Tahkoojaplussat 66

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aniliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Aniliini

Vieras
Tahkoojaplussat:

Mimmu: 29.10.2005 Venla, 53 cm, 3670 g
Kirppu: (esikoinen poika -97) 9.8.2005 Viljami, 52 cm, 4750 g ja 1.7.2007, Anna-Sofia 51 cm, 4475g
Hilla: 20.8.2005 Nea, 50cm 3390g
Riinuska: 7.1.2006 Juska, 50cm 3260g
Stella: 24.1.2006 Leo, 48 cm 3250 g ja 26.7.2007, Kaisla 50 cm, 3355 g
Julia: 30.5.2006 Ilona, 49cm 3240g
Nekku: 30.6.2006 Lotta, 51 cm, 4165 g
Piritta: 30.6.2006 Matias, 50,5 cm, 3330 g
Aniliini: 21.7.2006 Vili, 51,5 cm, 3660 g.
Mariska: (esikoinen Teemu 12/02) 9.8.2006 Samu, 51 cm, 3100 g
Suvi: 10.2.2007, Elsa 46 cm, 2500 g
Kata: 23.2.2007, Vanessa 53 cm, 4428 g
Murmeli: 23.2.2007, Maija 51 cm, 3650 g
Sandeman: 1.5.2007, Nella 50 cm, 3320g
Hertta: 27.7.2007, Hertta 51 cm, 3680 g

Odottajien la:t:

Aniliini 23.4.2008
Piritta 1.5.2008
Julia 19.5.2008
Nekku 3.7.2008
Keijukainen 7.7.2008
gissa 14.7.2008
Tiitu 12.8.2008

Tulin kassomaan Sanelman siirtouutisia ja tännepä eksyin.
Viikonloppu mennyt ihan ok, tosi kypsää vaan olla yksinhuoltajana, iltaisin on aika tattis olo. Eilen oltiin anopilla ja tänään kaverilla kylässä joten ei ihan olla homehduttu kotona, mutta kyllä tähän toista ihmistä kaipaa. Ens viikonloppuna vaan luvassa seuraava yksinhuoltajuus...aika kypsää.:-(((.

Ostin eilen potan...N sai hirmukilarit kun nostin siihen ekaa kertaa istumaan. Mikä lie. Tänään tutustuttiin vähän lähemmin mutta taitaa olla toistaiseksi koristeena kunnes suostuu nakkena siihen istumaan. Ja bodyn kanssa riisuminen on vielä hankalaa.

Narskutuksen syy löytyi: toinen yläetuhammas puhjennut ja siihen on hyvä narskuttaa. Ja näyttää kieltä samalla. Tärkeitä taitoja:-)).

Äh, kirjoitin jo, mut herjas, että server too busy ja teksti ei menny läpi.

gissalle piti sanomani, että elä hättäile, mä tunsin liikkeet joskus rv 20-21. Se on niin yksilöllistä. Ja samoin kuin Aniliinilla, nestemäistä lorahteli välillä runsaastikin ja aina pelkäsin, että oli verta (tai pissaa..).

Pikku-Hoo nukahti 2 yönä peräkkäin omaan sänkyynsä! Viime yönä hiiskumatta klo 20.30-2.30, sitten syötin enkä saanut enää nukahtamaan omaan sänkyyn, joten otin viereen ja nukkui puoli kasiin. Aika hyvin! Saa nähdä miten tämä yö menee.

Piritta, en ehdottanut vielä tapaamista sähköpostilla, täällä vaan ehdotin. Olisi tosi kiva mennä vaikka syömään, ilman lapsia! En ole ollut kertaakaan H:n syntymän jälkeen - siis illalla ilman H:aa. Jos joku alkuilta kävisi, mua tarvitaan vielä nukuttamistouhuissa... Meilaillaan siis!

Katalle tosiaan isot tsempit ja voimahalaukset! Tule ilmoittelemaan itsestäsi, kun jaksat.

Oli tosi kiva viikonloppu. Ei mitään erikoista, rentouttavaa yhdessäoloa, vauvauinti, kärryttelyä, hyvää ruokaa ja hyvä leffa. Miehellä ensi viikon jälkeen "hiihtoloma", jee-jee!

Hyvät yöt!

Huomenta! Kiitos lohdutuksesta housuasiassa :)

Ihanaa, Sanelmalla on nätti kaveri matkassa ;) Häntä ja Nasuppia jännätessä..

Gissa, mä ymmärrän hyvin sun huolen. Sitten kun liikkeitä alkaa tuntua, niitä alkaa odotella ja sitten huolestuu kun ei mitään kuulu. Onneksi pääset neuvolaan, tulehan sitten pian kertomaan kuulumiset.
Mulla oli sama tilanne vähän aikaa sitten että valkkari oli tosi nestemäistä ja mietin kans että voiko olla lapsivettä? Mutta kyllä se tosiaan voi olla aika vetistä välillä.

Huolta mulla aiheuttaa tällä hetkellä kivut jotka mitä ilmeisemmin aiheutuu kohdun kasvamisesta. Tuntuu eniten ihan tossa alavatsalla ja välillä säteilee kylkiin. Supisteluilta ei tunnu kun on sellaista jatkuvaa jomotusta, mutta välillä koskee kovastikin varsinkin yöllä.
Kättärin lääkärin teorian mukaan mulla voi olla pitkän tanssiharjoituksen ansiosta niin tiukat vatsalihakset että kohdun venyminen tekee kipeää kun lihakset ei anna periksi?
Miten sulla oli Hertta, koskiko suakin?

OOn vähän pökkyrässä viikonlopun jäljiltä kun eilenkin olin seminaarissa ja vapaa-aika miehen kanssa jäi vähän tyngäksi.
No, torstaina on meillä laatuaikaa kun on ultra päivällä ja mulla loppupäivä vapaata ja meillä 4v. kihlajaispäivä ;) Ja tietty ystävänpäivä!

