Ajatuksista asiaan 10/08

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja angsteri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

angsteri

Vieras
Ore 26.5. rv 41+0, tyttö 3215g 50,5cm
Baltsu 8.6.2008 rv 40+2, poika 3340g 48cm
Angsteri 14.6. rv 39+6, tyttö 3900g 50 cm
Mi-iu 13.7 rv40+5 tyttö 4015g 52cm

Uusi ketju uuden kuun kunniasi

Laitanpa tämän aamuisen tekstini tännekin. Muistin juuri, että tänäänhän vaihtuu kuukausi!

Arg, Rousa meidän äidit on identtiset!!! Oma äiti on myös työskennellyt aikaisemmin lastenparissa ja tietenkin "tietää" kaiken. Sanon sille lähes aina vastaan, pakko. Mun äitiini toimii sanonta: jos pirulle antaa pikku sormen, se vie koko käden. Mä en ole vielä uskaltanut ehdottaa meidän äidille kerta viikkoon tai kahteen systeemiä, onneksi on anoppi. Mä itse koitan ottaa ihanasta anopista mallia ja toimia samoin sitten Nukin lapsen kanssa.
Imettämisestä piti vielä lisätä, että mulle sanottiin, että se onnistuu aina ellei ole ollut sektiossa eli äitisi huoli on turha. Täytyy vain olla kärsivällisyttä ja imettää sitkeästi, niin maidon tuotanto lisääntyy. Mä luulin pari kertaa, että mulla loppuu maito ja neuvolasta tyyliin nauroivat mut pihalle, todeten ettei ole mahdollista, että se loppuu, jos vain imettää aina kun vauva haluaa. Onko teillä muilla ollut samoja epäilyksiä jossain vaiheessa?

Mä laulan Nukille kaikkia kivoja iki-vanhoja lastenlauluja. Tosin en osaa sanoja, joten keksin aina omia riimejä... Yleensä laulan sille iltaisin, jos se on kärttyinen tai vaippa vaihtaessa. Tykkää kuunnella. Ajattelinkin sitä muskariin menoa, saisi nuki vähän virikkeitä.

Rousa, me ajettiin nyt syksyllä Turkkusen läheltä kotiin ja Nuki itki viimeiset 50km. Ei pysähdytty... Mies vain muuten koitti leperrellä ja silitellä (mä olin puikoissa). Nukilla oli silloin varmaan vatsavaivoja, kun olin sen lähteissä syöttänyt tai sitten se ei vain jaksanut istua. Yleensä se kyllä viihtyy pitkiäkin matkoja turvakaukalossa.

Plääh, muhun iski eilen flunssa ja nyt sitten kärvistellään nenän valumisen kanssa. Kun nyt ei Nukiin tarttuisi.

Mukavaa syksyistä päivää!
Lainaa

Kukkuluuruu tähänkin ketjuun. Ajatelkaas, jotta kun seuraava kuu vaihtuu niin tässä ketjussa on jo vaikka kuinka monta uutta vauvaa ja äitiä. Meikä on ihan täpinöissään :D Onneksi oma vuoro on vasta sitten seuraavassa (tai mun tuurilla sitä seuraavassa) ketjussa.

Tuo autojuttu on kyllä sellainen, että toivottavasti meidän vauva sitten viihtyy autossa (eikös suurin osa onneksi niin tee?? Tällainen valistumaton epämääräiseen otokseen perustuva subjektiivinen tutkimustulos..) On näet varmaan aika paljon reissaamista meillä ja pitkiä matkoja. Kai ne jossain kohtaa huutaa ittensä uneen ;) (Ja taas punakynä viuhuu mun kohdalla neuvolassa..)

Pikaista paranemista Angsterille.

Heipsan!
Mulla oli niin paljon kommentoitavaa edellisestä ketjusta et enää en muista kyllä mitään, sori!

