Suurperheelliset SYYS-LOKA

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tehotyttö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heippa pitkästä aikaan.
Aika pitkältä ajalta kuulostaa tuo 9kk odottelu silmäpolille... Eipä ole mullakaan kyllä kokemusta lapsen silmälaseista.

Mä odotan täällä innolla jo iltaa,menen tänään työkavereiden kanssa syömään.Olen ollut melkein viisi vuotta pois työkuvioista,mutta kiva että muistavat vielä muakin ja pyytävät mukaan. =) Ihanaa päästä syömään ravintolaan ihan ilman lapsia,harvinaista herkkua,harmi vaan että pitää silti tehdä ruokaa muulle perheelle...

Mä odotan jo "kauhulla" joulukuuta,alkukuusta täyttää tuo nuorimmainen vuoden ja loppukuusta on esikoisen synttärit ja siinä välissä on joulu.Tohinaa tulee kyllä varmasti riittämään.

No nyt on taas täysi sota päällä tuolla lasteenhuoneessa,pakko mennä...

Tinttis ja p03,t06,t07

MM; sehän tässä onkin kun pullo ei kelpaa, eikä tutti. Tuteistakin ollaan kokeiltu kaikki mallit ja materiaalit mitä markkinoilla on, turhaan. Kun ei niin ei. Mikään yllätys se ei ollut, kakkonen oli aivan samanlainen. Ja tämä neitonen seuraa hyvin paljon kakkosen tapoja ja olemusta, tietämättään. Ja nyt näyttää siltä, että päivä päivältä näyttää enemmän kakkoselta, vaikka pienenä näytti esikoiselta, tai siis hyvin paljon samoja kasvonpiirteitä.
Elättelen toiveita, että kun päästään kunnolla kiinteiden makuun, tarve tissitellä yöllä vähenis reilusti. Meillä aiemmat kun on tässä iässä nukkuneet jo täysi öitä, tai paitsi siis tuo kakkonen, jolla oli masun kanssa ongelmia lähes yksivuotiaaksi asti. Mutta hänkään ei tissitellyt koko yötä, vaan huusi mahansa kanssa... mikä ei tietenkään olisi parempi vaihtoehto. SIksi kait pidän tätä tilaa edes kohtuullisena, kun aina muistan miten kamalaa se kakkosen kanssa oli. Yritän unohtaa, miten helpot yöt oli esikoisen ja kolmosen kanssa, he kun nukkuivat täydet yöt jo 3kk ikäisinä, esikoinen sellaiset 10h yhteen menoon ;o).
No, aina ei voi voittaa. On pelattava niillä korteilla jotka saa. Ja kyllä se neitiE alkaa nukkua pidemmät yöt, viimeistään yksivuotiaana :o).

Mirkku, lohdullista kuulla että jollain muullekaan ei kelpaa pullo tai tutti. Täälläkin on kokeiltu kaikki tutti mallit ja vain yhtä suostuu välillä vähän pureksimaan, mutta ei siis imemään. Ikävää siksi kun on alkanut imemään omia sormia.... ja kun kaikki kysyy että miksi me EI anneta vauvalle tuttia??!! Antaisin kyllä jos vaan huolis...

Höh, neiti hiiltyi täytyy mennä!

mirkku teidän lasten taistot kuulosti ihan omiltani :D samaa meilläkin... yks tunkee joka leikkiin, yks määräilee jne...... Meillä ei nukuta kans vieläkään täysiä öitä... Väh yks kerta tissutellaan per yö... huonompina öinä menee koko yö tissillä... Meillä tuti kelpaa, mut se ei vaan tissin korvikkeeks kelpaa ja pulloo ei oo huolinu... noh onneks on alkanu huolimaan jo soseita silloin tällöin... jos illal saa soseita syömään ni yö menee ehkä paremmin...

Mul on joku ihme kausi menos... olo on vetämätön, mikään ei innosta ja välil ei meinaa saada itteesä sängystä ylös... :( ei tiiä ei...

mut jos nyt ruokkis pikkuset ja yrittäs iteki syödä niin hyvä ois...

Anskuli

Nukkumisista, mies just pari iltaa sitten sanoi, ettei edes muista milloin on saanut nukkua yhden kokonaisen yön ilman yhtään herätystä... Ja että aika nopeesti sitä pääsee ylös sängyllä ja löytää itsnsä lastenhuoneesta keskellä yötä! Ja herättävä ääni on ollut pieni lapsen vikinä....