Mukavaa viikkoa kaikille!

Huomen.

Yhdyn valkkariloristelijoiden rauhoitteluihin gissan suhteen. Nääs itsekin hätkähdin just jokunen viikko sitten toooodella vetistä valkkaria, inha tunne. Sorppa, nää kuvailut! Ja liikkeet tosiaan noilla viikoilla ovat vähän mitä ovat. Mulla on vasta noin viikon kuluessa selkeästi voimistuneet. Nyt näkyvät sopivan hetken tullen ulospäinkin.

Hertta, toihan on hyvä alku, että pikku-Hoo suostuu (edes joskus) iltaisin nukahtamaan omaan sänkyynsä! Vielä tulee aika, että saat nukkua koko yön putkeen ilman kainalokerttua! Yyh, mä täällä tosin jo tuskittelen tuon etuuden menettämistä...

Keiju onkin ahkera, kun jaksaa tuunata mammahousuja! Jäis multa tekemättä... Jotain hyötyä näköjään tästäkin, että on niin taviksen kokoinen, housuja löytyy suht helposti ja kavereilta perii myös. Mulla on oikeasti varmaan 20 parit mammahousuja, joista about puolet tosi kivoja. Nytkin jalassa kaverin peruja tosi kivat ruskeat sametticaprit. Kesäksi (ja lomalle!!!) on pellavapöksyä ja capria yms.

Ah, kuulkaa mä nautin työnteosta todella! Ihanaa päästä käyttämään osaamistaan ja aivojaan ja todeta, ettei päästä paljoakaan ollut haihtunut puolentoista vuoden aikana. Sen sijaan mua surettaa jo nyt Lotan päiväkotiin meno, että siellä sitten on ”vieraiden” hoidossa... Vaikka tod. näk. on siellä kuin kala vedessä eikä päivät edes veny pitkiksi. Pääseeköhän äitiydessä ikinä näistä huonon omantunnon ja riittämättömyyden tunteista???? Ei varmaan.

Meillä oli kiva viikkis. Käytiin uimassa ja nähtiin kavereita ja syötiin ja lepäiltiin. Siis herttinen, mikä moottoriturpa L on. Se ei ole yhtään hetkeä hiljaa, suu käy_ihan_koko ajan, mutta ei haittaa, kun jutut on aika hauskoja.

Nasupille ja Sanelmalle on peukut ojossa!

Maanantaita!

Keijulle onnittelut uudesta sohvasta ja pöksyistä;) Mulla on myös kivut lisääntyneet ja juurikin säteilevät myös selkään ja kylkiin. Yöt saa kyllä nukkkua onneksi suht hyvin, mutta kai ne ovat kuitenkin normaaleja. Ihan järkeenkäypä kyllä tuo selitys vatsalihaksista.

Gissan neuvolakuulumisia odotellessa. Varmasti helpottaa pelkoa, että pääset taas kuulemaan sydänäänet. Tuli muuten noista painajaisista mieleen, että olen myös nähnyt ihan pimeitä unia ja enemmän kuin ennen ja tosiaan ihan järkyttäviä painajaisia välillä:( Kai se alitajunta vaan sitten työstää yöllä noita pelkoja ja muita.

Meillä oli tooosi rauhallinen viikonloppu, olin jotenkin ihan hyytynyt varsinkin eilen. Mua väsyttää nyt koko ajan, oikeastaan ekaa kertaa koko raskauden aikana näin valtavasti. Onkohan raudanpuutetta tms... Huomenna neuvola, sittenpä sen näkee.

Kivaa alkavaa viikkoa!

Huomenta!
Kaikki ok, kiitos kun jaksoitte vastailla mun pölöilylle :)
Nlatäti oli myös sitä mieltä, että on vaan vetisempää valkovuotoa, kaipa se on uskottava. Jos jatkuu häiritsevästi, niin saan kyllä ystävältä lainaksi testejä, joissa näkyy onko lapsivettä. Nyt ei kuitenkaan ole tarvetta testailla.
Sydän siellä jumputteli, jess. Painon kanssa "pääsin" uudelle kymmenluvulle, ahdistaa. Hemppa 104, obsidania tms hakemaan siis. Ultraan tasan 2 vkoa, menispä nopeasti!

Oletpa Nekku saanut ihanan paljon housuja ystäviltä! Capreja mäkin kaipaan, kun en jaksa sukkahousujen kanssa säätää, eli hametta tulee käytettyä tosi vähän. Caprien kanssa saisi kuitenkin käytettyä saappaita. Mulle ei ole kukaan ystävistä tarjonnut vaatteita. Sen turvavyönantaja antoi yhdet kesähousut, mutta siinä kaikki. Toisaalta yksi on reippaasti suurempi ja toinen reippaasti pienempi mua, joten ehkä ei koot oikein toimisi. Mun työkaveri lupasi tuoda jotain paitojaan lainaksi, toivottavasti olisi sopivia. Nyt mahtuvat vanhat paidat on aika paksuja neuleita tms. ja mulla alkaa olla niissä turhan lämmin. Yleensä olen aika viluinen, mutta tuo vatsa taitaa lämmittää :)?

Mun nlatäti puhui justiinsa siitä, että hyvät vatsalihakset aiheuttaa kipuilua, kun kohtu kasvaa, varmaan sulla on siitä kyse. Itsellä ei sitä pelkoa :)
Uskon hyvin, että sitten kun tietää, että liikkeitä on jo tuntunut, niin tauot on tosi kurjia. Varmasti saan siitä uuden huolenaiheen, ne ei tunnu loppuvan :(

Mä en ole ennen viikonloppua nähnyt juurikaan painajaisia raskaudesta tai vauvasta, mutta mies on parikin kertaa nähnyt vauvasta jotain. Kurjaa, kun ne on niin todellisia aina.

Viikonloppu meni rauhallisesti, hyvä niin. Hauskaa viikkoa kaikille, ihanaa, että Keijulla ultra tällä viikolla!!