Angsteri tais kysyä hoitojutuista... mun vanhemmilla on nyt yhteensä 7 lastenlasta eikä sieltä oo tarjouduttu hoitoapuun... ei sillä että olisin vielä mihinkään tarvinut.. mutta meijän äiti on just semmonen et siltä täytyy kysyä, ei se tajua tarjoutua :) Me saadaa miehen kans kahdenkeskistä aikaa iltasin kun neiti käy puol9 nukkumaan... tosin riippuen paljonko miehel on töitä tehtävä viel kotona :P mut ei oo viel ollu semmosta et nyt täytyy päästä hetkeks tuulettuu jne.
Mun siskolle voisin joskus kuvitella vieväni neidin hoitoon... ja parille kaverille sit ku pikkunen on vanhempi (niillä ku samanikäset vauvat ja yhdet lapset jo vauvoja ennen).. mutta jollekin muulle jos täytyis hoitoon viedä niin saisin varmaan vatsahaavan... mun on oikeesti ruvettava harjottelee tota hoitoonjättämistä ku muuten se tulee olemaa älyttömän vaikeaa sit "isompana" ja varsinkin jos toinen jää huutamaan täyttä kurkkua... huh!

Meillä neiti viihtyy autossa, mutta nälissään huutaa... paitsi kerran huus mun siskon autossa kun oli vieras auto ja väsytti.. :) sillon oli pakko pysähtyä ku toinen huus niin loukkaantuneena et hyvä jos henkeä sai..

Saas muuten nähdä kuka odottajista pamahtaa ensimmäisenä :) jännää!

Nyt tämä menee syömään omppupiirakkaa... *tarjoaa viimeset palaset*

brogan, älä turhaan "pelkää" pitkiä automatkoja... useimmat tosiaan viihtyy autossa ja meilläkin yleensä nukutaan autossa tai sitten katellaan maisemia... mutta on se kyllä jännä tunne kun on yksin vauvan kanssa autoilemassa, mä oon semmosen 40min yhtee suuntaa menny beiben kans ja aina vähä jännittäny josko se rupeaa huutamaan jos on hereillä mut ei.. hirveän hienosti on aina jaksanu! :)
toisten autot on vähän eri asia, niissä saatetaan rissata mut omassa ei niinkään ;)

täällä on muuten rintaraivarit jatkuneet... eilen tuntu et neiti on paastolla tai laihdutuskuurilla kun ei meinaa tissi kelvata... siinä sit tutin kanssa vuorotellen tissitetään vähän että jaksaa sitten hetken edes nukkua... ja sitten josko unien jälkeen maistuisi edes vähä paremmin... mut aikasemmin kun on syönyt monta kertaa päivän aikana hyvin ja sit pienempiä aterioita loput, niin nyt pelkkiä pieniä aterioita paitsi nukkumaan käydessä söi normaalisti hyvin... mut eiköhän tolla massalla kuitenkin ihan selvitä.. eihän sitä aina voi ruoka maistua yhtä hyvin...

Heti kun torstai koittaa, niin ruvetaan toteuttamaan 3 ässää.

Mä joskus laulan kurkkuni käheäksi automatkoilla, kun Irkku ei oikein nykyään tykkää matkustaa autossa. Mitähän kaikkea me laulellaan.. Ainakin Jänis istuu maassa, Tuiki tuiki tähtönen, Ihhahaa ihhahhaa (vai mikä se on), Viisi pientä ankkaa lähti leikkimään, Hämähämähäkki, Jos sun lysti on, Luppakorvat, Soudetaan, jne. sitten lauletaan myös Zen Cafeta, Kikkaa, Dingoa ja Rantasilan Auringossa, kun näitä löytyy mun kuunnelluimmalta cd:ltä autossa. Sitten loruillaan: A-a-ankka, Harakka harakka, ja mitähän kaikkea muuta. Laitan myös sille jalkojen väliin maissinaksuja, että viihtyisi niitä syöden vielä hieman pidempään. Joskus jos se ei rauhoitu, niin on vaan annettava huutaa kun muuten myöhästyttäisiin lääkäriltä tai neuvolasta jos pysähtyisin sitä paijjaamaan. Oon jo epätoivoissani miettinyt istuimen kääntämistä kasvot menosuuntaan, kun automatkat yleensä on karjumista joka päättyy oksennukseen. Että jos se niinkuin viihtyisi paremmin niin päin, eikä itellekään tulisi hiki joka automatkalla. Mut sitten tuleekin huono äiti -fiilis, että kuinka mä sellaista voin edes ajatella että laittaisin mukavuussyistä lapsen kasvot menosuuntaan..

