Tahkoojaplussat 88

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gissa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moikka täältäkin. Perjantaihehkutus, vaikkakin meillä huomenna hautajaiset ja ei ole niin mukavan rentouttava viikonloppu siis tiedossa. Lähden tästä kukkasia hakemaan, kun ehdin.

Kitos Mariska kehuista. Lämmittä mieltä kauniit sanat aina:) Talo tuntuu omannäköiselle kyllä. Pihan kanssa riittää myös puuhaa, mutta saa nähdä koska se saadaan laitettua. Takan hinnasta. Mä en nyt osaa sanoa, kun ei ole mulla nyt kovin vankkaa tuntumaa, mutta jos valmistakka oli 4000e pinnassa, niin tämä menee sen alle. Pikaisella laskulla. Sen tekeminen kun koostui muurarin palkasta, hanslankarin palkasta ja tarvikkeista. Ihan tarkkaa summaa siis ei ole, mutta kaikenkaikkiaan teetetty tuli halvemmaksi, kuin ostettu. Niin kävi mm. mun vihkisormuksenkin kanssa, kun teetin se kultasepällä. Hassua, mutta totta. Takka on itse piirrusteltu, osin katsottu mallia yhden nuorisoseuran avotakasta ja sitten muurarin kanssa sommiteltu. Mielestämme sopii taloon ja meidän tyyliin hyvin.

Nauratti Main osallistuminn keskusteluun. DDDDDDDDDDDDDDDterkkuja sinnekin:)

Anskun talokaupat siis meni nyt noin. No, parempi niin. Toivottavasti löytyy vielä just SE oikea ja hyvä talo.

Nyt tulikin kiire. Ovikello soi...

Ihan oli pakko tulla vielä Sanelman kuulumisia kurkkaamaan. Jokohan...?
Siis, noloa kuinka paljon kirjoitusvirheitä mun tekstissä olikaan. Sori, varmaan inhottava lukea kun joutuu miettimään mitä mikäkin sana tarkoittaa. Opettelen kirjoittamaan :)

Se on moro! Yhessä koossa edelleen. En kyllä jaksa uskoa, että enää ilman käynnistystä lähtis tulemaan. No käynnistyksellä sitten, jos ei muuten. Vointi on ok, joten olen tässä juuri lähdössä Tampereen KV-koiranäyttelyyn turistiksi. Kuuluu päivä siellä mukavasti. TAYSin yliaikakontrolli on tulevana tiistaina.

Mukavaa viikonloppua kaikille. Ja Mannalle jaksamista hautajaisiin.

Vai ei se OK ole vielä malttanut tulla kevättä ihastelemaan! Noh, ehtiihän sitä. Jännittävää. Sanelmalle hyvää vointia ja mielenmalttia ja juhlallista synnytystä, jos vielä täällä pyörähdät. Me hullut täällä taas intoillaan. Ihanaa. ;-D

Mä olen täällä harmituksesta ihan romuna… oikeasti. Mulla on flunssa ja jouduin jättämään väliin kovasti odottamani 3 tunnin spinningin. (Niitä siis vain toooodella harvoin tarjolla.) Mies siellä nyt ihanasti rääkkää itseään ja mä surkuttelen kotona. Olen kateudesta vihreä, kun palaa kotiin voittajafiiliksissä… Prkl.

Lomalta palattu. Ihana, aurinkoinen loma, paikka lapsille taattu ja seura oli loistavaa. Mutta oli meillä epäonneakin; kaapattiin menolennolta norovirus, jota sitten vuorotellen podettiin. Mutta ei se lomaa pilannut, onneksi. Mies oli ainoa, joka ei ojentanut. Elli oli erityisen raasu yhden illan, podin samaa tahtia hänen kanssaan ja vieretysten sängyssä. Osmosalia lääkeruiskulla 3 ml annoksilla, kun muuten ei pysynyt sisällä. Vatsa edelleen hänellä täysin löysällä, ja on reppana_laihtunut_selvästi. Nyt onneksi ruoka maistuu jo hyvin, mutta kyllä harmittaa, kun on muutenkin sellainen kirppu. Huh, onhan se kahden lapsen kanssa lomailu melkoista työleiriä, mutta kyllä toi mun mielestä silti kannattaa. Oli ihana katsoa, miten Lotta ja kaverinsa nauttivat vedessä lotraamisesta ja lämmöstä. Ja Elli katseli ihmeissään meininkiä ja oli oikein mallikas lomalainen hänkin.