Heippa.

Risteilyltä on palattu. Ihan o.k risteily oli. Nyt oon vaan ihan semiväsynyt, tuli sitten juhlittua lauantaina siitäkin huolimatta että, Leijonat hävisivät 5-0. Laiva oli täys kaikenlaista rymyilijää. Mieskin provosoitui turhan paljon jollekkin pikkupullistelijalle. Meinas mennä hermot sitten mulla omaan mieheen. Jos joku tulis sanomaan mua jossain baarissa esim. lesboksi, niin mä varmaan lähettäisin lentosuukon takaisin ja kääntäisin selän. Mikä näillä kaksilahkeisilla on että, pitää aina ruveta käärimään hihoja. No joo suhtkoht ilman nyrkkitappelua selvittiin, mutta mua nolotti ja vit**ti ihan mielettömästi sen jälkeen. Varsinkin kun sain kuulla sitten loppuillan siitä, mitä kaikkea sille hepulle olisi kuulunut tehdä. Lauantai olikin sitten mukavampi ilta, syötiin hyvin ja selvittiin aika myöhään hyttiin nukkumaan.

Hyvä että, gissa sai mielenrauhan vetisen valkovuodon suhteen. Mä "kärsin" siitä myöskin silloin raskausaikana.

Nasupille ja Sanelmalle PQ:t!

Mä lähden syömään. Oonko jo kertonut että, olen ihan heikkona Subwayn kanasalaattiin? Se on tosi namia, ja iso verrattuna muihin pikaruoka salaatteihin, kandee kokeilla

Hinoa Gissa että sydän jumputti ja kaikki kunnossa! Odottavan aika on pitkä ja mietin että varmaan se ton tokan ultran jälkeen vasta pitkä onkin kun sitten seuraavan kerran näkee beben synnytyksen jälkeen (!!) jos ei käy muissa ultrissa. Tosin sulla taisi olla joku ylim. ultra vielä joskus viikolla 30+?

Mariska, höh noita pullistelijoita. Miehet taitaa tosiaan ottaa kunnian päälle helpommin kuin naiset.

Nekku, mä kadehdin sun pöksyvarastoa. Tuunaaminen jäi toistaiseksi, oon ollut nyt näissä tälläisenä kuin ovat. Mutta ehdin varmaan kyllästyä vielä moneen kertaan. Haen sen Bellybeltin ja katson mitä virityksiä saan aikaan. Jos ei persus leviä niin voihan se olla että omat housut menee jalkaan raskauden loppuun asti, paitsi tietty masun kohdalta.

Nyt tanssitunnille. Kysyitkös taannoin Hertta että kauanko meinaan käydä? Kyllä mä varmaan niin pitkälle kuin pystyn, mitenkään esteettisenä en nyt itseäni koe kasvavan masun kanssa. Ja hypyt oon jättänyt ajat sitten.

Moikka!

Öö, aloin pöllö kirjoittaa edelliseen ketjuun ja vieläpä sen toiseksi viimeiselle sivulle... Pahviaivo tänään ilmeisesti. Tässä nyt kuitenkin aikaansaannokseni ja jatkan myöhemmin.

Nekku, mullakin on ollut ajatuksena, että jos on todella mieleinen nimi lapselle valmiina, niin se annetaan, vaikka kuka ehtisi nimetä sen ensin. Mutta, mutta, eilen kuulin eksältäni, että heidän kakkosensa ristittiin viikonloppuna Iirikseksi! Luovun, anteeks, luovuin siitä sillä sekunnilla. Ei vaan käy, vaikka väleissä ollaankin. Mieheni ei sitä hyväksyisi ikinä, en viitsi edes mainita.

Gissa, mää kävin pumpissa Ilonaa odottaessani ja ihan hyvin meni kun tein oman jaksamisen mukaan ja jätin joitakin vatsalihasliikkeitä pois kun olivat liian vaativia tahi vaikeita asentoja. Omien tuntemuksien mukaan. Pumpissahan on helppo tehdä juuri sellaisella vastuksella kuin itse haluat, vaikka ilman painojakin.
Mielestäni sitä pidetään raskausaikana tärkeänä ettei ala yht´äkkiä jotakin uutta lajia (=outoja liikkeitä) täysillä rempoa.

Ilona muuten oli 84cm ja 11,5kg.

Hihitän täällä Terttua ja Seppoa, ei uppoa mulle. Appiukko on Seppo... Mikähän ihme noissa nimissä tekee niistä jotenkin ihmeellisiä. Toisaalta musta ihan ok olis vaikka Jarkko, Tiina, Minna ja moni muu. Pitäskö ruveta antamaan nimi oman ikäluokan suosituimpien joukosta?

Juskan repäsy oli hauska :)) Muksut ON loistavia.

Katalle positiivisia ajatuksia.

Nyt mies tuli kotio ja Illi heräs samalla. Oho, nukkukin ehkä vähän liian myöhään kun mää vaan täällä surffailen. Noh, mun nukutusvuoro illalla..

Heips taas,
Aamulla oli masulla nla, ei ihmeempiä. Painoa tullut +6, beben sykkeet mallikkaat ja hb:kin pärjäilee ilman extrabuustia. Mukavaa on se, että pääsen vielä yhteen ultraan tk:ssa ensi kuussa, jossa tsekataan vauvan asento. Jospa tarkat silmät näkisivät jotain muutakin... ;-)

Illin mitoista tuli mieleen, että M on varmaan aika tismalleen samaa kokoa.

Mariska, sain taas repeillä sun lesbojutuille :D Hahaaa! Niinpä.

