Tahkoojaplussat 40

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nekku*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jahas, tänään on Hertan jännä päivä. Mielenkiinnolla odotetaan kuulumisia :).

Mä kuulun siihen porukkaan, joka ei halunnut miestä jalkopäähän katsomaan. Hän istuikin vähän niin kuin sivussa, kun mä en kestänyt minkäänlaista kosketusta pahimpien supistusten aikaan. Mulle kävi niin, että sulkeuduin täysin itseeni sillä hetkellä, kun kipu alkoi olla kovaa. Jännä silti, että vaikka pidinkin ekaa synnytystäni aika pahana (ajattelin ainakin viikon, kaksi synnytyksen jälkeen, että "ei ikinä enää"), niin nyt odotan seuraavaa jopa mielenkiinnolla. Aika parantaa.

Mutta joo, ei liikaa näitä juttuja, jotta tänä keväänä synnyttävät eivät saa slaagia :).

Ai onko pk-seudulla lunta? Täällä ei näy mitään. On kuitenkin povattu valkoista maahan huomisesta eteenpäin. Toivottavasti pitää paikkansa.

Niin, onkos nyt niin, että se 29.1. tapaamispäivä on unohdettu? Eli Hesassa on lounastapaaminen ens viikolla? Ois kyllä kiva saada teitä tännekin, mutta ehkä sitten keväämmällä.

Huomenta!

Riinuska, kiitos vaan kun olet sitä mieltä että olen hoikka:-). Testiryhmään siis menin vapaaehtoisesti kun painoindeksi oli raskauden alussa 25. Eli pituutta 180 ja painoa 80, hui!! Että enmää mikään keijukainen ole toisin kuin Kata:-). Vaikka NKLn hormonipolillakin tuli merkintä "hoikka ruumiinrakenne", kaippa se on tää mun pituus joka hämää ihmisiä?

Lunta ja lunta, olihan sitä meillä Espoossa pari senttiä, mutta sitten heti kadulla rupesi menemään loskaksi. Että se siitä, kohta varmaan sulaa pois tuokin vähä. Mutta olipa kaunista takapihalla aamusta kun jouluvalot vielä loisti ja villiviiniaita oli kerännyt hiukkasen lunta!

Mua ei haittaa nuo synnytyskertomukset yhtään. Oonkin miettinyt että oonko joku kummajainen kun luotan omaan kroppaani ja ammattilaisten apuun niin paljon ettei tee pahaa? Kun onhan ne erilaisia kaikilla, vaikka kuinka kuuntelisi kauhutarinoita. Pikkuisen mua myös hämää se joidenkin TARVE kertoa niitä KAUHUtarinoita, tyyliin "kumminkaiman serkku sai sydän- ja kehitysvammaisen 64 tunnin pakerruksen jälkeen". Miksi pitää säikytellä ensisynnyttäjiä ja varsinkin niitä jotka friikahtaa noista tarinoista? Mutta kuten sanottu, mua ei haittaa teidän stoorit;-).

Tapaamisesta: mää käsitin että se 29.1 olis ollut Tampesterin tapaaminen ja siksi ehdotin tänne pk-seudulle toista päivää. Ei ollut tarkoitus heittää lokaa suunnitelmiin.

Ystäväni oli käynyt 4D-ultrassa ja nyt ei suostu kertomaan kumpi on tulossa, epistä!! Kaikki kunnossa kuitenkin.

Mites te jotka olette saaneet kierrätyskamoja kavereilta, missä vaiheessa olette ne ottaneet kaappeihin? Kun mä olen saanut lupailuja sieltä sun täältä mutta yhtään kudetta ei ole vielä ilmestynyt. Odottaakohan ne jotain tiettyä viikkoa vai sitä että paljastuu Ilppiksen sukupuoli?

Huomenet!
Sande, no kyllä mun mielestä sun jalat näytti niin kaposilta että! Näin muuten susta unta pari yötä sitten. Sulla oli kirjahyllyssä tarantella, se asui tyhjässä vessapaperirullassa. Ei siis ollut häkissä tms. Ihme unia...

Nekku, mun synnytys tosiaan oli noin siisti :) Poikakin täysin puhdas syntyessään (oliskohan tullut liukkaammin jos olis ollut kinassa tai veressä?). Kätilö sanoi, että aika harvoin tulee papereihin merkintä veren määrän kohdalle, ei yhtään.
Munkin mielestä ne hartiat oli pahin rasti. Toinen kätilö päivitteli, että ompa harteikas kaveri tulossa. Se oli mullakin ainoo kerta kun kirosana päästyi suusta.
Mun mielestä mun synnytys oli helppo ja kaikki meni niin kuin pitikin. Toivottavasti samanlainen on tiedossa jos lapsia lisää siunaantuu.

