Ajatuksista asiaan 0808

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Baltsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä ei tällä paikkakunnalla järjestetä yhtään mitään, et vauvauintiin ja muskariin olisi lähdettävä 50 kilsan päähän. Tuntui alussa niin suurelta operaatiolta pienen vauvan kanssa, että käymättä ovat jääneet.

kyllä tuli paljon kehuja että kaunis nimi (mutta eikai nyt kukaaan kauhistelekaan yleensä että ai tommonen nimi) :) kyllä mäkin tykkään nimestä:) kaverit oli arvuutellu nimiä ja just sen tyylinen nimi mut yhdellä i:llä oli arvauslistalla... yhdysnimen toinen nimi tulee mun puolen suvusta (mummin äiti) mut sitäkää en tiennyt ku vasta juhlan aikana.. muuten ne onvaan meidän keksimiä.. yhdysnimen ekaa puoliskoo ihjastuin täysin kun kuulin kerran yhden lapsen nimen (sitä lasta kutsutiin tokalla nimellä, ei kyseisellä nimellä.. :)

angsteri, ne mitä mä oon just erikoisliikkeis nähny niin on semmosea tyyliin "jjos on isot tissit,oot iso muutenki"... :/ no täytyy toivoa et nää sais johonki tungettua et löytyis suht sopiva puku..

arvatkaa muuten säikähdinkö kun mulla viikko sit tasaantu maito... mä olin ihan varma et koko maito katos et nyt ei vauvalle oo ruokaa... mut onneks sitä riittää, välillä edelleen oikein suihkuaa et ei oo enää kyl hätäilyä et mihin se maito hävis ku tissitki on pehmeät eikä enää semmoset kovat..

HÄY!

Kiva että Mi-iun ristiäiset meni hyvin!

Voitteko äitylit kertoa yksinkertaisesti luetellen, että mitä vauvanvaatteita otitte mukaan synnärille? Yritän pakata kassia valmiiksi, enkä tajua mitään. Nyt pakkailen 56 kokoisia, mutta varmuuden vuoksi kannattaako ottaa 50-senttiset? Kun riippuen vaatemerkistä, vaatteet on tosi erikokoisia ja Benettonin vaatteet ihan hepreaa. Riittääkö siis yksi vaatekerta? Entä vaippa? Kai sairaalasta saa kotimatkalle vaipan?

Mitä vaippoja kannattaa ostaa kotiin valmiiksi? Ajateltiin aloittaa kertiksillä ja sitten kun homma toimii ja ollaan kotiuduttu kunnolla, siirrytään kestoiluun.

Baltsu, en osaa sanoa mitään tohon miehien/uusien isien juhlimiseen. Kovasti olen kyllä asiaa miettinyt. Varsinkin nyt kun olo on raihnaistunut lähipäivinä, en kestäisi yhtään että mies häipyisi juhlimaan. Onneksi hänellä on itsesuojeluvaisto eikä ole edes ehdottanut sellaista. Olen vähän hellapoliisi ja marttyyri. Tai siis että kun mä kärsin, niin miehenkin pitää kärsiä. Mökillä kun oltiin, ostettiin miehelle pari saunakaljaa ja mulle yksi ykkösolut. Sen lisäksi olin ostanut miehelle viinipullon ja tarjoilin miehelle kun hän lämmitti saunaa. Eka kysymys oli : "Onko tää joku testi?" Heh. Mutta mies nautti ja kiitti seuraavana päivänä. Krapulainen mies oli muuten harvinaisen pahan hajuinen! Toisaalta oma olo tuntui erityisen pirteältä. Mutta olis eri jos häipyisi valomerkkiin asti baariin. En tiedä mitä sitten kun vauva syntyy. Me kun ennen mentiin aina yhdessä jomman kumman kaverien kanssa, en siis ollut sellainen että jäin mieluummin kotiin. Mutta kyllä miehen tekis hyvää päästä baariin kaverien kanssa. Kai parisuhdekin voi paremmin kun yrittää tehdä toisen onnelliseksi. Varpajaisia mies ei itse halua pitää, mutta taidan kyllä kehottaa lähtemään kavereiden kanssa sitten kun ollaan kotiuduttu ja jos kaikki menee hyvin. Yhdellä tai kahdella kaljalla mies siis tietty on silloin tällöin käynyt, mutta ei se kunnon humalassa ole ollut pitkiin aikoihin. (Hmm, olenpa mä tiukkis...)