Meilläkin kiva viikkis, parit asuntonäytöt, liikunnat ja hyvää ruokaa. Matsku on nykyään oikea touhutaavi saunassa, joten meillä on aina ylikivat saunatuokiot la:sin. Kohokohta on se, kun äiskä tuo lauteille kaikille Fantaa... =))

Mutta joo, allekirjoitan täysin Nekun sanat: töissä on kyllä niin kivaa! Olenhan tätä jo aiemminkin hehkuttanut, mutta lapsi imee vklopun aikana niin paljon energiaa itsestä, että mun akut oikein latautuu töissä touhutessa. Niin nurinkurista kuin se onkin. Matias on mitä ihanin ja rakkain - tietenkin - , mutta onhan se arki tuonikäisen kanssa aika uuvuttavaakin välillä.

Nekku oot tosiaan perinyt/ostanut paljon mammahousuja. Mulla on tasat kahdet ja yhdet tavan farkut, jotka menee ihan hyvin. Että vähän funtsittavaa aamulla, että mitä tällä kertaa.... Siis tosi vähän. Paitoja on onneksi enemmän. Olen koittanut olla kahmimatta mammavaatteita ihan siitäkin syystä, että meidän vaatehuone on siinä tilassa, että yksikin paita lisää, niin homma räjähtää käsiin.

Sanelmalle on peukut täällä pystyssä! Sais nyt tapahtua ihanaakin ihanampi asia, että pieni alkio jatkaisi kohdussa elämäänsä.

Ootteko naiset panneet merkille, miten päivä alkaa pidentyä? Ihan huippua. Meinasin pe:na tippua penkiltä, kun ei ollutkaan pimeetä puoli viisi, kun ajelin kotia. Jee jee jee. Vähän tässä alkaa tosin jo huolestua, että tuleeko talvi etelään lainkaan..Toisaalta good for me, koska en muutenkaan pääsisi suksimaan tai luistelemaan, mutta silti, onhan tällainen syksykeli tosi ankeeta.

Taidanpa poistua kotiapäin. Moi!

Hihii, ette usko, Ilona on alkanut herättyään pyytää telkkarin päälle ja istua tapittaa Muumeja katsomassa. Tietää ihanan rauhallista kahvihetkeä mulle :) Elämän suuria hetkiä; kahvinjuonti rauhassa.

Tulin heti aamutuimaan lukemaan eilen kesken jääneet viestit. Aloitan nyt tästä tuoreemmasta päästä.
Ahaa, täytyypä käydä vilasemassa Tahkoojienkin kuulumiset.

Sande, meillä potta on ollut pitkään talossa siskoni lasten vuoksi ja kyllä siinä meni melkoinen tovi ennen kuin Ilona siitä kiinnostui. Anna vaan potan lojua näkyvillä ja Nellan lähestyä sitä sitten kun sitä huvittaa.
Nytkin potta on tuossa aulassa nököttämässä. Sisustamista viimeisen päälle..

Erite-keskusteluun - jos kovasti mietityttää, että olisiko lapsivettä, niin terveydenhoitajalta voi pyytää sellaisia liuskoja, jotka kastetaan eritteeseen ja liuska värjäytyy tietyn väriseksi jos on lapsivettä. Mulle annettiin niitä Ilonaa odottaessani kun epäiltiin lapsiveden tihkumista.

Hertoilla on illat menneet mallikkaasti, hinoa. Yhdyn tuulettamaan, kop kop, Ilona on useana iltana nukahtanut puolessatunnissa ja nyt on kolme yötä nukkunut koko yön karkaamatta sängystään. Tunnen oloni todella pirteäksi kun oon saanut kolmen tunnin sijaan nukkua kokonaista viisituntia yhteen menoon. Sitten iskee aina pissahätä.

Nekku, kiva kuulla, että ei ne aivot ihan mammamössöksi ole menneet. Mua välillä askarruttaa tuo asia, varsinkin nyt kun olen putkeen kotona toisenkin kanssa. Kai sitä pitää luottaa omaan nerouteensa, että kyllä ne harmaat möhnät vielä toimivat työelämässäkin.
Tuo pvhoitoon vieminen on loputon askarruttamisen aihe ja todellakin teet niin tai näin, niin aina on jostain vähän syyllinen olo. Mää en sitten loppujenlopuksi hakenut Ilonalle ollenkaan tarhapaikkaa. Ajattelin, että katsotaan ensin minkälainen kiljukaula kakkosesta tulee ja oonko avun tarpeessa.

Todellakin Piritta, päivät ovat pidentyneet. Viime viikolla säädin ulkovalojen ajastimen ihan uusiin tunteihin.
Mahtista on myös tuo lintujen liverrys, aivan mieletön tunne aamulla ulos mennessä. Eilen olin kävelyllä vielä valoisaan aikaan ja mulle iski jo nyt se jokakeväinen teini-fiilis tuosta valosta ja kirpakasta ilmasta. Olin jopa huomaavinani muutaman keväisen autoilijan, sellaisen tyypillisen teinituunatun ja puunatun, jossa musa soi. En tiedä muistatteko, mut oon kertonut kuinka meinaan seota keväisin tuohon riehakkuuden tunteeseen sisälläni, hymyilen taatusti jokaiselle vastaantulijalle. Heh, kunhan en ala vinkkaaman silmää nuorille miehille, vois herättää hilpeyttä eritoten tän mahan kans.

Jes, nyt on alettava pukeutumaan, on rehvit kaverin ja sen muksun kanssa avoimessa päiväkodissa.

Voi jee, ihana kahvihetki Julialla! Mä laitan la-aamuisin telsun päälle, kun sieltä tulee just meidän aamutoimiaikaan pikkukakkonen. Viimeksi alkoi just Nalle Puh ja L kiipesi sohvalle sitä hetkeksi katsomaan, kun on niistä niin innoissaan. Mitkä muuten muiden taaperoiden (sori Keiju!) suosikit? L:lla Muumit ja Nalle Puh.

Meilläkin muuten potta tyylikkäänä sisustuselementtinä...

Kaverit, K-Supermarketeissa on taas hedelmät eurolla kilo! Mies oli käynyt eilen hamstraamassa, joten nyt on kotona perushetelmien lisäksi papaijaa, ananasta, mangoa ja heh, oli ostanut myös 7 avocadoa...

