Tahkoojaplussat 69

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gissa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Stella*:
Heippa, täällä käheä täti. Perjantaina alkoi flunssa kuumeella ja kurkkukivulla. Tänään lähti ääni. Ihan pepusta tällainen, kun piti tulla vieraita, piti mennä vauvauintiin ja harrastuksiin (ihan oikeisiin). Kaikki piti jättää väliin ja maata soffalla. No, eilen sentään käytiin yksillä 2-vee synttäreillä, kun mulla ei ollut enää lämpöä.

Toivottavasti et tartuttanut lentsua päivänsankariin...

Tyrkkäsin pojan hetkeksi parvekkeelle...On unelmapaikka, poika viihtyy siellä niin hyvin. Ja lämminkin on, kun aurinko porottaa sinne suoraan. Onkin hassua kun te muut puhutte loskasta ja valkeasta maasta, kun täällä asvaltit pölisee. Tosin eilen tuli vettä ja kunnolla...

Harmi Stella sun sairastelua. Plaaah. Ja vielä toi äänenkin lähtö. Harmillista, että vielä vklopuksi, kun silloin niitä suunnitelmia ja tekemisiä yleensä on enemmän. Paranemisia!

Onko Samulla siis joku Reiman puku jo 92cm:nen? Tänään laitoin pojan jalkaan Reiman 80cm-housut, ja ne on auttamattoman isot vielä sille. Lahkeet viistää maata. Että kokoeroa kyllä paljon näillä vuosikkailla.

Käytiin aamulla muskarissa ja sen jälkeen leikkihuoneessa yksi äiti imetti. Ja Masahan tuijotti... heh :) Kai se oli pienestä ihmisestä niin ihmeellistä, vaikka yritin kyllä koko ajan viedä huomiota toisaalle...

Juu, oishan se kutaa yksi hoitopäivä vkossa Matskulle, mutta minne?? Lähellä on kyllä seurakunnan kerhoa ja päiväkodinkin kerhoa kotona oleville lapsille, mutta ne on vasta 3-vuotiaille. Puistotätiä ei ole ihan lähellä, sellainenhan on aika tyypillinen juttu, jos esikoinen on kotona, kun sisar syntyy. Pitää vähän haastella näitä puistojen mammoja, jos heillä ois jotain vinkkiä. Veikkaan vaan, että kaksivuotiaille ei ole mitään ns. järjestettyä. Voishan toki ns. etsiä erikseen hoitajan, mutta se on jo eri rumba, ja tiedän, miten M sellaiseen suhtautuisi...

Ihana vaihe Leolla muuten! Suloista :) Itsekin jaksan tätä uhmakasta kautta, kun tiedän, että kestää vain aikansa. Ja onhan tuo poika niin hauskakin, pitää kyllä huolen, että meidän huushollissa kuuluu nauruakin :-)

Apua, kuuluu ryminää, pitää mennä. Huomenna isukin synttärit, joten pitää kaupasta käydä hakemassa herkkuja ja tarpeita leipomisiin.

Kiitos kuvista Aniliini, ihania otoksia Vilistä. Ja kylläpä sinä näytät kauniilta! Siis voi vitsi, kasvot ihan enkelimäisen kauniit! Tosi kapeat posket ja seesteisyys aivan paistaa silmistä. Ja ihana toi sun mahtava pallo :) Kyllä oletkin loppusuoralla, tsiisus että aika kuluu nopeasti. Periaatteessa sinähän voit olla tositoimissa ihan milloin vain! Tai sitten et vielä, vaikeaa se on kai veikata kauheesti etukäteen. Varmaan olisi hauska päästä treffaamaan Keijua ja muita tyttöjä vielä, oliko se tämän viikon torstaina kun aiotte nähdä, jotka paikalle pääsee?

