Suurperheelliset SYYS-LOKA

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tehotyttö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jaksuja mirkku eskarin kans... ajatellaan positiivisesti et koht puolet käyty ja sit pojan ei tartte sinne mennä... jospa koulussa olisi sitten asiat paremmin... meidän esiko on lähdös ke leirikouluun... on kaksi yötä pois kotoo niiisk... mitenhän sitä osaa olla :D noh pakkohan sitä on alkaa opetella et lapset ei oo aina kotona ;o)

Meillä mennään jo nelivetona :) jos nyt en ole jo aiemmin maininnu... ja kaikki kirjahyllys oleva on alkanu kiinnostaa... digiboxi ennen kaikkee... ja mummin videot on in :)

Mut nyt nauttimaan hetki kaks lahkeisen kera yhteisestä ajasta bond leffan ja herkkujen kera :D tosin toi neliveto saattaa siin sivus uni tissutella mut se on pieni haitta ;o)

Hyvää yötä kaikille

Anskuli ja osittain nukkuva nelikko

heippa!

Myö tultiin illalla reissusta, lähdettiin ihan extempore tiistaina ajeleen kohti pohjoista suomenmaata ja matkalla vasta otettiin selvää vapaista mahdollisista majoituksista. Iso-syötteelle saakka mentiin ja ihan kivan mökin saatiin vuokrattua samana päivänä... ihmeellistä että sain lähdettyä tollain ilman viikkojen ja päivien valmisteluja! Hyvin meni kaikki, ihana reissu, kiva olla kotona ja isännälläkin vielä viikko lomaa töistä. Huomena kuitenkin paluu arkeen syysloman jälkeen.

Kata, pikku mies oli kevään leikkauksen jälkeen yhden yön sairaalassa. Kipuja tietenkin jonku verran, pienet haavat tuli, joissa laastarit (pari tikkiä) Mutta hyvin sekin meni, sairaalassa olo ei mitään maailman mukavinta ole. Jos sattuu kivoja huonekavereita niin siinä ei mitään. Kantahämeen sairaalassa oli yhtäaikaa kolme pientä samassa huoneessa, ..

. . .jatkoa edelliseen. . .
sairaalassa ei ne kivut vielä niin pahoja, mutta kotona sitten vähän viiveellä tuli. Varmasti sai niin tujut ja pitkävaikutteiset kipulääkkeet siellä, että niiden vaikutus loppu vasta kotona kaks päivää leikkauksen jälkeen. Itkuinen ja kipeä oli ja sitten kun sitä liikkumista, kiipeämistä ja rimpuilemista piti rajoittaa vielä. Eli kannattaa varata kotiin kunnon lääkkeet sitten ja antaa hyvissä ajoin.

Moi.

Tulin t'ännekin kertomaan kuinka meidän neiti (nyt siis 4,5kk) on nukkunut jo kahtena yönä peräkkäin koko yön. Menee nukkumaan tosin vasta kymmenen tienoilla mutta heräilee seitsemän aikoihin ekan kerran syömään. Ekalla kerralla oikein säikähdin että mikä on kun ei ole herännyt syömään ja kävin itse herättämässä mutta nyt jo osasin nauttia ja odottelin että neiti itse herää.

Ihanan raikas ilma ulkona. Pilvistä on ja synkkää jotekin mutta niin raikasta. :) Eilen siivoilin takapihaa talven ja lumen varalta, tänään pitäisi jatkaa. Hirveästi ei innosta laittaa tota pihaa kun uutta asuntoa jo katsellaan. Tosin siitä tulee varmasti eräänlainen ikuisuus projekti... täytyy ensin katsella mihin suuntaan talous menee ja asuntojen hinnat!

Mies soittaa, mentävä!!!!!!!!!!!!!!

iiiihanaa meilläkin on nukuttu jo useampi yö putkeen ilman nukku syöttöjä... toki on välil öitä jolloin syödäänkin, mutta kun pari yötä saa nukkuu kunnol ni se on jo ihanaaa....

Sit nla kuulumisia... eli 6,5kk nla oli tänään ja mittoja saatiin 8710g ja 70,6cm

Esikko lähtee huomenna leirikouluun... tulee pe takas ja äitiä jännittää enemmän ku poikaa :D heh

mut ny pakkaamaan leirikoulu varusteet...

Anskuli

Anskuli, miten meni esikon leirikoulu? Ehtikö äidille tulla "tyhjän pesän"-syndroomaa?? ;D Meillä ei esikko halua mennä vielä yöksi muualle kuin yhdelle kaverille ja mummolaan tai tädille. Kesällä ei halunnut mennä leirillekään kun siellä olisi pitänyt yöpyä.... kysyi että olisinko voinut viedä aamuisin ja hakea illalla? No en varmasti!! Olsiin saanut ajaa aamuin illoin 50km. Vauvan ja kaikkien muiden lasten kanssa... Ei kiitos!
Entä miten synttäri suunnitelmat sujuvat? Vai joko ne on pidetty...? Jos et ja vielä kaipaat ideoita niin miten olisi sellaiset 70- tai 80-luku bileet? Kaveri piti viime vuonna ja olivat olleet hauskat.

