PIKKUKAKKONEN

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Puh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ONNEA OMPPU!!!!!!!
Eli olikos niistä lugeista sittenkin apua?!?! =)
Näemmä kun plussa pärähti! Nyt vaan peukut kohti taivasta ja toivotaan et teillä kesällä ihana nyytti esikoispojan ja vanhempien seurana bdbd

Ja peukutukset myös mallulle ja niiskuneidille bdbd

Täällä ei mitään uutta. Ei ovista ei menkkoja. No, sais kierto venyä vaik 7vk, niin säästyis matkalla tädiltä. ei haittais sellanen yhtään =)

+++++ lisää!!

Onnea Omppu!!!! Nyt vaan paljon tarrasukkia ja vauvaliimaa!!!

Raskaustesteistä: Mä testasin 4-5 päivää ennen menkkojen alkua ja näytti silloin haaleaa plussaa. Viikkoa myöhemmin selvä plussa ja tuossahan tuo poika tuhisee..:) Ihan hyviä on minusta olleet.

Saara

Onnea Ompulle, aivan upeata.
Kyllä mullakin alkaa nyt tästä kierrosta varmaan kuume nousemaan, eli ehkäpä nyt saadaan tuloksia aikaan. Tähän asti olen vielä ollut vähän epävarma ja olen jotenkin sillä kannalla, että kun olen epävarma, ei raskaus ala.. Nojoo.. omia teorioitahan nämä tässä ovat! Mutta siis Ompun kyytiläiselle tarrasukkia :)

Kukas muu jännää, nyt saisi tulla lissää plussia!

Ihanaa kun tulee vaan lisää ihmisiä mukaan ketjuun :)
Ohhh Omppu hyvältä vaikuttaa...ompas jännät paikat!! Haamuhan on aina plussa...!?
Mulla on tullut kummaa kirkasta limaa 2 päivää, mutten kyllä ovuloi, jos ovuloisin niin sanoisin että nyt hommiin! Mies ei edes tänään oo kotona, pöh.
Kivaa seurailla teidän muiden tilanteita!!

Josko me nyt saataisiin uusi plussa-aalto tähänkin ketjuun...=)

Ja sori Omppu et kävin tunkemassa toivotukseni WAB-ketjuun, en vaan malttanu millään odottaa että piipahdat pikkukakkosiin kertomaan suuret uutiset...*malttamaton*

Tänne ei mitään uutta, ei kerrassaan niin mitään. Mies lähtee reissuun ylihuomenna ja on kaksi vkoa pois, niisk... Ikävä sitä varmalla tulee...=(

Kääk, kello on jo vaikka ja mitä, pakko sinkasta suihkuun, että ehtii katsomaan Housea...

Nou hätä Niksu! Ei WAB ole mikään suljettu yhteisö :) Tuleehan sitä itekin luettua toisten ketjuja toisinaan, ja joskus jopa jotain kommenttiakin olen heittänyt. Ja niin, kiitos kaikille muillekin onnittelijoille. Kyllä mä ainakin pari vedän teistä mukanani tähän vuoroon, jos ite vaan pysyn kyydissä!

Oi, kaksi viikkoa on kyllä piiiitkä aika erossa rakkaasta Niksu! No, keksit jotain kivaa muksun kanssa!

Ja edelleenkin olotila entisellään...sunnuntaina varmaan testailen seuraavan kerran, jollei jotain dramaattista tapahdu ennen sitä.

Öitä!

Onneksi olkoon plussanneelle Ompulle! Olisi ilo liittyä seuraasi :)

Nyt sitten jännäillään tuottiko petihommelit tulosta. Minä vielä yritän tänään saada tuon ukkelin innostumaan itsestäni ;)

Tuossa aiemmin joku heitti ilmaan että oisko ovikseni jo lopuillaan kun limajutuista puhuttiin. Mutta lukemani mukaan oviksen jälkeen valkovuoto loppuu kuin seinään?? Onko totta? Kuitenkin valkovuoto jatkuu samana kuin kirjoituksessani, että vielä jaksan toivoa että jospa se olisi koko ajan päällä ja se ei olisi ohi sittenkään. Ja jokunen simppa sinne loppuun asti pääsisi.. Pitää vaan pitää mielessä että ei se kuitenkaan ekasta kierrosta onnistu, niin ei tipu niin korkealta ja kovaa.

Meillä on kiertänyt myös jokaikinen tauti, melkein, kurkunpääntulehdus, poskiontelontulehdus, muuten vaan räkätautia jne.. Ärsyttävää, koko syksy on sairasteltu, mistä niitä tauteja riittää? Kohta hävettää jo olla töistä pois.. Että myötätuntopisteitä Ompulle :)

Synnytysgalluppiin: Meillä synnytys kesti pitkään ja oli tosi kivulias (supistukset 5 min. välein kesti 1,5 vrk, käynnistetty synnytys). Sain vielä synnytyksen jälkeen sen epiduraalin jälkeisen päänsäryn kaksi kertaa. Silloin sairaalassa antoivat ensimmäisen kerran omaa vertani selkäytimeen ja kotiuduttua pitikin lähteä heti sairaalaan takaisin uusintaa ottamaan. Kyllä minun ensimmäiset päivät meni piloille, en pystynyt hoitamaan vauvaakaan, piti vaan olla makuullaan.. En tiedä, muutenkin koko synnytys oli aika rankka, mulle nousi 40 asteen kuume ja imukupilla vedettiin viimein kun en enää jaksanu. Hätä kai niille jo tuli kun alkoi olla huone täynnä lääkäriä ja hoitajaa, en vain silloin tajunnu sitä.. Onneksi en. Mutta uudelleen ollaan koitokseen lähdössä jos luoja vaan suo, reippain mielin, aika kultaa muistot. Toivon että saisin nauttia tuoreesta kääröstä paremmin seuraavalla kerralla.

Tulipas pitkä teksti, mutta nyt seuraava tunti on vain Lostille!

Peukkuja jännääjille ja plussatuulia!

Nyt kaikki mukaan hömppään! Tehtiin miehen kanssa sormustesti eilen, se näytti että ensin on poika (right) ja sitten tyttö ja viimeiseksi poika, sitten loppui koko kiepunta.

Eli meillä päin se tehdään näin. Ota pitkä hius päästä ja pujota siihen sormuksesi (mielellään vihki-tai kihlasormus, mutta toimii muillakin). Tasapainota se käden selkämyksen päälle niin ettei se heilu eikä juuri liikukkaan. Nosta n.1 cm ylös varovasti ja odottele. Sormus rupeaa heilumaan itsekseen: pyörivä liike tarkoittaa tyttöä ja edestakainen poikaa. Lasten välillä on lähes tai kokonaan pysähtyvä hetki, ei aina mutta mulla ainakin oli. Kun kaikki lapset on listattu niin sormus pysähtyy kokonaan tai lähes kokonaan. Minun entinen työkaveri sanoi että se näyttää myös keskenmenot, tiedä häntä.. Kaikki tekemään testiä, jos jollakin on omat ohjeet niin käytä niitä. Mutta galluppi pistetään pystyyn!Sitten vertaillaan jos plussaillaan miten kävi..

Siis meillä: poika, tyttö, poika!

Aivan mahtavaa kannustusta kaikille tuo Ompun plussa :))

Ja sormusjuttuun: en oo ikinä tehny tota testiä enkä oo varma tuloksesta, mutta tyttöä näytti ekaksi mikä on siis totta.. (tein monta kertaa kaiken varalta ;), ja sitten poikaa, mutta se sormus heilui ja pyöri (tulkitaanko pojaksi!?), ja sitten heilui ihan hullun vimmatusti eli kai poika taas.... hurjaa! Mun piti lopulta pysäyttää sormus kun se vaan heilui ja heilui.

Kokeiliko kukaan teistä ikinä niitä ennustaja-sähkisposti juttuja, mitä tuolla Odottajien puolella aina ihmetellään? Itse en "uskaltanut" jos oliskin tullut ennustajalta viesti että meille tulee vaan yksi vauva, huh! (vaikka yhestäkin olen ikuisesti kiitollinen ja onnellinen :)))))

Täältä löytyy myös tautisia. Meillä pojalla ollut flunssaa jo 1,5kk ja eilen sitten päksähti korvatulehdus (taas). Toissa päivänä käytiin astmakontrollissa ja silloin vielä oli kaikki ok. Onneksi laittoi lähetteen korvalääkärille, kun taas uusi tulehdus tuli. Huoh!

Täällä ovis hetki jo ohitettu. Tosin limaisuus jatkuu edelleen. Ehkä tuli hommittua oikeaan aikaan, en tiedä, kun niin tarkasti en ole oviksesta tietoinen. Nyt täytyy yrittää pitää pää kylmänä reilun viikon ajan, ettei tule valeoireita.

Onnittelut Plussanneelle (olikohan nyt Omppu)! Ota vaan meitä mukaasi! Kyllä täältä voi ihan hyvin jokunen siirtyä jo odottajien puolelle, kun haaveilijoiden määrä saatiin taas noudemaan. :o)

Jos sitä menisi nyt tekemään jotain järkevää kun poika kerran nukkuu.

Mii kp 18/28-31 (?)

Oih ja voih. Kuume eikun kasvaa. Täällä plussasi Omppu (onnea, onnea) ja olen juuri saanut kuulla toisestakin ystävästä, joka saa esikoisensa kevättalvella. Meille kans!!! Nyt on niin malttamaton olo, haluisin olla jo raskaana, eikä päivät kulu edes siihen ovistestailuun tarpeeksi nopeesti....

Kiitos kaikille kannustuksesta! Nyt vaan tossa aamupäivällä alkoi tuntumaan, että ei tästä taida mitään tulla.. vuoto oli taas vähän reippaampaa, ei tosin mitään verta vielä, mutta värillistä kumminkin.. :( Sen siitä saa kun menee liian aikaisin testaamaan, tosin olihan tämä arvattavissakin. JMutta ainakin sain todisteita, että raskauden alkaminen on mahdollista, se antaa toivoa tulevaisuuden varalle!

Tsemppiä teille kaikille, ovisten bongailuun ja plussiin!

Ompulle onnittelut plussasta. Toivottavasti se plussana pysyykin tuhruilusta huolimatta : )

Ykkösen testasin aikoinani reilu viikko siitä kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa ja silloin riitti tuo yksi testi vakuuttamaan plussasta. itse asiassa oltiin miehen kanssa juuri remontoimassa tätä meidän asuntoa ja päätettiin itsenäisyyspäivän kunniaksi testi tehdä. itse olin niin kovin jännittynyt (elämäni eka r-testi, muuten), että mies tarkasti tuloksen. Kyllä sitä jalat meinasi alta mennä kun positiivista näytti. Testi oli Predictor. Tässä edellisessä raskaudessa taas tein testin muutama päivä kuukautisten myöhässä olon jälkeen. Heikko plus se oli silloinkin (testin herkkyys 25mIU) ja siksi piti testi tehdä myöhemmin vielä uudestaan, jolloin testiviiva oli vielä aika heikko. Kolmannen kerran tein testin vielä lokakuun alussa kun alkoi tuntumaan että kaikki ei ole hyvin. No plus se oli silloinkin. Tuo raskaushan oli sitten se tm, joten saattoiko se sitten olla havaittavissa jo noista heikoista plussista???

Yrittämislupa on nyt saatu sitten lääkäriltä. Kp-päivien laskeminen sen sijaan taitaa olla vielä turhaa. Josko sitä sitten testailisi plussan vaikka Uuden vuoden kunniaksi, kiertoni kun taitaa osua noille päiville plus testin tekemistä silmällä pitäen. Tietty jos vain tämä nyt menevä ei yhtkkiä heittäydy yli pitkäksi.

Mukavaa viikonloppua!

Ruusa

Älähän huoli Omppu!!
Kerta ei verta tule, niin ei hätää. Ja vaikka vertakin vähän tulisi, niin ei sekään varmuudella mitään merkkaa. Jos on jonkin asteen valemenkat...

Ja toivottavati Mii83 poika nyt paranisi ja korvatulehdus jäisi viimeiseksi!!
Tosi ikävää kun pienet lapset (ja isommatkin) ovat sairaina =(

Hyvä Ruusa kun kaikki hyvin!! Käskikö/kehottiko lääkäri odottamaan yhdet menkat vai saitteko luvan heti yrittää?!
Tietty jos limakalvo oli tosi ohut, niin ei varmaan kyllä kiinnity edes mikään..

täällä ei mitään uutta edelleen. Ovista odottelen ja miehen kanssa on hyvä reenailla jotta homma hoituu sit tosipaikan tullen =)

Ihania viikonloppuja kaikille

Testasin uudemman kerran tossa vähän aikaa sitte ja hitusen edellistä vahvemman viivan sain tikkuun. Mutta niin kauan kun tätä vuotoa kestää, niin en elättele sen suurempia toiveita. Tuota Ruusan mainitsemaa tuulimunaa olen itekin tässä miettinyt, mutta eipä se paljon miettimällä parane. Ei auta ku oottaa ja odottavan aikahan on tunnetusti pitkä! Olispa nyt sit sen 9 kk :)

Toivottavasti Miin perheellä alkais taudit jo vähitellen hellittämään, teillähän on tosiaan ollut pieni kierre päällä..

Mutta, edelleen peukut ja tsempit kaikille tasapuolisesti, itseäni tietenkään unohtamatta :)

Kapris: Lääkäri ei käskenyt pitää mitään taukoa. Kaipa se on vähän psykologistakin. On tainnut tuolle lääkärille tulla tutuksi me km-kokeneet. Ehkä setä siis halusi antaa tietyllä tavalla toivoa tulevasta kun ei kieltänyt heti yrittämästä. Niin tuo ohut limakalvo ei varmaankaan ole mikään hyvä alusta millekään, mutta siis pointtini oli että kun ei kielletä, niin tulee jo siitäkin parempi mieli. Josko sitten uuden vuoden tinoissa olisi lupaus tulevasta ; ).

Ruusa

Mä en nyt jaksa joka asiaan jotain toimittaa - niin kuin yleensä teen - mutta sen verran toimitan... Mä kokeilin niitä nettiennustus juttuja, toinen tätsy ilmoitti näin:
Korttieni mukaan saatte vielä 3 lasta: tytön heinäkuussa v. 2007, tytön kesäkuussa v. 2011 ja tytön syyskuussa v. 2013.

ja toinen näin:
Sinulle syntyy tyttö 6.12.2007.

Että jos näihin on uskomista, niin vielä se tärppi meillekin tulee ja kaveri pysyy matkassa loppuun saakka... =)

Ompulle peukkuja että kaikki menee hyvin. Eikös ne valemenkat raskauden alussa ole just tuollaiset?? No, testaile sit taas parin pvän päästä, josko se viiva sit olis supervahva ja sit painelet alkuraskauden ultraan heti kun vaan on riittävästi viikkoja. Ei sit tarvi pähkätä päätä puhki.

Nyt kurkkaan viel kermitteihin ja sit pitää mennä valvomaan miehen pakkausoperaatiota, tuntuu, ettei siitä taas tule ilman vaimoa yhtään mitään. Siis on tosi tehokas pakkaaja, kaikki kamat vaan on hukassa ja kaikki on pakko tehdä näin viime tipassa. Lähtee siis huomen aamuna klo 9.30 liikkeelle...=)

Ihanaa viikonvaihdetta!

pöh, kävin lekurilla ja kaikki ok, mikä on tietty hyvä. Se vielä ultras kohdun ja tyhjää oli täynnä :/ eli ei siis pikkukakkosia näillä näkymin..sanoi muutenkin et nuo mun oireet on ihan normaaleja ku alkaa taas hormonitoiminta imetyksen jälkeen vähitellen käynnistyä.
Se vaan sanoi, että nyt sitten lopetat imetyksen niin siinähän niitä pikkukakkosia sitten tulee..enpä kuitenkaan vielä lopeta, jos vielä pari kuukautta pojulle kelpais.

Pieni kierre joo ollut pojalla päällä. Tai oikeastaan alkanut uudelleen. Viime talvena sairasteli 3-4 viikon välein syys-toukokuun. Kesällä oli 2,5kk TERVEENÄ! Nyt siis ollut elokuussa eka korvatulehdus ja nyt 1,5kk ollut flunssa ja nyt toinen korvatulehdus. Onneksi on lähete laitettu korvalääkärille. Ehkä tää sairastelu joskus loppuu...

Oma olo, ei mitään.

Ja kp:t on tänään 19/28-31 eikä 18...

kp vissiin 18/28-30
Mulla alkoi taas pari päivää sitten tää tissisärky... oon todennu et tää tulee joka ainuut kuukausi samaan aikaan, mutta todella häiritsevää,ja kestää sen 2viikkoa. sitten menkkoihin loppuu. Valkovuotoa on tullu todella runsaasti, onko joku oire jostain tulehduksesta? ei oo ollu tällästä pitkiin aikoihin.

Mulla on sama juttu kuin ninnillä eli rintoja ajoittain särkee. Näytti taas alkavat samaa aikaa kuin kuukausi sitten eli taitaa olla normaalia. Joten noihin rintatuntemuksiin en kiinnitä huomiota ennen kuin on tilanne ettei paitaa voi pitää päällä ilman toppia/liivejä.

Mä olen luovuttanut tän kierron jo. Tuntemukset (tai niiden puute) on samanlaista kuin kuukausi sitten. Ehkä hyvä näin, sillä loppu kuusta on hyvä tentti putki...kahdeksaan päivään mahtuu 10 tenttiä. Ei olisi kiva oksennella ja väsystellä silloin. Eli hyvä näin.

Mii kp 21/28-31

Ninni - ovis sulla ilm on jo ollut? En osaa tohon vv:n määrään kommentoida muuta kuin, että eikös se voi jatkua runsaana oviksen jälkeen JOS on tärppi käynyt??

Tänne ei mitään uutta, oottelen uutta kiertoa alkavaksi....

Niksu: samoilla ennustajilla on käyty. Mulle luvattiin tyttöä 4/07 (la olis ollu ihan toukokuun alussa), sitten sen jälkeen oli vielä pari lasta, muistaakseni 2009 ja 2011. Toivottavasti ei tartte nyt sinne asti odottaa ; )

Tänne ei kuulu oikein mitään uutta. Pientä tuhruilua edelleen ajoittain.

R

Omppu: Toivottavasti kaikki on kunnossa vuodosta huolimatta!

Tsemppiä kaikkiin flunssaisiin ym. perheisiin ja pikaista paranemista.

Ennustuksista:
V. 2003 Madam mamma ennusti näin: "Korttieni mukaan saat 5 lasta: tytön maaliskuussa v. 2005, pojan huhtikuussa v. 2006, tytön heinäkuussa v. 2007, tytön marraskuussa v. 2009 ja tytön toukokuussa v. 2019." ja v. 2006 ollessani jo raskaana hän ennusti näin: "Korttieni mukaan esikoisesi on tyttö ja syntyy 23.6.2006. Lisäksi saat tytön marraskuussa v. 2010 ja tytön joulukuussa v. 2012."

v.2005 Ennusta Elli ennusti näin: "Sinulle syntyy poika 30.11.2005 ja tyttö 14.9.2008."

Kaikki ennustukset menivät metsään, poika syntyi 28.6.2006. Mutta olihan noita hauska "tilata" :).

Näin lauantaina kaksiviikkoisen vauvan. Voi että se oli pieni! Kysyin paljonko oli painanut syntyessään, kun näytti niin pieneltä ja vastaus oli 3570 g. En voinut uskoa, meidän poika oli ollut vielä pienempi (2810 g), äkkiä sen unohtaa. Kyllä siinä vauvakuume sai lisäpotkua, kun näki sen vauvan, oli se niin pieni ja suloinen! :) Kun vaan ne menkat alkaisi..

Gallup: Kuinka pian synnytyksen jälkeen menkat alkoi? Oliko imetyksellä/imetyksen lopettamisella merkitystä?

Saara