Ajatuksista asiaan 0808

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Baltsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

Baltsu

Vieras
Meidän ihanainen Ajatuksissa ketjuilu jatkukoon siis tälläkin puolella! Toivottavasti ääriryhmä poukkoilee eri ketjujen välillä ahkerasti!

Ore 26.5. rv 41+0, tyttö 3215g 50,5cm
Baltsu 8.6.2008 rv 40+2, poika 3340g 48cm
Angsteri 14.6. rv 39+6, tyttö 3900g 50 cm
Mi-iu 13.7 rv40+5 tyttö 4015g 52cm

Pitäisi tuo rv ottaa pois? Lisätä jotakin muuta tietoa?

Kiinteiden aloittamisesta jorisin tuolle toiselle puolelle ja tuli olo, että niistä voisi puhua täällä. Mitäs Mi-iu olet ajatellut?

Pohdin juuri viikonlopun riitelyn jälkeen kuinka tärkeää lastenhankinnassa on vakaa pohja parisuhteelle. Hellyyteen ja seksiin ei vain jää aikaa ja energiaa kuten ennen, ja on ehdotonta luottaa siihen että perhe pysyy koossa. Joten olen oikein tyytyväinen, että maltoin odottaa miehen kypsymistä yrityksen aloittamiseen, hänenkin täytyi olla valmis. Vaikka tuolloin vaikealta se tuntui...Nyt hän on ilahduttavasti ottanut heti alusta saakka vastuuta vauvasta ja on onnellinen isyydestä. Kauan te olette olleet yhdessä miehienne kanssa? Meillä tulee 7 vuotta täyteen ja koen tuon ajan hitsanneen meidät kiinni todella tiiviisti. Jollakin tuo voi tapahtua nopeastikin, mutta meille nuo kahdenkeskiset vuodet ovat olleet tärkeitä.

Eilen pääsimme onnellisesti makuuhuoneen puolelle ja touhu keskeytyi vain kerran tutin tippuessa... Mutta kiirettä piti, ei voi ikinä tietää koska toinen herää ja huutokonsertti ei ole se ihanteellisin taustaääni! Saimme kuitenkin parisuhdetta hoidettua ja mies oli NIIN onnellinen! :D

Mi-iu kyseli ristiäisistä. Meillä oli pari ruokaisaa salaattia, leipää, lohivoileipäkakkua, täytekakkua, käsintehtyjä suklaita ja vaahtokarkkeja. Simppeli ja toimiva oli menu.

Mä tuun heti kuokkimaan tänne!

Mulle tulee öisin herätessä kaikkia nerokkaita ajatuksia, niinku esim. keksin tän tulevan kekaran nimen sillä tavalla, että heräsin vaan yöllä ja se nimi oli kristallin kirkkaana mun mielessä. Ja mieskin on sen ilmeisesti hyväksynyt. En tiiä muuttuuko mieli vielä jommalla kummalla, mutta nyt on ainakin päätös tehty. NIIN, sitä piti kommentoimani, että viime yönä heräsin ja keksin "loistavan" nimen tälle vauvanhoitopuolen ketjulle ja se oli "Ääriryhmän perilliset" :D Juuh.. Niinkuin oli puhetta jo aiemmin, että tuo ääriryhmä -termi lienee liian provo. Nykyinen ketjun nimi on siis paras :)

-Brogan 26+1 - perässä tullaan!

Ai niin olin ajatustani nopeampi ja siis piti vielä kommentoida, että oon Baltsu ihan samaa mieltä tuosta, että parisuhde täytyy olla hyvissä kuoseissa ennen lapsen hankintaa. Meillä yhteistä taivalta on pian takana vuosikymmen ja oon tosi onnellinen, että ollaan niin pitkään oltu ensin kaksistaan. Tää perheenlisäys on ihan alkujaan mun miehen idea, tai se alkoi vaan miettiä, että miltä se tuntus jos joku sanois isäksi :) And so on, siitä se ajatus sitten lähti. Ja kun yritystäkin kesti se 9kk niin kyllä voi sanoa, että oltiin harkittu tarkkaan tää asia. Vaikka eihän sitä ikinä täysin valmis ole.

Mut hienoa, että Baltsulla ja miehellä parisuhdetta huolletaan jo makkarinkin puolella :)

Nyt töihin! Tulin muka aiemmin tekemään rästitöitä ja täällä vaan palstaan menemään.

