Tahkoojaplussat 69

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gissa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huomenta!!
Töissä taas, heräsin kolmelta ja nyt on ihan karmea väsy ja närästys ja paha olo ja vatsaa ahistaa ja vali vali.... huonosti nukutun yön jälkeen Mariska sai mutkin vetistelemään :) Tärkeitä olette kyllä minullekin.
Muuten on kyllä ollut jo muutaman viikon pääasiassa ihana fiilis. Siis tietysti olen välillä äkäinen jne, mutta raskauden suhteen olo on aika seesteinen. Aika ihanaa vaihtelua alun panikointiin :)

Nekku, kävin katsomassa Junon varmaan joku kk sitten, ennen niitä Oscareita ainakin. Pidin kovasti minäkin :)

Kiva kuulla, että Aniliinilla ainakin joku yö välissä parempi. Voin muuten kuvitella, että ärsyttää, jos isovanhempi ei komenna yhtään. Mulla on vähän sellainen fiilis, että anopin kanssa saattaa tulla vastaavia tilanteita. Uskoisin, että oma äitini saisi sanottua. Isä taas komentaa tod. näk. liikaa ja liian pienenä ja sekin mua vähän jännittää. On tosi tosi tiukka ja vähän pelkään, että odottaa liian pieneltä liikaa.

Hertan ulkoilu miehen kanssa kuulosti kivalta. Aika ihme, että saitte puhuttua muita asioita :) voisin kuvitella, että on aika vaikeaa.

Keijulla näkyy siis liikkeet jo ulospäin. Taitaa se rasva vaikuttaa tähän, kun ei mulla näy vielä mitään. Mieskin tuntee potkut tosi harvoin, oikein odotan, että pääsisi tuntemaan paremmin. Varmasti hauskan näköistä, kun vatsa elää ihan omaa elämäänsä :)
Mulla lähtee hiuksia normaalia vähemmän, mutta ei muuten ole yhtään parempikuntoiset. Edellisen parturikäynnin jälkeen meni pari viikkoa ja tulivat vihreäksi. Tosi ihanaa, voi jesus. Kävin viikko sitten ja poisti sen ja värjäsi vähän tummemmalla, mutta kyllä musta jotenkin tuntuu, että ne on taas vihreät. Taitaa olla monta vaikuttavaa asiaa. Heillä uuden merkkiset värit ja meillä porakaivo ja lisäksi tämä raskaus. Porakaivo kun ei ole uusi asia, eikä ennen vastaavia ongelmia ole ollut. No, en jaksa tuskailla. Kun kuitenkin ensi viikolla nähdään, niin ei tarvii sitten ihmetellä, jos jotain vihertävää huomaatte :)

Kiitos Sandemanille kuvista, on se luminen maisema kaunis, voi että!

Justiinsa tulin kahvilta ja nyt alkaakin jo ruokis. Taitaa tämä päivä kulua aika nopsaan. Harmaudesta huolimatta mukavaa maanantaita kaikille!!!

Kiitos tosiaan kuvista myös Sandelle.

Gissa, mua nauratti vähän sun vihertävä tukka :))
Mutta joo, tekijöitä on monta, oon kai joskus kuullut että raskaus voi vaikuttaa käsittelyihin.

Missäs sulla olikaan istukka? Meinaan että mulla on takana ja siksikin liikkeet varmaan näkyy jo ja toisekseen vauva taitaa monottaa mua suoraan vatsanahkaan enemmän, ei niinkään tuonne selän puolelle. Silloinkaan liikkeet ei kai tunnu niin selvästi?
Anyway, eiköhän ne sieltä kohta ala tuntua ja näkyä.
Onhan se kyllä metkan näköistä :-)

Moikka tännekin puolelle. Pari kommenttia tulin heittämään.

Junon kävin katsomassa jonkun aikaa sitten. Tykkäsin kovasti.

Gissalle vihreistä hiuksista. Hommaa kampaajalta sellaista sinistä shampoota. Mäkin pesen nykyään sellaisella, kun olen blondi. Estää siis juuri tuota vihertymistä, mitä erityisesti se porakaivovesi ja varmasti raskauskin aiheuttaa. On aika hurjan väristä ja vaahtokin on violettia, mutta mulla on ainakin pysynyt vihreys poissa.

Hesan tapaaminen 3.5. on mullakin vakaassa harkinnassa. Junalla tulisin ja menisin, jos tulen. Pitäkäähän ajanatasalla suunnitelmistanne.

Meillähän on samanlainen leffamaku(kin) siis.

Hih ja Sanelmalla ja mulla taitaa olla käytössä sama shampoo (=L’oreal Serie Expert ja Shine blonde). Ei tosin oo mun vakishampoo, mutta hyvää kamaa on. gissa, mullakin on kerran lomalla hiukset vihertyneet latvoista. Ostin silloin ihan ko. tarkoitukseen tarkoitettua shampoota ja hoitoainetta kampaajalta. Se jotenkin poisti ylimääräiset kemikaalit hiuksista tms. ja auttoi kyllä.

Ai joo, muakin kiinnostaa, missä Hertta olitte syömässä! Kivaa olla kahden liikenteessä, heh, ennen se oli itsestäänselvyys. Sanoisin, että kyllä se lapsi parisuhdetta muuttaa myös siinä mielessä, että olen ainakin itsestäni huomannut, että tietyt omasta lapsuudenperheestä lähtöisin olevat tavat ja arvot nousevat osin tiedostamattomastikin esiin – ja osa niistä voi törmätä siihen, mitä mies tuo mukanaan omasta perheestään. Korostuu nyt, kun lapsi ei ole enää vauva. Pitää löytää tapa saada se oma pikku perhe toimimaan. Mulle nämä asiat ovat tässä viimeisen kuukauden aikana kirkastuneet jotenkin erityisesti, kun sitä on tullut sattuneista syistä pohdittua elettyä elämäänsä erityisesti.

Meillä muuten miehen isä on gissan kuvailemalla tavalla liian ankara eli mielestäni odottaa pieniltä ymmärtämystä ja käyttäytymistä tietyllä tavalla. Muutaman kerran on sappi asian suhteen kiehahtanut.

Huippua, jos Sanelmakin jaksaa junamatkailla tänne 3.5.!

Millainen oli Suomen Huippumalli haussa? Mää missasin.

Ollaanpas täällä oltu tunteikkaita :). Liityn kuoroon eli olette tärkeitä ja kiitos kovasti, että olette siellä. Samaa sanon Mariskalle, että älä murehdi. Sulle on vain sattunut keskimääräistä vaativampi pojanvesseli. Hyvä vaan, että on luonnetta. Mäkin kyllä jo suren etukäteen tuota, että koska Leo haluaa lopettaa sylittelyt kokonaan. Se tuntuu varmaan kurjalta, niisk.