Ääh, vk-vaatteista olitte puhuneet. Ovat siis ilmeisesti tulleet kauppoihin, en ole vielä ehtinyt perehtymään. Mä pelkään, ettei L mahdu enää syksyllä ostamaani 92-senttiseen reimateciinsa, pöh. Silloin ei vain mitenkään pystynyt ostamaan isompaa. Mutta Anskun tavoin ostan seuraaksi 104-senttisen. Talvihaalari on 98-senttinen eikä tosiaan ole edes iso.

Mutta onpa Neltsillä pieni jalka! Ei siis välttämättä mene meillä Ellille Lotan kengät, kun ovat ainakin tässä vaiheessa niin eri kaliiberia kooltaan.

Hertta, mä olen iloinen puolestasi, että saat löytää hetkeksi työminäsi ja todeta, ettei aivokapasiteetti sittenkään ole surkastunut! Sen todettuasi voit sitten taas nauttia päivistä hiekkiksen reunalla. Vanhanen ja kumppanit kun pitää huolen, että ehditään kyllä töitäkin tehdä…

Mannalle kiitos kuvista! Ihastelin myös niitä lattiasta kattoon ikkunoita, tosi ihanalta näytti. Samaa mieltä, listat todella viimeistelevät. Meillä on kattolistat yläkerrassa ja tykkään niistä tosi paljon.

Sandelle tolkuttomasti peukkuja työn suhteen!

Nyt karjuu Elli mua seurakseen, joten se on mentävä. Palailen!

Heippa hei, täällä taas!
Pyykkikasan keskeltä tulin kurkkimaan kuulumisia, ja mitä vielä, Okkis vielä masussa! Voi vitsi, jaksuja Sanelma odotteluun, eiköhän tyyppi pian halua nähdä uuden kotinsa.

Meidän reissu meni tosi hienosti. Onhan ne maisemat, aa-aah, NIIN ihanat alpeilla, että vähän kaiho jäi. Ei ole ehkä mahtavampaa puuhaa maailmassa kuin auringonpaisteessa laskea pitkiä mäkiä ja välillä pysähtyä ladonnäköiseen söpöön rinnestuugaan hehkuviinille ja jatkaa taas laskua. Kylläpä se maistuikin :-) Mummit jaksoi hyvin lapsosten kanssa, ja pysyttiin onneksi terveinä nuhia lukuun ottamatta. Mulla oli koko alkuvkon omituinen fiilis, että jotain puuttuu ja olen unohtanut jotain jonnekin. Siis _tosi_ kummallinen olo. Sanoinkin muille aina, kun lähdettiin jostain kahvilasta, että taas multa jäi puolet tonne kahvilaan :) Hassua. Sitä nämä vuodet lasten kanssa teettää, heh.
Luntakin tuli välillä ihan järjettömät määrät, mutta oli aurinkoistakin. Otsa kärähti mallikkaasti yhtenä päivänä ennen kuin tajusin vetää naaman valkoiseksi 30:n suojakertoimella. Mutta komppaan Nekkua, onhan se sellaista säätöä pikkulasten (4 alle neljävuotiasta...) kanssa, että loppuvkosta oli ikävä kodin helppouteen. Nukkuminen on vähän hankalaa vieraassa paikassa, vieraiden lastenruokien ostaminen, matkasänkyjen ja rattaiden kanssa puljaaminen...Silti, vaivan väärti, ja olihan meillä luksusta, kun oli apuvoimia matkassa.

Nekun kanssa vaihdettiin jo viestejä, mutta kiva kuulla, että teidänkin reissu meni hyvin ja nautitte. Onhan se ihanaa olla paikassa, jonne ei tarvitse roudata toppapukuja ja hattuja. Virkistävää todella. Ääh, miten huono tuuria teillä oli, että saitte sen pöpön matkaanne :/ Ääh. Voi Elli-raasua, paranemimia pikkuneidille, samoin äiteelle. Spinningin skippaus ärsyttää, jos sitä oli suunnittelut, I know.

Kaislan nerokas vessasutkaus nauratti täälläkin :) Heheeee. Ja hyvä Leo! Mahtava juttu, että osaa niin hienosti käydä vessassa itse. Tuntuu ihmeelliseltä, että muksut sen oppivat vaan yhtäkkiä. Sitä odotellessa.

Manna kuvia en saanut vielä auki, kone jumitti. On taatusti ihania kuvia, kommenttien perusteella päätellen.

Jihuu Mai, siitä se maailman tutkiminen alkaa. Pitkä tyttönen Mai, edelleen. Meni jo Antsun ohi. Meidän neiti oppi konttaamaan reissussa, heh, naurettiin miehen kanssa, että meidän lapset ne kiinnostuu ympäristöstään vasta maailmalla, Matskukin meinaan oppi konttauksen lomalla Italiassa.

Voi mitä piinaa Sande, ärsyttävää odottelua. Peukkuja, että The Call tulisi pian.

