Nuoria ensiyrittäjiä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 4
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Juu nyt kävin siellä tk:ssa, ens viikolla gynelle aika. Ei se oikein pystynyt sanomaan varmaksi mitään, gyne sitten katsoo että mikä tilanne. Kertoi vain että (riippuu tietenkin mitä ens viikolla selviää) niin voi olla että tässä keväällä sitten katsotaan miehen simpat ja muuten tutkitaan jos ei raskautta ala kuulua... Vaikka siihen on vielä aikaa niin jotenki kauhistutti kuulla tuommoista.. sitä on jotenki aina ajatellu että kyllä sitä helposti tulee raskaaksi eikä tarvi mitään erik. toimenpiteitä. Verikokeista puhui sen verran että katotaan hormonit, että jos jotain puuttuu tai on liian vähän (mikäli oikein ymmärsin.) Sitäkään en tullut sitten kysyneeksi että nyt vai sitten keväällä. Harmi kun sitä vasta kotona tajuaa että ois pitäny kysyä vielä tuota ja tätä. Että tällä tavalla lähti täälä torstaiaamu käyntiin...

Np

Jaa et semmoista. Sä kävit neuvolassa ja sitkö sait gynelle ajan vai varastiko ite? En oikeen tiiä noista jutuista niin kyselen sulta kaikkea tyhmää:/ Pitäs varmaan munkin varata se aika sitten jos ei rupee raskaaksi tulemaan. Tekikö ne sisätutkimusta sulle vai vasta gynellä?? Niin ja tarkoititko ne et sun tarvii vielä keväseen yrittää ja jos ei onnistu niin sit lääkäriin? Voi että ei se vaan ole niin helppoa raskaaksi tulla kun kuvitteli alussa et kyllä sitä heti tärppää mut niin vain ei ole.... Toivotaan et kaikki oisi kunnossa sulla ja sit vaan kovasti yrittään. :) Mitä se niistä hormooneista?

Juu mut kirjoittele:)

Sanni

Eihän nuo oo tyhmiä kysymyksiä!! :) Ei mullakaan ollu hajuakaan kun menin että miten tämä etenee vai eteneekö ollenkaan, onneks neuvolatäti oli kuitenki auttavaisella mielellä! Niin siis neuvolassa kävin, puhuin näistä kierroista ja yrittämisestä niin se heti kysy että varattaisko aika gynelle. Onneks sain vielä noin nopsaakin sen kun oli aika vapaana. Ei se kummosempaa tutkimusta tehny kun otti vaan papanäytteen. Kysyin että oisko ultraa tai jotain että vähä näkis niin se meinas että se gyne sitte katsoo kun osaa paremmin sanoa siihen jotain.
Niin sitä en oikeen sitte ymmärtäny että katotaanko sitä kevääseen asti aivan näin normaalisti ja jos sittekään ei vielä kuulu mitään niin sitte mennään asiassa eteenpäin.. Mutta käsittääkseni nuo hormoonit katotaan nyt (ehkä...??) että nähdään miksi nuo kierrot sitten heittelehtii tuolla tavalla ja niihin sitte saa lääkettä jos selviää. Olin varmaan vähä jännityksessä kun unohtu muutamia asioita selvittää ja kysyä eikä oikeen päässy jyvälle noista ens viikon aikeista mutta onneks siihen nyt ei kuitenkaan oo hirveesti enää aikaa. Sais nyt vaan äkkiä nämä muutamat päivät meneen..
Joo kyllä on tämän päivän pyöriny asiat mielessä, toisaalta on helpottunu olo että vähä pääsee näkeen millä mallilla asiat on mutta toisaalta pelottaa kun alkoi jo puhua näistä ""suurimmista"" tutkimuksista. Pelottaa että kaikki ei oo kunnossa.. sitä kun aina ajattelee että eihän tässä mitään..
Niin kyllä mää suosittelen sulleki tässä jonkun ajan päästä jos ei vaavia kuulu että käyt ainaski keskusteleen. Sillä voi hyvinki päästä vähä jyvälle asioista ja tietää ainaski sitte että mitä tehdä, MUTTA toivotaan että ei tarvii vaan vauveli ilmottas tulostaan jo pian!! :)
Ei muuta kuin toivonkipinät jylläämään että tässä vielä hyvin käy molemmilla!! =)