Olikin muuten hauska juttu, kun sattumalta näin pätkän Suomi-Venäjä lätkämatsia ja muistin, että siellä se Mariska nyt on.

Mä oon ostanut itse vissiin viidet mammabyysat + jumppatrikoot kolmen raskauden aikana eli perittyä suurin osa. Onneksi moni kivasti pukeutuva, saman kokoinen kaveri on halunnut päästä eroon vaatehuoneen tukkeistaan! Tässä raskaudessa sain tosi monta paitapuseroa yhdeltä kamulta ja niistä olen tosi iloinen.

Jestas muuten sitä hiekan määrää, mikä sisään kulkeutuu lapsen kamppeista! Ihan käsittämätöntä. L:n haalari oli totaalisen hiekkakuorrurettu eilen, mies on vielä muakin laiskempi laittamaan kurikset eikä ollut suihkutellut haalaria muutenkaan, joten siellä se roikkui vessassa kuivumassa hiekkoineen kaikkineen, harjasin sitten kuivana pihalla. Tänään ohjeistin laittamaan vk-haalarin ja kurikset...

Julian keväthuumaa naureskelen. Noh, vähän samaa kyllä itselläkin. Ah, mulla se kulminoituu iloiseen kuoharihuppeliin vapunpäivänä! Tänä vuonna taas vähän kuivempi vappu tiedossa, höh... ;-)

Huomenta,

Terkkuja neuvolasta. Kaikki oli ok, hemppa 145 (ei siis raudanpuutetta;)) ja painoa tullut viidessä viikossa lisää huimat 130 g. Sydänäänetkin kuunneltiin. Mies oli mukana, ei päässyt silloin ekalla kerralla, joten tuli näyttäytymään (vaikka täti onkin meidän naapuri). Kiva, että Nekullakin mukava neuvolakäynti ja arvot hyvät.

Muakin nauratti Mariskan laiva-episodi, vaikka ymmärränkin hyvin, että olet siinä tilanteessa ollut käärmeissäsi miehelle.

Nekulla on kyllä melkoinen housuvalikoima;) Mulla on toistaiseksi ne yhdet farkut ja yhdet suorat housut, kesäksi kahdet kaprit. Eiköhän noillakin pärjää, mutta ehkä vielä jotkut kesähousut ja hameita tulee hankittua. Nyt alkaa kyllä olla viimeiset hetket vanhojen housujen kanssa, napit auki "tuubin alla", kohta ei mene enää vetskarikaan kiinni...

Hinoja neuvolakuulumisia Tiitulla, onnea niistä!

Gissalta tulin kyselemään, että miten paljon/kauan söit sitä aspiriinia? Se tulee kuulemma tällä kertaa automaattisesti mullekin, aloitan ymmärtääkseni jo vähän ennen punktiota ja jatkan kai ainakin testipäivään. Mites sulla?

Nekku, mä just vinkkasi koti-isukille, että menee hamstraamaan hedelmiä, ja nimenomaan meloneita, ananasta ja ihkuja avokadoja ;) Musta toi kamppis on suuri plussa K-ryhmälle, vaikken muuten heidän myymälöissään juurikaan käy.

Tiitu, sulla on tosiaan hyvä huiman hemppa. Ja painoa ei ole tullut nimeksikään, tosiaankaan.

Well well N, mieti meikäläisen vappukuohareita :-) Voip olla aika hiljaista. Tai noh, ehkä mä just sinä päivänä saan sen kuoharini juoda, mutten ihan huppeliin asti :) Ellen mä sit roiku siinä hemmetin ilokaasussa.

Hiekkaa täälläkin, joka paikassa huushollissa. Mutta heh, M ei edes omista kuriksia, joten eipä ole niitä koskaan puettu hänen päälleen. Enkä ole toistaiseksi ainakaan kokenut niitä tarpeellisiksi. Pukeminen on joskus sellaista tappelua, että mieluummin minimimäärä vaatetta. Puku on (vaaleansininen...) on kyllä überlikainen, mutta en viitsi olla koko ajan pesemässäkään, koska on saman tien likainen. M kyllä möyryää joskus hiekkiksessä, mutta tällä hetkellä nauttii eniten ulkona juoksemisesta - eilenkin juoksi 500 m:n matkan lähes yhteen soittoon kirjastoautolle :-) Että oli hiukka patoutunutta energiaa...

Mittes Stellalle ja Katalle kuuluu vkon alkuun?

P, ilokaasustahan saa hyvät vappucocktailit! ;-)

Lotta on perinyt kuriksensa serkuilta ja ovat olleet käytössä vain pari kertaa. Pk:ssa tosin taitavat laittaa rutiinisti kaikille, että saavat haalarit pysymään kuivina. Samaa mieltä, en ole kokenut niitä tarpeelliseksi, siksihän mä olen investoinut kunnon haalariin. Mutta mulla jotenkin vain eilen meni kuppi nurin sen hiekkamäärän kanssa. Mä en ole pessyt talvireimatecia vielä kertaakaan, ruskeassa alaosassa ei onneksi niin lika näykään, v-pun hihoissa kylläkin... Nyt se on siinä kuosissa, ettei enää ole verukkeita. Eihän niitä kai suositellakaan pestäviksi koneessa kuin harvoin, ettei ominaisuudet kärsi? Jos siitä vielä jäisi pikkusiskolle haalari.

Vitsit mikä hb Tiitulla! Mä olen unohtanut ostaa rautaa, viimeksi jo suositteli sen aloittamista pikku hiljaa. Mää olen kateellinen noin pienestä painonnoususta. Välttelen vaakaa ja syön kuin norsu... Shit.

Mustakin se hedelmäkamppis on tosi positiivinen juttu, yleensä sisäänheittokamana kaljaa ja makkaraa.