Ihania kuvia lapsista Ansku. Siljallahan on jo hienosti hampaita! On kyllä hupaisan paljon A:n näköinen.

Ääh, ei ehdi enempää. Lapset kaipaa sapuskaa ja pyykkikone uutta täyttöä. Kivaa sunnuntaita!

Sunnuntaita! Tulin heti koneelle raportoimaan, kun Sanelmalta tuli viesti. Pikkuinen prinsessa on tullut maailmaan hätäsektiolla tänä aamuna 4.06. Perhe voi hyvin. Tytön mitat: 3490 g ja 50 cm. Onnea!!!

Tosiaan, Pieni Prinsessa on maailmassa:D Ihan täpönä luin viestiä:) Sunnuntailapsi, voih* Kaikkit hyvin, vaikka jotain ollut mutkaa matkassa, kun hätäsektio tullut eteen. Mutta loppu hyvin, kaikki hyvin. Voi miten huojejentava ja ihana fiilis:) Onnea sinne uudelle äidille ja isille!!!

Ja matkalaiset palanneet. Molempien perheiden reissut kuulosti ihanille. Kateudesta vihhhhhrreeeenä luin Piritan kertomusta..Itku, että haluaisin mäkeen ja after- ja efter-skille;D Joskus vielä eurooppaan laskemaan, mutta lappia ikävöin _paljon_. meillä on ensitalveksi jo reissu tiedossa, sitä odotellessa..Vuoden päästä, plaah! :)
Myös Nekkusen perheen reissu kuulosti kivalle, mutta huoh* noita tauteja. Tosi tylsää ja ikävää. Ja onhan se tottatosiaan aikamoista lasten kanssa reissata, mutta varmaan asenteella on todella merkitystä. Toiset ei varmaan lähtisi missään nimessä pienten kanssa, mutta toisille se ei ole taas mikään kynnyskysmys reissata pienten muksujen kanssa. Itse toivoisin kuuluvani tuohon jälkimmäiseen porukkaan, mutta sitähän ei tosiaan tiedä, miten lapsen kanssa sitten menee ja mitkä on ajatukset.

Sanelman viesti vaan pyörii mielessä, joten fiilisten nyt sen kanssa ja alan kuunnella/nauttia oman pikkuisen potkuista, joita tuntuu tulevan nyt hurjasti, ihanaa.

Sunnuntaijatkoa.

MInäkin koneella kurkkimassa! Ihan liikutuksen kyynel tuli, ihanaa että pikkuinen tyttö on viimein maailmassa! Ja tärkeintä että kaikki voivat hyvin. Tietysti raporttia odotellaan kieli pitkällä..ONNEA Sanelma teidän koko perheelle!

Ja Nekulle ja Pirittalle tervetulemasta reissuista! Kiva että meni mukavasti, vaikka Nekun perheellä sairastamista, höh kuitenkin.
Onnea Annalle konttauksesta.
Täällä on jo parit johdot revitty, käyty kissojen laatikolla ja naksukupeilla, hätistelty kissoja, kaadettu vesikulho, mun vanhempien luona takkapaperit pitkin lattioita..tätähän se nyt on :)

Sori, tuli aika pikaviesti, mies töissä, joten joudun vahtimaan tuota elosalamaa..Mukavaa sunnuntaita kaikille!

Jippiiiiiii, superonnittelut Sanelmalle ja miehelle!!! Sunnuntaityttö tosiaan, voi kun ihanaa! Odotellaan lisäkuulumisia sitten kun tuore äiti jaksaa koneelle.

Mä pistin just viestin (laitoin Mannan edellisen jakelulistan mukaan) ja pari kuvaa. Nyt en vaan osaa niitä pienentää, eh. Voi siis olla, että jollekin posti ei tule perille, veikkaan että aika iso tiedosto siitä tuli. Ennen pienensin kuvia sujuvasti työpaikan spostissa Outlookissa, helppoa hommaa, napinpainallus, ja sitten lähetin ne itselleni kotiin. Gmailissa en ole sellaista toimintoa löytänyt...

Sekä Pirittan, että Nekun perheen lomamatkat kuulosti tosiaan ihanilta, komppaan muita! Paitsi pöpöt, yhh. Olisi hauska nähdä kuvia, aiotteko laittaa fb:iin?

Tämä näin lyhyesti, palaan paremmalla ajalla huomenna (väsäsin sitä sähköpostia tosiaan monta tuntia kun tein muuta välillä).

Waaauuuhh, mitä ylläriuutisia! Onnea sylikaupalla uusille vanhemmille!! Tyttönenhän se sieltä tullut! <3 Liikutuksen kyyneliä tulvii ja sen lisäksi kylmiä väreitä sai aikaan hätäsektiotieto. Kuulumisia odotellen!

