HUHTUKUISET 05

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä-83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä-83

Vieras
HUHTIKUISET 05
29.3. Kata, POIKA, 49 cm/3315g
*12kk:79/12380/48,2
6.4. Kati3: TYTTÖ,49,5cm/3200g
*1v2kk:76/10,2kg
7.4 Jenni: SIIRI 49cm/3000g
*1v:75,1/8610
7.4. Jonsku, POIKA 52cm/3435g
*4kk:67/8110/43,8
8.4. Late: EEMU 54cm/3790g
*1v: 80/11030
9.4. minä-83,IIDA,49,5 cm/3095g
*1,5 86 cm/12300kg/47,5cm
11.4. Ulrika,ADAA,49,5cm/3360g
*12kk/77cm/12200/47
13.4. Heli, TYTTÖ, 52cm/3370g
*4kk:66/5735/41
14.4. Diana,KAKSOSTYTÖT, 46cm/2695g ja 46 cm/2850g
*1v: 73/8400 ja 72/8800
15.4 Tuisku,KAKSOSPOJAT, 50cm/3290g ja 47cm/2280g
*1 v: ELIAS 9600g/77,5cm/45,6cm
JOONA 9300g/78cm/45,6cm
15.4. Vivi,JESPER,50cm/3320g
*1v: 75,1/ 10100
19.4.Fanny,NENNA,
*12kk: 79cm/9240g
20.4. Mimosa73, TYTTÖ,50cm/3955g
*8kk:71/8450/45,2
22.4. Eija,POIKA,
*8kk: 73cm/9740g/46.2cm
25.4. Susan,POIKA,51,5cm/4390g
*12kk:78,5/11150/48,7
25.4. Minttu,POIKA, 55cm/4510g
*12kk 80cm ja 10,4kg
27.4. Minna, PAAVO, 50 cm/3250g
*1v:76,8/9300/47
27.4. Kaura, MAX, 50cm/3530g
*1v: 77,5/10390/48,7
30.4. Tähti, VIIVI 48 cm/3076g
*6kk: 65,5/7150/42,5
3.5. St, DANIEL, 53 cm/3490g
*1 v: 79/11300/48,5
7.5. Mari, POIKA, 53cm/3680g
*12kk: 79,5/11020/47,6
7.5. Zuz, tyttö, 52 cm/4340g
*1 v:76,2/10555/48,6
7.5. kati2, POIKA 53cm/4150g
*6kk:67,5cm/8610/44,7

ALOITTELINPA UUDEN KETJUN JA SAMALLA LAITOIN MEIDÄN 1,5 VUOTIS MITAT

MINÄ-83 JA IIDA

Moikka!

Tulin pikaisesti käymään. Kovasti mä yritän löytää meille sopivaa asuntoa, hankalaa on. Ei pysty kauheeta vuokraa maksaa ja silti haluan kolmion hyvältä ja rauhalliselta paikalta. No, kyllä se eteen vielä tulee. Tein äsken lainahakemuksen, että pystyn hankkimaan huonekalut yms. kaikki kun melkein on miehen. Ja takuuvuokran maksu yms. Kyllä mä uskon, että tää täs piankin järjestyy. toivotaan.

Huomenna on Eemulla ihan eka hoitopäivä, mua jännittää ihan hirveästi, mut onneks oon nuhainen ja väsynyt muutenkin, et varmaan saan nukuttua. Hermoilen sitten aamulla lisää. Pitkä päivä tulee pojalle, mutta onhan se siellä jo muutaman kerran pari tuntia kerralla tai 1,5 tuntia ollut... Tänään jouduin kantaan sen pois sieltä. Ei olis lähteny. Juoksi pois kun sanoin, että mennään kotiin.

Empä tiedä, miten järjestän meidän neuvolakäynnin, kun oon töissä niin hassuun aikaan ja meidän pomo on kusipää ja se ei ymmärrä lapseen liittyviä menoja, se siis vihaa lapsia. Väliin tuntuu, että ihmisiä yleensäkin...

no se nyt Hyviä öitä! ja kerron kuulumisia hoidosta huomenna. Olkaa hengessä mukana!!!! : )

Tsemppiä Latelle tohon kaikkeen asunnonhakuun ym.
ja onnea viel mun puolestaki Dianalle vauvantulouutisesta!