Missä kaikki, Anskukin? Pk-seutu, aletaan ihmeessä viritellä sitä Hertan kaipailemaa alkuillan ilman lapsia -syöminkiä! Tiitu kans messiin.

Hih, Piritta, voin kokemuksesta kertoa että kuoharit menee vähän hukkaan tänä vappuna:-). Mä sain ehkä sen yhden mukillisen perhehuoneen rauhassa. Ei maistunut. Anopin tekemä sima sen sijaan oli ykköstä.
Ei oo siis todellista että vappuna meillä on jo 1-vuotissynttärit!!

Kata, mites elämä? Tuliko tulosta eilen?

Mää lähetin sitten ekan työhakemuksen seitsemään vuoteen! Saattoi tulla liian kova palkkatoivomus mutta hölmö se on joka ei pyydä??? Tuskin kuitenkaan sen takia hylkäävät mut. Pääsis edes haastatteluun.

Mulla tuohon keväthuumaan on usein liittynyt sisustaminen, mutta nyt ei ole oikein rahnaa. Pitäisi saada landelle takka.....kele....arvatkaa kuinka kalliita ne ovat!!! Pitäisi myydä meitin purkki (asuntovaunu) mutta missäs sitten yövytään? Puolivalmiissa ilman lämpöä ja kokkausmahdollisuutta vai? Nellan kanssa? Tosi jees.

Tänään ilmoitin lähteväni pihalle kun mies tulee kotiin. PAKKO päästä yksin jonnekkin, jos vaikka sauvislenkille tai shoppaamaan. Mies häipyy taas pe-aamuna....grr. Taidan uhmata kitinää ja ajaa maalle viikonlopuksi.

Aniliini, kiitos Tiitun kuvan välityksestä. Kyllähän mä olin sen silloin joskus jo saanut, mutten yhtään muistanut, miltä Tiitu näyttää! Kun mun mielikuvissa olet tumma ja lyhyttukkainen :)

J ollut 3 päivää kuumeessa. Voe elämä tätä sairastamista. Olen siis "saikulla" miehen työajan, sitten menen iltavuoroon 16.30-20, aika tylsää. Mites muiden työpaikoilla, päteekö samanlainen sääntö? Eli 2 aikuista ei voi olla hoitamassa lasta yhtäaikaa.

Mulla oli raskausaikana aina samat housut jalassa. Mä en löydä normaalitilassakaan housuja kummallisen mallini takia, saatikka sitten raskaana... Sitten oli yhden ns paremmat, mustat suorat housut myös, tosin hyvin huonosti istuvat nekin. Onneksi ei tarvinut olla töissä edustava, meillä kun on muutenkin hyvin rennot työvaatteet.

Julia, sama keväthuuma täälläkin :) Tosin ei vielä tänä vuonna ole iskenyt, vaikka linnut ovatkin kivasti lauleskelleet. Keväisin sitä jotenkin silmät avautuu ja alkaa taas elää, heh. Miehetkin näyttää talven jälkeen aikas kivoilta...

Paikallisessa lehdessä oli juttua pariskunnasta, joille syntyi esikoinen. Olivat käyneet Lahdessa 4-D:ssä ja sen mukaan odottivat tyttöä (lri sanoi, että 90% tyttö), mutta poika tuli. Aika kiva jos käy vaan sen takia ultrassa, että saisi tietää sukupuolen ja sitten menee sekin hutiin.

J ihmettelee usein mun sormusta. Kerroin että äiti ja isi on naimisissa ja siksi äitillä on sormus. J sanoi, että "juskakin on naimisissa". Kysyin että kenen kanssa. Sanoi, että vauvan. Ihmettelin, että kenen vauvan, niin totesi, että sen tytön mikä on "Tiinan" mahassa. Eli meidän tulevan naapurin, saavat vauvan 2kk:n kuluttua. Hyvähän se on valinta tehdä hyvissä ajoin.

Voi Mariska noita miehiä. Mun mies ei ole kuumakalle, mutta ihan suhteen alkuajoilla kävi samanlainen juttu. Menin vielä väliin ja mun miehen nyrkki osui sitten minuun sillä seurauksella, että lensin päin peiliä ja kaikki kauhisteli, että "toi löi naista" osoittaen mun miestä...huh. Siitä sitten hyvin äkkiä kotiin häntä koipien välissä.

En ole lukenut tahkoojia, mutta ilmeisesti Sanelmalla ainakin tilanne päällä. Käyn lukaisemassa kun ehdin, peukut pystyssä toki.

Nyt Keijun innoittamana tekemään vatsalihaksia.

Moikka.

Voi Juskan sairastelua. Mä en tiedä tosta voiko 2 aikuista olla samaan aikaan kotona. Mutta jos lapsen sairaslomatodistus on kirjoitettu sun nimiin, niin miksi et voisi olla koko 24 h kotona sen sairaanlapsen kanssa, riippumatta miehen työajasta..outoa tosiaankin. Meillä mies on aina töissä, koska on ns. tuottavampi osapuoli meidän bisneksessä.
Paitsi että, tällähetkellä mies makaa kotona vatsataudin kourissa. Eikä munkaan olo kovin kummoinen olo, närästää, pierettää ja röyhtäyttää...(sori suorasukaisuuteni).

Kamala tuo Riinuskalle sattunut tilanne. Varmasti opetti sun miehellekkin itsehillintää. Mä kyllä rynnistän karkuun heti jos huomaan että, lähistöllä tapellaan. Arkajalka siis :)
Mun mies on ollut nuorena kuumakalle-tappelupukari mutta, on siis aikuistunut niistä ajoista. Ainoastaan provosoituu humalapäissään todella helposti ja rupeaa soittamaan suutaan helposti ja pahimmassa tapauksessa käärii hihansa. Mutta onneksi enään äärimmäisen harvoin..tässäkin tapauksessa tää toinen osapuoli halusi vaan päästä tappelemaan jonkun kanssa ja valitsi sattuman varaisesti mun miehen silmätikukseen.
No se siitä..