Kiva kuulla reissailijoista, tervetuloa kotimaan kamaralle!

Meillä vähän pitkävetinen sunnuntai, mutta siitä huolimatta ihan kivoja fiiliksiä, lasten touhuiluja ja telkkarin tuijottelua.. Iskä alkoi letunpaistohommiin, kohta kestitellään. Aurinkoa toivoisin tulevalle viikolle. Palaillaan! :)

Ihanaa, pieni tyttö on syntynyt. Mahtavaa, Onnea koko perheelle!
Lomalaisille tervetuloa takaisin, kivoilta kuullosti teidän reissunne.
Nyt ei kekeä kirjoittelemaan enempää. Isäntä on tehnyt ruokaa ja huutelee syömään.

Jee-jihuu, pikkuinen tyttö on syntynyt! Sylintäydeltä onnea koko perheelle. Hätäsektio, hui... Kaikki kuitenkin hyvin, ihanaa.

Lomalaisille, tervetuloa takaisin! Erilaiset lomat ja maisemat, mutta mukavalta kuullosti paitsi tietysti toi noro.. uuh. Ja harmi, että just menomatkalla.

Hertta läiskyttelee ammeessa kylppärissä. Mä en ole kertaakaan kylvettänyt Herttaa paitsi saunassa kun ollaan, niin istuu ammeessaan. On ollut miehen hommaa Kättäriltä lähtien.

Mä löysin Minymon vk-haalarin, tosi hauskan värikäs. Ostin 86cm, mutta on tosi reilua kokoa, luulen, että menee syksynkin. Mutta kyllä voi käyttää jo keväällä. Nellalla on tosi pikkuinen jalka. Hertalla oli viime syksynä 21, mutta nyt en tiedä ostanko 22 vai 23 vk-kengät.

Oli hassun hiljaista kotona, kun sain olla issekseni. Mies sanoi menevänsä huhtikuussa 2 yöksi mummolaan! Sopii mulle :).

Juuri se on tehnyt tosi hyvää mulle, että huomaan, ettei työtaito ja aivot ole surkastuneet mihinkään. Tällä viikolla tuli ihan sellainen "I've still got it" fiilis. Kolmen-neljän vuoden kotiputken jälkeen olisi varmaan pelottanut mennä töihin aikalailla. Saati jos menisi uuteen työhön.

Hei, ens viikolla on 3+1 päivät, joten seuraavalla on Hullarit. Jee-jee, taas pääsee tuhlaamaan.

Nyt H tulee kylvystä, menen kuivaamaan neitiä.

Sanelman pikkuinen on mielessä, oih..

Huiii, Sanelmalle ja miehelleen lämpöiset onnittelut tyttösen johdosta! Pitkä odotus päättyi ja nyt alkaa ns. uusi elämä. ;-D

Ei sitten ilm. ilman dramatiikkaa mennyt, mutta loppu hyvin, kaikki hyvin. Raporttia odotellen.

Hei, onhan tämä ihan käsittämättömän tyttövoittoista poppoota! Leo ja Linus ja Nasupin poikanen sentään vähän tasoittavat.

Tosiaan, tahkoojaplussien akkavalta vahvistuu entisestään, kun Mollyn Mini saadaan maailmaan. Ehkä sitten kesällä syntyy poikia.

Nekun ja Piritan reissut onnistuneesti takana. Ikävä tuo ojennustauti Nekun poppoolla, mutta muuten kuulosti hyvältä vaihtelulta. Alppien rinteet kuulostavat taivaallisilta, vaikka en laskettelua harrastakaan.

Me oltiin isovanhempien hoivissa viikonloppu ja kyllä teki lapsilla tiukkaa palata arkeen. Leo itki mummun perään vielä tänä aamuna ja Kaisla ei olisi halunnut jäädä hoitoon. Tuli kyllä ihan tyranniäitiolo, kun K itki hoitajan sylissä ja huusi mun perään. Nyyh. Mutta mummolassa oli siis hauskaa ja lapset ottivat kaiken irti sukulaisista.

Voi vitsit, miten tässä pystyy odottamaan Sanelman raporttia... kiinnostus herää tietysti erityisesti tuon hätäsektion takia. No, onneksi kaikki kuulosti nyt olevan hyvin.

Hertta, katsoin sen Minymon haalarin netistä ja on kyllä hauskan värikäs. Eikä tosiaan ole hinnalla pilattu.

Kiitos Mollylle kuvista. Meillä on samanlainen pinnasänky. Teillä näytti kyllä tosi kauniilta sen minkä kuvista erotti. Ja masu on ihan tyttömasu tuosta kuvakulmasta :).