Isommat pojat tos riehuu,juoksee ympäri taloa ja Daniel tais kompastua ja itku tuli...

Täs on nyt vähän kotihommia, ni en kerkee enempää kirjottelee.

moikka,

hoidossa oli mennyt hyvin,vaikkakin itku oli vastassa kun menin hakee. poikaa oli harmittanut kun piti ootella et puetaan muut ulkovaatteisiin. mut kyllä se sitä sit kotona rauhoittui, aika paljon sylissä oli ja itku tuli jos meni puolta metriä kauemmas. kuuluu varmaan asiaan. tänään poika ei mennyt hoitoon, kuumetta ja oksentelua. en tiedä mistä tullut. nenä tosin on vuotanut jo toista viikkoa. mies on ollut sit pojan kanssa.

joo, nyt pakko lopettaa...

Hei vaan!

Tää aika menee niin nopeasti, etten muista koska viimeksi kävin kirjottelemassa.
Ehkäpä osansa asiaan tuolla villimiehellä, joka ei kertakaikkiaan usko mitään mitä sille sanoo! Omat lelut ei tosiaankaan kiinnosta ollenkaan, ja kaikista hauskin leikki on heitellä alakertaan tavaroita portaita pitkin. Vanhemmat lapset oli tässä hävenneet yhtenä päivänä kun mun pikkarit oli löytyneet portaikosta kun olivat kaverien kanssa menneet omaan huoneeseen.
Ei-sanaa toistetaan kyllä ahkerasti ja kun yhdessä kirjassa on veskipöntön kuva niin sen kohdalla sanotaan tomerasti EISA eli ei saa, mutta ei ole sanojen merkitys vielä avautunu nuorelle miehelle.
Joitain sanoja tulee, ja joka päivä uusia jotain sinnepäin olevia tulee kuvioihin. Mutta ei tuota puhumiseksi voi vielä sanoa. DVD:n ääressä se viihtyy tasan niin kauan kuin Muumien alkulaulu kestää, mutta sitten iskee kyllästys. Silti aina se viisaa telkkariin ja huutaa miimii. Mutta ehtii se tuota telkkaria kattella varmasti myöhemminkin. Teletapit olis kai kova sana, mutta mä oon saanut niistä yliannostuksen sillon kun ne tuli telkkariin, joten niitä meillä ei kattota=)
Jotenkin joskus tulee mielee että ehkä sitä pääsis paljon helpommalla kun menis vaan töihin, mutta se ajatus kestää onneksi vaan hetken, ja sitten taas jaksaa.

Ens viikko olis lapsilla lomaa koulusta, ja ollaan tässä arvottu että mitä tehtäis. Mies vaan lopetti tupakanpolton ja sen pinna on "pikkuusen" tiukalla, ettei tässä oikeen levollista lomaa voida viettää. Ehkäpä lähdetään perinteisesti kavereiden luo itä-suomeen.
Pitäis kai mennä nukkumaan, aina tuo kello on niin paljon!
Toivottavasti aurinkoisempaa syksyn jatkoa kaikille!!!

enpä ole aikoihin käynyt lukemassa/kirjoittamassa. näyttäis, että late on eroamassa ? no, joskus se on vain ihan oikea ratkaisu (mä taidan kyllä olla jäävi sanomaan, kahdesti eronnut...) Kyllä se "oikea" asunto löytyy ja asiat järjestyy muutenkin. Niillä on tapana järjestyä.

Meidän neitokaisella meni sitten 1,5kk tottua ajatukseen, että tarhaan mennään joka päivä. Aika sitkeä sissi! Eli viime viikkoon saakka on jäänyt huutamaan kun lähden tarhalta (aloitti 1.9. hoidossa). ma ja ti vain mutristeli alahuultaan kun lähdin. keskiviikkona ja torstaina ei sitäkään. perjantaina jäi jopa heiluttamaan mulle ! jospa se olisi nyt sitten siinä. toivon. oli se vaan hirveää jättää tyttö sinne itkevänä. vaikka tiedän kyllä, että se huuto loppuu kun häviän näkyvistä ja päivät meni pitkään jo hyvin ennen tätä "läpimurtoa".

