Hellouta!
Riinuskalla taitaa olla jokin trabeli koneen kanssa =)) Ääh, ärsy toi huoltomies! Mäkään en voi sietää, jos kotiin tullaan tyyliin avainta kääntämällä. Kerrankin olin syksyllä poikaa imettämässä soffalla, kun yksi huolto-naikkonen paineli mun ohi parvekkeelle katsomaan kattoa. Just. Onneksi yleensä tulee kirje, jos ovat tulossa tsekkaamaan paikkoja.
Mutta joo, täällä taas etelän mailla. Paluumatka meni hyvin, tosin tilasin lipun Vr:n verkkokaupasta, ja kappas: sain vain pyörätuolipaikan, eli mulla ei sitten ollut istuinta lainkaan. Onneksi oli tilaa hyvin, mutta silti...Musta ois aikas kätsyä, että lapsen kanssa kulkeva saisi verkosta lipun niin, että saisi varattua paikan vaunuille ja ITSELLEEN. En mä jaksa kiirehtiä minnekään lippuluukulle. Samaan vaunuun tuli reipas espoolaistyttö 5 kk-vauvansa kanssa, ja oli ihan kiva rupatella. Oli aika tämäkkä mielipiteissään. Kun juteltiin synnytyksistä, se täräytti, että "onneksi en saanut mitään myrkkyjä (= epiduraali) sisääni, niin syntyi terve, eloisa ja vaaleanpunainen tyttö". Just just. Hän synnytti siis Tammisaaressa, ja kovin kehui paikkaa. Synnytti siis luomusti, mutta ymmärsin, ettei kuitenkaan ollut ihan toiveissa...?
Käytiin eilen vähän aleja kiertämässä, ja hankin sitten Matskulle 68-74-centtisen karderoobin lähes kokonaan. Hirmuisesti oli kivannäköistä kudetta alessa mm. Henkkamaukassa, tykkään paljon niiden lastenvaatteista. Samoin N kävin Bobossa, ja siellä oli niitä ihania valkoisia housuja, mutta en sitten ostanutkaan 68-kokoa, kun vaikutti aika pieneltä koolta. Sen sijaan löysin sieltä kivat ruskeet sammarit. Ostin jotain 80cm-vaatteitakin, hullu kun oon. En vain voinut vastustaa sellaista duffelitakkia...
Maristakin pitää. Mikä siinä on, että kun vaimo/äiti/kodin (semi)hengetär on poissa kotoota, mies voi elää ns. sika pellossa...?? Yksi kukka on suoraan silmien korkeudella keittiössä, niin, ettei sitä voi olla huomaamatta. Ja oliko se kuollut, kun tulin kotiin?? Juu. Kun kysyin mieheltä, että etkö huomannut kukkaa, että tarttis vettä, hää totes, että en-mää-tuota-oikein...Pyysin maksamaan yhden laskun, kun eräpäivä oli poissa ollessani. Oliko maksanut? Ei. Oliko leivät homeessa, kun tulin kotiin..? Juu oli. Ja silti oli pitänyt ostaa uutta leipää, vaikka entistäkin oli. Jestas näitä miehiä. Aivot täysin narikassa välillä. Mies on aivan ihana muuten, mutta tää kodin siisteyden ylläpito on aikalailla rempallaan.
No juu, iloisempiin aiheisiin. Oli ihana kuulla Hertan hyvistä ultrakuulumisista. Olette onnenne ansainneet! Minkälaisen telkun hankitte? Me hankitaan varmaan sellainen pieni taulutv makkariin, kun M siirtyy omaan huoneeseen lähiaikoina.
Sandellakin on jo kiva kumpu kasvanut. Ihmeen hyvän kuvan saa muuten kännykameralla otettua. Olen katsellut niitä kuvia aiemmin vain kännystä, ja vaikuttavat aika suttusilta. Mutta kaipa on kännyssäkin eroja?
Harmi Mariska, että Samu valvottelee yöllä. Toi on rankkaa, ja yöllä tekis vaikka mitä, että lapsi jatkaisi uniaan. Voimia kovasti sinnepäin. Enpä usko, että Samu tuosta tavan ottaa.
Lottis se vain liikkuu vilkkaasti. Etevä tyttö. M sätkii, potkii ja nostelee takamustaan lattialla, muttei oikein hiffaa etenemistä. Lähinnä liikuu sivu-suuntaisesti. Toisaalta on huisin mielenkiintoista seurata, miten tajuaa ryömimisen.
Eikös N olekin hauskaa, kun lapsen saa pöydän ääreen! Kurjaa, että joudutte vielä odottelemaan omaa tuoliann. Taitaa olla enemmän sääntö kuin poikkeus, että jotain uupuu huonekalutilauksista

Mä funtsin, että nyt me voitais jopa perheenä käydä ravintelissa syömässä, kun M istuu tuolissaan niin hinosti. Vielä kun poika tajuaisi paremmin maissinaksujen päälle, niin varmaan viihtyis ihan hyvin ruokailun ajan. Nyt naksujen syönti on vähän sellaista sotkemista. Ruisleipäkannikan annoin mummilassa käteen, mutta jopas sai siitä sellaisia paloja kurkkuunsa, että joutui kakomaan =( Ei hyvä.
Lehdistä. Mä säilön, juu, lehtiä aika tavalla. Ulkomaisia, viinilehtiä, joitain matkalehtiä, lehtiä, joissa olen ollut töissä, ruokalehtiä, Vauva-lehtiä, ja mies säilöö, yllätys yllätys, Akuja. Ne on mulla lehtikoteloissa kirjahyllyn alahyllyllä, joten eivät ihan älyttömästi vie tilaa.
Mä lopetan nyt, ettei tule ihan mahdotonta sepustusta.
Stellan kuulumisia odotellaan! Mukavaa weekendiä!