Mä katsoin Suomen huippumallin, mutta jotenkin tunsin aikamoista myötähäpeää niitä mallinalkuja kohtaan ja ärsytti se, että ohjelma on niin tismalleen samanlainen kuin USAn versio, siis ihan lauseita myöten. Ei kyllä tullut ketään suosikkia vielä enkä tiedä katsonko jatkossa.

Voih, mulla oli myös Riinuska mielessä. Oli varmasti rankka tilaisuus.

Mä tulen Turkuun 17. päivä, mutta Helsingin suhteen olen vähän epävarma. Ihan hirveästi haluaisin nähdä pk-seudun porukkaa pitkästä aikaa ja myös Riinuskan ja Mariskan, joita en ole tavannut, mutta saas nähdä, saanko järjestettyä. Hope so.

Sandeman, mä en saanut kuvia.

Hertta, millaisia päikkäreitä pikku-Hoo ottaa? Mahtavaa, että neitonen on jo noussut seisomaan. Kaisla ei vielä uskalla, mutta harjoittelee kyllä esim. mua vasten.

Leo sai kauheat raivarit tänään kaupassa. Yritin olla hyvin tyyni, kun kaiken maailman mammat kävivät lohduttelemassa poikaa ("mitäs pahaa se äiti on sulle tehnyt?"). Leo siis kiukustui, kun ei saanut mitään suuhunsa. Huoh.

Lauantaina oli meidän asuinalueen hiekkalaatikkoäitien pokeri-ilta. Varsinaisia pokerihaita oltiinkin, kun vain yksi oli pelannut aiemmin ihan "oikeasti". Hauskaa oli kyllä ja päätettiin järjestää uudestaankin. Mamit vähän irrottelivat ja miehet hoitivat jälkikasvun ;).

Mäkin olen miettinyt tuota Junoa, mutta nyt menee kyllä aika monta muutakin kiinnostavaa leffaa. Mun kurssi loppuu tällä viikolla, joten sen jälkeen on aikaa mennä elokuviin.

Mä voisin oikeastaan nyt käydä laittamassa Leon tukkakuvat teille. Ja sen jälkeen voisin lukea lehden, kun on hetki hiljaisuutta.

Hellouta,
Ärsy, kun pimahtaa kaikki tekniikka samaan aikaan, langaton teki tenän, eikä edelleenkään toimi sähkis. Hermostuttavaa.
No päivän piriste oli se, että sain firman lomamökin viikoksi elokuussa, jee! Ovat todella suosittuja, etenkin tämä etelärannikolla sijaitseva, ja tietty poskettoman edullisia. Onpahan joku kiva perhejuttu, mitä odottaa, kun ei vanhempien mökeillä sitä porukkaa sitten riittääkin.

Voi miten hauskalta kuulostaa, kun Nellis ja Hertta alkavat nousta pystyyn ja muutenkin lähtevät liikkeelle. Lapsen kehitystä on kyllä mieletöntä seurata, esim. sinä aikana, kun olin töissä, M kehittyi tosi paljon motorisesti ja on tullut paljon rohkeammaksi liikkeissään.

Ostin Matskulle perjantaina kevätkengiksi Viikkarin kengät Sokoksen tarjouksesta. Olivat sitten kaupunkin vimoset 23:t. Erikoista, kun oli sentään "huhtikuun tarjous", ja itsekin jouduin varaamaan vimosen parin Hakiksen Sokokselta. Tuntuvat hyviltä kengiltä ja mikä plussaa: ne voi heittää pesukoneeseen.
Ja Nekku, Hullareilla pisti silmään Crocsit, joten ostin semmottiset sitten kesäksi pojalle. Saas nähdä, miten ottaa omikseen, mutta kuulosti niin ihanalta, miten Lottis on innoissaan ne jaloissaan. Ja ovat ainakin kevyet, ja vinhan väriset.

Samaa sanoisin Mariska, mitä Nekku ja Stella. Teemu on luonteeltaan todennäköisesti Samua vaativampi ja temperamentisempi, ja siten myös koettelee useimmin. Ja siksi äiti vuorostaan tuntee itsensä huonoksi äidiksi, kun joutuu olemaan aina se kieltäjä ja toruja. Samaa mun sisko koki heidän esikoisen kanssa, joka oli - ja on edelleen - vaativa, tulinen luonne. Yhteen aikaan, juuri tytön ollessa 5-6-vuotiaana, elo oli yhtä taistelua ja kyynelten vieritystä. Mutta siitäkin päästiin, ja voi vitsi voi nykyään seitsemänvuotias olla fiksu ja filmaattinen, ja nimenomaan käyttää sähäkkää luonnettaan nyt eri tavalla "hyödyksi".
Ja vielä Mariska, onhan sulla ollut toooodella tiivistä elämää viime vuodet: yrityksen hoito on oma juttunsa, puhumattakaan, että käyt vielä koulussakin!

Hih Stella, ihan yliveto tuo pokeri-ilta! Niin sitä pitää tytöt! Hauskaa, ettei ne aina ole isät, jotka lähtee vähän irrottelemaan pöydän ääreen ;)

Täällä taisi olla enemmänkin liikkeelle "rojut pois" -meininkiä. Mä meinaan heivasin kaikenlaista kamaa vklopun aikana, cd-levyistä lähi kovalla kädellä kaikki "Best of 90's" -jalokivet (huoah...) + muita ihanuuksia, samoin kirjahylly koki siivouksen. Mukavaa on se, että mun veli ottaa ilo mielin ekaan omaan kämppäänsä kaikkea mun luovuttamaa :-) Sinne lähti eilen yksi nojatuoli, lipasto, huopia, levyjä...Ja anoppi ja appi ottavat meidän vanhan tv:nkin. Ihanat!