Ihanaa, täällä on lunta!! Kylläpä virkisti mieltä kun katsoin aamulla ikkunasta ulos. Ja kovasti sataa edelleen.

Mä sain Juskalle serkkupojan vanhoja vaatteita ja työkamulta myös. Taisin saada jälkimmäiseltä jo puolivälissä raskautta.

Nyt siivoushommiin, vieraat tulee illalla. Säpinää riittää, 3 vuosikasta ja 2 nelikuista vauvaa..

Niin tuosta tapaamisesta, mä käsitin jossain vaiheessa, että 29.1. tapaamista oltiin siirtämässä Helsinkiin, kun sinne tulisi enemmän väkeä. Mulle se sopii ihan hyvin, joskaan en ole tässä vaiheessa 100-prosenttisen varma, päästäänkö me Leon kanssa tulemaan. Mutta voittehan te Helsingin-päässä lounastaa vaikka joka viikko :), joten en mäkään heitä mitään kapuloita rattaisiin.

Huomenta!

Kone söi kertaalleen tekstin, joten ei kun uudestaan kirjoittamaan, tällä kertaa ensin Wordiin...

Kiitos Sandeman keijukais-kommentista! ;-) Etpä itsekään minusta kanna mitään ylimääräistä Ilppiksen lisäksi, sä olet vaan tuollaista mannekiini-pituutta!

Tulin juuri neuvolalääkäriltä 36 rv:n kunniaksi, kaikki oli hyvin, kohdunkaulassa ei muutoksia vielä, ne maksa-arvot oli ok, eli kutina johtuu varmaan kuivasta ihosta tai neuroottisesta päästä.. Painoa ei ole tullut kahteen kuukauteen juuri yhtään, mutta ei kai se sitten haittaa kun yhteensä on kumminkin tullut 8-9 kg. Lääkäri vaan totesi että eipähän tarvitse sitten pudotella niin paljoa.

Minusta synnytyksistä on mukava kuulla, kun asiallisesti kerrotaan, eipä kukaan mistään kauhutarinoilla mässäilystä pidä. Mä uskon että tilanteesta selviää sitten kun se kohdalle tulee, kyllähän tämä moderni lääketiede yrittää kivun kumminkin puuduttaa mahdollisuuksien mukaan, ja onhan se jollain tapaa myös hienoa päästä kokemaan tämäkin asia. Olisi vaan mukava tietää tarkemmin koska lähetys tulee, meneekö kaksi vai kuusi viikkoa..pitää kai asennoitua että kuusikin voi mennä, ettei ala olemaan 40 viikon jälkeen ihan hepulissa.

Parisuhdekeskustelua pitäisi toimittaa kotona vielä tänään, eilen saatiin ihan kammoriita aikaiseksi, molemmilla taatusti ikävä fiilis tänään. Huokaus. Pitää yrittää rauhaisaa keskustelua illalla, meillä nuo tunteet yleensä kuumenevat ja sitten ei ole järjen hiventä enää missään. Mutta sellaista se elämä on.

Ulkona on tosiaan valkoista! Taitaa olla tilapäistä, mutta ihanan näköistä ikkunasta kun puut näyttää talvisilta. Odotan niin kovasti että tulisi vähäksi aikaa oikea talvi.. Mieluummin nyt heti eikä sitten kovimmat pakkaset juuri kun saa vauvan kotiin..

Kutinasta: mulla oli taas toissailtana ihan kirjava kroppa ja kutitti niin maan perusteellisesti. Mietin syömisiäni ja nyt epäilen katkarapuja, mutta täytynee vielä koeponnistaa (hekoheko) tämä teoria. Ihotautilääkärin mukaan ei kuulemma ollut ongelmaa mutta onhan se epämiellyttävää. Mies vaan hokee ettei saa raapia ja minä siihen että miksi sinä (atoopikko, nahkaa kuluu paljon) saat raapia mutta minä en? Selitys oli että tytöillä pitää olla kaunis, sileä iho ja pojilla ei ole niin väliksi:-)). Jessus että nauroin tolle selitykselle.

Hertan uutisia odottelen minäkin. Mukavaa että Katalla kaikki hyvin, varmasti jännitys tiivistyy mitä lähemmäksi LA tulee:-). Ja sitä myötä noita riitoja saattaa tulla pienestäkin...

Meinasin uhmata tuota pyryä ja mennä Suomalaisen kirja-aleen. Jospa sieltä löytyisi jotain lastenkirjoja kummilapsille ja ehkä romskuja mulle. Ahkerat lukijat ja muut ammattilaiset: jotenkin etukäteismainonnasta Suomalainen kiinnostaa enemmän kuin akateeminen, tuliko teille sellainen fiilis?