Kiitos Baltsulle ketjun avaamisesta!!

Toi on niin totta tuo parisuhteesta huolehtiminen!! Tuntuu vain, että aikaa ei ole kunnolla. Mies on töissä ja sitten meillä on vielä(kin) tää remontti. Meillä menee yhtä hyvin kuin aikaisemminkin eli vauva ei ole siihen vaikuttanut negatiivisesti, mutta sitä arvokasta kahdenkeskistä aikaa ei ole niin paljon kuin mihin me oltiin totuttu (no, ei tietenkään yllätys!). Viime viikolla oltiin pelaamassa yhdessä sulkapalloa ja ajateltiin mennä joka viikko. Meillä on kaikki harrastukset samat, joten sekin jo auttaa, kun päästää peluttelemaan mailoja tietyin väliajoin. Ensi kuussa Nukkeli jääkin jo sitten ensimmäistä kertaa yökylään mummilaan. Me pidetään kolmen pariskunnan mökkipippalot ja sitten lokakuussa on kylpylä ja Nuki tulee olemaan mummilassa hoidossa. Noi tekee varmaan hyvää. Sitten sitä jaksaa paremmin vauvankin kanssa. Mun mielestä lapsi on onnellinen, jos vanhemmatkin ovat. Ja mä olen ehdottomasti sitä mieltä, että lapsi ei ole onnellinen, jos äiti uhrautuu liikaa ja painelee väsyneenä ja kireänä 24h ja saa miehensäkin tyytymättömäski.

Nuki heräsi...

heh, rupes naurattaa toi angsterin mailojen peluuttaminen :D

noista kiinteisii ruokii siirtymisistä, mä luulen et joskus 4kk iässä vois olla hyvä tai sit joskus 3kk iässä ruveta maistelemaan kaikkea... imettää ajattelin vähintään sen puolvuotta... kattoo sitte kuinka vähentää (ja varmaan siis vähennetään imetyskertoja jo hieman aikaisemmin jos ottaa esim iltavellit käyttöön jne)...

Baltsu, saanks mä nyt udella et oliks se "eka kerta" kamala, tai siis tuntuko paikoissa että auts?! tääl on viel hoidettu parisuhdetta ilman että ihan tositoimiin pääsee...mut kummasti helpottanut ;)
Mites Angsterin "eka kerta"?

Baltsul oli hyvänkuulonen ristiäismenu :) meille tulee "vaan" iso täytekakku, kuivakakkuja, pipareita, voileipärullia (vähän ku voileipäkakku mut paloina) ja coctailpiirakoita munavoin kanssa.. muuta en jaksa tehdä ja noistakin sisko tekee voileipärullat.. huomen täytyy leipoa kakunpohja..

Tänään tämä pääsee parturiin :) tosin neitiä täytyy syöttää kesken parturin niin täytyy syöttää sit kun on väri päässä niin onnistuis varmaan helpoiten.. nyt se nukahti sohvalle, ihanan näkönen <3

Meillä oli ristiäisissä ihan kahvipöytä eli ei mitään kunnon ruokaa. Meillä oli valkosuklaakakku, mansikkapullaa, pienten jalkojen muotoisia keksejä, suklaata ja kolmea erilaista voileipäkakkua. Itse en minäkään tehnyt mitään, paitsi koristelut.

Juu, mäkin ajattelin imettää ainakin puoli vuotiaaseen, mutta kiinteitä ajattelin aloitella neljän kuukauden iässä eli Miiun linjoilla mennään siinä.

Kunnon seksiä ei ole vielä(kään) ollut. Ensi viikolla saan sen kierukan, niin jospa vaikka sitten. Mä olen kyllä ehdotellut miehelle, mutta jostain syystä sillä on vielä synnytys mielessä, eikä ole ollut kovinkaan haluakas. Ensi viikolla on kyllä pakko aloittaa normi elämä -normi seksielämä...

Pitää varmaankin varata tuo uusi ja vakiintunut nimimerkki! :)

Juuri kun hehkuttelin imetyksen ihanuutta niin nyt on ihmetelty rintaraivareita. Tai eivät ne varsinaisia raivareita ole, rinta ei vain kelpaa vaikka nälkä taatusti on. Onneksi netistä löytyi infoa, että ihan normalia tässä kehitysvaiheessa ja menevät pian ohi. Kurjaa kuitenkin!

Vinkkukin on herännyt vain klo 3 syömään! Nukkelin kanssa samaan tahtiin siis.

Meillä oli "ensi kerta" heti jälkitarkastuksen jälkeen ja hyvin kestivät paikat liukkarin avustuksella. Yllättävän samanlaiselle tuntui kuin aiemminkin... ;)

Angsterin kanssa olen niin samaa mieltä tuosta että vanhempien onnellisuus korreloi lapsen onnellisuuden kanssa. Meille molemmille on tärkeää päästä urheilemaan kunnolla ja iltaisin saattaakin olla, että mies käy ensin treeneissä ja sitten päästää minut vuorostani. Yhteinen aika on todella kortilla tuolloin. :( Pitää tarkasti suunnitella, että molemmat pääsevät päästämään höyryt pihalle, mutta että yhteistäkin aikaa jäisi. Haasteellista. Tuo Angstiksen ja miehen yhteinen sulis kuulostaa hyvälle!

Kuinka paljon jaksatte kyläillä/ottaa vieraita vastaan? Pidän tärkeänä, että arkisin olisi 1-2 päivää jolloin ei ole mitään vaunulenkkejä kummallisempaa ohjelmaa, mutta muuten näemme kavereita ahkerasti. Tänään olimme katsomassa samanikäistä vaavia, ihmettelivät toisiaan kovasti! :D

Nyt pitäisi tehdä jotakin pyykkien eteen...

Ihana netti! Saimme syötöt onnistumaan ohjeilla, joissa käskettiin rauhoittaa imetystilanne -hämärä makkari ja makuuasento. Huh. On se kamalaa kun oma vauva ei huoli rintaa...

Brogan, mikä on tuo lapsukaiselle miettimäsi nimi? Kerrokerro mailissa vaikka!

Hyvä, että saitte helpotettua rintaraivareita! Netti tosiaan on usein kullan arvoinen :) . Meidän tirppanen huutaa "HÄY" ennenkuin käy hyeenan lailla rintaan kiinni. Ihan oikeasti.
Välillä on itkenyt rinnalla, mutta olen ajatellut sen johtuvan mahavaivoista. Saattaa olla ollut noita RV:täkin.

Mulla on sellainen taktiikka suhteessa vieraisiin, että kerran-kaksi viikossa meille voi tulla kyläileen ja kerran voidaan käydä jossain kylässä. Vauva tuskin useammista kerroista kuormittuisi, mutta äiti kuormittuu...mä olen pikkuisen erakko, enkä välitä nähdä ihmisiä (vieraita) ihan joka päivä. Paljon ollaan perheenä menty. Viime viikolla käytiin mm. Ikeassa ja ihan hyvin meni Nukinkin kanssa. Kassoilla se alkoi rissaamaan ja mä sitten kävin vain imettämässä sen ja vaihtamassa vaipat. Onneksi mies on sellainen, että vähän pakottaakin mua lähtemään liikkeelle ja ihmisten ilmoille Nukin kanssa, silloinkin, kun mä en jaksaisi eli silloin kun muhun iskee erakkotauti tai pelko siitä miten Nukin kanssa pärjää tietyissä paikoissa.

Muuten, nukkuuko teidän vauvat "melussa" vai täytyykö kotona liikkua hiipien?

Mullahan on tämä suurempi vauveli jo, mut mielellään keskustelisin täälläkin puolella vaikkei ihan samanlaisessa tilanteessa ollakaan.

Joku, olikohan Angsteri, kyseli aiemmin kiinteiden aloittamisesta. Meillä aloitettiin kolmen kuukauden iässä. Ensin velliä, siitä parin viikon päästä hedelmäsoseita ja siitä taas parin viikon päästä kasvis- ja lihasoseita.

Meillä Irkku nukkui vauvana melussakin, mutta nykyään pitää olla ihan hiljaista. Sitten meidän pitää hiipiä, kun seinät on kuin paperia täällä. En tiedä onko ihan tottumiskysymys, vai mikä. Ite oon kyllä myös huono nukkuja ja heräilen jokaiseen pieneen rasahdukseen.

Todella hienosti jo menee teillä kun yhdellä syötöllä menee yöt läpi vauvojen kanssa!

huh, vihdoin minäkin ehdin tälle puolelle kurkkimaan juttujanne :)

Oon kanssa niin samaa mieltä Baltsun kanssa tuosta parisuhteesta. Musta on niin pelottavaa kun tosi monet kavereista ovat melkein vasta tavanneet ja rupeavat hankkimaan vauvaa. mielestäni lapsi ansaitsee myös molemmat vanhemmat eikä kahta kotia, siis noin ninkuin lähtökohtaisesti. Tietysti voi tulla tilanteita (alkoholi, pettäminen tms) että ei ole muuta vaihtoehtoa. juuri viime viikolla olin kaupoissa niin kaksi vajaa 10v tyttöä juttelivat ja toinen kysyi: "asuuko sun isä teillä?" miehen kanssa kauhisteltiin tuota, että nykyään tuollainenkin on ihan normaali kysymys :(

meilläkin tulee juuri 7v täyteen ja on alusta asti tiedetty että halutaan lapsia mutta ensin haluttiin naimisiin ja sitä päätöstä piti kypsytellä sitten rauhassa että varmasti tajuttiin mihin sitouduttiin ja irti ei enää pääse ;) mutta mies on siis niin innoissaan jo nyt, juttelee joka päivä monta kertaa vauvalle ja haluaisi siis jäädä kotiin hoitamaan lasta jos vaan taloudellinen tilanne sallii.

Upeeta että baltsulla ja miehellä on myös makkarin puolella elämä vakiintumassa vaikka onkin varmaan haastavampaa kuin aiemmin. Ja muutenkin kuulostaa niin upealta nuo teidän oma aika-jutut, siis juuri noin itsekin sitten haluaisin. Ja Angstiksen suunnitellut yöt ilman vauvaa kuulostavat myös rentouttavilta. Ja tuo on ennenkaikkea totta mielestäni, että jos vanhemmat ovat onnellisia niin lapsikin on =)

teillä onkin sitten jo puolivuotiaita taaperoita kun me Brogiksen kanssa vasta saadaan omat nyytit, mutta ihanaa kun meillä on sitten täällä paljon neuvonantajia ;)

heh, ihana nuki ku huutaa HÄY... täällä ärjytään ku leijona ja hyökätään kans tissiä kohti ja sit taas pois ja takas tissille ärjyen... mä oon liittäny ton mahavaivoihin et neiti haluu lohtutissiä mut sit mahaa taas vääntää ja tissi lähtee suusta ja sit taas hyökätään uudestaan tissiä kohti.. :D

Me ollaan ns. seurusteltu kolme vuotta, tunnettu/tiedetty toisemme varmaan öö 7vuotta, vuos ollaan oltu naimisissa ja selvää täälläkin on ollut että lapsia lapsia... mies halus ensin naimisiin ja niin siis minäkin mutta vauvakuumeen ollessa älyttömissä sfääreissä sitä ajatteli jo että ihan sama onko naimisissa et kuhan niitä lapsia sais.. no naimisiin mentiin ja projekti käyntiin... tai vaik se tavallaan oli käynnissä ollut jo edelliset puolvuotta...

Nyt täytyy ruveta siivoomaan... aamupäiväl leivoin jo kakunpohjan ja siivoilin vähäsen, mut nyt täytyis ruveta tositoimiin jos neiti antaa luvan.. mies kun aikoo mennä ajamaa nurmikkoa niin saas nähä antaako neiti mun siivota...toivottavasti! ei tulis huomen niin älytön hoppu...

Palataan!

niin ja nukkumisesta, mä oon pyrkiny siihen että neiti nukkuis melussa, (nukkuu sohval, sitteris ja välil vaunuis jne) kun laitan ruokaa, leivon jne.. mut jos siitä tulee silti yhtä herkkäuninen mitä mä oon niin tuskin enää vuoden ikäsenä älyttömässä metelissä nukkuu :P

Myös JB:lle tervetuloa tällekin puolelle!! Jes, saadaan hyödyntää sun kokemusta ;) !!!

Meillä Nuki nukkuu päivällä usein yleisessä melussa (siis esim. tv, tiskaus, ym.), yö unet nukkuu mun vieressä lattialla, ns. parisängyssä. Jos hän on kunnolla väsynyt, niin sitten sitä ei herätä mikään. Jos taas on niin, että uni on herkkää ja yleensä näin on silloin, kun me haluttaisiin olla kaksistaan rauhassa, niin silloin hän saattaa herätä pienimpäänkin rasahdulseen. Eli kyllä meilläkin välillä hipsitään hiljaa ja jos toinen aiheuttaa rasahduksen, niin sitten mulkoillaan toisiamme syyttävästi, heh....

Tammikuussa saatiin Irkulle jo sellainen rytmi, että meni kahdeksalta illalla nukkumaan ja samalla opetettiin se nukahtamaan itsekseen. Meillä on siis aina iltaisin ihanaa kahdenkeskistä aikaa, jolloin katsotaan elokuvia tai vaan löhöillään. (Ja harjoitellaan niitten seuraavien lasten tekoa..) Toki on iltoja jolloin on käytävä muutaman kerran nukuttamassa ja helteillä yksin nukahtaminen ei onnistunut ollenkaan. Mut siis pointin hukkasin jo asiasta: silloin iltaisin pitää hiiviskellä kun muuten Irkku herää. Telkkari ei voi olla kovin suurella kun makkari on olkkarin vieressä, eikä puhelimeen voi vastata kun herää tasan normaaliin puheeseenkin. Päiväunet on sitten yhtä herkkiä. Yksinpä minä täällä sen päiväuniajat touhuan, eli ei varmaan vaan ole tottunut meluun.

Ore 26.5. rv 41+0, tyttö 3215g 50,5cm
Baltsu 8.6.2008 rv 40+2, poika 3340g 48cm
Angsteri 14.6. rv 39+6, tyttö 3900g 50 cm
Mi-iu 13.7 rv40+5 tyttö 4015g 52cm
Jellybean 15.8. -07 rv31+0 tyttö 1805g 42cm LA 16.10.

En tiennyt kuulunko listan kärkeen vai hännille. Olihan Irkkukin Ajatus-vauva, mut se oli silloin siellä alkuperäisessä ketjussa aikoinaan.

Morgen, pikainen tervehdys kun pojat nukkuvat vielä. Aamut ovat minulle sitä ihan omaa aikaa. :)

JB on todella tervetullut lisä tänne puolelle! Oren voinneistakin olisi kiva kuulla.

Vinkkuli nukkuu samaan tapaan Nukkelin kanssa: sikeässä unessa ei herätä MIKÄÄN. Nukkuu nykyisin kuitenkin usein päivisin koiranunta ja muutenkin ihan pätkissä. Eilenkin veteli 4-5 kertaa tunnin päiväunet. Onneksi Vinkku viihtyy myös itsekseen, eikä vaadi viihdytystä koko ajan. Vaikka yhteiset lauluhetket on huikeita, poika jodlaa minkä kerkeää! Miten teillä noiden päiväunien kanssa? Eikös 3kk iässä voisi jo odottaa hieman rytmiä?

HÄY! Ihan paras! :D Olin eilen pumpissa ja mies sai tietää mikä on rintaraivari pulloa tarjotessaan, oli ihan paniikissa raukka. Ei kelvannut ei. Onneksi huoli rinnan kun palasin kotiin.

Ostin eilen ihkut Adidaksen uimahousut pojalle vauvauintia varten, viikon päästä alkaa!

Mi-iun beben ristiäiset on varmaan huomenna? Ihania juhlia teille!

kiitos.. koko päivä touhuttu ja nyt vasta rupee olee voiton puolella...
huomen aamulla pitää vielä paistaa piirakat ja jotain pientä järjestellä ja sit onkin jo juhlat...

Palataan paremmalla ajalla...

Ihania juhlia Miiulle!

Baltsu, mekin ollaan vähän mietitty vauva-uinnin aloittamista, mutta ei olla vielä päätetty mitään. Tuleeko miehesikin sinne? Meillä toi aloittaminen riippu lähinnä aikatauluista, kun mies on vuorotöissä, eikä meillä ole kuin yksi auto. No, saa nähdä mitä päätetään tehdä. Meinaako Miiu mennä, entä kävitkö sä JB Irkun kanssa vauvauinnissa,tms?

Meillä on selvä ryhtmi jo päiväunissakin. Aamulla neitonen valvoo tunnin ja sitten täytyy saada rintaa ja sitten nukutaan 3-4 tuntia. Iltapäivällä valvotaan pari-kolme tuntia ja taas vedetään zetaa pari-kolme tuntia. Tää rytmi jatkuu ilta yhdeksään asti, jolloin Nuki menee unille. Ihanaa, kun tietää milloin saa hetken olla rauhassa ;)....