Kaivoin esiin vauvanvaatteita lauantaina, ja samaa Nekku mä mietin, että miten ihmeessä noi 50:iin voi joku mahtua. Näyttivät niiin pieniltä! Uusi tyyppi saa kyllä mennä vanhoissa vaatteissa, on varmaan se 100 bodya ja paitaa/housua, ihan mielettömät määrät. Oli kyllä jännä fiilis taitella niitä lipastoon, että taas tässä ollaan näiden harsojen ja bodien keskellä :)

Tänään taas nla, eipä siellä enää ihmeitä tule vastaan. Ihanuus, ettei ole enää kuin reilut 3 vkoa. Olen niin valmis jakautumaan. Uskoisin, että syntyy aika tavalla Matskun aikataulussa, hope so ainakin.
Mä kyllä allekirjoitan täysin, mitä Mariska (ja Stellakin aikoinaan )kirjoitit, että rakkauden tunne omaa perhettä kohtaan kasvavat uuden perheenjäsenen myötä ja tuntuu ihanalta, että se oma perhe on nyt "kasassa". Ehkäpä tässä koko suuressa elämänmuutoksessa arveluttaa eniten mua se, että elämä on jo ihan tarpeeksi hektistä ja työteliästä ihan jo tämän yhden kanssa, niin entäs sitten kun se luku tuplaantuu...Kai sitä joutuu tekemään vähän työtä oman mukavuudenhalunsa kanssa ;)

Ounou, oispa ollut kiva nähdä porukkaa toukokuun alussa. Taitaa jäädä väliin meikäläisen kohdalla....heh.

Pojan iltapuuhiin, joten se on kuulumisiin taas.

Haukotus ja huomen. L havahtui taas yöllä ja halusi syliin klo 2.20. Tällä kertaa riitti about 15 min, joskus menee 45 min. Mitä lie. Ei kuitenkaan saatu sitten miehen kanssa unta, joten yökyöpeleitä meilläkin. Ajattelin muita unettomia. ;-) Hui, mitä jos tää toinen herää sen pienemmän huutoon sitten???

Mä unohdin ottaa sen vauvavakuutuksen tälle. Tajusin eilen, että olisi pitänyt hoitaa kuntoon 3 kk ennen laskettua aikaa… Varmaan vielä saisi, jos soittaisi vakuutusyhtiöön. Kassellaan saanko aikaiseksi.

Stella, oliko teillä siis tuplat Babyweltit? Ostitko myös kopan? Mä haluaisin hyödyntää Teutonian pehmeän kopan, mutta en tiedä, mahtuuko mitenkään. Kokeilemalla selviää. Pitäisi alkaa asiaa selvittelemään etenkin, koska toivoisin löytäväni ne käytettynä.

Mun pitäisi käydä ostamassa L:lle kevätkengät ja takki. Ilmeisesti molemmat taas helpommin sanottu kuin tehty. Miten ne koot voi aina loppua?

Hellou,

Jatkan samoilla linjoilla, olette niiiiin tärkeitä!

Mariskalle tsemppiä. Kiva, että pääset kohta opiskelusta lomalle, niin ei ole niin paljon kaikkea päällekäin.

Gissalle toivotaan, että kivut helpottaa ja olo paranee. Mullakin on välillä kovia vihlaisuja ja kävellessä ottaa tuonne jonnekin nivusalueelle, liekö tosiaan sitten niitä liitoskipuja. Alaselkäkivut ovat nyt helpottuneet, mutta unettomuutta myös täällä aika ajoin, huoh.

Meidän viikonloppu meni tosi hyvin kummitytön kanssa, ihana tapaus. On keksinyt kolme nimivaihtoehtoa meidän vauvalle, joista yksi on Tsetsoni:)

Meillä mies pääsi viime viikolla ekaa kertaa tuntemaan potkut, oli ihan innoissaan. Ulospäin ne eivät vielä näy, mutta tuntuvat kyllä jo ihan selkeästi.

Mulle ei taida käydä tuo 3.5. Pidetään silloin vapun yhteydessä pitkä viikonloppu (to-pe vapaa) ja lähdetään ehkä jonnekin reissuun (kotimaassa vaan). Mutta jos suunnitelmat muuttuu, niin ilmoittelen sitten vaikka maililla, tosi mielelläni kyllä tapaisin teidät vihdoinkin...

Sorvin ääreen taas, päivän jatkoja!

Huomenet!
Mulla on 2 vapaata, olen niiiiiin niiden tarpeessa. Tänään J on tarhassa, olis tarkotus käydä ostamassa kaikki loput, mitä matkakassista puuttuu (kuten ne biksut..). Matkapaniikkia pukkaa.

Hautajaiset oli yhtäaikaa kamalin ja kaunein tilaisuus, missä olen ollut. Niin kauniita puheita, kaunis arkku ja kukat, hyvä pappi... Mutta samalla niin kamalan lopullista ja surullista. Muistotilaisuudessa katseltiin vartin mittainen filmi tytön elämästä. Se herkisti todella. Kiitos kun olitte olleet hengessä mukana! Tytön äidin kanssa olis tarkoitus nähdä tänään tai viimeistään torstaina lenkkeilyn merkeissä. Hän varmasti tarvitsee kaiken tuen tällä hetkellä, mä olen niin surullinen heidän puolestaan.

Mariskalle sanoisin ihan samaa kun kaikki muutkin. Ei ole vikaa äidissä, eikä lapsessa. Toisilla vaan on luonnetta enemmän kuin toisilla, Teemu taitaa olla semmoinen ääripää ihminen, tuli ja leimaus oli sitten kyse rakastamisesta tai riitelystä. Vaikka se ottaa, niin varmasti antaakin paljon. Äidit vaan tunnetusti on kovia syyllistämään itseään kaikista asioista (minä ainakin), vaikkei pitäisi. Tsemppiä sinne ja pura vaan tänne ajatuksiasi, kyllä siitä aina on ainakin pieni apu.

Tosi kiva jos vaan mahdollisimman moni pääsisi silloin 3.5 syöpöttelemään. Pitäisiköhän Keiju niitä syöminkejä aikaistaa päivemmälle, ettei Mariskan tarvi ihan yöllä lähteä takaisin? Mä en jotenkin tajunnut, että Piritankin la on ihan just! Huisia, tosi hauskaa saada lisää tahkoojavauvoja!
Mariska, mä olen myös menossa junalla Helsinkiin silloin 3.päivä. Mä taidan kuitenkin lähteä jo aamupäivällä, säkö tulet myöhemmin? Muuten oltais voitu mennä samalla junalla.

Mustakin tuo Stellan pokeri- ilta oli ihan mainio juttu! Kuulostaa niin "täydellisten naisten" peli- illoilta, hauskaa. Varmaan hauskemmaksi tekee, jos kukaan ei juurikaan osaa pelata :)
Nauratti myös Leon tukka. Juskalla se ei ollut pisimmilläänkään yhtä pitkä kuin Leolla leikattuna. J kävi eilen parturissa ja niskatukka on ihan siili. Otitkos "ponnarin" talteen?

