PIKKUKAKKONEN

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piitu 1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiva kuulla hyviä uutisia, meitei onhan se jotakin et pääsee edes yrittämään. Meillä ei päästä vielä edes kunnolla yrittämään kun ei ole vieläkään kuulunut mitään. Jään sitten vaan odottelemaan. Eikös se niin taida olla että ensin piitu sitten ilona ja sitten meitei saa plussan:)

Ilona: voi hitto minkä teki. Höh, ne ei nuo miehet ymmärrä tätä hommaa, meillä kans sanoi että ei sitä joka ilta, se tulee jos tullakseen... Tottahan se on ns. "normaali" tapauksissa, mutta kun lääkäri on ihan varta vasten sanonut! Ymmärrän jos ketutti... Onko sulla enää ovistestejä jäljellä, minä vaan että tekisit huviksesi yhden :)

Min:llä tulee huiman pitkä kierto, voi kun ne sieltä alkaisi niin pääsisi tosi hommiin...

Ja sitten Min saa plussan...Jatkoa listaan, mutta taidan minä jäädä tänne pikkukakkosta ylläpitämään... En jotenkin usko että olisi hyvä homma jos mahassa juilii menkkamaisesti..

Meitei, hieno homma! Ei ole liian myöhäistä alkaa tikuttamaan.

Ilona, ihania uutisia (tarkoitan ovista)! Toivottavasti nyt tärppäisi teillä.

Tää mamma lähtee tänään illalla viihteelle. Edellisen kerran juhlimassa (lue: juonut alkoholia) olen ollut häissämme (10.9.2005). Esikoinen on hoidossa siskollani. Poika on nyt ensimmäistä kertaa yökylässä. Meinasi itku tulla autossa, kun lähdimme siskoltani, mutta nyt yritän olla ajattelematta asiaa. Huomennahan mä jo haen pojan kotiin.

Huomenna on varmaan armoton krapula, vaikka tänään en paljon joisikaan. Mies lupasi huomenna huolehtia enemmän pojasta, jotta minä saan toipua. Mulla oli 1.2 (23v.) synttärit ja niitä nyt lähdetään vähän juhlimaan.

Saara

Onneksi olkoon Saara! Vaikka näin myöhään.

Voihan olla yksi syy miksei mitään kuulu kun imetän vielä, et tuli vain yhet ja ottaa vähän taukoa. Mulla oli ennen raskautta tarkka se 28pvä. Ei auta kun jäädä odottelemaan.

En oo oikeen kerenny pariin päivään kirjotteleen, mutta laitanpa nyt jotain tarinaa taas ketjuun :)

Täällä on ollut puhetta vuodenajoista. Mäkään en mielellään haluaisi joulukuulle vauvan syntymää. Siinä on joulu mitä juhlitaan niin ois kiva jos ois synttärit omana ja joulu omana aikana. Esikoinen syntyi maaliskuun alussa (la oli 4.4) ja musta se oli kiva ajankohta. Kevät alullaan ja ihanan aurinkoiset päivät. Ei mitään hinkua muutenkaan ollut heti ulos kun oli kotona muutenkin totuttelemista. Sitten kun oli jo jonkun aikaa oltu kotona niin ilmatkin oli jo lämmenneet sen verran että päästiin ulkoileen. Toisaalta ois kiva että jos se toinenkin lapsi jossain välissä siunaantuu niin molemmilla lapsilla ois omat synttärit. Oon aina toivonu syysvauvaa, muttei se enää ole oikeen mahollista, ainakaan tälle vuodelle :) Oon kuitenkin minäkin sitä mieltä että lapsia todellakin saadaan eikä tehdä. Mekin ensimmäistä yritettiin 1,5 vuotta ennen kun sain ne clomit avuksi.