paino mulla on pysyny ihan hyvin kuosissa. ei ole tippunut enää, muttei noussut takaisinkaan. hyvä niin. mitat siis nyt 168cm / 55 kg.
syyskuussa aloitin kuntonyrkkeilyn. just sopiva laji mulle. en pidä mistään jumpista / aerobiceistä. silti tuolla tehdään lihaskuntoa, juostaan, opetellaan tekniikkaa, lyödään säkkiä... vatsalihakset alkaa osoittaa elonmerkkejä ja punnertaakin jaksan taas jonkun kerran (en vielä silti miesten tyyliin..). se 1,5h rankka treeni on kuin pieni kuolema joka kerta. sen jälkeen olen ihan takki tyhjänä. mut se tekee tosi hyvää. sen aikana ei tule ajateltua ylimääräisiä, ei murehdittua turhia. hyvä kun edes muistan, että mulla yleensä on lapsia =)

ens viikolla on 1,5v neuvola tiistaina. yritän tulla sitten kertomaan, minkäkokoinen tyttö meillä on. kotivaaka näytti tänään 11,9kg.

Meillä tyttö on kipeenä,mutta onneks sain sen äsken nukkumaan.

Me käytiin viime viikolla tutustuun tarhaan ja kivalta näytti,kotonen tunnelma.
Saa nähdä mitä meijän neiti tykkää,kun sen sinne ekan kerran jätän.
Siellä se meni muiden lasten kanssa pihalla,mutta välillä katsoi etten ole lähtenyt mihinkä.

Me ollaan käyty viime kuussa jo siinä 1,5v neuvolassa,kun ollaan vähän ahkerammin käyty paino tarkkailussa ja viimeks sanoi sitten,ettei tarvi enää tulla,että nousee ihan ok,joten seuraava vasta 2v neuvola. Mutta mitat oli tuolloin 81cm ja 9550g.
Kotivaa`alla huitelee nykyään siinä 10kg paikkeilla.

Mutta lopettelen nyt...

... ja huomenna lisää kulumisia =)

1,5v neuvola takana -> 81,1cm ja 10,9kg. Painoa ei ollut tullut ja taas ihmeteltiin tuota ihoa. Aikaa neuvolan tädille ja lekurille meni 1,5h!! Pitkä visiitti =)

Tarhassa on liikkeellä vesirokko, hohhoijaa... saas nähdä sairastetaanko se meillä tällä kertaa vai lykkääntyykö seuraavaan "epidemia kertaan" =)

Latelle iso hali!

Danielil ei oo viel ollu 1,5v.neuvolaa,ku ens kuussa vasta sen ikänen,mut kotivaa'alla painaa 13kg eli varmaan painavin huhtikuisista :)
Sille kyl maistuukin hyvin ruoka ja sit on sellanen raskastekosempi(isoluisempi) muutenki.Isoveli jää toiseksi eli on Danielia kevyempi,vaik vuoden vanhempi.
Täällä ollaan voitu hyvin,ei oo sairasteltu onneks.
Daniel puhuu nykyään mitä vaan.Kahen sanan lauseita.
Tykkää kovasti kirjoista ja tuo niitä luettavaks.
Se osaa myös nykyään sanoa "ei tykkää" jos ei pidä jostain ruuasta...
Lähenpä täs kohta lenkille,joten ei tämän enempää täl kerral.

heippa! käyn aina lukemassa täälä mutta niinväsynyt aina etten oo jaksanu kirjotella!
meillä on huomenna neuvola...saa nähä kuinka pitkä tyttö on ku tuntuu että on ihan hirveesti venähtäny, mutta paino tippui kun oli niin kauan kipeenä...ruokahalu palailee pikkuhiljaa...nyt tuntuu että mä oon tulossa kipeeksi, onneks huomenna vapaapäivä mutta vien tytön hoitoon kun hoitotäti toivoi...oli tossa sen kaks viikkoo kotona niin että pääsee taas kunnolla vauhtiin vaikka kyllä hyvin jää aamulla hoitoon...päikkärit tahtoo mennä huonosti...hoitotäti joutuu olla vieressä kun vähän väliä heräilee ja tarkistaa että onko vieressä tuttua ja turvallista!!

toiv. latella rupee jo elämä voittamaan, voima hali!!!

teillä kuulostaa st menevän hyvin kolmen pikkusen kans,hieno homma...itellä tahtoo olla kans vauvakuumetta mutta mies ei innostu!!=)

laihdutus/kuntoilu on jääny vähemmälle kaiken hässäkän keskellä eikä oikein meinaa jaksaa illalla tehä mitään kun 7h töissä juoksee ja ravaa (meillä on kampaamo kahdessa kerroksessa, myymälä yläkerrassa)...mutta onpa moni sanonu että oon hoikistunu töihin menon jälkeen =) ei sitä ite huomaa enkä oo viittiny puntarilla käydä!!