Np

Koska sait gynelle ajan? Kaippa munkin täytyy sit varailla aikaa jos ei rupee kuluun.. Mut toivon kovasti että ei tarvisi mennä tutkimuksiin en niin kauhesti välitä semmoisita. Pelottaako sua ne tutkimukset? Mua jotenkin ahdistaa mennä gynelle mut pakko kai jos ei tärppää.... No hyvä kun sä saat edes tiedon sun kiertoon ja lääkkeet siihen jos tarvii.. Mulla ei ainakaan sitä ongelmaa ole vielä.
Nyt taidan taas mennä telkun ääreen ja pötköttään raskas päivä töissä...:(

Se on ens tiistaiksi. Joo en kyllä minäkään hirmusti niistä tutkimuksista perusta mutta aattelin että kerrankos se vaan kirpasee, onpahan sitte vähä viisaampi, toivottavasti! En onneksi tiedä että minkälaisia tutkimuksia se tekee, ihan perus sisätutkimuksen vai kenties muutakin, ei osaa pelätä kun ei tiedä! Ne ei kyllä todellakaan oo mistään mukavimmasta päästä nämä käynnit.. En oo koskaan käyny siis ihan gynellä, aina jossaki norm. lääkärillä tai neuvolassa. Se on muuten jännä, tämmösissäkin asioissa miehillä on taas helpompaa!! On se niin väärin.. :)
Ei sun vielä kannata murehtia käynneistä, onhan tässä vielä pitkä aika ihan vain omaan tahtiin yrittää! :)

Juu pitää lähtä laittaan jotain ruokaa että taas jaksaa mennä

Moi!

Hyvin se ylläri meni :) Kerrottiin jo lauantaina, kun vietettiin vähän etukäteen isänpäivää mun vanhemmilla. Innoissaan olivat. Toiselle mummulle soitettiin sitte sunnuntaina. Oli kuulemma jo odotellukki uutisia. Tämä on ensimmäinen lapsenlapsi mun vanhemmille, niin äiti on kyllä ollu ihan touhona. Se puhuttelee itteensä jo mummuna..heh. Eilen se mietti, että kuinka touhukas mummu siitä tulee jne.. Hauskan kuulosta, kun toinen suunnittelee jo, että mitä tekis sitte tenavan kans.

Käväsin yhtenä päivänä neuvolassa antamassa verinäytteen veriseulaa varten. Terkka sit ultras samalla. Vauva oli kasvanu melkein kaksin kertaseksi reilussa viikossa! Nyt se jo näyttääki sellaselta mini vauvalta. Maha on kasvanu pikkusen. Kankaisia housuja pystyn vielä pitään, mutta farkut on saanu unohtaa. Kankaisetki jo vähän kiristää, mutta jospa ne jonku viikon vielä menis. Huusin huuto.net sivulta yhet mamma housut. Ne oli tosi kivat farkut, mutta en vielä viitsi pitää niitä.

Nyt mun on pakko jatkaa tenttiin pänttäystä. Ei jaksais.. Raskausviikkoja on nyt 11+3, eli kohta kolmekuukutta täynnä ja toinen raskauskolmannes alkaa..jee!

Np

Mitäs kuuluu? En oikeen ole kerennyt käymään koneella kun olen ollut menossa koko ajan. Joo jännät päivä lähenee mut aika sata varma olen et menkat alkaa kun oireita ei oikeen ole... Jotenkin vaan on niin outoo kun ei tärpää et kummassa se vika sit oikeen on ja koska pitää asiasta ottaa selvää..? No katsotaan nyt kumminkin miten käy..

Onpas ollut päivä olen käynyt kotosalla kun porukat tuli reissusta (Thaimaasta niin kävin sit tuliaset hakeen ja kahvilla,:) Mies lähtikin töihin äskön ja tulee joskus maanantai iltana. Meinaa migreenikin pukata taas vaihteekisi ei ole kivaa...