Mitähän muuta piti kommentoida. Ne jutut oli siellä toisessa ketjussa ja ehdin jo unohtaa tässä välissä.

Brogan, tää kuukausi on tosiaan monien ajattelijoiden poksahdus kuukausi ;) !! Loistavaa saada teidät tänne puolelle!!!

JB, eikö joihinkin autoihin voi laittaa kasvot menosuuntaan? Irkku varmaan kärsii matkapahoinvoinnista :( . Onhan se kai turvallisempaa matkustaa selkä menosuuntaan, mutta kannattaa varmaan kysyä vaikkapa neuvolasta, että voisiko sen kaukalon kääntää toisin päin.

Miiulle tsemppiä rintaraivareihin! Meillä on alkanut jonkinlainen vierastuskausi. Itki viimeiset 45min. hoidossa ja rauhoittui vasta, kun näki meidät. Toi rauhoittuminen tapahtuu vielä kuin veitsellä leikaten, kun huomaa mut/meidät. Aion silti viedä kerran viikossa mummille hoitoon. Ajattelin tällä viikolla aloittaa myös korvikkeen antamisen. Annan vain vähän, että näen miten Nukin vatsa reagoi. Saa sitten hoitajat antaa helppoa korviketta, eikä mun tarvitse henki hieverissä pumpata maitoa varastoon. Näin olen ainakin suunnitellut.

Pirtsakkaa päivää...koittakaa pitää mieli virkeänä, vaikka sataakin! Paljon kynttilöitä pramille :)

Kiitos uudesta ketjusta Angstikselle!

Onpa pimeä ja synkkä keli. Keittelin toiset kaffet, jos vaikka piristyisi.

Meillä pitkät (yli 3h) automatkat on tuskaa. Huudon alkaessa pysähdytään mahdollisimman pian varmistamaan, että Vinkulla ei ole mitään vaivaa (röyhtäys, nälkä...), sylitellään hetken ja jatketaan matkaa. Huudon toistuessa useampaan kertaan, on pakko vain jatkaa matkaa ja sitten tehdä pidempi pysähdys jotta toinen saisi unen päästä kiinni. Koska Vinkku ei muuten juurikaan huuda, niin en autossakaan haluaisi huudattaa kun tuntuu, että toisella on oikeasti huono olo... Huutaa, ettei henkeä meinaa saada. Automatkoihin täytyy varata tuplasti aikaa ja kärsivällisyyttä.

Rosa kyseli lauluista. Olen hämmästellyt, miten paljon lastenlauluja muistan lapsuudestani ulkoa. Vinkun suosikkeihin kuuluu Ihhahhaa, Lörpötys (lirularuloru moni turha poru...), Jospas minä kissan saisin, Mörrimöykky, Magdalena... Muskarissa ollaan opittu uusia lauluja, jotka ovat tosi hauskoja. Vauvan vaakaa (Hannele Huovi) luetaan ahkerasti, osaan jo monta lorua ulkoa. PMMP:n lastenlevyn tahdissa valssataan, Vinkku tykkää pyöriä ympyrää. Koko ajan leikkejä tulee lisää ja on ihana saada edemmän "feedbackia" vauvalta. Kivoja leikki-ideoita ottaisin kuulisin mielelläni!

Nyt pitää käydä kurkkaamassa Odotus-puolen kuulumiset. :)

Meillä oli se sou-sou-soudetaan kiva leikki siinä vaiheessa kun ei vielä istunut. Se kuulemma vahvistaa selkä- ja vatsalihaksia kun pyllyllään keinutaan.

Voi Nukia, kun on vierastus alkanut. Meillä vierastus menee niin, että silloin jo minä ja/tai mies ollaan paikalla, niin ei anna kenenkään muun ottaa syliin eikä koskettaa. Mut sitten jos me ei ollakaan paikalla, niin sille kelpaa mikä tahansa syli. Nytkin kun miehen kanssa käytiin lauantaina kaupungissa ja Irkku jäi mun äidille, niin Irkku oli adoptoinut sen varaemoksi ja seuraili sitä joka paikkaan ja könysi sylissä. Jos minä olisin ollut siellä, niin äiti ei olisi saanut Irkkua syliinsä muuten kuin kamalan huudon kanssa.