Mua jaksaa ihmetyttää ja tympiä nää mun menkkajutut. Ärsyttää ku ei voi oikeen kohdistaa ovulaation aikaa mihinkään kun menkat jäi nyt viimeksi tulematta.. Tai sit olikohan ne mun menkat ku muutamana päivänä tuli sellasta tosi haaleen vaaleenpunasta valkovuotoo vessapaperiin pyyhkiessä.. Hyvä jos erotti että siinä on punasen sävyä! Nyt on keskiviikosta asti poltellut alaselkää (ihan kuin siellä kytisi tuli) ja alavatsaa on nipistellyt melko kovasti. Myöskin huonoa oloa on ilmassa ja välillä ei tee mieli edes syyä mitään..??? Tosiaan niinku aiemmin mainitsin niin oon jo 2 raskaustestiä tehny ja ne oli negoja... Oisko kellään kommentoitavaa?

Nyt pitää mennä, käyn taas jossain välissä kirjotteleen lisää :)

Aurinkoisia päiviä kaikille!

Hyvää synttäriä Saaralle jälkikäteen!! Kerroppa miten iltasi meni :)
Itse kävin nyt torstaina ekaa kertaa ulkona oikeastaan ihan yhtä pitkän ajanjakson jälkeen! Meillä taitaa olla vauvat ihan saman ikäisiä...
Muutama lasi viiniä meni, ei paljoa todellakaan, ja neitiä oli hirmu ikävä koko ajan. Mies oli kotona ja nukkui sikeästi kun tulin kotiin siinä kahentoista jälkeen ja vauveli heräili kivasti juuri silloin, en päässyt pehkuihin vaan äidin hommat kutsui heti!

Mae3, voihan sulle vielä plussa tulla jos raskaushormoonia tulee lisää, voisko näin olla...? Noi "oireet" on aika hurjia minusta......... olisko raskaus silti mahollinen? :)

Piitulle: ei oo ovistestejä vaan oli se yksi ja ainoa. No koitettiinhan me sentään pari kertaa oviksen aikoihin (etuajassa) joten nyt saa nähtäväksi oliko liian vähän ja nihkeät ajoitukset.. (heti oon jo syyttämässä miestä jos ei tärppää ;)

Meillä suunnitelllaan koko meidän suvun ekaa yhteismatkaa ensi Joululle, ja nyt tuli mieleen että kääks jos tuliskin vaikka jouluvauva niin eihän me sit voitaiskaan mennä! Mutta kun ei olla vielä raskaana, niin ei viittis olla varaamatta sitä tommosen takia.... voi kaikkea sitä pitäiskin ajatella, enkä halua paljastaa meidän vauva-yritys-suunnitelmia kellekkään.

Min: juu imettäjille voi tulla menkat ja ne taas vaan "kadota" ja sit tulla joku kuukausi uudestaan. Mullekkin kävi niin.. mutta pidähän meijät ajan tasalla ok! Hyvät unet kaikille... ZZzzZzz..

Vihdoinkin täällä tapahtui jotain, mutta se ei ole positiivinen testi vaan kierto vihdoin loppui:) Ei kyllä koskaan oo ollut näin pitkää, 41pvä tuli pituudeksi. Toivottavasti seuraava sitten olisi normaali. Oltiin tänään kaverin kanssa (tuleva kaaso) häämessuilla. Ei sitä voi uskoa että enää reilu 3kk aikaa. Joku oli jo varannut suomen kalleimmain hääpuvun, se maksoi yli 18 000.

Min: hyvä että pääsit "piinasta" ja ne menkat alkoi. Harmi vaan kun ei tullut sitä plussaa kuitenkaan.

Ilona: Jospa teille tulee tyttö kun hommailitte etukäteen ;) Voi hitsi kun tärppäisi, niin ja sitten jos ei niin tietysti voit syyttää sitä miestä :) ei tosi... Mutta voit mainita asiasta... heh.. minä olen välillä niin kauhea bitch että mainitsisin varmasti :D

Mae: olettepas pitkään ekaa tehneet, toivotaan ettei tällä kertaa mene niin kauaa! Oireitakin olisi sinulla, mutta odottele vähän aikaa ja tee uusi testi, sehän voi tosiaan olla liian vähäistä se raskaushormoni?! Onko sinulla ollut tasainen kierto nyt ja mistä asti olittekaan yrittäneet kakkosta? Me just tossa aiemmin päiviteltiin tuota oviksen ihmeellistä maailmaa, se on välillä kuin neulaa heinäsuovasta ettis...