Me lähdetään nyt Ikeaan, taas...

huh juhlat ohi... kerron ajan kanssa enempi..
aikuisia oli 22 ja lapsia 7 ja ite laitoin kaikki astiat ja tarjottavat jne... pikkusisko eilen pesas mulle lattiat ja miehen sisko aamulla paisto valmiit coctailpiirakat... niin ja isosisko toi valmiit voileipäkakkupalat... kyl oli hommaa, onneks on nyt ohi ja sain keittiönkin taas ihmisen näköseks.. siskot oli sit keittämäs kahvia ja mä olin laittamas sit syömistä lisää tarjolle jne..

Pieni nukahti sohvalle, silläkin ollut kovin rankka päivä.. saas nähdä joudunko nukkuvana vaihtamaan yökkärit ja viemään nukkumaan... yleensä kun se iltauniaika on vasta 10nen jälkeen mut tänään sen verran rankkaa että jos se rupeski jo nyt unille...

Nyt on pakko hakea syötävää, hirveä nälkä...

Palataan!!

ainiin ja vauvauinnista, kyllä mä haluaisin lähteä vauvauintiin ton kanssa :) mutta yks ongelma on että mistä mulle uikkari... muuten oon normaalikokonen, M-kokonen, mutta tissit... normaalisti 75E/F ja nyt 75H... et miten semmoset tungetaa mihkää normi M-kokosee uikkarii?! :/ siinä on oikeasti ongelmaa... pitäis kuitenki vähä tukeakin sen uikkarin...

Hienoa, että Mi-iun juhlat meni hyvin!! Mitä ihmiset pitivät nimestä? Tuleeko se muuten suvusta vai mistä keksitte nimen?

Meidän mukava päivä päättyi raivoisaan itkuun ja varmaankin niihin rintaraivareihin. Hermostuttavaa. Täytyy nyt mennä itsekin nukkumaan. Saas nähdä millainen yö tulee...

Niin ja muuten Miiu, ei niitä erikoiskokoisia uikkareita olisi jossain alusvaateliikkeessä?

Hatunnosto Mi-iulle ristiäisten järjestämisestä! Kyllä siinä puuhaa on riittämiin. Nimikommentteja kuulisin minäkin mielelläni.

Mitä Angstis Ikeassa? Entäs Nukin viime yö? Rintaraivarit onneksi menevät nopeasti ohi, mutta kurjia ovat. Vinkulle ei eilen edelleenkään kelvannut pullo, tissin kanssa ei ongelmia. Nuki nukkuu ihanan paljon päivisin! Meillä pitkiä päikkäreitä ei ole otettu aikoihin, tosin neuvolassa sanoivat että tämä 2-3kk väli voi olla vauvan rytmien kannalta erikoinen.

Mies poti eilen kammottavaa krapulaa, en malttanut olla piruilematta pitkin päivää. Lähdin uhallakin jumpalle ja illalla tuli vieraita. Pikkuisen ärsytti katsella toisen oloja, kun itse olen ollut juhlimassa viimeksi vuosi sitten! Ei silti, en minnekään baariin hingu, mutta jotakin piristystä ihan vaan tyttöjen kesken kaipaisin. Mies ei todella liian usein ole käynyt tuulettumassa ja nytkin oli hyvä syy -ja itse käskin lähteä! Miten te suhtaudutte miestenne menemisiin? Entäs odottajat, oletteko puhuneet asiasta?

Vauvauinnista. Täällä ryhmät olivat täynnä jo keväällä (!)ja saimme yksityiseltä peruutuspaikan. Ajankohta on lauantai-iltapäivä, miehellä kävi siis tuuri, hän on aamu-uninen. Oma uikkarini on ns. tankini jonka hankin odotusaikana. Yläosa on isompaa kokoa kuin alaosa. Mutta eipä tuo yläosa kovin kummoisesti istu...

Tulipas taas tekstiä aamutuimaan. Ai niin, tuli tilailtua Sisukas.netistä ja seimishopista ihanuuksia talven varalle- nyt jo kokoa 74!

Tänään meillä ihan kotipäivä, piiitkällä vaunulenkillä. :)

Yhteistyössä