Ajatuksissa kakkonen 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Liisaleena
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä oon myös ihan koukussa Greyn anatomiaan. Paitsi etten jaksa valvoa niin myöhään niin katon sitten aamulla heti kun herään.

Onnittelut Karvakuonolle! Eihän tikkuun tulisi haamuakaan ilman raskaushormonia, joten kyllä siellä jotain on. Viiva varmasti vahvistuu parin päivän sisään.

Tervetuloa Vilkku!

Meillä ripuli alkoi viikko sitten, mutta viime yönä alkoi tulla jo "oikean" kakan väristä ripulia, joten jospa tauti on pian selätetty.

Mä palaan kanssa. Haaveilen jo toisesta, esikoinen täyttää huhtikuussa vuoden... Kiva kun täällä on vanhoja tuttujakin!

Meillä imetetään vielä, kun poika on maitoallergikko enkä tahdo alkaa käyttää apteekin korvikkeita, kun ovat niin kalliita. Ja muutenkin tarkoituksenani on imettää ainakin siihen vuoden ikään saakka aamuin illoin ja silloin tällöin päivisinkin. Poika ei ole koskaan vielä tähän päivään mennessä saanut korvikkeita, vaan hoidossakin on ollut mukana aina aitoa pumpattua rintamaitoa..

Mutta pointti siis on se, että mulla ei ole vielä ollut edes menkkoja edellisen raskauden jäljiltä ja silti täällä vaan haaveilen. Ollaan miehen kanssa puhuttu, että 2 vuotta - 2,5 vuotta olisi sopiva ikäero lapselle, joten jos kahteen vuoteen tähtäisi, lapsi olisi laitettava alulle loppukesästä. Toisinaan ollaan ehkäisynä käytetty kondomia ja toisinaan ei mitään, luotettu vaan imetyksen ehkäisytehoon ajatuksena, ettei se mikään katastrofi olisi, jos tulisin raskaaksi. Eipä meillä tosin kyllä ole petipuolella kovin kiireistäkään, hassu tilanne sinänsä, että miehen halut ovat olleet enemmän tai vähemmän nollassa jo aika kauan.

Silti, mulla on nyt sellainen olo, että voisin olla raskaana. Viikon verran olen nyt ollut äärimmäisen väsynyt, sellainen krapulainen olo (hassua muuten kuinka nopeasti se unohtuu, millaisia ne oireet ekassa raskaudessa oli). Muut nk. oireet olen varmaan osittain kuvitellut, mutta toi väsymys ainakin on ihan aitoa. Lisäksi ainakin kuvittelen, että mua etoo ajoittain, nälättää koko ajan ja välillä hikoilen, toisinaan palelen.

Olen tehnyt jo monta (ihan liian monta...) RFSU:n raskaustestiä, kun ovat halvimpia ja negaahan ne ovat näyttäneet, paitsi kaksi viimeistä ovat tulkinnallisesti vähän epämääräisiä. En tiedä ovatko testit viallisia, vai mikä on, mutta kun niissä näkyy sen testiviivan lisäksi punaista vähän siellä täällä testialueella, ei mitään selkeitä viivojakaan kyllä, mutta tietenkin kuvittelen näkeväni myös viivoja... Onko muilla kokemusta noista RFSU:n testeistä.

Miehelle oon valitellut, että väsyttää ja hän tietää mun tehneen yhden negatestinkin, mutta ehkä tänään taas teen lisää, jospa vaihtaisin apteekin testiin. Niin, tiedän, että tää on tosi tyhmää, mutta toisaalta mistä ihmeestä voisin tietää olenko raskaana, kun kerran menkkojakaan ei ole vielä ollut eikä ne siis voi olla myöhässä? Tietääkö joku jonkun, joka ois imetyksen aikana raskautunut niin, ettei menkat ole edes alkaneet?

Olipa sekavaa...