Nyt on köhä ohi, joten pääsen taas kuntoiluhommiin. Eilen kävin siskoni kanssa kävelylenkillä ja se teki kyllä hyvää.

Nyt toivottelen mukavaa viikonalkua kaikille ja jatkan hommia.

Ihania uutisia! Onnea Sanelman perheelle sylin täydeltä:) Hurjalta kyllä kuulostaa tuo hätäsektio, mutta tosiaan pääasia, että kaikki on nyt hyvin. Ja komppaan muita, rapsaa odotellessa... Näyttää tosiaan pitävän paikkansa se tilasto, että hoidoilla syntyy enemmän tyttöjä.

Piritan ja Nekun perheille tervetuloa kotomaahan, mukavilta kuulostivat reissut sairastelua lukuun ottamatta.

Nyt en kerkiä enempiä, on vaunulenkkitärskyt kaverin kanssa... Palailen paremmalla ajalla, mukavaa viikkoa!

UUUUH, ja VAUUUUUUUUUUU, onnittelut Sanelmalle tyttösen johdosta! Hätäsektio on varmaan ollut yllätys, useinhan se tehdään jos vauvan sydänäänissä havaitaan jotain. Mullakin se olis ollut seuraava jos N ei olis seuraavalla ponnistuksella syntynyt. Mutta rapsaa odotellaan siis pikaisesti:-)).

IHANILTA kuulosti Nekun ja Pn reissut. Mä haluun kanssa. Meidän kamut Itävallassa kutsuu jatkuvasti luokseen, mutta ei tästä niinvain lähdetä. Vaikka N on jo niin iso että matkustuksesta en ota paineita kun ei tartte vauvaruokia enää sekoitella. Eilenkin veti äyriäispastaa kaksi lautasellista, taitaa olla äidin tyttö:-).

Viikonloppu oli jotenkin hirmu ihana kun touhuttiin Nellan kanssa mukavia juttuja kaksin. Siis ihan tavallisia juttuja, puistossa keinumista ja pillimehua ulkona. Toki käytiin katsomassa islanninhevosia joita sai silittää:-) Taitaa olla heppatytön alku meillä.
Ostin vihdoin Nellalle uuden peiton ja tyynyn joihin punaiset muumilakanat ja neidon ilme oli todella ylpeä kun sai nukahtaa sinne valmiiseen pesään eilen illalla. Hassua miten pienet jutut on niin tärkeitä ja isoja:-). Vkonloppuna tuli myös eka kolmen sanan lause: "Äiti, kato vauva".

Mulla vähän sama fiilis kuin Stellalla, mukavan viikonlopun jälkeen on ihan tyhjä olo. Varsinkin kun mieskin on vielä reissuillaan. Taidan lähteä juoksemaan kun ei soittoakaan kuulu eikä nyt innosta hakemusten kirjoittelu. Pariin paikkaan pitäisi taas väsätä hakemus ja soittaa....plääh.

Sanelma ja neitonen täällä mielessä :) Voih, mitenköhän on lähtenyt heidän toinen päivä käyntiin... Ja tosiaan tyttövoittoista on. Mä kun veikkaan jotenkin Mannallekin nyt tyttöä, niin saas nähdä kelle niitä poikia sitten tulee? Riinuska myhäilee hiljaa itsekseen kun tietää tulokkaan sukupuolen.

Stellan poppoolla oli ollut hyvä viikonloppu ja lapsilla nyt itkuinen paluu arkeen, voi. Mutta enskerralla on sitten taas niin kiva mennä mummolaan. Onneksi olet itsekin päässyt köhästä, olisikohan talven kaikenmaailman pöpöt nyt sairasteltu. Kevättä kohti! Kiitos muuten kuvakehuista, kiva kuulla :) Monella muullakin kaverilla/tutuilla on tuo sama pinnasänky ja oliko Gissan Leollakin? Meillä se muuten näyttäisi natisevan jonkin verran kun painelee kämmenillä pohjaa, höh. Natiseeko teillä?

Toivottavasti Nekunkin flu alkaa helpottamaan?

Mulla oli taas rutiinikäynti tänään ja tästä eteenpäin onkin sitten viikottaiset treffit. Huomenna alkaa 37. viikko! Eli periaatteessa täysaikainen sitten, vaikka saakin kerätä lihaa luiden ympärille vielä muutaman viikon. Uskomatonta silti. Juu, mutta kaikki siis niinkuin pitääkin olla. Hemppa tosin edelleen vaan 106, minkäs sille mahtaa. Muistatteko muut jo synnyttäneet onko teillä tuo hemppa huidellut minkälaisissa luvuissa synnytyksen lähestyessä, entä synnytyksen jälkeen?...