Istun tässä vauva tissillä... unohdin vain ottaa kahvin mukaan harmillista.

Käytiin tänään kuulotutkimuksessa "viskarin"kanssa ja päästään kontrolliin taas joulukuussa, kun ei kuullut kaikkia korkeita ääniä.
Ja hyvinä uutisina voin kertoa, että ollaan saatu päätös toim.terasta. Ja oli siis myönteinen. Eli saadaan maksusitoumuksella 26 kertaa. Nyt odottelen että lähettävät terapeutin yhteys tiedot. Saatiin terapeutti vielä tästä ihan läheltä, ettei tarvitse pitkälle kuskata. Helpottaa sitä viemistä.

Miten Mirkku teidän toim.terapian kävi? Saitteko sitä lisää?

Helou!!

Tuli vaan mieleen tuosta tutin/pullon huolimattomuudesta että meillä kun sen esikon kanssa tuli silloin pienenä se lisämaito/velli pakoite niin olihan se pirun hankalaa aluksi kun ei huolinut pulloa ollenkaan. Meillä ratkaisu oli sellainen pulloon laitettava kaatonokka, sillä muutama viikon kaatelin säännöllisesti maitoa ja velliä kitusiin niin yksi päivä likka alkoikin imeä sitä nokkaa ja siitä sit pikkuhiljaa varovasti vaihdoin pullotuttiin. Mutta teillä nyt ei taida kuitenkaan olla sillai isoa hätää että olisi pakko saada tottumaan siihen että tuohan nyt meillä oli aika äärimmäinen keino. Kuopuksen kanssa siirryttiin suoraan 9-kuisena taikamukiin, pulloa ei sekään koskaan huolinut mutta toi muki on meillä vieläkin käytössä, piti kyllä lopettaa se kun pojasta tulee iso kolmevuotias mutta en ole vielä raaskinut... Kai niillä jotain saa olla mikä on ollut koko ikänsä sellainen turva joka auttaa joka ikiseen vaivaan meillä.. ; )

Juu ei mulla muuta ihmeempiä, kaikki neuvolassa ok, vaan odotellaan.........

Täällä justiina (2.5kk) on alkanut imeä myös omia sormia ja ei meinaa tutia huolia vaik ihan synnäriltä saakka yrittäny puoliväkisin joka päivä sitä tarjota. Imee tissiä kaiket yöt, nukkuu siis meidän vieressä ja oon kai sit niin väsyny kans, etten edes tiedä koska se syö. Nyt on joku itku kausi sit menossa, että huutaa illalla puolesta tunnista tuntiin,eikä mikään auta.
Arvatkaa sitten, onko ärsytyskynnys pieni, kun yrittää vauvaa kannella ja saada rauhottuun ja joku pojista alkaa rissaan samaan aikaan? Isäntä ihmeen hyvin nyt ottaa huomioon ja jaksaa, pyytää välillä tytön multa syliin ku se huutaa ja käskee mun huilia hetken. Sitä itkua ei oo helppo vierestäkään seurata. Onneks ei yöllä itke. (kop kop, puuta tässä samalla koputtelen)

Mut sitten taas se vaiva palkitaan, kun tyttö alkanu "jutteleen" ja hymyilee kunnolla. Kyllä sitä taas jaksaa. On se niin lutunen kuitenkin.

Anskuli, täällä ihan samaa meneillään. Aamu nousemista pitkittää viimeseen saakka, ottaa kännykkään pari torkkua, että sais muka nukkuu 2x10min lisää. Niinkö siitä olis jotain apua... Sitten tuleeki kauhee kiire, että keretään eskariin ajoissa ja
koululainen saadaan matkaan. Mut kyl huomaa lapsistakin (6ja 8v) että ne on kans tosi väsyneitä. Tulee tuo syysloma kyllä ihan tarpeeseen kaikille.

Olis kyllä mieltä piristävää käydä vaik kavereiden/työkavereiden kanssa syömässä... Sais hetkeks muutakin ajateltavaa, ku koti ja muksut ja kotityöt. Kai se päivä tännekin joskus tulee, että mamma lähtee hetkeks johki. Ai hei, menenhän sentään huomena parturiin ja meinaan räväyttää nyt jotain uutta. Kyl seki vähä auttaa...

