Ajatuksista asiaan 06/09

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neilikka..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mäkin olisin valmis vaihtamaan naapurit! Meillä on seinän takana lapsiperhe, lapsia 3, mutta yleensä niiden serkkukin on siellä. Ne lapset pitää uskomatonta meteliä!
Mä ymmärrän, et lapsista lähtee ääntä, mutta nää lapset huutaa TAUKOAMATTA. Eilen me mentiin nukkuu 12 maissa ja meidän makkari on niiden lasten makkarin vieressä ja ne katsoi telkkaria niin kovin, et me ei saatu nukuttua. Ja nää muksut on noin 5-7 vuotiaita.
Ja välillä ne soittaa huilua yö myöhään, ja möykkää muutenkin. Ja niiden isä vaan provokoi niitä, se ihan samanlailla huutaa ja möykkää.
Viime sunnuntaina ne lapset riehu takapihalla 5 tuntia yhtä huutoa, ja lopulta meidän toisen puolen seinänaapuri alkoi valittaa. Mä koitan pitää pään kylmänä vauvan tuloon asti, mut sen jälkeen aion pitää huolen, että vauvis saa nukuttua jne.

Meillä oli äsken jotain 18v pimatsuja asiakkaana ja niiden jutut on ihan hirveitä! a kun ne oli jotenkin niin lapsimaisen tyttömäisiä ja ne puhu kun joku oli imenyt jonkun munaa yms. Järkyttävää. Ja ne käytti vielä niin rivoja sanoja. Huh huh.

Nyt tarvii taas tehdä vähän töitä, kohta tuun jatkamaan jupinoitani.

Me saatiin vauviksen huone taas vähän valmiimmaksi viime sunnuntaina. Pari hyllyä puuttuu, mennäänkin lauantaina Ikeaan sekoilemaan josko sieltä jotain taas tarttuis mukaan.

Mulla on järkyttävästi ilmaa vatsassa. Se ei edes kierrä, se vaan hengailee tossa pallean seutumilla, on todella epämukava olo. Mä en oikein tiedä missä asennossa olisin. Pitäis oppia syömään rauhallisemmin..

Nyt katkes ajatus..

Ihanaa, Pimmu, seurata sun raskautta! Sulla on hyvä ja terve suhtautuminen synnytykseen, toivottavasti kaikki lutviutuu hyvin. Tuleehan miehesi synytykseen? Olisi kiva nähdä kuvia vauviksen huoneesta!

JB, miten sun tukka? En tiedä kuvittelenko vain, mutta mun mielestä hiukseni on on ihan erilaiset nyt kun olen lopettanut imettämisen. Tuntuu, kuin ne olis paljon paksummat ja terveemmät. Jotain kivaa tästäkin siis. Paitsi että pakko alkaa katsomaan mitä syö, kalorinkulutus muuttui hurjasti imetyksen loputtua ja napit kiristää jo.

Huh, aika rankkaa tämä perheenä lomailu. Univajetta on enemmän kuin koskaan, koska päivät on niin täynnä tekemistä. Ei vaan raaski hengailla kotona yöpaidassa (haaveilen jo siitä kun mies menee töihin ja meillä Puppen kanssa kalenteri tyhjä). Kahvia kuluu ja silmäpussit tummenee. Tänään Puppe menee ensimmäistä kertaa taidenäyttelyyn, illalla käväistään grillijuhlissa, huomenna häihin toiselle puolen Suomea.

Pupelle ihanaa taidenäyttelyä ja grillijuhlia, tänään onkin kai ihana päivä tulossa :)

Nöpöllä on tänään 7kk synttärit, en vieläkään tajua mihin sse aika katoaa?? HUomenna pitäisi tulla kavereita grillaamaan ja niiden vauvat, harmi kun on luvattu sadetta ja kylmää :/

Pimmulle jaksuhalit naapureiden takia!

Nöpö on muuten ihan hulluna kaikkiin naruihin, voisi mussuttaa niitä monta tuntia, onko tälläinen naruinnostus yleistäkin?

Ihanaa reissua Puppelsiinin perheelle! Meillä on mies palannut töihin ja se on kyllä helpotus, kun pääsen taas omiin rutiineihini kiinni.