Sandeman, me ollaan kanssa kateltu takkoja...iiks mä oon ihastunut sellaiseen luonnonkivellä päällystettyyn, hinta asennettuna on 7000 ekee. Rupeaa tässä valossa katseltuna vanhakin tulisija näyttämään hienolta. Tai sitten on vaan katseltava "pitkin hampain" jotain muita malleja..vuolukivinenkin olisi ihan nätti.
No meillä on tää rahansäästövaihe päällä joten olohuoneen remontti siirtyy luultavammin hamaan tulevaisuuteen...

Toivottavasti Katalla jo helpottaa ja mieli on parempi :)

Mariska, kuulemma siitä huolimatta että saikkulappu olisi kirjoitettu mun nimiin, en kipeä ole minä vaan lapsi. Joten jos toinen vanhempi tulee töistä kotiin, voi toinen vielä lähteä töihin jos työaikaa on jäljellä. Näin vahvisti meidän palkkalaskenta.

Niin, ei se mies mua nyrkillä lyönyt, mutta osui sillai että lensin vauhdilla sitä baarin peiliä päin ja valuin siitä lattialle. Mun ilme oli siinä vaiheessa sen näköinen, että miehen tappeluhalut unohtuivat saman tien ja alkoi hyysäämään mua.
Mun ex oli varsinainen kuumakalle ja löi eräältä mieheltä naaman auki kun tämä erehtyi puristamaan mua pepusta baarissa. No, silloin oltiin nuoria ja kiivaita muutenkin :) Mä en vaan siinä tilanteessa tiennyt, haukkuakko poikakaveri vai hoivata sitä toista. Taisin tehdä molempia.

Järkkyjä takan hintoja! Me otettiin halpis tiileri ja rapatulla pinnalla, musta kiva.

No, mä taas...

Vai teitin miehet ja ex-miehet on kuumakalleja. Omani on aivan_päinvastainen. Jos joku kävisi muhun käsiksi, saisi varmaan hepulin, mutta muuten tuntuu vaikealta uskoa, että kukaan tai mikään saisi sitä agitoitua. Kaikkein vähiten homojutut, koska hällä on niin monta homoystävääkin. ;-)

Hei kaamea juttu Hesarissa, se yksi polttarisankari kuoli sukellusreissun vuoksi! ;-((( Niin turhaa.

Juskalle paranemista! Mä en osaa sanoa noihin sairasteluihin mitään. Sen tiedän, että meillä vaaditaan lapsen sairaudesta_aina_todistus, vaikka on totaalisen järjetöntä lähteä raahaamaan kuumesairasta / oksentavaa lasta lääkäriin heti. Onneksi on vakuutus.

Täällä ollaan! Miehellä eilen vapaapvä, joten vietettiin vkl:a pitkän kaavan mukaan. Tai ei mitään ihmeellistä, oleilua vain. =)

Tässä herkuttelen mustikoilla ja vaniljajogulla, saapi nähdä kestääkö mun herkkujenvähentämispäätös perjantaihin saakka, suklaatia on kaapissa, ei ole vielä huudellut.

Hihii, noita Juskan juttuja. On kyllä melkoinen huumoriveikko jo pienestä saakka! Olisin kyllä tosi hauskaa, jos "valinta" osuisi joskus nappiin ja vauvasta ja Juskasta tulisi pari! :))

Ohhoh, sitä 4d-erehdystä, en ole ennen kuullut moista.
Enkä muuten tiedä sairauslomajärjestelyistä lapsen sairastaessa, mulla kuitenkin päivätyö, kai se vaikuttaa kun teet montaa vuoroa. Teetkö R muuten öitä? Paranemista pikkumiehelle!

Mariskan laivaepisodin kaltainen kokemus itselläkin, mies ei ole kuumakalle kuin sellaisessa harvinaisessa ärsyttävässä jurrissa ja jos joku provosioi tahallaan (esim. ehkä joku homo-juttu, käsittämätöntä!!!), itse ei suutaan ala soittelemaan, tai en ole milloinkaan havainnut. Ei kyllä nyrkkejä heiluta, mutta kovistelee kyllä. Onneksi yleensä aina muuttuu alkomaholista sellaiseksi hassuttelijaksi.

Hiekkaa, hiekkaa, sitä tosiaan piisaa. Vilillä kurikset käytössä, on kyllä hieman tönkkönä, mutta nyt sentään pääsee kömpimään kaatuessaan ylös, syksyllä sai olla aina nostelemassa. Meilläkin Reimatecit, mutta olen käyttänyt kakkoshaalaria kuristen kanssa, kun yritän myös välttää ainaista pesua.

Vilin suosikkeja Muumit ja Ti-Ti-nalle. Mutta ääk, mä en itse kestä sen tätsyn puhetapaa.. Laulut on ihan ok, Vilkku tanssii nallejen tahtiin! =) Mua on pikkusisarustenikin aikana jo ärsyttänyt se Riitta-täti, mutta nyt tuli ostettua DVD, kun halvalla sai ja vielä Ti-Ti-nalle-kangaskassin kaupan päälle. Muuta meillä ei olla katsottukaan. Tai joskus muistaessani laitan Pikkukakkosen päälle illansuussa, mutta ääriharvinaista.

Hienoa, että Ilonan unet ovat parantuneet. Meillä taas pitkästä aikaa viime yönä parkua ja huusi pariin otteeseen "maitoo, maitoo", jota ei tietenkään saanut. Nukahti kyllä äkkiä uudestaan, mutta minä en. Äh.

Julia, joko päätit synnytyssairaalan? Vai vasta seuraavan ultran jälkeen, kun näkyy, onko istukka noussut?

Vappukuohareista tuli mieleeni, että tarjosiko teidän muiden synnytyssairaala kuohuviinit vauvan kunniaksi? Meille tuotiin kahvit ja kakut ja 0,2l Elysee-pullo huoneeseen synnytyksen jälkeen. :)

Thanks hedutarjousvinkistä, pitää hyödyntää!