Saara: Onnea myös täältä synttäreiden johdosta!! Minulla on vierähtänyt kolme vuotta viime kerrasta, tai siis 3 v. 1 kk ja 4pv ;) Eipä tuo pahemmin teekkään mieli enää, sitä kun vanhaksi tulee..

Pannaas hauskaa galluppia:Mistä tiedät että olet tulossa vanhaksi? ;) huumorilla peliin, nyt ei mitään raskautumisyrityshässäkkäkommentteja, jookos?

Minun vastaus: Kaikki missiehdokkaat on sinua nuorempia...

Piitu kp 24

Iltaa!

Myöhästyneet synttärionnittelut Saaralle!

Mulla on myös kulunut jo pitkä aika kun oon viimeksi juonut enemmän. Saunasiiderin olen silloin tällöin hörpännyt. Eikä mua oikeastaan kiinnosta edes ottaa kännejä enää. On paljon mukavampaa olla hyvässä seurassa ja ottaa vain pari tai ei lainkaan. Siitä taidan tietää, että olen tulossa vanhaksi. Ennen olin aina menossa ja tuiskeessa. Tai sitten en ole tulossa vanhaksi vaan musta on tullut äiti.

Toivottavasti Ilonalla onnistuisi ne aikaisemmat simot saavan toivotun tuloksen. Aika inhottavan tempun mies teki. Ne on välillä semmoisia ärsyttäviä kun eivät ajattele omaa nokkaansa pidemmälle. Mäkin olisin kyllä bähän vihjailemassa ukolle että sen syy jollei plussaa tule. (niinhän mä teen nytkin, vaikka syytä taitaa olla ihan navassa-tai sen alusessa).
Nyt on siis menossa kp 40 jo. Päätin jo että ystävänpäivänä teen vielä testin jollei mensut ole alkaneet. Ja sitten soitan lääkärille jos nega. Sitten oon odotellut tarpeeksi. Menkkatuntemuksia on ollut nyt muutaman päivän ajan, ja vuotoa tulee runsaasti, muttakun se on väärän väristä. Tää on ihan pyllystä.

Piitulle paljon peukkuja, sulla on varmasti pian hyviä uutisia tänne :)

galluppiin: no siitä minäkin tiedän että olen vanha (siis jo nyt ;) että ulos mennessä minua kammotti mennä baariin kavereitten kanssa. naisryhmä yhdessä herätti huomiota ja miehet osoittivat kiinnostusta mistä minä pelästyin, ihankun se baaritiskille väkijoukkoon ahtautuminen ei ollut tarpeeksi paha juttu...
oman miehen kanssa tykkään mennä ruoka ravintolaan tai jopa drinkille, mutta siihenkään ei enää ole hurjaa hinkua. hinku on olla vauvan luona :))

piitu mikä on olo, etooko?? muita "oireita"??

juu mies saa kyllä satinkutia jos ei tärppi käy, koska muistin senkin että ajoin yksin vauvamme kanssa jokaiseen seuranta ultraan 45 minuutin matkan päässä neljä kertaa! ja kun vauvaa näin yritetään oviksen aikaan se on kyllä aika tarkkaa hommaa ajoituksen suhteen eli ei meikäläisenkään mylläys ole ehkä kaikkein spontaaneinta.. mutta pakkohan se on hommiin ryhtyä ;)

mukava päivä kaikilla menossa?? :)

Moi! Saako liittyä seuraan? Meillä on mieheni kanssa kohta 11kk poika, ja sisarusta hänelle jo kovasti toivotaan. Kolmet menkat on tulleet imetyksen päätyttyä ja viimeiset kun alkoivat tajusin kuinka kova vauvakuume minulla itse asiassa on! Nyt on kierron 10. päivä eli nyt täytyy harrastaa ahkerasti tämä viikko :-) !! Ensimmäinen meillä tärppäsi heti eli ekaa kertaa tässä on todennut kuin pitkä on kuukausi, ja kuinka mälsää on elää ne pari viikkoa kun menkat alkaa ja tietää etti ole pullat uunissa... No, täytyy silloin nautiskella punaviinistä :-)

Olisi kiva tänne kirjoitella ja jännätä jonkun muunkin kuin miehen kanssa!