Tukka voi järkyttävästi. Pitkää tukkaa ei ole paljoa ja sekin jäljellä oleva on kuivaa olkea. Edelleen lähtee melko paljon. Päälaki on sitten täynnä sänkeä. Tukka pitää pitää kiinni, kun on niin ohut että muuten näyttää typerältä, mutta sitten kun on kiinni niin sänki näkyy todella selvästi. On kuin olisi sädekehä pään ympärillä.

Pimmulle todellakin jaksuja naapureiden takia. Onko siellä maassa olemassa hiljaisuuta klo 22-07 ollenkaan? Meillä on onneksi hiljaisia naapureita (vanha mummo toisella puolen ja lapseton keski-ikäinen pari toisella) mutta tupakanpoltosta en tykkää vaunujen vieressä kun Eeti on nukkumassa ulkona. Lisäksi kun takapihallaan polttavat,niin savu tulee saman tien meidän tuuletusikkunoista sisään.

Nöpö on hassu! Eeti tykkää kengännauhoista.

Ei täällä ole hiljaisuutta missään vaiheessa vuorokautta. Meidän naapurilla ainakaan.

Mua mietityttää lapsen/lapsien kasvatus täällä. Jokaisessa kulttuurissa on omat juttunsa, mutta mä olen koko pienen ikäni elänyt ja kasvanut suomessa, nää kasvatustavat täällä tuntuu jotenkin "vääriltä". Lapsille syötetään hirveesti valmiita leivoksia, keksejä, karkkeja, sipsejä sun muuta epäterveellistä. Ja si ne on just tollasia ylivilkkaita ja sekopäisiä. Lapsien nukkumaan menoaika on todella myöhään, ruokakin syödään vasta 10 maissa. Ja siis iltapalana on ruoka.

Mä mietin sitä, et mä haluaisin kasvattaa meidän lapset, niinkuin mut on kasvatettu. Iltapalaksi puuroa tai leipää yms, ja lauantaina on karkkipäivä. En tiedä miten tollasen toteuttaa käytännössä, kun muu maailma pyörii eri suuntaan. No eihän se vielä ole tän päivän murhe, mut tollasia asioita mietiskelen.

Puppiksen perheelle ihanaa reissua! Rosis muuten, teillä on ihana koti. Teidän treffikuvista katselin..

Ja juu, kyllä ton miehen olis tarkoitus tulla synnytykseen mukaan. Vähän jännittää miten se mahtaa pärjätä. Se on tommosissa asioissa aika herkkä. Vaikkei työnsä puolesta uskoisikaan :)

Mä liityn järkkytukka kerhoon. Tää mun reuhka on ihan toivoton. Plus mä oon aika huono hoitamaan hiuksiani.

Tänne muuten luvattu 40º helteitä..

Ei täällä ole hiljaisuutta missään vaiheessa vuorokautta. Meidän naapurilla ainakaan.

Mua mietityttää lapsen/lapsien kasvatus täällä. Jokaisessa kulttuurissa on omat juttunsa, mutta mä olen koko pienen ikäni elänyt ja kasvanut suomessa, nää kasvatustavat täällä tuntuu jotenkin "vääriltä". Lapsille syötetään hirveesti valmiita leivoksia, keksejä, karkkeja, sipsejä sun muuta epäterveellistä. Ja si ne on just tollasia ylivilkkaita ja sekopäisiä. Lapsien nukkumaan menoaika on todella myöhään, ruokakin syödään vasta 10 maissa. Ja siis iltapalana on ruoka.

Mä mietin sitä, et mä haluaisin kasvattaa meidän lapset, niinkuin mut on kasvatettu. Iltapalaksi puuroa tai leipää yms, ja lauantaina on karkkipäivä. En tiedä miten tollasen toteuttaa käytännössä, kun muu maailma pyörii eri suuntaan. No eihän se vielä ole tän päivän murhe, mut tollasia asioita mietiskelen.

Puppiksen perheelle ihanaa reissua! Rosis muuten, teillä on ihana koti. Teidän treffikuvista katselin..