MM; ei olla vielä saatu päätöstä, lääkäriaika 15.10.
Päiväkodista eskarista olivat pyynnöstä tehneet jonkin yhteenvedon toi.teran tarpeesta, minulle sitä yhteenvetoa ei olla näytetty (?), joten saa nähdä taas.
Poika on kyllä hirmuisesti kehittynyt, eskariope sanoo, että kun tekevät tehtäviä, niin ennenkuin kaikki on saaneet kirjat edes auki, meidän jössikkä on jo tehtävät tehny (?!). Joskus on vaikeutta ryhtyä tekemään, eli maanitteluja tarvii. Joskus tulee totaalikieltäytyminenkin.
Kotona sanoo että hommat on liian lällyjä (=helppoja) ettei jaksa alkaa eikä huvita (?!). Ja kaikki tämä minun pojastani, jota oltiin laittamassa autistiseksi, ADHDksi, "hieman hitaaksi" jne. Voitte arvata olenko hieman pölmistynyt kun poika onkin, noh, aikas näppärä, jos tällainen pienenpieni kehu sallitaan ;o).
Mut kattellaan.
Eilen oli vanhempain-ilta. Pitkään aikaan jäi positiivinen maku illasta, ei ollut sellainen olo että nyt mennään lynkkausporukan eteen, tai että puukko viuhuu selän takana. Mutta erittäin varovainen olen edelleen. Missään ylimääräisessä tekemisessä en päiväkodin kanssa ole. On olo kuin kerjäis verta nenästään muuten.
Mies kun on nyt vanhempainvapaalla, hän hoitaan viemiset ja hakemiset, joskus mummo auttaa. Ja mun äiti kun on aika teräväkielinen, niin ompa ihana olla kun tietää että tarvittaessa joku muukin pitää meidän puolia kuin vain me itse.

Nyt on taas pakko jatkaa töitä. Sorry etten taas(kaan) ehtinyt kommentoida kellekään mitään :o(. Yritän parantaa tapani ;o)! Halitukset kumminkin kaikille, yritetään yhdessä tarpoa läpi väsymyksen ja syksyn sateiden.

Moikkis!

Mirkku, ihme juttu että ei sulle ole näytetty pojasta tehtyjä papereita??! Toivotaan nyt kuitenkin että olisi sellainen "inhimillinen munaus ja huolimattomuus ja unohdus" kyseessä. Varovaisesti kait voisit niitä papereita kysellä, tyyliin "ai niin teittekö jo meidän pojasta ne paperit ja saisinkohan jonkun kopion niistä tuonne pojan kansioon kotiinkin...?"

Meillä on alkanut tyttö nukkumaan tissi suussa. :( Eilen illalla yritin ainakin kolme kertaa viedä nukkumaan mutta aina heräsi ja halusi takaisin äidin syliin ja tissi suuhun... Ja yöllä oli sama meno. Heräsin siihen että möngersi(!) mun viereen ja otti tissin suuhun, ei kuitenkaan syönyt. Kunhan lutkutti kuten tuttia! Voi kääks!! Ja tiedän tiedän, nyt pitäisi olla "hereillä" ja opettaa tyttö nukkumaan ilman äitiä ja tissiä... mutta kun ne yöunet on ne joista en millään haluaisi tinkiä, siis omistani ;D Lapset saa tehdä mitä haluavat kunhan ovat sängyssä ja hiljaa... ;D Yleensä nukkuvat. ;D No pitää varmaan ottaa itseään niskasta kiinni ja tehdä asialle jotain.

Kannatan ehdottomasti kampaajalle menoa tai kosmetologille tms, nimittäin lääkkeeksi syysväsymykseen. Jopa uusien, mielellään värikkäiden vaatteiden ostaminen / päälle pukeminenkin usein auttaa. On se kumma miten syksyllä sitä väsyy vaan. Milloin se syysloma taas olikaan?? Lupailin lapsille jotain kylpylään menoa tms... tosin nyt kun tyttö ei ota pulloa enkä viitsis vauvaa ottaa mukaan niin jää varmaan haaveeksi. SShhh ollaan holjaa, ehkä kukaan ei muista.... Hyi mua! Meillä tässä ihan vieressä kylpylä jonne voi ostaa päivälipun, että muutaman tunnin vesileikeistä siis olisi kyse.

