Ajatuksista Asiaan 07/09

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pimmu.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mullakin on haaveissa joku ihana omakoti talo jossain landella, tosin ei suomessa. Jos mä saisin palan suomen vietyä johki muualle, se oli se mun juttu. Me ollaan katottu asuntoja mun miehen kotimaasta, ja ens vuonna ehkä ostetaan, mut toistaiseksi ihan vaan sijoitus mielessä. Siellä asunnot on paaaaljoon halvempia. Mutta ihan pysyvä muutto ei meitä vielä toistaseksi puhuttele.

Mulla olis huomenna imetysvalmennnus, mut mies ehdotti et mentäis ikeaan. Mitä sitä tekis. Tosin olisin halunut puhua kätilön kanssa näistä mun suppareista, ja eilen kaiken lisäks mulla oli menkkamainen fiilinki alamasussa. Tosin pääsen mä sen kätilön juttusille muulloinkin. Mut en mä kyl tarvi ikeasta mitään, mut sinne on kiva päästä sekoilee. Buah, ehkä mä vaan nukun pitkään, enkä mee mihkään.

pimmu 33+1

Pimmu, mä olisin kaivannut imetysvalmennusta. Toisaalta, en tiedä olisinko jaksanut viimeisilläni raskaana kuunnella ja tajuta siellä mitään. Mutta Lampeniuksen Lindaa pesatakseni, ei se imetys helppoa aluksi ole. Tietty joillain, mutta mä yllätyin kuinka vaikeaa se oli. Ehkä se valmennus olisi relevantimpaa sitten kun on joku imetettävä, mutta ehkä sinne kannattaisi mennä. Ikeassa on toki hauskempaa.

Menenpäs kohta katsomaan JB:n talolinkin. Kuulostaa kyllä ihanalta jo näillä tiedoilla.

Pimmu hei, muistinko sanoa sulle noista suppareista, että mulla oli tosi paljon niitä harjoitussuppareita, eli siis kivuttomia. Maha oli ihan kivikova ja pinkeä minuuttikaupalla. Ne erottaa niistä oikeista suppareista just se, että oikeissa suppareissa on selkeä alku ja loppu ja ne tuntuu kipeiltä. Korjatkaa jos olen väärässä. Imetyksestä.. Mulle tuli yllätyksenä se, että se oikeasti sattui. Jatkoin vain sinnillä niin kyllä ne tissit tottui. Mutta kuukausi ainakin, en jaksa nyt tarkistaa aiemmista keskusteluista, mentiin Lansinoh ja Bepanthen putkilot kourassa. Eikä se oikea imuote ole itsestäänselvyys. Mutta imetys kyllä voi onnistuakin :D

Saden reissu kuulosti kivalta :)

joo, komppaan, imetys todellakin sattuu!!! mutta onneksi siihen sitten lopulta tottui.

Nöpöllä on silmät ristissä mutta ei vaan suostu nukkumaan..on ihan pakko saada seistä ja seistä ja seistä..

Mies haaveilee rakentamisesta, tai jonkun vanhan remppaamisesta. Mustakin olis ihana rakentaa mutta ensin pitäisi olla tontti ja ne ovat täällä niin kalliita että ei olisi enää varaa rakentaa edes saunamökkiä. Mä tykkäisin jostain suht modernista, eli uudesta, mutta käytännöllisestä, valoisa pitäisi olla ja ehdottomasti 2 vessaa, joista toinen pönttö siis kylppärissä, rauhaisa sijainti ja tilaa työhuoneelle. Aika perustalo siis, mutta ei mitään ruskeita tiiliseiniä, maalaisin ne heti valoisamman värisiksi. eli siis valoisa ja iso olkkari, vähän niinkuin teillä Rosis.