Ja juu, kyllä ton miehen olis tarkoitus tulla synnytykseen mukaan. Vähän jännittää miten se mahtaa pärjätä. Se on tommosissa asioissa aika herkkä. Vaikkei työnsä puolesta uskoisikaan :)

Mä liityn järkkytukka kerhoon. Tää mun reuhka on ihan toivoton. Plus mä oon aika huono hoitamaan hiuksiani.

Tänne muuten luvattu 40º helteitä..

Oho..

Hei sellasta tuli mieleen kysyä, ku eilen lueskelin kaksplussan sivuja ja siellä mietittiin,et mitä vauvoille puetaan sairaalasta kotiin lähdettäessä. Mä en oo edes ajatellut koko asiaa.
Täällä on silloin todella kuuma, 35-40 astetta. Mitä vauvalle puetaan? Riittääkö joku body, sukat ja joku myssy? Vai pitääkö pukea enempi? Body ja potkarit?

Meillä on muuten vauva alkanut hikkaamaan :) eikös se ollut joku merkki jostain?

pimmu 28+4

Pimmu, ootko jutellut miehesi kanssa noista kasvatusasioista? luulisi että olisi helppoa jos molemmat samaa mieltä, ja jos pienestä asti oppii esim. että on iltapala ja karkkipäivä niin eiköhän ole sitten jo niin sisäsyntyistä että ei aiheuta kouluiässä tms ongelmia.

mä en tuosta pukemisesta osaa sanoa mitään, täällä kai suositellaan että aina kun on ulkona niin olisi pitkähihaiset ja Nöpöllä on nyt sellainen tosi ohut pitkähihainen paita ja housut ja sitten hattu päähän ulkona. sisällä ollaankin sitten lyhythihaisissa.

eikös hikka ollut merkki että juo sitä lapsivettä ja opettelee hengittämään?? en muista kyllä tarkkaan.

Nöpöllä on nyt alkanut ihan hillitön puheripuli, juttelee koko ajan ja usein on tosi ärjyvää, ihan kuin tappelisi lelujensa kanssa :)

ja voiko kasvaa oikeasti isoksi yhdessä yössä? eilen nukkui päivällä sen vajaa 2h ja tänään sama juttu..vähän vielä arveluttaa nää kun herää päikkäreiltä jo puoli 3 että miten jaksaa iltaan asti mutta kai se taas jaksaa.

Mua hävettää. Mä oon ollut yks piru tänään ja hermostunut Pojulle kun se huutaa. Vaikka se huutaa hampaita. Miksi se ärsyttää niin paljon, vaikka koettaa muistuttaa itselle ettei toinen itke todellakaan tahallaan. Raukalla käy kipeästi ja sitten vielä äiti on yks hirmu. Ei vaan jaksa, kun mikään ei auta. Ei maito, ei kelpaa ruoka. Kantaminen rauhoittaa, mutta en mä jaksa kantaa sitä koko päivää. Sitten kun toinen viimein nukahtaa niin tunteet nollautuu samalla sekunnilla ja alkaa hävettää, että antoi toisen kiukun ärsyttää. Sitten kun sillä on joskus uhmaikä niin täällä on kaksi kaksvuotiaan tasolla olevaa.

Aika on saanut ihan uuden merkityksen. Ennen muinoin kolmen kuukauden kesäloma oli abaut ikuisuus. Nyt kun on ollut kotona yli 7kk niin tuntuu että se on ihan hetki vain. Niinkuin Sade sanoi. Ja ahdistaa hirveästi, että tämä ihanuus Pojun kanssa päättyy joskus kun mun pitää mennä töihin. Juuri ne pitkät aamut yövaatteissa.

Pimmu, käy sanomassa niille naapureille suomeksi että Perkele. Varmasti on haastavaa kasvattaa lasta monikulttuurisessa ympäristössä, kun tuntuu että ihan kahden suomalaisenkin "kulttuurierot" on niin suuret :) Onko siellä ohjeistettu että lapsella pitäis olla aina auringossa pitkät hihat ja lahkeet? Täällä tosiaan on sellainen neuvo vallalla.

