Ajatuksista asiaan 06/09

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neilikka..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
...joka veti karkkia ja kruunasi vetelyytensä. Piti vain tulla kommentoimaan JB:lle, että HUH mikä tahti :D Eeti on todella saanut nyt jonkin energiapiikin.

voi hurja Eetiä! se onkin ollut silmä tarkkana Irkun suhteen ja päätti nyt sitten kerralla vetäistä nuo kaikki taidot, eipä taida sulla enää paljoa olla tekemisen puutetta. mites Irkku suhtautui kun Eeti yhtäkkiä liikkuukin?

Baltsu, mites Vinkun syömiset on sujuneet? entä yöt?

Neilis, tsemppiä perunan aloitukseen =)

Mä yritän taas huomenna ryhdistäytyä kun on taudit podettu ja ruveta antamaan Nöpölle ruokaa, ei olla nyt pariin viikkoon kunnolla syöty soseita, pari lusikallista vaan joka päivä. Kun vaan olisi aikaa niin tekisin itse soseet kun nuo kaupan tuntuvat niin tylsiltä. Täytyy varmana huomenna antaa vähän pelkkää porkkanaakin. Ja kaurapuuro on edelleen Nöpön herkkua ihan vaan sellaisenaan. Ja Bro, meillä on lisäksi peruna-nauta soseet suosittuja. Kanasoseet eivät ole niin helpolla uponneet ja mun mielestä se kana-pasta-sose on tosi kuivaa verrattuna noihin muihin.

Mi-iu, miten jakselet? joko te olette alkaneet suunnittelemaan 1v bileitä?

Kävin tänään lastenvaateliikkeen lopetusmyynnissä ja ostin Nöpölle Reiman rukkasia ja toppapuvun -50%, ovat normaalisti niin törkyhintaisia mutta nyt ihan järkeviä. Olisin halunnut haalarin mutta ei ollut kokoja niin otin takki-housut, joka on ehkä monikäyttöisempi. hankala ostaa etukäteen mutta luotan siihen että ei Nöpö nyt mitään hirmuista kasvupyrähdystä ota kun nyt on menty suht käyrällä.

Miehen kanssa hirmuiset riidat päällä ihan koko ajan, tuntuu että nyt kun on itse ollut kipeä niin ei taas mikään asia hoidu ja nyt kun olen terve ja jaksan sanoa niistä niin mies ärsyyntyy.plaah.

Heippa! pitkästä aikaa..

jakselen muutoin ihan hyvin, mutta parina työpäivänä älytöntä mahasärkyä ja vuoto erittäin runsasta ja jotain isoja juttuja sieltä vielä tuli uloskin, joten nyt vaivaa epätietoisuus siitä että joutuuko tässä vielä jatkotoimenpiteisiin.. :/ lämpöä mittasin myös, ja parin buranan jälkeen (tunti ottamisesta) lämpöä oli 37, joten kauhulla odotan onko tulehdusoireita vai eikö.. nyt tosin en oo lämpöäkään mittaillu kun ei oo niin tajuttomasti päivään ainakaan särkenyt... ja vuoto on ryhtynyt nyt erittäin niukaksi.. luulen myös että hemoglobiini on laskenut jonkun verran koska oon ihan kokoajan todella väsynyt..
työt on menny ihan hyvin kyl.. lukuunottamatta niitä järkkyjä vuotopäiviä.. :o

Pikkis on ruvennu nukkumaa todella huonosti, kiljuu monta kertaa yössä...liekö hampaat tai korvat tai se kun oon ykskaks lähteny töihin ja välillä joko iltaa pois tai aamupäiviä.. en tiedä.. hurjasti se kyllä on ruvennu kävelee, yhdestä kädestä kävelee ja kärryllä ja tukia pitkin.. kerran pysy jopa 8sekuntia ilman tukea.. kontatakin se osaa, mutta ennemmin ryömii paikkaan kuin paikkaan.. :D

Angstis, mitäs teil on tiedossa 1v bileisiin?! :)
Mua stressaa jo nyt kaikkien 30nen ihmisten kestiminen... tosin yritän pitää pienet juhlat ja kutsua vaan ihan pakollisimmat... saa nähdä onnistunko..

joko kerroin että avauduin sille miehen siskolle... en kyllä edelleenkään usko että se siitä muuttuu mihinkään vaikka yritin taivuttaa rautalangasta.. :P

mulla on siskon pojat yökylässä, molemmat on mun kummilapsia ja on ihana ottaa niitä yökylään piiiiiiiiitkästä aikaa :) pikkiskin onneks nukahti tunnin taistelun jälkeen..