Päätettiin että mennään perjantaina Suomenlinnaan, otetaan kunnon iso viltti mukaan ja eväät ja nautitaan siellä. Jos joku muu on täälläpäin silloin niin tulkaahan mukaan =)

Pimmu, nauratti toi että miehes ehdotti ikeaa kun sulla olis imetysvalmennus. Olisi varmaan ihan mielenkiintoista mutta mä en olis kyllä jaksanut sellaista kun ei ole vielä mitään imetettävää. Siis kun ei sitä voi oppia ennenkuin on se joku joka oikeasti imee..mun mielestä näin siis.

gallup: käytetäänkö teillä tyynyä? me ollaan nyt muutamana yönä pidetty, nukkuu rauhallisemmin, tosin on nukkunut vain puoli yötä omassa sängyssään, mutta alku on rauhallisempaa. Muuten on nykyään tosi levoton nukkuja.

Baltsu, mietin eilen samaa kuin Rosis, eli missä vaiheessa teidän unelmakodin metsästys on?

Siksipä juuri mä mietinkin, et mitä uutta mä saan irti siitä valmennnuksesta, kun ei ole mitään imetettävää vielä. Voihan ne neuvoa tunti kaupalla mikä on oikea asento jne, mut sen luultavasti oppii sit kun on joku tossa jonka laittaa siihen asentoon.

Ja niinhän sitä sanotaan, et se aluksi sattuu. Mua jännittää se siinä mielessä, et mulla on hirmu herkät nännit. Saiskohan puudutusrasvaa käyttää..? Ja jostain luin, et kandee harjoitella venyttämällä nännejä, en mä ainakaan halua.

Mä muuten koitin sitä väliliha hierontaa. Siis mit vit, taipuuko joku oikeasti sellaiseen asentoon, et sen saa tehtyä?! Tai vaihtoehtona olis ollut rusauttaa ranne paikoiltaan, mut ehkei se ole sen väärti. Mies tosin ihan tyytyväisenä lupautui auttamaan.

Pimmu, käytä vaan miestä hyväksi :D

Imetys tosiaan sattui. Monta kertaa olin jo lopettamassa sen kokonaan. Onneksi sisua riitti sen verran siinä kohdassa, etten lopettanut. En tosin tiedä olisko se sattunut niin paljon jos en olis pumpannut koko ajan silloin alussa. Eilen kun jouduin ottamaan pumpulla, niin meinasi kyllä poika oppia taas jänniä sanoja.

Ihana talo JB! piiitkä haaveileva huokaus

Ihan kuin olis ollu jotain asiaakin.
Kaikki melkein ok.

Minä olen ollut imetyksien kanssa niin onnekas, ettei kummallakaan kerralla ole tehnyt kipeää. Irkun kanssa ei kyllä imetyksestä oikein voi edes puhua, mut ei silloinkaan pumppaaminen sattunut. Nännitkään ei kertaakaan ole olleet verillä. Imuotetta on kyllä pitänyt opetella ja sen kanssa taistella, että sen puolesta imetysohjaus oli tarpeeseen. Mut netistä kyllä löysin suurimman osan tarvitsemastani tiedosta.

Huomenna mennään sit taloa katsomaan. Ennen kuin tarjousta voidaan ruveta tekemään, niin pitää vielä odottaa tieto töiden jatkosta..

Oon ihan kypsä muuttamaan jonnekin kommuuniin lasten kanssa ja jättämään pölkyn kitisemään yksinään. Hitto kun ois yksinään varaa, niin ostaisin sen talon ja muuttaisin sinne tyttöjen kanssa. Enkä edes kertoisi pölkylle mitään. Grrr! Miehen kanssa eläminen on ihan sama kuin vaan hakkaisi huvikseen päätään seinään päivästä toiseen.

Näin on JB! Grr. Just niin. Täälläkin on taas niin pösilö mies ettei rajaa. Mikä tää naimisiimenohuiputus ja yhdessä asuminen on, arkiarkiarki ja toisen tapa jättää sukkia pitkin poikin. Woody Allenkin asui vaimonsa kanssa vastapäisissä taloissa. Sieltä vilkuttelivat kun olivat sillä tuulella että sopis tulla käymään. No joo, huono esimerkki, sehän meni sitten myöhemmin naimisiin tytärpuolensa kanssa, yäk.