Tytöllä tulee uusia sanoja joka päivä ja joitakin kahden sanan lauseitakin...syö ja juo jo niin hyvin ite!

ilmat on ruvennu jo ihan kauheesti kylmenemään...talvi lähestyy pakostakin!!!!

välilä on kyllä ikävä kotona oloaikaa..oli enemmän aikaa nennalle, nyt tuntuu että ilta on niin lyhyt eikä ehdi mitään tehdä tytön kanssa!=(

Tos äsken kuuntelin poikin juttuja,ku leikkivät keskenään,ni esikoinen sano Danielille: voi hyvänen aika! keneltäköhän oppinu ;)
Se on kyl mukavaa ku niillä on paljo mielikuvitusta ja keksivät itekseen leikkejä.Mun ei tarvi ku puuttua niitten tappeluihin.Kovasti osaavat jo kinastella ja läpsivät toisiaan.
Matias-vauva on ens viikol jo 3 kk! Aika menee tosi nopsaan.Se nukkuu mun sylis ku kirjottelen tätä.Se on kyl ihana ja tyytyväinen poika.
Pitää laittaa isommatki pojat päikkäreille nyt.
Hyvää päivänjatkoa kaikille ja voimia odottajille! Toivottavasti voitte hyvin.

Kiva kuulla st sustakin pitkästä aikaa :)
Varmasti päivät kuluu nopsaan kolmen pienen pojan kanssa!

Täällä ei ihmeempää,tyttö edelleen nuhainen,mutta paranemaan päin,ainakin toivottavasti.
Laitoin sen äsken vasta nukkumaan,kun oli kaveri kylässä ja en siinä samalla viittinyt (mun täytyy olla sängyn vieressä niin kauan,kun nukahtaa,ei siinä kylläkään mene kuin maksimissaan 10min)
Tää kaveri joka kävi vartoo vauvaa,la 1.12,joten maha on jo aika valtava.
Ultrassa olivat käyneet ja poikaa odottavat.
Harmi,etten voi sillekkään Siirin possun punaisia vauvan vaatteita antaa =)
Tuntuu,että kaikki lähipiiristä saa poikia,paitsi veli vaimoineen sai tytön,mutta niillä ennestää esikoinen tyttö joten vaatteita riitti jo ennestään!
Meijän on sitten saatava tyttö =) ettei mene vaatteet hukkaan,kun luulen että lapsi luku jää sitten kahteen...Joo,mutta katsellaan sitten,kun sen aika on...

Heipsis.

Heippa!

Oltiin viikko maalla isovanhempien luona. Sain olla passattavana=ruoka tuli aina valmiina! Maxilla oli kivaa kissojen ja koirien kanssa sekä pappan traktori oli ykkönen. Muuten tänne kuuluu tasaista arkea. Viikonlopputyöt katkasee mukavasti, vaikka se voimille ottaakin. Maha on pullahtanut esiin kunnolla, mutta silti se on pieni työkaveriin verrattuna (myöh. LA). Vilkas kaveri tulee tästäkin ;)
Max on alkanut kiukuttelemaan ulospukemista JEE! varsinkin nyt kun pitää laittaa jo enemmän. Sängystä on kierähdetty pari kertaa lattialle ja jatkettu unia siinnä (patja lattialla). Muuten siirto onnistui hyvin, tosin vieressä pitää istua unen tuloon asti (10-30min), karkaa muuten pois sängystä. Neuvolaan päästään vasta marraskuun alussa, joten ootellaan punnituksia.
Taitaa olla ruoka valmis, tuoksuu niin, kirjoittelemisiin!!! Kaura

