Ajatuksista asiaa 0908

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Baltsu*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pikainen huomenta!

Vinkku nukkui laatikossa pari kuukautta. Siitä siirrettiin pinnikseen. Syötän Vinkun makuulla ja usein simahdan itse enkä jaksa heti nostaa pojua sänkyynsä. Mutta oma unenlaatuni on parempaa, kun ei nukuta koko yötä vierekkäin.

Vinkku kääntyi juuri mahaltaan selälleen! :)

Viime yönä syöttöväli tiheni taas. Toivottavasti iltavelliannoksen kasvaessa yöt helpottuvat. Viime yönä taidettiin syödä 1,5h välein...

JB:n tukkaraporttia odotellessa!

Se kampaajakäynti oli todellinen pettymys! Kun yritin, et leikataan lyhyeksi niin se vaan et "ei me tätä leikata kun oot niin kauan kasvattanut ja hyvässä kunnossahan tämä on". Sitten kun sanoin että haluan värjätä, tai raidat ainakin niin siihenkin vaan että ei nyt ruveta värjäämään. Tuli ihan sellainen olo, että se vaan halusi mut mahdollisimman pian ulos sieltä. Eli nyt on vaan sitten vähän lyhennelty sieltä täältä ja ihan samalta näyttää kuin ennenkin. Olisi sittenkin pitänyt lähteä kaupunkiin kampaajalle.

Kun musta tuntuu, että mahan muoto on muuttunut. Niin kuin se olisi valahtanut alaspäin. Saattaa kyllä olla ihan vaan näköharha, tai kun haluan nähdä jotain edistystä niin sitten kuvittelen ties mitä. Kun ajattelin, että jos se laskeutuminen tuntuisi jotenkin niin tietäisi etten näe harhoja.

Ihanaa kun Vinkku kääntyi! Älytöntä, kun tuntuu että vastahan se syntyi ja nyt jo kääntyilee.

Taidan pukata tuon 180-leveän sängyn seinää vasten ja otan vauvelin kopassa viereen, kun mahtuuhan siihen sänkyyn. Irkkukin nukkui vieressä pari kuukautta ja sitten vasta siirsin pinnikseen, niin onnistuu kai se tämänkin kohdalla.

ei oo totta JB, kenellä kävit kampaajalla?! tai siis oliko joku tuttu kun kerran ei edes sitten värjänny?! :P
Höh..

Mitä, vinkku jo kääntyilee?! hienoa! kääntyykö vielä selältä mahalleen?!
täällä käännyttiin vahingossa tosin (ei varmaan muista vielä noin pienestä miten tehdään) varmaan 7viikkosena, ekan kerran.. mutta sitten seuraavan kerran eilen (2 1/2kk)... enkä siitäkään ole varma et jokohan sekin oli vahinko vielä...

taitaa olla JB lähellä synnytystä jos mahakin jo laskeutui ;) hienoa että oot jo noilla viikoilla! mut toisaalta, voihan se maha olla laskeutuneenakin jokusen aikaa ennen ku alkaa tositoimet... vai voiko?!

neiti on nukkunut toiset unet pihalla tänään ja hyvin onkin nukkunut... Baltsu nukutatteko te vinkkua ulos?! entä angsteri, ootko saanu nukia totuttautumaa ulos?!

Iltapäivää mammornat! Tarjoaisin iltapv kahvit, jos olisitte täällä ;) !

Jes, Vinkkuli kääntyi!!! On se ihana seurata noiden naperoiden kehitystä! Nuki aloitti selältä mahalleen kääntyilyn kaksi kuukautisena, mutta se on normaalia aikaisemmin. Saa nähdä miten sitten puheen kanssa käy, kun useinhan on kai niin, että jos alkaa liikumaan varhain, niin sitten kielellinen kehitys ei tule yhtä nopeaa.

Voi harmi mikä kampaaja JB sulle osui!! Tosi outoa -kai se kuitenkin ajatteli, että jos teet jotain dramaattista, niin kadut. Se ei kyllä olisi mun mielestä hänen asiansa ajatella sun puolesta. Uskaltaisitko itse laittaa kotona raitoja?

Miiu, en ole koittanut nukuttaa Nukia ulkona yhtään. Pari hassua kertaa olen jättänyt hänet vaunuihin lenkin jälkeen, mut ei se siellä ole kauaa viihtynyt. Kun vauhti loppuu, niin `bling´Nuudelin silmät avautuu.

Tänään taas ollut rankahko päivä. Nuki ei ole suostunut nukkumaan päiväunia...

Se kampaaja on sellainen, jonka oon tuntenut pikkuisesta saakka. Oon käynyt sillä leikkauttamassa hiukseni aina kun oon täällä kotipaikkakunnalla, eli sen jälkeen kun tänne takaisin muutettiin niin vain tuolla kampaajalla oon käynyt.

Mullakin on se käsitys, että vauva voi laskeutua viikoja ennen syntymää. Että ei se tarkoita vielä mitään, enkä kyllä ole edes varma et onko laskeutunut vai näenkö vain omiani.

Ootko Angsteri kokeillut kantoliinaa, että nukkuisiko siinä? Meillä se pelasti ensimmäiset kuukaudet ja sitten vasta alkoi nukkumaan kunnon päikkäreitä vaunuissa.

Hurjaa vauhtia nuo teidän lapsukaiset oppineet kääntyilemään, eihän ne kohta ole vauvoja ollenkaan!

Voi kurjuus tuota Jellyn kampaajaa! Harkitsepa vaihtoa, oli tuttu tai ei. Ja kun uusi kampaaja tekee uuden frsessin lookin, mene ikkunan taakse patsastelemaan! ;)

Toivottavasti Mi-iulla on hyviä uutisia pikkuisen suhteen.

Nukkelihan on oikea sporttivartti! :D Miten liikkuu lattialla? Tuo kääntyily on tapahtunut hurjan aikaisin. Vinkku kääntyi selältä mahalleen 3kk iässä ja nyt sitten 3,5kk kohdalla mahaltaan selälleen. Yritämme pitää poikaa mahdollisimman paljon lattialla leikkimässä.

Vinkku nukkuu usein päikkäreitä parvekkeella itkuhälyttimen kanssa. Lisäksi yhdet unet ollaan yleensä lenkillä. Pitkät unet ovat viime päivinä olleet pätkissä, välillä syödään.

JB:lle onnea hienoista viikoista, niin se aika menee, että teidän vauva alkaa olla valmis maailmaan! Lupautuiko äitisi hoitamaan Irkkua?

Viikonloppu! :D

Huomenta kauhujen yöstä...näin painajaisia, että meillä sisällä oli todella nopea liikkeinen kyykäärme ja se onnistui puremaan mua ja lisäksi lähti seuraamaan mua. Ja mähän olin tietenkin vauva sylissä, joten voitte kuvitella millaisen paniikin mä siitä unessa kehitin. Nuki herätti kaksi kertaa, mutta toinen niistä kerroista oli sellainen hänen ihana virkeänä olo, jolloin valvotiin varmaan tunti putkeen ja hän potki peittoaan iloisena pois päältään. Myös lisääntyvää kitinää on havaittavissa, arg!!!

Ja sitten yksi juttu mistä mietin pitkään, että kerronko teille vai odotanko havaintoni toistumista... Nuki oppi eilen nostamaan pyllyään ja tekee jaloillaan jo ihan selvää ryömimisliikettä, kädet ei ihan vielä toimi niin, että pääsisi eteenpäin. MUTTA eilen nukkumaan mennessä, kun se taas aloitti ryömimisyrityksensä, niin se tosiaan liikkui puoli metriä tosi lujaa. Mä jouduin oikeasti hieromaan silmiäni. Mä en itse usko tätä todeksi ja tuskin onkaan (varmaan joku häiriö silmiss tai kuulassa ;) ), mutta jos tämä toistuu niin sitten tulen infoamaan ja tätä voidaan pitää faktana. Mä saan varmaan hullun paperit neuvolassa, jos tällaista menen puhumaan... No, katsotaan toistuuko ryömiminen. Kai sillä oli jotkut "hullun voimat", kun se kiukutteli samalla ja patja oli alaviistoon kallellaan, koska mä istuin toisella laidalla patjaa, mutta kyseessä ei ollut Nukin valuminen, vaan siis perse (anteeksi tarkoitan tietenkin pylly...) pystyssä ja kädet ja jalat liikkuen eteni. Siis tänhän ei pitäisi olla mahdollista...ja näin mä sitten painajaista ylikehittyneestä ja tosi ärtyisästä nuoresta tytöstä....
Baltsu, me ei olla edes paljoa pidetty mahallaan, vaan hänellä itsellään on ollut tarve kääntyä ja näköjään liikkuakin. Mahallaan ollessaan Nuki koittaa tosiaan päästä eteenpäin repien peitosta, patjasta, matosta, ym. Ja ne jalat toimii jo oikein, kädet tulee vielä jäljessä. Mutta mahalta selälleen Nuki ei vielä pääse kääntymään, vain toistepäin.

JB, kyllä munkin tietojen mukaan vauva voi laskeutua hyvissä ajoin eli et välttämättä näe omiasi. Tässä ketjussa taitaa olla joku muu omiensa näkijä kuin sinä...minä (viitaten tuohon edelliseen tekstiin). Monilla kuulemma näkyy laskeutuminen juuri mahan laskeutumisena.
Ollaan me käytetty kantoreppua ja siihen Nuki nukahtaa heti, mutta sekin alkaa jo aikalailla painamaan, joten ei aina viitsisi/jaksaisi siihen turvautua.

Muuten Baltsu,oletko huomannut onko Vinkkusen imeminen jotenkin nyt muuttunut ja nyt tarkoitan imemisotetta tai sitä miltä susta tuntuu. Mulla on nimittäin tullut nännit aremmiksi ja imettäminenkin tuntuu nyt enemmän ja nyt tule mieleen ettei kai tolle yhdelle ole jo hampaitakin tulossa...

Nyt täytyy mennä aamupalalle tuulettumaan....

Vielä vauhkoan siitä liinasta, mut siinä oikeasti kantelin Irkkua ensimmäiset kuukaudet joka päivä ja koko päivän kun ei muualla suostunut olemaan. Käytin kietaisuristikakkosta, eli paino jakautui mukavasti sekä hartioille että lantiolle, joten ei tuntunut ollenkaan raskaalta. Liinan kun vielä veti hartioille levälleen, niin ei edes hartioilla kummemmin tuntunut paino. Syöttöajoiksi vaan otin sen pois liinasta ja silloin myös kuivitin, joten se oikeasti oli liinassa aamusta iltaan. Irkku oli tosi vanha, ennenkuin alkoi viihtymään lattialla ja liikkumaan. Sittenkin vielä päiväunet nukkui liinassa, kun ei tosiaan muualla niitä muka pystynyt nukkumaan.

Nuki on kyllä jo melkoinen menijä! Siis ihanhan tuo on jo ryömintää. Eikä se huvikseen itseään hetkuttele, vaan ihan sillä on jo tarkoitus päästä eteen päin. Sähän voit testata sitä, että laitat parinkymmenen sentin päähän sen nenästä jotain todella mielenkiintoista ja sit katsot että yrittääkö lähteä liikkeelle.

Tänään on Irkun sairaalasta pääsyn vuosipäivä. Voi meidän pikkuista.

Jellybean 37+1 ja Irkku 1v 1,5kk

Mukava vuosipäivä teillä JB tänään!! Tuntuu varmaan upealta ja muistoja tietysti liittyy asiaan! Ja nyt sulla on jo mahassa toinen pieni tyttö, joka on valmis syntymään! Voi että!

Täytyy kokeilla sitä kantoliinaa. Mulla nimittäin on sellainenkin, kun se tuli Vauva-lehden kaupanpäälle. Jospa se sitten olisi ergonomisempi.

Mitäköhän mä heiluttelisin Nukin nenän alla, että saisin testattua? Voisi varmaan kokeilla jotain värikästä lelua, mitä se ei ole ennen nähnyt tai hei, nyt tuli mieleen, että voisi palloa vierittää vähän matkan päässä siitä. Tai sitten mun idea on tuhoon tuomittu ja se vain keskittyy katsomaan pallon liikettä eikä edes yritä liikahtaa mihinkään.

Mitäs teillä on vkl suunnitelmissa? Me mennään tänään miehen kanssa kaksin Helsinkiin. Nuki jää mummin hyvään huomaan. Tullaan sitten alkuillasta pois. Sunnuntaina on sitten taas yksi kyläreissu tiedossa.

Heh, kyllä se herättyäänkin hyvin pienen matkan ryömi! Tosin otteet oli paljon kevyemmät kuin illalla. Silloin oli pylly tomerasti pystyssä ja kova hinku eteenpäin, nyt kaikki oli lievempää. En kyllä usko että kunnon ryömimiseen menee enää kauaa.

Voi Nukkelia! Pian olette pulassa liikkuvaisen tytön kanssa! Vinkkukin haluaa eteenpäin, mutta toistaiseksi tuloksena on vain muutamia senttejä. Eilen hoksasi vähän kohottaa pyllyä ylöspäin. Suosikkipuuha on mahallaan kirjan "lueskelu", pitääkin laittaa kuvia tässä ehtiessäni. Niin, ja musiikin tahtiin valssaaminen kirvoittaa takuuvarmat naurut!

Meidän olisi tarkoitus huomenna lähteä reissuun, olisi yhdet juhlatkin taas tiedossa. Angstiksen ja miehen irtiotto kuulostaa kadehdittavalle! Toivottavasti on hauskaa!

Irkusta tosiaan tulee isosisko ihan pian! :)

Voi ihanaa, tyypit kääntyilee ja ryömii! Mieletöntä! Hassu olo, kun te olette jo ihan pro-äitejä ja mä en edes tajua että meille on tulossa vauva, ja hetken päästä meidän lapset menee samana vuonna kouluun.

Jellybeanille onnittelut Irkkuliinin kotiintulon vuosipäivästä!!!

Mä opin aikaisin liikkumaan, mutta puhumisessa kesti toivottaman kauan, ekat sanat oli "itse" ja "pois", joita äiti häpesi, käytin vain noita kahta sanaa tosi pitkään ja neuvolassa pudisteltiin päitä. Olin myös ikuisuuden kalju. Neuvolassa käskettiin äitiäni harjaamaan mun kaljua päätä päivittäin että tukka tajuaisi alkaa kasvamaan.

Baltsulle ja Angsterille ihanaa laatuaikaa! Nauttikaa!!!

Ruusunen, menes nyt "pienelle" lenkille, että pääset synnyttämään!! Olethan sä jo halkojen siirtelyä koittanut, mutta mäkin ajoin nurmikon kahta päivää ennen synnytystä ja sitten ajeltiin mukulakiviä pitkin ja edestakaisin -sitä on kyllä tullut muisteltua huumorilla -silloin se oli totista totta! Voit vaikka hokea mukulatellä, että itse ja pois (itse synnytät -miehelle tiedoksi ja vauva pois mahasta) ;). Muuten, mä ja mun mieskin oltiin pitkään klanipäitä. Saa nähdä miten Nuccyn käy. Niin ja nyt on tehty luukkuun tilaa sun kuville!

Hesan reissu meni mukavasti, mutta ei sitä samallalailla pysty nauttimaan kuin ennen. Soitin mummille ja Nukihan siellä huusi hysteerisesti, siihen loppui se kokonaisvaltainen rentoutuminen. Ei mua Nuki huolestuttanut (totta kai mummi osaa hänet hoitaa), ennenminkin mua huolestutti mummin jaksaminen. Ainakin nyt ymmärtää, että kyllä ne vauvat työtä teettää. Aika kiire reissu oli muutenkin. Aika meni nopeasti + matkat. Oli kuitenkin ihan mukavaa ja päästinpähän kaksin syömään.

Baltsulta piti vielä kysyä, että nauraako Vinkku jo ääneen? Meillä ollaan toistaiseksi vielä hymyilyasteella.

Mukavaa reissua Ballerinalle ja kaikille rentouttavaa lauantaita!

Täällä pakkaillaan, vauvauinnin jälkeen startti. :) Juhlissa on varmasti innokkaita hoitajia Vinkulle, joten mekin saamme hengähtää. Mummolareissu samalla.

Vinkku hohottelee ääneen, aika hassun kuulosta. Hengitys kulkee ees taas ja naurukin välillä "sisäänpäin". Juttua tulee muutenkin kovasti, tänään tarinointi alkoi klo 6...

Niin vielä tuo imujuttu: todellakin otteet ovat kovemmat! Häy-tunnelmia täälläkin. Onneksi raivarit ovat ohi, niiden ansiosta nautin imetyksestäkin paljon enemmän. Jotenkin helpottavaa, kun rinta kelpaa taas.

Palaan langoille maanantaina, pus!
Angstikselle hatunnosto kuitenkin Nukin hoitoon jättämisestä. Rentoutuminen onkin vaikeampi juttu...

nostelen teitä vähän..

mä opin alle vuoden ikäisenä puhumaan ja kävelemään (tai siis puhumaan mutta sanoin jo sanoja, tuskin sentään lauseita vielä muodostin..) mutta mulla onkin sisarus niin eikös silloin toinen lapsi opi aina helpommin kun on joku josta katsoa mallia?

jotenkin epätodelista ajatella että kohta meilläkin on vauva..siis niinkuin Rosis sanoi niin te olette jo nini ammattilaisia ja itsestä tuntuu tosi kaukaiselta että olisi samassa tilanteessa ja osaisi noin paljon.

Hienoa, että Vigguliinisen rr:t on ohi! Ne on kyllä rasittavia ja mulla ainakin toi jopa kyyneleenkin kerran silmään. Kurjaa, kun toinen huutaa pääpunaisena ja nälkäisenä, mutta ei suostu imemään. Meilläkään ei ole niitä nyt vähään aikaan ollut.

Sade, kyllä nuorempi yleensä kehittyy nopeammin kuin esikoinen, juuri tuon oppimisen/imitoimisen takia.
Jes, kohta me saadaan melkein kaikki odotus-puolelta tänne ja toivottavasti Neilikka saa pian seuraa lapsettomuus puolelta!

Vkl alkaa taas olla ohi ja mieskin menee tänään jo töihin. Täytyy koittaa jos saisi ensi viikolla tehtyä vähän pihahommia. Nyt sikarille ;)

Mukavaa illan jatkoa!

Kotona taas! :) Kyllä teki hyvää pieni maiseman vaihto ja juhlinta, vaikka automatkan Vinkun kanssa ovatkin tuskaa. Mikä ihme siinä kaukalossa on, kun muuten niin helppo vauva parkuu minkä keuhkoista irti saa?!

Rintaraivarit ottivat todellakin koville. Sitä tunsi itsensä ihan surkeaksi, kun ei "kelpaa" vauvalleen. Varmaan senkin takia minulle tuo vellin aloitus tuntuu vaikealle, nytkin olemme yrittäneet taas ilman -ja yösyöpöttely on jatkunut. Jotenkin on niin vaikea päästää irti tuosta 6kk täysimetyshaaveesta. Höpöhöpöä, tiedetään, mutta kiinteiden aloitus tuntuu silti haikealle...

JB:llä on ollut jo lähtö lähellä! Onko enää tuntemuksia? Minullekin pamahti "vauvakuume", kävimme katsomassa pari viikkoista nyyttiä ja se oli niin pikkuruinen ja suloinen! Katselin Vinkustakin kuvia sairaala-ajalta ja uskomattomalta tuntuu, miten paljon poika on muuttunut!

Kiitos Rosalle komeasta masukuvasta! Joko varpaankynnet on huollettu synnytystä varten? ;)

Nuo iltaiset ja öiset supistukset alkavat olla jo riesa, kun niitten takia ei pysty nukahtamaan. Toisaalta ei uskalla nukahtamislääkettäkään ottaa, että jos just sillä kertaa onkin tosi kyseessä. Oon kyllä valmis lähtöön, kun sairaalakassi on pakattu ja naposteltavat ostettu. Vauvallekin on jo kotiintulokamppeet kassissa valmiina.

Ootko Baltsu kokeillut laittaa kaukalon kahvaan roikkumaan jotain katsottavaa? Lelu tai mobile. Jos Vinkulla on vaan tylsää. Tai sitten voikohan vauvoillakin olla matkapahoinvointia.

Kiva, että Baltsunkin vkl meni hyvin! Mä luulen kanssa, että joku lelu voisi helpottaa Vinkun autossa matkustamista, mutta varmaan olette kokeilleetkin. Toinen mikä mulla tuli mieleen, niin kaukalossahan vauva on ns. kahlittuna, niin sekin saattaa ahdistaa, kun ei pääse kunnolla liikkumaan.
Mulla on ihan samat fiilikset noiden kiinteiden aloittamisen kanssa. Ensi viikolla on 4kk neuvola, saa nähdä mitä sitten sanovat painosta. Yöllä imetän nyt parin-kolmen tunnin välein ja ihan kivuttomalta on tuntunut, koska Nuki on aamu-uninen ja me nukutaan usein kello 10:00 asti.

Eilen käytiin taas lätkimässä sulkaa ja Nuki oli vähän yli tunnin mammalla (mun äiti) hoidossa. Keskiviikkona tehdään pihatöitä ja Nuki menee muutamaksi tunniksi mummille hoitoon. On kyllä ihanaa, mutta tuo mamma on hieman hankala. Hän on sitä ikäpolvea, jonka mielestä vauvojen takia elämän täytyy ns. loppua, eikä mihinkään saisi mennä. Hoitoon jättäminen sulkapallon takia on hänen mielestään ihan myrkkyä ja turhaa. Hän hoitaa mielellään, mutta vain, jos on tarpeellinen meno. Onneksi hän on mun äiti, joten pystyn sanomaan hänelle vastaan ja mähän sanon, heh..
Mummi taas on ilmoittanut haluavansa hoitaa kerran viikossa ja sehän sopii meille hyvin ;) . Joko Baltsu ja Miiu on saanut hengähdyshetken kahden miehensä kanssa?

Jellyn synnytys on tosiaan lähellä!! Onko sulla tuntemuksia/toiveita minä päivänä vauva voisi tulla? Ihan sillä kysyn, kun mähän välttelin sitä 13perjantaita....onneksi Nuudeli syntyi vasta seuraavana päivänä :) Rosahan veikkailee itselleen vaakaa ja eikös nyt jo olla vaa-an puolella?!

Vois vauva tulla tuossa torstain jälkeen niin mieskin varmuudella pääsisi synnytykseen mukaan. Kun sillä tuli pakollinen työhomma, joka kestää torstaille saakka. Jos vaan musta olisi kiinni niin voisi tulla vaikka heti, oon laittanut kaiken valmiiksi ja luulen olevani valmis muutenkin.

Heh, meillä kihlajaispäivä on 13. perjantai ja hääpäiväksi se on sovitty myös. Kuukausi ja vuosi ovat vaan vielä auki. ;)

Kiva kun Angsterilla on innokkaita hoitajia Nukille, kyllä se tekee hyvää päästä välillä miehen kanssa kahdestaan menemään. Ja ihan erilailla saa hommia hoidettua jos joku sen aikaa katsoo vauvaa. Meillä äiti yhtäkkiä käänsi kelkkansa totaalisesti ja ilmoitti, että voi hoitaa Irkkua sitten synnytyksen ja sairaalassaolon ajan. Olin pudota tuolilta. No hyvä vaan niin ei tartte miettiä muita järjestelyjä.

Kiva juttu, että Irkun hoito järjestyy ja mies pääsee tueksi synnytykseen. :)

Meillä ei miehen kanssa ole kahdenkeskisiä hetkiä luvassa. :/ Ehkä kiinteiden myötä voisi Vinkun jättää kavereillekin, mummolat kun ovat niin kaukana... Kieltämättä olen Angstikselle kateellinen hoitopaikoista.

Leluja ja viihdykettä on kokeiltu autoon, ei auta kuin hetkeksi. Luulen, että kyse on paikallaan olosta, Vinkku tykkää olla lattialla sätkimässä. Jos matkustamme pojan kanssa kaksin, niin hoilotan Vinkun suosikkilauluja matkojen ajan ja jotenkuten ollaankin pärjätty lyhyet matkat. Pidemmillä matkoilla turhautuminen on taattu. Toivottavasti helpottaa ajan kanssa.

Mites Angtiksen remppa? Meillä on 4kk neuvola vasta parin viikon päästä. Tuo kerran kuussa tahti tuntuu tosi vähältä näin alkuun.

Ihana ilma ja päivän reippailut on vielä tekemättä. Miehen tullessa kotiin saankin lähteä jumppailemaan. :)

Yhteistyössä