Voin asua itse talossa ja laitetaan pölkylle koirankoppi pihalle. Voin sille sit keittiön ikkunasta vilkuttaa, kun sopii tulla kyläilemään. Kuulostaa toimivalta systeemiltä. Tällä hetkellä ei haittaisi ollenkaan, jos pölkky karkaisi naapurin nartun mukaan. Tervemenoa vaan!

Mä muuten yritän Eetiä vierottaa yösyötöstä. Ei mun mielestä tuon ikäinen enää tarvitse yöllä ruokaa, niin olen ainakin kuullut. No aamuyö meni sitten parkuessa, kun laitoin vaan tuttia suuhun, vaikka Eeti olisi halunnut maitoa. Lopulta joskus kuuden maissa tarjosin sitten vesipulloa, jonka joikin tyhjäksi ja nukkui kahdeksaan saakka! Irkkuhan kuitenkin heräsi puoli seitsemän maissa ruohonleikkurin ääneen, mut Eeti nukkui ainakin pitkään.

En muuten tajua minkä helkkarin takia täällä ruohoa leikataan jo ennen kukonlaulua ja kolmena päivänä viikossa. Jälleen yksi plussapuoli korvessa asumisen puolella.

Pimmulla tosiaan on jo viikkoja! Jännittävää! :) Sain onneksi paljon ohjausta kätilöiltä sairaalassa imetyksen kanssa, joka syötöllä tulivat opastamaan otteen kanssa. Näin muuten ystäväni pari viikkoisen vauvan, oliko Vinkkukin muka niin PIENI?

Ihana talo todellakin, JB! Meidän unelmakoti muotoutuu vasta pään sisällä. Haaveilemme paritalosta ystäviemme kanssa, ja eri vaihtoehtoja tässä pyöritellään. Vuokralla asuminen ahdisti aluksi, mutta nyt olen valmis asumaan väliaikaiskodissa niin pitkään kuin on tarvis. Seuraava koti on sitten vuosiksi eteenpäin, emmekä halua hätiköidä tippaakaan. Mies jo sisustaa kotia mielessään, heh, sisustuksen suhteen minulla on vain veto-oikeus.

Vai Rosis haaveilee maalle muutosta! Aiotteko kuitenkin pysyä nykyisessä ilmansuunnassa?

Meillä mennään jo päiväkotirytmissä. Eli lounas yhdentoista maissa ja sitten ennen puoltapäivää unille. Vinkku syö nykyisin kuin hevonen, ja tissinkin perään vonkuaa edelleen ja aamuyöstä sitä saakin, jotta saamme nukkua hieman pidempään.

Kesä tuli takaisin ja hellevaatteille käyttöä!

Heh, Jellis sää oot niin hauska :) Hankithan Pölkylle edes lämmitetyn kopin, ettei sen varpaita talvella niin palele.

Baltsu soititko sä tarhaan, että tiedät niiden päivärytmin vai siis ootteko jo käyneet tutustumassa? Todella fiksua siirtää Vinkun rytmi oikeaksi jo nyt tarhaa varten.

Voi, mäkin haluan muuttaa. Sellaiseen paikkaan, joka on lähellä sukulaisia ja kavereita silloin kun minä haluan ja taas tosi kaukana silloin kun tarvitaan etäisyyttä ;) Mielellään järven rannasta, keskellä isoa kaupunkia. Oma hehtaarin tontti ja kaksi kerrosta, neliöitä sellainen pari sataa. Hinta sitten mielellään edullinen. Löytyiskö?

...

Heh, Jellis sää oot niin hauska :) Hankithan Pölkylle edes lämmitetyn kopin, ettei sen varpaita talvella niin palele.

Baltsu soititko sä tarhaan, että tiedät niiden päivärytmin vai siis ootteko jo käyneet tutustumassa? Todella fiksua siirtää Vinkun rytmi oikeaksi jo nyt tarhaa varten.