Nyt leivän tekoon. Ja sitten pitäisi taas siivota.. plääh. Nyt on vuorossa poikien huoneen hyllykön syyssiivousta. Ei huvittaisi ei. Ja varastosta pitäisi hakea vanhoja vaatteita hyväntekeväisyyteen. Onko keä kohteitllään hyviä kohteita jonne voisin viedä?? Aivan tavallisia vaatteita olisi kyseessä. Tässä lähellä on lähetystori ja sitä olen ajatellut..

Mut nyt peppu ylös penkistä!

Milla

puuh...mä oon ihan tööt..en tiä mikä unettomuus iskenyt...Viime yönäkin klo 3 mennessä en ollut lainkaan nukkunut.Ihan on känninen olo.
Ja tätä on jatkunut aika pitkään jo.Viikonloppuna oltiin viihteellä ukon kanssa ja unet taas jäi vähiin.Ja Miska on ruvennut omituisesti lähes jokatoinen yö heräämään klo 4 ja valvoo 6 asti ja HÖPÖTTÄÄÄ!!
Nauraa,kikattaa ja puhuu.Kato,kato,äiti,sssshh...peuhaa ja touhuu.En tajua mikä on mut en pysty nukkumaan niinkun ukko vetää hirsiä vaan.Jäävät kohta taas keskenään nukkumaan ja meen pelihuoneeseen nukkumaan.

On tätä kait sellaset 2 viikkoa,tai 3 ehkä jatkunut ja mä oon aika naatti.
Kun nukun päiväunet lasten kanssa niin ehkä siks ei vielä 23 väsytä.Pyörin sängyssä ja tulee kuuma ja kymä jne...

Sorry kun en tajuu mitään sanoa teille,oma napajuttua ,hyvä että ossaan tänkin eees kirjoittaa.painun unille noitten piiperöitten kanssa.moikis

pikainen pyrähdys tänne. eilen saatiin vastauksia siitä pojan painosta ja ei löytynyt mitään mikä aiheuttaisi pulleuden =) mut kuinkas ollakkaan, oltiin tutkittu lisämunuaisistakin jotain ja siellä oli lukema 120 kun olisi pitänyt olla 200 tai yli... se ei kuitenkaan aiheuta lihavuutta kun sokeri-arvot oli normit vaan tää on sit joku oma juttu... kuulemma voi olla ihan ohimenevä ilmiö tai sitten ei. kuukauden päästä mennään uusimaan testi ja katotaan mihin suuntaan tuo lukema on lähtenyt menemään... höh, yksi huoli pois ja toinen tilalle =(

noh, toivotaan ettei ole mitään ja sille malja että poika on vain muuten oikein pötkylä ;)

Puuh.mä oon ihan finaalissa...Koko päivä juostu junnupojan kanssa eli oli lääkärireissu tänään.Ja oon ihan tsippi kun tuo samainen kaveri on öisin pitänyt small talkkiansa siinä 3-5 aikaan.En tajua mut käy hermoille ja nupin päälle.

Eli kivekset operoidaan,toinen pullahtaa mahaan eli on niin korkeella ja toisen saa lypsettyä alemmas mut ei oo pussissa.
Oli ihmeissään ettei neuvola ollut tehnyt mitään ja mä siitä siellä sanoinkin.Saneluun lääkäri sanoi että äidin pyynnöstä huolimatta,neuvola ei ole tehnyt asialle mitään.

Nukutus ja yö sairaalassa tän jutun tiimoilta.Tai oikeestaan olis kaks,sillä haluavat että edellisenä päivänä käydään narkkarin (nukkumatin ) juttusilla ja verikokeessa...Sanoi lääkäri et meillä niin pitkä matka et voitais jäädä yöks...Ei kiitos sanoin kauniisti,ajetaan kotiin. Ja aamulla takas.

Maxiina,hieno juttu että mitään kummempaa ei löytynyt!
Tosin kurjaa että jatkoa mut varmasti iso kivi putos sytämmeltä.