Hyvät hempat Tiitulla, mulla Vilistä samanlaiset, nyt parikymmentä pykälää alhasemmat. Mua väsyttää _ihan hirmuisesti_ joka päivä, liekö laskenut entisestään, perjantaina nla. Onko joku tietty raja, jolloin rautaa aletaan syömään?

Hienoa, hienoa, että gissakin sai taas huojennuksen kuulluista sydänäänistä. Sitä tämä on, ainaista huolestumista. Tai jotenkin näin toista odotellessa ei ehkä ehdi joka sekunti kehoaan kuuntelemaan tai siis vauvan liikkeisiin huomiotaan kiinnittämään, tai sitten johtuu ylivilkkaasta liikehdinnästä, kun en ole juuri ehtinyt huolestumaan sen jälkeen, kun liikkuminen masussa alkoi. Hyvä niin. Paitsi, että nyt ovat potkut jo sen verran voimallisia, että välillä huomaan ääneen ähkäiseväni, kun alapäässä vihlaisee mojovasti tai kylkiluut vaan paukkuu! Melkoista menoa! :)

Muakin muuten gissa kiinnostaa tuo Mollyn kysymä aspiriini-juttu. Olikohan niin, että se oli se teidän kiikastus? Mitä väliä, kun vaan raskaus on hyvällä mallillaan, mutta väkisinkin sitä miettii, että sekö se apu oli..

Sandelle peukutuksia työhaastiksen suhteen. Milloin haku päättyy?

Laitelkaas Odottavat viikkoja ylös ja niitä kuvia!!

Hellurei täältäkin! Kavereita oli kylässä, ja pandailu päällä eli vähän vähemmän tietokoneella istuskelua kuin tavallisesti :).

Kaisla heräilee nykyään öisin melkeinpä kerran tunnissa, jee jee. Ekan kahden tunnin pätkän nukkuu sentään erillään minusta, vaunukopassa. Tarkoitus olisi siitä pikku hiljaa siirtää likkaa omaan sänkyyn. Voi kunpa pian tulisi se yö, kun Kaisla nukkuisi vaikka edes 4 tunnin pätkän putkeen, toivon sitä todella! Viime yönä sain täydellisimmän, syvän unen pätkän välillä 7-8, ja sitten mies pahus tuli herättämään. Pah. No, pakkohan se tietty oli Leon takia nousta.

Kaisla periaatteessa nukkuu monta tuntia yössä, kun siis vain hetkeksi herää, mutta mä en saa heti uudelleen unta, vaan tuntuu, että koko yö on yhtä pyörimistä. Nooh, joskus tämä muuttuu.

Sanelmalle on isot peukut sojossa! Nyt jos koskaan.... toivotaan kovasti!!! Lupaavalta kuulosti siirto.

Nekun ja Piritan työfiilikset kuulostavat edelleen huipuilta.

Aniliini, meillä ei todellakaan tarjottu mitään kuohareita tai kakkuja synnytyssairaalassa, vaan ihan perussetti teetä/kahvia ja leipää sekä joku viili tai jogurtti. Että kylläpä teillä on luksusta!

Mun mies on kanssa hyvin rauhallista sorttia, en voisi kuvitellakaan häntä tappelemassa. Jos suuttuu, niin käyttää enemmän sanansäilää. Mun entinen poikaystäväni oli vähän arvaamaton humalassa. Saattoi saada ihan kummallisia päähänpistoja ja heilutella nyrkkejäkin, vaikka selvinpäin oli tosi fiksu ja filmaattinen kaveri. Kaikkea se viina teettää!

Mun mielestä on Nekku ihan hyvä idea laittaa Lotta hoitoon, niin saat aikaa vauvan kanssa. Mun oli tarkoitus laittaa Leo päiväkotiin osaksi viikkoa, mutta en sitten olekaan kokenut sitä tarpeelliseksi. Noin kerran viikossa hoitotädillä riittää hyvin. Mutta siis mun mielestä subjektiivisen päivähoito-oikeuden käyttö tuollaisessa tilanteessa on hyväksyttävää :). Ja kyllähän tuossa iässä lapsilla on jo seuraa toisistaan ja saavat virikkeitä muilta lapsilta.

Mua vähän etukäteen hirvittää laittaa lapset hoitoon (päiväkotiin) elokuussa. Leon suhteen olen ihan rauhallinen, mutta Kaisla on silloin nippanappa täyttänyt vuoden... saa nähdä, millainen suru on puserossa sitten. Ja ehtiihän tässä vielä säätämään, jos tuntuu, ettei se ole hyvä vaihtoehto.

Ai vitsit, vappu ja kuohari kuulostaa nyt hyvältä. Just eilen juttelin kaverini kanssa, että jos nyt saisi mitä vaan, niin hemmottelupäivä ja pienet päiväkännit tyttöjen kesken ilman, että tarvitsee huolehtia lapsista, olisi toivelistan ykkösenä ;).

Katasta olisi kiva kuulla.

Takoista vielä (asiasta toiseen...) tuli mieleen, että me hankittiin mökille Kermansaven Hiekka-malli mustana, ja on kyllä tosi hieno :). Mun mielestä se ei maksanut ihan maltaita, vaikka kyllähän nuo nyt aina useamman tonnin ovat.

Huomenta! No, jopas, oltiin jo pudottu tokalle sivulle.

Jeps, aika luksukselta kuulostaa Aniliinin sairaalatarjoilut, en ole kuullut, että täällä päin saisi mitään "ylimääräistä". Mulle terkkari sanoi, että lisärautaa aletaan syödä, jos hemppa putoaa alle 110:n.

Heh, nauratti Stellan päiväkänni-haaveilu, se olisi kyllä ihanaa sitten joskus;)

Nyt hommien kimppuun välillä, mukavaa keskiviikkoa!