Ajatuksissa kakkonen 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Liisaleena
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuutikki olikin jo löytänyt ketjumme odotuspuolelta eli "odotettavissa kakkonen" on avattu sinne.

+++++++++++++++++++ kaikille!

Niin ja se tärkein asia eli ONNEA Tuutikille!!!

Onnea Tuutikki!
Mulla eilen nega vaikka ehkä liian aikasin testailin.. Tai ainakin toivon niin. Ovis mul niin myöhään et luulen et vast ti-ke paikkeilla pitäis menkat alkaa tai plussata. Mut ollut vaan niiiiin paha olo, eilen lämpöö ja vessassa juoksen mielestäni enemmän kuin muuten. Mutta ehkä mul onkin vaan joku vatsatauti tulossa tai sit taas tää kroppa huijaa mua.. Oli kyl ihan selkee nega mut kattellaan nyt sit mitä tapahtuu.

Oltu siellä sun täällä koko pääsiäinen ja nyt viel anoppilaan syömään mut sit lukitsen meidän perheen tänne neljän seinän sisään enkää avaa ovea kellekään!!!
Vilkku kp.34

Tein aamulla testin... Se oli sellainen tarjoustalon testi ja siihen tuli melko haalea, mutta ihan selvä viiva... Tässä mietin, että menenkö hakemaan apteeksita clear blue-testin?

Vähän jännä tunne...

Onnea Tuutikki ja anskuli74!

Kylläpäs täällä ihmiset plussaa tiuhaan tahtiin:)Moni kerkiää vaan käymään kääntymässä täällä. Mutta mukavaahan se vaan on:)

Pääsiäinen tuli ja meni ja kaikkea hyvää on tullut mussutettua. Ja maha rupeaa pömpöttämään ihan vaan herkuista..
Viikon päästä pitäis alkaa menkat. Minkään näköisiä "oireita" ei ole suuntaan tai toiseen. Ja luulenkin, että se täti sieltä kyllä tulee.

Nyt menen hetkeksi aikaa nauttimaan omasta ajsta kun toi esikoinen nukkuu ulkona päikkäreitä. Palaillaan...

Onneksi olkoon plussanneille!

Mullakin tuli pääsiäisenä syötyä ihan liikaa, uhkasin miehelle olla viikon syömättä :) Esikoinenkin sai mummulakierroksella niin monta suklaamunaa, ettei "oikea" ruoka oikein maistunut koko viikonloppuna. Mutta nyt on taas paluu arkeen, loput karkit ja suklaat laitettiin kaappiin odottamaan karkkipäivää.

En siirry nyt vielä teidän kanssanne tuonne odotuspuolelle koska menkat alkoi tänään=(
Mut ei tässä mitään hätää. Oishan se ollu kiva mutta ihan hyvillä mielin ollaan kun ei oo yhtikäs mitään kipuja niinkuin ennen esikoista! Sit jos alkaa taas odotuttaa sen 1/2 vuotta niin voi jo alkaa kismittää. Ja nyt on jo ovistikutkin hankittu kun tuo kierto näyttää siis heittelevän. Eli ei todellakaan mitään tjottailua! =D

En siirry nyt vielä teidän kanssanne tuonne odotuspuolelle koska menkat alkoi tänään=(
Mut ei tässä mitään hätää. Oishan se ollu kiva mutta ihan hyvillä mielin ollaan kun ei oo yhtikäs mitään kipuja niinkuin ennen esikoista! Sit jos alkaa taas odotuttaa sen 1/2 vuotta niin voi jo alkaa kismittää. Ja nyt on jo ovistikutkin hankittu kun tuo kierto näyttää siis heittelevän. Eli ei todellakaan mitään tjottailua! =D

Tervehdys, täällä kp 26/28-30 eli jännät päivät..tosin alamahaa jomottaa siihen malliin että varmaan alkavat kohta. En siis usko olevani raskaana.
Töissä olen ja tyttö meni mummulaan täksi päiväksi. Miten te muut, onko teillä jäänyt raskauskiloja? Meikäläisellä kaikki jäljellä eli n.20kg..mitähän ne neuvolassa taas sanovat jos joskus raskaudun. Ei vain ole ollut sinniä ottaa ylimääräisiä pois.
Nyt kun ei tarvi vieraitten miesten takia lenkkeillä:)

Raskauskiloista; minä painoin jälkitarkastuksessa suunnilleen saman verran kuin eka neuvolassa. Mutta sitten sain kyllä niitä kiloja takaisin, imetyksestä jäi vissiin päälle hyvä ruokahalu ja jatkuva syöminen :) Tuossa vuosi sitten pudotin 6 kiloa pois niitä "kotiäitikiloja," mutta nyt ne meinaa hiipiä takaisin. Mulle näyttää olevan luontaista tuollainen pieni vaihtelu, talvella painan enemmän ja kesällä vähän vähemmän. Ärsyttää kyllä moinen talvi-ihran kerääminen.