Hei! Ultrassa kaikki hyvin!! Ensin pikkuinen oli ihan paikallaan ja säikähdin jo miksi ei liiku vaikka sydän pampatti kyllä. Kätilö vähän tökkäsi kohtua ja johan alkoi varjonyrkkeillä, sätkiä ja heilutella jalkojaan. Niskaturvotusta taisi enimmillään olla 1.6 ja pituutta on jo 23 senttiä! Voi että tuli helpottunut olo! Ja kestohymy on naamalla. Ihan ihmisen näköinenhän se jo oli, toisin kuin varhaisultrassa. Nähtiin kun hörppi lapsivettäkin, voi hellusta!

Antakaa tulla vaan synnytyskokemuksia! Ei pelota! Eikä se tosiaan yleensä kai ole sellaista, että verta roiskuu ja äidit huutaa kurkkusuorana.

Ai niin, en ole kertonutkaan. Meille tulee ensi kesänä putkiremppa, kiva-kiva. Joudutaan olemaan varmaan pari kuukautta evakossa (= vuokralla) ja hyvin mahdollista, että vauvankin kanssa joudutaan ensin muuttamaan vieraaseen asuntoon, nyyh. Mutta ei auta. Ensi viikolla on asukasilta, jossa selviää vähän tarkemmin.

Hertta 12+6

Hienoa Hertta, onneksi olkoon! Upea tunne kun näkee ihmisen alun sätkivän yksiössään. Minut ainakin yllätti miten se jo tuossa vaiheessa näyttää jo niin ihmiseltä varhaisultran möntin jälkeen!

Hei huomasitteko että räntäsade muuttui kauniiksi auringoksi? Voi kyllä nyt kelpaisi olla äippiksellä, lantsarit vaan jalkaan ja ulos lenkille!! Hitsinhitsi ja mää istun täällä sisällä:-(. Tulin just kirja-alesta, kiireessä nappasin vain pari lastenkirjaa ja askartelusetin kummitytölle, romskuihin en jaksanut/ehtinyt perehtyä. Joku toinen kerta.

Ihanaa, Hertalla kaikki hyvin:-))). Jepujee!! Varhaisultrasta nphen on kyllä melkoinen ero, aluksi se on tosiaan möntti josta ei maallikko saa kuin hyvällä mielikuvituksella ihmisen alun:-).

Tänään meinasin mennä hydroon, saapi nähdä mitä Ilppis tykkää vedestä ja maman jumpasta. Kunhan nyt edes vähän saisi liikuttua ja irrotettua tuota yläselän jäykkyyttä.

Loistouutisia Hertalla! Mahtavaa. Ei se pää-perämittakaan voi olla se 2,3 cm, on tuossa vaiheessa jo isompi. Olisiko esim. reisiluun pituus? Seuraava etappi on sitten liikkeiden odottelu, niin ja vatsan kasvu. Tylsä homma toi putkiremppa, mutta kyllä te senkin jotenkin saatte suttaantumaan.

Heh, mä nautin Sanden mainitsemasta ä-loman etuisuudesta ja vetelin piiiitkän vaunulenkin. Ihana keli! Mutta kyllä on niin paljon raskaampi työntää vaunuja, kun on vähänkin lunta/loskaa/kökköä tiellä, joten kannattaa tosiaan panostaa keveisiin kieseihin antaisin vinkkinä. Loistavasti kulkevat leveät pyörät tuolla.

Muahan ei pelottanut synnytys lainkaan, eli sama asenne oli kuin Sandella: turha sitä sinänsä panikoida, kun ei tiedä, milloin lähtö tulee tai miten homma etenee. Siihen saa h-hetkellä ekstravoimia jostain! (Mulla tosin oli takana se kaamea kokemus ja kivut siinä, joten sinänsä toi L:n syntymä oli pala kakkua henkisesti ja fyysisesti.) Muakin muuten ihmetytti, miten puhtaana lapsonen sieltä solahtaa! Kertakaikkisen ihanan lämmin ja valmis paketti. Oih.

Mites meni P:n ja M:n matka Pendolinolla?

Mä muuten kuulin radiosta, että tänään alkoi kirja-alet. En oo mitään brosareita edes nähnyt, mies on varmaan heittänyt suoraan paperinkeräykseen, kun oon ollut jossain poissa. Pöh.

Nyt kahvinkeittoon.

Kiitos onnitteluista! Loistofiilis :). Emmää tajua mikä tuo mitta oli.. Ei sanonut mitään mittoja, vain tuon np-tuloksen. Sanoi kuitenkin, että hyvin on kasvanut. Vähän sellainen sählä oli se kätilö. Katsoi muuten sekä alakautta että vatsan päältä, molemmista näkyi hyvin.