Päivän jatkot:)

Ansku

Kyllähän sitä varmasti on mummut innoissaan! Ja papat! Sehän on mukava että alkaa mahakin näkyä, ois ihana itellekin sellainen :) Niitä varmasti ehtii vielä pitää niitä mammafarkkuja, sieltä huuto.netistähän saa varmasti paljon halvemmalla vaatteita kun kaupasta. No mutta onnea matkaan ja tulehan välissä aina kertoon kuulumisia :)

Sanni

Täällä taas on ollu varsinainen lepoviikonloppu... ei oikeen mitään tekemistä oo ollu. Mieski kun on reissun päällä.
Kivasti on tullu jo talvimaisemaa, tulis vaan vielä parisen astetta pakkasta lisää! Kävinki tänään vähä tuolla raittiin ilman puolella lenkillä, että sen verran oon saanu aikaseksi :)

Toivotaan parasta, että menkat ei alkais sulla! Luin jostain viestistä tuossa että pitkän ajan jälkeen tärppäs just siinä kierrossa jossa oli ollu muutakin mietittävää ja ajatukset muualla, voi että kun se olis mahdollista..! Se on niin lohduttavaa kuulla, että näinkin käy :) En vaan yksinkertasesti saa näitä ajatuksia pois päästä, pitäis olla niin 24 h jotain muuta hommaa ja mietittävää että ei ehtis päätä näillä asioilla ""vaivata"".
Miten teillä muuten mies ottaa tämän kun ei oikeen ota tärpätäkseen..? Voithan muuten vaikka soittaa terkkarille jos asia vaivaa että minkälaisilla ""aikatauluilla"" näille asioille vois alkaa tehdä jotain! Ja muutenki sais asiantuntijalta vähän tietoa kun kyllähän sitä omassa päässä miettii kaikenlaista että mikä on ym. Se varmasti helpottas omaakin oloa ja vois saada rauhan mielelle. Mua on alkanu jännittää se gynen käynti... mitä lähemmäs aika tulee niin sitä enemmän sitä mietin. Pystyispä laittaan mielen ""narikkaan"" vähäksi aikaa :)

Voi että oispa mahtavaa päästä käymään kans jossain auringon lämmössä! Oli varmaan ollu mahtavat ilmat sielä. Ja muutenki hieno paikka?!

Kiva kun (en haluaisi ajatella tarkemmin mutta kun..) ei tiedä mitään taas tuosta oviksen ajakohdasta! Nytkin oli vähän samantyyppistä limaa kun vois kuvitella oviksen aikaan näkyvän ja nyt ois kyllä jos normaali kierto ois niin sen paikka mutta tuskinpa se näin yhtäkkiä normaaliksi lyhenis. Se kyllä varmaan näkee sitte ti että missä vaiheessa kiertoa mennään... Vai pystyykö ne sen näkemään? Kiva kun mies vielä pari viikkoa töissä, toivottavasti ei mee tärppipäivät ohi...

Joo tulipa taas tämmönen sekava metriviesti.. mutta toivottavasti jaksat lukea :)

Np

Tosi kiva kun kirjoitat pitkiä juttuja:) Mä olen välillä laiskan puoleinen enkä keksi mitää kirjotettavaa:( Kyllä mä toivon kovasti et menkat ei alkaisi mutta mutta.....
Kyllähän se on tosi vaikeeta saada näitä ajatuksia pois mielestä ja kaikki mikä vauvaan ja raskauteen liittyy ei sille oikeen mitään mahda taitaa aika monella olla tätä vikaa mitä meillä et me liikaa ajatellaan näitä asioita.:( No mut ei sille oikeen voi mitään jos lähtis pitkälle lomalle johonkin kauas pois ja saisi muuta tekemistä ja ajateltavaa niin sit voisi olla toisin. Ei mun mies oikeen mitenkään ole reakoinut kun ei tärppää. Ei kai se niin siitä välitä eikä oikeen osaa mitään sanoakaan. Kyllä mä sille sanoin et outoo jos ei rupee tärppään et vika on kyllä jossain mut ei se mitään siihen sanonut:(
Hyvin se gyne menee älä jännitä mä voin jännittää sun puolesta:)Kerro sit miten meni...

Ansku:

Kyllä varmaan oli tosi ihana kertoa voi että oisipa itellä sama tilanne no ehkä joskus:) Joo tulepa vaan kertoon kuulumisia tänne. On niin kivaa kuulla sustakin jotakin:)

Np

Jos vain sopisi että jännität tosiaan mun puolesta niin voisin olla täysin huoleton..? :) Heh! Mahassa vallan möyryää kun jännittää niin, en ees tiedä että mitä jännittää mutta jotain...

On ihan väsyny olo vaikka onki vasta maanantain mutta kun en eilen saanu unta ja piti jo niin aikasten nousta töihin... Jotenki pitäs yrittää piristyä, vai ottaskohan tuota pienet päiväunet!