Oon yrittänyt vähän taas keventää ruokavaliota, mutta pääsiäinen vähän hidasti taas suunnitelmia. Mies sanoi kyllä, että mitä minä turhaan alan herkkuja vähentämään, jos kohta oon taas raskaana. Mutta ihan yhtä vaikeetahan on sitten vauvan jälkeenkin yrittää saada niitä kiloja pois.

Vilkulle pahoittelut tädin tulosta. Mistä ostit ovistikut?

Oon kyl Liisaleenan miehen kanssa periaatteessa samoilla linjoilla et miksi niistä kiloista nyt murehtia jos taas kohta maha kasvaa mut ärsyttää vaan oma ulkomuoto. Mullakin lähti nopeesti lähes kaikki raskauskilot mut mullakin tuo imetyksen aikainen ruokahalu jäi päälle.. Nyt ehkä 5-6 kg enemmän kuin ennen ekaa raskautta.

Liisaleena, ostin ovis-testit + muutaman raskaustestin mammaksi.fi:stä. Ostin niitä jo esikoista yrittäessämme ja mulla toimivat hyvin.

Täällä kp.2 tai miten sen nyt laskee kun oikeestaan vaan tuhrua taas tulee. Eiks sitä pitäiski laskee menkkojen alkavaks vast kun kunnon vuoto alkaa? Mut EI YHTÄÄN mitään kipuja!!!!! JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE=)

Täällä on keskustelu käynyt vilkaana ja plussiakin tullut. Onnea teille! Itse olen ollut nettipimennossa jo pidempään, joten kirjoittelu on jäänyt. Mutta nyt taas netti pelittää, onneksi.

Mulla onkin nyt jännät paikat, kun laskeskelin menkkojen olevan parhaimmillaan jo kaksi päivää myöhässä (tai sitten pahimmillaan ne alkavat vasta 2 päivän päästä). Kierto on nyt vaihdellut 30-34 päivässä ja nyt siis kp 32. Testiä en ole uskaltanut tehdä vielä.

Raskauskiloista mulle on jäänyt 2-3. Tai oikeastaan nekin on imetyksen jälkeisiä kiloja. Ennen raskauta olin suht timmissä kunnossa, mutta nyt vyötäröllä roikkuu rasvainen makkara. Se on hieman ärsyttävää.

Moi, viikonloppu alkamassa, kp 28 menossa, että varmaan viikon sisällä ratkeaa onko mahassa elämää vai ei, tunnot on menkkamaiset..
Tänään puhuttiin työkavereiden kanssa tästä naisen ja äidin roolista..että joka asiasta potee huonoa omatuntoa. Naiset yleensäkkin huolehtivat perheen ja kodin, vieläkin, tosin asenteet ja tavat on hieman parantuneet. mutta yleisesti se nainen on huono äiti jossei joka asiaa huolehdi!
Näinhän se taitaa meillä ainakin loppujen lopuksi, minulla on suurin vastuu..luonnollisesti kun mies tekee pitkiä päiviä ja tulee usein vasta myöhään kotiin. Näihin ajatuksiin lähden viikonlopun viettoon. Kaikille plussaonnea!

Minäkin oon miettinyt tuota, että kyllä sitä saa potea huonoa omatuntoa vaikka ja mistä. Teit mitä tahansa, niin aina se on jonkin mielestä väärin... Pitäisi hoitaa lapset kotona ja yhtä aikaa tehdä uraa, pitäisi tehdä ruuat alusta loppuun itse, siivota ja pyykätä, askarrella/laulaa/leikkiä lapsen kanssa, tehdä sille sisarus (mutta ei liian pian eikä liian myöhään). Pitäisi viettää omaa aikaa, parisuhdeaikaa ja lapsen kanssa aikaa, unohtamatta tietenkään työaikaa. Nämä on ilmeisesti niitä naisen elämän ruuhkavuosia :)

Meillä mies tekee yleensä ruuan ja leipoo, ja sitten mulle tulee huono omatunto, kun en itse jaksa. Vaikka onhan mullakin ne omat kotihommani, joita yleensä teen... On se vaikeeta.