Ainakaan Akateemisen ennakkotilausbrosyyrissä ei ollut mitään mielenkiintoista, Suomalaisen en ole nähnytkään. Vois huomenna piipahtaa. Meillä vaan kirjahylly tursuaa eikä tiedetä mihin niitä enää lykkäis. Mihin te muuten varastoitte lehtiä? Tai säilytättekö sisustus- ym. lehdet? Piritta taisi ainakin olla kova lehtien kuluttaja? Niitäkin alkaa olla kaapit ja korit täynnä..

No nyt se myrkyn lykkäs. Sain sähköpostiviestin TÄYDELLISESTÄ työpaikasta ja vielä vakipaikka. Juuri tuosta työpaikasta olen haaveillut (tietysti ei tiedä mikä on todellisuus). Alkaisi viimeistään maaliskuussa. Kaippa mä laitan hakemuksen, vaikka eivät varmaan mielellään palkkaa sellaista, joka muutaman kuukauden päästä lähtee... Hakemuksessa en aio mainita, mutta jos haastatteluun asti pääsee, niin sitten on varmaan reilua.

Nekku, et sattunut olemaan kävelyllä vähän ennen klo 13 jonkun ystäväsi kanssa jolla myös vaunut? Ajeltiin ohi kun tultiin lounaalta ja tuli mieleen että olitkohan sinä...harmaasävyiset oli muistaakseni vaunut kummallakin, en nyt muista teidän vaunujen väriä.

Hyviä uutisia Hertalla, mikäs sen mukavampaa! Onnittelut näkymistä!

Tuosta synnytyksestä vielä, että en mäkään pelännyt yhtään etukäteen, kun ei sitä kerta kaikkiaan VOI tietää, miten se lopulta menee. Voi mennä tosi nopeasti ja lähes kivuttomasti tai kestää "ikuisuuden" ja olla kivulias. Tai mitä vaan siltä väliltä. Varautuminen on mahdotonta. Paitsi ilmeisesti tosijännittäjillä rentoutumisharjoitukset ja vyöhyketerapia voivat auttaa.

Huomenna me päästään tapaamaan omaa sinttiämme. Toivottavasti kaikki on hyvin.

Heippa.

Onnea Hertalle hyvistä ultrauutisista, kiva että kaikki oli hyvin. En mäkään tajunnut ikinä mikä mikäkin mitta tarkoitti...mulle riitti että sanottiin kaiken olevan hyvin.
Ja Stellalle peukut huomiseen ultraan...

Varoitus nyt tulee valitusta. Mulla on siis ollut niin kertakaikkisen hirveä viime yö ja tämä päivä. Samu herätteli viime yönä 24 aikoihin, jolloin onneksi nukahti suhthelposti uudelleen seuraavan kerran heräs kolmelta ja jokelsi jonnekkin 4.30 saakka. Siis häiskä oli sitten niin kertakaikkisen pirtee keskellä yötä että olin ihan neuvoton. Annoin sitten tissiäkin vaikka olin 100 % varma ettei nälkä vaivannut, jatkoikin sitten imuttelun jälkeen juttujaan..huoh! Herättiin sitten 7.00 ja mä olin viikon huonojen yöunien jälkeen tosi rikki. Istuin sängyllä pojat kainalossa ja itkin koko aamupäivän syystä jota en tiedä...kyyneleet vaan virtas. Onneksi Teemulla oli kerho ip:llä ja sain vaarin ottamaan Samua hoitoon vähäksi aikaa. Nukkua posotin sitten kolme ja puol tuntia yhteen soittoon. Ja olo on nyt kuin uudesti syntynyt. Nuhakin on tuntunut helpottavan...onneksi.

Lottahan osaa jo vaikka mitä, ryömiä ja kieriä...
Samu ei ole vielä oikeestaan hokannut kääntymistäkään vaikka kovasti ollaan yritetty harjoitella. Neuvolastakin jo suositeltiin enemmän vatsallaan pitoa kun mä oon kyllä syyllistynyt liialliseen sitterissä pitämiseen, paljon parempi olisi antaa lapsen olla lattialla potkuttelemassa, mutta kun tuo perheen nelivuotias tuppaa leikkimään aitahyppääjää tms yhtä pähkähullua kun Samu on lattialla. Yritän minimoida tapaturmia laittamalla nuorimman sitteriin sätkimään. Hassua niin on taas veljekset erillaisia Teemu kääntyili jo 3 kk iässä...Samu ei vielä 5 kk.
Äsken harjoiteltiin Samusen kanssa vatsallaan oloa ja kääntyilemistä lattialla, mua nauratti kun joka kerran kun laitoin mahalleen niin käännähti heti selälleen takas suloisen kikatuksen saattelemana...joten jonkinmoista kääntyilemistä osataan mekin :) Vatsalleen ei yritä kun oikein virkeänä ja silloinkin pitää olla nakuna...
Mutta nyt tällä kierroksella mä tajuan nautiskella ajasta jolloin lapsi pysyy vielä paikoillaan...kohta se on jo rahuamassa koriste-esineitä ja kukkamultia :)

Nyt Idolsia katsomaan.