Joo, krapulainen mies haisee todella kammottavalle! On se vaikea antaa toisen mennä, mutta kyllä se palkitsee kun toinen menoillan jälkeen sanoo, että hänen paikkansa on kotona ja nyt riitti juhliminen joksikin aikaa.

Kesävauvalle otin sairaalaan mukaan yhden 50cm potkupuvun (oli aivan liian iso!) ja sitten pienempää mallia olevat 50cm bodyn, housut, takin, sukat, hanskat ja myssyn. Hih, oli poika fiinisti puettu, mutta käytännöllisyys oli asusta kaukana! Sairaalasta sai vaipan sekä vauva että äiti. ;) Kotiin pikkuisimpia vaippoja, 1-merkinnällä. Pampersilta ja Liberolta sai sairaalastakin näytepaketit mukaan. Ja ei kannata ostaa halppismerkkejä, eivät pelitä läheskään niin hyvin. Kestoilu ihan pienen kanssa oli mielestäni hankalaa (minulle mahdotonta), vasta kun vauvaa oppi paremmin käsittelemään niin sekin alkoi sujua.

Tässähän alkaa ihan jännittää Rosiksen puolesta!

Kiitos Baltsu! Eli taidan pakata mukaan vain kokoa 50 olevia vaatteita. Aion siis ehdottomasti (tai siis aiomME) kestoilla, mutta askel kerrallaan. Eli ensin kertiksiä ja sitten kun niillä sujuu niin sitten perehdyn kunnolla kestoiluun. Tietty otan niistä jo nyt koko ajan selvää.

Enpä usko että vauva syntyy ennen lokakuuta. Sanoin tämän odotus-puolellakin, mutta en voi uskoa että synnytys tapahtuisi ennen 23.9. Hassu & typerä selitys, mutta meidän suvuissa ei ole yhtäkään neitsyttä, mutta vaakoja sen sijaan hurjasti (meidän kummankin isät, veli, miehen sisko, isoisä, mummi, kummilapset jne). Toisaalta kerta se on ensimmäinenkin... Ei, jotenkin on fiilis että vaaka sieltä tulee.

Iik, pitää lähteä synnytysvalmennukseen...

mulla oli sairaalas kans 50cm body, potkari ja sit hattu ja peittoa lisäks päälle... ja neiti kuitenki oli sen neljä kiloa ja 52cm mut hyvin meni vaatteet... meni varmaan sen viikon ;)

Häy!
Meillä on kiukuttelu jatkunut ja yö meni tutti-showssa. Tutti tippui koko ajan ja syvään uneen Nukkeli ei näköjään vaipunut. Yleensä tutti tippuu aina hänen nukkuessa sikeästi, eikä hän herää siihen. Väsyttävin yö sitten alkuviikkojen. Tämä iltapäivä kolmesta lähtien meni rissatessa. Huusi suoraa huutoa, eikä suostunut ottamaan rintaa. En tiedä mikä vaihe nyt on menossa. Tuntuu, että ei ole tyytyväinen kuin aamupäivällä. Mahassakaan ei mulise, joten en tiedä onko kyse vatsavaivoista vai mistä. Vasta rintareppuun sain sen nyt rauhoittumaan ja nukkumaan. Tässä se on nytkin. Lisäksi sylkeä on alkanut tulemaan paljon. En tiedä mistä se johtuu...ei kai hampaita voi vielä tulla?!?! Nuki on nyt vähän yli 2 kk.