Katriina

Pinja 32/40, y 04/08, poika 04/07
Liisaleena 25/27 y 11/07, tyttö 09/04
Emma77 30/36, y 1/08, poika 04/06
Myy-y 30/34, y 01/08, poika 02/07
Misai82 26/32 y 02/08, tyttö 11/05
Karvakuono 23/25 y 01/08, poika 06/07
-Vanilla- 28/26 y 01/08, poika 02/07 -> + 01/08
Tuutikki81 27/26 y 02/08 tyttö 02/07
Kirsikka 28/31 y 01/08 tyttö 09/05
Mae3 26/30 y10/06 tyttö 03/06
Annie75 32/30 y02/08 poika 11/06
tytsykkä1 21/23 y 2/08 tyttö 2/07
vienokaino 23/21 poika 05/03
Vilkku 33/33 y03/08 poika 08/07
Katriina 28/32 poika 04/07

Odotuspuolelle siirtyneet:
misai82 26/32 y02/08 tyttö 11/05 +02/08
-Vanilla- 28/26 y01/08 poika 02/07 +01/08

Kävin aamulla terveyskeskuksessa ja sanovat ettei kannata jättää sinne testiä ennen ku ens vkolla joskus kuulema pitää olla kuukautisten viikon myöhässä... Kävin sitten apteekista hakemassa kaks testiä lisää, Aconin testiin tuli viiva myöskin tosin vaaleahko mutta selvästi havaittava voisko siis johtua siitä,että tänäänhän vasta menkkojen pitäs alkaa eli oisko hormonia sit vasta niin vähän veressä...

Katriina_: Meidän kummipojan äiti raskautui vaikka imetti eikoistaan, esikko oli sillon 6kk ja imetyskerrat oli harventunu sillai muistaakseni että aamulla ja illalla enää imetti mutta yksiäkään kuukautisia ei siis ehtiny tulemaan.

Mies ei oikein jotenki luota noihin kotitesteihin, sen mielestä ainoa oikea tapa on se terveyskeskuksessa tehty testi, kumma päähänpinttymä...

Selvinpäin olen kuitenkin anopin 50-veet nyt lauantaina koska niihin tikkuihin ne viivat tuli... :0)

++++++++++++++++++ kaikille!

Onneksi olkoon Karvakuono! Kyllä se viiva siitä vahvistuu!

Tervetuloa uusille, kiva että saadaan lisää porukkaa juttelemaan, kun muut näyttää poistuvan tuonne odotuspuolelle niin nopeasti. Katriina: minäkin tunnen/tiedän parikin äitiä, jotka ovat raskautuneet imetyksen aikana jo ennen kuukautisten alkua. Tee vaan lisää niitä testejä, jos oireet jatkuu - mistäs sen muuten tietää.

Mulla nyt kp 37/36-38, en viitsi kuitenkaan turhaan testailla, kun aika minimaaliset mahikset on raskautua näin vähällä ja väärään aikaan sattuneella "kylvämisellä."

Joku puhui, että mies on kuumeillut enemmän kakkosta ja esikoisen yritykseen on pitänyt maanitella. Meillä taas toisinpäin, esikoisen yritykseen mies suostui heti kun vähän vihjailin vauvoista. Itse sitten hannasin vielä vuoden verran, koska olin vasta 19, kun "sairastuin" vauvakuumeeseen. Kakkosta olisin halunnut alkaa yrittämään jo aiemmin, mutta tällä kertaa miestä piti vähän ylipuhua... Sitten ilmoitin, että enää on 3 pilleriliuskaa jäljellä ja enempää en aio ostaa. Mies huolehtikoon ehkäisystä jos haluaa. Siinä kolmen kuukauden aikana miehelläkin alkoi vauvakuume nousemaan, ja nyt on taas innokkaana mukana. Miten teillä muilla on mennyt nämä miesten suostuttelut?

Heips, meillä ei miestä ole tarvinu suostutella, mainitessani asiasta hän on mukana, ehkä meillä on samanmoiset ajatukset, tyttö kuitenkin jo 2,5v..
Niin, työskentelen sihteerinä mutta tämä määräaikainen työpaikka loppuu tässä kuussa, sen jälkeen mahdollisesti jatkaisin yrittäjänä..töissä kuitenkin oltava.
Mulla kp7. Tuohon raskaustesteihin..itse olen aina käyttänyt apteekin omaa..alussa viiva heikko koska hormoneita elimistössä vielä vähän..viikon päästä testitulos jo varmempi! kaikille keväisiä plussatuulia!!