Bro, et ole ainoa!! täällä tosin ei edes hampaita syynä..mulla vaan alkaa mennä hermot kun Nöpö ei enää ikinä nuku! siis nytkin tosi väsynyt ja valvonut jo yli 5h mutta kun ei nuku niin ei..ja kohta mä joudun taas menemään sen kanssa nukkumaan että sen saa nukkumaan. kun nyt kun nukahtaa niin vaatii heti kohta jonkun taas paijaamaan että rauhottuu..en tiedä onko sitten ne Puppeakin vaivaavat maailman avartumis- jutut mitkä noin itkettää. Nöpö sentään nukkuu yöt kuin tukki kunhan ensin saa nukkumaan. Mutta miehen kanssa ei mitään yhteistä aikaa ja sillä on huumorintaju ihan loppu..kilahtaa nykyään asioista joista mä kilahdin ennen kun mä taas nauran niille. mutta ärsyttää. enkä taas ole jaksanut/ehtinyt syödäkään ties milloin mutta ei huvita. muuten varmaan jättäisin itseni ihan paitsioon mutta täytyy Nöpön takia syödä. Ärsyttää kun miehet pääsee niin helpolla.

Kiva kuulla Sade. Musta tuntuu välillä, että oon ihan kamala ihminen ja äiti kun mulla ärsyttää kaikki. Ja toivon, että Poju olis sen ikäinen, että sen voisi vain työntää pihalle leikkimään. Tiedän silti kaipaavani vauva-aikaa sitten joskus, huutoineen päivineen.

huh hellettä!! oli kiva päivä, kaverit vauvoineen kävi, meteliä riitti :) ja nyt jo kova vahtiminen vaikka nöpö ainoa joka menee oikeasti eteenpäin..siis vahtiminen että eivät käy toisiinsa kiinni.

mutta nyt vähän iltapalaa ja nukkumaan kun nöpö juuri nukahti, toivottavasti nukkuu tyytyväisenä vähintään 10h eikä herää ennen kuutta kuten tänään.

tulin vähän nostamaan meitä.

ja unohtui eilen sanoa että onko jotain lihomisvinkkejä? nyt on vielä pahempi tilanne kuin ennen raskautta, silloin painoin sentään sen 50kg, nyt paino 46kg..tiedän että imeminen kuluttaa mutta en vaan saa syötyä niin paljoa ekstraa että lihoisin. ja tuskin voin edes haaveilla uudesta raskaudesta näin hoikkana :(

Onpa täällä hiljaista!! Nyt aktiivisuutta eukot :)

Voi Sadea, olisipa minunkin ongelma liiallinen laihuus :D Paljonkos sä olitkaan pitkä? Sitten kun imetys loppuu niin tosiaan painoa alkaa taas kertyä jos jatkaa samalla tahdilla syömistä.

Kahvin tuoksu kantautuu...

voiha pee ja vee noita ukkoja! mies keksi vajaa kuusi että onpas nätti ilta, voisikin mennä golffaamaan..tänään oli Nöpön kylpypäivä ja saunakin oli jo lämpiämässä ja kävin ostamassa makkarapaketin että voitaisiin grillata. eipä sitten tehty mitään noista. paitsi että kylvetin väsyn nöpön ja pistin iltapuuron jota ei jaksanut syödä ja nukutin. omasta suihkusta ei nyt sitten tietoakaan kun en yksin uskalla mennä kun toinen nukkuu enkä kuulisi sinne mitään, makkaraa en jaksa yksin grillata ja nyt kun ekaa kertaa piiiiitkään aikaan Nöpö nukahti jo seiskalta niin oltaisiin voitu jopa rakastella niin eipä taas näy miestä. Pitäisköhän vaihtaa posteljooniin?? potuttaa.

Bro, 166 pitkä eli tosi laiha, en kyllä näytä miltään anorektikolta onneksi. ja väitän että johtuu siitä kun lihakset kadonneet, eli kunhan treenaan vähän niin painan taas sen 50kg

mitäköhän sitä nyt tekisi, ei vielä nukutakaan, pitäisköhän mennä istumaan vaikka kylmään saunaan että edes joskus pääsisi mukamas saunaankin.ja tulee siis tosi haluttu olo kun tuntuu että mies ei yhtään mieti rakastelua, ja jos mainitsen asiasta niin sanoo että tottakai haluaa mutta ei vaan olla ehditty. tällaisina hetkinä kaipaan kyllä intohimoisempaa suhdetta.

