Ajatuksista asiaan 10/08

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja angsteri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Angstiksen kylpyläkeikka kuulostaa ihan taivaalliselta!! olisin niin tuollaisen rentoutuksen tarpeessa..sovittiin kun miehellä ensi viikolla vapaapäivä että menään treffeille, ts että pääsen kotoa jonnekin ja siis käydään kahvilla tms että saa edes jotain erilaista.

ja muakin ärsyttää noi kaikkitietävät kommentit (kuten anoppini!) siis että kunhan vauva tulee niin kaikki räjähtää käsiin ja on väsynyt eikä pysty hoitamaan kotia ja miehen ei anneta tehdä mitään. Mä kun olen suunnitellut että annan vauvan miehelle aina kun mahdollista että itse voi levätä..

Muistaako kukaan missä vaiheessa voi pullostakin ruokkia? kun eikö ainakin viikko pitäisi antaa vaan tissiä että oppii sitä imemään hyvin?

me mennään huomenna vanhemmille käymään ja tehdään kotona loppuja vauvavalmisteluja ja sunnuntaina käydään parilla kaverilla hakemassa vauvavaatteita..eli aika haipakkaa tiedossa mutta onpa sitten hoidettu alta pois.

Sade tutin kanssa ainakin suositus on 2-3 viikkoa (täällä meillä päin kerrottiin).

Kuulostaa niin ihanalta nuo kylpyläviikonloput ja treffit :D Lähtisköhän meidän körmy jonkun sortin treffeille?? Vaikka uhosi kyllä makaavansa taas vaan koko viikonlopun kun ei tartte tehdä mitään :)

Huomenna ajattelin mennä shoppaileen itselleni jotain ihanaa kosmetiikkajuttua.

Mä muuten tajusin tuossa, että pitää tosiaan vaan antaa mennä toisesta sisään ja toisesta ulos nuo varottelut. Mä tunnen itteni ja tiiän, että venyn aika pitkälle. Miehestä en oo niin varma.. Mutta siis ei se väsymys enää paljon tätä suurempaa voi olla. (Ja nyt tulee jostain kaikkitietävä kommentti, että kyllä kuule voi..) Kummasti tämä ihmiskunta vaan tosiaan lisääntyy vaikka se vauvan kanssa eläminen on "niin kamalaa". Angstis ja Baltsu on kyllä mun heroja kun ootte niin reippaita :)

Hassua muuten, että Angstis oot niin pitkä. Siis ei muuten hassua, mut lähetit sillon jonku kuvan joskus ja mä ajattelin että oot mua lyhyempi! (Ja mittaa siis huimat 168cm). Niin sitä kuva vääristää :D Makeisiin mittoihin Nukkeli päätyy kyllä. Onko sun mies pitkä? Meillä mies on mua yli 25 senttiä pidempi, että voi se melkonen mötkylä tästäkin tulla.

IhQUU viikonloppu kaikille. (Eikös tuo ollut Angsterin lempisanastoa ;)

Ihqua tosiaan ;)...viikonloppua siis...

Komeat lukemat Miiun beibe veti :) ! Hyvin neiti kasvaa! Kuinka monen tunnin välein imetät?

Sade, olisiko se ollut, että pari viikkoa olisi hyvä olla ilman pulloruokintaa. Ei kuitenkaan kauhean pitkää aikaa tarvitse olla, jos oikein muistan. Imetystyynystä en osaa sanoa, kun me ei käytetä, mutta Baltsu mielestäni käyttää.
Brogan, me kyllä annettiin tutti heti. Sairaalassa löivät heti suuhun. Juu, mies on 188 pitkä, joten mä olen hyvin onnellinen, jos ja kun meidän neidistä tulee pari senttiä mua lyhyempi!!!

Nyt vkl viettoon ja Miiulle mahtavaa syntymäpäivää!

kiitos angsteri!
täällä syödään joskus kahen tunnin välein (tosin vaan sen verran et nälkä lähtee) ja sit jos syö erittäin hyvin niin menee useita tunteja kevyesti... öisin menee kuusikin tuntia ennen syöntiä ja sit taas syödään vähemmän niin pari-kolme tuntia ennen seuraavaa syömistä..

nyt parina päivänä nukkunut neljän tunnin päikkärit ja muutenkin syönyt harvemmin, mut joskus on siis noita päiviä ku pääsääntösesti syö kahen tunnin välein...

oon kyl nauttinu näist päivist ku neiti syö harvemmin... tosin tissirissaus ei tee syöttämisestä aina helppoa kun toisella on nälkä ja sit ei meinaa kelvata... mut sit on välil syöty "paremmast" tissist mikä kelpaa ja vaihdettu sit kesken "huonompaan".. tai sit aina ensin yritetty huonommasta ja syö jos syö tai sitten vaihdettu parempaan..

että mä oon poikki...aamusta iltaan tehny muutaman päivän vaikka ja mitä ja porukkaa ravannu ees sun taas ja kakkua ja kahvia laittanu jne.. huh!

sade ym, mäkin kuvittelin että tulee olemaan äärettömän raskasta ja tosi vaikeeta koko vauvanhoito mut toisin kävi... en edes niiiin väsynyt ollut alussa kuin odotusaikana, välillä olis tosin tehny mieli nukkua pitkään ja välillä nukuttiin tosi pitkään... sit pikkuhiljaa kaikkea tekemistä vauvanhoidon lisäksi kuten siivousta jne.. mutta siis se oli jo hyvin ehditty jos ruoan ehti tehdä..
ja mua ärsytti jos porukkaa tuli käymään liian aamusta... siis kun mä todella halusin olla aamut rauhassa niin sit jotku on jo kahvilla ku mä oon yökkäri pääl sängyssä, ei kivat! ei onneks sen jälkee tullu ku kysy ku olin suihkuu menos et ootko saanu nukkua, vastasin että en ja painuin suihkuun.. sen jälkee ei enää aamu 10ltä oo kahviseuraa näkyny... tai on ainakin kysytty että voiko monelta tulla jne.. heti synnyttäneenä ei ollu kovin kiva niin aikasin nähä ketää... :)

Sateista lauantaita. Odottelemme vieraita, vietämme tyttöjen lauantaita. Tosin lapsien kanssa. Mies on viikonlopun reissussa, ensimmäistä kertaa olemme Vinkun kanssa useamman yön kahdestaan.

Mites Angstiksen kylpyläreissu? Kateus! Kuinka usein Nuki syö päivisin? Toivottavasti yötankkailu helpottaa meillä molemmilla!

Minun on vaikea ymmärtää jatkuvaa valittamista ja negatiivisuutta. Kuten täällä on usein todettu, omalla asenteella pystyy vaikuttamaan paljon. Ruikutan itsekin, mutta valitussa seurassa ja koetan kuitenkin keskittyä positiivisiin asioihin. Raskaus ja lapsen syntymä ovat niin huikeita juttuja, ettei kehtaa pikkuasiosta marmattaa. Olemme niin onnekkaita. Välillä pitää päästellä höyryjä tietenkin! Älkäähän antako negiksien pelotella itseänne! :)

Mi-iun miestäkö juhlitaan?

Nyt tuli hoppu...

baltsu, miestä juhlittiin toissapäivänä ja huomen on sit mun vuoro ;) tosin meijän synttäripäivien välii mahtuu viel vaikka kihlajaispäivä, mut sitä ei pahemmin juhlita kun naimisissa ollaan ja nää synttärit on ihan tarpeeks täs...
eikä näitäkään pahemmin juhlita, kakulle tulee ketkä tulee, ei olla kutsumalla kutsuttu koko sukua... pari kaveriperhettä ja vanhemmat on kävässy...
ja huomenna on samal mun veljen synttärit mut niitä sit kahvitellaan maanantaina... lahjaks teen synttärikakun.. ;) et kakkua piisaa ja kiloja ei pääse lähtemään :)

Terveisiä melkein rentouttavalta kylpyläreissulta! Melkein tulee sen takia, koska mies pyöri ja hyöri sängyssä ja kun mä parin tunnin unien jälkeen heräsin, niin en saanut sen jälkeen unta kolmeen tuntiin. Uni vajeeseen reissu ei siten tuonut helpotusta. Muuten oli kyllä ihanaa, mutta kyllä mulle illalla tuli Nukia ikävä, mutta oli huojentavaa kuulla anopilta, että kaikki oli hyvin. Tänään tultiin kotiin ja Nukin yökin oli mennyt hyvin. Oli ihana huomata, että kun me tultiin, niin Nuki ei aluksi edes huomannut meitä, vaan hymyili vain mummille. Se kertoi mulle, että kaikki oli todella kivasti. Vielä ei edes mustasukkaisuus iskenyt ;) Saa nähdä sitten vanhempana, jos mummin syli kelpaakin paremmin kuin äidin tai isän.

Ballerina, meillä Nuki syö hereillä ollessaan kahden-kolmen tunnin välein. Nukkuessa välit on päivisin yleensä 4h ja öisin 2-3h. Päätettiin miehen kanssa, että aloitetaan ensi viikolla totuttamaan Nukia omaan sänkyyn, ensin päiväunille, sitten yöunille. Saa nähdä kuinka onnistutaan.

Toivottavasti Miiun juhlat meni hienosti!

Kiva saada tänne pian uutta porukkaa!!!

Angstis, kiva että kylpyläreissu oli kuitenkin onnistunut vaikka yöunet jäikin vähän vähiin :/ ja upeeta että teillä on noin hyvä hoitaja lähellä niin voitte jatkossakin hyvillä mielin käydä kahdestaan jossain.

Angstis, vaunuista kysymys..ootteko huomanneet nyt kun on vähän ilmat kylmenneet että pääseekö sieltä kuomun alta kylmää sinne vaunuun? kuns e kuomuhan ei yllä ihan kopan alle niin ollaan mietitty tuleeko sieltä kylmä läpi? (onhan siellä vaunuissa tosin yleensä makuupussi tms niin tuskin nyt kylmettymään pääsee kuitenkaan)

Ja missä Nuki nyt nukkuu? äippälaatikossa vai teidän vieressä?

Huomenta -hetki aikaa, kun Nuudeli on leikkimatolla.

Sade, se vaunujen kuomu on tosiaan aika ylhällä, mutta mun mielestä se ei ole tehnyt vaunuista kylmiä. Kesällä käytin (ja käytän kyllä edelleenkin) vaunuihin tarkoitettua hyönteisverkkoa siinä edessä(ettei ötökät pääse vaunuihin) ja nyt syksymmällä olen laittanut vain enemmän vaatetta Nukille. Lisäksi siihen saa sen jalkojen päälle laitettavan "kuomun", joten mun mielestä suojaa ihan tarpeeksi. Tosin en sit tiedä, jos lunta sataa viistosta, että miten sitten käy.
Nuki nukkuu mun vieressä parisängynpatjalla. Aluksi nukkui siinä laatikossa meidän vieressä. Nyt koitetaan siirtää sitä pinnasänkyyn. Saa nähdä miten pyörivän miehen vieressä nukkuminen onnistuu.... Sade, oletteko te jo miettineet nukkumisjärjestelyjä?

Baltsu, tuli mieleen, että miten Vinkku herra nukkuu? Meillä on uni huomattavasti rauhallisempaa, kun Nukin laittaa mahalleen nukkumaan. Viime yönä selvittiin tämän avulla yhdellä yösyötöllä -luksusta!!

Koskakohan me saadaan tuoreet mammat tänne? Tulkaahan jo :)

Angstis, kiitti vaunuvalistuksesta! jos lunta tulee niin me käytetään varmaan sadesuojaa niin estää että ei pääse lumi vaunuihin asti. Pitäisi ensi viikolla hakea ne vaunut ja koota ne niin ehtii taas ihmetellä että miten toimivat vaikka ei ulos heti sitten pääsekään.

Meillä pinnis tulee ihan sängyn viereen ja on sopivalla korkeudella että on tavallaan jatketta sängylle, eli on helppo sitten vaan silitellä, kurkkia jne vauvaa, on siis melkein kuin olisi vieressä. Ja sitten jossain vaiheessa vaan kärrätään pinnis lastenhuoneeseen. (helppoa kuin heinänteko..näin teoriassa ;)

Neuvolakuulumisia: kaikki ok, Vinkku on keskikäyrän miehiä. Painoa 7130g ja pituutta 65,2cm. Muutenkin kaikki vaikutti olevan kuten pitääkin. Lääkäri kannusti jatkamaan kiinteiden maistelua.

Vinkkuli nukkuu milloin mitenkin -yhä useammin vieressäni. Voisiko levottomuus ja tankkailu öisin ollakin läheisyyden kaipuuta, kun vieressä poika uinailee rauhallisemmin? Pitääkin koettaa tuota mahallaan nukkumista vielä, kiitos vinkistä! Yöunet ovat kuitenkin pitkät: viime yönä meni 13h, joten kyllä siinä minäkin sain levätä. :)

Angstiksen anopin voisin adoptoida!

Voi kunpa tuoreet äidit jaksaisivat pian taas palstailla!

Onnea Mi-iu!

Hienoja neuvola kuulumisia tämän ketjun ainoalla herralla :) !! Nukikin menee keskikäyrällä. Saitko jotain erityisinfoa kiinteistäruuista? Musta tuntuu, että tämä meidän neuvola on maailman huonoin infoamaan niistä ja lähinnä vain toppuuttelee.
Kerron anopille terveiset ;)!

Nuki oli tänään ensimmäisen kerran pinniksessä. Katseli niin ihmeissään, että mun oli pakko ottaa valokuva siitä. Tuntui viihtyvän. Saa nähdä koska onnistun nukuttamaan hänet ensimmäisen kerran päiväunille siihen.

Nyt laattakaupoille!

Huomenta!

Meillä pinnis on suosittu paikka. Vinkku tykkää katsella laitapehmusteiden kuvia ja mobilea. Lisäksi unilelua on kiva hiplailla. Koetamme pitää pinniksen sidoksissa iltaan ja yöuniin, päiväunet nukutaan vaunuissa/rintarepussa/meidän sängyssä. Hyvin on toiminut, Vinkku nukahtaa illalla yleensä itsekseen. Päiväsaikaan nukahtaminen on vaikeampaa, joudun turvautumaan usein rintareppuun.

Mites Nukkelin pinnistutustuminen etenee? Joko Angstis olet kadottanut loputkin kilot?

Jännä miten erilaisia ohjeita neuvolat antavat. Mielestäni ei saisi poissulkea vaihtoehtoja liian herkästi, yhtä totuutta tuskin on. Sain neuvolasta oppaan kiinteistä ruuista ja lääkärin mielestä 4kk on sopiva ikä aloittaa maistelut. Hitaasti tuo käy... Iltavellistä on kuulemma apua yleensä silloin, jos oma maito ei riitä, joten en tiedä kannattaako meidän vellitellä vai siirtyä sitten myöhemmin suoraan puuroon. Rintamaito on kuitenkin pääasiallinen ravinnonlähde vielä pitkään ja kyllä sitä meneekin. Vinkun yösyöpöttelyyn saattaa syynä olla runsas pulauttelu päivisin, öisin muona pysyy paremmin sisällä.

Nyt poju käy kärsimättömäksi. Eilen tuli ensimmäinen huutokonsertti kaverin kieritellessä itsensä nurin kovalla parketilla monta kierrosta. Ei mitkään leikkimatot ja peitot enää riitä!

Mukavaa päivää!

Ore 26.5. rv 41+0, tyttö 3215g 50,5cm
Baltsu 8.6.2008 rv 40+2, poika 3340g 48cm
Angsteri 14.6. rv 39+6, tyttö 3900g 50 cm
Mi-iu 13.7 rv40+5 tyttö 4015g 52cm
Amilda 5.10. rv 37+5, tyttö 3280g 49,5 cm

Nopea ilmottautuminen tälle puolelle. Ehkä ehdin jossain vaiheessa tulla palstaileenkin jahka tästä lähtee tämä vauva-arki jotenkin järkevästi pyörimään.

Amilda

Synnytyskertomusta löytyy mailin puolelta...

Onnittelut amildalle vielä tytön tylleröstä!!

Täällä neiti on ollut kiukkuinen kuin mikä, lieköhän johtuu siitä rokotteesta?! tai sitten hampaista tai jostain... kiljuu välillä kuin leijona ja nyrkkiä puree kun mikäkin... ostin sitten semmosen tutin missä on nystyrät mitkä auttaa ikenien kutinaan kun hamppuja on tulossa... toivottavasti siitä on jotain hyötyä ettei koko reissu mee huudon ja itkun kanssa.. torstaina on siis lähtö, yö laivassa ja pari päivää maissa ja su lähdetään taas laivalla takaspäin...

toivon niin että kaikki sujuis..

hei kumpi on suositellumpaa alottaa ensin riisi- vai maissivelli?! tai siis kumpi on vatsalle ystävällisempi?! muistatteko?! ku mä ajattelin ruveta antaa tos joskus viikon-kuukauden päästä velliä neidille... samoin ku perunaa maistelemaa jne...

Amildalle kovasti tervetuloa tällekin puolelle! Aika hulinaahan se aluksi on vieraiden ja vauvan kanssa (viitaten mailiisi). Ja kiitokset kuvista -ihana tyttövauva teillä!! Miten on arki lähtenyt sujumaan? Menetteko ihan rintamaidolla vai annatteko korvikettakin? Ja tähän samaan kysymystulvaan lisään vielä, että joko on neidin nimi päätetty?

Miiu, mä en tiedä tuosta vellistä. Baltsu?
Pinniskokeilu etenee hitaasti. Ei kovin hyvin, mutta vika on mussa, koska nuki on aina niin helppo imettäessä jättää samaan sänkyyn nukkumaan...
4kg mulla on vielä jäljellä keskenmenokiloista. Nyt on ollut liikkumiset vähissä ja suklaa maistunut liiankin hyvin :( . Täytyy ottaa itseensä niskasta kiinni.

Nyt täytyy mennä lepäilemään, kun jouduin heräämään aikaisin hammaslääkärille menon takia. Aurinkoista päivää ja tulkaahan muutkin vauvautuneet jo tälle puolelle!!

Meille sanottiin, että maissivelli olisi mahaystävällisempi. Irkulle kyllä tuli siitä mahavaivoja, joten siirryttiin riisivelliin.

Mäkin nyt ilmoittaudun tälle puolen virallisesti. Jossain vaiheessa lisäsinkin itteni jo Irkun kanssa listalle, mut ollaan pudottu pois.

Mulle tämä imetys on niin uusi ja ihmeellinen asia. Pikku viirusilmä tankkaa noin tunnin välein ympäri vuorokauden. Eilen illalla olisi kyllä nukkunut pidemmän pätkän, mut sillä on ongelmia vähän verensokerin kanssa, niin ei saa antaa nukkua 3 tuntia pidempiä pätkiä.

Miehellä on nyt Irkku hoidettavana ja musta tuntuu et se tekee kaiken ihan väärin. Nytkin nukuttaa Irkkua, niin on ottanut kainaloon nukkumaan. Onpa mun sitten kiva yksin jäätyäni taas ruveta opettaa sitä nukahtamaan itekseen pinnasänkyyn. Kyllä taas on hormonit asialla, kun pitää pikkuasioihin puuttua. Niillä oli irkun kanssa mennyt todella mainiosti ne päivät kun olin sairaalassa, joten kyllä se sen osaa hoitaa. Mut mulla on nyt joku ihmeellinen päähänpinttymä, että asiat pitäisi tehdä just sillä tavalla kuin minä ne teen.

Miedän vauva on muuten hämmästyttävän samannäköinen kuin Amildan vauvis! Tai sitten tämä mamma on vaan niin väsy, että on silmät ristissä ja näen harhoja.

Joko Mi-iu ehti lähteä reissuun? Tsemppiä, toivottavasti kaikki sujuu hienosti! Mukavaa vaihtelua tuo ainakin kotioloille on.

Muistan niin hyvin tuon alkuaikojen kiireen, vieraita sai tosiaan toppuutella. Me olemme aika itsekkäitä ja edelleen sanomme usein, että nyt ei käy -tarvitsemme lepoa ja aikaa ihan kolmisin. Amildalle kiitokset suloisista kuvista ja jaksamista ensiviikkoihin! Muistahan levätäkin hulinan keskellä.

Jelliksellä onkin haasteet eri mitoissa. Kauan miehesi on kotona? Voi kunpa Irkku pian tottuisi vauvaan. Onko teillä kantoliinaa ja viihtyykö vauva siinä?

Maissivelliä olen Vinkulle antanut pieniä määriä iltaisin. En ole ensivelliä löytänyt kuin maissia ja porkkanaperunaa. Riisivellit lähtevät 5kk eteenpäin, joten ollaan pysytelty maississa toistaiseksi.

Vinkku ei suostu nukahtamaan päivisin kuin rintareppuun... puuh. Hävisin juuri yhden väsytystaistelun, ei auta, reppu oli kaivettava esille.

Lokoisaa sadepäivää!

Sateista huomenta! Mälsää!

Voi JB, jaksamishalaus täältä sulle! Ei varmaan paljoa nyt lohduta, kun sanon, että kyllä se mustasukkaisuus Irkulla pian ohi menee. Neuvolassa voisi olla joitain hyviä keinoja? Olen myös kuullut, että jos isomman lapsen ottaa mukaan vauvanhoitoon, niin se vähentää mustasukkaisuutta. Tosin Irkkuhan on vielä itsekin niin pieni, joten tuosta tuskin on teille hyötyä :( . Luota vaan mieheesi! Saat siten helpotusta itsellesi. Hyvin hän varmasti hoitaa Irkun, mutta totta kai se ärsyttää ,kun pelkää, että jossain jutussa Irkulle saattaa tulla takapakkia -esim.tää kainalossa nukkuminen.
Mäkin ilmoitin eilen miehelleni, että nyt saa treenamiset jäädä vähemmälle ja siitähän riita syntyi. Hän ei enää aktiiviurheile, mutta haluaisi silti treenata joka päivä. Se ei todellakaan tule onnistumaan! Lisäksi ilmoitin, että sitten jos ja kun tulee toinen vauva, niin taas täytyy treenaamisen vähentyä. Voi kuulostaa raa'alta, mutta ei sitä yksin jaksa vauvan, saatika vauvojen kanssa 24h. Toinen on jo töissä 8h ja heti en halua hänelle vauvaa lykätä, mutta se on liikaa jos joka päiväinen treeni tuo mulle päivässä 9-10tuntia yksin hoitamisaikaa ja kas, sitten alkaakin olla nukkumaanmenoaika. Me pyöritetään nyt tällaisia asioita.

Ja Baltsukin hävisi syysaamun kunniaksi väsytystaistelun ;). Mä sain just Nukin päiväunille. Aika voimakas luonne taitaa neidillä olla- se on alkanut kiljumaan, kun haluaa syliin. Ärtsyä! Mutta myös niin suloista ja huvittavaa -riippuen millä päällä äiti ja isä ovat... Eilen oppi myös laittamaan jalkojaan (jalkateriä) nopeasti ristiin, silleen edestakaisin. Näyttää tosi hassulta ja suhina vaan kuuluu. Aamulla oli ihana mennä hakemaan jutteleva baby sängystä. Olin juuri ehtinyt syödä leivän, kun makkarista alkoi kuulumaan hmmm, ömmm, ym yhtä pätevää. Nuki se siellä jutteli itsekseen. IHANA!

Täytyy laittaa teille piakkoin tulemaan Nukin 4kk kuvia.

Miiulle mukavaa matkaa ja Amildalle tsemppiä vauva-arjen aloittamiseen!

viimeiset pakkailut ja iltalaivaan sitten... kiitos matkatoivotuksista, toivottavasti kaikki tosiaan menee hyvin.. :)

pärjäilkäähän tekin täällä babyjen kanssa, mä palailen maanantaina linjoille!! :)

Yhteistyössä