Voi kun minäkin jo pääsisin tähän ketjuun mukaan! Haaveilen kovasti kakkosesta, meillä on 1 tyttö, täyttää toukokuussa 3 v. Huhtikuun lopulla menen ottamaan hormoonikierukan pois ja sitten alkaa yritys, jippiii! En vaan enää millään malttaisi odotella. Siihen asti varmasti taustailen, ehkä joskus jotakin kommentoinkin!

Kaikille paljon onnea yritykseen, perästä tullaan!

Voi pylly, käskekää mun olla ostamatta enää yhtään raskaustestiä ja uskomaan, että en ole raskaana. Tämä on joku ihmeellinen päähänpinttymä, joka on lähtenyt siitä, että väsyttää vaan ihan hirveesti. Ja nyt teen testiä toisen perään enkä malta odottaa edes seuraavaan päivään uuden testin tekemiseksi... ja negaahan ne näyttää, vaikka kuvittelenkin näkeväni punaista viivaa niissä. Oikeesti, en nyt ainakaan ennen ensi viikkoa tee enkä osta (koska ne ei mulla näemmä säily avaamatta) yhtään ainutta testiä ja jos "oireet" sitten vielä jatkuu, niin sitten uutta testiä. Mutta vasta sitten. Tai edes aamupissasta.

Tietäiskö joku sitten tähän kysymykseen vastauksen? Jos imetyksen aikana tulee ovulaatio, joka ei johda raskauteen, niin alkaako kuukautiset sitten? Vai voiko imetyksen aikana olla ovulaatioita, vaikkei sitten seuraisikaan kuukautisia? Vähän hakusessa tää biologia, mutta tämmöiseen kysymykseen en millään löydä vastausta, aiemmassa "ajatuksissa"-ketjussa minä itse olin se, joka aina löi faktoja peliin, mutta nyt oon ihan pihalla tästä omasta tilasta.

Mun mielestä jos on ovulaatio eli munasolu irronnu ni täytyy tulla menkat koska minnekäs muualle se ovuloidessa irronnut munasolu sitten kulkeutuis jos ei kohtaa siittiötä muuta kuin tulis vuotona sitten pois... Vähän on anatomia itelläkin jo ruosteessa joten korjatkaa jos puhun mielestänne ihan palturia.

Mies haluais kertoa siellä anopin 50-vee juhlissa lauantaina tästä meidän uudesta raskaudesta (mainitsinkohan jo aiemmassa viestissäni tästä...lahopää...) ja mä toppuuttelen että kattellaan nyt ihan rauhassa. Vatsassa tuntuu vihlasuja joita ei esikoisen aikana muistaakseni tuntunu ja pelkäänkin että pysyykö se asukki siellä matkassa...

Mä nyt roikun vielä hyvän tovin täällä varmaan teijän riesana ennen ku siirryn mihinkään odotus puolelle, en oo ees laskettua aikaa miettiny, Marraskuulle se kai osuu joten josko noi marrasmammat mut mukaansa huolii jos sinne asti pääsen.

Sanokaa jos menee mulla jutut tähän ketjuun sopimattomiksi niin ymmärrän sitten poistua vähin äänin :0)

Sini74, äkkiä se aika menee siihen kierukan poistoon ja pääsette tositoimiin, eli tervetuloa vaan!

Karvakuono, tervetuloa mukaan tuonne marrasmammojen joukkoon odotuspuolelle, huolitaan mukaan!=)
Mulla on myös ollut noita vihlaisuja ja repäisykipuja enemmän kuin esikoisen aikana.

Menin kysymään esikoiselta, että mitäs jos äitin masussa ois vauva? Neiti 2vee siinä rupes kiskomaan mun paitaa ylös, että katsotaan sitä! Vooi olla, että tulee ongelmia siinä suhteessa, kun pitää kertoa ettei sitä vauvaa niin vain näe. Siinä mielessä hyvä ettei neiti ymmärrä, niin ei mee kertoileen kaikille.=)

Plussatuulia!