Tosta nukkumaanmenosta.
Meil Daniel nukkuu viel pinnasängyssä(ei pääse karkaamaan sieltä pois ja alkaa paremmin nukkumaan).
Se alkaa päikkäreille yleensä melko helposti ku sil on aika säännöllinen toi päikkäri aika.Tutti vaan suuhun ja peittoa päälle ja vähän ajan kuluttua nukahtaa.
Yöunille alkaminen on usein vaikeempaa.Se huutaa sängyssä jonku aikaa,jos ei oo tarpeeks väsyny tai on yliväsyny.
Oon alkanu lauleskelee illal pojille ja nukahtaa sit lauleskeluun tai rauhottuu sinne sänkyyn.Ja välillä täytyy käyä vähän halaamassa Danielii ja sit se alkaa nukkuu eli kaipaa viel vähän äitiä eikä haluis itsenäisesti nukkua vielä.
Nukkuvat isoveljen kaa olohuonees ja vauva nukkuu meiän kaa makuuhuonees.
Joskus toi nukkumaanmeno menee helposti, joskus kestää puol tuntia.Mut aika lailla täysiä yöunia Daniel nukkuu,joskus herää märkään vaippaan ja sen ku vaihtaa ja antaa tutin suuhun,ni jatkaa unia.
Toi tutti on tosiaan tärkeä,en oo kiirehtiny sen lopettamista,jos nyt 2-vuotiaana alkas lopettelee...

Ompas täällä hiljasta!
Ei taida moni enään keretä kirjotteleen,kun on töissä ja enemmän kuin yksi lapsi.
Mä oon kyllä edelleen kotosalla,mutta jotenkin mun netti riippuvuus on taakse jäänyttä elämää =) Viime talvena ramppasin täällä monta kertaa päivässä,mutta nykyään ei kerkee tai jaksa ja nykyään tietokone pölyttyy täällä nurkassa =) NO ei sentään,mutta melkein.
Tuun mä kyllä laskut tänne maksaan,mutta siinä se sitten oikeestaan onkin.

Kyllä on syksysen näköistä,kylmä ja ei ole enään paljon lehtiä puissa.
Muuten,millasia hanskoja pidätte muksuilla pihalla tälläsellä melkein miinus ilmalla (+2-4) ??? Mä oon laittanut sellaset toppa rukkaset,kun tytöllä jäätyy nopeesti sormet,mutta arvakkaa meneekö sillä hermo,kun niillä ei saa otetta mistään???
Ne on vielä sen verran isot vielä,että peukalo hukkuu muiden sormien joukkoon...
Millaset rukkaset talvea varten olisi parhaat?

Painosta vielä,56kg,JEEEEEE!!!!!
Vielä muutama kilo,50-52...

Nyt pitsan tekoon,heh =)

On tosiaan niin syksyinen sää että.. Aamulla oli pakkasta ja aivan loistava ilma laittaa matot ulos tuulettumaan..Olenkin siis siivonnut koko aamun ja päivän, kiva kun ei tarvitse viikonloppuna siivota. Luvattiin kyllä syysmyrskyjä joten olisi varmaan siivoamiset jääneet.

Eilen oli poikien 1,5v neuvola. Joonan mitat olivat 10670g/82,5cm ja pipo 47,5 ja Elias 10900g/82,5cm ja pipo 47. Viittiskö joku lisätä ne tuonne listaan?? Rokotus saatiin, toivotaan ettei tule mitään oireita siitä.

Muuten meille ei kuulu mitään ihmeellistä. Mies oli viime viikon lomalla ja käytiin tampereella renoutumassa, pojat oli mummolassa yökylässä. Oli mukavaa ja rentouttavaa. Mies oli hommannut mulle yllätykseksi manikyyrin ja nyt on kynnet priima kunnossa, ainakin toistaiseksi=)

Tänään on ultra, raskausviikkoja 20+1. Eli puolessa välissä ollaan. En kyllä millään malttaisi odottaa maaliskuuta, varsinkin kun tietää että kohta on sellanen norsun kokonen eikä taivu minnekkään eikä mitään jaksa tehdä...No ei taida olla paljon vaihtoehtoja, onneksi mulla ei ole tullut painoa kuin yksi kilo. Ehkä mä tän raskauden jälkeen pääsen vanhoihin mittoihini.
Onnittelut jennille hienosta painonpudotuksesta! Sähän alat olla jo tosi hoikassa kunnossa, kateeksi käy=)

Jaaha jos menisi jatkamaan siivousta. Pojatkin vielä koisii ni kerkee rauhassa touhuta.