Voi, mäkin haluan muuttaa. Sellaiseen paikkaan, joka on lähellä sukulaisia ja kavereita silloin kun minä haluan ja taas tosi kaukana silloin kun tarvitaan etäisyyttä ;) Mielellään järven rannasta, keskellä isoa kaupunkia. Oma hehtaarin tontti ja kaksi kerrosta, neliöitä sellainen pari sataa. Hinta sitten mielellään edullinen. Löytyiskö?

...

Me tänään nukuttiin pitkään :), eli jäi imetysvalmennus välistä. Tänään oli jotenkin erikoisen ihana herätä miehen vierestä, ni päätin jatkaa nukkumista.

Bro, ensimmäisenä mulle tulis mieleen mega (MEGA) iso matkailuauto. Sillä sitten asumaan lähelle sukulaisia kun siltä tuntuu. Toi järvi ja neliöt on kyl sit kinkkisempi juttu. Ja tontti.

Meil on tossa naapurissa yks kahvila/kirjakauppa, jonka omistaa norjalainen n. 35v sinkku nainen. Sitä kutsuu näiden muiden liikkeiden miehet "Pimpiks", koska se laittaa aina aamuisin terassinsa kondikseen ja kun se pyllistelee tuolla hameinensa, ni sillä on kuulemma kaikki tavara tarjolla.. Se on muutenkin aika outo tapaus.

Pimmu, johan on teillä naapurit ;)!

ja tsemppiä miesten kanssa! meillä on puoliriita menossa kun mies yksi ilta luki näitä juttuja ja olin kirjoittanut juuri noita että voisin muuttaa jonnekin nöpön kanssa kaksistaan..sitten sanoi että ei tuollaisia voi laittaa ja kun yritin selittää että pitää voida purkautua jollekin kun ottaa päähän niin oli ihan myrtsinä. Tekisi miehillekin hyvää joskus tuulettaa ihan kunnolla ja överistikin tunteitaan..tuskin meistä kukaan olisi oikeasti valmis kuitenkaan muuttamaan yksikseen minnekään vaikka välillä siltä tuntuukin.

Nyt on sitten kauppakirjat allekirjoitettua ja oikeasti ollaan myyty tää kämppä. Eikä uusia edelleenkään ole tullut myyntiin..nice. mutta ehkäpä se tästä. ja mä oon ihan rapakunnossa, pitäisi liikkua enemmän mutta menee jo kaikki energia nöpön kanssa olemiseen niin ei jaksa niin paljoa enää edes lenkkeillä.

Pimmu, ihan loistava ajatus tuo matkailuauto :D Tosin se saattaa hivenen jäädä siitä 200 neliöstä, mutta tonttihan on juuri niin iso kuin itse valitsee. Jos ajaa esim. lappiin niin lähimmät naapurit voi olla tosi kaukana. Toisaalta taas voi parkkeerata esim. Näsijärven rantaan. Jos naapurit alkavat käydä liian tuttavallisiksi niin voi vaihtaa naapureita eikä tarvitse vaihtaa asuntoa kuitenkaan. Miksi ihmiset eivät ole tajunneet tätä aikaisemmin?? Ei kun autokaupoille.. Juuh. Ihana Pimppis teillä btw.

Baltsu, mä katsoin Pojusta videota, joka on otettu kun se on ihan pari päivää vanha. Voi herranen aika kun se on pieni. Nyt se on tuollanen äijä.

Sitä paitsi, eihän kukaan ole täällä oikeilla nimillä, eli perjaatteessa Saden mies on vähän niinku kuka vaan. Eikö? Onneks mun mis ei edes puhu suomea, ni ei haittaa vaikka se pällistelis tossa vieressä.

Brou, siksipä juuri mega MEGA iso matkailuauto. Mutta ihan 200 neliöön ei pääse. Tai edes lähelle. Mut se tulee vastaan siinä tontissa, ja vapaudessa valita naapurit.

Mul on hei nyt niin kuuma, et mä ihan kuvotan itseäni. Tunti pitäis viel hikoilla, et pääsee kotiin suihkuun.. Yök mua.