Pirittalla myös loppu häämöttää, uskomatonta. Ties vaikka kerkee kiilaamaan Anskun ohi? Miltä teistä molemmista tuntuu verrattuna ekaan raskauteen, onko mitään lähestyvään synnytykseen viittaavaa jos vertaa fiiliksiä näillä rviikoilla? Ei ole mitään oloja?... Mä toivottelenkin teille molemmille nyt jo hyvissä ajoin tsemppiä koitokseen ja olette kyllä kovasti ajatuksissa sitten, jos jommallekummalle tulee äkkilähtö ja sattuu etten kirjoittele tänne plussiin ennen h-hetkeä. Pakko käydä kyllä joka päivä ainakin taustailemassa ja jännittämässä jos ei naisista heti kuulu :)

Terkkuja muillekin!
Molly

Voi Molly, kiitokset kehuista, lämmittävät mieltä toden teolla! Justiinsa kauhistelin, kun posket pullottavat ja leuka roikkuu ja muutenkin tuntuu tynnyrimäiseltä, niin ihana kuulla, että joku näkee seesteisyyttäkin.
Kuva ei ole mikään "poseerauskuva", justiinsa käänsin päätäni ja rapsuttelin masua, mutta oli paras niistä otoksista, mitä mies eilen räpsi.

Mulla on tänään se kärsimättömyys vähän nostanut päätään, kai sitä fyysisesti vielä jaksaa, mutta alan kypsyä tähän hermostuneisuuteen, jonka loppusuoran odotus saa aikaan. Tulee helposti tiuskittua Vilillekin ja sitten on taas niin paha mieli, että heti itkettää. Ehkä poikakin sen vaistoaa ja käyttäytyy siksi marakattimaisesti, tiedä häntä. Leikö joku luonnonlaki, että alitajuntaisesti valmistelee Vilkkua tulevaan "poissaolevuuteen", siis siihen, etten olekaan täysin hänen palvelksessaan 24/7. Onpas vaikea selittää, mitä ajan takaa.. Kai sitä jonkin sortin paineitakin purkautuu, kun on niin kova into jo päästä synnyttämään ja saada vauva syliin.
Mulla ei siis mitään tuntemuksia lähenevästä synnytyksestä, ei niin _yhtään mitään_. Mutta eipä sitä ollut viimeksikään, silloin vain olin fyysisesti aika loppu = kovat liitoskivut loppuun saakka, ja se turvotus oli ihan hirrrveää! Neljä kiloa pissin pyttyyn heti kun sain furesista synnytyksen jälkeen, että voitte vaan kuvitella miltä näytin viime metreillä. Ei paljon puhuttu samana päivänä kaposista poskista tai sorjista sääristä!!!!! :D
Mullahan viimeksi käynnisteltiin synnytystä 41+0 (verenpaineen nousun ja sen turvotuksen takia), muttei tuottanut heti tulosta. Synnytys käynnistyi vajaa pari vrk:tta lapsivesien menolla sairaalassa, tosin se käynnistystippa saattoi vauhdittaa asiaa kuitenkin, kun supisteluja oli enemmän ja vähemmän siitä saakka. Mutta silloinkaan ei niin mitään tuntemuksia ennen sitä käynnistystä, että sama varmaan odotettavissa. Uskon myöskin, että Piritta kurvaa ohi! :)

Omaa napaa siinä kerrakseen, lähti ajatus juoksemaan Mollyn kysymyksistä. =) Sulla M sitten sävelet selvillä suurin piirtein ja odotan innokkaasti akupunktio-kuulumisia. Minkälaiselle "henkiparantajalle" olet menossa? :)

Kiitokset hymy-Masan kuvasta, niin on aurinkoinen ja söpö poju!!

Julialle ja Stellalle pikaisia paranemisia, äänen lähtö on kyllä ihan kökköä.

Ihanaa, että Leokin on viihtynyt sylikissana, sä justiinsa siitä loit kauhukuvia, että milloin ei enää kelpaa syli ollenkaan. Ihanaa, kun noitakin vaiheita on, niin meilläkin, vaikka marakattivaiheista tuleekin ehkä enemmän raportoitua vertaistuen toivossa.
Ja Kaisla on oppinut uusia taitoa, se on aina niin liikuttavaa ja hauskaa katseltavaa. Tai Nelliksen tavaroidenlevittelytaito ei ole ehkä kovin liikuttava uusi taito, jonka lapsoset vääjäämättä oppivat..