Aikaisin heräävän lapsen äiti täällä taas... Se on kuulkaas perjantai!

Oih, toi Mariskan kuvaus kikattavasta Samusta hymyilyttää! Ihana. Se vauvan kikatus on maailman mahtavin ääni. Juuh, meillä vaarassa ovat kukkamullat ja sähköjohdot, ihan koko ajan saa olla vahtimassa. Ennen jätin L:n lattialle, kun menin suihkuun. Eipä onnistu enää! Onneksi on mielellään sitterissä mun yleisönäni.

Haettiin eilen se syöttötuoli. Yllätys, yllätys, tuolin ns. vauvasetti (= turvakaari ja selkänoja) puuttuivat! Prkl. No, palvelu pelasi sikäli, että saatiin tilalle väliaikaisesti toisen värinen ja saadaan tuoli käyttöön. Tänään varmaan kuulen, milloin oikea osa tulee. On se hino ja L oli tohkeissaan, kun pääsi pöydän ääreen. Läiski pöytää aivan vimmoissaan ja luonnollisesti kaikki saatavilla oleva tavara oli siirrettävä pois ulottuviltaan.

Hehee Keiju, todella läheltä liippaa, olin kyllä noilla kulmilla juuri mainitsemaasi aikaan käppäilemässä, mutta yksin! ;) Ja mäkin ajattelin siinä kävellessäni sua, kun olin mm. ihan siinä sun työpaikan kulmilla. Mua nauratti sun ”Irma ja Jorma”-juttu tuolla toisella puolella, siinä oli sarkasmia, josta pidän.

Syömisen opettelu jatkuu… Varokaa eriteasiaa, lapsen tällä kertaa: kakasta päätellen olen saanut tyttöön jotain upotettuakin. :-) On kovin innostunut vesipullosta, kiitos Aniliini vinkistä. Mä puolestani olen ottanut sen taktiikan, että tungen vain lusikkaa suljettuun suuhun jostain rakosesta. Nielee kyllä kiltisti kaiken annetun ja mikä parasta, nyt ei ole tullut huutoa vaan on kovasti hyväntuulinen siinä. Ehkä siis jotain edistystä.

Puuh, Herttako se mietti lehtien säilömistä. Sama vika rahikaisella, mä en tiedä, mitä niille pitäisi tehdä – siis just sisustuslehdille. Toistaiseksi olen säilönyt suurimman osan, mutta kasat kasvavat eikä sitä joka nurkalla voi olla jotain lehtikoria varsinkin, kun eräs nuori neiti on niistä äärimmäisen kiinnostunut. Sitä olen miettinyt, että tulenko mä muka joskus niitä selaamaan uudelleen??? Muutamista olen saksinut kivoja ideoita ja reseptejä ja heittänyt lopun pois, mutta eipä sekään ole ratkaisu, kun ovat sitten yhdessä sekalaisessa läjässä.

Meidän tarttis miettiä sitä talven lomaan ennen kuin kaikki lennot menee. Joten surffailen tästä maailmalle... Palataan!

Huomenta!

Kirjoitin eilen pitkän sepustuksen mutta pitivät just silloin plazalla huoltotaukoa joten kirjoitus meni hornaan:-(. Eikä ne voi varoittaa huollosta????

Eilinen hydro oli ihanaa!! Ihan on erilainen olo tänään ja uni tuli simmuun, kunhan Ilppis malttoi lopettaa omat kuvionsa masussa. Taisi kopsata maman liikkeet kun tuntui että oli toinen jalka ylhäällä ja pepulla pukkasi toiselle laidalle. Miehen mielestä harjoitteli laitataklauksia...

Mä olen suunnitellut purkavani kirjahyllynkin Ä-lomalla:-). Siis perkaan kaikki "huonot" kirjat pois ja jätän vaan ne jotka mielestäni ansaitsee olla hyllyssä. Onneksi suurin osa on pokkareita joten kierrätys ei ole niin kallista. Pitäiskin järkätä sellaiset iltamat jossa vaihdetaan kirjoja, jokainen vois tuoda esim 5 pokkaria ja saisi samanverran vaihtareita:-). Olisko ideaa? Vähän erilainen kirjallisuuspiiri.