Meillä ei mies pahemmin halua mennä. Kaverit on ympäri Suomea, joten meillä ei ole koko asia tullut vielä edes puheeksi, mutta jo tilanne olisi toinen ja hän haluaisi käydä usein ulkona, niin en mä siitä pitäisi. Mutta totta kai molempien täytyy välillä päästä hengähtämään.

Ikeasta me ostettiin pari vitriiniä. En sitten tiedä sekoittiko sekin matka Nukin oloja, kun hän nukkui koko reissun siitä asti, kun lähdettiin kotipihasta ja palattiin siihen. Aika monta tuntia.

Baltsulta piti vielä kysymäni, että pitääkö ne kestovaipat hyvin? Mä ajattelin että voisin kokeilla niitä päivisin, kun Nukkeli vaan pissaa päiväsaikaan. Vain aamulla tulee kunnon jöötit...

Höh, multa jäikin tekstiä lukematta. Meillä oli sairaalassa mukana 56cm ja 62(!!!) bodyt. En tiedä mikä suuruuden hulluus iski, kun otin ton 62 cm mukaan. Lisäksi mukana oli se äitiyspakkauksen puku, johon Nuki hukkui. Lopulta vain laitettiin se Nukin ympärille. Omia vaippoja ei kannata tuhlata -käyttäkää sairaalan!! Sairaalasta kannattaa "lainata" mukaan niitä järkkyjä äitien siteitä. Mä käytin niitä vuodon takia vielä kotonakin jonkin aikaa ja vasta olisiko viikon päästä siirryin normi siteisiin.

Voi Nukia ja äitiä... Toivottavasti saitte molemmat nukuttua paremmin. Rintaraivareilta kuulostaa teilläkin, vai mitä luulet? Netistä löytyy hyviä ohjeita, ne auttoivat meillä heti. Kuolaus alkoi meilläkin 2kk maissa uudella volyymilla ja nyt mukaan ovat tulleet nyrkit -ne ovat koko ajan suussa! Tai sitten Vinkku tuijottelee niitä tai huitoo raivokkaasti. Ihmeellinen elämä! Kauhea hinku olisi myös päästä liikkumaan lattialla eteenpäin.

Kestikset pitävät ihan hyvin, toki välillä vahinkoja sattuu. Nyt olen oppinut pakkaamaan vaipan kunnolla täyteen joten kotioloissa pelittävät mallikkaasti. Kokeile Angstis noita koko vaippaiän BumGeniuksia, jos haluat helpon version alkuunsa.

Mites Mi-iu sulla on Ruotsinkin kansalaisuus?

Rousan valmennuksesta saa varmaan lukea Odottajissa, toivottavasti meni suuremmitta traumoitta!

Juu, Baltsu, suuremmitta traumoitta meni valmennus. Pidin suuni kiinni siellä, etten myöskään aiheuttanut muille traumoja. Olen tyytyväinen että pyysin lähetteen pelkopolille, voin siellä sitten saada "tukea" traumoilleni. Voi kun toivon että synnytys menisi yhtä hyvin kuin teillä kaikilla! Ja todennäköisesti se meneekin ihan hyvin. Toisaalta mä olen ennenkin edustanut niitä pienempiä prosentteja...

Sen tajusin, että haluan perhehuoneen, jos vapaana on. Siellä on todella täyttä yleensä, pienet tilat ja käytävilläkin sänkypaikkoja. Liioittelematta perhehuone näytti Hiltonilta verrattuna tiheisiin yksittäispaikkoihin, jotka muistutti leirintäaluetta.

Mites Nukin ja äippäliinin yö meni? Ihan mieletöntä että te olette jo noin äitejä kaikki. En saanut viime yönä nukuttuakaan kun tajuntaa iski että se synnytys on vääjäämättä edessä ja sitten meille tulee vauva.