Jäikö muuten Leolta kokonaan pottavaihe välistä, kun nyt jo pyttyyn päästelee? Onko teillä sellainen pienennysrengas (vai miksi niitä sanotaan)? Vili ei suostu millään ilveellä siihen, mutta eipä haittaa, potta toimii tällä hetkellä loistavasti. Vrk:ssa menee kaksi vaippaa (siis jos ei ole mitään menoja mihinkään ja ollaan kotioloissa) ulkoilu-päikkärivaippa ja yövaippa. Vahinkoja sattuu keskimäärin 1 päivässä, joskus ei sitäkään, joskus kolme-neljäkin.

Voisin kuvitella, että mullakin hinku kevät-kesävaatteiden ostoon on hurja, kun tästä vähän hoikistuu, mä olen lopen kyllästynyt mun raskaustamineisiin.

Me oltiin muuten Titi-Nallen konsertissa vkl:na , Vili nautti suunnattomasti. Tanssahteli mukana, kun tuli tuttuja lauluja. =)

Täälläkään ei enää valkeaa maata ja aurinkoinenkin näyttäytyi päivällä. Taas siis kevät!

Nyt heppu hermostuu, menen viihdyttämään. Iskänsä on työreissussa, toiv. ensi yönä ei se lähtö kuitenkaan tule. Tai mummi on kyllä hälytysvalmiudessa, ettei hätää siinä mielessä.

Tulin vielä piipahtamaan, kun makselin laskuja.

Ymmärrän Aniliini tuon kärsimättömyyden tosi hyvin. Sitä oli etenkin Kaislan kohdalla mullakin. Tosi paljon :). Mulla oli molempien lasten kohdalla merkkinä synnytyksen lähestymisestä limatulpan irtoaminen, mutta siitä meni vielä useita päiviä itse toimintaan. Mulla molemmat synnytykset olivat alusta loppuun hyvin samanlaiset, mutta saman äidin eri synnytykset voinevat olla hyvin erilaisetkin. Toivottavasti tulee ajallaan eikä mene kovin yliaikaiseksi.

Toi Titi-nalle ois varmasti Leollekin mieluinen, täytyy pitää silmällä mahdollisia keikkoja tällä suunnalla. Titin kun pistää autossa soimaan, niin saa ainakin 30 min ajaa rauhassa :).

Piritta, mä ajattelin ihan päiväkotia tai sitten erillistä hoitajaa. Mehän hommattiin Leolle hoitaja kerran viikossa -periaatteella ihan lehti-ilmoituksella ja hyvä löydettiin. Ihan harmittaa, ettei voida viedä samalle "tädille" jatkossa kokopäiväisesti. Täällä ainakin myös päiväkodeissa voi olla tilaa siten, että lapsen voi viedä vaikka yhdeksi aamupäiväksi hoitoon per viikko tms. Mutta ymmärrän tietty, jos ei ole halua kumpaankaan em. vaihtoehdoista, onhan niissä säätämistä ja henkistä totuttautumista. Leo on kyllä aina tykännyt mennä omaan hoitopaikkaansa sen jälkeen kun tottui paikkaan ja ihmisiin siellä.

Tautiselle muistuttajalle kiitos vaan huomauttamisesta. En viitsinyt kirjoittaa asiasta romaania, mutta tilanne otettiin kyllä huomioon.

Nyt lyhyesti töllön ääreen ja sitten nukkumaan. Sitä on kyllä aika finaalissa, kun on muksujen kanssa yksin koko päivän. Todella iso hatunnosto yksinhuoltajille. Öitä!

No höh, mis te nyt ootte????

Kiitoksia kuvista, Mollylle myös! Ihania jälleen kerran, hino maha A:lla. Ansku, tosi kauniin näköistä maastoa kuvissa, siis esim. siinä hiekkatiellä. Oliko soittimet teiltä kotoa? Meiltä löytyy 5 kpl samaa lajia, nääs. ;-)

P, juu, ihan varmasti pk:n aloittamisella on oma vaikutuksensa L:n uniin. Yksi tuttu lto sanoi, että aika usein käy hetkeksi juuri näin. Tosin luulen, että se hammaskin vaivasi viime vkolla. Viime yönä heräsi vain kerran.

Mulle tuli jo Kelan päätös ä-rahasta, nopeaa toimintaa. Jotain korotuksia siellä tosiaan oli, ihan jees.