Lehdet: suunnittelin heittäväni talouselämät (tulee liiton kautta) hyllystä roskiin kun ne artikkelit löytyy netistäkin, miehen lehtiä säilyttelen, samoin sisustuslehtiä. Vielä kun olis se mökki joskus sisustettavana niin ideoita voi hakea vanhoistakin, jos saa aikaiseksi. Anopille niitä voi sitten laittaa kiertoon. Naistenlehdet menee roskiin parin viikon sisällä, ennen revin ruokaohjeitakin, mutta en jaksa enää, yksi kenkälaatikko täyttyi niistäkin.

Stellalle tsempit ultraan!

Ihanaa perjantai! Tänään kaverille kylään, huomenna vähän sisustushoppausta, säilytyslaatikkoja ja muuta eli ihanan rento viikonloppu mulla tiedossa. Mies tänään Turkusessa firman pippaloissa, kotiutuu huomenna varmaan krapulaisena ja vaatii pizzaa ja saunaa. Voi ei. Saapa itsekseen nukkua ja toipua kun mää shoppaan;-).

Pikaiset huomenet ennen suihkuun ryntäämistä..

Hinot kuulumiset Hertalla, onnea! Ja Stellalla ultra tänään, PQ sinne!

Juska oli eilen mörrimöykky synttärisankari. Kitisi ja kiukkusi koko illan kun oli vieraita... Toivottavasti tänään on paremmalla tuulella kun mennään sinne 1- vee kuvaan.

Täällä oli aamulla -10 pakkasta, olipas outoa!

Mariskalle jaksuja sinne, kuulostaa raskaalle. Hyvä kuitenkin, että sait univelkoja edes hieman pois. Toivotaan, että Samun yöt paranevat pian.

Mä en säilö mitään lehtiä. Toisin kuin mies... argh! TM:t ja Aku Ankat (siis tilaako kenenkään muun mies, apua...???) valtaavat koko meidän kämpän kun eihän niitä missään nimessä saa heittää pois.

Joku soittaa ovikelloa...

Riinuska: meillä myös akuankkoja:-). Mä oon tilannut niihin sellaiset säilytyskannet, menee puolen vuoden lehdet samoihin kansiin. Kätsyä minusta ja vähän siistimpää. Metsästyslehdet mua korpee kun ei IKINÄ ole niitä uudelleen katsellut, mutta poiskaan ei saa heittää. Mies tarttis tosiaan jonkun oman huoneen tai lämpimän varastotilan missä vois "harrastaa" ja levitellä kamojaan. No ehkä sitten joskus tulevaisuudessa jos olis varaa isompaan kämppään.

Voi että ärsyä. Mä olin sopinut huoltoyhtiön kanssa, että soittavat ja sopivat ajan, koska tulevat korjaamaan pideetä. No, soittihan se. OVIKELLOA. En laskenut sisälle. Sanoin, että ihan periaatteestakin kun oli muuten sovittu. Lisäksi olin just menossa suihkuun (kiva avata ovi kylpytakissa ja hiukset aivan likaisina...) ja poika nukkui. Turha tulla poraileen nyt. Prkl. Äijää varmaan ärsytti, mutta niin teki muakin.
Tässä kämpässä on ollut paikat hiukan hajalla... uunin luukku irti, molemmat pideet rikki, lattialämmitys kylppärissä ei toimi, patteri rikki.... Että näin hyvin tarkastavat tilanteet vuokralaisten välillä. Nämä kaikki olivat siis rikki jo kun muutettiin. Enää pari kk:tta, niin koti odottaa.

Sande, meilläkin on niitä Aku- kansioita vaan arvaa, laittaako mies niitä kansioihin?? Juuei. Eihän se mies voi monen vuoden AKUJA SÄÄSTÄÄ. TÄÄ KONE TILTTAS NY, EI ANNA KIRJOTTAA PIENTÄ EIKÄ OTA KIRJAIMIAAA

Huomenta!

Menee ihan mahdottomaksi tämä lomalaisen nukkuminen... eilen sentään piti herätä puoli yhdeksäksi neuvolaan, mutta siltä reissulta tultua nukuinkin sitten reilun tunnin päiväunet. Vaikka pitää varmaan olla tyytyväinen, kun saa vielä nukuttua, kaveri juuri varoitteli että nauti nyt, seuraavan kerran sitten eläkkeellä.

Juu kyllä meilläkin miehelle tulee Aku, niitä on sitten siellä sun täällä eikä missään kansioissa ainakaan. Yleensä säästän paljonkin lehtiä, mutta nyt muuton yhteydessä olen kantanut monta kassillista paperikeräykseen.

Pokkarivaihto on mainio idea! Meillä on kirjahyllyn siivouksen jäljiltä jo valtava pino tuplakappaleita kirjoista, niitä nyt yritetään tyrkyttää kaikille jotka käy kylässä jos vaan muistetaan. Ei raaski viedä minnekään kierrätykseenkään, kun on ihan hyviä kirjoja melkein kaikki! Eli varsinainen turhien kirjojen putsaus on vielä tekemättä.