Baltsu, toi on kyl tosi hyvä et rytmi on jo samoissa, eikä tuu kaikkea muutosta kerralla ennen hoitoa :)
täälläkin ns. päiväkotirytmi vaikka töihin en vielä aikonutkaan mennä.. paitsi tekemään keikkaa sillon tällön jotta talo ei lähde alta. meinasin jos esim joka toinen vkloppu menisin töihin tms. keväällä voi olla eri ääni kellossa ihan finanssipuolen kannalta..
ja luulen että mun olis ollu nyt helppo siirtyä syksyks töihin ku pikkis on jotenki muuttunu tosi isoks ja vanhaks pikkulapseks eikä oo tippaakaan vauva.. ja tää äidin eroahdistuskin on sitä myöten helpottunut ;) mutta katsotaan keväällä sitten... varsinkin jos se haikara ei kerran meillä meinaa vierailla pitkään aikaan (liian pitkään) niin eipä tässä auta kauaa jahkailla..

käykää hei kurkkimas (jos ette oo jo käyny) pikkiksen synttärit facessa... voin laittaa enempi mailin puolella.. en viitti täällä mainostaa jos joku sattuu "bongailemaa"...

pimmulla on kyllä oudot naapurit! ei käy kyllä kateeks ;D

mutta nyt odotan hesetilausta tulevaksi ja huomenna seiskaan töihin...

mi-iu ja pikkis 1v

Mä jo facen puolella kävin kattelemassa pikkumiiun synttärikuvat, ihania!

Heh tuota Pimmun naapuria! Kuulostaa niin uskomattomalta. Mut kai se on, että jokainen tavallaan.

Mulla joskus saattaa mies olan yli lukea mitä kirjoitan, tai sitten selailla ketjua. En kyllä edes kirjoita mitään, mitä en sille päin naamaakin voisi sanoa. Pysyypähän paremmin asioista selvillä. Varsinkin nyt, kun en ole pariin päivään suostunut puhumaan sen kanssa. Että tällaista kypsää mykkäkoulua pidän. Jos Pölkky luet tämän: olet tyhmä, ärsyttävä, raivostuttava ja ääliö. Nih.

Ja sen vielä olen unohtanut sanoa, että Rosa ja Puppe tietenkin meille kyläilemään kunhan päästään suurempaan. Jospa työhommat selkenisi ja voitaisiin tehdä tarjous talosta, joka toivottavasti menisi läpi ja sitten päästäisiin ihanaan omaan kotiin... Aah.. Sen verran työhommista, että toiselle tarjouskierrokselle päästiin. Nyt vaan uudet tarjoukset menemään ja jännittämään, että saadaanko sopimus seuraaviksi kahdeksi vuodeksi vai tipahdetaanko työttömiksi elokuun lopulla.

Eikä se Pölkky mitään lämmitystä koppiinsa tarvitse. Hytisköön, niin ehkä painuu paremmin opetus mieleen. Nyt oon sille suuttunut, kun tekee aina saman mokan että lähtee käymään "ihan vaan pikaisesti" jossain ja sitten reissu kuitenkin venyy moneksi tunniksi, ilman että edes vaivautuu mulle ilmoittamaan. Sitten kun laitan v*ttumaisen viestin, että missä helkkarissa se kuppaa, niin "olin justiin lähdössä takaisin/soittamassa että venyy/kotimatkalla blaa blaa blaa". Ja aina ihan sama homma, vaikka kuinka sanon että ilmoittaa sitten myös jos ei pääsekään niin nopeasti kuin lupasi. Mitenkähän tuon saisi taottua sille päähän, vai saako ylipäätään mitenkään? Ärsyttää odotella avuksi iltahommille tms kun luulee, että äijällä menee jotain puoli tuntia ja sitten viipyykin monta tuntia. Itsekäs ja itsekeskeinen ryökäle. Yrittää se kyllä anteeksi pyytää, mutta siinä vaiheessa olen jo niin hiilenä ettei voisi vähempää kiinnostaa.

Yhteistyössä