Mä taas unohduin koneelle kun pitäis oikeesti olla siivoomassa ja ihan pian kaupungilla. Koitan palailla vielä ennen lomaa.

o

Hello!
Voi taas unettomia! Saitko Gissa viime yönä paremmin unta?
Toivottavasti. Mun täytyy omasta puolestani sanoa (tarkoitus ei ole kääntää veistää haavassa, heh..) että yöt on parantuneet ja nukun nykyään hyvin. Ehkä kroppa tajuaa että sitä unta tarttee varastoon???

Mustakin Stellan pokeri-ilta kuullosti ihan huipulta! Sen sijaan; tsiisus mitä kommenttia ihmisiltä kaupassa Leon raivareihin liittyen. Mä en varmaan olis pystynyt olemaan hiljaa ja tyyni :/

Ilman muuta voidaan aikaistaa syömistä silloin 3.5. Olisko klo 16 hyvä? Meilaillaan siitä! Harmi kun et Tiitu pääse, täytyy koettaa sopia näitä tärskyjä sitten enemmänkin :) Tosi kiva tosiaan kun Mariska ja Sanelmakin tulevat sieltä vähän pidemmältä.

Riinuska, teillä loma häämöttää! Ihanaa. Ja toisesta asiasta; ihana kun olet ystäväsi tukena nyt. Niin surullista, edelleen.

Ihanaa Tiitu kun mies tuntee liikkeet ulospäin. Siitä se lähtee :) Meillä mies antaa nykyään pusujakin masulle :)

Mä olin eilen tanssitunnilla, aika rankkaa oli mutta jotenkin tekee kyllä hyvää. Tuntuu että lihasten venyttely on tässä vaiheessa se hyvä juttu, masukin tuntuu kevyemmältä. Tietenkään en tee ihan kaikkia liikkeitä enää. Lisäksi siellä on se oma porukkansa ja fiiliksensä itsekkäästi on pakko sanoa että nautin kun saan huomiota masuni kanssa :) Oon kai mä aika koomisen näköinen, hihii. Haikeelta tuntuu sitten kesäksi luopua mutta osaa tietty treffailen muutenkin ja syksyllä aion kyllä jatkaa aamutunneilla ainakin 1 krt vkossa kun mies on aamut vapaalla.

Jaahas, se on sitten lounaalle lähtö. Ikävä ilma.

Juu, on kurja keli. Mutta onneksi lämmin, tehtiin kunnon köpsöttelylenkki poijjan kanssa. Se niin tykkää työntää kävelykärryään (joka ööh, "lainassa" lähipk:sta...), johon lastaa kaiken vastaan tulevan kaman, ja tsiisus, niitä koirankakkojakin on :/

Harmi Nekku teidän unetonta yötä. Noi on sitten ikäviä. Siis valvoitteko molemmat tosta aamukahdesta aamuun asti? Huh, ei ihme jos väsyttää, jos niikseen kävi. Voimia päivään.

Yyh, Riinuska sun vkloppua. Noi on niin kamalia asioita, rankkoja ja loputtomia, epäoikeudenmukaisia ja kohtuuttomia. Kiva, että voit, jaksat ja pystyt olemaan äidin tukena. Se on tärkeetä.
Ai niin, teidän matkakin lähestyy! Olikos se Kreeta...vai olenko ihan hakoteillä?

Kiva tosiaan, että Hertta ja siippa pääsi ulkoilemaan kahden. Virkistäviä hetkiä, ja tekee oikeesti hyvää ottaa hieman etäisyyttä muksuun. Me vähän arvotaan, käydäänkö syömässä ennen vappua, ehkä ei. Oli jo niin kiva, kun jaksettiin la-iltana pojan nukahdettua kattaa pöytään hillot ja juustot, ja valona vaan kynttilä. Jo se oli kiva juttu, vaikka kovin pienestä asiasta oli kyse. Niin usein sitä tulee vaan lösähdettyä soffalle tv:n eteen....

Mullakin jäi Suomen huipparit väliin, ihan tietoisestikin. En voi millään katsoa niitä, kun ne on niin jenkkiformaatin kopioita, tuntuu niin kömpelöltä ja nololta. Jo se jenkkiversio on joskus niin kamalan ylidramaattinen.

Huh, mikä tilanpuute todella nyt vaivaa, kun on kahden lapsen vaatteet huushollissa, ja M:n pieneksi jääneet vaatteet ja vauvan isommat vaatteet pitää jossain saada säilöttyä. M siirtyi kokonaan nyt 80cm-paitoihin, ja useimmissa housuissakin, joten isot läjät 74cm:ta laitoin varastoon. Ja niitä riitti. Mutta toisaalta jos vähän viitsii aukaista silmiään ja penkoa, niin johan on turhaa tavaraa, kuten vanhoja täkkejä ja tyynyjä, jotka vie vaan tilaa..tai no, ehkä ne vois taas kiikuttaa veljelle - tai sinne mökille... :-)

Vitsi oli muuten Leolle kasvanut pitkä tukka. Ja nätiksi oli nyt leikattu, ilmeisesti poika ei hirveesti laittanut kampoihin? Ehkä tossa iässä leikkuu jo onnistuukin, eikä pää heilu ihan holtittomasti. M:lla on just nyt kivanpituinen tukka, sellainen Eemelin blondi pehko. Ja aika Eemeli onkin...

Jees, harrastukset odottaa..Olohuoneen lattia lainehtii hiihtomonoja, kun niiden viemään tilaan vaatehuoneessa ahdoin ääriään myöten täynnä olevan äitiyslaatikon, ja nyt monot pitäisi tunkea johonkin...Jippadii. Ehkä vois luopua muutamista kengistä.

Heii, valaiskaa tietämätöntä! Pitääkö noi paprut (äitiysraha, äitiyspakkaus, ym.) viedä itse Kelaan vai lähetetäänkö ne vaan postissa? Entäs isyysloma? Se kai pitää ilmoittaa 2 kk ennen sitä aloittamista? Mietittiin miehen kanssa et jos mentäis Kelaan ihan paikan päälle niin siellä sit neuvottais mut onko turhaa..??

Moikka pikaisesti! Kumma kun nykyään aika karkaa käsistä! No, ehkäpä tässä lähiaikoina elämä rauhottuu ja ehtis taas tännekin useammin.

Voisin muuten yrittää tulla myös syömään, saisin ehkä V:n hoitoon hyvinkin pariksi tunniksi, varsinkin jos aika tosiaan 16. Mutta ilmoittelen vielä vahvistuksen sähköpostilla vähän myöhemmin!