Juur kotiuduin vasta,oli kitaratunnit tuolla tuplapojalla..
Ja vesisateessa junnun kanssa siellä kävelin sen tunnin...Voin sanoo et nyt on akka puhki.

Ukko ei ollut tällä reissulla mukana ja on aika haastavaa ojennella junnulla leljuja ym 120 km vauhdissa!!=)
Ja muutenkin pitää toinen tyytyväisenä ja yhteistyökykyisenä.

Ja tuo esikon tupakka...noup.On jäänyt kii ja siitä väännetään kovaa kättä.
Pyysin että oottais 2 vuotta ees...kun pääsis tän iän yli.Ja miettis sitten.
On niin voimaton olo.

Nyt on kyllä muutenkin voimaton olo....kaadun tästä sohvalle makuuasentoon..heipat!

kata

Puuh.mä oon ihan finaalissa...Koko päivä juostu junnupojan kanssa eli oli lääkärireissu tänään.Ja oon ihan tsippi kun tuo samainen kaveri on öisin pitänyt small talkkiansa siinä 3-5 aikaan.En tajua mut käy hermoille ja nupin päälle.

Eli kivekset operoidaan,toinen pullahtaa mahaan eli on niin korkeella ja toisen saa lypsettyä alemmas mut ei oo pussissa.
Oli ihmeissään ettei neuvola ollut tehnyt mitään ja mä siitä siellä sanoinkin.Saneluun lääkäri sanoi että äidin pyynnöstä huolimatta,neuvola ei ole tehnyt asialle mitään.

Nukutus ja yö sairaalassa tän jutun tiimoilta.Tai oikeestaan olis kaks,sillä haluavat että edellisenä päivänä käydään narkkarin (nukkumatin ) juttusilla ja verikokeessa...Sanoi lääkäri et meillä niin pitkä matka et voitais jäädä yöks...Ei kiitos sanoin kauniisti,ajetaan kotiin. Ja aamulla takas.

Maxiina,hieno juttu että mitään kummempaa ei löytynyt!
Tosin kurjaa että jatkoa mut varmasti iso kivi putos sytämmeltä.

Juur kotiuduin vasta,oli kitaratunnit tuolla tuplapojalla..
Ja vesisateessa junnun kanssa siellä kävelin sen tunnin...Voin sanoo et nyt on akka puhki.

Ukko ei ollut tällä reissulla mukana ja on aika haastavaa ojennella junnulla leljuja ym 120 km vauhdissa!!=)
Ja muutenkin pitää toinen tyytyväisenä ja yhteistyökykyisenä.

Ja tuo esikon tupakka...noup.On jäänyt kii ja siitä väännetään kovaa kättä.
Pyysin että oottais 2 vuotta ees...kun pääsis tän iän yli.Ja miettis sitten.
On niin voimaton olo.

Nyt on kyllä muutenkin voimaton olo....kaadun tästä sohvalle makuuasentoon..heipat!

kata

Kata, mää niin voin kuvitella itteni sun tilanteeseen...
Mulla leikattu kahdelta nuorimmaiselta pojalta kivekset kun ne ei oo laskeutunu eivätkä pysy pussissa. Kummalleki tehtiin operaatio siinä 1.5vuoden ikäsenä, ku neuvolassa tosiaan huomattiin vuoden ikäsenä, että kaik ei oo niinku pitäs ja sit lähete keskurille.
Viimesi operaatio oli nyt huhti-toukokuussa (ei voi muistaa)

Tääl myös univajetta mammalla ja itku/ärsytysherkkyyttä.

Nyt jäi isäntä kahden viikon isyyslomalle ja lasten syyslomakin vähän katkasee tätä rumbaa. Ei tartte hetkeen ihan yksin pyörittää tätä. Toi isännän unenlahja joskus kypyttää, ku ite pyörii ja hyörii ja röyhtäyttää tyttöö niin toinen kuorsaa autuaana vieressä.

Ai niin, me saatiin nelivuotiaalle ne silmälasit, seuraavana päivänä toinen sanka jo sojotti ihan sivulla ja rillit valu pojan nenälle. En jaksanu lähtä kaupunkiin taas niiden takia niin jollain isännän pihdillä ite niitä väänsin. Ei kauheen fiksua!