Täällä neiti on taas herännyt yöllä syömään, tosin sen kerran vaan. Mutta on kyllä ihanaa nukkua pienen tuhisevan käärön vieressä. ;D Nostan neidin mun viereen nukkumaan kun herää yöllä syömään joten kun ei herännyt niin nukkui koko yön omassa sängyssään. Joka oli kyllä sekin ihanaa. Harvoin saan nukkua oman miehen kainalossa... yleensä on joku muksuista välissä. Pienet on ilot äidillä! ;D

Täällä etelässä on harmaa ja sateinen päivä. Taidan laittaa kahvia ja nauttia hetken hiljaisuudesta. Lapset koulussa / tarhassa ja vauva nukkuu.

Milla ja pesue t-98, p-01, p-03, t-08

Milla leirikoululainen soitti just että lähtivät ajamaan kotiin päin :) Kyl se soitteli molempina päivinä useempaan otteeseen ja kyl äänestä ja siit et ei ois malttanu puhelua lopettaa näky et ikävä on :) tänään sit aamulla kun soitti niin sano et kivaa on ollu ja vois viel jäädäkin ;o) molempina aamuina se soitti puol kasilta ja varmisti et äiti ei nuku liian pitkään :) "tyhjän pesän"-syndroomaa ei kerenny tulla, kun päätin sit et lähdetään muutki reissuun... käytiin sit öhmiksen kummitädin luona joensuussa :) tänä aamuna sit kotiin tultiin... Syntymäpäivät on vielä pitämättä ja koht alkaa tuntuu et jääki... mikää pv käy kelleen jne. no ihan sama jos joku ei pääse ni ei pääse... en mä voi kaikkien pillin mukaan tanssia... riittää jo ku anopin piti alkaa vaikuttaan päivään... aaargh... muutenki hermo palaa siihe... ei meinannu tulla pojan synt tai niin se mulle sano mut miehelle sit sano et oli mun puheista käsittäny et vaan serkut kutsutaan... miks v....ssa minä kuttusin ne jos niit ei kututa voi luoja... ja kun lauseenikin esitin et poika haluu kuttuu serkut, mummit ja ja ukit ja kummit... oi voi kai se ois pitäny selkeemmin sanoo sit... mut ei vaan ny jaksa... muutenki alkaa puskee voitai ihmeen syysmasista taas pintaan... tiuskin jo ukolleki joka asiasta :(

Mut nä taidan alkaa löhöileen sohvalle ja ootella esikon saapumista... jos sais pikkusetki unille hetkeks... neiti jäikin ukin ja mummin tykö pitämään ukille seuraa, meen ite sinne ku esikko tulee...

Mukavaa alkavaa viikonloppua...

Anskuli ja katras p-97,t-00,p-05 & p-08

Pikaseen nostelen ja ilmoittelen,Miskan kromosomit oli kunnossa eli siltä saraltakaan ei löydy mitään.Neurologi ihmetteli miten meitä on neljässä kaupungissa hoidettu/heitelty jo...
Niinpä.

Meidän 3vee neitokainen on keuhkokuumeessa..
Viime yön yski ihan tolkuttomasti,en nukkunut koko yönä kun aukoilin ikkunoita ja koitin sylissä pitää ja kantaa ja hakea asentoa sekä muuta.
Ventolinea,Vaporizer oli käytössä,hunajaa..,mitä vielä.
Nyt ei luista kirjoitus yhtään,kirjaimet pomppii ihan tolkuttomasti...

Mut keuhkokuva otettiin aj verikokeet.Ei saatu aamulla ykstyiselle aikaa ja "jouduttiin" kunnalliseen.Tä reissu palautti mun uskoani,sillä ei houdutti yhtään oottamaan ja henkilökunta oli tosi osaavaa ja kivaa.
Ja nyt kuuri päällä.
Juniori on mammalla evakossa ettei sais tuota tautia..

Nyt koitan josko sen köhityksen kanssa sais nututtua pienet päiväunet...mä oon ihan tsombie....=/
heipat

voih mun kamu ilmoitti tänään et niille tulee vauva :) vähä mä oooooon kade :P heh...

Meidän pikku ukko oli tänään tovin mummin hoivissa ja kun suuttuminen tuli ni se myös tuli... ei kelvannu mikää mitä mummi tarjos... mummi yritti antaa mukista tisu maitoo mut ei juonu, kun minä tulin ni joi mukista maidon ja lisääkin ois ottanu mut siirryttiin tisuun ku valmis maito loppu ;o) meillä siis öhmötti ei oppinu pulloon joten otettiin suosiolla nyt nokka muki tänään ekaa kertaa käyttöön :)

Öhmötti otti eilen ensimmäiset askeleet tuen kans... toisel kauhee kiire ja äiti niin toivois et hiukka hidastas tahtia :) mut on se vaan niin ihana seurata kun pikkuset oppii uutta :)

Mun nyt unille

Anskuli ja nukkuva katras

Ihan pikaisesti tulen tänne ....