Hei meillähän on varmaan sitte samaan aikaan menkat (vaikka toivottavasti sulle ei niitä ilmaannu!!), otat vaan kierrolla kiinni. Eiköstä sillon pari kuukautta sitten ollu samoihin aikoihin...?

Jeps mutta jospa nyt jättäsin tämän viestin vähä lyhkäsemmäksi, lähen tästä vähä rentoutuun tuonne sohvan puolelle :)

Np

Jopaa joo... Pientä vuotoa alkoi et se siitä sitten:( Tosi omituista kun menkat alkoi yhtä äkkiä ja jotekin kun kierto on varmaan 27Tai 28/32 et jotekin niin outoo kierto varmaan lyheni taas.... Maha ei ollut yhtään kipee eikä ollut edes tunnetta et menkat alkaa aamulla pikkasen vuotoa ja samaten nyt et varmaa alkaa kohta oikeen rutinalla....

Sanni

No voi että!! Odottele nyt vielä että jospa se kunnon vuoto ei sieltä tulekaan!

Kävin nyt sielä gynellä... PCO, niinköhän se sen sano.. (?). Monirakkulaiset munasarjat. Niiden takia kierto heittelee mutta sain Terolutit että jospa se auttas vähä, toivottavasti!! Se on kolmen kuukauden kuuri, ja sano että jos ei alkuvuodesta vielä ole muutoksia (en kylläkään sitte taaskaan tajunnu kysyä että kierrossa vai raskaudessa, varmaan meinas kiertoa...) niin ottaa uudestaan yhteyttä ja katsotaan tarkemmin. Että semmoset terveiset tuli sieltä. No onhan se hyvä että selvis tässä vaiheessa niin saa vähä apua hommiin...

Jeps mutta palailen vaikka illalla uudestaa, nyt täytyy mennä.

Np

Mitäs kuuluu? Jokos ovis on lähellä? Mulla on vapaa päivä ja menkatkin on lopussa. Onnex...
Vaikuttaako se kiertoon se terelutit vai vaikuttaako se lapsen saantiin? No hyvä kun sait semmoiset niin jos vaikka sun kiertos lyhenis.. Mulla tuntuu siltä et mulla rupee kierto lyhenee kun nyt menkat alkoi 28 vaikka yleensä yli 30.

Ilmottauiduin sit pukkujouluihin kun ne menkatkin oli niin voi ihan huoletta lähteä vähän viihteelle. Kaikki työkaveritkin niin kovasti toivoi et lähden aatelin sit repästä. Ne on ensiviikon loppuna mies ei oikeen välitä kun menen mut se ottaa sen takaisin jos se on töissä.

Nyt oisi sit siivous päivä mut täytyy hiljaa siivoilla kun mies tuli aamulla töistä niin se nukkuu...
Mut kirjottellaan taas:)

Sanni

Kyllä on ollu niin harmaa päivä, jatkuvasti väsyttää kun vaan vettä sataa eikä aurinko paista... Mutta jospa se tästä vielä valosemmaksi muuttus.

Niin ne säännöllistää kiertoa vain, ei mun mielestä vaikuta muuten mutta en kyllä varmaksi osaa sanoa kun jäi kysymättä siltä lääkäriltä. Harmittaa kun en tajunnut kysyä sitä että vähentääkö mikään alkuraskauden keskenmenoriskiä, kun ymmärsin että tässä on myös suurempi todennäköisyys sellainen ""saada"". Tänään oli varmaan ovis ainaski limojen perusteella, oon jättäny ihan kokonaan nyt nuo tikut pois käytöstä, ja YRITÄN muutenki olla ""tutkimatta"" kehon toimintaa koko ajan. Melko vaikeaa on... :) Lääkäri kans suositteli että jättää pohdiskelun pois ja antaa luonnon vain tehdä hommansa niin on paljon suurempi mahdollisuus raskauteen. Nyt ei tässä kuussa oo vielä mahdollisuuksia että olisi raskaana kun mies on ollu niin ahkeraan töissä että hommailut on jääny nyt melko minimiin.