Ihanaa viikonjatkoa kaikille!

Jenni: Mä oon kans nyt 56 kg,imetys vieny kiloja...Meil sellaset vuorelliset vedenpitävät hanskat,välil toppahanskat ulkosalla...
Matias oli tänään 3 kk neuvolassa ´6560gt ja 66 cm.Siro poika.
Pitää mennä.

Meillä selviäisi varmaan maanantaina onko meidän pojalla maitoallergia. Esikoisella ei ikinä ollut mitään ja nyt toiselle on sitten senkin edestä. Täällä paino junnaa 75 kg... 5-10 kg pitäisi saada pois, mutta ei tunnu lähtevän... =)
Ärsyttävät ilmat, vettä sataa jatkuvasti eikä pihalle pääse. Meilläkin oli muuten st eilen 3 kk neuvola. Juusolla mittaa 61 cm ja painoa 5795g.
Eipä täällä muuta kummempaa...

Sateista syyspäivää!

meillä kans on sellaset vedenpitävät vuorelliset hanskat käytössä. tosi kätevät kun voi huuhtaista puhtaaksi hanan alla, mut silti ei oo niin leveät ja epäkäytännölliset kun kunnon kurarukkaset. eikä muuten maksanu vapaa valinnassa ihan hirveitä..

meidän neuvola oli ihan katastrofi. keväisen korvalääkärin jälkeen likka on pelännyt kaikkea lääkäriin viittaavaakaan. ja koska kyseessä oli lääkärikäynnit, aikaa ei ollut totutella uuteen tätiinkään. painoa oli 11,9kg ja pituutta ehkä 81cm (nämäkin sais laittaa listaan, jos joku tästä ketjusta niitä keräilee). tuo pituus on vähän niin ja näin kun pimu väänsi huutaen itsensä niin mutkalle kun vaan voi. mut mä olin sitä mieltä, että mittausta EI uusita. tuon ikäisellä tulos on minusta riittävän tarkka. mahdollinen 0,5-1,0cm heitto ei saa meinata mitään enää tässä vaiheessa.

ens viikolla olis sit hammaslääkäri ja rokotus... *huokaus* taidan laittaa miehen menemään likan kans molempiin. rokotus vielä jotenkin menee, ehkä. jos vaan ei taas ala huutaa siinä vaiheessa kun otetaan housuja pois. mut hammaslääkäriin en sen kans mene! iltaisinkin isi saa pestä hampaat oikein hienosti. mä jos menen vessaan, en saa koskeakaan harjaan. mä saan harjata hampaat vain huudon saattelemana. arvaatte varmaan, kuka meillä hoitaa jatkossa iltapesut =)

juttua tulee kamalasti. kaikesta vaan ei saa vielä selvää. aika mukavasti toistelee sanoja perässä, mutta kirjainvirheitä on vielä useita. isiä ei sano vieläkään ja siitäkös isi ei tykkää.. me ollaan jo epäilty, että tuonikäinen osaa jo tehdä kiusaa.. toistaa monta sanaa perässä ja kun sanot "isi" - mitään ei enää tule ja naureskelee vienosti vain. pirullinen likka ;)

tänään nukahti illalla sohvalle mun syliin vahingossa. iltapalaa ei syöty. saas nähdä yllättääkö nälkä yöllä.

myrsky täällä paukuttaa nurkkia ja napsuttaa ikkunoita. oon polttanu koko illan kynttilöitä sähkökatkojen varalta. täytyy varmaan ottaa yöksi taskulamppu viereen jos tulee tarvetta. mies kantoi onneksi ison laatikon täyteen takkapuita ennen lähtöään mettälle viikonlopuksi.

Jee, täällä sataa lunta=) Oltiin poikien kanssa ulkona ja kyllä ne oli innoissaan, Elias varsinkin ois varmaan kokoajan kulkenut naama kiinni lumessa jos oisin vaan antanut. Käytiin aamulla kerho kuvauksissakin. hyviä kuvia tuli, mutta niitä joutuu valitettavasti odottamaan marraskuun loppuun.