Milla, ihana "tissivauva" teillä. Kai se tissi on vauvalle joku turva, vaik ei nälkä oliskaan. Justiina vaistos ettei tissi ollu kotona, ku kävin sen 2h parturissa ja just oli syöny mahan täyteen. . . mystistä

voih mul on talo täynnä pikku riiviöitä :) ja kaik viikon mun ilona... Pieninki osaa jo näyttää mieltän... ja tost isost pikku ukost on tullu ihan mahoton... se on nykyään kokoajan öhmötin kimpussa... kaikki alko ku öhmötti alko liikkumaan... ei anna toisen olla niin sit millään rauhas... kai se mustis alkaa ny näkyy...

Öhmis alko joku pv takaperin nousta tukee vasten seisomaan... kiipee kaikkee vaste mist vaan otteen saa... ja sit huuta ku hyeena ku ei pääse alas ku ei osaa viel laskeutuu... ei voi ymmärtää miks lapset pitää noin kovaa kiirettä... saa olla silmät selässäki sen kans...

meil on öhmötti keksiny et vaik äiti nukkuu niin hän voi ruokailla silti... oon havahtunu jo monena aamuna siihen ku pikku ukko on tissillä :) mies sano et se on niin sulosta ku se mönkii ihan kii ja sit se metästää tissin suuhun :D noh ei laps nää ainakaa nälkää ku osaa ruokasa metästää ;o) Maitoo mul riittäs ny vaik pienelle kylälle... ei oo merkkiikää et alkas loppuu...

mut nyt mentävä öhmötti taistelee sitterin kanssa, yrittää nousta sitä vasten seisomaan mut eihan se kestä :)

mukavaa la iltaa kaikille

Anskuli ja nelikko

Heippis!
Katruska,oliko teillä poju kovasti kipee tuon leikkauksen jälkeen?
Mä ihmettelin että pitää olla yö sairaalassa sen jälkeen?Käsittääkseni ihan laparoskooppisesti se tehään eikä isolla puukolla...

Anskulille onnea Ohmötin uusista taidoista,tuo on aika haastavaa aikaa äiskälle!!=)
Jaksuja ja koppeja vaan!!

Miska on nukkunut nyt tosi huonosti...En tiiä mikä on vikana.Kauheesti läheisyyttä hakee,ihan kaulaan tulee nukkumaan.
Kai se jokin vaihe taas,mut tuo aamun tunnit on niin raskaita kun en osaa nukkua lainkaan ku poju sinkoilee ja höpisee.

Täälläpä on kovasti hiljaista..Missä kaikki luuhaa?Lomalla kaiketi!!=)
Myös täällä koko viikon lapsukaiset kotona,musta on aika kiva että on sakki kotona,on jotenkin rauhallisempaakin.Outoo...
Kaikilla riittää leikkikaveria niin ehkä se tekee sen.
Paitti esikolla ei oikein ole.Nyt tuo ikäero taas näkyy tosi hyvin,kun on jo murkku ja toiset ovat vasta 3 luokalla ja vielä ihan lapsia.
Ja hyvä niin.
Mut esikko välillä kohtelee veljeensä kuten ikäistään,ja todella ne painit sun muut aika hurjia.

Nyt meen herättää pikku-ukon sillä vielä nukkuu!!
Sitä se tekee kun yöt melskaa!!!

Heipat!
kata ja pesue

Nostetaanpas vähän pinoa...
Meillä taas tuttuun tapaan herättiin klo7.00,olisin kyllä mielelläni jatkanut vielä vähän unia,mutta ei auta ei. Meillä ainakin menee niin,että kun yksi herää,niin kymmenen minuutin sisällä on hereillä kaikki muutkin,sen verran kovaäänisiä vissin nämä meidän lapset. Paitsi miestä ei kyllä haittaa pikku äänet,kyllä välillä viikonloppuaamuisin ärsyttää kuunnella sen kuorsausta,kun itse on joutunut heräämään vaikka kuinka aikaisin. Niin ja siis tuo meidän sänky on olohuoneessa kirjahyllyn takana,että kaiki äänet tosiaankin kuuluu ja hyvin,silloin harvoin kun mies nousee lasten kanssa niin enhän mä pysty nukkumaan,kun toiset pitää meteliä vieressä.