Eeti on kyllä ollut nopsajalka! :D paljonko sillä on nyt ikää?! hurja perässäpysyminen alkaa,varsinkin kun jo polviseisonnassa seisoo... siitä ei luulis kauaa menevän ku touhottaa pystyssä jo.. :D

Mä taidan liittyä kans syksyn yrittäjiin... en usko et kesäaikana saadaan mitään aikaseks mun työstressin jne avulla ja sit ku ei tiedä kuinka pitkän kaavan mukaan tää juttu menee.. saanko vielä kaikki tulehdukset jne, niin saattaa lykätä pitkällekin yrityksen alottamista... keitä muita oli lähdössä syksyn junaan?

pää lyö jo ihan tyhjää, väsyttää niin sikana.. äh!

palaamisiin,
Mi-iu

piti vielä toivottaa pimmulle onnea rouviintumisesta!
oikein kauniita hääkuvia oli :)

ja vinkullakin 1v bileet on jo ihan kohta!!! onnea jo etukäteen!

sama pää kesät talvet niin ei meinaa muistaa mitään mitä vasta luki... ääh!

Eetillä on nyt alkanut hirveä himo pystyynnousuun. Kaikkea vasten nousee polvilleen ja sitten päästää irti ja nököttää kuin mangusti.

Irkku ei ole vielä täysin ymmärtänyt, ettei se enää voi rauhassa lukea kirjaa lattialla tai leikkiä, kun Eeti on heti silmät lautasina tulossa mukaan. Myös jos Irkku rupeaa lattialle makaamaan, niin Eeti on heti tukassa kiinni. Kiireisiä on nyt päivät kun Eeti on niin utelias. Kaikkeen pitää mennä ja tutkia, levitellä, maistella ja rutistella.

Miiulle jaksamista. Toivottavasti olo pian helpottaa.

Vinkkupoika se päräyttää kohta vuoden mittariin. Melkei voisi jo onnitella, mutta säästetäänpä oikealle päivälle :)

Missäs Rous? Angsteri? Saana? Huhuu... On tuolla kyllä niin kiva ilma, että en ihmettele vaikka ei palstailu kiinnostaisikaan. Muistattekos viime vuonna mitkä mietteet ääriryhmällä oli ennen juhannusta. Taisi olla niin, että yksi jos toinenkin mietti ahdistuneena miten selvitä kännäävien ihmisten keskellä mahan kanssa. Tänä vuonna tilanne voisi olla periaatteessa sama, mutta mä en enää jaksa edes miettiä, koska jätämme suosiolla kännäysseurueet :) Täytyy vain odotella, että suurin osa kavereistakin lisääntyy ja sitten varmaan saadaan uusia juhannusperinteitä. Tällä hetkellä koen meidät kaveripiirissämme hieman ulkopuoliseksi.

Hyvää sunnuntain jatkoa, nauttikaahan ilmoista!

Pimmulle onnittelut! Ihania kuvia.

Miuska, onhan sulla joku jälkitarkastus? Ellei ole sovittuna, niin vaadit sellaisen.

Mekin oltiin eilen häissä, Puppe pärjäsi hienosti äitini kanssa. Oli tosin vain pari tuntia hereillä ja sitten menikin yöunille, me tultiin kotiin keskiyöllä. Ensi lauantaina mennään koko perhe häihin.

Juuh, ei ole ehtinyt palstailemaan, kun Puppea ei voi jättää hetkeksikään. Nousee seisomaan KAIKKEA vasten, sitten hihkaisee innosta kun onnistuu ja voiton merkkinä nostaa kummatkin kädet ilmaan, pysyy siinä pari sekuntia ja kaatuu. Osaa kyllä laskeutua pepulleenkin, mutta usein kaatuu päistikkaa eteen päin. Sohvaa vasten yrittää liikkua sivuttain, mutta usein jalat menee ristiin ja taas kaadutaan.

Ärsyttää vuotava tissi. En ole imettänyt aikoihin, mutta toisesta rinnasta valuu maitoa kun nukutan Puppea. Loppuisipa jo.