Menkat loppusuoralla. Yks päivä taas kauheeta särkyä mut toivottavasti se jäis tulevaisuudessa siihen. Alkaa kyllä vauvakuume olee ihan todellista, oiskohan tuon kevätsään aikaansaannosta.. No, rennosti YRITETÄÄN ottaa.

Kyssäri: koska ootte aloittaneet harjoitella pottailua esikoisenne kanssa? Miten? Millä menestyksellä? Pojalla ainakin kakan suhteen aika säännöllinen vatsa joten vois ehkä alkaa tutustumaan..?!

Pottailu aloitettiin 4 kuukauden ikäisenä ja vatsa toimii tosi säännöllisesti. Sen jälkeen alle 10 kertaa kakannut housuihin ( pian 10 kk ikäinen) Nykyään ei kakkavahinkoja käy ja usein pissakin tulee vaippaan... Kannattaa kokeilla...

Onpas täällä hiljasta :)

Pottagallup: potta ostettiin kun tyttö oli alle vuoden vanha, mutta se toimi lähinnä lelukorina ja hupaisana tuolina - pissoja tai kakkoja sinne ei tullut. Sitten kerran keväällä (tyttö oli silloin puolitoista vuotta) huomattiin, että tyttö osaa pidättää pissaa. Neiti oli siis ilman vaippaa, ja kävi hakemassa itselle vaipan ja tahtoi sen päälle, että pääsis pissaamaan. Silloin otettiin potta tosissaan käyttöön, ja aika pian tyttö oppikin päiväkuivaksi. Käytettiin lahjuksia opettelussa, pissasta tai kakasta pottaan sai tarran vihkoon :) Yövaippa taisi jäädä pois joskus 2-vuotiaana.

Hei taas!

Täälläkin ollaan hieman netti pimennossa ja jatkossa on sama juttu, mutta yritän käydä aina kun siihen on mahdollisuus.

Täällä on nyt menossa kp4. Arvasin, että täti on tulossa. Eka päivä oli taas ihan tuskaa. Ala selkää, ala vatsaa ja reisien sisäosaa särki. Hikoilin kanssa aivan hirveästi. Mutta tää nyt oli sitä samaa kun ennen ekaa raskauttakin. Kierto on asettunut onneksi nyt siihen kp30.

Potta galluppiin vastaan ma, että meillä alotettiin 9kk. Ja hyvin menee. Tekee yleensä aina jotain pottaan. Laitan pojan aina kun on syönyt tai herännyt potalle. kannatta aloittaa heti kun siltä tuntuu.

Hyvää ja lämmintä kevättä kaikille ja paljon plussia. Toivottavasti pääsen tänne kirjoittamaan kuulumisia pian:)

Täällä kp.12 ja kai pitäis alkaa tikuttelee. Tai oikeastaan piti jo etten vaan missaa ovista mut ei vaan enää taho muistaa koko tikuttelua! Eli vaikka kuumeilua on ilmassa niin eipä tässä stressiä oteta. Paitsi sit kun kierto lähestyy loppuaan=) Eli pupuilut alkakoon!

Meidän pottailusta ei kyl näytä ainakaan vielä olla mitään hyötyä saati järkeä..?! Poika ehtii aina alkaa kakka-ponnistamaan ennen kuin muistan koko potan ja sit tuleekin kiire laittaa sitä potalle jolloin kakka on joko jo tullut vaippaan tai sit se menee ohi siinä vaatteiden riisunnan aikana. No, eipä tuostakaan stressiä oteta. Harjoitellaan kun äiti muistaa. (Hmmm, mikä ihme muistinmenetyskausi mulla taas on!!)

Masentava ilma..

Mulla menossa kp 32/28, mutta raskaustestin mukaan en ole raskaana, joten täytynee vaan odotella tätiä kylään. Olin tässä kierrossa muutaman päivä flunssassa ja päivän vatsataudissa, joten kierron venähtäminen johtunee siitä. Toivottavasti menkat nyt alkaisivat pian niin pääsisi taas tositoimiin.