Voimia unettomille, täällä (kop kop) ollut ihan ok öitä useimmat, 1-2 herätyksellä vaan, ja elän vahvassa uskossa että nekin loppuvat kun lopetan imetyksen, hope so.. Mutta onhan tää sellaista näiden pikku kullanmurujen kanssa, että aina on jotain, flunssa, hampaat tai täysikuu.. ;-)

Keiju, Kelan paperit voi kyllä lähettää postissa. Ekalla kerralla, kun olin töissä, työnantaja lähetti paperit. Tokalla kerralla lähetin itse. Isyyslomat voi "laskuttaa" Kelasta jälkikäteen, niin ainakin mun mieheni teki. Ei siis tarvitse ainakaan Kelaan ilmoittaa isyyslomasta etukäteen, mutta niin tietty voi tehdä jos haluaa.

Riinuskalle voimia, kun olet kaverisi tukena hänen elämänsä kovimman tragedian aikana.

Juu, kyllähän se Leon tukka ehti venähtää. Kiharatupsu otettiin talteen :). Poika istui ihan nätisti parturintuolissa, oli aika vakava. Naamalle ilmestyi hymy vasta sitten, kun parturitäti antoi karkin palkkioksi hyvästä käytöksestä.

Olisi muuten tosi kiva saada Matiaksesta tuoreita otoksia. Että minkäslainen eemeli hän nykyään onkaan.

Nekku, meillä on joo tupla-Babyweltit. En ostanut koppaa vaan sellaisen pehmeän makuupussin (Eisbärchen), joka on ollut tosi hyvä noissa rattaissa. Hartanin kantokoppa menee Babywelteihin juuri ja juuri eli kyllä niihin se Teutoniankin koppa mennee. Babyweltien ehdottomat plussat: kapeat - niillä mahtuu kulkemaan melkein samalla tavalla kuin yhden lapsen rattailla, ketterät - kääntyvät etupyörät ja ovat kevyet työntää. Miinuksena pieni koko - Leon hattu ottaa kiinni kattoon ja sitten kun molemmat kasvavat, ottavat hartiat kiinni reunoihin. Laatu ei ole todellakaan sama kuin esim. Hartaneissa, mutta hintakin on edullinen. Ja tosiaan ne x-adventuret ovat samalla rungolla kuin Babyweltit.

Olen ajatellut hankkia ehkä Brion tupla-Ponyt syksyllä. Kaislan vauva-aikana nuo Babyweltit ovat kyllä pelanneet mainiosti.

Juu, pokeri-iltaa voin suositella lämpimästi kaikille :).

Nyt täytyy alkaa suunnitella työjuttuja. Ihanaa, kun lapset ovat jo toista päivää peräkkäin menneet yhtä aikaa päiväunille!

Hauskaa treffata 3.5. isolla porukalla! Odotan innolla :).

Stella: Pikku Hoo nukkuu 2 päikkärit, yhteensä n. 3 tuntia YLEENSÄ. Joskus jää kyllä lyhyemmiksi tai joskus lähden vielä viiden maissa ulos ottamaan vähän lisäunta, jos on kovin aikaisin herännyt toisilta unilta. Yöunille menee kasin maissa (joskus vähän aiemmin, joskus myöhemmin) ja herää puoli seiskan-seiskan maissa. Miten Kaisla?

Oltiin Toscaninissa syömässä, hotelli Klaus Kurjen vieressä/yhteydessä. Hyvää ruokaa oli! Söin alkuun mozzarellasalaatin, pääruuaksi tatti-tryffelipastaa ja jälkkäriksi tietty tiramisun. Juomaksi iso lasi toscanalaista punkkua. Ah!

Voih, oltiin katsomassa kaverin 7-viikkoista vauvaa. Ihanan pieni! Oon viime päivinä kovasti miettinyt sitä, kun H oli niin pieni. Jotenkin sitä oli itse niin sumussa tai paniikissa tai jotain. En mä muista, nautinko mä siitä alkuajasta edes. Millaisia fiiliksiä mulla edes oli? Toisen lapsen kanssa osaisi varmasti olla paljon rennompi ja oikeasti nauttia siitä ihmeellisestä ajasta. Jos vaan ehtisi... Ettei koko aika menisi isomman lapsen vahtimiseen :).

Pieni vauvakuume nosti päätään, hui. Tosin se lientyi hieman kun tänään olin kaverin luona, jolla uhmaikäinen 2-vuotias ja 6kk... Huh, sanon minä :).

Keiju vieläkin venyttelee balettitunneilla, hih :). Hienoa, että jaksat käydä! Hauskannäköinen ballerina varmasti olet :).

Hyvää yötä kaikille!

Huomenta!

Voi, muitakin huonounisia, sympatiat. Mä olen tosin saanut Keijun tavoin viimeiset yöt nukuttua suht hyvin, vaikka vessassakin on pitänyt käydä, niin olen kuitenkin nukahtanut aika pian uudelleen. Mies lähti nyt viideltä töihin ja kun parit sanat vaihdettiin, niin virkistyin ja aloin pyykkäämään yms.

Nekku, mäkin olen kyllä tosiaan miettinyt, miten Vili reagoi vauvan itkuun. Jos herää, niin sitten mietitään muutoksia nukkumisjärjestelyissä.. Ei kyllä ole herkkäuninen, siis vierestä tuleviin ääniin, vaikka muuten toisinaan heräileekin. Esim. vkl:na miehen puhelin soi (tosi lujaa) vieressä noin kahdelta, kun kaverinsa päätti kuulumisia kysellä, niin Vili ei liikahtanutkaan. Mutta nähtäväksi jää.
Nyt nukkuikin liki viikon heräämättä, mutta vaihteeksi on taas ollut pari päivää nenänsä tukossa, niin viime ja ed. yönä heräili pariin otteeseen. Saattaa tirauttaa itkun, mutta kun vähän kuiskuttelee, että päätä tyynyyn, niin simahtaa heti uudelleen.

Voi Riinuskan kuvailemaan tilaisuutta, nyyh. Onko perheessä muita lapsia? Hienoa, että jaksat olla tukena, varmasti ottaa itsellekin koville.
Teidän matka se tosiaan lähestyy, saitko bikinit hankituksi?