Kauhea nälkä. Mies lähti onneksi hakemaan Mäkkäristä hampurilaisia. Nam. En halua mitään terveellistä, vaan juustohamppareita... Tulis jo.

Brogis, juhannusperinteet menee tosiaan uusiksi. Tuosta tuli mieleen, että viime joulu oli jotenkin pettymys, kun edelleen yritti toimia niin että omat vanhemmat saa määrätä tahdin. Puppe ei tosin vielä tajunnut joulusta mitään, joten ei sillä niin väliä. Mutta päätettiin että ensi joulu vietetään kotona juuri niin kuin itse halutaan, ja tänne saa tulla, mutta se joka paikasssa reissaaminen saa jäädä. Me tehdään omat perinteet. Sama pätee juhannukseen.

mun täytyy ite varata jälkitarkastus neuvolasta.. ja en sitten tiedä onko siitä ns. mitään hyötyä jos niillä ei ole ultraa.. :/ eli jos ei oo ultraa niin täytyy sit mennä yksityiselle, koska mitään seuraamuksia en enää haluais tästä.. verikokeet voisin kyl otattaa jo vissiin tulevalla viikolla...

äh, täytyy mennä lukemaan karttaa vielä, jotta tietää huomenna edes suht koht mihin päin pitää suunnistaa töiden kimpussa...

yöt beibeille ja vanhemmillekin! <3

Hoblaa! Paaljoon oonneeaa vaan.... Hyvää syntymäpäivää Vinkulle!!! :) Olisin liittänyt kuvan, mutta en osannut. Höh. No, paljon ilmapalloja ja ratisevaa lahjapaperia täältä suunnalta :D Mitenkäs Baltsu juhlimiset on menneet? Vietittekö jo viikonloppuna juhlia?

Kävin tuolla toisessa ketjussa kommentoimassa pukemisesta. Pojusta on tullut ihan mahdoton tuon pukemisvastaisuutensa kanssa. Suurin tekijä lienee se, kuinka rauhallisena jaksan itse pysyä. Myönnän, että siinä vaiheessa kun on hiki ja kiire johonkin ja toinen riekkuu niin en jaksa olla kauhean laulavainen aina. Ja se vain pahentaa tilannetta. Vitsit, kun saisi hermonsa aina niin hillittyä, että jaksaisi olla sellainen superyltiöposis. Nyt meidän piti mennä ulkoilemaan, mutta Poju veti hirveät hepulit ja mä laitoinkin sen vain nukkumaan omaan sänkyyn. Ja nyt vedän syyllisyydet siitä, mutta ei vaan jaksanut sen huudon keskellä alkaa itselle laittamaan ulkoiluvaatteita ja pukemaan toista. Nyt mentiin siitä mistä aita oli matalin.

Voi itku joo noita juhlapyhiä. Tähänkin saakka on ollut sumpulointia, että miten jaotellaan yhteinen aika perheiden kesken. Meillä ei oikein onnistu se, että oltaisiin omassa kotona, koska asutaan täällä kaukana kaikista. Eli pakko mennä jomman kumman kotiin... Mitä jos ostaisi kakkosasunnon? Heti ensi tilistä.. Hah.

On nuo teidän lapsukaiset taitavia, kun nousevat jo seisomaan ja tutkivat joka paikkaa. Pojusta jotenkin huomasi nyt kun tuli puoli vuotta täyteen, että se on paljon tutkivaisempi myös. Se on kääntynyt sieltä omasta vauvamaailmastaan vielä enemmän ulospäin.

Vinkulle onnea, hui kun vuosi meni äkkiä! ja Pojulle myös 6kk rajapyykin ohi porhaltamisesta!

Nöpö on nyt ruvennut ryömimään ihan kunnolla, ja veti melkein 3h aamupäikkärit!! saa nähdä mennäänkö tänään taas kaksilla päikkäreillä vai haluaako vielä kahdet minipäikkärit.

Me päätettiin sama kuin Rosis, eli ensi jouluna ollaan kotona ja tänne saa tulla mutta luodaan nyt omat perinteet.