Olin Irkun vauva-aikana ihan pulassa, kun takerruin siihen "vauvaa ei saa huudattaa"-juttuun. Kun Irkkuhan oli, ja on vieläkin, lyhytpinnainen ja kärsimätön. Huvittaa kun mennään ulos ja se siellä konttailee. Sitten yhtäkkiä se haluaa syliin ja jos en ota, niin heittäytyy naamalleen maahan karjumaan ja puree ruohikkoa. Ja just äsken olin vessanpöntöllä kun se keksi haluta syliin. En tietenkään voinut ottaa, niin heittäytyi vessanlattialle ja takoi päätä lattiaan! Saman teki kun aamumaidon lämmittämisessä meni sen mielestä liian kauan. Oli se jo siis jossain vaiheessa pakko uskoa, etten joka itkua pysty estämään ja ettei se kakru siitä rikki mene. Toivottavasti osaan ottaa rennommin tämän toisen kanssa. Irkku-parka taisi olla harjoituskappale.

Baltsu, kiitos kuvista, ihan hurjaa vauhtia ne kasvaa ja ihan uskomatonta ajatella että tulevat meidän masuista ;)

Mä rakastan lastenlauluja ja osaan niitä hirveän kasan ulkoa, pitäisi kyllä hankkia joku cd jota voisi soittaa miehelle kun se ei muista juuri mitään..mutta eiköhän niitä sitten ehdi oppimaan.

pitäisi lähteä ulkoilemaan mutta niin kauhea keli että ei millään viitsisi. tuleeko sitä helpommin lähdettyä huonollakin ilmalla ulos kun on vauva (eli toimiiko vauva vähän niinkuin koirana)??

Heh, Sade, meillä vauva ei valitettavasti toimi yhtä hyvin kuin koira tässä asiassa ;)

No joo, me ei olla vielä yli 3h yhtä mittaisia matkoja autolla tehty, joten en tiedä miten Nuki noinkin pitkässä matkassa reagoisi. Pisin on kaksi tuntia ja usein on osan tuosta ajasta nukkunut.

JB, ei kai siitä itkuttomuus yrityksestä ollut mitään haittaa Irkulle -ennemminkin äidille ;) . Mä yritän olla mahd.rennosti ja kyllä mies ja nuo ympärillä olevat ihmiset siinä kiitettävästi auttavat.

Just, mun sisko repäs taas... mun ystävä on nyt lomalla alle vuoden ikäisen lapsensa ja miehensä kanssa ja kun mun sisko tän kuuli, niin sanoi, että "no, yrittäkööt, mut ei se varmasti lomalta tunnu"... Sit kun sanoin, et hyvin niillä meni lentokin -vauva ei ollut itkenyt yhtään ja lisäsin, et mekin ollaan menossa ensi syksynä (Nuki 1v.3-4kk), niin siitähän riemu repesi. "Ette vielä ymmärrä millaista on olla tuon ikäisen lapsen kanssa, kun se haluaa liikkua, ym, ym...." "en suosittele matkaa tuon ikäisen kanssa". Voi vittu ja anteeksi kielenkäyttöni, mutta mun sisko tuskin suosittelee matkaa minkään ikäisen kanssa.Aina niin negatiivinen ja väsynyt ja voin sanoa, että meille ei ole vielä tullut yhtään sitä heidän mainostamaansa "kaamosaikaa".... Mun mielestä omalla asennoitumisella voi vaikuttaa paljon, vaikka väsyttääkin ja myös tietenkin se vaikuttaa saako hoitoapua ja miten mies osallistuu. ARGGGG, mä revin tupeetani täällä...

Toi omalla asenteella vaikuttaminen on niin totta! Ja jos ei lapsen kanssa harjoittele matkustamista ja muuta "normaalia" elämää, voi suoraan leiriytyä neljän seinän sisälle seuraavaksi 18 vuodeksi. Mun ystävillä on tosi onnistuneita reissuja takana taaperoiden kanssa ja kyllä meilläkin on matka suunnitteilla. Angstiksen sisko on kyllä hieman omituinen otus, muistan noita juttuja olleen ennenkin... Olette kuitenkin väleissä?

Ja Sade, vauvan voi liian helposti lykätä partsille nukkumaan, mutta taaperon kanssa tulee varmasti ulkoiltua säällä kuin säällä. Me yritetään Vinkun kanssa ulkoilla heti aamusta, niin voi loppupäivän sitten köllötellä sisällä. Useimpina päivinä saankin lähdettyä aamulenkille. :)

Irkun kanssa on tapana, että tuossa klo 12 lounaan jälkeen lähdetään hiekkalaatikolle ja ulos konttailemaan. Tällä viikolla ei kylläkään ole käyty kun neuvolat, sairaalareissu ja huono sää on olleet esteenä, mut rattailla ollaan sitten sopivassa välissä käyty haistelemassa raitista ilmaa.

Me ei olla vielä koko Irkun aikana käyty missään yökylässä. Irkku on niin herkkä nukkuja, ettei voi päikkäreitäkään nukkua vieraassa paikassa niin arveluttaa että kuinka yö menisi. Siis tämäkin on vaan totuttelukysymys ja omaa tyhmyyttä, kun olisi vaan vauvasta saakka pitänyt mennä ja totuttaa toinen muihinkin nukkumapaikkoihin.

Huomenia!
Juu, ollaan me siskon kanssa ollaan väleissä, mutta kyllä siinä mun mielestä mun joustamista tarvitaan. Annan suurimman osan jutuista mennä ohi korvien tai annoin. Nykyään olen jo alkanut kapinoimaan, kuten tiedätte (kynsi, ym.jutut) ja sanon myös vastaan. Hän asuu eri paikkakunnalla, joten se on varmaan meidän sisarussuhteen pelastus. Nähdään noin kerta kahteen-kolmeen kuukauteen. Voisi kuitenkin sanoa, että melkein joka puhelussa/tapaamisella hän tölväsee jotain sellaista, että saa mut näkemään punaista. Hänellä on jokin hirveä tarve ohjailla ja sellainen ajatusmaailma, että kaikkien pitäisi tehdä siten kuin he tekevät. Aika rankkaa on joskus kuunnella: "Angsteri, mä sanon sulle, että älä tee sitä hirveää virhettä että hankkisitte nyt toisen lapsen, luota muhun", ym.elämän oppeja. Mun mielestä hän kylläkin koittaa määrätä ja manipuloida. Vuodatusryöppy taas....

Mäkin uskon, että taaperon kanssa tulee ulkoiltua enemmän ja näin olen päättänytkin. Vähintään pari tuntia täytyy olla talvisin ulkona, kesällä sitten tietenkin enemmän.

Mun flunssa vaan jatkuu...

Mä muistan kans, että Angsteri on joskus manannut tuota sisko suhdetta aiemminkin. Tuo on niin hanurista kyllä. Arg. Ymmärrän, että näet kaikki punaisen eri sävyt kun puhut asiasta.

Tulin kiittämään Baltsua kuvista. Jotenka kiitos :) On ne niin suloisia.

Tulin vain ylpeänä infoamaan, että haravoitiin piha Nugetin kanssa. Toinen vain tuijotteli kaukalossa, kun "mutsi" viuhtoi haravan kanssa. Koitankin totuttaa sitä siihen, että malttaa olla hissukseen ja tarkkailla välillä -aikasessa ollaan, mutta nuorena se on vitsa väännettävä, tai jotain...heh...

Hyvää viikonloppua kaikille! Ja Baltsunen, mulle ei tullut hurmurin viimeisimpiä kuvia (siis, jos nyt ihan lähipäivinä lähetit :( ).

Moro mammaliinit!

Kiitos Baltsu kuvista! Kuulostan taas joltain Amerikan tädiltä, mutta en vaan ymmärrä että miten ne noin nopeasti kasvaa, justhan Vinkkuli syntyi...

Angseri, mä niin tiedän nuo sisarusriidat. Suku on pahin. Ja silti niiden eteen tekis mitä vaan. Siis juuri niiden ärsyttävien sisarusten.

Ja nyt kerrotte: Koska tämä turvotus lähtee pois?? Neuvolan täti varoitti tänään että turvotus ei sitten lähde heti synnytyksessä vaan siinä voi mennä aikaa. Siellä oli myös yksi terkkaharjoittelija, ja me kaikki naurettiin näitä mun pullia, iho on ihan repeämispisteessä sormissa ja jalkapöydissä. Ja kun kuunteli sykettä, niin muutaman kymmenen sekunin painamisesta jäi punaset syvät ympyrät mun ihoon. Juu juu, ei ole isoin ongelma, mutta tulipa mieleen että koska näytän taas säädylliseltä rouvalta, kun sormukset ei menis enää edes pikkurilliin...

Huomenna tasan viikko laskettuun aikaan... Eikä mitäääääääään fiiliksiä. Nukun hyvin, liikun eikä kipuja. Blaa blaa. Sattuispa jo.

Rosis, tosta sattumisesta.. tai no synnytyksen alkamisesta... mä olin elämäni kunnossa siinä loppuvaiheessa ja ekat merkit limatulpasta tuli neljä päivää ennen ku beibe oli maailmassa... sit yks ilta vaan rupes tuntuvat supistukset tulemaan suht säännöllisesti ehkä 20min välein ja valvotti koko yön, seuraavana päivänä kärvisteltiin 10min välein iltaan asti jolloin sit oli vasta 3-4min välein... ja seuraavana aamuna beibe oli maailmassa..
eli ei sitä aina tartte kauaakaan tuntua ihme kipuja ja semmosia, hyvin voi olla synnytykseen lähtö jo ylihuomenna ilman että merkkiäkään vielä näkyis ;)

täällä on kans neidin kanssa menoa..

ehdi taasen keskittyä tän enempää..

yöt!

Mi-iu

Jihaa, Rousalla viikko LA:n!!! Nyt vaan pitkälle kävelylle ja vinkiksi sanon, että me harrastettiin seksiä 2Xpäivässä noihin aikoihin... :)
Mulla suurimmat turvotukset jäi synnytyssairaalaan, mutta sormet on kyllä vieläkin vähän turvonneet. Mulla on sekä kihlasormus että vihkisormus aika leveät ja nyt vain toinen niistä menee mun nakkisormeen...

Ja sitten henk.kohtainen ja mielenkiinnoton info: mulla näyttää menkat tulleen nyt ihan pysyviksi, eikä kyseessä näköjään ole ns. "yhden kerran" menkat täysimetyksen aikana. Mulla alkoi vuoto taas toissa päivänä ja kierto oli 32pv... Ei paljoa innostuta ei.

Angstikselle tsemppiä menkkojen kanssa jaksamiseen, mutta yritä ajatella positiivisesti että onpa ainakin alkaneet..helpottaa sitten kun haluatte sisaruksia Nukille!

Mi-iu, kiitos kun kerroit. Toivottavasti mulle käy samoin.

Luulen vaan, että tämä menee pitkästi yli LA:n ja olen hermoraunio ja suhde eron partaalla ja sitten ikipitkä avautumisvaihe edestakas sairaalassa käymisineen ja vauva jumittuu ja sydänäänet heikkenee ja lopulta päädytään sektioon ja ei ole perhehuonetta ja joudun yksin osastolle ja vauvakin nielee jotain vihreetä ja joutuu omalle osastolle. Ja olen jopa tuohon ihan valmis! Siis kunhan vauva voi lopulta hyvin, kaikesta tulen selviämään. Bring it on!

Oletteko kaikki huomanneet limatulpan irtoamisen?

Angstikselle onnittelut tai osanotot menkoista, kumpi nyt tuntuu sopivammalta. Multa on mennyt ohi, tunkiko ne suhun jo sen kierukan? Vai oletko vasta menossa laitattamaan sen? Mä en halua mitään kierukkaa, jos yrittäis pärjätä kondomilla kunnes ois aika antaa toisen vauvan tulla, jos on tullakseen. Voi tosin mieli muuttua tässä. Tai sitten mun kohtu pilataan tai joudutaan poistamaan tässä synnytyksessä eikä huolta kakkosesta tai kierukasta (Pessimisti ei pety!)

Öitä, äitylit!

JB:lle halitukset, toivottavasti vauva laskelmoi tulemisensa oikein. Koeta olla stressaamatta ja toivoa parasta.

Angstis, koetin laittaa Vinkun kuvat uudelleen.

Mulla on tunne, että ystäväni synnyttää parhaillaan. Jännittää niin valtavasti! Vinkkuliinilla on tosi paljon samanikäisiä kavereita meidän ystäväpiirissä, hyvä kun tottuu heti pienestä pitäen muihin lapsiin ja ääniin.

Vinkkuli sukelsi eilen kunnolla ensi kertaa! Oli ihan huikeaa, vaikka sydämestä otti kun tuntui niin hurjalle! Melkoinen vesipeto tuo kaveri kyllä on. Motoriikka menee eteenpäin hurjaa vauhtia, kääntyily on jo ihan arkipäivää ja pylly nousee jo kovasti ylöspäin mahallaan köllittäessä -kohta liikutaan ja lujaa. Uusia ääniäkin on harjoiteltu, kurluttelu on Vinkun uusi suosikki. Maisteltiin myös perunaa (yöks) ja porkkanaa (parempaa), mutta pitkä matka on siihen, että Vinkku oikeasti oppii syömään. Ehkä tosiaan hyvä aloittaa harjoittelu jo nyt. Seuraavaksi bataattia, uskon sen olevan hitti.

Öisin syödään edelleen tiheästi, maissivelli iltaisin ei ole auttanut.

Nyt Aamulehti tuli vihdoinkin, ei kun lukemaan... Poju senkun leikkii itsekseen. :) Angstiksen kanssa samaa mieltä siitä, että vauvan pitää olla itsekseenkin -aina kun Vinkku vain viihtyy, annan hänen touhuta yksikseen. Sitterissä katselee myös mielellään kun äiti laittaa ruokaa tai käy suihkussa. Tosin suihkuun luulee pääsevänsä mukaan...

Tuulista montagia väsyneeltä mammaliinilta. Tai en mä nyt niin väsynyt enää ole. Nuki vaan herättelee öisin kahden tunnin välein ja nykyään herään hänen kiukuttelu ääneensä, enää ei vain kiltisti tuhista...murmur...

Rousa, mulla oli eilen tunne, että olet synnyttämässä ja nyt mulla on varma tunne, että synnytät 14.10. Nukihan syntyi 14.06. Älä kysy mistä mulle toi tunne tuli...
Mä en huomannut limatulpan irtoamista. Synnytyksen tiesin käynnistyneen vasta kun supistukset oli kivuliaita.
Ei mulle vielä laitettu kierukkaa. Peruin sen ajan, kun mua varoiteltiin, että kierukka saattaa tuntua kivuliaalta, jos sen laittaa niin pian synnytyksen jälkeen. Suosittelivat odottamaan ainakin yhdet menkat. Ja mä olen nyt päätynyt siihen ettei mitään laitettaisi ennen kakkosen yrittämistä eli samoilla linjoilla olen kanssasi. Tosin miehen kanssa en ole vielä jutellut tästä. Eiköhän se ole samaa mieltä. Me ei käytetä mitään ehkäisyä, luotetaan keskeytykseen tällä hetkellä. Saa nähdä kauan mies tuota jaksaa. Otan kyllä kierukan, jos asia alkaa häntä vaivaamaan.

Voi ihanaa! Hurmuri sukeltaa jo!!! Kovasti kiitoksia kuvista - selvästi tuleva Einstein, kun on lukumiehiä jo tuossa iässä ;) ! Toivotaan, että päästään porukalla treffaamaan ensi vuoden puolella!!

Mä annoin tänään vähän korviketta toista kertaa. Vielä en ole huomannut, että Nukin vatsa reakoisi siihen mitenkään. Olisi helppoa, jos mummi voisi viikonloppuna vain avata Nanni-purkin ja lorattaa siitä tuttipulloon. Toivottavasti Nukin maha pysyy kuosissaan. Tota korviketta me siis annetaan hoitoon jättämisten takia. Keskiviikkona on neuvola, haluaisin aloitella sitä kiinteiden maistelua. Täytyy nyt katsoa, onko neuvolalla jokin varma kanta asiaan. Mä vähän luulen, että Nukille olisi saanut tulla enemmän painoa. No, ylihuomenna selviää.

Yhteistyössä