Pitää taas kehua "Piritan pyöryköitä", hih, joita syötiin vkl ja johon saatiin toiselta kaverilta ihana cous cous salaatti-resepti. Laitoin sen teille jakoon. Pistin muuten Keiju sulle eri osoitteeseen kun siitä toisesta tuli bumeranginga takaisin.

Mitä Mannalle kuuluu?

Vau, onnittelut Sanelman perheelle pienestä prinsessasta! Ihanaa :) Hyvä, että kaikki on hyvin!

Täällä vatsa vain kasvaa, eilen äitini jo pelkäsi, että ratkean minä hetkenä hyvänsä ;) Toivottavasti en kuitenkaan vielä pitkään aikaan... Lauantaina on edessä lähtö viikon työreissuun, se hieman jännittää. Toivottavasti kaikki menee hyvin. Käyn kuitenkin vielä keskiviikkona lääkärillä tarkistuksessa, ettei ole mitään huolestuttavaa. Tosin omakustanteisesti. Meinasi hieman hermo mennä, kun ennen matkan peruutusajan umpeutumista kyselin neuvolasta ja lupasivat, että varataan keskiraskauden lääkäri ennen matkaa, jotta voin rauhassa lähteä. Viimeksi sitten neuvolassa hoitaja ihan pokalla sanoi, että ei täällä kuule mitään aikoja ole vapaana, mene omalääkärille tai työterveyteen. Paljonpa minua lämmittäisi jonkun yleislääkärin mielipide, joka parhaassa tapauksessa tekee sisätutkimuksia joskus ja jouluna pakon edessä. Eli yksityiselle omalla rahalla... Saanpahan pyytää samalla toisen mielipiteen perussairauteni lääkitykseen, kun olen neuvolan (hoitaja ja lääkäri) kanssa vähän eri linjoilla.

Me ostettiin V:lle välikausipuku eli housut ja takki erikseen. Edellisetkin olivat jo näin, sillä housuja voi käyttää vielä silloinkin, kun takki on jo liikaa, minkä olemme kokeneet käteväksi, kun esimerkiksi keväällä päiväkodin iltapäiväulkoilussa tulee jo "kuuma". Harmillisesti tuota kokoa ei enää kunnon vaatteista (siis näistä kestävämmistä merkeistä, joitain ohuita olisi ollut) löytynyt henkselihousuja, joilla selkä pysyisi varmasti lämpimänä. Ihan ulkonäkösyistä päädyin Travallen Remuihin, joissa V:n koossa ei myöskään ollut enää kuminauhoja ja saapaslenkkejä lahkeissa. Isoimpia kuminauhallisia housuja kokeiltiin, mutta koko oli niin täpärällä, että en tiedä, olisiko mennyt edes koko kevättä. Onkohan tuo meidän tyttö vähän pitkä ikäisekseen tai jotain ;) Toivon, että näiden kangas on kestävää, ainakin tuntui hyvältä verrattuna vaihtoehtoihin. Talvihaalarit jäivät nimittäin yhden talven iloksi: kasvunvarat on käytetty, polvet ja peppu karheumalla ja hihassa jopa pieni reikä, mihin lie tarttunut. Ei ole siis varovaisimmasta päästä tämä meidän tyttö, minkä vuoksi tässä onkin kuukauden sisään pari kertaa käyty lääkärissäkin tarkistuksella, mutta onneksi selvitty ainakin tähän asti säikähdyksellä.

FYI, ilmoittivat että eivät palkkaa tuohon haluamaani duuniin ketään. Että se siitä. Tosi hino tämä lama-trendi, ensin aloittavat rekrytoinnin ja sitten vetävät liinat kiinni... kukahan ne työt tekee? V*tuttaa ihan armottomasti enkä oikein pysty noihin uutta matoa koukkuun kommentteihin hymyillen vastaamaan.......v*ttu.

Btw, eikös Vane syntynyt hätäsektiolla? Muistelen niin.

Vk-haalareista: en muista mainitsinko jo, mutta Nellalle menee vielä ticketin kaksiosainen setti jonka ostin viime syksynä. Oli silloin mega-iso, mutta voi olla että housut tekee tiukkaa jos alle pitää saada mahtumaan muutakuin sukkikset ja verkkarit. Onneksi tuo talvihaalari toimii. Ihan kauhulla katselin lapsia (tai niiden vanhempia lähinnä)jotka ei leikkikentällä saaneet laskea liukumäestä joka oli märkä kun haalarit kastuu ja sitten tulee kylmä. Haloota, eikös se ole aikuisten homma ostaa sellaiset kamat (tai pukea ne päälle) joissa voi peuhata mielinmäärin? Joskus mua ihmetyttää tämä touhu...

Lyhyesti vielä. Sandemanille voi itku! Tuo on niin tuota. Ja joskus rekrytoivalla puolelle yt-neuvottelujen alkaessa voin sanoa, että ei siellä toisella puolenkaan välttämättä ole huippufiilikset. Meillä saatettiin silloin katkaista kaikki käynnissä olevat rekrytoinnit, ellei nimiä ollut ehditty laittaa papereihin. Kun oikeasti olisi ollut lisähenkilölle kova tilaus ja se oli kertaalleen jo johdonkin puolelta myönnetty, niin kyllä otti päähän...

Ja olen kyllä Sandemanin kanssa samoilla linjoilla, että kyllä vanhempien pitää pitää huolta, että lapsilla on sellaiset vaatteet, joilla voi leikkiä. Eikä se edes maksa paljoa, jos vaikka pukee sille lapselle märällä kelillä ne kurahousut talvihaalareiden päälle. Vähän vaivaa siitä toki on verrattuna noihin vedenpitäviin vaihtoehtoihin, joihin itse olen tykästynyt.

Meidän yhdellä tytöllä yhden talven aikana käytännössä loppuun käytetyt talvihaalarit olivat muuten Reimatecit. Kyllä ottaa päähän, ennen vanhaa nuo kestivät isosiskolta pikkusiskolle, mutta nykyään ei näemmä voi sanoa samaa. Ovathan talvetkin tietysti vähälumisempia ja hiekoitushiekka terävämpää kuin ennen, joten ehkä se osaltaan selittää kulumista, mutta eivät nuo materiaalit kyllä ole kuin ennen. Ensi talveksi ehdin jo kevätalennuksesta ostaa uudet Reimatecit ennen kuin huomasin noiden vanhojen alennustilan, mutta seuraavaksi varmaan täytyy ostaa jotain näistä "kovan kulutuksen" materiaaleista tehtyjä haalareita. Ellei tyttö nyt siihen mennessä sitten ala neitiintyä ja jätä esimerkiksi noita tiikerisyöksyjä hiekoitetulla kävelytiellä vähän vähemmälle ;)

Voi V, Sanden työkuviota!!! Myötäkiroilen täällä kanssasi. Toi lama/taantuma-business on jotenkin tosi masentava, jollain tapaa itseään ruokkiva kehä. Ääh. Pitäisi syksyn tullen alkaa munkin katsastella uusia paikkoja, mutta eihän niitä nyt aukea. Tai jos aukeaa, niitä ei sitten täytetäkään, kuten just opimme.

Taidan muuten noissa vk-vaatteissa päätyä samaan kuin Mimmu, just samoista syistä. Siis että tarpeen mukaan housut riittävät, ne on kuitenkin kaikenlaisissa hiekkahommissa käytännölliset melko lämpimälläkin kelillä. Toivon mukaan löytäisin henkselimallin. Mä ostin reissusta Lotalle lenkkarit, mutta pitää olla parit muutkin popot. En osta mitään goreja tai kalliita, ainakaan viime syksynä eivät olleet tarpeen, kumpparit jalkaan märällä ja hyvin pärjättiin. Prismassa on musta ollut aika hyvät kenkävalikoimat.

Meilläkin L:n talvihaalari (reimatec) on melkoisen kulunut polvista. Vettä tuntuu edelleen kuitenkin hyvin pitävän, mutta tuota kulumista kuitenkin ihmettelen.

Mollylle kiitos kuvista ja viestistä! Mahakuva ei mulla auennut, mutta Minin huone näytti ihanalta. Maalasitteko nyt ihan häntä varten sen seinän?

Mimmulle turvallista työreissua! Tuntuu olevan muuten tavallista, että nlassa olettavat, että mennään omakustanteisesti lääkäriin. Mulle suorastaan tuputettiin sitä vaihtoehtoa, melko ynseää.

Menen herättämään isomman. Kuvitelkaa, nukkuvat samaan aikaan edes hetken!

Jipiiiii, onnittelut Sanelman perheelle! Pieni tyttönen sieltä tulla putkahti. Kylmiä väreitä tuli hätäsektiosta, mutta tärkeintä on, että pieni on turvallisesti maailmassa. Ihkua =)) Rapsaa odotellessa.

Voihan pee tosiaan Sande. Ei voi kun voimahalauksia lähettää. Tosi kurja juttu, ja aika omituinenkin liike. Tuli kai pupu pöksyyn kaiken taantumapuheen keskellä? Ääh, suklaatia kehiin.