Angstis - tai siis Nuki - ainakin käyttää tuttia. Entäs muut? Annoitteko tuttia alusta asti vai vasta kun imetys oli lähtenyt hyvin käyntiin? Käytittekö jo sairaalassa tuttia?

Voi tää palsta on niin mahtava!! Kiitos Baltsu- kiva kuulla, että kuolaus ja nyrkit kuuluvat meidän ikäisten muksujen normaaliinm kehitykseen!! Meillä on jo mietitty, että tuleeko sille jo hampaita, kun kuolaa valuu ja nyrkit menee suuhun (tosiaan, näin ei ennen ollut). Hampaita tuki vielä tuo kärttyisyys, mutta nyt olen taas viisaampi. Niin ja olisihan meidän Nugeiggina ollut ylikehittynyt, jos hampaat tulisivat jo nyt...
Sama täällä, Nuki pyrkii jo ryömimään ja saakin käännettyä itsensä sivuttain sängyssä ja selältään punkeaa itsensä mahalleen (repii lakanaa ja käyttää sitä apuna).
Mutta siis huh, tää kaikki on normaalia 2kk vekaran kehitystä! Baltsu, laitatko sitten taas tulemaan kuvaa pikku-miehestänne, kun hän täyttää 3kk? Olisi mukava pysyä kartalla ja nähdä kehitystä. Ja mielelläni nään kuvia hänestä ja teistä ihan muutenkin :)!

Kiitos, viime yö meni jo paremmin, mutta edelleen tutti lensi. Taitaa neiti nukkua syvintä unta näin aamulla. Mäkin heräsin vasta nyt. Klo 21 mentiin kärttyisänä nukkumaan. Onneksi unta tuli kuitenkin tarpeeksi ja nyt näyttää elämä taas valoisalta.

Rosan pelot tuntuu ikäviltä, mutta onneksi olit älykäs ja hait apua!! Mä uskon, että kaikki menee varmasti hyvin, mutta kuten olen ymmärtänyt sun luonteesta (och min), niin tääkin on varmaan sitä varautumista siihen, jos kaikki ei menekään ihan kuin kirjassa on kirjoitettu -tyyliin pessimisti ei pety!

Juu, kotiäidin pelastus on netti! Meillä oli taas yksi rintaraivari, uuvuttavaa. Onneksi sain ystävältä lisää hyviä vinkkejä -heillä nuo raivarit olivat olleet totaalikieltäytymistä useita päiviä. Siinä vain sitten maitoa lusikalla ja ruiskulla beibin kurkusta alas!

Rousis, hyvä kun pääset sinne pelkopolille. Nuo valmennukset tosiaan kertovat siitä kultaisesta keskitiestä.

Vai Nuggis kääntyy jo masulleen! Meidän poika nosteli niskojaan jo muutaman viikon iässä ja nyt voimailee mahallaan ahkerasti hartiat ja jalatkin ylhäällä. Selältään kiepsahtaa kyljelleen, mutta ei osoita mitään kiinnostusta kääntyä mahalleen. Äänenkäyttö on jo aika kimeää, aina ei tiedä onko toinen vain innoissaan vai raivostunut! :0 Kuvia olisi kiva vaihdella, facebookiin ainakin yritän päivitellä otoksia.

Tutin syöminen alkoi jo sairaalassa. Nyt poju syö tuttia vain väsyneenä ennen unen tuloa.

mul on ruotsinkin kansalaisuus ku iskä lähti nuorena ruotsiin töitä hakemaan, sit vaihto kansalaisuuden, kävi armeijas siel jne ja joskus sit myöhemmin muutti äiskän kans takas suomeen... äiskä ei vaihtanu kansalaisuutta... tosin iskä taiski olla jotain 14 ku lähti töitä hakemaa sieltäpäin... mulla on siks molemmat kansalaisuudet.. ja nyt meijän pienokainen sai kans molemmat :) kivaa!

täällä neiti on syönyt tuttia kun tultiin kotiin... pikkuhiljaa harjoteltiin.. kyllä se siitä tykkää mut välillä jos ei sitä todellakaan halua niin se meinaa oksentaa tai tukehtua siihen jos väkisin yrittää :D tai siltä se kuulostaa että "hyi hitto mitä kumista sä tunget mun suuhun, mä tukehdun" ja hirveä yökkiminen...