Meillä on molemmilla pojilla uhma. Tai ainakin mä luulen että se on uhmaa. Jos joku asia ei mene niinku pitäis niin siitä saa kärsiä joko veikka tai koira. Käyvät läpsimässä toisiaan tai sitte heittäytyvät lattialle huutamaan...Kivaa. Kauankohan nämä uhmat kestää?? No pakko vaan jaksaa komentaa. Välillä menee kyllä hermo kun kokoajan ollaan tekemässä jotain mitä ei pitäisi ja perässä saa juosta kokoajan.

Mulla oli torstaina ultra ja vauvalla oli kaikki hyvin. Istukassa on jotain "laguuneja" ja se on suoraan kohdun suun edessä. Siitä oon vähän huolissani että mitähän ne laguunit oikein on, mutta kätilö kyllä lohdutteli että luultavimmin se on ihan harmitonta..Mutta mene ja tiedä. Jouduin nyt seurantaan ja seuraava ultra ois rv30, en tiedä mitä sitte tapahtuu jos istukka ei oo vielä sillonkaan siirtynyt, ilmeisesti odottelaan vielä. Toivotaan että voin kuitenkin synnyttää alateitse, mä pelkään kaikkia tollasia leikkauksia, vaikka onhan sen vauvan sieltä ulos päästävä.

Nyt meen kutomaan villasukkia. Hauskaa viikkoa!

Jesper on TAAS kipee =( Mun mies jäi sen kanssa tänään kotiin ja mä jään sitten huomenna (olen töissä kuten voitte nähdä =)=)

Mä olen ostanut ihan liian isoja talvivaatteita ja nyt tarvii ostaa melkein kaikki uudestaan =( Mulla on haalari kokoa 92cm ja sellanen kaksiosainen toppapuku kokoa 90cm. Ja kokeilin naapurin Reiman haalaria joka oli 80cm ja se oli sopiva. Voi tuska, toivottavasti noi mun ostokset menee sitten vaikka ens talvena. Jesper on vaan niin pieni... eikä siitä edes kovin isoa miestä kasva. Mä olen 160cm (tai jonkun mittauksen mukaan 158cm, mutta mun mielestä 160cm on kivempi lukema sanoa ihmisille) ja mun mies on 168cm joten ei pojastakaan kovin pitkää tule. Ja noista rukkasista / tumpuista. Mä ostin ensin välikausirukkaset ja talvirukkaset Travallen sellaiset ja ihan turhaan. Nekin on niin isot että ne tippuu käsistä vaikka miten pistäisin ne kiinni ja sitten ne on niin isot että Jesperillä tosiaan menee hermot kun ei se saa mitään käteensä. Eli vaihtoon meni nekin. Osti jo cittarista jotkut baby rukkaset ja ne on vähän paremmat. Mutta edelleen pitää vielä kattella talveksi jotkut hyvät. On tää taas yhtä ostamista =) Onneks Kuomat löysin käytettynä, tosi hyvät ja halvat. Ja tumppuja villasukkia olen tehnyt ite.

Minä-83, miten teillä tuo maitoallergia ilmenee? Miten koe tehtiin? Meillä on varmaan maitoaltistus edessä kunhan vaan saan ensin TAYS:n lääkärin langanpäähän. Ei oo muuten mikään helppo saada lääkäriä puhelimella kiinni, tuntuu olevan niin kiireinen.

Jaahas, työt kutsuu. Mä voisin päivittää tota listaa heti kun ehdin....

"Mä olen ostanut ihan liian isoja talvivaatteita ja nyt tarvii ostaa melkein kaikki uudestaan =( Mulla on haalari kokoa 92cm ja sellanen kaksiosainen toppapuku kokoa 90cm. Ja kokeilin naapurin Reiman haalaria joka oli 80cm ja se oli sopiva. Voi tuska, toivottavasti noi mun ostokset menee sitten vaikka ens talvena. "

Vitsi, kuulostaa ihan siltä että olisin ostanut ITELLENI noita talvireleitä =) Siis Jesperin vaatteista oli kyse niin kun varmasti arvaatte... mä vaan hihittelin täällä omaa kirjotustani jälkikäteen...

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä