PIKKUKAKKONEN

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piitu 1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Liamalia: pco ei ikinä "parane" joten se valitettavasti voi tulla takaisin hyvinkin pian, mulla alkoi kivut vajaat 4kk synnytyksestä taas, vaikka gyne oli vähän vihjaillut että voi mennä pari vuottakin ennekuin se palaa. No ei mulla.. oli sen takia pakko hakeutua lekuriin, joka ehdotti jo toista laparoskopiaakin mutta haluan odottaa vielä ja yrittää..

Mitkäs teidän ajatukset oli siis loppuvuoden vauvoista, jos sattuis vaikka ihan joulun aikaan olemaan synttärit....?

Meidän esikko on jouluvauva (alkukuun kylläkin). Hassua tässä on se etten ikinä ole halunnut loppuvuoden lasta, mistäköhän sekin johtuu?? Mutta eipä tuolla ollut enää väliä kun raskautta ruvettiin haaveilemaan. Itse olen myös syntynyt loppuvuodesta.. No, nykyisin ihan sama, tulis nyt ees joku vauva :)

En tiedä, ei sitä ehkä toista jouluvauvaa halua?!? Mietinkin omahyväisesti ja tyhmästi että pitäiskö se kierto unohtaa täysin, en tiedä, tyhmää puhua näin.. Miksi ne jouluvauvat olisi sen huonompia? Meidänkin poika ei todellakaan ole saman vuoden muksuja yhtään jäljessä, voi jopa sanoa että on paljon nohevampi ja etevämpi kaikessa :)

Itse asiassa joulukuu oli helppo kuukausi synnyttäjälle, loppuraskaus oli ihan helppo kun ei ollut kuuma ja turvotusta ei tullut ainakaan helteen takia, olo oli siis parempi jne. Ja vauva oli ns. hyvässä iässä kun kevät ja kesä tuli, pystyi reissaamaan helposti kesälomareissuja ja meillä kun on tuo luontokuvaus harrastuksena, niin oli helppo laittaa rinkkaan ja menoksi (istui jo kesällä). Kaikin puolin onnistunut pakkaus ;)

Mietteitä mietteitä..

Piitu kp 21

Mulla on kanssa tässä käynyt mielessä noi vuodenajat et mitä mieltä ootte ja mitä kokemuksia teillä on eri vuodenajoista syntymän kannalta. Meidän neiti syntyi helmikuussa. Ei muuten mitään moitittavaa, mut kovat pakkaset oli ikävä puoli kun ei paljoa päästy aluksi ulkoilemaan. Kesällä oli siinä mielessä huonossa iässä ettei ihan pikkuvauva enää ollut, eikä olis aina jaksanu makoilla vaunuissa, mut ei toisaalta vielä istunutkaan. Kantoliina meillä oli, mut viime kesä oli niin älyttömän kuuma että sen kanssa meinas läkähtyä.

Syksypuolella syntyny vauva olis mukavan iso jo seuraavana kesänä, mut toisaalta loppukeväästäkin syntyneen vauvan kanssa olis kesällä helppoo ku ei tarvis pukee älyttömästi ja pääsis heti ulkoileen...varmaan kaikissa vuodenajoissa on hyvät ja huonot puolet. Tulis nyt ees jossakin vaiheessa=)..ei ehkä kuitenkaan jouluaattona...heh!

Ilona: kiitos vastauksesta.

Mulla ei muuten ole mitään väliä milloin vauva syntyisi, pelkään vaan ettei ihan vuoden viimeisenä päivänä tai jouluaattona syntyisi. Jouluaatto ei olisi kiva siksi kun sitten ei tavallaan ole synttäreitä, koska kaikki muutkin saavat lahjoja.

Kokemuksesta voin sanoa, että syksyn lapsi on aivan ihana. Ei tarvitse helteitä pelätä eikä pakkasia ja pääsee heti ulkoilemaan.

Mun serkkupoika on syntynyt jouluaattona ja ollaankin juhlittu sen synttäreitä tapaninpäivänä. Toisaalta olisi kiva ettei tulisi loppuvuodesta, mutta iloinen olisin vaikka tulisin. Mun äidillä on joulupäivänä ja isällä kaksi päivää sen jälkeen synttärit niin siinäkin mielessä ois kiva ettei samalle päivälle osuisi. Meidän tyttö syntyi kesällä, itse asiassa sinä päivänä kun helteet alkoivat (muistan kuinka hassua oli kun ulkona lähes 30 ja minä palelin sisällä:) ei oikein voinut pukea, oli sit pelkästään vaipalla. Tärkeintä loppujen lopuksi kuitenkin on että tulee johinkin aikaan vuodesta:)

Ilona: eipä ole tänään kuin aamulla etonut. Mutta johtunee siitä että olen mussuttanut karkkipäivän kunniaksi koko ajan jotain :) Eli enpä ole tainnut olla montaa tuntia ilman mitään suuhunpantavaa. Ja ei ne kyllä raskausoireita ole, ei sitä huomenna enää ole, johtuu vain liian rankasta työputkesta. JA NYT HOMMIIN NAINEN! Simoille tsemit!

Kiva kuulla muiden mielipiteitä tuosta eri vuodenajan vauvoista. Lisää vaan!! Hyvä että löytyy hyviä ja huonoja puolia..

Piitu kp 21

Täällä taas! Joo mielenkiintoisia pointteja noista vuodenajoista... meidän mussu syntyi keskikesän helteeseen, olin mahan kanssa aivan hätää kärsimässä, ja vauvankaan kanssa ei voinut tehdä mitään sulamatta, koko kesänä. MUTTA ihanaa oli valoisuus ja se että ulos oli kiva mennä kun helle hieman helpotti. Pitkät valoisat päivät olivat ihania kun oli hereilläkin niin paljon = koko ajan. Mua kanssa toi jouluvauva juttu mietityttää kun pienelle synttärin on niin iso juttu tietty ja jos se osuu joulun kanssa samaan aikaan, juhlat ja lahjat on sitten hieman hankalampi juttu.. mutta tässä näin kovassa kuumeessa siirrän moiset ajatukset (itsekkäästi???) taka-alalle...
Toi oli kiva pointti talvivauvoista että kesällä ne on jo tarpeeksi isoja kaikkeen kivaan kun ilmat taas paranee, se on ihan totta!

Minä tein tänä aamuna ovistestin mikä oli ollut laatikossa erikoisen yrittämisestä lähtien... se oli jo vanhentunutkin mutta niitä oli vaan yksi joten pissasin sen päälle ;) silti ja näytti heti vahvaa ovista siis nyt äsken, juku! Eilen illalla kaadoin taas miehen, jolla on kamala flunssa voi mies parkaa, ja tänä iltana olisi vielä ajatus ottaa hommat uusiksi.. Niissä tikuissa sanottiin että ovis on joko tänään tai huomenna... irrotuspiikin mukaan se olisi ollut nyt viime yönä, joten uskon että vanhentunut testi näytti oikein, toivon..

Piitu etooko tänään? Ahmitko vielä karkkia? :)

Vuodenajoista on täällä ollut puhetta. Mullahan esikoinen syntyi elokuun helteillä. Ei se minun mielestäni ollut huono aika. OK, mahan kanssa oli välillä tukalaa kesällä, mutta toisaalta oli kyllä ihanaa, kun sai olla niin paljon ulkona. Ja pääsi uimaan, muu liikunta kun ei enää onnistunut. Eikä tarvinnut pukea paljon, joku mekko vaan päällä koko ajan, tai t-paita ja caprit. Sitten kun vauva syntyi, niin päästiin aika pian ulkoilemaan. Talvipakkasella se ei olisi onnistunut.
Itse en ole tähdännyt, enkä tähtää, raskautta mihinkään tiettyyn vuodenaikaan. Toki kevät/kesä/syksy-vauva olisi ehkä ulkoilujen ja pukeimisten kannalta kivoin, mutta muuten ihan sama! Kun nyt vaan tärppäisi. Ekaa "tehdessä" meni vuosi, joten ei sitä koskaan tiedä, että miten kauan nyt menee. Nyt jos heti tärppäis, niin LA taitais mennä jonnekin lokakuulle? Ensi kuussa menis jo talven puolelle marras-joulukuulle ja keväällä tärpännyt menisikin jo keskitalveen.
Kun nyt alkais edes tuo oma kuukautiskierto toimia...

kiva että sulla on viellä mahkut ilona, jännityksellä sit ootetaan tuloksia... ite oon ottanu ton greippi mehun mukaan sun suosituksesta, luulen et on tarpeen...

toivotaan piitu et tärppi ois käyny

täällä ollaan vielä surun ja tuskan murtamina, mies ei edelleenkään suostu yrittämään näinä kahtena kuuna, joten oon ihan maassa. ovikset jo kolkuttelee ovella kohta ja käyttämättä jää nääkin tsäännssit. yhyy. elättelen vielä toiveita silti. töihin paluukin ois nyt maanantaina edessä ja sekin ahistaa. nyt on kyllä kaikki ihan peee:stä. sori et oli näin omanapaista tänään!!!

meitei 6/28 kai (edellinen kierto ku veny 33)

voi hitsi meitei, saako sitä miehen päätä millään käännettyä? meillä on semmonen ajatus että meillä ei lapsia tehä vaan jos toinen suodaan niin yrittää pitää koko ajan :) mitäs jos just tärppäis sinä kuuna kun ei yrittäis... sama jos lottoaa aina ja sit yhtäkkiä jättää väliin ja ta-daa sun numerot pärähtää ruutuun.. noh ei ehkä ihan sama juttu ;) ei todellakaan, ja minä nyt täällä juttelen ihan tyhmiä taas. älkää huomioiko.
britneyllähän kävi muuten niin että kakkonen syntyi 3 päivää ennen esikoisen 1V synttäreitä! ei tommonen musta olis paha jos synttärit olis samaan aikaan, meilläkin mulla, miehellä ja esikoisella on kaikilla samalla viikolla..

tota greippimehua on muuten kiva sekottaa vaikka appelsiinimehun kanssa niin maistuu paremmalta :)

jos saisin "valita" niin ottaisin kevätvauvan. kesävauva oli aina mun toive ja sen sain kuin sainkin :)) talvivauva olis yhtä ihana, syysvauva, vauva koska tahansa... oi pikkukakkonen saavuppa mamman luo pian... :))
*poistun linjoilta nyt höpöttämästä*

Ihan kuin aamulla olisi etonut, mutta olen taas tasaisesti syönyt että en tiedä totuutta. Kyllä se vaan kuvittelua taitaa olla. Ärsyttää kun mahassa juilii koko ajan, ärsyttää kun ne menkat sieltä kuitenkin kohta alkaa, varmaan jo ensi viikolla... Tylsää...

Ilona: huippua huippua, nyt panet vaan miehen kärsimään, ei armoa :) Pakko saada simot hommiin!!! Ja peukut ja ukkovarpaat pystyyn kaikki!

Ulpu: Greippimehulla on suotuisia vaikutuksia limakalvon paksuuteen kohdussa, jolloin hedelmöittyneen munasolun olisi helpompi tarttua siihen. Eikös se näin ole? Minunkin pitää kokeilla sitä ensi kierrossa. Sitä pitää sitten nauttia kp 1 lähtien.

Meitei: Miksi miehesi hannaa kaksi kuukautta?

Piitu kp 22

hei Ulpu - toi greippimehu paksuntaa kohdun limakalvoa, joten pallerolla on paremmat mahikset takertua kiinni sinne pehmoseen paksuun seinään kuin luisua vaan luolan läpi ja pois... sehän on monella paksu jo luonnostaan joten mitään mehuja ei tartteta, mutta jos sitä haluaa paksuntaa niin g.mehua iso lasi päivässä kp1 alkaen ovulaatioon asti ainakin.. joku joskus sanoi että se voi happamoittaa paikkoja niin että siitä olis haittaa simpoille, mutten tiedä siitä. mulla se parantaa tilannetta, se on todettu lukuisissa seuranta ultrissa..

no nyt häippäsen!

Täällä toinen höpöttelijä...
Minun yhdellä sukulaismiehellä on kaksi eri vuosina syntynyttä poikaa, ja heillä on sama syntymäpäivä. Lasketut ajat on olleet eri päivinä, mutta lapset vaan on syntyneet samana päivänä.

Ei se näin alussa ollut, en muista, mutta kyllä se oli ihan samanlaista, eli heti etoo jos ei syönyt tai juonut jotain pariin tuntiin. Minulla oli töissä kokoajan hedelmiä ja appelsiinimehua, ne auttoi.. Mutta ei tämä sitä ole, ei minua nytkään okseta. Seurataan tilannetta! Mahassa vaan vahvistuu menkkatunne, eli unohdetaan tuo raskaus..

Minun kaverilla lapset aikas lailla vuoden ikäerolla (olikohan muutama päivä synttärien välillä) ja tuntuu olevan helppoa järjestää synttärit kun tarviaa leipoa vaan yksi kakku. Mutta jos JOS JOS jos tärppi kävisi nyt niin minä saisin vauvan aikas likelle omia synttäreitäni, laskettuaika olisi 19. päivä (tarkistin, epätoivoista on) ja minun synttärit parin päivän päästä, mutta ylihän se menis tälläkin kertaa niin about samoissa olisi. Mutta vain ja ainoastaan JOS! Mutta kun leipomisesta tykkään niin ei tuottaisi ongelmia vaikka eri kakutkin pyöräyttäisin...

Piitu epätoivoisena mahaansa pidellen :(

täällähän käy hyvä vilinä, on paljon uutta luettavaa. kiva kiva! minäkin täällä epätoivoisena roikun, aika säälittävää, mitä lisää se et oon juonu tota mehuukin koko tän alku kierron vaik ei tiä yritetäänkö ees. nyt toi mies sano tossa et jos nyt sit kerran tässä kierrossa yrittäis jos tärppää ni tärppää. älkää multa kysykö, miten se tohon on päätyny.

piitu meillä on se tauko siks ettei ne synttärit osuis samaan marraskuun alussa, ja sit seuraavas kuussa ei yrittettäis ku tulis joulu vauva. mä siis en näin taho vaan toi mies. yritän parhaani mukaan sen päätä kääntää.. kohta suakin saa sit jännäillä oikeesti.. jospa...

plussatuulia myös kaikille muillekkin!!!!

Meitei: sano sille ukolles että vauva kuin vauva! Kun vaan edes tulis vauva...

Täällä vaivun epätoivoon, perhana kun kolottaa mahaa just menkkamaisesti. Prkl, että ei tästä tule mitään. Keljuttaa koko projekti, ei olisi pitänyt ryhtyä kun ei onnistukkaan niin helposti...

Piitu

Mulla on hieman kokemusta synttäreistä, mitkä ovat lähellä sisarusta. Meinaan mun siskolla ja mun synttäreillä on kolme päivää eroa (plus neljä vuotta). Ku oltiin pieniä niin synttäreitä juhlittiin samaan aikaan, paitsi 18v juhlat. Nykyään on hieman hankalaa kun pitää katsoa ettei osu samalle vlopulle juhlat. Onnistumisia sinne meitei! Ja piitu kai on edes pieni toivonkipinä, että jos sittenkin...??

täältä tulee huippu uutisia, miehen pää on käännetty ja yritys käynnissä, jippii!!!!! onhan se yrityskin puol voittoo, hetki sit oli sit eka kerta yritystä taas vaik on vast kp 8, mut jatkoo seuraa. ainut suru tässä on et mies lähtee reissuun ja on poissa just noi kriittiset päivät 13-15. toivotaan että ennen tai jälkeen sitten olis ovis tai simpat selviis hengissä noi kolme päivää. harkitsen niitä ovis tikkuja onko liian myöhästä tälle kierrolle jos alotan maanantaina kp 10/28????

tuttu tunne piitu toi epätoivo, mutta ei tosta kannata epätoivoon vaipuu, ei ne menkat tuu, koska siellähän on jo pullat uunissa, jookosta joo?????

ja ilona myös piitun jälkeen säkin sit plussaat, vai mitä??? toivotaan!!! ainakin ajotus on oikee, mikä on se jo puol voittoo!!!

joo min eihän se oo mitenkään sanottu et synttäri olis sama jos nyt sit tästä kuusta tärppäiskin, ja juhlia järjestetään sitten sen mukaan. antaa kohtalon päättää. se vaan ei olis kivaa et oisin just sairaalassa synnyttämässä kun on esikoisen kaks vee juhlat. joopa joo, näköjään meen taas asioitten edelle vähän liikaa. sorry!!

kylläpäs maailma näyttää aurinkoisemmalta nyt ku on yritys taas käynnissä, ehkä meillä se olis niin et kolmas kerta toden sanoo. huolettaa kyl toi kierron heittely, ku aiemmin se oli tasan tarkkaan 28 ni nyt sit viime kierto 32. ei oo enää ovista nii helppo vaan laskee.

tuli pitkästi, sorry!!!!!

Meitei: ei ole liian myöhäistä tikutella. Sitähän pitäisi aloittaa oliko se kp 11, googlaa ovulaatiotestin nimellä, sieltä löytyy tietoa niiden käytöstä. Huippua että miehesi kuitenkin innostui yrittämään!! Saadaan jännätä sinuakin kohta!!

Toivottavasti plussataan, mutta valitettavasti epäilen omaa kiertoani, tais mennä puihin joo. Kun tuo vatsan kosku ei lopu, katsotaan vaikka niin täällä minä pyörin vielä ensi kierronkin... Plääh... Ilonalle tsemiä!!

Tänäänkin on etonut joo, mutta en voi vieläkään uskoa että se voisi johtua raskaudesta. Jotain muuta se on mutta mitä?!

Piitu kp 23

tervehdys!
meitei meitei hienoa ihanaa!!!!! nyt ONNEA yritykseen!!! ei tuo kp10 ole ollenkaan liian myohään, aika aikaista minusta. kerroppa miten menee :)
piitu tuo etominen kyllä on aika hyvä merkki mielestäni, mitä muutakaan se voisi olla??? ei se mahan juiliminen negatiivista merkkaa...!!!

mies kieltäytyi peuhaamasta eilen illalla (!!!!!) shokki... :(((( sanoi ettei hän ole kone joka toimii pyydettäessä, mihin minä raivostuin koska lääkärin ohjeet olivat 3 iltaa oviksen aikoihin, ja mies ei sitten viitsi JUURI sinä iltana kun ovistikkukin näytti että NYT olis aika... ja minä oon vetänyt kaikenmaailman lääkkeitä tässä kuussa, 3 eri, juuri tämän takia ja kokenut kamalat sivuvaikutukset ja mies ei VIITSI.... joo joo... kävin kyllä sen kimppuun vielä tänä aamuna ;) mutta taitaa se ovis ollut ja mennyt jo aikaa sitten. No yritettiin kuitenkin edes vähän, mutta arvatkaa harmittaako.