Kuule Sade täällä on toinen lusmu ukko! Vei Eetin nukkumaan neljän maissa ja meni sit itekin sillä varjolla nukkumaan. Ja yhä siis nukkuu. Kylläpä tekisi mieli sillä aikaa pakata sen vaatteet roskakasseihin tuonne ulko-ovelle. Herättääkin sen voisin, mut kyllä mun mielestä pölkyllä itelläänkin pitäisi olla hieman tilannetajua. Rangaistukseksi en kyllä päästä sitä huomenna töihin.

Meillä on taas täällä niin kuuma, että ollaan pikkuhoususillaan/vaippasillaan. Eeti on poikkeus, kun sillä on lisäksi pitkät housut ettei polvet hankaannu kontatessa.

JB, kiva että muiltakin löytyy noita pönttöjä :)

Täälläkin oli eilen ihan järkky painostava ilma ja illalla alkoi kaatosade joka on jatkunut koko yön ja nyt lisänä hirveä myrsky. On niin hämärää että vaikka verhot on auki niin pitää silti pitää valoja päällä. no oppiipa Nöpö mikä on lamppu kun ihmettelee miksi katossa on tuollaisia juttuja jotka loistavat.

Katsoin eilen säätiedotuksia niin juhannukseksi on luvattu niin kauheaa ilmaa että me pysytään kyllä kotona ja unohdetaan kaikki mökkisuunnitelmat. vuokrataan vaikka leffoja ja pyydetään vanhempia katsomaan hetki nöpöä.

No sitten kun Pölkky heräsi päiväuniltaan, niin ihan oma-aloitteisesti ja hövelisti lupasi olla KOKO JUHANNUKSEN lapsenvahtina että minä saan tehdä mitä haluan.

Piiitkästä aikaa. Tai ainakin tuntui pitkälle ajalle.

Pimmu, teillä siellä on tosi kuuma. Ei varmaan oikeasti kannata verrata Suomen "suosituksia" tuohon pukeutumiseen laitokselta lähtiessä. Suomen kesä kun on se +12 astetta ja vesisade... ;) Itse tekisin varmaan niin, että varaisin mukaan erilaisia vaatteita: lyhyt- ja pitkähinaisen bodyn, puolipotkarit, sukat, jonkun tosi ohuen pipon. Ja kysyisin hoitajilta mitä h****ttoa tuolle pitää laittaa päälle. Mä olisin laittanut ihan liikaa Eemelille päälle jos en olisi kysynyt hoitajan mielipidettä. Parempi partaansa naureskeleva hoitaja kuin paistettu lapsi.

Sade rakas. SYÖ! Tuo ei ole kehotus vaan käsky. Ihan oikeasti. Et sä jaksa jos et syö. Pienistä asioita tulee aika hemmetin suuria, jos olet väsynyt ja nälissäsi. Nöpö pärjää keittiön lattialla ihan hyvin sen aikaa kun syöt. Ja suihkuun voi ihan hyvin mennä kun Nöpö nukkuu. Hanki itkuhälytin, jos hirvittää ettet kuule Nöpöä. Mä en pääsisi ikinä suihkuun, jos en uskaltaisi hetkeksi jättää Eemeliä. Jos tuo ei satu nukkumaan kun suihkuun on päästävä, sitten otan tuon suihkuun mukaan. Poika kylppärin lattialle tyhjiä shampoopulloja ihmettelemään ja itse suihkuun. Kyllähän se välillä ryömii verhon alta yhdessä suihkuun, mutta eihän tuo ole sokerista tehty. Ihan oikeasti, rentoudu ollessasi yksin nöpön kanssa! Kaikella rakkaudella. Ihan oikeasti, pelkään että repeät liitoksistasi.
Mutta eipä kyllä ollut kovin kiva juttu mieheltäsi.

ou, nyt tuli kiire...

Aaangsteriiii! Tulehan kertomaan miten Nukin bileet onnistuivat. Kuvia olisi myös mukava päästä ihastelemaan. Onnea vielä!

Saana puhuu asiaa. Tietty itsekkyys on koko perheen parhaaksi. Syöminen nyt on ihan itsestään selvä juttu, mutta tarvitsee sitä muunlaistakin omaa aikaa.