Onnea karvakuono ja iiisssooo hali! Voi, että mä oon kyllä onnellinen teidän raskautuneiden puolesta. Mulla ovistikuttelut käynnissä. Vielä negaa näyttää...

Meillä tosiaan mies on ihan vauvakuumeissaan. Mä en niinkään, mut kyllä mulla sitä vauvamahaa ikävä on. Niin ja se pieni tuhiseva käärö, jonka saa palkkioks. Voih!
Mut täytyy vaan jaksaa odottaa, jos se tärppi tulis. Kunhan se ovis tulis ensin :)

ONNEA KARVAKUONO! Kyllähän haamutkin lasketaan ja eiköhän se pysy mukana.

Tuosta tulikin mieleen et ootteko miettinyt sitä et nyt kun jo on yksi lapsi ja saisi keskenmenon niin luuletteko että se tuntuisi vähemmän rankalta kuin jos teillä ei olisi vielä yhtään lasta? Jos sitä nyt edes voi verrata? Entä luuletteko että ootte enemmän vai vähemmän hermona kaikesta raskausaikana? Musta tuntuu et keskenmeno varmaan olisi rankkaa mutta olisi kuitenkin tuo yksi lapsi millä itseään voi lohduttaa. Ja jotenkin mä luulen et mä voisin ottaa uuden raskausajan rennommin mut oon kuullut niin monelta et seuraavilla raskauskerroilla hermoilee entistä enemmän...?! No, joo näitä täs aikana kuluksi välillä mietin..

Tiiättekö et kyl tää kuumeilu täs vaan pahenee kun lukee toisten raskautumisista ja innostuksesta raskautua!!! Eli kohta mäkin varmaan taas tikuttelen ihan hermona ja mietin tuntemuksiani..

Ai niin, sit oon kans miettiny et onkohan sitä helpompaa tulla raskaaksi jonkin tietyn ajan jälkeen synnytyksen jälkeen? Kun esim. sitä sanotaan et jos on ollu km. niin jos yrittää nopeasti uudelleen niin tulee helpommin raskaaksi kun kroppa vielä muistaa edellisen raskauden. Tai et kun kroppa ja hormonitasapaino on normalisoitunut et sit ois helpompaa? Tai et se on edelleen samanlaista arpapeliä kuin muulloinkin? Tajuskohan kukaan mun päähänpistoja taas....=)

Jos menis antaa poitsulle ruokaa..

En muuten oo ees viel laskenu mun kp:tä. Nyt en kyl ees tiiä mihin mun niitä pitäis vertailla kun on vast yhet kk. ollut...

Vilkku

Minä oon ainakin aatellut just noin, että keskenmeno ei ehkä tuntuis niin kauheelta, jos se tulis silloin kun on lapsia jo ennestään. Mutta sitä ei tosiaan ennaltakäsin osaa sanoa, miltä se sitten loppujen lopuksi tuntuisi enkä tosiaan sitä kenellekään toivo.

Hei, mä en ole tehnyt tänään ensimmäistäkään raskaustestiä =) Jippii. Oireet sen sijaan jatkuu. Milloinkohan tän väsymyksen kanssa pitää mennä lääkäriin jos vaan jatkuu ja negaa näyttää? Entä milloin oireet ylipäänsä voi alkaa ennen plussaamista...? Samoja kysymyksiä sitä näemmä pyörittelee päässä, vaikka takana on jo yksi raskaus.

Uskoisin kanssa että km ei olis ihan niin musertava asia nyt kun on jo esikoinen joka pitää arjessa kiinni, ei tavallaan ehdi niin jäädä murehtimaan. Ihan alkuraskauden km ei olis varmaan niin paha kuin sitten kun viikkoja on jo enemmän kasassa, päivä päivältä siitä masukista tulee läheisempi, mekin eilen jo nimiä suunniteltiin vaikka mä toppuuttelinkin vähän.

On joo ihan erilaisia vihlasuja mulla nyt kun esikosta ei tuntunu mitään, nyt nippailee koko ajan.