Kata, te asutte mun ja mun miehen UNELMA talossa!!! Luin siis tosta toisesta ketjusta... Paitsi että me halutaan asua täällä. Ei haluta muuttaa minnekään tältä paikkakunnalta. Ja tuollaiset talot maksaa täällä ihan maltaita.... Meistäkään kumpikaan ei halua muuttaa kerrostaloon.
No katsotaan mitä löydetään.... ollaan siis asunnon vaihto puuhissa. Nyt katsellaan ja jos jotain sopivaa löytyy niin....

No, myöhemmin tulen kertomaan neuvola kuulumisia... Moikkis!

Voi Milla,kiva kuulla!!
Ollaan me kyllä ihan herran kukkarossa täällä...
Nyt ollaan laitettu ens talvea varten sellasia valonheittimiä pitkin tonttia sillä pimeetä kautta on järkky paljon ja muksut tarvii valoa.No,onhan ne ihan intona kun juoksee otsalamput päässään tuolla pitkin ja poikin.

En muistanut siihen laittaa että meillä on sellanen luonnonlampi tuossa rajalla ihan ja sitä ollaan haaveiltu myös josko sitä suurentais ihan niinkun järveks taikka siis isoks lammeksi....

Kun on iso perhe niin sitä tykkää panostaa tähän vapaa aikaan ja kotiin.

Joo,todellakin esim pääkaupunkiseudulla ei varmaan vois aatella ees tän kokoisesta tontista ym...
Mies meinaa lisää tonttia,ollaan siis tontilla joka lohkottu miehen vanhempien maatilasta..
Eli lisää on suht helppo ostaa!!

Meillä tyttösen keuhkokuume osoittaa jo laantumisen merkkejä.Viime yön oli yskimättä jo!Ihanaa...

Meillä lähtee pienet taas tädilleen tuohon miehen vanhempien luokse.Täti tulee Hesasta ja pitää koko viikonlopun.Vietetään halloweenia isojen kanssa.

Mä oon vieläkin ihan ihmeissäni,esikko olis halunnut yhelle tytölle yksi,tä tyttöystävä tulis sinne ja siis mun esikko.Kolmisin olisivat,eikä ketään aikuista kotona.Sanoin ettei missään nimessä ja en koskaan oo nähnyt poikaa niin murtuneena.
Puhuttiin kovasti suhteista ja pitämisestä ja muusta.
Illalla kysyin vielä kun huoneessaan oli,että haluaako jutella.JOo sanoi vieläkin niin allapäin.
Kysyi ettenkö meinaa muuttaa mielipidettäni.
En oikeesti voi ees!!

Oonko ihan uuno kun en laske poikaani (kohta siis 14 vee) kahen tytön,nuoremman kyllä kanssa yöksi pois?

Sanoin että suostun jos saan soittaa vanhemmille ja sovitaan heidän kanssa säännöistä.Sanoin myös että voi pyytää tytöt meille,eri huoneissa nukkuvat mutta tulla saan.
Ei käy kuulemma...

Luulen että olis ehkä jotain kaljameinikiä voinut olla tms...
Ehkä jopa seksiä!
Apua.

Mutta kai mä oon ihan vanhanaikainen!!

oi kun tota katan tekstiä lukee niin ihan kauhul odottaa jo omien lasten kohdalla tuota... meillä esikko kuitenkin jo pian 11v eli ei kauheen montaa vuotta... ja tytöillä kun toi mokoma alkaa jo aikasemmas vaihees ja neitikin meil jo 8,5v eli aika samois ajoin varmaan molemmil alkaa... aaargh... odottaa jo ihan kauhulla...

Pikku öhmötti tuli tänään 7kk :) ja meno on lujaa... kiipeilee joka paikkaan, pienen tuen kans kävelee ym ym. ja tänään on ollut kova terottamaan kahta ainutta naskaliaan äidin tissiin syödessään... on se vaan jotain ihan kauheeta... eka lasi jota vielä hampaiden aikaan imetän...

mut nyt pakko alkaa laittaa lapsia unille kue i noi isommat ota uskoakseen et aamulla ona aikanen nousu...

hyvää yötä

Anskuli ja nelikko

moi!

Hiljaiseloa täällä. . .
Pakko vaan ihmetellä tota meitin Justiinaa. Tyttö on muuttunut kertakaikkiaan rauhallisuuden perikuvaksi. Syö päivällä noin kolmen tunnin välein rintaa. Nukkuu kahdet pitkät päikkärit. Viihtyy lattialla, sitterissä ja sängyssään ihmeellisesti. Illalla imee rintaa ja viimetteeks pullollisen maitoo, nukahtaa ennen kymmentä ja herää 4-5 välillä tissille... Jotenkin tuntuu niin ihmeelliseltä ettei voi olla edes todellista. (joku tyyni kausi myrskyn edellä???) Itkut on jääny niin minimiin.
Täyttää tyttö kohta 4kk. En taida kiirehtiä viel kiinteitä.

Yhteistyössä