Beibellä on pikkusen nuhaa :/ ostin niistäjän mis ite imetää letkun kautta räät pois, aamusin tulee hirveet jöötit :P suolaliuosta oon laittanu päivisin ja iltasin jos on tarvetta.. mut enempi tukossa se on just aamusin..

täällä vaan vielä jutellaan ja hymyillään.. päätä tosin piti jo viikon ikäsenä niin hyvin et mulla ei ollu pikkuvauvasta tietoakaan.. ja sama meno jatkuu, kädet löytyy aina suusta ja kuolaakin on ruvennu jo tulemaan pikkupikkusen jne.. ääni on tosiaan kun tytöllä, ei voi erehtyä :D me ollaa vielä sen verran laiskoja ettei käännytä mihinkään :) mutta onhan tässä aikaa... justhan neiti täytti vasta 6vkoa.

tein pannaria ja laitoin kermavaahtoa päälle, söin liikaa, yök!

Mi-iu

Meidän poju alkaa olla liian iso äitiyspakkauksen laatikkoon! Niiskis. Pinnasänkyyn siirtäminen tapahtunee piakkoin, toivottavasti uinailee sielläkin yhtä sikeästi.

Puhutko Mi-iu ruotsia? Onko meillä ketään kaksikielisiä? Muistaakseni Erica?

Meilläkin nuo suolalioustipat ovat olleet käytössä. Samoin uskon Rela-tippoihin, ne aloitimme heti synnäriltä tultuamme.

On tämä kotona oleilu aika omituista, mutta niin ihanaa! Mitä te puuhailette vauvan nukkuessa? Yhdet päikkärit olemme ulkona lenkillä, muilla kulutan aikaa netissä/puhelimessa ja koetan tehdä kotitöitä. Tai sitten lueskelen kirjaa tai lehtiä. Illalla sitten miehen kanssa vaan oleilemme. Vinkkuli nukkuu 4-5 päiväunet, mutta pian tuon pitäisi muuttua.

Huomenna alkaa muskari! :)

voi että, te meette jo muskariin :) ihanaa!

en puhu sen paremmin ruotsia ku muutkaan suomalaiset, harmi :/ kouluruotsia pelkästään... täytyis useammin käydä sukuloimas ruotsissa semmosil serkuil jotka ei suomea osaiska niin oppis ehkä jotain... ku yleensä sukuloidaan siel niin ne puhuu molempia kieliä ja sit aina suomea ku me ollaa sielläpäin.... syysloman yhteydes mies meinas pitää pari viikkoo isyyslomaa joten sillon pitäis päästä reissuu ruotsin maalle :)

Baltsu, nukkuuko teijän Vinkkuli kuinka pitkiä unia?!
täällä jää päivisin suht lyhyeen.. tosin eipä nyt olla ulkoiltu et ulkona kyl nukkuis paremmin mut vaan sillon ku vaunut on liikkellä... paikoillaan ei nuku sen paremmin ku sisällä..

Oho, toivottavasti me ei jouduta käyttämään noin "rajuja" keinoja kuin Baltsun tutut! Nyt kyllä tissi on taas maistunut. *koputtaa puuta*

Tsemppiä Miiulle nuhan kanssa pärjäämiseen. Kauheaa, kun näin pienet sairastuu! Onko hän pahasti flunssainen? Baltsu, miksi te käytätte suokaliuosta? Onko nuhaisuutta? Kysyn ihan sillä, että oonko mä taas ollut jossain tietokatveessa? Relatippoja me annetaan silloin tällöin.