Kiitokset Leon tukkakuvista! Vili tuli koneen viereen, kun oli pitkätukkaversio auki ja huudahti, että Camilla! Mä sitten näytin "leikattua versiota" ja kysyin, että onko tässäkin Camilla, niin vastasi sellaisella "äiti on ihan hassu"-äänellä, että eeeiii. =)
Sitten sanoi, että kuvassa on "sininen Leo", meillä on kaikki nykyisin sinistä! Ei siis erota vielä värejä, mutta osaa kyllä aina vastata jonkun värin kysyttäessä, mutta päin honkia menee. Ja tosiaan leivistä lähtien, kaikki ovat sinisiä, mutta vain Vilin mielestä, onneksi. Nininen, munanen, teetanen... ;)

Jaiks muuten noita kaupparaivareita. Pientä uhmaa meilläkin havaittavissa, mutten vielä ole joutunut kantamaan ulos kainalossa. Väsyneenä kyllä tekee juuri sitä, että heti paikalla pitäisi saada jotain suuhun. Siksi katsonkin tarkkaan kelloa, kun kauppareissulle lähdetään. Joka asiaa kyllä kurkottelee ja pudottelisi varmasti tavaroita, jos kärrystä yltäisi.

Sandemanin mökkikuvia en minäkään saanut, mikäli siis olet ihan lähipäivinä laittanut uusia..?

Onpas Matiaksella ja Vilillä ilmeisemminkin kokoeroa, nimittäin meillä 74-senttiset vaatteet menivät jo viime kesänä jemmaan. Nyt Vili käyttää jo osin 92-senttisiä. Sellanen 86/92-yhdistelmäkoko on tällä hetkellä just passeli. Kevätkengiksi ostin KangaROOSin kevyet varsilenkkarit, kokoa 25! Kaksnelonen oli auttamattomasti liian pieni, onkohan jotenkin pientä kokoa kys. merkki?

TYKS-terveiset: Vilin verisuonikasvaimeen oli tullut veritulppa (kuulostaa pelottavalta!), jonka ansiosta ylimääräiset verisuonet ovat sulkeutuneet, eikä näin ollen kirurgista poistoa tarvitakaan. Olimme kyllä itsekin huomanneet, että möykky on pienentynyt, mutta erityisen hyvä näin, että jatkotoimenpiteitä asian suhteen ei tarvita.

Jestas, meillä putosi eilen yksi hylly seinästä. Hyllyllä on ollut jo tovin miehen kamulle menevä lahjapullo valokuvien lisäksi ja eilen mies sanoi, että tuo hylly kyllä romahtaa kohta ja siirsi pullon pois. Kun olivat Vilin kanssa iltapalalla -minä uneliaana jo peitto korvissa kirjan kanssa- niin kuului valtava romahdus ja vielä valtavampi parku. Unet kaikkosivat kyllä saman tien, eikä mahan aiheuttamasta kömpelyydestä ollut tietoakaan, kun shyppäsin pystyyn. Eivät siis saaneet mitään niskaansa, mutta Vili pelästyi hirmuisesti. En tiedä, miksei mies sitten samaan syssyyn hyllyä irrottanut tai kiinnittänyt paremmin, kun huomasi jotain olevan vialla. Nooh, hyvin tyypillistä.. Kyseessä siis vaan sellainen lauta, jonka päällä kuvia.

PRKL, mua raivostuttaa nuo hemmetin kollit, jotka kuseskelee nurkkiin. Mikä voi olla voimakkaampi ja pistävämpi kuin keväinen kissankusen lemu!!? Meillä siis leikattu narttu, mutta kai se sen verran tuoksahtaa, että kollit käy merkkaamassa. Joka aamu haistan järkyttävän löyhkäyksen, tänään pääsi itku, kun piti taas mennä ulko-ovi pesemään tuonne kylmään ja pimeään. En käsitä, miten tunkee haju sisälle saakka, kun ruikkivat. Onko mitään karkoituskonstia? Argh.

Mulla nla tänään, jänskättää, onko mitään laskeutumista/kiinnittymistä vieläkään havaittavissa. Veikkaan, että Matias saa pikkusisaruksensa maalimaan ennemmin.
Mun on kärsimättömyys kokonaan kaikonnut, en edes ajattele lähenevää synnytystystä joka päivä. Toista on varmaan sitten, kun l a ylittyy. Milläs viikoilla teidän vauvat ovat päivänvaloa nähneet, laitelkaahan ylös? Vili siis käynnistyksellä 41+2.
Ja nyt mennään sitten tasan rv 38.

Leppoisaa keskiviikkoa!

Aniliini, kokeile lemmikkitarvikekaupasta saatavaa Hus pois- karkotetta. On sprayna ja geelinä. Pitäis karkottaa kissat ei-toivotuilta alueelta. Maksaa n. 9 euroa puteli.

Hyviä uutisia Vilkulle, jee! Mulle tuli mieleen, että mitäs jos sun parantuneet unet onkin viisaan luonnon tapa varautua synnytykseen. ;-) Huikeat viikot jo käsillä. Wau! L syntyi rv40+4.

Lotta on samanlainen kuin Vilkku, nukkuu toisinaan käsittämättömässä metakassa ja välillä havahtuu pienimpäänkin risahdukseen. Viime yönä itkeskeli tunnin parin välein – ja oli aamulla tosi itkuinen. Hammas? Flunssa? Mikä lie. Tulin reilusti myöhemmin töihin, kun tuntui niin tärkeältä pitää toista sylissä. Tarrasi kiinni kuin pieni simpanssi ja itki kyllä siinäkin, mutta ainakin mulla oli turvallisempi olo niin ja toivottavasti hänelläkin. Tilanteen pelasti lopulta Tiimarin mainos, joka luettiin kannesta kanteen ja sitten alkoivat aamutoimet luistaa.

Uhmaa meilläkin ilmassa. Haluaa pukea itse ja kun ei ihan onnistu, menee hermo ja siitä alkaa karjunta. Vielä ei ole sinänsä hermoja koetellut. Argh, mitä kommenttia Stellalle kaupassa, jestas!

Keiju, meillä Kelan paperit on menneet suoraan palkanlaskijalta Kelaan ja mieheltä samoin eli ei olla visiteerattu siellä itse.

Koskas Julialla on synnytystapa-arvio beben tulosuunnasta?

On pitänyt kiittää Mariskaa Activia-vinkistä. Ne tuntuvat oikeasti toimivan, kuten gissakin taisi mainita! Mä muuten huomaan, että vatsalaukku alkaa olla ahtaalla, kun annoskoot ovat selkeästi pienentyneet tai siis pitäisi pienentää, jotta ei tulisi ähkyä.

Mäkin mietin, että kylläpä Masalla ja L:lla on kokoeroa! Meilläkin 74-kokoiset olivat käytössä viime kesänä. Vilkku ja Lotta ovat samankokoisia ja samat vaatekoot meilläkin käytössä. Hyvä muuten, kun sanoit tosta kenkäkoosta Ansku! Taitaa olla parempi ottaa likka mukaan kaupoille.