Tervetuloa vaan, mahtuuhan tänne aina!! :))
Hurja onni että ekasta tärppäsi! Voikun tokakin kävisi niin helposti! eihän siinä tarttis edes yhtään piinailla! Onko sulla selvä kierto ja tunnistat oviksen jne?

Kiero on aika selvä, ennen esikoista se oli 28-29 päivää, nyt se on ollut aika tarkasti 30. Ovista en sen kummemmin kyllä erota, mahani on sellainen että kramppailee millon mistäkin! Eli niin tarkasti en pysty ajoittelemaan :-) Onneksi mies on täysillä hommassa mukana. Mutta juu - spontaanius on kaukana...

Aurinkoista päivää kaikille!

Ilona ja Piitu1:
Menkat on suurinpiirteen ollut säännölliset kp n. 31. Ekat menkat alkoi lokakuun alussa. Toista ollaan yritetty niiltä main ku menkatki alkoi.

Mulla ois täällä nyt menossa kp 47 jos ne ihmeelliset vaaleenpunaset valkovuodot ei ollut menkkoja.. Tein raskaustestit ( erikoisherkkä mammaksi testi) kp 34 ja kp 40. En oikeen usko että oisin raskaana (vaikka toivon että jokin ihme olisi tapahtunut! :)), ois kait ne jotain jo näyttäneet noi testit.. Ellei sit ollu viallisia?? Seksiä meillä oli kp 17 jolloin tein ovistestin ja siihen tuli vain halee viiva, muina testauspäivinä ei tullut muutakuin kontrolliviiva. Mutta eikait se haalee viiva ees meinaa ovista, eikös sen pidäkin olla yhtä tumma kuin kontrollikin...Siksikään en usko raskauteen kun meillä ei oo ollu seksiä nyt tässä kierrossa ku ton yhden kerran!!!
Tosiaan jännä kun nyt on useemman päivän, niinku mainitsin jo aiemmin, poltellut tosi kovasti tuota alaselkää ja vasemmalla puolella alamahassa nipistelee välillä melko kovastikin.. Juuri niin kuin olis menkat alkamassa.. Mut eipä oo näkyny eikä kuulunu. Samoin oon tosi väsyny ja paha olo heti aamulla ja välillä myös päivän ja illan aikana (vois ihan hyvin liittää raskauteen).

Jos sitä odottelis vielä jonku aikaa ja jos menkkoja ei kuulu niin tekis vielä yhden raskaustestin ja jos se on nega niin vois varata ajan lääkärille. Mut en jaksa ku ihmetellä...

Gallup: mistä tuntee itsensä vanhaksi?
- No musta tuntuu vanhalta ku ei muista enää mitään. Tuntuu kun on paljon kotona vauvan kans niin ei taho muistaa enää muita "tärkeitä" asioita :) Samoin jos käydään joskus miehen kans kaupungilla esim. syömässä niin sitä on niinku ois maalta tullu johonki isoon ja mahtavaan cityyn :D Kaikkea pitää töllistellä niinku ei ois ennen nähny..

Jahas, neiti heräs.

Aurinkoisia ja erittäin positiivisia päiviä kaikille! :D

moi!
Eipä oo tullu nyt pitkiin aikoihin kirjoiteltua kun on ollu vähän jäissä tuo pikkukakkosyrittely..Tai lähinnä nyt on taas toivoa, kun menkat tuli pari viikkoo sitten ekan kerran vuoden 05 juhannuksen :) Nyt ainakin on todiste jonkunlaisesta hormonitoiminnasta sentään. No ei siinä mitään kun oli ne menkat kaksi viikkoo sitten niin nyt ne alkoi taas?! on sitten näköjään imetyksestä johtuen kyllä tosi sekaisin tuo toiminta..
noh, onpa tässä nyt ainakin lokakuuhun asti aikaa väsäillä pikkukakkosta, kun silloin pitäis tietää ottaako puolitoista vuotta vielä hoitovapaata vaiko vähemmän..Onkos muilla ollut miten sekaisin tuo kierto imetyksen jälkeen? imetän siis edelleen kyllä.