Kiitos M ja M, ihania kuvia tuli perille. Mollyn masu on niin näppärä söpö pallo, ei ole teikäläiselle tullut kyllä yhtään ylimääräistä! Tosi nätti oli neitokaisen huone, niin ihanasti kaikki odottaa jo valmiina. Pitää käydä kurkkimassa noita bugaboita, taidan tosin tietää aika hyvin, millaiset ovat - eli hinot. Kaunis koti Manna teille tulossa, kyllä kelpaa. On ihan toista nuo tontit ja maisemat teidän leveysasteilla :-)

Mimmunkin odotus sujuu hyvin, kiva kuulla. Eikös vaan masu kasva ihan toista tahtia toisessa odotuksessa :)

Munkin pitäisi jonkin sortin vk-asu ostaa Antsulle, taidan odotella Hullareiden tarjontaa. Ranskassa ois ollut kyllä maailman söpöimpiä vaatteita lapsille, mutten raaskinut investoida. Ovat niin oudon kokoisiakin. Minymon haalari kuulosti hauskalta, taidan vilkaista miltä näyttää.

Ääh, nyt on jotenkin pää jumissa, ettei juttu rullaa. On jotenkin tulevan muuton takia kamalasti asioita risteilemässä päässä, enkä tiedä, mihin tarttuisi. Haluaisin - tietenkin - vaikka mitä uutta tulevan kotiin, ja tekisi mieli tilailla uutta sohvaa, lamppuja ja mattoja...mutta eeeh, kantsis varmaan eka odotella reissun master- ja visalaskuja, ei ihan halpaa tuo alppilomailu... :/ Että aika tyhjältä tilillä varmaan näyttää. No pikkuhiljaa tehdään hankintoja, ehkä hyväkin, ettei tule vikahankintoja.

Välipalalle.

Sanelman tyttönen mielessä tälläkin. Olikos muuten Sanelman vauvan kokoarvio jotain ihan muuta eli lähemmäs 4 kiloa? Nyt en muista, mutta ihan täydellnen vauvan sieltä tuli kokonsakin puolesta! Onnea vielä. Toivottavasti uusi äiti voi hyvin ja vauva myös. Isällä taisi olla sitä vapaata sopivasti töistä viikonloppuna:)

Kiitos kuvakommenteista. Mollyn kuvat oli ihania. Kaunis masu ja tuleva äiti, kaunis huone. Tuohon Ikean sänkyy päätynemme myös tai siihen Hensvikiin, mikä gissalla. Katsotaan. Saa Stokke jäädä kauppaan. Stokkesta puheenollen..Näin livenä jollain äidillä Stokken vaunut..vai voiko niitä vaunuiksi sanoa..sellaiset, joissa koppa on yhden "jalan" varassa..Ihmeellisen näköiset:D En oikeesti tykännyt yhtään, oli niin kummallisen erilaiset.

Olipas ihmeellinen veto Sanden työpaikkajutun suhteen. En kyllä ihmettele, että potuttaa. Tuollainen "ei vaiskaan"-rekry on jo ihmisten nöyryyttämistä. Kertonee enmmän työpaikasta näköjään. Mua äsryttää koko lama; mun mielestä siitä vouhkataan liikaa, vaikka taantumaa on, mutta silti. Äh, tylsä aihe, olkoot.

Kiitos Molly, ihan hyvää kuuluu nyt. Ja kiitos tekstarijeesistä. Mulla siis oli ihan tositosi hailakkaa vuotoa yhden pyyhkimisen verran eilen ja menin ihan pois tolaltani. Jähmetyin vaan vessaan ja tuli ihan hirveät muistot mieleen toisen menettämisestä ja alkuraskauden ongelmista. Hoin itselleni, että "rauhoitu" ja miehen kanssa vaan tuijotettiin hiljaa toisiamme. Tuli tosi paha mieli jotenkin. Onneksi se loppui siihen; ehkä aamulla jotain pienenpientä oli havaittavissa vielä vessassa, mutta vava on potkinut hyvin ja tuntemuksia siis on. Se helpottaa _tosi_paljon. Mutta kyllä mä olen jotenkin niin järkyttävän traumatisoitunut ihminen, kun menin ihan pelokkaaksi tuosta vuodosta (jos sitä voi edes vuodoksi sanoa). No, huomenna pääsen neuvolaan. En kyllä haluaisi mitään sisätutkimuksia, tuskin ne tekeekään.

Plaah, täällä sataa räntää. Ihan koiranilma. Ja koira olikin ihan likainen lenkin jälkeen. Onneksi on noin kompakti tapaus, että kuivaus tapahtuu käsipyyhkeellä nopeasti.

Stella ollut mummolassa. Äidin lihapatojen ääressä:) Tietty, jos harvoin näkee ja lapsilla on hauskaa, niin paluu arkeen ei ole ollenkaan kivaa. No, onneksi uusia kertoja tulee.

Nyt täytyy mennä syömään, illalla lätkäpeliin miehen kanssa:)