Ostettiin huutiksesta tuplakärryt. Käytiin viime vkolla katsastamassa tilannetta ja päädyttiin Carenan Double Swingheihin, jotka onnekkaasti löytyivät vähän edukkaammin huutiksesta, pari kertaa käytetyt. Samaa hintaluokkaa kuin Babyweltit, mutta pari featurea oli mielestäni näissä parempi, mm. erilliset kuomut ja selkeästi isompi istumatila.

P, kyllä Masakin johonkin osa-aikaiseen hoitoon varmasti sopeutuisi, jos tuntuu, että oman jaksamisesi vuoksi olisi tarpeellista. Aattele, se pienempi menee sitten varmaan vielä nuorempana hoitoon! Hoidossa on mun mielestä paljon hyviäkin asioita, L on oppinut jo paljon siellä. Esim. pyytää nyt nätisti kaikkea ”saisinko lisää lasten purkkaa” jne. ja sanoo, että ”ei saa töniä ketään”, ”ei saa rikkoa toisten kakkuja” yms. Sellaista hyvänlaatuista ns. ryhmäpainetta.

Kiva, että Leon kanssa on helpompi vaihe. Sylittely on niin ykköstä. Oli ihanaa aamulla, kun ehdin ennen lähtöä lukea unilämpimälle L:lle. On niin kiva palleroinen siinä sylissä yökkärissään ja hyväntuulisena.

Kauhia nälkä. Malttia ja hyvää vointia viime metrien odottajille!

Juhuu, omaa aikaa. Kele. Liikkistä että Nekku juttelee sylilämpimästä Lodesta kun mää olen täällä täynnä pyhää vihaa (noh vähän extreme-lausunto mutta you know). Viime yö oli yhtä kitinää klo 1-4 ja kun vihdoin kaappasin tytön meidän väliin niin kiitti siitä potkaisemalla mua nenään, grr. Aamulla heräsi sitten vasta ysiltä ja koko aamu on ollut yhtä taistelua, ruoka ei maistu, pulauttaa pois "liian isot" kokkareet ja viuhtoo niin että ruokaa on pitkin keittiön seiniä. Yritin sitten kellistää tytön vaunulenkillä ja bussimatkalla selloon, mutta onnistuneesti myöhästyin kahdesta (!) bussista. ÄÄÄH, mää olisin tarvinnut nähdä ihmisiä....

Että valivali vaan täältä..taidan mennä makoilemaan että jaksaisin vielä iltaan asti tapella tuon monsterin kanssa. Mikälie vaihe (hampaat?) että äidille pitää kiukutella ja kitistä taukoamatta. Toivottavasti vaan ei ole se korvatulehdus uusinut...

Että on taas aika kaukana ajatuksista tuo vauvakuume...

Kiitosta helpottavista tuttujenne kokemuksista koskien perätilaa. Ihan kiva tietää, että mihinkään hätäratkaisuun ei kaiketi joudu jos suunniteltu sektio on tiedossa, mutta vauva tuleekin etujunassa.

Ollaan sitten oltu KOKO PERHE oksennus- ja ripulitaudissa lauantai-illasta asti. Mulla jo suht hyvä olo, mies vähän vielä ripuloi ja ilona on melko väsynyt, kakoo, ja ruikuloi vähän. Nestetasapaino kuitenkin lienee vielä kondiksessa kun pissaa tulee vaippaan ja juohan tuo aika hyvin. Ruokahalua ei ole. Oikein houkuttelemalla sain Ilonan syömään sosekeittoa muutaman lusikallisen. Osmosalia menee myös.
Onko lisävinkkejä tahi ohjeita? Rotavirus-artikkeleita ja potilasohjetta katselin. Ilonalla outo tuo taudinkuva - välillä koko pv ja yö ihan ok ja sitten taas kuravellit pitkin jalkoja ja väsähtää. To-pe yön siis oksensi, perjantaina ei mitään, lauantaina taas oksensi, sunnuntaina ripuloi, tänään aamu ja päivä ok, nyt taas kakoo (ei oksenna) ja on väsähtänyt.
Semmosta tällä kertaa.