Misa82, aika hellyyttävä teidän typykkä kun rupes heti sun mahaa tutkimaan!

Käytiin tänään esikon kanssa fysioterapieassa, aika oli klo 12 ja aamupalan jälkeen poika päätti kääntyä! Selältä mahalleen ainakin sata kertaa niin että peppu vaan viuhu! Ihanaa! Fysioterapeutti kehui muutenkin kovasti 4viikossa tapahtunutta edistymistä ja sanoi että otetaan kontrolli aika kuukauden päähän mutta ainakaan nyt ei säännölliselle terapialle ole tarvetta! Kyllä on äidin mieli huojentunut, nyt se nukkuu päikkäreitä ja seläleen laitoin mut masullaan se jo siellä tuhisee! Ja sit poika hihittää itekin kun on kääntynyt ja äiti ja isi hihkuu siinä ja kehuu maasta taivaaseen. Peruuttaminen liukkaalla lattialla on nyt myös in joten ehkäpä se liikkuminen siitä pikku hiljaa alkaa.

Vilkku: Mulla lävi vähän samalla lailla et tjot-meininki vaihtu hyvin äkkiä oviksen metsästykseen, eli se kuume kasvo ainakin mulla tosi nopsaa. Tikuttelun ajattelin alottaa ens kuussa mut nyt ei toivottavasti tarviikkaan!

Jaa-a mitenköhän sitä selviää huomisista juhlista kun mä en juo alkoholia... Tai sit mä avaan sen yhden siideri tölkin ja oon juovinani sitä koko illan, tuskin kukaan nyt mitenkään urakalla kyttää mun juomisia.

Ollaan muuten mun parhaan ystävän kanssa raskaana nyt samaan aikaan. Se plussasi 2päivää ennen mua, aikas jännää!

Hyvää viikonloppua kaikille!

AURINKOISTA NAISTENPÄIVÄÄ ARVON LEIDIT!

Täällä yksi nainen on saanut jo ruusuja miehiltä (miesja poika) ja mikä parasta haamu viiva tuli ovistestiin. se on mulle jo onni, ku viime kuussa ei sitä ovisplussaa tullu ja muutenki huomasin kropastani itse etten ovuloinu. Nyt vaan täytyy oottaa, että viiva tummenee ja täytyy alkaa jo vauvan teko treenit, hih.

Km:sta ollu puhe. Mulla oli varhainen km ennen esikoista. Oli tosi rankka kokemus, ku sit seuraavan kerran raskauduin vasta kahden ja puolen vuoden päästä, jolloin siis tämä rakas pikku vesseli sai alkunsa. Nyt tuntuis, et ei se olis ehkä niin rankkaa, jos tulis km, mut nyt jotenki nyt tää vauvakuume on kovempi ku esikoiselta.

Nyt ei muuta ku sukset esille ja sivakoimaa. Täällä etelä-savossa on aivan ihana auringonpaiste ja n.10 astetta pakkasta. Siis mahtava sää!

OIKEIN HYVÄÄ NAISTEN PÄIVÄÄ!

Meillä ei miestä onneksi tarvinnut kakkosen tekoon suostutella oli hommassa heti mukana. Toisin oli esikoisen kanssa mistä käytiin kiivasta keskustelua kolmisen vuotta. Kakkosen alulle laittamisesta sanoi vielä, että tämä tehdään sitten tunteella. Ensimmäinen kun tuli hieman puun takaa. Ehkäisy oltiin yhteis ymmärryksessä jätetty pois, mutta nopeudellaan yllätti meidät. Raskauduin heti ekasta kierrosta.

Onnea Karvakuono plussasta!
Samoin Emma77 onnea yritykseen!!

Ja nyt takaisin miehen kainaloon...

Mulla on kolmella kaverilla tullut keskenmeno toisessa raskaudessa, ekan ja toisen lapsen välillä. Siksi olen paljon miettinyt keskenmenoa nyt toisen lapsen yrityksessä... Se on kyllä varmaan totta, että ainakaan ihan varhainen keskenmeno ei ehkä nyt tuntuisi niin pahalta, kuin ennen esikoista. Ei voi ainakaan jäädä siihen suruun vellomaan, kun on toinen lapsi, joka pitää arjessa kiinni.

