, vaikka sinänsä korvatulehdushan on bakteeri eikä se sinänsä tartu. Meille lekuri sanoi että kahden vuoden jälkeen pitäisi tulehdusten vähentyä kun röörit alkaa olla suuremmat eikä kaikki pöpöt tartu niihin. Sitä odotellessa.

Mun pitäisi soittaa yhdestä duunista, in english mutta numero on koko ajan varattu. Pöh, joka kerta pitää kerätä rohkeus uudestaan:-(.

Voihan vindaloo, täällä sairastelu jatkuu. Harmittaa, kun ulkona olisi tuollainen täydellinen talvipäivä, mutta täytyy käkkiä sisällä lasten kanssa. Kaisla alkaa olla terve - perjantaina tuli keuhkoputkentulehdus ja lievä korvatulehdus -diagnoosit sekä antibioottikuuri. Leo sen sijaan niistää hulluna ja on vähän töttöröö. Nyt niistä myös minä, vaikka luulin pääseväni vähällä.

Voin sanoa, että viime viikko oli ihan hirveä. Olin niin pahalla päällä kaikista peruutuksista ja työstressistä johtuen, että suunnilleen hajosin atomeiksi. Tällä viikolla on onneksi parempi fiilis, vaikka päässä humiseekin flunssan takia ja nenä on turvoksissa.

Mulle maistuisi oikein hyvin Pariisin-matka yksin. Mäkin olen sitä sorttia, että tykkään harhailla ulkomaisissa kaupungeissa itsekseni ja olen tehnytkin sitä aika paljon. Au pair -aikoina totuin kulkemaan mm. Genevessä ja Lontoossa itsekseni. Siinä saa perspektiiviä ja sielunrauhaa :).

Vai meinaa Sandeman tehdä maksalaatikkoa. Musta ei varmaan olisi siihen. Mä olen yrittänyt perinneruuista tehdä lihakeittoa, mutta siinä epäonnistuin surkeasti... täytyy ottaa uusi yritys.

Meillä kävi ystäväni kanssa huono tuuri Madonna-lippujen kanssa, valittiin ihan tasan väärä strategia niiden hankkimiseen. Ärsyttää suunnattomasti! Jouduin jättämään nettiostamisen kesken Leon puheterapian takia, ja sen jälkeen olikin sitten liian myöhäistä. Tunnin ehdin nakuttaa ilman tulosta. Pääsin jopa jo maksamaan, kun ohjelma heitti mut ulos. Näin toooodella punaista! Ystäväni seisoi R-kioskilla, josta kaksi ekaa jonottajaa sai liput ja sitten järjestelmä kaatui. Sen jälkeen hän jonotti pitkään puhelimessa pääsemättä läpi.

No, ei maailma yhteen konsertin missaamiseen kaadu.

Mainiota, että Sanelman miehen työkuviot näyttävät nyt paremmilta. Ihanalta kuulosti sun päiväkävelysi koirien kanssa.

Mannalla alkaa masu näkyä ja liikkeet tuntua. Mä sanon samaa, että huomaat kyllä sitten jossain vaiheessa, että mahallaan nukkuminen ei ole enää mukavaa. Siihen asti voit huoletta nukkua miten vain. Liputan myös tyynyn puolesta. Mulla oli ihan tavallinen tyyny jalkojen välissä ja se kyllä tuntui hyvältä.

Leon viittomaharjoittelu etenee ihan mukavasti. Kovin on oppivainen ja innokas pikkumies. Sanojen harjoittelukin etenee päivittäin. Hitaasti, mutta etenee kuitenkin. Leolla on omia kiertoilmaisujaan. Esim. "mene pois" on "tonne, hei hei". On niin suloista, kun Kaisla on alkanut jutella Leolle ja odottaa veljeltään vastausta. Mun pitää aina oikein erikseen sanoa Leolle, että "hei, kuuntele, Kaislalla on sulle asiaa".

Kyllä mun piti taas kommentoida enemmänkin, mutta nyt täytyy vissiin jatkaa hommia, kun lapset uinuvat. Mukavaa päivää!