Nuppu on alkanut valvottamaan öisin,on ollut tosi hyvä nukkuja aina,eikä korvatulehduskierrekkään ole vaikuttanut yöuniin,toisin kuin siskolla aikoinaan. Tuttia on saanut laittaa suuhun yöllä vähintään yhden kerran,mutta on sitten aina jatkanut heti uniaaan,nyt alkaa kauhea huuto heti kun lähden vierestä pois,rauhoittuu heti kun menen takaisin viereen,itseasiassa rauhoittuu jo kun kuulee,että liikun sängyssä,sitten alkaa huuto jos käännänkin vain kylkeä,enkä mene hänen luokseen.
Otan kyllä yleensä helposti lapsia viereen nukkumaan,arvostan sen verran paljon yöllä nukkumista,että jos sen valvomisen vaan voi jotenkin valttää,niin käytän kyllä sen mahdollisuuden. En kuitenkaan halua,että sama lapsi on joka yö vieressä,kun nuo kaksi muutakin nukkuu satunnaisesti meidän välissä. Ja jos välissä on kaksi lasta,niin sitten on kyllä vähän turhan ahdasta,eikä omasta nukkumisesta tule mitään.
Ja nyt vaisto sanoo,että ei kannata tuota Nuppua ottaa viereen,tuntuu että siitä tulee heti joka öinein tapa,ja selvästikään ei ole mikään hätä,koska kaikki on ihan hyvin,kun vaan olen vieressä. Viime yönä heräsi vain kerran ja rauhoitamiseen meni 20min. ,parina edellisenä yönä sai rauhoitella 30min-1h ja sitten nukkui aina reilun tunnin ja sama touhu alkoi taas,viime yö meni siis edellisiin verrattuna jo paljon paremmin.

Tulipas tästä nyt oikein nukkumisaiheinen vuodatus tällä kertaa =o)...

Tinttis ja muksut

Hienoa!! Tosi hyvä että saitte, jos ei muuten niin ainakin poika ainakin saa kivaa tekemistä. ;D Meille tämä toim.tera on niin uusi juttu että en vielä tiedä miten menee. Tykkääkö poika vai ei. Ja miten kemiat sopii terapeutin kanssa yksiin. No puhelimessa ainakin kuulosti kivalta.

Täällä lapset ja tytön kaveri leikkivät piilosta. Kiva sadepäivä menossa... Varasin tytölle ja sen kaverille justa liput leffaan, Niko lentäjän poika. Menevät ekaa kertaa ihan kaksin ja vähän jänskättää, äitiä ainakin. Menevät bussilla sinne ja joku käy hakemassa pois kun leffan loputtua on kuitenkin pimeetä. Ehkä olen ylivarovainen mutta....

No nyt täytyy jatkaa arkista aherrusta.

Milla

MM; selvishän miksi papereita ei kait oltu tahdottu näyttää; samantyyppistä tekstiä kuin ennenkin :(. Eli ei sillä pojalla kaikesta huolimatta ole hyvin siellä eskarissa. Jotain hyvää kumminkin eli on erittäin kehittynyt älyllisesti, eli eskaritehtävät sujuu erittäin hyvin, mistä voi myös johtua puutuminen, eli ovat liian helppoja. Ja uusi johtaja on ottanut asiakseen keskittyä pojan sosiaalisiin ongelmiin tarhassa. Ongelmat tulee aikuisten kanssa, ei niinkään toisten lasten. mutta päivänsellväähän on että kun poika saa raivarit, niin toiset pelkää. Johtaja ottaa pojan heimlich-otteella kiinni ja pitää kunnes rauhoittuu. Siitä kymmenen pistettä hänelle! Edelliset hoitajat kuulemma pelkäs poikaa, vaikka hän sanoikin että kun raivo tulee, kukaan aikuinen ei auta.
Ääääh, mä oon niin väsy tähän vääntämiseen. luulin jo kaiken olevan paremmin, ja kun kotona raivareita ei ole tullut yli puoleen vuoteen. Toki suuttuu silloin tällöin, niinkuin me kaikki, mutta ei raivoa. Ja koskaan ei käy aikuisten päälle eikä toisten tarvitse pelätä. Tarhassa kuulemma vähän eri meininki :'(.

Anteeksi nyt muille. Ei vaan jaksa nyt muuta. Ajatuksissa silti olette!!!

Yhteistyössä