Luulen, että oon ihan yhtä paljon/vähän hermona kaikesta uudessa raskaudessa, koska edellisestä on jo 3,5 vuotta :) Ehkä sitten valmiiseen tai siis syntyneeseen vauvaan osaa suhtautua rennommin, eikä niin hössötä kaikesta. Ainakin kaverit on sanoneet niin.

Hyvää naistenpäivä kaikille!

Kyllä mustakin tuntuu, että nyt kun on jo lapsi niin keskenmeno ei tuntunut niin pahalta. Ja kun tapahtui niin aikaisessa vaiheessa.

Meillä on taas saatu yritys kunnolla käyntiin. Ylihuomenna on kyllä vielä se ultra, mutta kun ei ole tullut kuin silloin tällöin tuhrua niin en usko että olisi mitään jäänyt.

Irkku on edelleen ripulissa. Käytiin lääkärissäkin perjantaina ja verikokeita otettiin, mutta mitään ei selvinnyt. Äh, menisi pian jo ohi.

Mulla haamua taas ovistikussa, jospa se huomiseks jo tummenis :) Silti tuossa miehen kanssa tuumattii, että alotellaan yritykset jo tänä iltana, jospa se tärppäis. Mies on kauheessa flunssassa, mut silti ei pistä vastaankaa.

Toivottavasti Jellybeanin tyttö parantuu pian.
Jaaha, mummo ja pappa pärähti paikalle ->

Vilkku: kiitos kauheasti terveisistä tuonne meidän ketjun puolelle! Tuntui kauhean hyvältä. Ja nyt mulla sumenee silmissä kun rupeaa melkein itkettämään kun ajattelen miten kivaa oikeastaan olikaan että muistit meitä pitkään pettyneitä. Plussaonnea sinulle, ja muillekin tutuille tänne puolelle!

Mulla alkoi nyt kolmas yrityskierto. Kovasti olisin jo toivonut ja luullut et tässä kierrossa olisi tärpännyt, mutta niin vaan täti kurvasti sisään.

Täytynee mennä herättämään tuo tuhisena poika päiväkotiin.

Testasin aamulla, kun on jo kp 41. Mutta ihan selkeä nega tuli. Ärsyttävää. Onko teillä muilla ollut kierrot samanmittaisia kuin aiemmin? Mulla oli esikoista yrittäessä kierrot 29-33, nyt on ollut hirveitä megakiertoja (36, 38 ja nyt tämä yksi vaan jatkuu ja jatkuu.)

Liisaleena, mulla on nyt tullut neljät menkat synnytyksen jälkeen ja yhdet on kanssa olut tosi pitkät 41kp. Edelliset tuli suht ajallaan kp31, mutta olivat toooosi kivuliaat. Mutta eiköhän ne siitä ajan kanssa tasotu.

Tosta keskenmenosta. Se voi olla, että jos heti menisi kesken niin se ei olisi niin kamalaa, mutta jos sitten myöhemmin niin olisi varmaan aivan kauheaa. Vaikeaa tietää kun ei ole kohdalle sattunut ja toivottavasti ei satukkaan.

Nyt täytyy mennä leipomaan...

heips.
onnittelut ensiinnäkin plussaajille ku en näköjään ole muistanut onnitella..
minulla alkoin menkat heti synnytyksen jälkeen ja ovat olleen pituudeltaa 27-35 että aika tasasesti mutta nytten viime aikoina on ollut aina 28 tai 29 :)

mutta tänään menossa 27/28 ja testejäkin olen tehnyt ja aconin liuskaan tuli testiajan aikana ihan himmeä väritön viiva mutt näkyi kuivuttua vähän tummempana. että nega uskoisin olevan. tissit on muuttunut kipeiksi ja semmoista pistelevää kipua ja arkuutta. menkka kipuja oli eilen illalla mutta neki otti ja hävis ainkin hetkeksi. onko närästyksestä kärsin vähän aikaa ruokailun jälkeen kans.. no huomenna uutta testiä nuiin katsotaan mitä näyttää..