MOI!

Niiskuneiti3: Mulla kanssa kierto sekaisin eli viimeksi kuukautiset tulleet oikeasti toukokuussa 2005.. imetän edelleen jonkun verran. Meidän neiti täyttää tässä kuussa vuoden ja ajattelin ruveta pikkuhiljaa lopetteleen imetystä. jospa kuukautiset pikkuhiljaa palailis et toi yritys käynnistys ihan OIKEASTI! Toive kuitenkin on kokoajan et jos tärppäis kuitenkin...

Musta on tuntunu jo pidemmän aikaa et olen vanha. En ole koskaa kauhean innostunut ollut baareissa ym. käymään ja viime vuosina vielä vähemmän. Miehen kanssa ennen lapsen syntymää oli juhlaa ku katottiin telkkaa ja juotiin punkkua muutama lasi ja ehkä syötiin jotain hyvää. Nyt ei maistu enää edes se viinilasi eli taidan olla TODELLA ikäloppu=)

Leeni

Minusta minulla on vain menkkamainen olo vatsassa, en pysty uskomaan raskauteen kun mahassa juiluu koko ajan. Etominen kyllä jatkuu, mutta se liittyy jotenkin ihmeellisiin ylävatsakipuihin/närästykseen. Kohtahan ne alkaa, 3-4 päivän päästä, voi hitto, tänään kävin ostamassa kuitenkin rättejä kun alkaahan ne sieltä.. Muista oireista en taida puhuakaan kun niitä on nin helppo keksiä..

Punapiialle tervetuloa joukkoon. On kyllä hyvin kun tärppäsi ekasta kierrosta, toivottavasti tärppäisi kakkonenkin pian, niin ei tarvitsisi vaipua epätoivoon.

Piitu kp 25

mulla on toinen galluppi tohon Piitun tilaan liittyen: kun me kaikki ollaan jo koettu (alku)raskaus, niin millaisia oireita teillä oli ennen plussausta (mitä ette ehkä tajunneet silloin oireiksi)?

Mulla oli paljon valkkista, maha hieman sekasin ja nänneissä valkosia näppyjä, ei muuta. Mahtaiskohan tulla ihan samat "oireet" tokallakin kertaa, vai ihan uudet ja erilaiset..

Galluppiin: en muista mitään oireita, en siis mitään. Ainut mikä oli niin menkat oli myöhässä. Sitten jonkun ajan päästä alkoi etova olo, en vaan muista yhtään että minkä, oiskohan jotain rv7 ollut? Entäs muut?

Hei vaan...Varovasti hiippailen tänne ketjuun, tuolta Elokuun odottajista. Kesken tuli n.vko 12 ja tässä alkaa pikku hiljaa jo elämä voittamaan. Hirvittävä kokemus oli fyysisesti ja henkisesti ihan riekaleina, kuten arvata saattaa.

Kaavinta tehtiin sitten lopulta(kiitos kiitos) kun taju oli jo lähdössä. Ja olihan sitä tosi poikkikin, kun olin sen 15 tuntia ollut jatkuvissa suppareissa ja sitten 5 tuntia tauottomissa.

Kävin jättämässä hyvästit muistolehdossa pikkuisellemme kukin ja kynttilöin. Nyt alkaa jo mielikin uskomaan, että en ole enää raskaana. Ostin jopa yhden siiderin tuossa ja kyyneleet silmissä sitä nielin. Olin niin ajatellut, että nys on siiderit joutu pariksi vuodeksi. Nyt sitten tarkoitus olisi uudestaan jälleen aloittaa toisen elävän lapsen yrittäminen. Vajaa kaksi viikkoa kaavinnasta ja nyt alkoi hyytymiä/ihan ihme juttuja tipahtelemaan. En ymmärrä, että miksi hyytymiä ja raskaumateriaalia tulee, jos on kaavittu? Eikös siinä ole ideana tyhjentää kohtu?oli jo vuoto loppumassa, kun alkoi noi klöntit yms. tipahtelemaan...plaah.

Pelottaa ihan mielettömästi yrittää uudestaan. Mutta tahdon niin lapsen...pienen vauvan syliini, tuohon olkapäätä vasten tuhisemaan:)Ja odotan jo hänen puheitaan ja temppujaan sitten isompana. Täytyy siis uskaltaa.

Elikkä meillä yksi keskenmeno 04, tyttö syntynyt 04 ja keskenmeno 07.

Aika hurja on tarinasi Mammaliini, ihan tuli tippa linssiin. Keskenmeno on iso asia pienelle ihmiselle ja vielä pitäisi tätä maailmaa yrittää ymmärtää?!? Olet tervetullut joukkoomme!. Lisää vaan itsesi listalle. Toivottavasti teille suodaan pikkukakkonen mahdollisimman nopeasti.

Itselläni on ollut välillä kamalat pelot lapsen menettämisestä, siis silloin kun lapsi oli jo syntynyt. Mutta olen alkanut onnekseni jo päästä niistä eroon, vieläkin joskus mietin asioita ja rupean vähän itkettämään.

Piitu

Tervetuloa mammaliini, vaikka ikävissä tunnelmissa liitytkin joukkoomme.. Suuret pahoittelut, en tiedä miltä voi tuntua mutta varmasti ihan lohduttomalta :(((

Mulla on kanssa kamala pelko että jotain tapahtuu meidän vauvalle. Raskaana olin lähes paniikissa, ja nyt en voi edes sanoa mitään ääneen tai alan heti itkemään. Eilen katottiin telkassa ohjelmaa missä pieni vauva kuoli.... ja minähän vollotin naama ihan punasena ja juoksin yläkertaan meidän nukkuvaa neitiä tuijottamaan. Mä oon ihan toivoton. Mutta tosiaan mammaliini lämpimästi tervetuloa ja kaikkea hyvää uuteen yritykseen!!!

moikkis!
tässä toisella nimimerkillä kirjoitteleva Niiskuneiti siis..Hipsuna oon tuolla vauvan hoitopuolella..gallup: oli sellasta vihlontaa ja muljahtelua mahassa, sellanen olo "että siellä on jotai", sata kertaa sai rampata vessas ja pikkusen etoi ruoka ja alkoholi muttei paljoo.Aika lievät oireet, just sellaset että niit voi itelleen kuvitella helposti :/
Osanotto Mammeliinille :( toivotaan, että taas tärppää ja rohkeuta yritykseen. Surullisia ja raskaita kokemuksiahan nuo keskenmenot on. Jaksamista!
Taidan tästälähin kirjoittaa tolla oikeella nimimerkillä kun ei jaksa kahdella vispata. Jos täällä on 06 huhtimammoja niin ne sitten mut tunnistaa :) mutta eipä tuo haittaa.

toivotaan että sä pian plussaat piitu, koska aiot testata???? pidä meiät ajan tasalla, joohan. myös täältä pahoittelut mammeliini ka tervetuloo mukaan kirjottelemaan.

täällä ollaan siis palailtu työn raskaan raatajaksi. pikkasen väsyttää kun pitää herätä ennen kuutta ja päikkäritkin jää väliin. no kai tähän tottuu ja toivotaan sitä plussaa, ni pääsis taas mammikselle! onhan tässä työssä käymisessäkin puolensa. oon harkinnu tota nelipäivästä työviikkoo. pitänee selvitellä.

mitä mieltä ootte, mahtaako olla mahottomuus koko raskaus, eli menkat kesti tosi runsaina yhen viikon ja nyt kp 12 vieläkin tiputtelee. ei oo normaalii mulle. yleensä menkat tiputteleineen päivineen kestää sen neljä päivää. voipi olla et oon niin stressaantunu tästä työhön paluusta et elimmistö on iha sekasin. harmi haaveet ku on kovat.