Sehän on mukava että on pikkujoulut tiedossa! Ne on aina mukavia pirskeitä! Eikä tästä nyt enää jouluunkaan oo kovin pitkää aikaa :) Kohta saa alkaa oikeen kunnolla laittaan kaikenlaista!! Oon jo parit lahjat ostanu, mutta vielä ois ne vaikeimmat edessä... :)

Jeps mutta lähden tästä kans vähä imuroimaan kun jäi muuten tältä päivältä siivoukset tekemättä!

Np

Huomenta vaan!

Lunta on tullut kamalasti yön aikana. Oli mukava herätä kun maa valkoisena. Nyt kun lumet vaan pysyisi niin oisi hyvä.

Joo olen kyllä samaa mieltä että täytyisi lopettaa noitten testien hössötykset kun taitaa aika paljon vaikuttaa raskautumiseen. Mutta mä taas tilasin yksi päivä lisää ovis testejä kun en oikeen muuten tiedä et milloin mun ovis on kun limojakaan ei viimeksi tullut. Mikä oli kyllä tosi outoo. En tiiä johtuiko siitä greippi mehusta mut en kyllä enää juo sitä. Kuulemma kuivattaa limakalvoja... En sitten tiiä sen kummemin. Kokeilen viimeisen kerran ovistesteillä ja jos ei onnistu niin lopetan kanssa koko homman. Rahaa menee tosi paljon semmoisiin......
Se on kyllä huono homma jos ne pillerit lisää keskenmeno riskiä mut toisaalta onhan niistä apua sun kiertoon. Toivotaan et niistä on apua.

Tänään taidan leipoa kakun tai jotakin muuta hyvää:)

Sanni

""Huomenta""!

Täällä ei oo lumesta tietoakaan... :( Pitäis käydä katsoon säätiedotuksetkin että josko sitä ois lupailtu lähipäiville.

Niin ei tuo kuuri lisää sitä keskenmenoriskiä (käsittääkseni) vaan tämä ite ""sairaus"", ahdistaa ajatus että jos sille ei voida mitään tehdä. Se kun jäi kysymättä! :(
Itekki join sen yhden kierron sitä greippimehua mutta en kyllä taida ottaa enää uudelleen käyttöön, kun ei tiedä että onko siitä nyt haittaa vai ei..

On kyllä menny vähän päivä pilalle kun tuli nukuttua melkeen puoleen päivään, ei vaan yksinkertasesti päässy sängystä ylös :) Saa nähä että mitä sitä tänään ees hommailis kun kaikki kaveritki on töissä tai muualla... No jospa sitä jotain keksis! Ois kyllä hyvää jos kans leipois jotain, nam! :)

Np

Juu nyt tajusin mitä tarkoit keskenmeno riskillä.. Välillä toi älli ei leikkaa:/
Tuli siinä tehtyä kinuski kakku. Tosi hyvä tulikin kerrankin onnistui:) Nyt odottelen miestä kotiin tulee joskus illlalla. Taidan lämmittää saunan ja ottaa yhden kaljan ja mennä rentoutuun saunaan, kun ei oikeen muutakaan keksi. Pitää sitä jollakin itseä hemmotella kun mies on töissä.:). No mutta päivän jatkot:)

Sanni

Enpäs saanu aikaseksi että oisin leiponu, no mutta se ois kuitenki tullu koko kakku syötyä yksin kun mieskään ei tuu kotiin vielä ainakaan pariin päivään. Joten parempi että tekee sitte kun on enempi ihmisiä syömässä sitä :)

En huomannu että oisin ostanu kaupasta yhtään siideriä niin ois voinu saunassa juoda. Onneks on viinipullo hyllyssä jos sen vaikka korkkais, kyllähän se toivottavasti säilyy avattunakin jonku aikaa.. (?) Jos siitä lasillisen pari ottas.

Huomena kyllä pitää käydä lenkillä vähän kun ei oo taas viikkoon ainakaan tullu käytyä. On kyllä ollu aikomuksena mutta koskaan ei sitte saa aikaseksi... laiska kun on :)

No mutta hyvät lauantai-illan jatkot!!

Jee vihdoinkin on lunta saatu tännekin! Kylläki vaan just ja just maan peitoksi, no parempi sekin kuin ei mitään! Tekis mieli laittaa jo vähän valoja ulos mutta kun paljon kellään naapurissa ei oo vielä niin en sitte ""uskalla"" :)

Ei tässä sen kummempi nostelen vain tätä ketjua ylöspäin kun kohta tiputtais tuonne toiselle sivulle

Yhteistyössä