Kerroinko jo kun anoppi otti koiranpennun (heillä jo ennestäänkin koiria), nyt ei todellakaan ole tulossa meille lähiaikoina joten tulee pitkä lepotauko :)

Nöpö ei onneksi pukemisesta kilahda. mites Bro, voisiko pojua laittaa sisävaatteissa makuupussiin ja vaunuihin? siis lakki nyt pitäisi pukea mutta ei mitään suuria virityksiä? meillä on haalari käytössä, siis sellainen tuulipukutyyppinen, niin sinne on helppo sujauttaa, ei tarvi erikseen takkia ja housuja, tosin eipä se niistäkään välitä jos joskus silleen puetaan.

yritän jo vihdoinkin tänään saada ne pari kuvaa Rosan luota laitettua. ja ilmoitettiin eilen Kelaan että luovun niistä vikoista päivistä niin mies saa sen isäkuukauden ja on lomalla sitten mun kanssa loppukesästä ennenkuin aloitan sen hoitovapaan. pitäisi tänään muistaa vielä töihinkin ilmoittaa.

ja huomasin että mun jäykkäkouristus on mennyt vanhaksi, pitäisi hakea uusi mutta neuvolassa sanoivat että eivät siellä anna niin pitäisi siis jaksaa mennä terveysasemalle, täytyy varmaan soittaa ensin että miten tuo homma hoituisi.

voi hurja, rupesin laskemaan että miten poju voi olla jo 6kk mutta Nöpöhän täyttää parin päivän päästä jo 7kk! ja mä kun oon aatellut noiden ruokajuttujen kanssa että ei nyt ole niin kamalaa että ei vielä syö kunnolla..puuroa onneksi iltaisin tykkää syödä niin on kai sekin jo jotain??!

Meiliä.

Pimmulle onnittelut rouviintumisesta! Kaunis morsian ja komea sulhanen! :)

Otti muuten se kuumeilu vähän koville. Painosta lähti kaksi kiloa pois. No, onko toisaalta ihmekään, kolme päivää 39-40 ja vielä viikko alkamisen jälkeen yli 37,5. Ja mulla ei ikinä nouse lämpö.

Eemelillä on vauhti päällä. Kaikki pitäisi tutkia, maistaa ja mielellään repiä. Huuh. Mutta silti ihanaa ;) Tänään kulinaristisiin nautintoihin on lisätty kenkä, kynnys, matto, verho, pari kirjaa, tiliote... Oikeasti, kun luulen, että olen jo korjannut kaiken pois tuon ulottuvilta....

Hei mitäs karkeita juttuja olette maistattaneet? Bonamössön porkkananpalat tuo syljeskelee pois. Jotenkin ideaton olo. Siis kökköjä pitisi syöttää, mutta mitä kökköjä ettei tuo tukehdu?

Sori, pelkkää omaa napaa taas.

Saana, siis miksi pitäisi syöttää kökköjä?? onko tuo joku 8kk juttu?? en mä ainakaan halua mitään kökköjä Nöpölle antaa. Ootko kokeillut jos itse teet soseita ja jätät sen hieman karkeammaksi? tai sitten vaan syötät sitä kissanruokaa, kun kai siinäkin jotain kökköjä on ja jos siitä tykkäisi ;)?

En tiedä mikä ihme Nöpöön on mennyt, nyt jo toinen ilta kun ei vaan nukahda. On tosi väsyneen oloinen kun vikoista päikkäreistä se reilu 2h mutta jostain syystä ei nyt nukahda. ja sitten se menee ohi ja on taas suht pirteä peipponen. Nyt kun itse vihdoinkin terve haluaisi viettää vähän aikaa miehen kanssa kaksistaankin mutta aika hiljaista kun eilenkin Nöpö nukahti sitten lopulta 21.30! ja siis minunkin pitäisi jo noihin aikoihin olla nukkumassa kun väsyttää. plaah.

Vinkku kiittää onnitteluista! Juhlittu on monta päivää, rennosti tosin. Sankarikin sai maistella täytekakkua, joten se niistä periaatteista. ;) Tein kakut onnistuneesti itse sekä Saanan piirasta. Hyvin upposi, kiitos reseptistä! Niisks, aika haikeaa fiilistellä vuoden takaisia tunnelmia... Nyt meillä asuu tuo huikea pikku-tyyppi, jonka kanssa jokainen päivä on seikkailu.

Tästä tuli vain pikainen ilmoittautuminen, jatkan paremmalla ajalla...

Kiva kuulla, että pienen miehen juhlat on menneet hyvin *<:)

Pojulla oli myös pari päivää jotain ihme enlaitanukkumaan-kiukkua, 1,5 tuntia kevyesti meni nukuttaessa. Mutta nyt tänään se nukahti vartissa, toivottavasti nukkuu myös! Mä oon kai jotenkin outo, kun otan sen oman aikani sitten vaikka väkisin ja saatan valvoa yhteenkin saakka. Viime yönä menin lähempänä puoli kaksi nukkumaan, hups. (Että siinä kai syy etten jaksanut kiukuttelevan Pojun kanssa mennä ulos..) Puolen yön aikaan on sellainen normaali nukkumaanmenoaika mulla. Ihana saada lukea vaikkapa kirjaa rauhassa, kun molemmat miehenpuoliskot on nukkumassa.

Mä oon välillä koettanut sitä, että laitan Pojun makuupussiin ja vaunuihin, mutta sitten ei saa niitä turvavaljaita kiinni. No toisaalta, onneksi nyt on kesä ja lämmin eikä tartte niin älyttömän paljon sitä vaatetta päälle. Alaosa menee yleensä suht hyvin, mutta takki/pusero+pipo on ihan kamalaa.

Piti tulla vielä laittamaan Vinkulle onnittelut, jäi edellisestä pätkästä pois. Siis isot onnittelut pienelle ihmiselle! :)

Sade, niitä kökköjä tarvitaan suun motoriikan kehittämiseen. Eemeli kuolaa edelleen tosi paljon vaikkei ole vielä yhtään hammasta tehnyt, joten olis kuulemma vähän harjoittelun paikkaa tuossa motoriikassa. Tosin en nyt tiedä tarvisko tuosta vielä ihan kauheasti murehtia, mutta toisaalta parempi ajoissa kuin myöhään. Pitäis kysyä ammattilaiselta.
Hmm, pitäis varmaan avata tuolle Latz-purkki. Vai kelpaiskohan Kitekat paremmin?
Eemeli on nyt maistellut vaaleaa leipää ja tomaatin siemeniä. Taitaa olla aika Äijä. Olisittepa nähneet kurkkuraasteesta aiheutuneet irvistykset...

toivottavasti tämä vaihe menee ohi ja nopeaan, nukahti sitten eilen lopulta vähän vajaa 22 yhtäaikaa meidän kanssa, ja aamulla heräsi klo6!!! oli itsekin silmät ristissä mutta ei enää suostunut nukkumaan.

ihania synttärikuvia Baltsu facebookissa =)

siis liittyykö kuolaaminen jotenkin johonkin motoriikkaan? mä oon luullut että lapsi kuolaa koska vie kaiken suuhunsa. Juuri äsken katsoin että Nöpöllä saattaa olla vihdoin se hammas tulossa ylös kulmaan, ei siis vielä ainakaan kokonaan esillä. täytyy mieheltä tiedustella kun tulee kotiin näkeekö hän siinä hammasta.

aion tänään kokeilla maissia taas jos suostuisi syömään ja jos syö niin sitten sekoitan siihen vähän lihaa joukkoon.hmph. tulipas taas omanapaista.

gallup: käykö jo potalla ja milloin aloititte pottatreenit?

Vinkulle myöhästyneet onnittelut!!! Että Baltsun synnytyksestä on tosiaan jo vuosi! Mullakin on tänään 8 kuukautta siitä helvetin piinapäivästä, Puppe täyttää siis huomenna 8 kuukautta.

Saana puhuu asiaa. Suun motoriikan lisäksi ravinnonkin on hyvä olla jo monipuolista ja tarvitseehan tuon ikäinen jo proteiiniakin (plus allergioiden takia tottuminen eri ruokiin on hyvä). Syöminen kestää kauemmin ja ilmeet on protestoivia, mutta kyllä ne kökkeleet alas menee, vaikka mieluummin Pupson ainakin söisi vain niitä vauvamössöjä. Juotan lasinreunasta vettä väliin jos näyttää tukehtuvan. Eli mekin ollaan siirrytty 8 kk purkkeihin, kiva kun valinnanvaraa tuli taas paljon lisää.

Brogis, mä olen samanlainen. Tykkään hipsiä kotona tekemässä omia juttuja yömyöhään kun muut nukkuu. Mies onkin enemmän aamuvirkku, mitä mä en todellakaan ole. Mutta meillä menee hyvin näin, aamulla sain kahvin sänkyyn. Tosin se on mieheltä pelkkää itsekeskeisyyttä. Mä olen kivampaa seuraa hyvin nukkuneena ja kahvini juoneena.

gallupiin vastaan molempien lasten osalta: Irkun pottailuharjoitukset on nyt siinä vaiheessa, että suostuu istumaan potalla kirkumatta. Mitään sinne ei ole vielä tullut, mutta kakan tulon osaa ilmoittaa. Paitsi antaa kyllä vääriäkin hälytyksiä. Eetin kohdalla pottailua ei ole vielä edes harkittu.

Nyt kun Irkku on juuri ja juuri saatu syömään nuo 8kk soseet oksentamatta, niin jännittää kuinka Eetin kanssa käy. Luultavasti Eeti napsii ne vaan menemään tuosta vaan. Ei voi olla niin huono tuuri, että kaksi sihtikurkkua sattuu samaan perheeseen. Puheterapeutti on onneksi meidän kohdalla todennut, että suun motoriikassa ei ole mitään vikaa. Ainoastaan herkkä suu ja herkkä makuaisti. Eh. ;)

Kiitos sähköpostin kuvista!

Ite laitoin eilen vaunuihin sen eisbärchenin, kun sen läpi saa valjaat pujotettua. Itse pussi oli sitten auki, mutta kuitenkin vähän tuulensuojana.

Jos Rosis joskus pystyy kertomaan synnytystarinansa, niin olisi kiva kuulla. Aavistelen, että se on hiuksianostattava enkä nuku viikkoon, mutta silti.

Sihtikurkku! Mikä ihana termi!!! =D
Hauskaa kun me ollaan nyt jossain asiassa melkein samoissa teidän muiden kanssa, kun muuten tullaan kaikessa niin jälkijunassa. Siis kiinteiden harjoittelu on ajankohtaista täälläkin, vaikka toki te ootte siinä paljon pidemmällä jo. Ihanan ihanaa, kun T syö sitä melkein mielellään. Annoin tänäänkin 10 pientä lusikallista (se Pirkan lähettämä taikalusikka, on muuten tosi hyvän mallinen). Pari kertaa meinasi tulla kakomisrefleksi, mutta ihan haarukalla mössätty menee, toki aika löysänä. Ajattelin nyt hetken aikaa kokeilla, toimisiko tuo haarukkamössäys, ettei tarvitsisi minkään sihdin läpi vedellä, säästyisi omaa vaivaa kun oppisi heti. A ei ihan yhtä innoissaan ole, mutta sen kanssa on paljon enemmän aikaa harjoitella. Pitää kyllä seuraavaksi kerraksi varata A:llekin tuttipulloon vähän maitoa, että saa nieltyä maidon kanssa aina välissä. Tuntuu vähän hölmöltä kaivaa rinta aina esiin kun toinen rupeaa köhimään. Vai miten te teitte aluksi, syötittekö sitkeästi kaiken kiinteän eka, ja sit vasta maitoa päälle?

Jellybean, kiva kuulla että Irkun pottailu on edistynyt. Jospa meidänkin vuosikkaamme (!)malttaisi joskus istua potalle. Puolen vuoden iästä olemme kokeilleet pottailua silloin tällöin, mutta joka kerta sama juttu: potan saa laittaa kiireesti piiloon.

Tarjoan Vinkulle kaikkea mahdollista purtavaa, mutta ovelana hän pyörittelee ruokaa suussaan ja puljauttaa sitten klöntit pois. Banaania haukkaa mielellään, mutta kaikki tulee takaisin. Kaupan soseista 8kk purkit menevät hyvin alas, mutta minun tekemäni ruuat eivät tällä hetkellä kelpaa. Yritämme nyt pikkuhiljaa saada Vinkun syömään samaa ruokaa kanssamme. Ja must juttu on itse syöminen. Suuhun menee hyvin vähän lusikasta, mutta sotku on hellyyttävä! (Koetan todella suhtautua asiaan näin, yritteliäisyyttä ja omatoimisuutta pitää kannustaa.)

Huaah. Ihmettelenpä vaan noita julkimoita. Vakka kantensa löytää ja taas parit kiertoon...

Sade, lisääntynyt kuolaaminen liittyy hampaisiin. Kiitos kuvista!

Yhteistyössä