Ja Stellalle kiitos Babywelt-infosta! Siinäkin lienee parasta ottaa L mukaan, jotta nähdään, mahtuuko kieseihin, koska taitaa olla Leon mitoissa jo nyt. Vielä kysymys: tilasitteko Saksasta, mistä? Muistatko yhtään hintaa? Mulla onkin jo se untuvapussi, joka sopii sitten tupliinkin syksyllä ja talvella.

Aih, Toscanini on kiva, mähän ehdotin sitä treffipaikaksi, mutta ei sitten mennä sinne, kun Hertta just oli. Tiitu, kunhan kerkiät, laita se juustokakun ohje!

Mä tosiaan luulen, että tästä seuraavan beben alkuajasta osaa nauttia jotenkin enemmän, kun on tiettyä rutiinia. Sitä ovat ainakin mun ystävät sanoneet ja vissiin Stellakin.

Mua nauratti Vilkun ”sininen Leo”, hah.

Meillä kuukahdettiin ap-unille joten mamalla on hetki aikaa seurustella.

Eilen oli meidän kaksivuotis-hääpäivä, käytiin Villetassa syömässä koko perhe ja siinä se juhlinta olikin. Ruusuja toki sain ja ehkä hieman enemmän "palvelua". Mukavaa oli ja N käyttäytyi mallikkaasti kun oli tarpeeksi äksöniä.

Mä olen panikoinut välikausihaalarin ja turvaistuimen kanssa pari päivää. Jotenkin tajusin että hitsi sellaisetkin pitäis olla ja mitään ei ole hankittuna. Turvaistuimen saamme käytettynä, onko teillä kokemusta Britaxin two-way-elitestä? On ainakin tosi suosittu malli ja stockan ka-tarjouksessakin. Mutta onko hyvä? Mää olisin halunnut sellaisen mega-version joka maksaa 349, mutta ei taida riittää rahkeet siihen ellei tuo käytetty osoittaudu ihan sudeksi. Ja vissiin ne haalaritkin saadaan kierrätettyinä, vähän vaan mietityttää että pitäisikö olla vedenpitävää jo tuon ikäiselle?

Synttäreitäkin olen tässä säätänyt...hooooh. Menee yksi viikonloppu siinäkin touhussa kun ei meille mahdu molempien suvut samaan aikaan.Ihania (ja helppoja) kakkuohjeita otetaan vastaan...
Vappuviikonloppu ollaan varmaan raksalla joten en taida päästä 3.5. HARMI!!

Siitä duunista en oo kuullut mitään. Kakka.

A, ne kuvat oli tällä kertaa meidän reissusta, käyn laittamassa ne sullekin. Ja Neltsihän syntyi käynnistyksellä rv42+.Loppuajan odottaminen oli tosi piinaa kun ei tiennyt miltä oikeat supparit tuntuu ja koko ajan oli pieni stressi päällä. Not nice. Kyllä toivoisin että jos joskus meille toinen suodaan niin tulis ilman käynnistystä ja ajallaan.

Mä ostin kanssa kesävaatteiksi 80 cm vaatteita, nyt menossa 74 joten onpa noissa lapsosissa kokoeroja! Meillä on huomenna se kasvukontrolli, onneksi ruoka maistuu taas paremmin sen antibiootin ja korvatulehduksen jälkeen!

Luin teidän jutut niin vauhdilla ettei päähän jäänyt mitään. Sori. Mun tarttis soittaa päiväkotiin ja kysyä onko ne saanut meidän hakemuksen. Argh, joko on sen aika???

Hello!

Kiitos neuvoista Kelan suhteen. Isoissa firmoissa kai toimitaankin aika automaattisesti, täällä vähän sinnepäin =) Mutta on siis kuitenkin kaikki tarvittavat paprut täytetty.Olikos se nyt niin että tulojen ois pitänyt nousta +20% että otettais viimeisen puolen vuoden mukaan? Muuten siis menee vuoden 2006 mukaan? Siis se vanhempainraha, äitiysrahakauden saan palkkaa. Mä oon kyllä ihan pihalla noista, kai mun täytyy veroprosenttikin muuttaa sit syksyllä kun äitiysrahakausi loppuu?
Mä inhoon muutenkin kaikkia lomakkeita ym. ylimääräistä :)

Hertta, ihanalta kuullosti teidän valitsema ravintola ja ruokailut. Italialainen ruoka on kyllä hyvää.

Kiva jos Katakin pääset silloin, olis tosi kiva viimein tavata!

Huh, Aniliini teidän hyllyä, varmasti säikäytti. Ja tosta kollien karkoituksesta, tuota Sanelman vinkkiä mäkin olisin tarjonnut. Lisäksi jos kissanpissan haju ei tahdo lähteä, Musti&Mirri-liikkeistä saa jotain "Pissi veks"-nimistä ainetta joka tepsii, nimim. kokemusta on..ihan omista kissoista kylläkin.

Moro! Vai on Leo Camilla tai sininen, hih. No, Vili ei ole ensimmäinen, joka luulee pitkätukka-Leoa tytöksi.

Voi taivas, että tuo Hertan ja miehensä menu sai veden kielelle. Tahtoo kans!

Jopas Aniliinilla alkaa olla kuumat paikat. Jännästi aaltoilee tuo kärsivällisyys loppuvaiheessa. Meillä Leo syntyi 39+2 ja Kaisla 39+3.

Kyllä me Kaislan vauva-aikana oltiin selvästi rennompia, mutta mä kyllä koen niin, että Leon vauva-ajasta nautin enemmän. Siis tarkoitan sitä, että Leon kanssa oltiin kahden ilman muita häiriötekijöitä ja pystyin keskittymään häneen. Kaislan vauva-aikaa hieman varjosti Leon mustasukkaisuus sekä nämä talo- ja mökkiprojektit. Kaisla meni vähän niin kuin siinä sivussa.

Meidän lapsosista huomaa nyt jo luonne-eroja. Leo on selvästi varautunut sosiaalisissa tilanteissa ja vaatii aikaa lämmetäkseen. Kaisla taas mesoaa kaikille ja hihkuu minkä ehtii. Leo on hyvin toimintakeskeinen ja koko ajan menossa (kotona) kun taas Kaisla keskittyy jo nyt Leoa paremmin kuuntelemaan ja katselemaan.

Hertta, Kaisla nukkuu myös kahdet päikkärit - juuri ja juuri, sillä aamupäivän unet ovat lyhentyneet puolen tunnin torkahdukseksi. Iltapäivän unet ovat 2-4 tuntia. Jos vain kaksi, niin sitten illalla ottaa yleensä vielä alle tunnin unoset. Eli aika samalla tavalla kuin pikku-Hertta.

Sandeman, Leolla on Britaxin two-way-elite. Harkittiin sen ja Brio Zenton välillä. Valittiin Britax, koska se sopi paremmin meidän autoon. Kannattaa siis ehdottomasti kokeilla eri malleja teidän autoon. Meillä ainakin tuo Brio jäi vähän kummalliseen asentoon. Britaxiin ollaan oltu kaikin puolin tyytyväisiä, ja Kaislalle hankitaan sama.

Aniliini, kannattaa tosiaan kokeilla appelsiininkuoria kissankarkotukseen, olen kuullut vinkin useammasta paikasta.

Keiju, kyllä se muistaakseni on niin, että tulojen olisi pitänyt nousta 20 %, jotta viimeisen puolen vuoden palkat otettaisiin huomioon. Veroprosenttia muuten nostetaan kahdella yksiköllä, kun on kyse sosiaalietuuksista.

Jotain piti vielä kommentoida... niin, ne rattaat. Joo, Nekku, tilasimme Babyweltit Saksasta. Mun muistaakseni niissä oli joku tarjous silloin, ja saatiin ne aika edullisesti. Oisko ollu kuljetuksineen päivineen jotain 250 euroa. Sen muistan, että maksoivat tasan satasen vähemmän Saksasta tilattuna kuin jos olisimme ostaneet ne Lastentarvikkeesta. Meillä on siis Montreal Twin -malli, joka on merkin halvin vaihtoehto.

Alkuperäinen kirjoittaja Piritta*:
Juu, on kurja keli. Mutta onneksi lämmin, tehtiin kunnon köpsöttelylenkki poijjan kanssa. Se niin tykkää työntää kävelykärryään (joka ööh, "lainassa" lähipk:sta...), johon lastaa kaiken vastaan tulevan kaman, ja tsiisus, niitä koirankakkojakin on :/

Harmi Nekku teidän unetonta yötä. Noi on sitten ikäviä. Siis valvoitteko molemmat tosta aamukahdesta aamuun asti? Huh, ei ihme jos väsyttää, jos niikseen kävi. Voimia päivään.

Yyh, Riinuska sun vkloppua. Noi on niin kamalia asioita, rankkoja ja loputtomia, epäoikeudenmukaisia ja kohtuuttomia. Kiva, että voit, jaksat ja pystyt olemaan äidin tukena. Se on tärkeetä.
Ai niin, teidän matkakin lähestyy! Olikos se Kreeta...vai olenko ihan hakoteillä?

Kiva tosiaan, että Hertta ja siippa pääsi ulkoilemaan kahden. Virkistäviä hetkiä, ja tekee oikeesti hyvää ottaa hieman etäisyyttä muksuun. Me vähän arvotaan, käydäänkö syömässä ennen vappua, ehkä ei. Oli jo niin kiva, kun jaksettiin la-iltana pojan nukahdettua kattaa pöytään hillot ja juustot, ja valona vaan kynttilä. Jo se oli kiva juttu, vaikka kovin pienestä asiasta oli kyse. Niin usein sitä tulee vaan lösähdettyä soffalle tv:n eteen....

Mullakin jäi Suomen huipparit väliin, ihan tietoisestikin. En voi millään katsoa niitä, kun ne on niin jenkkiformaatin kopioita, tuntuu niin kömpelöltä ja nololta. Jo se jenkkiversio on joskus niin kamalan ylidramaattinen.

Huh, mikä tilanpuute todella nyt vaivaa, kun on kahden lapsen vaatteet huushollissa, ja M:n pieneksi jääneet vaatteet ja vauvan isommat vaatteet pitää jossain saada säilöttyä. M siirtyi kokonaan nyt 80cm-paitoihin, ja useimmissa housuissakin, joten isot läjät 74cm:ta laitoin varastoon. Ja niitä riitti. Mutta toisaalta jos vähän viitsii aukaista silmiään ja penkoa, niin johan on turhaa tavaraa, kuten vanhoja täkkejä ja tyynyjä, jotka vie vaan tilaa..tai no, ehkä ne vois taas kiikuttaa veljelle - tai sinne mökille... :-)

Vitsi oli muuten Leolle kasvanut pitkä tukka. Ja nätiksi oli nyt leikattu, ilmeisesti poika ei hirveesti laittanut kampoihin? Ehkä tossa iässä leikkuu jo onnistuukin, eikä pää heilu ihan holtittomasti. M:lla on just nyt kivanpituinen tukka, sellainen Eemelin blondi pehko. Ja aika Eemeli onkin...

Jees, harrastukset odottaa..Olohuoneen lattia lainehtii hiihtomonoja, kun niiden viemään tilaan vaatehuoneessa ahdoin ääriään myöten täynnä olevan äitiyslaatikon, ja nyt monot pitäisi tunkea johonkin...Jippadii. Ehkä vois luopua muutamista kengistä.

Todella huonoa käytöstä 'lainata' /varastaa päiväkodin leluja joita valitettavasti joskus unohtuu pihalle. Leluja on suhteellisen vähän ja jokaiset työntökärryt ovat tarpeen pienten ryhmissä. Onkohan tällainen ilmiö yleistäkin, pitäisiköhän johonkin perhe-lehteen kirjoittaa yleisönosastolle asiasta ettei vaan yleisty :(

Voihan kele, en päässyt jatkoon siinä duunipaikassa. Nyt ottaa aivoon. Pelästyivät varmaan joko palkkatoivetta tai pientä lasta:-((. On tää niin yhtä juhlaa jos joutuu menemään samaan paikkaan takaisin. Taitaa meillä alkaa tjottaillu samantien...

Meidän alueen päiväkoti on täynnä. Kuulemma huhtikuun lopulla voipi kysellä tilannetta elokuulle, pakkohan niiden on järkätä kaikille paikka.

Vitsit että ottaa aivoon....alkaa seinät kaatua päälle ja kurkkua kuristaa kun ajattelee töihin menoa. Gulp.

Huomenet.

Voi harmi Sandeman, ettei natsannut sen työpaikan kanssa:(

Keiju, inhoan myös kaikkia lomakkeita, "innolla" odotan ensi viikon neuvolaa, jossa käydään niitä Kelan papereita läpi, jee.

Auts, sori, olen unohtanut sen juustokakun. Lupaan kaivaa ohjeen viikonloppuna!

Mukavaa torstaita!