Brogiksen ja Pojun vanuminen kuulostaa todellakin luksukselle! Ovatko työjutut selvinneet?

Hellou ja mitä mitä.. Pölkky on kyllä nyt ottanut ryhtiliikkeen! Mitäs meinaat JB tehdä kun sait tuollaiset lupaukset? :)

Missä meidän Angsteri luuraa? Ja nyt, nolona, muistin yöllä kahden aikaan, että unohdin onnitella Nukia. Meillähän on tosiaan täällä nyt kaksi yksivuotiasta taaperonpalleroa. Onnea onnea onnea ihan hirvittävän paljon!!! Sitä ratisevaa lahjapaperia ja saippuakuplia sinnekin!! :D Miten juhlat sujuivat?

Saana puhui todentotta asiaa. Mä myös otan Pojun suihkuun mukaan. Se katselee sitterissä lelujaan ja kuuntelee onnellisena suihkun kohinaa. Ja sen olen myös päättänyt, että silloin kun mulla on nälkä niin mä syön. Muuten ei tule mistään mitään.

Määpäs käyn vielä laittamassa teillä yllättävän sähköpostin!! Huu.. suuret lupaukset.. ;)

joo, yleensä käynkin ihan hyvin Nöpön kanssa suihkussa, mutta eilen tuo nukahti niin äkkiä että en itse ehtinyt ja voisin muuten mennä hälyn kera suihkuun mutta nyt kun Nöpöllä on alku-unet niin katkonaisia niin en halua sitten märkänä kiivetä sänkyyn sitä rauhoittelemaan :/ ja syönkin minkä ehdin mutta miehen piti eilen tehdä mulle ruoka ja häippäs enkä ehtinyt tekemään enää illalla. onneksi pakkasessa on jotain mutta pitäisi nyt olla mun herkkuruokia että söisin niitä aina extrapaljon. mutta kiitos ihanaiset huolenpidosta =)!!

JB, tosiaan, kerro mitä ihmettä teit tuon lupauksen eteen?? kävitkö suputtamassa sille korvaan kun nukkui, niin että luuli kun heräsi keksineensä itse hyvän idean ;)

Mitäs Vinkku ja Nuki saivat lahjaksi? mä kävin tänään ostamassa Nöpölle sellaisen kirjan missä on eri eläimiä ja sitten niiden päitä kun painaa niin pitävät ääniä..mu nmielestä tosi pelottavia mutta ei nöpö ainakaan itkenyt.

ja on nyt keksinyt tornileikin, kun viikkasin pyykkejä ja yksi pino kaatui vahingossa niin toinen keksi että niitähän voi kaataa ja nyt aina jos jossain on jokin pino ryntää sinne vauhdilla ja kaataa sen. ja rakastaa sellaisia pehmotornipalikoita mitkä on saanut.

Varmaan otan joku ilta (tai muutamana iltana..) pari olutta ja nukun pitkään. Siinäpähän pohtii lastenhoitoa mökillä jossa ei ole sähköjä eikä juoksevaa vettä.

Olen itsekäs äippä ja syön silloin kun huvittaa ja käyn suihkussa silloin kun huvittaa. Tosin tietenkin lasten ruoka-ajat huomioon ottaen. Sekä Eeti että Irkku nakottavat kiltisti pesuhuoneen ovella katsomassa silmät selällään sen aikaa kun käyn suihkussa. Kun Eeti oli pienempi, niin istui sitterissä. Irkullekin voin ottaa kirjan mukaan, jota se lueskelee sen ajan siinä oven suussa. Eetille riittää vaikka hiusharja tai kylpylelu viihdykkeeksi. Paremman puutteessa kiskoo likaisia vaatteita likapyykkikorista ja nuuskii niitä. Ruuat otan aika usein syötäväksi olohuoneeseen, kun keittiöstä ei näe mitä tytöt touhua. Sitten tietenkin Irkku haluaa maistella kaikkea, mut eipä ne sen linjoissa näy. Aiemmin ajoitin suihkut nukkuma-aikoihin, mutta nykyään Eetin unet on niin risaisia ettei silloin ehdi.

Heh Pojua!

Yhteistyössä