Nukille kelpaa tutti hyvin ja se tuo hänelle selvästi turvaa. Mun mielestä on ihan hyvä antaa sitä, koska vauvojen imemistarve on niin voimakas jo luonnostaankin.

Täällä aloitettiin seksi-elämä "jo" muutamia päiviä sitten ja en tiedä onko se ihan positiivista, kun sanoi, että ihan samalta tuntui kuin ennekin... ;)

Nukin kanssa taas mennyt rauhallisemmin.

Nuki 2kk, 13pv

angsteri, kerrohan heti miltä susta tuntu!!? :D no joo, ei tartte likasia yksityiskohtia mut kävikö kipeetä mihinkää, kiristikö vai oliko ihan yhtä helppoa mitä ennenki?!

Mä meen tekee nyt mun iskälle synttärikakkua... se toivo sitä synttärilahjaks.. :) pohja on jo jäähtynyt kun tekasin sen samantein uuniin kun se soitti..

palataan!

Miiu, ihan samalta tuntui kuin ennenkin -siis minustakin ;). Ei kiristänyt, sattunut, eikä muutakaan normaalista poikkeavaa.

Me oltiin tänään Nukkelin kanssa shoppailemassa ja käteen jäikin aika paljon vauvan vaatteita. Tosin ostin vaatteita jo varastoonkin. Yhden housut jopa ensi kevääksi. Liikutteko te paljon vauvan kanssa kaupungilla tai kahviloissa? Baltsu, miten muskari meni? Suositteletko? Me ei varmaan mennä vauva-uintiin. Ihan siitä syystä, kun meistä kumpikaan ei itse viihdy vedessä. Johonkin vauvajumppaan olisi kiva mennä jo nyt.

Baltsu kyseli mitä touhuillaan, kun vauva nukkuu. Mä joko siivoilen tai olen netissä. Lukemiseen en ole vielä pystynyt keskittymään.

Kopsaan kirjoitukseni kesäkuisista tällekin palstalle eli tällaista piti vielä teiltäkin kysyä. Oletteko jo jättäneet vauvojanne hoitoon, esim. mummulaan? Meillä on ollut hoidossa jonkun verran. Pisin aika on nelisen tuntia. Joka viikko käydään myös sulkapalloa pelaamassa ja silloinkin vauva on hoidossa. Ihanat mummit ja mammat! Kahden viikon päästä vauva jää mummilaan yökylään. Mietin tässä vain, että onkohan se liian aikaista...?

Ei ole liian aikaista Angstis! Jättäisin Vinkun heti oman äitini hoiviin yöksikin, mutta asuvat sen verran kaukana, että vaikea järjestää. Kunhan vain luotat hoitajaan, niin mikä ettei?

Muskarissa oli huippua, suosittelen! Vaikka herätin pojan kesken unien, hän jaksoi naureskella koko tuon puoli tuntia kestäneen muskarin ajan. Muissa äideissä oli muutama omanoloinen tyyppi, joten jäin odottamaan jo ensi viikkoa.

Nyt pitää mennä, jatkan unijuttuja myöhemmin...

Menen edelleen automaattisesti ensin tuonne Odotus-puolelle... Vinkku jatkoikin uniaan, joten ehdin kirjoittelemaan vielä tännekin hyvät huomenet.

Suolaliosta olen käyttänyt nenän tukkoisuuteen. Ei ole nuhaa, vaan kuulemma ihan normaalia pienelle.