Onko kellään hyviä vinkkejä missä olisi hyvät valikoimat kaappeja ja muita säilytyssysteemejä? Pitäisi hankkia eteiseen uusia kaappeja, lipasto ja kenkähyllyjä, mutta en ole löytänyt mistään mitään kivoja...

Ihana ilma, lumi vaan puuttuu vielä täältä!

Hellouta!
Riinuskalla taitaa olla jokin trabeli koneen kanssa =)) Ääh, ärsy toi huoltomies! Mäkään en voi sietää, jos kotiin tullaan tyyliin avainta kääntämällä. Kerrankin olin syksyllä poikaa imettämässä soffalla, kun yksi huolto-naikkonen paineli mun ohi parvekkeelle katsomaan kattoa. Just. Onneksi yleensä tulee kirje, jos ovat tulossa tsekkaamaan paikkoja.

Mutta joo, täällä taas etelän mailla. Paluumatka meni hyvin, tosin tilasin lipun Vr:n verkkokaupasta, ja kappas: sain vain pyörätuolipaikan, eli mulla ei sitten ollut istuinta lainkaan. Onneksi oli tilaa hyvin, mutta silti...Musta ois aikas kätsyä, että lapsen kanssa kulkeva saisi verkosta lipun niin, että saisi varattua paikan vaunuille ja ITSELLEEN. En mä jaksa kiirehtiä minnekään lippuluukulle. Samaan vaunuun tuli reipas espoolaistyttö 5 kk-vauvansa kanssa, ja oli ihan kiva rupatella. Oli aika tämäkkä mielipiteissään. Kun juteltiin synnytyksistä, se täräytti, että "onneksi en saanut mitään myrkkyjä (= epiduraali) sisääni, niin syntyi terve, eloisa ja vaaleanpunainen tyttö". Just just. Hän synnytti siis Tammisaaressa, ja kovin kehui paikkaa. Synnytti siis luomusti, mutta ymmärsin, ettei kuitenkaan ollut ihan toiveissa...?

Käytiin eilen vähän aleja kiertämässä, ja hankin sitten Matskulle 68-74-centtisen karderoobin lähes kokonaan. Hirmuisesti oli kivannäköistä kudetta alessa mm. Henkkamaukassa, tykkään paljon niiden lastenvaatteista. Samoin N kävin Bobossa, ja siellä oli niitä ihania valkoisia housuja, mutta en sitten ostanutkaan 68-kokoa, kun vaikutti aika pieneltä koolta. Sen sijaan löysin sieltä kivat ruskeet sammarit. Ostin jotain 80cm-vaatteitakin, hullu kun oon. En vain voinut vastustaa sellaista duffelitakkia...

Maristakin pitää. Mikä siinä on, että kun vaimo/äiti/kodin (semi)hengetär on poissa kotoota, mies voi elää ns. sika pellossa...?? Yksi kukka on suoraan silmien korkeudella keittiössä, niin, ettei sitä voi olla huomaamatta. Ja oliko se kuollut, kun tulin kotiin?? Juu. Kun kysyin mieheltä, että etkö huomannut kukkaa, että tarttis vettä, hää totes, että en-mää-tuota-oikein...Pyysin maksamaan yhden laskun, kun eräpäivä oli poissa ollessani. Oliko maksanut? Ei. Oliko leivät homeessa, kun tulin kotiin..? Juu oli. Ja silti oli pitänyt ostaa uutta leipää, vaikka entistäkin oli. Jestas näitä miehiä. Aivot täysin narikassa välillä. Mies on aivan ihana muuten, mutta tää kodin siisteyden ylläpito on aikalailla rempallaan.

No juu, iloisempiin aiheisiin. Oli ihana kuulla Hertan hyvistä ultrakuulumisista. Olette onnenne ansainneet! Minkälaisen telkun hankitte? Me hankitaan varmaan sellainen pieni taulutv makkariin, kun M siirtyy omaan huoneeseen lähiaikoina.

Sandellakin on jo kiva kumpu kasvanut. Ihmeen hyvän kuvan saa muuten kännykameralla otettua. Olen katsellut niitä kuvia aiemmin vain kännystä, ja vaikuttavat aika suttusilta. Mutta kaipa on kännyssäkin eroja?

Harmi Mariska, että Samu valvottelee yöllä. Toi on rankkaa, ja yöllä tekis vaikka mitä, että lapsi jatkaisi uniaan. Voimia kovasti sinnepäin. Enpä usko, että Samu tuosta tavan ottaa.

