Mä palaan kanssa. Haaveilen jo toisesta, esikoinen täyttää huhtikuussa vuoden... Kiva kun täällä on vanhoja tuttujakin!
Meillä imetetään vielä, kun poika on maitoallergikko enkä tahdo alkaa käyttää apteekin korvikkeita, kun ovat niin kalliita. Ja muutenkin tarkoituksenani on imettää ainakin siihen vuoden ikään saakka aamuin illoin ja silloin tällöin päivisinkin. Poika ei ole koskaan vielä tähän päivään mennessä saanut korvikkeita, vaan hoidossakin on ollut mukana aina aitoa pumpattua rintamaitoa..
Mutta pointti siis on se, että mulla ei ole vielä ollut edes menkkoja edellisen raskauden jäljiltä ja silti täällä vaan haaveilen. Ollaan miehen kanssa puhuttu, että 2 vuotta - 2,5 vuotta olisi sopiva ikäero lapselle, joten jos kahteen vuoteen tähtäisi, lapsi olisi laitettava alulle loppukesästä. Toisinaan ollaan ehkäisynä käytetty kondomia ja toisinaan ei mitään, luotettu vaan imetyksen ehkäisytehoon ajatuksena, ettei se mikään katastrofi olisi, jos tulisin raskaaksi. Eipä meillä tosin kyllä ole petipuolella kovin kiireistäkään, hassu tilanne sinänsä, että miehen halut ovat olleet enemmän tai vähemmän nollassa jo aika kauan.
Silti, mulla on nyt sellainen olo, että voisin olla raskaana. Viikon verran olen nyt ollut äärimmäisen väsynyt, sellainen krapulainen olo (hassua muuten kuinka nopeasti se unohtuu, millaisia ne oireet ekassa raskaudessa oli). Muut nk. oireet olen varmaan osittain kuvitellut, mutta toi väsymys ainakin on ihan aitoa. Lisäksi ainakin kuvittelen, että mua etoo ajoittain, nälättää koko ajan ja välillä hikoilen, toisinaan palelen.
Olen tehnyt jo monta (ihan liian monta...) RFSU:n raskaustestiä, kun ovat halvimpia ja negaahan ne ovat näyttäneet, paitsi kaksi viimeistä ovat tulkinnallisesti vähän epämääräisiä. En tiedä ovatko testit viallisia, vai mikä on, mutta kun niissä näkyy sen testiviivan lisäksi punaista vähän siellä täällä testialueella, ei mitään selkeitä viivojakaan kyllä, mutta tietenkin kuvittelen näkeväni myös viivoja... Onko muilla kokemusta noista RFSU:n testeistä.
Miehelle oon valitellut, että väsyttää ja hän tietää mun tehneen yhden negatestinkin, mutta ehkä tänään taas teen lisää, jospa vaihtaisin apteekin testiin. Niin, tiedän, että tää on tosi tyhmää, mutta toisaalta mistä ihmeestä voisin tietää olenko raskaana, kun kerran menkkojakaan ei ole vielä ollut eikä ne siis voi olla myöhässä? Tietääkö joku jonkun, joka ois imetyksen aikana raskautunut niin, ettei menkat ole edes alkaneet?
Olipa sekavaa...
Katriina