Löysin vanhasta Vauva-lehdestä mielenkiintoisen uniartikkelin. 0-3kk iässä vauva nukkuu keskimäärin 16-17h vuorokaudessa, 3-6kk iässä 14-15h. Pitääkö tuo teillä paikkaansa? Vinkku nukkuu öisin 10-12h, päivisin sitten viitisen tuntia eri rytmeillä. Tosin nyt aiemmat tunnin pätkät tuntuvat vaihtuneen pidemmiksi aamupäiväuniksi (1,5h), iltapäiväuniksi (3h) ja eilen illalla otti vain puolen tunnin torkut ennen iltaunia. Jospa siis olemme menossa kohti 3kk rytmiä ja kolmia päiväunia? Päivärytmiä kaipaankin kovasti, että olisi vähän helpompi suunnitelle menemisiä.

Tänään varmaan taas rytmit ovat toiset... Onneksi valveilla olo on aktiivisempaa ja poika hyväntuulinen. Masuvaivoja ei ole ollut aikoihin. Ja nyt koputan puuta! :D

Angstis, mitä ihanuuksia ostit Nukille? Sorruin taas nettikauppoihin ja yksi paketti tulikin jo: 74cm leikkihaalari -valtavan kokoinen, menee ehkä keväällä. Nova Starin farkkuja odottelen malttamattomasti, löysin vihdoin 74cm koon. Tällä hetkellä käytössä 62-68cm vaatteet.

Meidän Vinkku on muuten muskariryhmänsä ainut poika, kävipä tuuri! ;)

ehdinpä pitkästä aikaa lukemaan tätäkin puolta ja on tosiaan aivan ihanaa kun on tällainen palsta. Yritin nyt laittaa muistiin mahdollisimman paljon näitä teidän juttuja niin ei tarvi sitten taas kaikkea kysellä uudelleen kun itse on tällä puolella.

Toi Rosiksen kysymys synnärivaatteista oli tosi hyvä, osaa nyt itsekin jo vähän miettiä siltä kannalta vaikka meillä ei vielä mitään vaatteita olekaan..mutta onpa meillä vielä aikaakin hyvin.

Nautinnollista ja raivarivapaata viikonloppua =)

Huoh, jotenkin on väsynyt olo. Nuki herätti kolmen tunnin välein ja jokelteli ja potkiskeli taas klo 03.00. Muuten on mennyt mukavasti. Kai mua vähän masentaa, kun mies lähti mökille, työ ja huvi matkalle, ja me jäätiin tänne. Mies kyllä tulee jo huomenna ja anoppi poikkeaa illalla, mutta silti. Plääh.

Joko Vinkkuli tarttuu leluihin? Nuki aloitti pari päivää sitte -ei tosin aina tartu, mutta kuitenkin. Tutti on pysynyt kädessä sitten pitempään.

Baltsu, mä ostin nukille sellaisen olo-asun, kolmet housut, farkut ja sukkahousut (käy housujen alle talvella). Ja mukaan jäi myös sellainen karhun korvilla varustettu lakki talveksi.

Unen määrästä... Nuki nukkuu varmaan yhteensä juuri tuon 16-17 tuntia ja vähenemään päin on täälläkin. Olen huomannut, että se nukkuu paremmat/pidemmät päikkärit, jos on melua. Toissapäivänä nukkui 12.00-17.15 ja tehtiin siinä samalla kaksi kyläreissua.

Sade, kiitos toivotuksista!! Toivon todella raivarivapaata viikonloppua ;)

Hieno linkki Lumiksella :) -palstailu kannattaa!

Tulin vain toivottamaan hyvät huomenet ja infoamaan, että täällä on uudesti syntynyt äiti...Nuki nukkui syvää unta yön. Siis heräsin toki kaksi kertaa imettämään, mutta uni oli mun mielestä parempaa kuin koskaan aikaisemmin. Tuttiakaan ei tarvittu! Nukuin nyt häntä lähempänä heti imetyksen jälkeen, joten se varmaan toi lisää turvallisuuden tunnetta ja paremmat unet. Näin siis tänä yönä, seuraavasta ei ole vielä tietoa ;)

Aurinkoista lauantaita!

Yhteistyössä