Lottis se vain liikkuu vilkkaasti. Etevä tyttö. M sätkii, potkii ja nostelee takamustaan lattialla, muttei oikein hiffaa etenemistä. Lähinnä liikuu sivu-suuntaisesti. Toisaalta on huisin mielenkiintoista seurata, miten tajuaa ryömimisen.

Eikös N olekin hauskaa, kun lapsen saa pöydän ääreen! Kurjaa, että joudutte vielä odottelemaan omaa tuoliann. Taitaa olla enemmän sääntö kuin poikkeus, että jotain uupuu huonekalutilauksista :( Mä funtsin, että nyt me voitais jopa perheenä käydä ravintelissa syömässä, kun M istuu tuolissaan niin hinosti. Vielä kun poika tajuaisi paremmin maissinaksujen päälle, niin varmaan viihtyis ihan hyvin ruokailun ajan. Nyt naksujen syönti on vähän sellaista sotkemista. Ruisleipäkannikan annoin mummilassa käteen, mutta jopas sai siitä sellaisia paloja kurkkuunsa, että joutui kakomaan =( Ei hyvä.

Lehdistä. Mä säilön, juu, lehtiä aika tavalla. Ulkomaisia, viinilehtiä, joitain matkalehtiä, lehtiä, joissa olen ollut töissä, ruokalehtiä, Vauva-lehtiä, ja mies säilöö, yllätys yllätys, Akuja. Ne on mulla lehtikoteloissa kirjahyllyn alahyllyllä, joten eivät ihan älyttömästi vie tilaa.

Mä lopetan nyt, ettei tule ihan mahdotonta sepustusta.

Stellan kuulumisia odotellaan! Mukavaa weekendiä!

Piti lisätä vielä, että meikä se vei sitterin jo varastoon. Ei M istu siinä enää lainkaan. Sekunnin on paikalleen ja heti on mutkalla ja käytännössä valuu lattialle. No saatiinpa lisää tilaa huusholliin :-)

Terve!

Työpaikalla taas, mitä sitä äippälomaa kotona kuluttamaan..;-)

Meille ei hirveästi lehtiä kerry, mä säästän vauvalehtiä, mutta en tiedä tuleeko niitäkään luettua, mies hamstraa joitakin venelehtiä, muuten kaikki lentää roskiin kun on luettu, eikä meille niin hirveästi lehtiä tulekaan yleensä.

Piritta, taitaa olla aika yleinen ongelma että kun kissa on poissa niin hiiret hyppii pöydillä..(aargh mä inhoan että käyteään sanontoja joka välissä, nyt sorrun itse siihen!!) Miehillä on hyvin valikoiva huomiokyky..toisaalta joskus kun olen poissa niin mies tekeekin paljon enemmän kuin tavallisesti, eli se on vaan tottunut siihen ettei tarvi tehdä kun mä teen. Toisaalta taas sillä esim. siivous on riippuvaista inspiraatiosta, eikä jotain mitä tehdään säännöllisesti, huvitti tai ei.

Me ollaan yritetty kaksi kuukautta saada vuokrattua jotain kivaa mökkiä viikoksi ensi kesänä, mutta jotenkin ei olla saatu tehtyä päätöstä..nyt löydettiin tosi hyvä huvila.netistä, mutta en voi uskoa että ollaan oikeasti aikeissa maksaa 1500 euroa viikosta! Se oli vaan kaikinpuolin vaan just sellanen kun haluttiin, mies tahtoo että on vene moottorilla ja isot vesistöt, ja tässä nyt on pikku busteri, mökki on Saimaan rannassa ja on tosi hyvätasoinen ja hieno. Että kai me sitten ollaan niin hulluja että maksetaan se summa.. Mitään ulkomaan matkaa ei aiota tehdä kesällä, mutta elokuussa olisi vielä tarkoitus lähteä Lappiin.

Mä en oikein osaa antaa Murmelille vinkkejä säilytysratkaisuihin, kun riippuu niin kovin omasta tyylistä..Meillä on esim. kaikki eteisen säilytystila Kirenan liukuovien takana.

Äitiyspäivärahapäätöskin tuli muuten viime viikolla, mukavaa että ne ensimmäiset 54 (?) päivää on nyt sitä korotettua rahaa, lähes sama kuin palkka. Veroprosentin ajattelin jättää ennalleen (24,5), kun ei se parin prosentin pudotus nyt isoa eroa tee, ja toisaalta jos nyt pidempään olen kotona niin tulkoot palautuksina sitten.

Meillä ei ole mitään viikonloppusuunnitelmia, paitsi että huomenna mennään varmaan ostamaan vauvalle turvakaukalo ja meille digiboksi viimein, päästään sitten katsomaan sub-tv:tä mekin. Ajateltiin investoida sellaiseen kunnolliseen, jossa voi nauhoitella muita kanavia samalla kun katsoo yhtä kanavaa.